يكشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۴ - Jan 22, 2006
كاهش ۱۱ درصدي اعتبارات بيمه درماني روستائيان
001056.jpg
اعتبارات پيش بيني شده براي بيمه درمان روستاييان در لايحه بودجه سال ۸۵ ، ۱۱ درصد كاهش يافته و اعتبار در نظر گرفته شده براي امنيت غذا و تغذيه نيز به يك هشتم تنزل كرده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس بر اساس لايحه بودجه سال ۸۵ اعتبار بيمه درمان روستائيان و عشاير ۳۷۰ ميليارد تومان پيش بيني شده است كه در قياس با بودجه سال گذشته كه اين اعتبار ۴۱۵ ميليارد تومان بود ۱۱ درصد كاهش يافته است.
بنا بر اين گزارش، از آنجا كه سرانه واقعي درمان بر اساس ماده ۹۱ قانون برنامه چهارم توسعه و تصويب شوراي عالي بيمه ۷ هزار تومان است دولت براي بيمه درمان روستاييان و عشاير كه جمعيتي بالغ بر ۲۳ ميليون نفر را تشكيل دهند با ۱۵۶۲ ميليارد تومان كسري مواجه خواهد بود.
در لايحه بودجه سال ۸۵ سرانه درمان روستائيان ۱۳۶۶ تومان پيش بيني شده است. اين در حالي است كه در سال گذشته اين رقم بالغ بر ۱۸۰۸ تومان بود.
همچنين سرانه درمان كلي بيمه در سال گذشته ۳۵۰۰ تومان بود كه امسال اين رقم به ۲۳۰۰ تومان كاهش يافته است.
بر اساس اين گزارش، برنامه امنيت غذا و تغذيه نيز در لايحه بودجه امسال با كاهش بيش از ۷ برابر مواجه است.
در لايحه بودجه سال ۸۵ ، ۱۴ ميليارد ريال اعتبار براي اين منظور در نظر گرفته شده بود؛ اين در حالي است كه سال گذشته اين رقم ۱۶۵ ميليارد ريال بوده است.
اين گزارش حاكي است، اعتبارات عمراني بخش بهداشت و درمان نيز در اين لايحه ۸/۱۰ درصد كاهش نشان مي دهد.
يارانه دولت براي دارو و درمان و اعتبار بيماران تصادفي، سوختگي، رواني، نيازمندان مناطق محروم و بيمه اجتماعي روستاييان و ساخت مسكن براي متخصصان در مناطق محروم از هيچ رشدي برخوردار نبوده است كه نشان دهنده مغايرت آن با مصوبات قانون برنامه چهارم توسعه است.
اين گزارش مي افزايد:  مجموع برخورداري بخش سلامت از منابع عمومي دولت تنها ۵/۴ درصد رشد داشته است كه تاثير آن بر سهم مردم در تامين سلامت ۵ درصد است؛ به عبارت ديگر سهم پرداخت از جيب مردم براي تامين سلامت ۷۰ درصد و سهم دولت ۳۰ درصد خواهد شد كه باز هم بر خلاف قانون برنامه چهارم است.
اين گزارش حاكي است، كاهش اعتبارات ياد شده در حالي است كه منابع عمومي  دولت در لايحه بودجه امسال از رشد ۵/۱۰ درصدي برخوردار بوده و همچنين استفاده از حساب ذخيره ارزي نيز در اين لايحه ۱۰۰ درصد رشد يافته است.

پنهان كاري دولت ها شيوع آنفلوآنزاي پرندگان را تشديد مي كند
گروه اجتماعي: عدم همكاري و اهمال برخي دولت ها نگراني مجامع بين المللي بهداشتي را در مورد كنترل بيماري آنفلوآنزاي مرغي تشديد مي كند.
به نظر مي رسد بسياري از دولت ها با انكار ويروس آنفلوآنزاي مرغي سعي در حفظ آرامش عمومي مردمشان دارند.
شيوع هر بحراني در سراسر دنيا عكس  العمل هاي متفاوتي را به همراه دارد در اين ميان رشد بيماري آنفلوآنزاي مرغي كه از جمله بيماري هاي قابل انتقال است عكس العمل هايي از سوي دولت هاي مختلف در پي داشته است. تشديد و شيوع اين بيماري در كنار پنهان كاري برخي دولت ها سبب شده تا نگراني مردم دوچندان شود.
دولت تركيه با ابراز نگراني از پنهان كاري برخي كشورهاي همسايه اش معتقد است كه اين پنهان كاري سبب عدم كنترل بيماري در منطقه خواهد بود.
تركيه مي گويد برنامه هايش براي مبارزه با آنفلوآنزاي مرغي در نتيجه خودداري همسايگان اين كشور از اذعان به داشتن ويروس مهلك اين بيماري به مانع برخورد كرده است.
وزير كشاورزي تركيه مقام هاي محلي را ترغيب كرد به نهايت مراقب حكومت هاي بسته باشند.
سازمان ملل گفت هيچ شاهدي از شيوع اين بيماري در كشورهاي همسايه وجود ندارد.
آنفلوآنزاي مرغي در ۲۶ استان تركيه مشاهده شده است و برخي از اين استان ها در نزديكي مرزهاي اين كشور با ارمنستان، گرجستان، ايران، عراق و سوريه قرار دارند.
ويروس عامل اين بيماري در تركيه، كه تأييد شده از نوع كشنده اچ۵ان۱ است، تاكنون جان چهار نفر را در اين كشور گرفته است.
مهدي اكر، وزير كشاورزي تركيه، به ۸۱ استاندار كشور گفت كه او از طريق كانال هاي غيررسمي اطلاعاتي به دست آورده است كه حاكي از شيوع آنفلوآنزاي مرغي است اما همسايگان آن را اعلام نكرده اند.
اما فائو، سازمان خوار و بار جهاني، گفت هيچ مدركي كه نشان دهد اچ۵ان۱ در كشورهاي همسايه تركيه شيوع پيدا كرده است وجود ندارد.
عادل سفر، وزير كشاورزي سوريه، اين اتهام را رد كرد و گفت كه ممنوعيت واردات طيور و محكم كردن كنترل هاي مرزي در سوريه تنها تدابيري پيشگيرانه است.
وي گفت: عليرغم اشارات تركيه داير بر اين كه كشورهاي همسايه موارد بروز آلودگي را پنهان مي كنند، سوريه از آنفلوآنزي مرغي مبراست.
دكتر كامران باقري لنكراني، وزير بهداشت و درمان جمهوري اسلامي ايران، روز نهم ژانويه زماني كه شيوع آنفلوآنزاي مرغي در تركيه وحشت ايجاد كرده بود اطمينان داد كه هيچ موردي از آنفلوآنزاي مرغي در ايران ديده نشده و كليه واحدهاي بهداشتي و صنعتي آمادگي مبارزه با آن را دارند.
به گفته سخنگوي سازمان خوار و بار جهاني تيمي كه درباره آنفلوانزاي مرغي در تركيه تحقيق مي كند هفته آينده از مناطق مجاور بازديد خواهد كرد تا تشخيص دهد آيا آنها (همسايگان تركيه) كنترل اوضاع را در دست دارند يا خير.
نمايندگان سازمان بهداشت جهاني و سازمان جهاني بهداشت حيوانات از مصر، ايران، سوريه و كشورهاي منطقه قفقاز بازديد خواهند كرد.
هم اكنون جمع آوري انبوه طيور در تقريبا يك سوم استان هاي تركيه در جريان است تا گسترش بيشتر ويروس متوقف شود.
يك عمليات هوشياري ملي نيز براي آگاه كردن مردم از خطرات آن ترتيب داده شده است.

مسدود شدن ۵ محور بر اثر ريزش برف
بارش سنگين برف باعث مسدود شدن محورهاي «اروميه - اشنويه» ، «مهاباد - بوكان» ، «مريوان - اورمانا» در استان كردستان، «بند زيوه و انهر - خوشاكو» و محورهاي منتهي به «شمشك - ديزين» شد.
سرهنگ مرتضي قره خاني، جانشين فرمانده راههاي ناجا در گفتگو با خبرنگار اجتماعي «مهر» با تشريح آخرين وضعيت راههاي كشور، گفت: بارش برف در اكثر جاده هاي كشور باعث شده تا تردد در آنها با كندي روبرو باشد به خصوص در محورهاي استانهاي كرمانشاه، كردستان، قزوين، زنجان، همدان، آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، تهران و مازندران به دليل حجم بالاي برف و غافلگيري رانندگان حركت با كندي صورت مي گيرد و عملا تردد بدون زنجير چرخ در آنها غير ممكن است.
وي افزود: در حال حاضر محورهاي «اروميه - اشنويه» ، «مهاباد - بوكان» ، «مريوان - اورمانات» در استان كردستان، «بند زيوه و انهر - خوشاكو» و محورهاي منتهي به «شمشك - ديزين» به دليل بارش سنگين برف مسدود است.به گفته وي ماموران ادارات راه با استقرار در پاسگاهها و عوارضيها از تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ و تجهيزات زمستاني جلوگيري مي كنند.

شوراي فرهنگي اجتماعي زنان خواستار
اصلاح قوانين مربوط به زنان شد
نمايندگان زن مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراي فرهنگي اجتماعي زنان با برگزاري جلسه مشتركي، سياستگذاري، قانونگذاري و برنامه ريزي در امور زنان را بررسي كردند.
به گزارش سرويس «زنان» ايسنا در اين نشست ضمن بررسي پيشرفت طرح ها و لوايح مربوط در كميسيون هاي مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان شوراي فرهنگي اجتماعي زنان براي حضور در جلسات كارشناسي و ارائه نتايج تحقيقات انجام شده در خصوص خلأها و نواقص قوانين موجود در مجلس شوراي اسلامي اعلام آمادگي كرده و اصلاح پاره اي از قوانين و تسريع در روند آن را خواستار شدند.
در اين جلسه همچنين بر توجه به مشكلات واقعي زنان در دستگاه هاي اجرايي، سازمان ها، دادگاهها و ديگر مراجع قانوني از طريق نظارت مجلس شوراي اسلامي با هدف تامين هرچه بيشتر امنيت و حقوق زنان خصوصاً مادران تاكيد شد.

معاون امور هماهنگي و نظارت وزارت رفاه خبر داد:
برقراري بيمه تكميلي براي كليه بازنشستگان
كشوري و تامين اجتماعي
معاون امور هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي از تصويب برقراري بيمه تكميلي براي كليه بازنشستگان كشوري و تامين اجتماعي در شوراي عالي بيمه خدمات درماني خبر داد.محمود جعفري در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: طبق مصوبه جلسه ديروز شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي كه با حضور وزير رفاه و تامين اجتماعي برگزار شد، كليه بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي و كشوري، همسر و فرزندانشان تا سقف ۳ نفر با مشاركت خود بازنشستگان تحت پوشش بيمه تكميلي واقع مي شوند.
وي در خصوص موضوع ديگري كه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت، افزود: براي اجرايي شدن ماده ۱۷ قانون بيمه همگاني به منظور اينكه تمام بيمارستانها به خصوص با بخش خصوصي عقد قرارداد كنند، مقرر شد سازمان نظام پزشكي، قوه قضاييه، وزارت رفاه و تامين اجتماعي و وزارت بهداشت و درمان موضوع را مورد بررسي اساسي قرار دهند.
معاون امور هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي در ادامه اظهار داشت: اين موضوع به نحوي بايد تعقيب شود كه اكثر بيمارستانهاي خصوصي با سازمان هاي بيمه اي عقد قرارداد كنند و موظف باشند طبق تعرفه هاي دولتي عمل كنند.
افزايش مدت اعتبار دفترچه هاي درماني بيمه شدگان
از سوي ديگرمديرعامل سازمان تأمين اجتماعي نيز اعلام كرد: به منظور تكريم ارباب رجوع و تسهيل امور مراجعات، مدت اعتبار دفترچه هاي درماني بيمه شدگان بزودي افزايش خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري مهر ، داود مددي، در دومين نشست شوراي مديران سازمان تأمين اجتماعي افزود: بايد ترتيبي اتخاذ شود تا با كاهش اقدامات زائد، استانداردسازي و روانسازي امور، فعاليت هاي بيمه شدگان، مستمري  بگيران و كارفرمايان تسريع و تسهيل شود. مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به حذف معاينات پزشكي بدو استخدام گفت: به منظور رفاه حال بيمه شدگان با حذف معاينات پزشكي و با ارائه فرم خوداظهاري و اعتماد به مردم خواستيم تا خود به اظهار بيماريها و مشكلات بپردازند و با اين اقدام ضمن ايجاد تسهيلات براي بيمه شدگان در هزينه ها نيز صرفه جويي خواهد شد.
مددي با بيان اينكه طب  كار و معاينات بدو استخدام قانوناً برعهده كارفرمايان است، افزود: در اين زمينه سازمان تأمين اجتماعي بايد با ايجاد ساز و كارهاي مناسب كارفرمايان را متعهد به انجام وظيفه كند. وي تصريح كرد: بايد به سمتي حركت كنيم كه هزينه و فايده براي سازمان تأمين اجتماعي در جلب رضايتمندي مردم معنا پيدا كند تا از اين طريق ضمن اعتمادسازي در بين بيمه شدگان، موجبات گرايش مردم به بيمه را فراهم كنيم.
در اين مراسم همچنين محمد بنائيان سفيد، از سوي مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي به سمت معاون مديرعامل در امور فرهنگي و اجتماعي و با تقدير از زحمات ابراهيم رستميان مقدم، وي نيز به سمت مشاور مديرعامل در امور فرهنگي منصوب شد. همچنين از سوي داود مددي، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، سيدمحمدرضا رضوي، محمدرضا مهتدي و علي شريفي به ترتيب به عنوان مديركل دفتر بازرسي مديرعامل، مديركل دفتر نظارت و ارزشيابي امور استانها و مديركل حراست منصوب شدند و از زحمات علي  اصغر فرجي، مهدي نظريان و محسني كه پيش از اين به ترتيب عهده دار اين مسئوليت ها بودند، تقدير شد.

روستايي شش هزارساله زير هزاران چاله
گورستان غارت شده جيرفت
ايسنا: دكتر يوسف مجيدزاده كه سرپرستي چهارمين فصل كاوش محوطه هاي باستاني اطراف جيرفت را برعهده دارد، پس از پيدا كردن خشت ها و سفال هايي شش هزار ساله، اعتقاد دارد در زير چند هزار سوراخ حاصل از حفاري هاي غيرمجاز گورستان جيرفت، آثاري از سكونت در هزاره چهارم پيش از ميلاد، در اين منطقه وجود دارد.
وي توضيح داد: گورستان تاريخي «مطوط آباد» جيرفت پس از آن كه حفاران غيرمجاز براي پيدا كردن اشياي عتيقه   چندين هزار چاله در آن كندند، امسال براي نخستين بار كاوش علمي مي شود. بررسي هاي نخستين، نشانه هايي را در مقطع ديواره قبرهاي حفاري شده توسط قاچاقچيان، مشخص كرد كه از وجود تمدني كهن تر از تمدن جيرفت حكايت مي كرد. وي در اين باره، افزود: وقتي براي تميز كردن قبرهاي خالي شده رفتيم، به سفال هاي متعلق به هزاره چهارم پيش از ميلاد رسيديم؛ در ابتدا تصور مي شد كه در زير قبرهاي خالي شده، قبرهايي كهن تر وجود دارند؛ اما آثار پيدا شده ثابت كرد كه در زير گورستان، پلان خانه هاي مسكوني وجود دارد كه چند خشت از آن نيز پيدا شده است. اين باستان شناس برنامه گروه كاوش را در گورستان تاريخي «مطوط آباد» چنين تشريح كرد: بررسي قبرهايي كه قاچاقچيان آنها را كنده اند، از فعاليت هاي گروه خواهد بود. باتوجه به اين كه آنها اشياي سنگي و مفرغي را مي بردند و ظروف سفالي را مي شكستند، در آنجا ظروف سفالي شكسته بسياري وجود دارد؛ به گونه اي كه از يك قبر حدود ۱۲ ظرف سفالي شكسته به دست آمد. همچنين بررسي موادي چون خرده سفال ها، استخوان ها و مهره هاي سنگي، اطلاعات ارزشمندي را دراختيار ما قرار مي دهد. ضمن آن كه با راهنمايي مردم محلي، منطقه اي تقريباًدست نخورده را انتخاب كرديم كه با بررسي آن ممكن است به قبرهاي سالمي برسيم.
وي با اشاره به اين كه در پي گيري حقوقي اشياي قاچاق شده از جيرفت اين نقص وجود دارد كه تاكنون هيچ بخشي از گورستان به صورت علمي حفاري نشده است، تصريح كرد: درواقع، نمي توان اشيايي را كه به اروپا برده مي شوند، متعلق به گورستاني دانست كه تاكنون بررسي علمي نشده است. ازسوي ديگر، در متن ها آمده كه در زمان باستان، چنين اشيايي در جيرفت توليد و به دنيا صادر مي شده است، بر اين اساس، آنها مي گويند اين اشيا به جيرفت تعلق دارند و در زمان باستان صادر شده است. لذا اگر در گورستان، ظروف سنگي يا قطعاتي از آنها پيدا شود، نشان مي دهد كه آن اشيا نيز از اين منطقه قاچاق شده اند.

برگزاري نخستين آزمون مهندسي حرفه اي كشور
در شهريور ۸۵
ايسنا: اولين آزمون مهندسي حرفه اي براي فارغ التحصيلان رشته هاي مهندسي روز جمعه ۱۸ شهريور ماه سال آينده برگزار مي شود.
دكتر محمد حسين پور كاظمي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام اين خبر و با اشاره به گستردگي تعداد فارغ التحصيلان رشته هاي مهندسي در نظام آموزش عالي كشور، گفت: اين آزمون تخصصي از دو بخش پايه و PE يا حرفه اي تشكيل شده است.
در بخش آزمون پايه، يك سري دروس اختياري و اجباري وجود خواهد داشت كه دروس اجباري شامل اخلاق مهندسي، اقتصاد مهندسي، مباني كامپيوتر و زبان و دروس اختياري نيز شامل ترموديناميك، ديناميك، استاتيك، فيزيك، رياضي مهندسي و غيره است كه داوطلب بر اساس رشته خود به سؤالات دروس مربوطه پاسخ مي دهد.
وي با اشاره به برگزاري بخش PE يا حرفه اي اين آزمون، تصريح كرد: در اين بخش دروس تخصصي مربوط به هر رشته مورد سؤال قرار مي گيرد كه هر دو بخش آزمون در يك روز برگزار مي شود.
دكتر پوركاظمي  در خصوص فوايد و مزاياي برگزاري اين آزمون ها، خاطر نشان كرد: برگزاري اين آزمون در كاهش مدرك گرايي و توجه بيشتر به تخصص و شايستگي افراد در اشتغال بسيار موثر است و در نهايت به پذيرفته شدگان اين آزمون مدرك PE يا مهندسي حرفه اي با مهر سازمان سنجش و انجمن علمي مربوطه صادر مي شود.
به گفته دكتر پوركاظمي، براي برگزاري آزمون مهندسي حرفه اي با مدرك PE ، گروهي متشكل ازرئيس سازمان سنجش، مديركل دفتر آزمون سازي و معاون فني و آماري سازمان سنجش، نمايندگان انجمن هاي علمي مهندسي برق، شيمي، صنايع، عمران، كامپيوتر، متالوژي، مكانيك و معدن و يك نفر مسئول انجمن هاي علمي منتخب اعضا تشكيل شده است.معاون سازمان سنجش با اشاره به تدوين آيين نامه تشكيل شوراي برنامه ريزي و هماهنگي آزمون مهندسي حرفه اي، برخي از اهداف اين شورا را سياستگذاري و برنامه ريزي براي برگزاري آزمون حرفه اي، علاقمند كردن مهندسان كشور به ارتقاي سطح توانايي هاي حرفه اي خود، ايجاد اعتماد در جامعه حرفه اي كشور، كمك به ايجاد ارتباط منطقي بين نيازهاي جامعه ايران با برنامه هاي آموزشي مهندسي كشور، كمك و به روز كردن دانش و تجربه مهندسي و بازآموزي، كمك به قانونمند كردن نحوه به كارگيري مهندسي حرفه اي در جامعه و برنامه ريزي براي ايجاد چتر حمايتي از مهندسين حرفه اي بيان كرد.وي در رابطه با وظايف اين شورا، اظهار كرد: اعتماد سازي و تبليغ، سياستگذاري، علاقمند كردن، برنامه ريزي و هماهنگ كردن برخي از وظايف اين شوراست.

افزايش ۲۳۷ درصدي قيمت آمپول هورمون رشد
رئيس دفتر رسيدگي به اسناد پزشكي تامين اجتماعي تهران بزرگ اعلام كرد: قيمت آمپول  هورمون رشد با ۲۳۷ درصد رشد از حدود ۳ هزار و ۴۹۷ تومان به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان افزايش يافته است.
دكتر محموديه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا افزود: هر بيمار به طور متوسط در گذشته بابت ۳۰ عدد آمپول هورمون رشد در يك دوره درماني ۳۱ هزار تومان فرانشيز پرداخت مي كرد، در حالي كه در شرايط كنوني بر اساس قيمت جديد ۱۰۶ هزار تومان بايد بپردازد. وي تصريح كرد: ۴۰۰ ميليون تومان از محل مابه التفاوت قيمت جديد و قبلي آمپول هورمون رشد به سازمان تامين اجتماعي تحميل مي شود.
محموديه با بيان اين كه اغلب بيماران در شرايط كنوني قادر به تهيه اين دارو نيستند، افزود: آمپول هورمون رشد در درمان نارسايي هاي متابوليسمي  بدن كاربرد دارد.

در بيانيه مشترك ايران و سوريه تاكيد شد:
عاري سازي خاورميانه از سلاح هاي كشتارجمعي
مهر:در بيانيه مشتركي كه در پايان ديدار رسمي رئيس جمهوري اسلامي ايران از سوريه منتشر شد، طرفين جنايت ترور رفيق حريري را محكوم كرده و شديداً ابراز علاقه كردند كه تحقيقات بين المللي بايد مجراي صحيح خود را بر اساس اصول فني، حقوقي و بي طرفي كامل طي نمايد و هر كوششي كه به منظور سوءاستفاده از اين جنايت وحشيانه براي اهداف سياسي باشد محكوم  گردد.در اين بيانيه، طرفين بر ضرورت آزادسازي كليه سرزمين هاي اشغالي از جمله بلندي هاي جولان سوريه و سرزمين فلسطين و باقي مانده سرزمين هاي لبناني تحت اشغال رژيم صهيونيستي تاكيد كردند. همچنين تضمين حقوق مردم فلسطين و تحقق آرمانشان در آزادسازي اين كشور و حق بازگشت به سرزمين خود و برپايي كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف را مورد تاكيد قرار دادند.همچنين ايران و سوريه بر ضرورت حفظ تماميت ارضي و وحدت مردم عراق تاكيد نموده و كليه اقدامات تروريستي كه شهروندان عراقي و اماكن و نهادهاي اين دو كشور را مورد هدف قرار مي دهد را محكوم نموده و خواستار ضرورت تسريع در تعيين جدول زماني براي خروج نيروهاي اشغالگر از عراق گرديدند تا مردم عراق بتوانند اهداف خود را در زمينه هاي امنيت، ثبات، پيشرفت و شكوفايي كشورشان محقق سازند.در بخشي از بيانيه مشترك طرفين بر لزوم اجراي قطعنامه هاي سازمان ملل متحد مبني بر عاري سازي منطقه خاورميانه از سلاح هاي كشتار جمعي و در رأس آن سلاح هاي هسته اي تاكيد كردند.رؤساي جمهوري ايران و سوريه همچنين بر حق كليه كشورها از جمله جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح آميز از فن آوري و انرژي هسته اي بر اساس كنوانسيون عدم گسترش سلاح هاي هسته اي (NPT) و به دور از سياست گزينشي و برخورد دوگانه كه برخي از محافل بين المللي در اين خصوص اعمال مي كنند تاكيد كردند.
دوطرف ابراز اميدواري نمودند كه فضاي عدالت و مساوات به دور از هرگونه روشهاي سلطه جويانه و تبعيض آميز و گزينشي در روابط بين المللي حاكم شود و از گفت وگو به عنوان بهترين روش در حل مسائل ميان كشورها استفاده گردد.

۸۲ درصد از شركت كنندگان در نظرسنجي سي ان ان
مخالف محروميت ايران از بازي هاي جام جهاني هستند
ايلنا: در نظرسنجي شبكه سي  ان  ان تاكنون ۸۲ درصد مخالف محروميت ايران از بازي  هاي جام  جهاني آلمان هستند.پايگاه اينترنتي سي  ان  ان درباره اينكه آيا ايران به دليل برنامه هسته  اي بايد از جام جهاني فوتبال محروم شود، نظرسنجي  اي انجام داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه سي  ان  ان، ۸۲ درصد از رأي  دهندگان با محروميت ايران از بازي  هاي جام  جهاني مخالفت كردند و تنها ۱۲ درصد موافق اين اقدام هستند.

خادم :افزايش ۱۰۰ درصدي بودجه نهادهاي مذهبي در سال ۸۵
ايرنا: اميررضا خادم  عضو كميسيون  فرهنگي  و رئيس  كميته  تربيت  بدني  و جوانان مجلس ، ميزان  افزايش  بودجه  نهادهاي  مذهبي  در لايحه  بودجه  سال  ۱۳۸۵ را به طور متوسط صددرصد ذكر كرد و گفت : كميسيون  فرهنگي  مجلس  در حال  بررسي راههايي  است  تا ساير بخش هاي  فرهنگي  نيز بتوانند از رشدي  دراين  اندازه  برخوردار باشند.وي  از ذكر نام  نهادهاي  مذهبي  كه  در لايحه  بودجه  سال  آينده  افزايش بودجه  داشته  اند، خودداري  كرد و گفت : بدون  اينكه  نامي از آنها ببرم ، مي گويم  كه  اين  سازمانها و نهادها ۱۲۶ درصد، ۱۰۸ درصد، ۱۴۴ درصد، ۷۸درصد و ۹۶ درصد افزايش  بودجه  داشته  اند.خادم  اضافه  كرد: اين  در حالي  است  كه  بودجه  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي در امور جاري  ۲۱ درصد افزايش  و در بخش  تملك  دارايي  كه  عمراني محسوب  مي شود، ۷ درصد كاهش  داشته  است .عضو كميسيون  فرهنگي  مجلس  در عين  حال  قدرت  مانور مجلس  براي  افزايش يا كاهش  برخي  اعتبارات  دستگاه ها در لايحه  بودجه  سال  ۸۵ را بسيار محدود دانست  و گفت : در لايحه  بودجه  سال  آينده ، براي  اولين  بار، اعداد و ارقام  در رديف هاي  مختلف  مشخص  شده  و به  نوعي  ثابت  شده  است .نماينده  تهران  افزود: هرچند كه  كم  و يا زياد كردن  بودجه  در مجلس كار سختي  است ، اما كميسيون  فرهنگي  مجلس  تمامي تلاش  خود را ادامه  مي دهد.

بندر لنگه مرز مجاز هوايي اعلام شد
فارس: مصوبه هيأت وزيران براي تعيين بندر لنگه به عنوان مرز مجاز هوايي به وزارتخانه هاي مربوطه ابلاغ شد.در جلسه اي كه در مركز استان هرمزگان تشكيل شد، به استناد ماده (۴) قانون گذرنامه با تعيين فرودگاه بندر لنگه به عنوان مرز مجاز هوايي موافقت كرد.براساس اين مصوبه وزارت راه و ترابري با هماهنگي وزارتخانه هاي كشور و امور خارجه و ساير دستگاه هاي ذي ربط حداكثر ظرف شش ماه نسبت به تجهيز فرودگاه ياد شده اقدام خواهند كرد.همچنين اعتبار لازم جهت ايجاد و راه اندازي مركز سوخت رساني فرودگاه به صورت مساوي از محل اعتبارات وزارتخانه هاي نفت و راه و ترابري  تامين مي شود.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* يا از رفتارت «دفاع كن» ، يا از آن «  وداع كن» .
* انسان «خوشرو» ، مانند گل «خوشبوست» .
* براي «دست گرمي» شروع يك ارتباط، «دستش را به گرمي» بفشار.
* اگر «پشتكار» نداريم، حداقل به خود «پشت پا» نزنيم.
* از «فرد معتاد» بايد پرسيد، اين چه «سرنوشتي» بود، كه براي خود، رقم زده اي؟

فرماندهان نيروي زميني و هوايي سپاه منصوب شدند
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده  كل قوا در احكام جداگانه اي سردار سرتيپ پاسدار محمدرضا زاهدي را به سمت فرمانده  نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سردار سرتيب پاسدار حسين سلامي را به سمت فرمانده  نيروي هوايي سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي منصوب كردند.متن احكام صادره از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيب پاسدار محمدرضا زاهدي، با شهادت سردار سرافراز سرلشكر احمد كاظمي و بنا به پيشنهاد فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شما را كه داراي سوابق درخشان در طول دوره  دفاع مقدس و پس از آن مي باشيد به فرماندهي نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب مي كنم.
ارتقاء آمادگي رزم آن نيرو با استفاده از كار هاي خوب انجام شده به ويژه در دوره  كوتاه تصدي شهيد كاظمي مورد انتظار است.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سيدعلي خامنه اي ۱ /۱۱ /۸۴
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي،  بنا به پيشنهاد فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نظر به حسن سوابق، شما را به فرماندهي نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب مي كنم.ارتقاء توان رزم آن نيرو در چارچوب ماموريت هاي مصوب و رعايت دقيق آيين نامه ها مورد انتظار است.
از تلاش هاي مخلصانه سردار سرتيپ زاهدي در تصدي اين مسئوليت قدرداني و تشكر مي كنم.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سيدعلي خامنه اي ۱/۱۱/۱۳۸۴

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |