يكشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۴ - Jan 22, 2006
به  دليل اهميت رشد جسماني دانش آموزان
معاونت تربيت بدني و تندرستي در آموزش و پرورش
ابقا مي شود
001047.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: در پي ابرازعلاقه  وزير محترم آموزش و پرورش به ابقاي معاونت تربيت بدني و تندرستي، روحي دوباره در كالبد ورزش آموزشگاهي دميده شد و موجي از شور و اشتياق در بين معلمان ورزش برپا گرديد. اين علاقه مندي وزير محترم از آنجا ناشي مي شود كه ايشان آثار ارزشمند تربيت بدني را بر ابعاد روحي، جسماني، عقلاني و اجتماعي دانش آموزان به خوبي مي دانند. ايشان آگاهند كه ورزش در سطح بين المللي نوعي گفتمان با حركات است. دانش آموزان و قهرماناني كه در سطوح جهاني به رقابت هاي ورزشي مي پردازند مي توانند نوعي نگرش تازه را در بين تماشاچيان از اسلام و ايران ايجاد نموده و دسيسه هاي دشمنان را در فضايي آكنده از دوستي و اخوت خنثي كنند.
معاونت تربيت بدني و تندرستي در حكم پايگاهي تلقي مي شود كه كليه معلمان ورزش و دانش آموزان علاقه مند به ورزش بدان چشم دوخته اند تا از طريق آن بتوانند كليه فعاليت هاي ورزشي خود را با زمينه هاي علمي به تكامل رسانده و لذت اين فعاليت را با تمام وجود بچشند و بر نعمت سلامتي خود، خداوند را شاكر باشند.
تربيت بدني در جهان موقعيتي برجسته در ميان همه رشته هاي درسي دارد. معلمان ورزش از شأن اجتماعي شايسته اي برخوردار هستند و همه شهروندان براي سلامتي و كسب لذت ورزشي براي فرزندان خود سرمايه گذاري هنگفتي مي نمايند، زيرا مي دانند كه تربيت بدني، زندگي است و سلامتي سرمايه اي بزرگ و ارزشمند براي جامعه و شهروندان است. كشورهاي پيشرفته جهان به قدري به فعاليت هاي ورزشي و تربيت بدني براي كسب سلامتي و شهروندي اهميت قائل هستند كه تشكيلات ورزشي خود را تا حد وزارت هم ارتقا داده و كليه اين فعاليتها را وزير ورزش رهبري و هدايت مي كند. مي توان به جرأت گفت چنانچه تشكيلات ورزشي در اوج حركت كند، هزينه هاي بيماري، اعتياد، بزهكاري و رفتارهاي نابهنجار به شدت پايين آمده و جامعه از نظر اقتصادي رشد چشمگير پيدا خواهد نمود.
هم اكنون در جهان به پيشگيري بيش از معالجه و درمان اهميت قائل هستند. كليه شركت هاي بيمه، به جاي معالجه بيماران، همواره راه هاي پيشگيري را به بيمه شوندگان توصيه مي كنند تا آنها دچار بيماري نشده و به تبع آن هزينه هاي هنگفت بر بيمه گذاران تحميل نشود. آنها بيشتر بيمه شدگان را به فعاليت هاي ورزشي در چارچوب سني قرار مي دهند و آنها را با نشاط و سرحال نگه مي دارند و از اين طريق ميلياردها دلار صرفه جويي مي نمايند.
كشور ما كه به جوانان خود مي بالد و آنها را سرمايه اي عظيم براي خود مي داند، قطعاً براي سلامتي و نشاط آنها اهميت قائل بوده تا از اين طريق بتواند هم شهروندي خوب تربيت نمايد و هم كشور را با شتاب هرچه بيشتر با پيشرفت هاي كنوني جهان، همسان سازد.
ابقاي معاونت تربيت بدني و تندرستي يعني ابقاي نشاط و شادماني، سلامتي، رشد جسماني و عقلاني دانش آموزان و رشد همه جانبه اجتماعي آنان.
اين عوامل قطعاً مورد توجه وزير محترم قرار گرفته و با چنان بينشي، نظر صائب خود را مبني بر ابقاي معاونت تربيت بدني و تندرستي ابراز نموده اند. اميدواريم كليه نمايندگان مجلس به ويژه نمايندگان محترم كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي بر اين نظر، صحه گذاشته و ابقاي معاونت تربيت بدني را ابقاي سلامتي و تندرستي دانش آموزان و در نتيجه شهرونداني با كفايت، سالم، مقتدر و متدين بدانند.

تيم ملي فوتبال ايران دهم اسفند بازي
دوستانه برگزار مي كند
نايب  رئيس  فدراسيون  فوتبال  گفت : بدون  شك  تيم  ملي  فوتبال  ايران  روز دهم  اسفندماه  امسال  يك  بازي  دوستانه  برگزار خواهد كرد. تيمسار ناصر نوآموز  در گفت  وگو با سايت  فدراسيون  فوتبال  فزود: با انصراف  تيم  ملي  فوتبال  اوكراين  از حضور در تهران ، تيمي در حد نام  اين  تيم  به  تهران  سفر خواهد كرد. وي  با بيان  اينكه  تيم  ملي  فوتبال  كشورمان  تنها در روز دهم  اسفندسال  جاري  (روز فيفا) بازيكنان  خارجي  شاغل  درباشگاه هاي  اروپايي  را دراختيار دارد، تصريح  كرد: فدراسيون  فوتبال  هم  اكنون  در حال  رايزني  براي دعوت  يك  تيم  خارجي  براي  برگزاري  ديداري  دوستانه  باتيم  ملي  كشورمان  است .پيش  از اين  قرار بود دو تيم  ملي  فوتبال  ايران  و اوكراين  روز دهم اسفندماه  امسال  در ديداري  دوستانه  در تهران  به  مصاف  يكديگر بروند امامسئولان  فدراسيون  فوتبال  اوكراين  اين  ديدار را لغو كردند.

پيروزي تيم بسكتبال ذوب آهن در جام شيخ راشد
گروه ورزشي: در ادامه مسابقات بسكتبال بين المللي جام شيخ راشد امارات، ذوب آهن اصفهان در دومين پيكار خود نماينده تونس را مغلوب كرد.
ذوب آهن به عنوان نماينده ايران در بازي نخست خود برابر الجزيره مصر ۸۰ بر ۷۸ شكست خورد، اما در بازي با نماينده تونس به برتري ۹۶ بر ۶۰ نايل آمد. ذوب آهن امروز در سومين بازي خود به ديدار الرياضي لبنان مي رود. سال گذشته صبا باتري ايران در اين بازيها نايب قهرمان شد.

دو داور ايراني امروز به بحرين مي روند
رضا جوادي و پيام سيفي زاده دو داور جوان و بين المللي ايران امروز به بحرين مي روند. اين دو داور قرار است ۳ بازي از ليگ بسكتبال بحرين را قضاوت كنند. داوران ايراني چهارم بهمن ماه به تهران بازمي گردند.

ديدار مسئولان وزنه برداري با علي آبادي
خبرنگار همشهري :مسئولان  فدراسيون  وزنه برداري  ديروز با مهندس  محمد علي آبادي  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  ديدار كردند.در اين  ديدار كه  مهدي  قدمي  معاون  سازمان  تربيت  بدني  و رئيس  مركزتوسعه  ورزشي  قهرماني  نيز حضور داشت ، علي  مرادي  و داراب  رياحي  رئيس  ونايب  فدراسيون  وزنه برداري  به  ارائه  گزارشي  از روند فعاليت هاي  اين فدراسيون  پرداختند.مسئولان  فدراسيون  وزنه برداري  همچنين  در اين  نشست  درباره  چگونگي  روند آماده سازي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  براي  شركت  در بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶دوحه  و بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۸ پكن  مطالبي  عنوان  كرد. از ديگر موارد مطرح  شده  در اين  نشست ، توجه  بيشتر به  وزنه برداري  استان ها بود.

مهندس علي آبادي تاكنون بسيار حساب شده عمل كرده است
001050.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: رئيس فدراسيون واليبال در گفتگو با ايسنا پيرامون بودجه اين فدراسيون گفت: بودجه اختصاص يافته از سوي سازمان تربيت بدني به واليبال يك دوم هزينه اي است كه صرف مي شود. محمدرضا يزداني خرم افزود: ما بقيه بودجه خود را از كميته ملي المپيك، تبليغات، كمك هاي مردمي و برخي درآمدهاي اختصاصي تأمين مي كنيم. وي كل بودجه دريافتي امسال فدراسيون واليبال را با بودجه هيأت هاي سراسر كشور ۶۰ تا ۷۰ ميليون تومان ذكر كرد و گفت: با توجه به تعلق نگرفتن بودجه عمراني به فدراسيون هاي ورزشي هزينه تعميرات سالن اختصاصي را خودمان به كمك مسئولان مجموعه ورزشي آزادي انجام مي دهيم.رئيس فدراسيون واليبال در مورد انتصابات اخير اعلام داشت: مهندس علي آبادي تاكنون بسيار حساب شده و دقيق عمل كرده و افرادي را به كار گرفته كه چيزي از مديران گذشته كم نداشته و حتي توانايي بالاتري دارند. البته براي يك پست مهم در سازمان فرد منصوب بايد حداقل ده سال تجربه رئيس فدراسيوني، ۵ سال مديركلي را داشته باشد. وي در خصوص عملكرد مركز توسعه ورزش قهرماني گفت: با توجه به چارت سازمان تربيت بدني، ما هنوز شرح وظايف دقيق اين مركز را نمي دانيم. به هر حال، در گذشته دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي يا معاونت فني شرح وظايف مشخصي داشت كه ما براساس آن مي دانستيم كه وظيفه ما مقابل سازمان و برعكس چيست، اما اكنون با اين مشكل مواجهيم. مركز توسعه قهرماني يك بخش تخصصي است كه افراد شاغل در آن نيز بايد از مديران متخصص در ورزش باشند.

محروميت در انتظار نئوپان
به  دنبال مشكلات رخ داده در بازي نئوپان و پرسپوليس در هفته هجدهم، كميته انضباطي فدراسيون واليبال طي امروز و فردا براساس گزارش ناظر و داور بازي رأي خود را صادر خواهد كرد. در اين بازي در «ست» سوم بر اثر پرتاب ترقه يك تماشاگرنما، ليبروي پرسپوليس (شورايي) به سختي مصدوم شد و نيم ساعت در بازي وقفه افتاد.يكي از مسئولان واليبال محروميت يك بازي دور از خانه را براي تيم نئوپان دور ندانست و اظهار داشت: به احتمال فراوان نماينده گنبد در نخستين بازي خانگي پيش رو در گرگان به ميدان خواهد رفت.

قهرمانان پيكارهاي انتخابي جام تختي
خبرنگار همشهري: نفرات  برتر مسابقات  كشتي  آزاد انتخابي  تيم  ملي  براي  شركت  در مسابقات جام  جهان  پهلوان  تختي  جمعه شب  در سرسراي  آزادي  سنندج  مشخص  شدند. مسابقات  كشتي  آزاد انتخابي  تيم  ملي  ايران  با حضور ۲۷۲ كشتي گير از ۳۰استان  در هفت  وزن  در سنندج  برگزار شد. در پايان  اين  مسابقات  و در اوزان  مختلف  نفرات  زير حائز عناوين  اول  شدند.وزن ۵۵ كيلوگرم: هادي حاجيان از تهران، وزن ۶۰ كيلوگرم: حسن كمره اي از تهران، وزن ۶۶ كيلوگرم: عليرضا نوايي از تهران، وزن ۷۴ كيلوگرم: مهدي منصوري از تهران، وزن ۸۴ كيلوگرم: سعيد واگذاري از مازندران، وزن ۹۶كيلوگرم: سعيد اميري از كرمانشاه و وزن ۱۲۰ كيلوگرم: ناصر دلير معين از خراسان رضوي.

تيم فوتبال جوانان ايران فردا با سوئيس بازي مي كند
گروه ورزشي: تيم  فوتبال  جوانان  ايران  پس  از ورود به  دوحه  قطر، در هتل  رامادا اين  شهر اسكان  يافت .
تيم  فوتبال  جوانان  كشورمان  صبح  روز جمعه براي  شركت  در رقابت هاي  بين المللي  قطر، تهران  را به  مقصد دوحه  ترك  كرده  بود.
بازيكنان  جوان  كشورمان  ديروز شنبه  در دو نوبت  صبح  و بعدازظهر به  تمرين  پرداختند.جلسه  مديران  تيم هاي  شركت كننده  در مسابقات  قطر امشب  رأس  ساعت  ۲۳ در دوحه  برگزار مي شود.كادر فني  و بازيكنان  تيم  جوانان  كشورمان  تاكنون  از نزديك  تمرينات  دو تيم  سوئيس  و كره  جنوبي  را تماشا كرده اند.
اين  دوره  از مسابقه ها با حضور ۸ تيم  در دو گروه  و در روزهاي  دوم  تا دوازدهم  بهمن  ماه  سال  جاري  برگزار مي شود.
بر اساس  قرعه كشي  انجام  شده ، تيم هاي  فرانسه ، قطر، ژاپن  و اتريش  در گروه  نخست  و تيم هاي  ايران ، آلمان ، سوئيس  و كره  جنوبي  در گروه  دوم  قرار دارند.
تيم  ايران  روز سوم  بهمن  ماه  در نخستين  ديدار خود به  مصاف  سوئيس  مي رود و دو روز بعد مقابل  كره  جنوبي  قرار مي گيرد.
تيم  جوانان  كشورمان  روز هفتم  بهمن  ماه  در آخرين  ديدار خود در مرحله  مقدماتي  به  ديدار تيم  آلمان  مي رود.
به  تيم هاي  اول  تا سوم  اين  رقابت ها به  ترتيب  ۱۰۰ ، ۸۰ و ۶۰ هزار دلار جايزه  اهدا خواهد شد.
در اين  رقابتها به  بهترين  گلزن ، بهترين  بازيكن  و بازيكن  اخلاق  نيز جوايزي  اهدا مي شود.
جلال  بشرزاد مربي  دروازه بان هاي  تيم  ايران  از روحيه  بالاي  بازيكنان  اين  تيم  خبر داد.
وي  افزود: تيم  جوانان  ايران  براي  كسب  يكي  از عناوين  اول  تا سوم  گام  به  اين  رقابت ها گذاشته  است  و همگي  مصمم  هستند تا بازيهاي  خوبي  در مقابل  حريفان  به  نمايش  بگذارند.
بشرزاد گفت : ميلاد حيدري  فر و عليرضا حقيقي  دو دروازه بان  ما در اين رقابتها خواهند بود كه  از هر نظر آماده اند و براي   اين  مسابقات  لحظه  شماري  مي كنند.
وي  با اشاره  به  كار زيادي  كه  در اردوهاي  مختلف  بر روي  اين  دروازه بانها شده  است  گفت : ما در درون  دروازه  مشكلي  نخواهيم  داشت .

بودجه كميته ملي المپيك افزايش يافت
خادم: منتظركسب نتايج خوب در دوحه هستيم
001053.jpg
ايسنا : رئيس فراكسيون ورزش مجلس مي گويد: با توجه به بودجه قابل توجهي كه در اختيار كميته ملي المپيك قرار گرفته، انتظار مي رود نتايج بسيار خوبي در مسابقات آسيايي به دست آوريم.اميررضا خادم افزود: با توجه به پيگيري كه درمورد بودجه كميته ملي المپيك انجام شد بودجه اين بخش از ۱۰ ميليارد تومان به ۲۵ ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است و در متمم بودجه سال ۱۳۸۴ نيز عدد قابل توجهي را براي اين كميته در نظر گرفته اند.وي افزود: با اين وجود به نظر مي رسد همان گونه كه مسئولان اين كميته در ارتباط با كمبود بودجه نگراني ها را به بدنه مردم انتقال مي كنند كه در مسابقات آسيايي نتيجه نمي گيريم، اكنون كه اين مبالغ به آنها اختصاص يافته، خوب است اعلام كنند، آنچه مي خواستند _ هم در سال ۱۳۸۴ و هم در سال ۱۳۸۵ _ تحقق پيدا كرده يا خير؟ خادم با تشكر از سازمان مديريت و برنامه ريزي و دولت در خصوص همكاري در راستاي افزايش بودجه كميته ملي المپيك، خاطرنشان كرد: دولت و سازمان مديريت رقم و عدد قابل توجهي را با توجه به كمبود بودجه ها به اين كميته اختصاص داد، لذا انتظار داريم در بازي هاي آسيايي به نتايج بسيار متفاوت با گذشته دست پيدا كنيم.

آلمان با كلمبيا ديدار مي كند
گروه ورزشي _ حسن حيدري:تيم ملي فوتبال آلمان يك هفته پيش از آغاز مرحله نهايي مسابقات فوتبال جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان، ديداري دوستانه برابر تيم كلمبيا برگزار خواهد كرد.اين ديدار در ورزشگاه شهر مونشن گلادباخ برگزار خواهد شد.
تيم ملي فوتبال آلمان يك هفته پس از ديدار با تيم كلمبيا، در چارچوب رقابت هاي جام جهاني و در ورزشگاه شهر مونيخ به مصاف تيم كاستاريكا مي رود.
تيم هاي اكوادور و لهستان نيز به همراه تيم هاي آلمان و كاستاريكا در گروه اول پيكارهاي جام جهاني حضور دارند.
تيم ملي فوتبال آلمان پيش از ديدار با تيم كلمبيا با تيم هاي ايتاليا در فلورانس، آمريكا در دورتموند و ژاپن در لوركوزن ديدارهاي دوستانه برگزار خواهد كرد.

مسينا درصدد جذب «ميتسو اوگاساوارا»
تيم  فوتبال  مسينا ايتاليا رسما پيشنهاد خود را براي  خريد ميتسواوگاساوارا هافبك  ژاپني  از تيم  كاشيما آنتلر اعلام  كرد.به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از توكيو، بر همين  اساس  احتمال  مي رود باشگاه  مسينا در ازاي  خريد اوگاساوارا اجازه  دهد آتسوشي  ياناگيساوا ديگر ملي پوش  ژاپني  به  كاشيما بازگردد.روزنامه  ورزشي  نيكان  ژاپن  نوشت : مسئولان  باشگاه  مسينا چهارشنبه  براي مذاكره  در اين باره  با مقامات  باشگاه  كاشيما ديدار خواهند كرد.بنابر اين  گزارش ، اوگاساوارا ماه  جاري  را با تيم  وستهام  يونايتد انگليس  تمرين  كرد اما موفق  به  كسب  جايگاهي  در اين  تيم  نشد.
ياناگيساوا كه  سه  سال  با مسينا قرارداد دارد در نخستين  فصل  حضورش در اين  تيم  كمتر در تركيب  اصلي  قرار گرفته  است .

شكست آرسنال در مقابل اورتون
تيم فوتبال اورتون در يك بازي پربرخورد كه ۶ كارت زرد و يك اخراجي در پي داشت مقابل آرسنال به پيروزي يك بر صفر رسيد.
در اين بازي جيمز بيتي در دقيقه ۱۳ روي تعلل مدافعان آرسنال دروازه اين تيم را گشود.آرسنال با اين باخت در امتياز ۳۷ باقي ماند و اورتون نيز با ثبت نهمين پيروزي اش در هفته بيست و سوم از رده چهاردهم چند پله صعود كرد.در حساسترين بازي هاي امروز چلسي با چارلتون و ليورپول با منچستر يونايتد ديدار مي كنند.

پيروزي ساحل عاج با گل دروگبا
001044.jpg
تيم فوتبال ساحل عاج در آغاز رقابتهاي جام ملتهاي آفريقا موفق شد با نتيجه يك بر صفر مراكش را مغلوب كند.در اين بازي تيم ساحل عاج در دقيقه ۳۹ صاحب يك ضربه پنالتي شد كه آن را ديدر دروگبا درون دروازه حريف جاي داد.
بيست و چهارمين دوره رقابتهاي جام ملتهاي آفريقا از روز جمعه گذشته در مصر آغاز شد كه تيم ميزبان در اولين بازي سه بر صفر ليبي را مغلوب كرد. حشام احمد ميدر (۱۸)، محمد آبوتركا (۲۲) و حسن (۷۸) گلهاي تيم مصر را درون دروازه حريف جاي دادند. در اين بازي دي آگوستين دروازه بان ليبي در دقيقه ۷۵ به دنبال ارتكاب پنالتي از بازي اخراج شد.
در جدول رده بندي گروه A در حال حاضر تيم هاي مصر و ساحل عاج در صدر جدول قرار دارند.در ادامه اين بازي ها امروز در گروه C تونس با زاميبيا و آفريقاي جنوبي با گينه ديدار مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |