پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۸ - Jan 26, 2006
ادامه ليگ برتر با مشكلات قبلي
هيچ چيز در فوتبال قابل پيش بيني نيست
در بازي با ابومسلم، فكري خنديد و توسط اصفهانيان اخراج شد، اما در اين عكس فكري طلبكار است و فريدون اصفهانيان مي خندد. فكري پس از اخراج مصاحبه كرد و گفت، خنده من هزار معنا داشت. خنده اصفهانيان چه معنايي دارد.
001545.jpg
گروه ورزشي - سيامك قليچ خاني: بايد استقلال و پرسپوليس قهرمان ليگ شوند، فايده ندارد كه يك تيم بي طرفدار بدون تماشاچي به جام باشگاه هاي آسيا برود و حذف شود. اين ها را يكي از رؤساي سابق فدراسيون فوتبال گفته آن هم در روزهاي آغازيني كه بر مسند رياست نشست. تز رئيس فدراسيون وقت فوتبال عملي شد. يك تيم صنعتي كه اكنون منحل شده با ۹ امتياز بيشتر در صدر قرار داشت، اما در پايان فصل پرسپوليس قهرمان ليگ شد و استقلال جام حذفي را به دست آورد. بعدها با تغيير مديريت، دكترين فوتبال هم عوض شد. نگاه به ديگر تيم ها به خصوص تيم هاي خارج از مركز بيشتر شد. اما نه با آن تفكر و نه با آن ديگري فوتبال ما به تعادل نمي رسد.
۲- يادآوري فوتبال نيز خود معضلي شده است؟ اول فصل كه يك داور از ليست داوران خارج شد متوجه شديم نظارت جدي است. اما بعدتر تنش هايي به وجود آمد. كميته داوران از يك طرف، كنار گذاشته ها در سويي ديگر قرار گرفتند در اين وسط، منتقدين داوري هم جناح بندي كردند. اما حرف آخر را كميته داوران مي زند.
در سال ۷۳ در دوره اول رياست رضا غياثي در كميته داوران، او كه بسيار جوان بود و انرژيك در دفتر آن روزهاي اين كميته كه در امجديه واقع بود مي گفت: امروز فهميدم فلان داور از فلان تيم يك دستگاه ويديو كادو گرفته است. اسم او را خط مي زنم، ديگر نمي گذارم داوري كند و... غياثي درست مي گفت، آن فرد ديگر داوري نكرد، حداقل در ميدان رسمي فوتبال.
امروز غياثي كه پخته تر است بايد همانگونه عمل كند كه انجام مي داد. بقيه راه را او خود به خوبي مي داند.
۳- در فوتبال هيچ چيز قابل پيش بيني نيست. اشتباه نكنيد اين جمله معروف و تكراري گزارشگران فوتبال نيست، يك جمله ابتدايي است براي آغاز يك جاروجنجال.
استقلالي ها معتقدند سناريوي قهرماني اين فصل از چندي پيش نوشته شده است. يك هفته است كه مدام مصاحبه مي كنند كه نمي گذارند كه قهرمان شويم و امسال انگار باد به سوي پرچم سايپا مي وزد. آيا بايد اين شايعات را باور كنيم؟ ما كه باور نمي كنيم. بي خود نيست مدام تكرار مي شود در فوتبال هيچ چيز قابل پيش بيني نيست.
تقويم تيم ملي مدون مي شود
مشكلات بازيهاي تداركاتي و آماده سازي تيم ملي هنوز پابرجاست اما مسئولان فوتبال به سويي گام برمي دارند تا تقويم فوتبال را تا جام جهاني نهايي كنند.
روز گذشته هيات رئيسه فدراسيون فوتبال به منظور حل مشكلات فوتبال با محمدعلي آبادي رئيس سازمان ورزشي به گفت وگو نشستند.
محمد دادكان در خصوص حضور هيأت رئيسه فوتبال در اين جلسه گفت: چون بحث كلان فوتبال مطرح بود، من بايد از هيأت رئيسه مي خواستم تا در اين جلسه حاضر باشند و يك همفكري و هم انديشي در اين خصوص داشته باشيم. دادكان در خصوص ارائه تقويم قطعي بازي هاي تداركاتي گفت: قطعي بودن اين قضيه كه چه زماني و با چه كشوري مسابقه خواهيم داشت، هنوز مشخص نيست ولي تقاضاي ما از كشورهايي كه مي توانيم با آنها مسابقه داشته باشيم اين است كه روزهايي كه در تاريخ فيفاست و ما مي توانيم بازي هاي تداركاتي داشته باشيم مشخص شود ولي هنوز اسامي كشورها قطعاً مشخص نيست.
رئيس فدراسيون فوتبال به حضور يك مربي ايراني در كادر فني نيز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر مربي ايراني در كادر فني داريم ولي هر مربي داخلي كه بتواند به كشورش خدمت كند، قطعاً همكار ما است و ما هيچ گاه محيط را نبسته ايم و چنانچه كميته فني احساس كند كه به يك مربي داخلي نيازمند است، حتماً دعوت خواهيم كرد.
دادكان ضمن تأكيد بر حضور قدرتمندانه ايران در جام جهاني گفت: ما در همه زمينه ها كشور قدرتمندي هستيم و با اقتدار در جام جهاني شركت مي كنيم. من اينجا اعلام مي كنم كه شايعات تحريم ايران از جام جهاني هيچ پايه و اساسي ندارد. تنها مرجعي كه مي تواند كشوري را از حضور در رقابت هاي جام جهاني محروم كند، فيفاست و مي بينيم كه نه تنها ما بلكه همه كشورها را به شدت حمايت مي كند و چندي پيش نيز اعلام كرده بود كه عملكرد فدراسيون فوتبال ما بسيار مثبت است و حضورش در جام جهاني نيز مي تواند شگفتي ساز براي تيم هاي ديگر داشته باشد.
دادكان به تعامل مطلوب فدراسيون فوتبال و وزارت امور خارجه اشاره كرد و گفت: به هيچ وجه جاي نگراني وجود ندارد چرا كه زمان كافي براي انجام بازيهاي تداركاتي مناسب براي تيم ملي وجود دارد و اطمينان مي دهم تا قبل از جام جهاني تيم ملي حداقل ۴ تا ۵ بازي تداركاتي ايده  آل را برگزار كند كه نوع و كيفيت اين حريفان بستگي به نظر و صلاحديد كادر فني تيم ملي دارد.
برنامه ليگ برتر فوتبال ايران
امروز پنج شنبه
قندي يزد _ پرسپوليس تهران
فردا جمعه
استقلال تهران _ استقلال اهواز
پاس تهران _ شموشك نوشهر
صباباتري _ راه آهن
ذوب آهن _ فجر
برق شيراز _ سپاهان
فولاد _ سايپا
ملوان - ابومسلم


رئيس سازمان تربيت بدني اعلام كرد:
برخورد با فدراسيون هاي خودسر
001542.jpg
ايسنا: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني گفت: با برخي از روساي فدراسيون ها كه سر كار حاضر نمي شوند و يا به فدراسيون هاي خود سر نمي زنند برخورد مي كنيم.
محمد علي آبادي در جمع خبرنگاران گفت: ما همين الان هم نمايندگان خود را به فدراسيون ها مي فرستيم تا حضور روساي فدراسيون ها را كنترل كنند. اين وظيفه  سازمان تربيت بدني است.
وي با بيان اين كه مساله فوق شامل همه  فدراسيون ها نمي شود، گفت: تعداد زيادي از مديران در فدراسيون هاي ورزشي با همه  وجود كار مي كنند، حتي از آبروي خودشان هزينه مي كنند تا امكانات بگيرند و ورزش را در كشور فعال كنند. اين افراد عزيزان من و بقيه ي همكاران هستند.
رئيس سازمان تربيت بدني با تأكيد بر اين كه با تمام قوا از اين افراد دفاع مي كنم و با آنها همكاري خواهم كرد گفت: هر كاري كه از دستمان برآيد انجام مي دهيم تا ورزش در اين رشته ها رشد كند؛ اما، در اين ميان افرادي هم وجود دارند كه بي توجه هستند، من در اين رابطه تذكراتي را داده ام؛ اگر ببينم اين تذكرات تأثيري ندارد و آنها در استان ها از وضعيت هيأت هايشان مطلع نباشند، بي ترديد با آنها برخورد مي كنيم.
وي با اشاره به اين كه چيزي خارج از توانايي فدراسيون هاي ورزشي از آنها نمي خواهيم خاطر نشان كرد: سال آينده امكانات مالي بهتري در اختيار فدراسيون ها قرار مي دهيم؛ توقع داريم در نقاط مختلف كشور جوانان زيادي را كه جز ورزش، هيچ نوع سرگرمي و تفريحي ندارند، زير پوشش قرار دهيم چرا كه وظيفه  ما اين است.
ما نبايد بگذاريم كه امكانات مالي تنها در چارچوب تهران و بقيه استان ها هزينه شود.
علي آبادي درمورد اينكه آيا سيستم انتخاب روساي فدراسيون ها را قبول دارد يا در پي اين است كه آنها را انتصابي كند گفت:  براي من اين دو خيلي تفاوت نمي كند.
عملكرد رؤساي فدراسيون ها براي ما هدف است؛ هركجا حس كنم كاري بهتر انجام مي شود، آن را دنبال مي كنم.

ارائه راهكارهاي تقويت ورزش بانوان به سازمان تربيت بدني
ايرنا: مشاور برنامه ريزي  و تحقيقات  مركز توسعه  ورزش  زنان  گفت : راهبردها وراهكارهاي  تقويت  ورزش  بانوان  در فدراسيون هاي  ورزشي  و استانها به  رئيس سازمان  تربيت  بدني  ارائه  شد.
سيده  فاطمه  ستوده  افزود: در پي دستور مهندس  محمد علي آبادي  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت بدني ، مبني  بر تشكيل  كميسيوني  براي  حل  مشكلات  ورزشي  بانوان ، اين  كميسيون تشكيل  شد.
وي  گفت : اين  كميسيون  با حضور ۵ نفر از نايب  رئيسان  فدراسيون ها، ۵ نفراز نمايندگان  استانها، خانم ها شهريان  و ساوه  شمشكي  و من ، پس  از هفته هاكار كارشناسي  برروي  مشكلات  موجود در ورزش  بانوان  كشور، دستورالعمل  ضربتي براي  حل  اين  مشكلات  تهيه  و به  وي  ارائه  شد.
ستوده  مشكلات  زنان  را مشخص  نبودن  جايگاه  نايب  رئيسان  زن  در اساسنامه فدراسيون ها، نداشتن  جايگاه  حقوقي ، تبيين  نشدن  شرح  وظايف  و مشخص  نشدن  حيطه اختيارات  مسئولان  ورزش  بانوان  در استانها عنوان  كرد.
وي  بااشاره  به  تغيير ساختار مركز توسعه  ورزش  بانوان  به  دفتر ورزش بانوان  گفت : اين  بحث  مطرح  شده  اما هنوز به  تصويب  نرسيده  است ، هرچند اگرهم  به  تصويب  برسد به  دليل  اينكه  دفتر مستقيما زيرنظر رئيس  فدراسيون فعاليت  خواهدكرد، ضعيف  نخواهدشد و همان  وظيفه  سنگين  نظارتي  و حمايتي  راخواهدداشت .
ستوده  افزود: اسم  تشكيلات  زياد مهم  نيست  مهم  اين  است  كه  ما بتوانيم  به دستورالعمل  واحدي  درخصوص  تمركز در سياست گذاري  و عدم  تمركز در اجرا دست يابيم .

فراخوان ملي پوشان واترپلو
ايسنا:فدراسيون شنا از نوزده بازيكن براي شركت در اردوي مشترك تمريني و مسابقات چهارجانبه  واترپلو دعوت كرد. نون كواكويچ، سرمربي كروات تيم ملي واترپلو از محسن رضواني، عليرضا شهيدي پور، علي اكبر شيري جيان، سيد سعيد ميرمهدي، ميلاد محمدي، ميثم جعفري، مجيد غلامي، وحيد رضايي، رضا اجاق، علي صالح، سجاد عبدي، سهيل خادم پير، ياشار سلطاني، مهدي كرمي، مسعود آقا لطيفي، مهدي طيران، محمدرضا ميرابراهيمي، اردوان جمالي فر و مهران امامي فر براي حضور در اين مسابقات به اردوي تيم ملي دعوت كرد.
همچنين حميد شب انگيز و سيروس طاهريان به عنوان مربي در كنار كواكويچ سرمربي تيم ملي هدايت تيم ملي واترپلو را در اين مسابقات بر عهده خواهند داشت.اين مسابقه ها از هشتم تا سيزدهم بهمن ماه جاري به ميزباني كشورمان و با حضور سه تيم برتر آسيا ازبكستان، چين، قزاقستان و تيم ملي ايران برگزار مي شود.

واليبال باشگاه هاي برتر ايران
شكست پيكان و صنام در هفته نوزدهم
گروه ورزشي- علي شاكري: در مهمترين  ديدار از هفته  نوزدهم  مسابقات  واليبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  تيم  سايپا تهران  مقابل  تيم  پيكان  صدرنشين  اين  مسابقات  به  برتري  رسيد.در اين  ديدار كه  عصر ديروز در حضور بيش  از دو هزار تماشاگر در سالن  شهداي  هفتم  تير برگزار شد، تيم  سايپا تهران  با نتيجه  ۳ بر يك  حريف  خود را شكست  داد تا باخت  دور رفت  را جبران  كند.
شاگردان  حميد موحدي  تنها گيم  سوم  را با نتيجه  ۲۵ بر ۲۲ به  حريف  واگذار كردند و در گيم هاي  اول ، دوم  و چهارم  با امتيازهاي  ۲۵ بر ،۲۳ ۲۵بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۹ پيروز زمين  را ترك  كردند.در همين چارچوب تيم  پتروشيمي  بندر امام  در حضور بيش  از دو هزار تماشاگر ماهشهري  تيم  صنام  تهران  يكي  از مدعيان  قهرماني  را با نتيجه  ۳ بر يك  شكست  داد و وضع  خود را در جدول  رده بندي  بهتر كرد.تيم  صنام  پس  از آن كه  گيم  نخست  را با امتياز ۲۵ بر ۲۲ از آن خود كرد سه  گيم  بعدي  را با امتيازهاي  ۲۵ بر ۱۹ ، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۲۳ واگذار نمود و مغلوب  از زمين  خارج  شد.
ديدار تيم هاي  ذوب آهن  اصفهان  و اتكاي  قم  نيز در هفته  نوزدهم  به  سود تيم  اتكا به  پايان  رسيد. تيم  اتكا در ورزشگاه  شهيد حيدريان  اين  شهر مقابل  تيم  ذوب  آهن  اصفهان  كه  ناصر شهنازي  را به  عنوان  مربي  در اختيار داشت  با نتيجه  ۳ بر ۲ به  برتري  دست  يافت .اتكايي ها گيم هاي  اول ، سوم  و پنجم  را با نتايج  ۲۵ بر ۱۸ ، ۲۵ بر ۱۷و ۱۵ بر ۱۲ از آن خود كردند و گيم هاي  دوم  و چهارم  را با امتيازهاي ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ به  حريف  واگذار نمودند.تيم  گل گهر سيرجان هم مقابل تيم  برق  تهران  به  يك  پيروزي  با ارزش  دست  يافت .
تيم  گل گهر در حضور بيش  از دو هزار تماشاگر سيرجاني  مقابل  تيم  قدرتمند برق  تهران  كه  شماري  از ملي پوشان  اين  رشته  ورزشي  را در اختيار دارد، با نتيجه  ۳ بر يك  به  پيروزي  رسيد. تيم  گل گهر با نتايج  ۲۵ بر ۲۰ ، ۱۹ بر ۲۵ ، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ بر تيم  برق  تهران  يكي  از مدعيان  قهرماني  اين  دوره  از مسابقات  چيره  شد.و سرانجام تيم  پرسپوليس  در ديداري  سخت  و نفس گير با نتيجه  ۳ بر ۲ آيدانه چالدران را شكست  داد.شاگردان  محمد صادقي  در اين  ديدار گيم هاي  اول ، سوم  و پنجم  را با نتايج  ۲۹ بر ۲۷ ، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۹ از آن خود كردند و گيم هاي  دوم  و چهارم  را با امتيازهاي  ۲۱ بر ۲۵ و ۲۲ بر ۲۵ به  حريف  واگذار نمودند.
كارخانه بركنار شد
در پي كسب نتايج ضعيف تيم واليبال صنام در ليگ برتر واليبال شب گذشته از سوي مدير عامل اين باشگاه مصطفي كارخانه سرمربي و داود آهنگري يكي از مربيان اين تيم از كار بركنار شدند.

نئوپان گنبد محروم از يك بازي خانگي با تماشاگر
001551.jpg
كميته  انضباطي  فدراسيون  واليبال  ديروز  راي  خود را در مورد تيم  نئوپان  گنبد صادر كرد.در ديدار هفته  گذشته  دو تيم  نئوپان  گنبد و پرسپوليس  تهران  در چارچوب  رقابت هاي  واليبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران ، يكي  از تماشاگر نماها مواد محترقه اي  را به  زمين  پرتاب  كرد كه  در اثر آن يكي  از بازيكنان  تيم پرسپوليس  از ناحيه  پا دچار مصدوميت  شد.اين  حادثه  سبب  شد كه  براي  دقايقي  بازي  انجام  نشود كه  با وساطت  رئيس فدراسيون  واليبال ، بازيكنان  تيم  پرسپوليس  بازي  را ادامه  دادند.در راي  صادر شده  از سوي  كميته  انضباطي  اين  فدراسيون ، تيم  نئوپان  گنبد از يك  بازي  خانگي  با تماشاگر محروم  شده  است .تيم  نئوپان  مي تواند ديدار خود را بدون  تماشاگر در سالن  المپيك  شهر نئوپان  برگزار كند و يا اينكه  ديدار خود را در يكي  از شهرهاي  استان گلستان  و يا استان هاي  همجوار برگزار نمايد.

مسابقات بين المللي دهه مبارك فجر
در ۲۰ رشته ورزشي قهرمانان به ميدان مي آيند
گروه ورزشي : بيست  و پنجمين  دوره  مسابقات  بين المللي  دهه  مبارك  فجر در ۲۰ رشته  ورزشي انجام  مي شود.به گزارش  روابط عمومي سازمان  تربيت  بدني ، در بيست  و پنجمين دوره  مسابقات  بين المللي  دهه  مبارك  فجر در چهارمين  دوره  مسابقات  اسكي اسنوبورد ۴ كشور و در مسابقات  اسكي  آلپاين  ۹ كشور حضور دارند.همچنين  در بيست  و سومين  دوره  مسابقات  تنيس  روي  ميز كه  در كيش  برگزار خواهد شد ۳ كشور و در مسابقات  آليش  تهران  ۳۰ كشور حضور پيدا كرده اند.اين  گزارش  حاكي  است  مسابقات  تيراندازي  دهه  مبارك  فجر با حضور ۳۲ كشور در جزيره  كيش  برگزار مي شود و در اولين  دوره  مسابقات  شنا و واترپلو ۴ كشور حضور خواهند داشت  و در مسابقات  بسكتبال  نيز ۴ تيم  از ۴ كشور به  مصاف  هم خواهند رفت .همچنين  در سيزدهمين  دوره  مسابقات  هندبال  ۸ كشور و مسابقات  نابينايان  و كم بينايان  ۵ كشور حضور خواهند داشت .تيم  شمشيربازي  كشورمان  بايد با ۲۶ كشور به  رقابت  بپردازد و در رشته كاراته  مسابقات  با حضور ۱۲ كشور برگزار مي شود.
از ديگر رشته هايي  كه  در اين  مسابقات  برگزار مي شود، مي توان   از رشته هاي  دو و ميداني، واليبال  نشسته ، ژيمناستيك ، كبدي ، اسكيت  و كشتي  ياد كرد.
مسابقات  بين المللي  دهه  مبارك  فجر همه  ساله  در ايام  مبارك  پيروزي  انقلاب بزرگ  اسلامي با حضور تعداد كثيري  از كشورهاي  خارجي  برگزار مي شود.

خريد ۳۵۰ ميليون تومان لوازم جديد وزنه برداري
گروه ورزشي: نايب  رئيس  فدراسيون  وزنه برداري  از اهداي لوازم  و امكانات  اين  رشته ورزشي  به  مبلغ  ۳۵۰ ميليون  تومان  به  هيات هاي  وزنه برداري  استان هاي  سراسر كشور خبر داد. داراب  رياحي  با بيان اين  مطلب  گفت:  پس  از ماه ها تلاش  و همياري  سازمان  تربيت  بدني  و كميته  ملي المپيك ، لوازم  و امكانات  خريداري  شده  از شركت  اليكو به زودي  به  صورت رايگان  در اختيار هيات هاي  ورزشي  استان ها قرار خواهد گرفت . رياحي  افزود: سازمان  تربيت  بدني  با اختصاص  ۲۵۰ هزار دلار و كميته  ملي المپيك  با در اختيار گذاشتن  ۱۰۵ ميليون  تومان  زمينه  خريد اين  وسايل  را فراهم  كردند. وي  در ادامه  اظهار داشت  با تخصيص  اين  مبلغ ، يكصد دستگاه   هالتر خريداري شده  و در اختيار هيات ها قرار مي گيرد. نايب  رئيس  فدراسيون  وزنه برداري  تصريح  كرد چند دستگاه  از اين  هالترها نيز در اختيار تيم هاي  ملي  وزنه برداري  ايران  قرار خواهد گرفت . مدير تيم هاي  ملي  وزنه برداري  ايران  با اشاره  به  اينكه  بيش  از دو سال است  كه  امكانات  جديدي  خريداري  نشده  است ، گفت  با خريد اين  وسايل  و در اختيار گذاشتن  آنها نزد هيات هاي  وزنه برداري  استان ها اندكي  از مشكلات  آنها كاسته  مي شود.

ديدار دكتر خليليان با علي مرادي
دكتر مهرزاد خليليان  رئيس  فدراسيون  پزشكي  و دبيركل  ستاد ملي مبارزه  با دوپينگ  با علي  مرادي  رئيس  فدراسيون  وزنه برداري  ديدار كرد.در اين  ديدار در خصوص  همكاري  فدراسيون  وزنه برداري  با اين  ستاد، برگزاري  كارگاه  آموزشي مبارزه  با دوپينگ  جهت  ورزشكاران  و مربيان  وزنه برداري ، نصب  پوسترهاي  اطلاع رساني  مبارزه  با دوپينگ  در باشگاه هاي  مختلف ، اخذ هزينه  آزمايش هاي  دوپينگ  از باشگاه ها الزام  شركت  مربيان  حرفه اي  در كلاس هاي  آموزشي  بحث  و تبادل  نظر به  عمل  آمد.

خبرهايي از فوتبال جهان
مكزيك با پاراگوئه بازي مي كند
001572.jpg
گروه ورزشي: تيم  ملي  فوتبال  مكزيك  يكي  از حريفان  ايران  در رقابت هاي  جام  جهاني ۲۰۰۶ آلمان  در ديداري  دوستانه  به  مصاف  تيم  پاراگوئه  مي رود.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه ، اين  ديدار دوستانه  روز نهم  فروردين  ماه سال  ۸۵ برگزار خواهد شد.
همچنين  تيم  ملي  فوتبال  مكزيك  روز دهم  اسفند ماه  امسال  ديداري  دوستانه را در خاك  خود برگزار خواهد كرد كه  هنوز تيم  حريف  مشخص  نشده  است .
تيم هاي  ايران ، پرتغال ، مكزيك  و آنگولا در گروه  چهارم  رقابت هاي  فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  قرار دارند.
حمايت كاسياس از سرمربي رئال مادريد
«ايكر كاسياس» دروازه بان  تيم  فوتبال  باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا ابراز اميدواري  كرد كه «خوان  رومان  لوپز كارو» سرمربي  اين  تيم  تا پايان  فصل جاري  رقابت هاي  ليگ  باشگاه هاي  اسپانيا در سمت  خود باقي  بماند.
به گزارش  خبرگزاري  رويترز از مادريد، كاسياس  به  روزنامه  ورزشي «آ اس» چاپ  اسپانيا گفت : به  جاي  ايجاد تقابل  و رويارويي  با اين  مربي ، من  با ادامه  كار او به  عنوان  سرمربي  موافق  هستم .
كاسياس  گفت : او يك  اسپانيايي  است  كه  مربيگري  را از تيم هاي  جوانان  آغاز كرده  و صاحب  تجربه  شده  است  و همواره  يك  مربي  سختكوش  و خوب  بوده  است .
هيدينك جانشين اريكسون مي شود
مدير برنامه هاي  گاس  هيدينك  مربي  سرشناس  هلندي  اعلام  كرد كه  وي  از پيشنهاد مربيگري  تيم  ملي  فوتبال  انگليس  استقبال  خواهد كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  آسوشيتدپرس  از لندن ، هيدينك  كه  اكنون  سرمربي  تيم فوتبال  باشگاه  آيندهوون  هلند است ، به  عنوان  نخستين  گزينه  جانشيني  اسون گوران  اريكسون  مطرح  شده  است .اريكسون  كه  دو سال  ديگر با تيم  ملي  انگليس  قرارداد دارد از ترك  اين تيم  پس  از جام  جهاني  خبر داده  است .سيس  فان  نيوونهويزن  مدير برنامه هاي  هيدينك  در اين باره  گفت : هيچ تماسي  با وي  نداشته ام  اما قطعا او از شنيدن  اين  موضوع  از سوي  فدراسيون فوتبال  انگليس  استقبال  خواهد كرد.

خبرهايي از كشتي
ايران در جام جهاني با روسيه و تركيه همگروه شد
001548.jpg
گروه ورزشي- محمد رضا منصوريان: فدراسيون  بين المللي  كشتي  (فيلا) گروه بندي  مسابقه هاي  جام جهاني  كشتي  آزاد سال  ۲۰۰۶ در ساري  را اعلام  كرد.
به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  كشتي ، براساس  اين  قرعه كشي ، شش  تيم حاضر در اين  مسابقه ها در دو گروه  آ و بي  قرار گرفتند كه  در گروه  آتيم هاي  ايران ، روسيه  و تركيه  و در گروه  بي  تيم هاي  كوبا، اوكراين  وگرجستان  به  رقابت  مي پردازند.
تيم هاي  شركت كننده  در اين  رقابت ها، پيكارهاي  خود را از صبح  روز شنبه ۲۹ بهمن  ماه  در سالن  سيد رسول  حسيني  ساري آغاز خواهند كرد.
برنامه  كامل  مسابقه هاي  جام  جهاني  كشتي  آزاد سال  ۲۰۰۶ از اين  قراراست :
شنبه  ۲۹ بهمن  ماه :
ساعت  ۱۰ صبح  تا ۱۲ ظهر: اوكراين  با گرجستان
 ايران  با تركيه 
ساعت  ۱۶ تا ۱۷: كوبا با گرجستان
 روسيه  با تركيه 
ساعت  ۱۷ تا ۱۸: مراسم  افتتاح
 ساعت  ۱۸ تا ۲۱:
اوكراين  با كوبا
ايران  با روسيه 
يكشنبه  ۳۰ بهمن  ماه :
ساعت  ۱۱ صبح  تا ۱۲ ظهر: مقامهاي  پنجم  و ششمي
 ساعت  ۱۷ تا ۳۰/ ۱۹: ديدارهاي  رده بندي  و فينال 
تركيه جانشين آمريكا شد
در پي  كناره گيري  آمريكا از شركت  در مسابقه هاي  جام  جهاني  كشتي  آزاد سال ۲۰۰۶ به  ميزباني  ايران  در ساري ، تركيه  جايگزين  آمريكا در اين  مسابقه ها شد.
سرانجام  رايزني فدراسيون  بين المللي  كشتي (فيلا) با فدراسيون  كشتي  تركيه  نتيجه  داد و اين  كشور ديروز آمادگي  خود را براي  شركت  در مسابقه هاي  جام  جهاني  كشتي آزاد به  فيلا اعلام  كرد. به  اين  ترتيب  تيم  ملي  كشتي  آزاد تركيه  به  عنوان  تيم  ششم  مسابقه هاي  جام  جهاني  كشتي  آزاد به  ايران  خواهد آمد.
نامداران كشتي روسيه
در جام جهاني
فدراسيون  كشتي  روسيه  ديروز اسامي ۳۸ كشتي گير آزادكار اين كشور را براي  شركت  در رقابت هاي  جام  جهاني  ايران  اعلام  كرد.
طبق  قانون  جديد فدراسيون  بين المللي  كشتي  (فيلا) در مسابقه هاي  جام جهاني  كه  به  صورت  تيم  به  تيم  برگزار مي شود، تيم هاي  شركت كننده  به  جاي  دو كشتي گير ذخيره  مي توانند از هفت  كشتي گير ذخيره  (هر وزن  يك  كشتي گير ذخيره ) استفاده  كنند.
ماخاج مرتضي عليف، ساجيد ساجيداوف، حاجي مرادگاتسالوف، ايربك فارنيف، كورماگمد كورماگمداوف و آلن دودايف ازجمله چهره هاي سرشناس كشتي روسيه هستند كه اسامي آنها در ميان ليست اعلام شده ديده مي شود. جامولات تديف هم به عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد روسيه در مسابقه هاي جام جهاني ساري معرفي شده است.
معرفي نمايندگان فيلا در ايران
فدراسيون  بين المللي  كشتي  (فيلا)، نمايندگان  اين  فدراسيون  را براي  حضور در مسابقات  بين المللي  سال  ۲۰۰۶ در ايران ، معرفي  كرد.
به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  كشتي ، يحيي  زكريا احمد داور برجسته مصري  به  عنوان  نماينده  و ناظر فيلا در رقابتهاي  جام  جهان  پهلوان  غلامرضا تختي ، مصطفي  ارسلان  نماينده  جوان  ترك  تبار در رقابتهاي  بين المللي  كشتي آزاد جام  ناطق  نوري ، فوكودا عضو ژاپني  هيات  رئيسه  فيلا در رقابتهاي  بين المللي  روز جهاني  كودك  و آيدو باسكو از مغولستان  نماينده  فيلا در مسابقات  جام  شهدا، خواهند بود.
شركت ۱۰ تيم خارجي
در جام تختي
فدراسيون كشتي اعلام كرد: ۱۰ تيم  خارجي ، ۶ تيم  داخلي  و يك  تيم  از استان مازندران  در مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  آزاد جام  جهان  پهلوان  تختي  در ساري  شركت  خواهند كرد.
تيم هاي  ازبكستان  و ارمنستان  با تركيب  كامل ، ژاپن  با ۴ نفر، سوئد با۳ نفر، فرانسه  با ۲ نفر، كره  شمالي  با ۲ نفر، بلغارستان  با ۵ نفر، تاجيكستان  با ۵ نفر و تيم هاي  قرقيزستان  و فلسطين  نيز در اين  مسابقه ها حضور خواهند يافت .
اسامي كشتي گيران ايراني
در رقابت هاي جام تختي
كشتي گيران  ايراني  شركت كننده  در مسابقات  كشتي  آزاد جام  جهان  پهلوان تختي  معرفي  شدند.
پس  از برگزاري مسابقات  انتخابي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  در سنندج ، كشتي گيران  زير براي  شركت  در پيكارهاي جام تختي انتخاب شده اند: حميد محمدنژاد، مراد محمدي ، تقي  داداشي ، اميرعباس  مرادي ، مهدي  حاجي زاده ، مسعود واحدي ، رسول  توكلي ، عسگري  حاجي نيا، مصطفي  آخوندي ، رضا يزداني ، كميل فروزان ، مهدي  صادق نژاد، سعيد واگذاري ، شعبانعلي  غفاري  و هادي  جانبازي (مازندران )، عليرضا رضايي ،  هادي  حبيبي ، وحيد جلالي  بهار، محسن  جهانبخشيان ، مصطفي  آقاجاني ، مصطفي  تقي لو، عليرضا قرائي ،  هادي  حاجيان ، محمدجواد صفايي ، حسن  كمره اي ، مجيد رودباري ، عليرضا نوائي ، مهدي  منصوري ، محمدحسين  خالقي فرو ياسر نورزائي (تهران )، حميد سيفي ، سعيد ابراهيمي ، عليرضا درويشي ، جلال  لطيفي  و مصطفي  يونسي نيا(همدان )، جمال  ميرزايي ، جعفر دليري ، آرش  فيض حري ، انشاءا...حسيني ، سعيد اميري  و محسن  رضايي (كرمانشاه )، جواد دماوندي  و سيد ميثم  حسيني  (گلستان )، فردين  معصومي (گيلان ) غلامرضا ميرزايي ، محمد خاوري (لرستان )، رضا رمضانزاده ، ناصر دليرمعيني (خراسان  رضوي )، سياوش  گودرزي (اصفهان )، شهاب  قرباني  (قزوين )، مهدي  بها بسته (ايلام )، وحيد درامي مقدم (زنجان )، عابد جعفرزاده  (سيستان  و بلوچستان ) و محمد اصلاني (كرج ).
به غير از نفرات  اعلام  شده  يك  تيم  از استان  مازندران  نيز در مسابقات جام  تختي  شركت  خواهد كرد.
مسابقات  بين المللي  كشتي  جام  جهان  پهلوان  تختي  اوايل  اسفندماه  امسال در ساري  برگزار مي شود.

وزير بهداشت وضعيت جسماني مجيد سبزي را پي گيري مي كند
ايرنا: مديرعامل باشگاه پرسپوليس مي گويد: دكتر «كامران باقري لنكراني» وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، شخصا پرونده «مجيد سبزي» را با جديت دنبال مي كند و پزشكان متخصص از روز سه شنبه براي بازگرداندن سلامتي اين مربي تلاش مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |