پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۸ - Jan 26, 2006
مقام معظم رهبري در ديدار روحانيان و مبلغان در آستانه محرم:
جوانان تشنه حقايق دين هستند
در تبليغ ، ضمن آنكه بايد جايگاه منطق و عقل و جنبه هاي حماسي در كنار مسائل عاطفي و مرثيه سرايي همواره مدنظر باشد،درخصوص مسائل سياسي نيز بايد از افراط و تفريط پرهيز شود
001575.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي  ديروز در ديدار جمع زيادي از روحانيان و مبلغان، منطق و عقل، حماسه و عزت و عاطفه را سه عنصر اصلي حركت عاشورايي حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام دانستند و تأكيد كردند: اين سه عنصر بايد در تبليغ نقش اصلي را ايفا كند و هدف اصلي از تبليغ نيز تاثيرگذاري بر دل و بناي هويت انسان ها باشد.
ايشان در اين ديدار كه در آستانه ماه محرم و اعزام مبلغان به نقاط مختلف كشور برگزار شد، حادثه عاشورا را فرهنگ و جرياني مستمر و سرمشقي دائم براي امت اسلامي در طول تاريخ ارزيابي كردند و افزودند: منطق و مبناي عقلي مستحكم اين حركت حاوي اين درس است كه در هر زمان كه شرايط اقتضاء كند، وظيفه مسلمان، اقدام است حتي اگر اين اقدام همراه با خطر باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه ملاحظه كاري، لذت جويي و عافيت طلبي نبايد مانع اين اقدام شود، درس حادثه عاشورا را درسي عمل شده دانستند و خاطرنشان كردند: حركت امام خميني(ره) در محرم ۱۳۴۲ و همچنين حركت آن امام بزرگوار در محرم ۱۳۵۷ كه به حادثه تاريخي پيروزي انقلاب اسلامي منجر شد، نتيجه پيروي از درس عاشورا بود كه اين مسير با عزت در آينده هم ادامه خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عزتمند بودن حركت امام حسين عليه السلام در اوج مظلوميت، و عجين شدن عشق و عاطفه در حادثه عاشورا، لزوم عزتمند بودن هر حركت و اقدام عاشورايي را يادآور شدند و افزودند:در تبليغ، ضمن آنكه بايد جايگاه منطق و عقل و جنبه هاي حماسي در كنار مسائل عاطفي و مرثيه سرايي همواره مدنظر باشد، درخصوص مسائل سياسي نيز بايد از افراط و تفريط پرهيز شود.
ايشان روحانيان و مبلغان را به مجهز شدن به استدلال هاي علمي قوي، بيان هنرمندانه در دفاع از دين،  مراقبت در رفتار و عمل خود و تبيين صحيح ابعاد مختلف دين از جمله انذار و تبشير به همراه يكديگر و اكتفا نكردن به صرف آيات بشارت توصيه و خاطرنشان كردند: تاثير كارهاي تبليغي در بلندمدت نمايان مي شود و نتايج و بركات اين كارهاي تبليغي در آينده در جامعه مشاهده خواهد شد همانگونه كه دلبستگي امروز جوانان به دين نتيجه فعاليت هاي تبليغي گذشته است.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان، برخي اظهارنظرها را درخصوص فاصله گرفتن جوانان از دين ناشي از جنگ رواني دانستند و تأكيد كردند: بر خلاف اين توهمات، جوانان تشنه حقايق دين هستند و بايد آنان را با معارف صحيح ديني سيراب كرد.
در ابتداي اين ديدار يكي از وعاظ به ذكر مصيبت حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام و مرثيه خواني پرداخت.

همزمان با روز جهاني خانواده اعلام شد:
برنامه تحكيم بنيان خانواده در رديف بودجه قرار گرفت
فارس: رئيس مركز امور زنان و خانواده با تشريح وظايف و ماموريت هاي اين مركز براي تهيه و اجراي برنامه جامع تحكيم بنيان خانواده، گفت: برنامه تحكيم بنيان خانواده امسال براي اولين بار در رديف بودجه، با رقم خوبي پيش بيني شده كه اميدواريم مجلس رقم پيشنهادي را تصويب كند.
نسرين سلطانخواه ضمن تبريك روز ملي خانواده افزود: تاكنون يك برنامه كلي با عنوان مشاركت اجتماعي _ فرهنگي زنان براي اين مركز ديده شده بود اما امسال ارتقاء و توانمندي هاي زنان در همه عرصه ها و نيز تحكيم بنيان خانواده به همراه سه برنامه ديگر در نظر گرفته شده است.
وي درپاسخ به اين سئوال كه با اضافه شدن محوري اساسي به نام خانواده به مركز زنان ماموريت ها چه تغييري كرده است، افزود: تشكيل كميته راهبردي تحكيم و بنيان خانواده و نيز مبادله موافقت نامه هايي با وزارت بهداشت با عنوان ارتقاء سلامت بهداشتي، جسماني و رواني زنان انجام شد.
سلطانخواه اضافه كرد: آموزش مهارت هاي زندگي به زنان خانه دار در امضاي موافقت نامه با نيروي مقاومت بسيج محقق شد. همچنين حمايت از زنان سرپرست خانوار و پيگيري مستمري آنان و برپايي نشست ها و كارگروههاي آموزشي در ارتباط با خانواده و سلامت آن پيگيري شد.
وي بيان كرد: امسال همچنين براي اولين بار مركز امور زنان و خانواده مركزيتي براي فعال كردن امور بانوان همه دستگاههاي اجرايي درخصوص روز ملي خانواده و بزرگداشت اين روز ايجاد كرد كه با تشكيل كميته روز خانواده و دهه فجر با حضور همه نمايندگان دستگاههاي اجرايي گزارش برنامه هاي آنان در اين دو عرصه هم اكنون به مركز امور زنان و خانواده ارسال شده است.
سلطانخواه گفت: موافقت نامه هايي كه اين مركز با ساير نهادها، ارگانها و دستگاههاي اجرايي منعقد مي كند هر سه ماهه بايد گزارش عملكرد درباره آن ارائه شود.
شبكه ارتباطي تعاوني هاي زنان تشكيل شود
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري همچنين گفت: تعاوني هاي زنان تنها در صورتي با رشد فزاينده روبرو خواهند شد كه به توانايي هاي درون خود متكي بوده و با اتحاد و همدلي، شبكه ارتباطي قوي از تعاوني هاي بانوان را در كشور ايجاد كنند.
نسرين سلطانخواه در اولين نشست مسئولان امور بانوان و شركت هاي تعاوني زنان استان ها گفت: با توجه به مأموريت مركز امور زنان و خانواده و به استناد بند «ز» ماده ۱۵۵ قانون برنامه چهارم توسعه، تهيه و اجراي برنامه جامع توسعه و ساماندهي امور اقتصادي زنان بر عهده اين مركز است.
وي گفت: سياست فعلي دولت مبتني بر كوچك سازي دولت است، از طرفي اين انديشه تقويت شده كه فعاليت هاي اقتصادي صرفا به مفهوم استخدام دولتي است.
مشاور رئيس جمهوري اظهار داشت: با توجه به افزايش دختران فارغ التحصيل دانشگاه و ايجاد اشتغال براي آنان، يكي از راههاي فراهم آوردن عرصه  اين فعاليت اقتصادي ايجاد و تشكيل تعاوني هاي زنان است كه داراي مشخصه امنيت شغلي و آينده كاري باشد.
وي گفت: براي نيل به اين هدف موافقتنامه اي با وزارت تعاون و سازمان تعاون روستايي منعقد شده است كه به منظور تقويت تعاوني هاي زنان، بودجه اي از سوي اين مركز به وزارت تعاون اختصاص داده شده است.
رئيس مركز امور زنان و خانواده گفت: به منظور حمايت هر چه بيشتر از تعاوني هاي زنان، اين مركز حمايت مالي از تعاوني هاي زنان را در چهارچوب برنامه كمك هاي فني و اعتباري به بخش خصوصي و تعاوني، از طريق صندوق تعاون در دستور كار دارد.
وي همچنين پيشنهاد ايجاد نمايشگاه عرصه مستقيم و بازارچه فروش در سراسر كشور يا مراكز استان ها، ايجاد بازارچه هاي دائمي براي فروش و عرصه مستقيم توليدات تعاوني هاي زنان سراسر كشور و برپايي دوره هاي آموزش بازاريابي را مطرح كرد.

در مراسم ميهماني لاله ها در ۱۳ بهمن
آئين عطرافشاني گلزار شهدا در سراسر كشور اجرا مي شود
001581.jpg
گروه اجتماعي:  در دومين روز از دهه مبارك فجر با عنوان ميهماني لاله ها آئين  پاسداشت غبارروبي از گلزار شهداي سراسر كشور عصر روز پنج شنبه ۱۳ بهمن اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران مسعود توانا مشاور معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه مراسم پاسداشت ميهماني لاله ها در سال جاري به صورت ويژه در چهار مركز كشوري به اجرا مي آيد همچنين خاطر نشان كرد: اين مراسم در بهشت زهرا (س) تهران به عنوان كانون خفتگان شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، در گلزار شهداي ارامنه به عنوان شهداي اقليت هاي ديني، گلزار شهداي سردشت در آذربايجان غربي كه شهداي اهل سنت و حملات شيميايي زمان جنگ را دربر مي گيرد به صورت ويژه به اجرا درمي آيد.
مديركل روابط عمومي و بين الملل بنياد شهيد و ايثارگران يكي از آئين  هاي پاسداشت ميهماني لاله  ها را در يكي از روستاهاي اطراف شهر قم اعلام كرد و گفت: اين روستا بيشترين شهيد را «۱۰۴ شهيد» تقديم انقلاب و نظام كرده و به همين خاطر يكي از مراسم و آئين  هاي ويژه ميهماني لاله ها در اين روستا برگزار مي شود.
توانا از گلباران گلزار شهدا در روز ميهماني لاله ها خبر داد و گفت: مراسم به طور همزمان در ۱۸ هزار گلزار شهدا بر پا مي شود و در شهرهايي كه امكان پروازي وجود دارد گلباران مزار شهدا از جمله برنامه هاي پاسداشت است.
وي همچنين افزود: ۲۰۰ هزار پرچم گلزار شهدا تا پيش از برپايي مراسم تعويض شده و فضاي برپايي مراسم با مشاركت و هماهنگي و همفكري خانواده شهدا آماده سازي مي شود.
مشاور معاون رئيس جمهور تقارن ميهماني لاله ها با ماه محرم را يك تقارن زيبا و فرصت نيكو دانست و گفت: اين همزماني بستر بسيار مناسبي براي بازگويي جانفشاني ها، فداكاري ها و خستگي ناپذيري فرزندان اين مرز و بوم است كه با تأسي از سرور و سالار شهيدان به جبهه هاي جنگ رفتند و بي ادعا و خالصانه از ميهن و دين و باورهايشان دفاع كردند و در نهايت به شهادت رسيدند.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران از خانواده هاي شهدا خواست ايده  ها، افكار و نقطه نظرات خود را از اين پس براي برپايي آيين هاي پاسداشت به روابط عمومي بنياد شهيد بفرستند تا ضمن ملاحظه چارچوب ها و سياست هاي تعريف شده بنياد شهيد براي برپايي چنين مراسمي،  نقطه نظرات و ديدگاه هاي آنها نيز مدنظر قرار گيرد.
توانا عنوان كرد: با توجه به تقارن ايام محرم و دهه فجر و حسب هماهنگي به عمل آمده با سازمان تبليغات اسلامي و امور مساجد و با عنايت به ظرفيت و فضاي موجود در مساجد، تكايا و حسينيه ها و هيات ها، يادواره شهداي هر مسجد، حسينيه، تكيه در يكي از شب هاي محرم توسط خود آنها برگزار مي شود و عملا يكي از شب  هاي محرم به انتخاب آنها به نام شهداي آن مركز نامگذاري مي شود.
مدير كل روابط عمومي و بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: با توجه به هماهنگي صورت گرفته قرار شده است هيات ها و دستجات عزاداري كه به صورت دسته  راه مي افتند در جلوي درب منازل شهداي همان محل توقفي كوتاه داشته و به ياد شهيد مرثيه سرايي كنند و ان شاءالله اين موضوع به يك سنت حسنه تبديل و در حقيقت به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.

فراخوان مقاله كنگره شهداي دانش آموز
مهر: فراخوان مقاله كنگره شهداي دانش آموز با هدف آشنايي هرچه بيشتر دانش آموزان با مقام والاي شهيدان، فرهنگ ايثار و شهادت، در سراسر كشور برگزار مي شود.
دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان اعلام كرد: موضوعات فراخوان مقاله كنگره شهداي دانش آموز عبارت از بررسي مقام شهيد در قرآن، بررسي مقام شهيد در روايات احاديث و نهج البلاغه، بررسي نقش فرهنگ شهادت طلبي در نهضت عاشورا، آثار و بركات معنوي شهادت در جامعه ديني، مقايسه شهيد و شهادت در دين اسلام و ساير اديان، شهيد در كلام امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و بزرگان انقلاب، نقش روحيه شهادت طلبي در شكل گيري و تداوم انقلاب اسلامي ايران، تاثير روحيه شهادت طلبي در صدور انقلاب اسلامي به ساير كشورها، عوامل موثر ماندگاري روحيه شهادت طلبي و موانع آن، بررسي نقش محوري دانش آموزان در دفاع مقدس، است.دانش آموزان سراسر كشور حداكثر تا تاريخ ۱۰ بهمن ماه جاري آثار و تحقيقات خود را به دبيرخانه كنگره شهداي دانش آموز به نشاني صندوق پستي ۱۳۶ اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان ايلام ارسال نمايند و جهت كسب اطلاعات بيشتر به انجمن اسلامي آموزشگاه خود مراجعه يا با تلفن ۰۸۴۱۲۲۳۱۸۹۰ تماس حاصل نمايند.بنا بر همين گزارش، به مقالات و تحقيقات برگزيده اين فراخوان به قيد قرعه هداياي ارزنده مادي و معنوي تعلق خواهد گرفت.

تشكيل ستاد پيشگيري از مصرف دخانيات در مدارس كشور
گروه علمي فرهنگي: ستاد پيشگيري از مصرف دخانيات در مدارس كشور از سوي وزارت آموزش و پرورش  وجمعيت مبارزه با استعمال دخانيات تشكيل شد.
طرح تشكيل ستاد پيشگيري از مصرف دخانيات در مدارس تهران با هدف جلوگيري از ابتلاي دانش آموزان به مصرف سيگار و جلوگيري از اعتياد آنها اجرا مي شود.
به گزارش همشهري، حفظ سلامت و بهداشت عمومي افراد، ارتقاي آگاهي دانش آموزان  وكاركنان مدرسه نسبت به زيان هاي استعمال دخانيات و رسيدن به جامعه اي عاري از دخانيات از ديگر اهداف طرح تشكيل ستاد پيشگيري از مصرف دخانيات در مدارس كشور است.در جلسه اي كه ميان وزير آموزش و پرورش و جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات در رابطه با اين طرح برگزار شده بود فرشيدي خطاب به دكتر مسجدي گفت: آموزش و پرورش بستر لازم را براي پيشگيري از به دام افتادن جوانان و دانش آموزان و گرايش آنان به سيگار و ساير مواد مخدر فراهم مي كند. ولي اجراي فعاليت ها و اقدام لازم براي مبارزه با اين آسيب هاي اجتماعي به عهده نهادهاي مربوطه است.

زيباترين بناي قاجاري شيراز در آتش سوخت
گروه علمي فرهنگي: يكي از زيباترين بناهاي قاجاري بافت قديمي شيراز در آتش و در غفلت مسئولان حفاظت از آثار تاريخي استان فارس، سوخت و كاملا از بين رفت.
اين بنا كه ازجمله  خانه هاي قاجاري محله «مولا» است و دقيقا در پشت مسجد مولا قرار دارد، تزئينات كاشي كاري، آيينه كاري و آجركاري منحصربه فردي داشته است؛ اين بنا، هفته گذشته به دلايل نامعلومي آتش گرفت و تمام خانه و درخت هاي داخل حياط سوختند.
ايرج محمدي _ باستان شناس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس _ كه مسئوليت بررسي بناهاي تاريخي استان را براي ثبت در فهرست ميراث ملي برعهده دارد، درباره  اين حادثه به ايسنا، توضيح داد: اين بنا، به شيوه  مشكوكي آتش گرفته و هنوز انگيزه  مسبب اين حادثه نامشخص است و نمي دانيم مجوز تخريب بنا را مي خواسته يا مشكل ديگري داشته است. ضمن آنكه خانه در اختيار ميراث فرهنگي نبوده است و مالكيت آن هم بايد مشخص شود.
وي بناي از ميان رفته را يكي از منحصر به فردترين بناهاي بافت قديم شيراز دانست و گفت: دريچه هاي بنا به صورت ارسي بودند و سقف آن نيز با نقاشي هاي قاجاري الهام گرفته شده از سبك كشورهاي ديگر، تزئين شده بود. همچنين اتاق هاي خانه، آيينه كاري بودند و حياط با كاشي كاري و آجركاري تزئين شده بود.
اين كارشناس با اشاره به اينكه در جريان بازديد از بناهاي منطقه براي ثبت در فهرست ميراث ملي از اين اتفاق مطلع شده است، اظهار داشت: اين خانه، خسارت بسيار زيادي ديده است و ديگر نمي توان آن را در فهرست ميراث ملي ثبت كرد.
وي در پايان، افزود: اكنون در خانه باز است و همه مي توانند به آن وارد شوند؛ ولي اگر بنا مالك داشت بايد در آن قفل مي بود. لذا حتما بايد انگيزه  فردي كه خانه را به آتش كشيده است، بررسي و مالك نيز در اين رابطه مورد پرسش قرار گيرد. درحالي يك هفته از آتش سوزي در اين بناي قاجاري مي گذرد كه عليرضا قلي نژاد _ مدير پايگاه بافت تاريخي شيراز _ اعلام مي كند اطلاعات دقيقي از چنين حادثه اي ندارد.

دومين مركز ساماندهي معتادان خياباني در منطقه آزادي افتتاح مي شود
ايسنا: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايران با توجه به سياست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبني بر كنترل معتادان خياباني، دومين مركز ساماندهي معتادان خياباني را ۵ بهمن ماه سال جاري در منطقه آزادي تهران راه اندازي مي كند.
علي اسدي، كارشناس برنامه هاي پيشگيري از اعتياد معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ايران افزود: مراكز ساماندهي معتادان خياباني با همكاري دانشگاه هاي علوم پزشكي و مراكز درماني خصوصي و به منظور پيشگيري از انتقال بيماري هايي همچون ايدز و هپاتيت توسط معتادان تزريقي، در مناطق شلوغ و پرخطر شهر داير مي شود.
وي به فعاليت هايي كه مراكز ساماندهي معتادان خياباني (DIC) انجام مي دهند اشاره كرد و اظهار داشت: در اين مراكز بسته هايي حاوي سرنگ، سرسوزن، پنبه، الكل، چسب زخم و كاندوم به صورت رايگان در اختيار معتادان قرار مي گيرد. همچنين با حضور يك پزشك، يك پرستار و نيروهاي خدماتي در اين مراكز، خدمات بهداشتي درماني نيز به اين افراد ارائه مي شود. كارشناس برنامه هاي پيشگيري از اعتياد معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: دانشگاه علوم پزشكي ايران سعي دارد، علاوه بر دو مركز ساماندهي معتادان خياباني كه در مناطق يافت آباد و آزادي افتتاح شده، مراكزي را نيز در مناطق كرج و غرب تهران (صادقيه) راه اندازي كند.
گفتني است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي سالانه ۳۰۰ ميليون ريال اعتبار در اختيار هر مركز ساماندهي معتادان خياباني قرار مي دهد و دانشگاه هاي علوم پزشكي نيز موظفند تجهيزات مورد نياز اين مراكز را تهيه كنند.

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي :
دولت بايد ما به التفاوت سهم درمان تامين اجتماعي
و تعرفه هاي واقعي را بپردازد
فارس : مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در خصوص دغدغه هاي تامين اجتماعي براي واقعي شدن تعرفه هاي پزشكي گفت: سازمان تامين اجتماعي مخالفتي با واقعي شدن تعرفه هاي پزشكي ندارد و طبق مصوبه مجلس ما به التفاوت سهم درمان تامين اجتماعي و تعرفه هاي واقعي را دولت بايد پرداخت كند.
داود مددي در گفت و گو با فارس افزود: طبق قانون، نه بيست و هفتم حق بيمه بيمه شدگان تامين اجتماعي صرف هزينه هاي درماني مي شود كه اگر تعرفه ها واقعي شود و ميزان آن بالا رود اين نه بيست و هفتم، كفاف ۷۰ درصدي را كه سازمان تامين اجتماعي طبق قانون بايد صرف هزينه درمان بيمه شدگان كند، نمي دهد.
وي در ادامه عليرغم برخي از اظهارات كه سازمان تامين اجتماعي به علت اينكه سهم درمان آن توسط دولت تامين نمي شود مخالف واقعي شدن تعرفه هاي پزشكي است گفت: تامين اجتماعي هيچ گونه مخالفتي با واقعي شدن تعرفه هاي پزشكي ندارد و موافق واقعي شدن تعرفه ها است اما به شرطي كه دولت كسري هاي درماني تامين اجتماعي را هم پرداخت كند. وي سرانه درمان سال ۸۵ را ۷ هزار تومان اعلام كرد.
تنها ۴۳ درصد جمعيت كشور تحت پوشش خدمات تامين اجتماعي هستند
بنا به گزارش ديگر مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي گفت: گسترش تامين اجتماعي و امنيت معاش افراد از بروز تخلفات و جرايم اجتماعي در سطح جامعه مي كاهد.
مهندس داوود مددي در جلسه معارفه رييس جديد سازمان تامين اجتماعي استان خراسان شمالي افزود: عمده تخلفات اجتماعي صورت گرفته ناشي از عدم اطمينان افراد به آينده است. وي با اشاره به وضعيت نامطلوب خانوارها از نظر تامين امنيت اجتماعي در حال حاضر اظهار داشت: تنها ۴۳ درصد جمعيت كشور تحت پوشش خدمات تامين اجتماعي هستند و اين نشان مي دهد كه هنوز بيش از نيمي از افراد جامعه داراي امنيت اجتماعي لازم در زندگي معيشتي خود نيستند.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي بالا بردن ضريب افراد تحت پوشش خدمات تامين اجتماعي و ارتقاي امنيت اجتماعي افراد را مستلزم تلاش و فعاليت بيشتر خدمتگزاران مردم دانست. به گزارش ايسنا، مددي تعداد شعب و نمايندگي هاي سازمان تامين اجتماعي را در كشور ۴۶۰ شعبه عنوان كرد و افزود: سازمان تامين اجتماعي با داشتن ۳۲ اداره كل، ۲۷۰ درمانگاه پلي كلينيك، ۷۷ بيمارستان و بيش از ۱۷۰ شركت و مجموعه صنعتي در سطح كشور عهده دار خدمت به مردم است. وي با بيان اين كه در حال حاضر حدود ۲۷ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بيمه اصلي و تبعي هستند، يادآور شد: ۷ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در كشور تحت پوشش بيمه شده اصلي و يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر به عنوان بازنشسته و مستمري بگير زير پوشش سازمان تامين اجتماعي قرار دارند.

جشنواره نقاشي معلولان و مددجويان برگزار مي شود
مهر : اولين جشنواره نقاشي معلولان و مددجويان سازمان بهزيستي كشور در دو حوزه امور اجتماعي و توانبخشي در شهر مقدس مشهد برگزار مي شود.
بنا به اعلام سازمان بهزيستي كشور، اين جشنواره با هدف شناخت و كشف استعدادهاي بالقوه و كمك به رشد و اعتلاي اين استعدادها، به همت اداره كل تربيت بدني و فوق برنامه سازمان بهزيستي كشور همزمان با گراميداشت دهه فجر از تاريخ ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد.در اين دوره از مسابقات منتخبان مرحله مقدماتي از هر استان با محور نقاشي رنگ روغن، طراحي و سياه قلم، آبرنگ و گواش با موضوعات آزاد، طبيعت و فرهنگ ايران به صورت حضوري به رقابت خواهند نشست.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* با گذشت ايام «انسان بزرگ مي شود» ؛ با گذشت و ايثار «انسان ،بزرگوار مي شود».
* در «جريان باش» ، رودخانه احتياج به «هل دادن» ندارد!
* «فرصت ها» در «قلّك زمان» موجود است.
* گاهي «طلاق ،باتلاق» است.
* با يك «ببخشيد» خود را آزاد كن!

گفته مي شود...
* بازتاب- تنها يك روز پس از انفجارهاي خونين در اهواز، ديروز برج سايه در شمال خيابان وليعصر روبه روي پارك ملت كه محل دفتر يك شركت نفتي انگليسي و دفتر هواپيمايي انگليس است، در پي دريافت برخي تهديدها مبني بر بمب گذاري در برج از سوي نيروي انتظامي تخليه شد.
* بازتاب- يك شركت خصوصي موفق شده با همكاري برخي مقامات بلندپايه دولتي طي ۱۲ سال حدود هزار هكتار از اراضي ملي را در طرح هفت باغ و هفت آسمان در مسير كرمان به ماهان از آن خود كند. اين شركت خصوصي در اجراي اين طرح كاملاً خصوصي از منابع و اعتبارات دولتي بهره  برده است.
* عارف- پرونده يك شركت لوله سازي در مازندران در دست بررسي است. مدير اين شركت كه فرزند مديركل يكي از ادارات كل استان مازندران است اخيراً ۲۰۰ كارگر خود را اخراج كرده و به دليل اين كه دايي او مديركل اداره كار استان است به شكايات كارگران اخراجي ترتيب اثر داده نمي شود.

پاسخ متكي به اظهارات نخست وزير انگليس درباره ايران
وزير امور خارجه ايران تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران همچنان كه بارها اعلام نموده است تأكيد مي نمايد انگليس كشوري است كه تجهيزات نظامي، هسته اي و امكانات ترور و حمله هوايي به مردم غيرنظامي فلسطين را در اختيار رژيم ستمگر و اشغالگر صهيونيستي قرار داده و در مقابل جنايات آن سكوت كرده است.
به دنبال اظهارات توني بلر نخست وزير انگليس و ادعاي متهم كردن ايران به حمايت از تروريسم و موضوع هولوكاست، منوچهر متكي با ابراز تاسف عميق از تكرار اينگونه ادعاهاي غيرواقعي افزود: وزير امور خارجه انگليس در جمع نمايندگان دوستدار رژيم صهيونيستي در مجلس بدون اشاره به ترورها و تخريب مناطق مسكوني فلسطينيان، رژيم صهيونيستي را شريك در آرمانهاي دموكراتيك با انگليس مي خواند و مشخص است چه سياستي را در قبال فلسطين دنبال مي كند.
مشكل اصلي انگليس آن است كه نمي تواند سياست متفاوتي از آمريكا و رژيم صهيونيستي در قبال فلسطين و مسايل خاورميانه اتخاذ كند و از كشوري كه خود با اعلاميه بالفور اصل فتنه را ايجاد كرد، انتظاري غير از اين نمي رود.
وزير خارجه اضافه كرد: در شرايطي كه انگليس گروههاي تروريستي را در خاك خود پناه داده است و امكانات عملي و گسترده اي را براي فعاليتهاي آزادانه آنان به منظور اعمال خرابكاري و تروريستي از جمله انفجارهاي روز گذشته در اهواز را فراهم مي كند، صلاحيت صحبت كردن در مخالفت با تروريسم را ندارد.
ما اطلاعاتي در اختيار داريم كه نشان مي دهد نظاميان انگليس در عراق اين عوامل را تجهيز و ماموريت آنها را تعريف مي كنند و نيازي به توضيح ندارد كه اعضاي اين گروه در لندن مستقر هستند. متكي خاطرنشان كرد: مبارزه با تروريسم در انگليس به بهانه اي براي رهبران آن كشور تبديل شده است تا با تمسك به آن، به آزار، اذيت و ايجاد تضييقات عليه مسلمانان بپردازند. همچنين دولت انگليس با آزاد گذاشتن گروههاي نژادپرست و افراطي موجبات نقض گسترده حقوق اوليه مسلمانان را فراهم مي آورد.

لاريجاني امروز به چين مي رود
بازتاب : علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران امروز براي گفت و گو با مقامات چين به اين كشور سفر مي كند.دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در اين سفر دوروزه با مقامات چين درباره مسئله هسته اي ايران، روابط دوجانبه و مسايل منطقه اي و بين المللي بحث و تبادل نظر خواهد كرد.زمينه هاي مختلف همكاري هاي تهران _ پكن از محورهاي گفت و گوي «لاريجاني» با مقامات چين خواهد بود.

امروز خود را بايد با سلاح علم و فناوري تقويت كنيم
رئيس جهاد دانشگاهي گفت: بيست و هفت سال گذشته ،ولي ما امسال هم علي رغم تمام فراز و نشيب ها و مشكلاتي كه داشته و داريم با دلهايي سرشار از شور و هيجان و انرژي به استقبال سالروز پيروزي انقلاب اسلامي مي رويم.
«علي منتظري» رئيس جهاد دانشگاهي در گردهمايي دانشگاهيان در استقبال از دهه  فجر و تجديد پيمان با بنيانگذار جمهوري اسلامي در مرقد مطهر امام(ره)، ضمن تشكر از سازمان بسيج دانشجويي و كميته  دانشجويي ستاد دهه  فجر براي برگزاري اين مراسم، گفت: از آنان تشكر مي كنيم كه اين چراغ را در حالي كه بيست و هفت سال از پيروزي انقلاب مي گذرد هنوز روشن نگه داشته اند.وي گفت: بيست و هفت سال دوران كمي نيست، هر چه از آن روزها فاصله مي گيريم اگر چه از آن شور و هيجانات اوليه دور مي شويم اما به نعمت وجود شهداي عزيز، رهبر معظم انقلاب اسلامي و جوانان پرشور و مسلمان و متدين، چراغ انقلاب هم چنان برافروخته است و آن شور و هيجان كماكان برقرار است.رئيس جهاد دانشگاهي، دانشجويان حاضر در گردهمايي را خطاب قرار داد و گفت: شما عزيزان و دانشجويان گرامي با شناخت صحيح از امام(ره) و با ترويج انديشه و آراي امام(ره)، بنيانگذار بزرگ ترين حركت مردمي قرن بيستم، از اين ميراث گرانقدر با تمام وجود حفاظت كنيد.
وي ادامه داد: هر كسي براي حفاظت از اين ميراث وظايفي را برعهده دارد و ما دانشجويان و دانشگاهيان هم وظايف خاصي داريم كه امروز تبلور آن در بيان رهبر معظم انقلاب اسلامي و تأكيدات مؤكد ايشان در توسعه  علم و فناوري كشور نمود يافته است.اين رسالت بزرگي است كه در تداوم خط امام(ره) براي حفظ استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي بر دوش ما دانشگاهيان سنگيني مي كند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |