شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۹ - Jan 28, 2006
كلاس آموزشي براي متهمان پارتي شبانه
گروه حوادث: در پي اجراي سياست هاي حبس زدايي رياست محترم قوه قضائيه، كليه متهمان يك پرونده پارتي شبانه در كلاس آموزشي شركت كردند.
بنا بر گزارش روابط عمومي دادگستري استان اصفهان هر ۷۲ نفر متهم پرونده پارتي شبانه كه هفته گذشته در يكي از باغ هاي اطراف اصفهان دستگير شده بودند، به دستور داديار شعبه نهم دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان در كلاس آموزشي كه توسط معاونت آموزش ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري استان اصفهان برگزار گرديد، شركت نمودند.
بسياري از افراد پرونده به اتفاق والدين خود در اين كلاس كه معاون آموزش ستاد آن را اداره مي كرد حضور يافتند و بنا به اظهارت چند نفر از اين افراد، انتظار ارائه چنين مطالب و برخوردي را در اين كلاس نداشتند. يكي از دختران متهم پرونده كه ۲۰ سال سن داشت در اين خصوص گفت: شايد در اين چند ساله و پس از گذران سنين نوجواني و ورود به سن جواني هيچ كس از تبعات منفي ارتباطات خارج از چارچوب و مخفيانه، به اين شفافيت براي ما سخن نگفته بود و ما نسبت به بسياري از مسائل بي اطلاع بوديم.
مرد ميانسالي كه خود را پدر يكي از متهمان دختر اين پرونده معرفي مي كرد، گفت: قبل از حضور در اين كلاس تفكرات شخصي ام نسبت به برخورد مسئولان قضائي چيز ديگري بود اما الآن هرچند نمي توانم بگويم كه خوشحال هستم كه پايم به دادسرا باز شده است، اما واقعاً خوشحالم كه در دستگاه قضائي استاني كه مهد علم و فرهنگ و هنر است چنين برخوردهايي صورت مي پذيرد. مادر يكي از پسران متهم اين پرونده نيز گفت: با توجه به اينكه هم من و هم همسرم داراي تحصيلات دانشگاهي هستيم ولي نمي توانيم جلوي رفت و آمدهاي مكرر فرزندمان را با دوستانش بگيريم و امروز اميدوارم برگزاري چنين كلاسي بتواند مفيد و مؤثر باشد.
همچنين سيدحميدرضا طباطبايي، دادستان عمومي و انقلاب اصفهان ضمن تأكيد بر حفظ حرمت و آبروي افراد، علي الخصوص در اين پرونده ها، از برخورد قاطع دستگاه قضائي با دايركنندگان چنين مجالسي خبر داد و گفت: شايد در اين جمع ۷۲ نفره فقط چند نفر مستحق برخورد قاطع قضائي باشند و تعداد بسياري از اين افراد ناخواسته و يا در اثر اغفال، پايشان به چنين محلي كشيده شده است كه بايد به آنها كمك كرد.

عليرضا را يك زن اغفال كرده است
001629.jpg
گروه حوادث: والدين عليرضا متهم به ارتكاب قتل هاي سريالي پايتخت، يك دختر جوان را مسبب اغفال پسرشان در وقوع اين جنايات مي دانند.
به گزارش همشهري، بعد از گذشت ۱۵روز از زمان دستگيري عليرضا ۲۹ ساله مهندس كشاورزي و اعظم ۲۲ ساله دانشجوي رشته علوم تربيتي، متهمان به قتل سه زن در جريان بازجويي ها همچنان اعلام مي كنند تنها انگيزه آنان از ارتكاب جنايات سرقت بوده است. اين درحاليست كه پدر عليرضا در گفت وگو با عبدالصمد خرمشاهي وكيل پايه يك دادگستري ضمن درخواست از وي براي قبول وكالت پرونده پسرش، گفت: «بين من و پسرم برخلاف تمام مطالبي كه تاكنون درج شده است هيچ اختلاف يا كدورتي وجود نداشت. من و مادر عليرضا هنوز باور نداريم كه پسرمان اين قتل ها را مرتكب شده باشد. او به هيچ عنوان مشكل مالي نداشت، هر موقع از من طلب پول مي كرد در اختيارش مي گذاشتم. پسرم اصلا روحيه مجرمانه اي نداشت» .
مادر عليرضا نيز به خرمشاهي گفت: «عليرضا دچار لرزش دست است، چگونه مي تواند اين قتل ها را مرتكب شود. پسرم براي مديريت گروه فيلمبرداري خود به منازل افراد بسيار پولدار رفت و آمد داشت و در مجالس جشن آنها حضور مي يافت. اگر انگيزه سرقت بود چرا از آن مكان ها سرقت نكرد. درحالي كه سرقت از آن مجالس بسيار ساده تر به نظر مي رسد و احتياجي به ارتكاب قتل نيز نبود.»
يك منبع آگاه به خبرنگار همشهري گفت: «در شركت فيلمبرداري عليرضا دختر جواني به عنوان منشي كار مي كرد. در حال حاضر مدارك و اسنادي مبني بر فساد اخلاقي آن دختر و اغفال عليرضا از سوي او در اختيار نزديكان عليرضا قرار دارد كه مي تواند انگيزه ارتكاب اين جنايات باشد» .
بازپرس هنرمند براي اعظم كه در ارتكاب سه جنايت سريالي همدست عليرضا بود، قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون توماني صادر كرد. خرمشاهي وكيل پايه يك دادگستري در خصوص اين موضوع گفت: «اصولا صدور قرار به اين منظور است كه هرگاه بازپرس و يا مراجع انتظامي خواستار حضور متهم براي انجام تحقيقات شدند، متهم در دسترس باشد. در اين پرونده نيز هرگاه اعظم بتواند قرار وثيقه را بپردازد و كارشناسان دادگستري نيز وثيقه را تأييد كنند، تا هر زمان كه پليس يا مراجع قضائي خواهان تحقيق از وي باشند، آزاد خواهد شد» .
بر پايه اين گزارش، اعظم تاكنون قادر به پرداخت وثيقه صادر شده نبوده و همچنان به همراه متهم اصلي پرونده در اداره دهم آگاهي تهران تحت بازجويي قرار دارد.

۱۱ عضو باند تعرض به زنان در دام پليس  آگاهي تهران
001632.jpg
بازپرس حسين اصغرزاده
گروه حوادث: سه متهم ديگر باند آدم ربايي و تعرض به زنان در تهران توسط كارآگاهان اداره پنجم آگاهي تهران بزرگ زير نظر بازپرس اصغرزاده بازداشت شدند.
به گزارش همشهري، كارآگاهان اداره پنجم آگاهي تهران بزرگ درپي ادامه تحقيقات خود بر روي پرونده ۸ مرد جوان كه متهم به ارتكاب ۲۳ فقره تعرض به زنان تهراني هستند موفق به دستگيري سه عضو ديگر اين باند شدند.
بازپرس حسين اصغرزاده در مورد آخرين بررسيها بر روي اين پرونده به خبرنگار همشهري گفت: حسين- ر       سركرده اصلي باند در جريان تحقيقات پليسي اعتراف كرد دو سال قبل با همدستي چند نفر ديگر اقدام به ربودن زنان و تعرض به آنان كرده بود كه تعدادي از همدستان وي در آن زمان دستگير و بقيه فراري شدند. با تلاش كارآگاهان اداره پنجم آگاهي مركز سه نفر ديگر از متهمان فراري بازداشت شدند. در جريان دستگيري يكي از آنان پليس مجبور به شليك گلوله براي متوقف كردن متهم فراري شد.
اصغرزاده در ادامه افزود: «از ۲۳ فقره آدم ربايي و تعرض كه سر كرده باند اعتراف كرده است، ۱۸ مورد مربوط به بعد از تشكيل باند دوم بوده و پنج مورد ديگر مربوط به ارتكاب جرايم در دو سال قبل است.»
بازپرس اصغرزاده كه با دستور ويژه دادستان پايتخت رسيدگي به اين پرونده را بر عهده  دارد گفت: «تاكنون پنج نفر از شكات به اداره آگاهي و دادسراي امور جنايي تهران مراجعه و شكايت كرده، و شكايت خود را ثبت كرده اند و تعدادي از شكات نيز تلفني ماجراي ربوده  شدن و آزار و اذيت خود را براي افسر پرونده توضيح داده اند كه اميدواريم با تلاش بيشتر،اين شكات نيز براي ثبت شكايت كتبي خود به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كنند.»

مجازات شديد پاسخ نمي دهد
سميه افشين فر
زماني كه اعضاي پنج نفره باند سياه كركس ها را به سوي چوبه دار مي بردند هيچ كس تصورش را نمي كرد كه چند وقت بعد باندي جديد با عنوان «شب  پره» دست به اعمالي شبيه اعمال كركس ها بزند، هشت جوان از تاريكي شب سوء استفاده مي كنند و با سواركردن زنان به خودروهاي شخصي شان پس از سرقت اموال، آنها را مورد آزار و اذيت قرار مي دهند. كركس ها براي هميشه به صفحات سياه تاريخ پيوستند اما به راستي چرا هر چند وقت يك بار بايد شاهد حوادثي اين چنيني در جامعه باشيم. مگر هدف از مجازات، اصلاح مجرم و درس عبرت جامعه نيست، پس چرا علي رغم مجازات مجرم، اين حوادث تكرار مي شود. با دو نفر از حقوقدانان و كارشناسان حقوق به بررسي اين موضوع پردازيم.
بيمار را معالجه مي كنند نه مجازات
دكتر نجفي توانا حقوقدان معتقد است علت تقليل اثرات بازدارنده برخي از مجازات ها از جمله مجازات هاي مهم را بايد در عواملي مانند علل ارتكاب جرم در جامعه جست وجو نماييم. اصولاً جرم مانند بيماري است و در واقع جرم نوعي رفتار نابهنجار و بيمارگونه است. شما براي معالجه يك بيمار، نقص عضو و مصدوم تركردن بيمار را پيشنهاد نمي دهيد بلكه ابتدا علت درد را مي شناسيد. در مورد جرم هم همين طور است. ما بايد ابتدا علت جرم را بشناسيم. ارتكاب جرم نتيجه اختلال رواني، مشكلات اجتماعي، اقتصادي و... است. به همين دليل اجراي مجازات در قرون متمادي نتيجه نداد و ناچار بشر به اين فكر افتاد كه به جاي سركوب، كيفر و مجازات در تعقيب علل جرم برآيد و با علم به اينكه ارتكاب جرم يك بيماري است، آن را معالجه كند. توجه به علل جرم و عوامل رفتار در اكثر مكاتب مترقي مورد قبول قرار گرفته و جرم شناسي نوين به آن توجه دارد و در موازين اسلامي نيز مي بينيم كه به عدالت بسيار توصيه شده است. علي رغم اين، ما در مقررات اسلامي داريم زماني كه شخص به دليل نياز شديد، اضطرار، عدم آگاهي و... دست به ارتكاب جرم مي زند اجراي حدود شرعي منع گرديده است. علاوه بر اين در مورد موضوعي مانند سرقت اگر فرد به دليل اضطرار دست به سرقت زده باشد نه تنها مجازات نمي شود بلكه از بيت المال براي او مقرري نيز تعيين مي شود.
توجه به اين مسائل باعث شده كه امروزه اكثر كشورهاي جهان از اعمال مجازات شديد دوري كنند و جز در موارد استثنايي، اعدام صورت نگيرد. تجربه بومي نيز ثابت مي كند كيفرزدايي يك پديده علمي و يك روش معقول محسوب مي شود.
در كشورمان ديده ايم مجازات هاي شديدي كه در مورد بحث مواد مخدر اعمال شد، پاسخ نداد. در بسياري از موارد اين قبيل مجازات ها در كشور ما پاسخ نداده و نخواهد داد.
وي در ادامه ضمن بيان اينكه امروزه در كشور ما نيز در خصوص تخفيف مجازات اقداماتي انجام شده، مي گويد: در سالهاي اخير سيستم قضائي ما نيز مجازات را با مواردي مثل تعليق مجازات، عفو، مرخصي و ساير امتيازات براي زنداني تلطيف نمايد. بنابراين از لحاظ علمي ثابت شده كه مجازات پاسخ مناسبي به جرم تلقي نمي شود و دليل آن نيز اين است كه با توجه به رخدادهاي جامعه تجاوز به عنف، آدم ربايي و... با اينكه مجازات هاي سنگيني دارد رو به افزايش است و اخيراً بر حسب اعلام برخي مسئولان انتظامي آمار جرايمي مثل سرقت هاي مسلحانه افزايش پيدا كرده و اين ثابت مي كند ما خيلي كم به علل وقوع جرم توجه مي كنيم، آنچه كه از وقوع جرم پيشگيري مي كند تلطيف عوامل جرم زا، فقرزدايي، اشتغالزايي، تسهيل در ازدواج جوانان، از بين بردن فاصله طبقاتي و... است.
الهام يوسفيان، كارشناس ارشد حقوق نيز معتقد است: يكي از هدف هاي اوليه كساني كه مجازات را در مقابل جرم پيش بيني كرده اند اين بوده كه احتمال ارتكاب جرايم را در آينده كاهش دهند يعني مي خواستند با مجازات مرتكبين فعلي مانع اقدامات مشابه در آينده شوند، اما اين مستلزم سيستم پليسي و جرم يابي قوي است.
در حقيقت بنا به گفته يكي از دانشمندان كيفري «آنچه باعث بازدارندگي مي شود شدت مجازات نيست بلكه اجراي گسترده و وسيع آن است» اگر همه كساني كه مرتكب جرم مي شوند در موقع ارتكاب جرم بدانند كه از طرف پليس شناسايي و تعقيب خواهندشد و از طرف ديگر محكوم به مجازات مي شوند، آن زمان شايد در تصميمات براي ارتكاب جرم تجديد نظر كنند. متأسفانه در كشور ما افراد احتمال بسيار ضعيفي مي دهند كه توسط پليس دستگير خواهند شد. شاهد اين مدعا اين است كه در كشور ما   راز جرايمي مثل قتل تنها با اعتراف مجرمين گشوده مي شود و معمولاً تنها كاري كه پليس انجام مي دهد اين است كه مظنونين و متهمين احتمالي را تحت فشار و بازجويي قرار مي دهد تا سرانجام يكي از آنها كه مرتكب جرم شده اعتراف كند. نگاهي به صفحات حوادث روزنامه ها اين مطلب را ثابت مي نمايد. طبيعي است با اين شرايط افراد بيم و ترس كافي از مجازات شديد نداشته باشند. در حالي كه شايد اگر از شدت مجازات كم كنيم ولي در مقابل كيفيت نيروهاي پليس را بالا ببريم و پليس را مجهز به دانش و امكانات جديدي كنيم كه نيروهاي پيشرفته پليس دنيا از آن استفاده مي كنند ممكن است به نتايج بهتري دست يابيم.
جرايم دسته جمعي
نجفي توانا در پاسخ به اين سؤال كه چرا به سمتي مي رويم كه جرايمي از قبيل اين نوع جرايم گروهي انجام مي شود، مي گويد: با توجه به تحول رفتاري در جوامع مسلماً نوع و شرايط ارتكاب جرم نيز تغيير مي يابد. ارتكاب جرم به صورت گروهي موجب مي شود بزهكاران با استفاده از چند نيرو و امكانات فردي و مالي افراد ديگر راحت تر دست به ارتكاب جرم بزنند. توجه داشته باشيد در تئوري هاي روانشناختي ثابت شده كه ارتكاب جرايم به صورت گروهي شجاعت بيشتري را به افراد مي  دهد ضمن آنكه امروز ارتكاب بزه به صورت انفرادي در جرايم مهمي مثل آدم ربايي تقريباً غيرممكن است زيرا جرايم مهم امكانات مهمي را نيز مي طلبد. دليل ديگر ارتكاب جرايم به صورت گروهي اين است كه مجرمان تصور مي كنند در جرايم جمعي امكان مهار يا دستگيري آنها توسط پليس وجود ندارد. با اين توجيهات مجرمان به سمت اين نوع جرايم گرايش پيدا كرده اند.يوسفيان با اشاره به اينكه در كشور ما بيشتر جرايم هيجاني است مي گويد: جرايم يا توسط افرادي مرتكب مي شود كه از ناراحتي هاي رواني رنج مي برند يا جرايمي است تحت تاثير احساسات و بدون طرح و برنامه قبلي. البته در مورد جرايمي كه به صورت گروهي انجام مي شوند جرم شناس ها بايد نظر دهند اما به نظر من مسائل مختلف در كشور ما موجب شده درصد مشكلات و ناراحتي هاي رواني در افراد افزايش يابد. متأسفانه عدم وجود سيستم روانپزشكي پيشرفته و گسترده و نداشتن فرهنگ مراجعه به روانپزشكي باعث مي شود اين بيماري ها پنهان بماند و معالجه نشود و اين يعني تشديد بيماري. درعين حال نمي توانيم بگوييم كه همه افراد بيمارند مسلماً مشكلات اجتماعي نيز در اين جرايم بي تاثير نيست، گروهي كه اين اعمال را مرتكب مي شوند قصد دارند به نوعي از جامعه انتقام بگيرند اينها فكر مي  كنند جامعه حقشان را نداده، متأسفانه تفاوت طبقاتي و برخورداري از امكانات در كشور ما عميق است و شايد اين عده به صورت ناخودآگاه قصد دارند به جايگاه خودشان در اجتماع اعتراض كنند.
نجفي توانا در پايان ضمن تاكيد به اين نكته كه جرم هنجاري اكتسابي است مي گويد: ما بايد به افراد جامعه درست رفتاركردن را آموزش دهيم و قدرت درست رفتاركردن و رعايت اخلاق را در آنها ايجاد نماييم. ما در اين زمينه خيلي عقب هستيم.

دستگيري پسر جوان در پرونده مرگ مشكوك يك دختر
گروه حوادث: سقوط يك دختر جوان از طبقه پنجم يك آپارتمان مسكوني منجر به دستگيري مالك آپارتمان شد.
به گزارش همشهري، جسد دختر ۲۴ ساله بر روي آسفالت خيابان افتاده بود. شاهدان سقوط را از طبقه پنجم يك آپارتمان مسكوني ديده بودند.
پليس چند دقيقه بعد از وقوع اين جنايت در محل حادثه واقع در خيابان شهدا حضور يافت. در بررسي هاي اوليه معلوم شد دختر از پنجره اتاق خواب منزل مجردي پسر جواني كه در طبقه پنجم آن آپارتمان بود به پايين سقوط كرده است.
جسد دختر به پزشكي قانوني انتقال يافت و پسر مذكور نيز در حال حاضر در اداره آگاهي تحت بازجويي است.

قتل دختران در حين خواب
سايت جنايي: مردي كه به بيماري رواني شديدي مبتلا است نيمه شب گذشته در حين خواب به راه رفتن پرداخته و ناگهان گلوي دخترهاي دو قلو يك ماهه خود را فشرده و آنان را به قتل رساند. به گزارش بازپرس تحقيق پرونده، متهم و همسرش در يك اتاق با دختران دو قلوي خود در خواب بودند كه ناگهان متهم در خواب به راه رفتن پرداخته و دختران دو قلوي خود را به قتل رساند. در حال حاضر متهم جيسون سي و يك ساله به اتهام قتل عمد در بازداشتگاه موقت به سر مي برد و هنوز دادستان پرونده در اين زمينه كيفر خواستي تنظيم نكرده است. مادر مقتولان نيز در ابتداي پرونده با اتهام سهل انگاري در نگهداري از كودكانش روبه رو شده اما پس از آنكه مشخص شد در زمان ارتكاب جرم به دليل مصرف بالاي مواد مسكن ؛ به خواب عميقي رفته بوده از بازداشت موقت آزاد شد. بر اساس آخرين آمار اعلام شده تا كنون و از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ بيش از ۵۵۰ كودك در ايالات متحده و زماني والدين آنها در خواب بودند به قتل رسيده اند. از اين ميان ۱۲۱ كودك به دنبال غلطيدن مادران در هنگام خواب بر روي نوزادانشان به قتل رسيده اند.

مرداستراليايي نامزد و دختر ۱۶ ساله او را به قتل رساند
خبرگزاري استراليا: يك مرد ۵۱ ساله استراليايي نامزد خود و دختر ۱۶ ساله او را با شليك گلوله به قتل رساند. يك مرد ۵۱ ساله استراليايي به نام گاي راسل گيدگاپ ديروز به اتهام كشتن نامزد ۳۹ ساله و دختر ۱۶ ساله وي كه هفته گذشته در خانه اي واقع در پرت صورت گرفته بود دستگير شد.براساس اين گزارش، گيدگاپ هفته گذشته نامزدش تراس دوفال رادر خانه خود و با شليك گلوله اي به قتل رساند و دختر ۱۶ ساله او را هم كه قصد فرار از خانه و باخبر كردن همسايگان را داشت، به همين ترتيب از پاي درآورد.به گفته پليس، گيد گاپ روز حادثه مقابل چشمان دختر هشت ساله خود اقدام به كشتن قربانيان كرد كه خوشبختانه دخترك با فرار به موقع توانست خود را نجات دهد.اين متهم در حال حاضر در بازداشت به سر مي برد و هفته آينده وارد دادگاه خواهدشد.

سارق بانكي در آمريكا چهار زن را گروگان گرفت
رويتر:سارق آمريكايي پس از سرقت مسلحانه از يكي از بانك هاي ايالت كاليفرنيا ديشب چهار زن را به گروگان گرفت.براساس اين گزارش، او مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به سرقت برد سپس با تهديد اسلحه كارمندان و مشتريان بانك را اسير كرد. او پس از مدتي دو نفر از مشتريان و صندوق دار را آزاد كرد و چهار زن را گرو نگه داشت تا بتواند فرار كند.به گفته پليس كاليفرنيا اين مرد پس از گروگانگيري در خواست خاصي نداشت فقط يك خودرو مي خواست تا بتواند از مهلكه فرار كند.
شاهدان در اين رابطه گفتند: او در كمال آرامش فعاليت مي كرد و هراسي از پليس يا مردم نداشت.سرانجام پليس يك خودرو در اختيار او گذاشت او هم پيش از فرار سه نفر از آنها را آزاد كرد و يك نفر را با خود برد.گفتني است، اين مرد در حال حاضر با يك گروگان گريخته و پليس در تعقيب اوست.

قاضي پرونده گلدكوئيست:
فروش شركت هاي هرمي به حداقل ممكن كاهش يافته است
گروه حوادث: قاضي پرونده گلدكوئيست اطلاع رساني و اقدامات قضايي را عامل به حداقل رسيدن فروش شركتهاي هرمي اعلام كرد.
قاضي پرونده گلدكوئيست اطلاع رساني  و اقدامات قضايي انجام شده در خصوص شركت هاي هرمي را سبب كاهش فعاليت هاي اين شركت ها اعلام كرد.
حميدرضا طائفي آگاهي مردم از ماهيت و ممنوعيت فعاليت شركتهاي هرمي را عامل مهمي در متوقف شدن فعاليت آنها دانست و تصريح كرد : حيات و بقاي شركتهاي نظير گلدكوئيست درگرو مشاركت افراد است و اگر شركتي پس از تاسيس نتواند افراد را جذب كند ، از بين خواهد رفت.
وي تاكيد كرد: يكي از محصولات اخير اين شركت، فروش تعطيلات ياكوئيست و كيشن است كه افراد را پس از جذب شدن و فعاليت بيشتر به اقامت در يكي از هتل هاي خارج از كشور وعده مي دهد. هدف اين شركت از فروش اين محصول صرفاً جذب بيشتر افراد و ادامه يافتن اين چرخه است.
قاضي پرونده گلدكوئيست اعلام كرد: اطلاع مردم از ضررهاي مالي احتمالي و مجازاتهاي قانوني عضويت در اين شركتها موجب شده كه كمتر به سمت اين شركتها بروند و عضوگيري آنها به حداقل ممكن رسيده است.طائفي در خصوص قتل دختر دانشجوي تهراني كه يكي از سرشاخه هاي اصلي اين شركت بود، گفت: چون قتل وي خارج از حوزه قضائي شهر تهران اتفاق افتاده ، دادسراي شهرستان قزوين مسئول رسيدگي به اين پرونده است وتحقيقات در اين ارتباط كماكان ادامه دارد.

سارق ناكام، شيء مشكوك برجا گذاشت
گروه حوادث: تلاش ماموران حفاظتي براي شناسايي يك شيء مشكوك در داخل خودرويي پارك شده در فرودگاه اصفهان منجر به كشف راز يك سرقت ناكام شد.به گزارش همشهري، ساعت ۲۰:۲۰ پنجم بهمن ماه به ماموران پليس امنيت شهرستان اصفهان اطلاع داده شد كه يك شي ء مشكوك داخل يك خودرو پيكان پارك شده در محوطه فرودگاه وجود دارد. بلافاصله يك تيم ويژه براي بررسي به محل اعزام شدند. يك روز پس از وقوع دو انفجار در شهر اهواز، محوطه فرودگاه تحت كنترل كامل ماموران امنيتي قرار گرفت. پليس در اولين مرحله تحقيق، مالك خودرو را كه سازنده طلا و جواهر بود، شناسايي كرده و به محل فراخواند. بعد از حضور مالك در صحنه، در خودرو گشوده شد و پليس توانست شيء مشكوك(جعبه ابزار متعلق به يك سارق ناكام) را شناسايي كند.در مراحل بعدي معلوم شد سارق يا سارقاني به قصد سرقت خودرو پيكان، در آن را گشوده بودند، ولي به دليلي نامعلوم موفق به سرقت خودرو نشده و در زمان فرار جعبه ابزار خود را در خودرو پيكان جا گذاشتند.به اين ترتيب عمليات پليسي خاتمه يافت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |