شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۹ - Jan 28, 2006
شهردار تهران در نخستين همايش مديران شهرداري با تشكل هاي غير دولتي اعلام كرد:
اجراي طرح كوهسار و برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز
گروه شهري :شهردار تهران در همايش مديران شهرداري با NGO ها و فعالان شهري از برخورد ضربتي با ساخت وسازهاي غير مجاز در اطراف دامنه البرز به منظور حفظ طبيعت بكر پايتخت خبر داد و گفت: طرح كوهساران حدود ۳۵ روز قبل در شوراي عالي شهرسازي كشور براي اجرا در مناطق ۴ ، ۵ ، ۱۲و ۲۲ تصويب و اعتبار مورد نياز آن در سال ۸۵ نيز لحاظ شد.
در اين همايش دكتر محمد باقر قاليباف با تاكيد بر اين نكته كه دامنه رشته كوههاي البرز كه به نوعي طبيعت بكر شهر تهران براي تفريح و گذران اوقات فراغت محسوب مي شود، گفت: حدود ۳۵ روز قبل در شوراي عالي شهرسازي كشور كه با حضور وزير مسكن و شهرسازي برگزار شد، طرح كوهساران براي اجرا در مناطق ۲۲ ، ۵ ، ۱۲ و۴ تصويب و براي سال ۸۵ اعتبارات مورد نياز براي اجراي اين طرح نيز مورد توجه قرار گرفت.
قاليباف با بيان اينكه دامنه كوههاي البرز از هر گونه ساخت وساز مصون خواهد ماند و اين محيط به بهترين فضا براي تفريح و گذران اوقات فراغت شهروندان تهراني تبديل خواهد شد، تصريح كرد: در اين راستا ۲ درصد براي كاربري هاي مورد نياز اين منطقه در نظر گرفته شده بطوريكه قرار است به منظور تسهيل در گذران اوقات فراغت شهروندان تهراني، در اين محل، امكانات رفاهي ضروري شهروندان استقرار يابد.
شهردار تهران با بيان اينكه طرح كوهساران در راستاي طرح جامع شهر تهران است، تصريح كرد: بر اساس اين طرح با ساخت و سازهاي غير مجاز در اين محدوده به شدت برخورد شده و شهرداري نسبت به تخريب ساخت و سازهاي غير مجاز اقدام خواهد كرد كه در اين راستا طي همين چند روز اخير با نمونه اي از اين تخلفات در محدوده مذكور به شدت برخورد و ساختمان مورد نظر تخريب شد.
۱۵۰ زمين چمن فوتبال در ۱۵۰ محله
شهردار تهران ورزش را يكي از محوري ترين موضوعاتي كه شهرداري تهران با جديت پيگير آن در برنامه هاي خود خواهد بود، عنوان كرد و اظهار داشت: تا پايان امسال ۱۵۰ زمين فوتبال چمن مصنوعي در ۱۵۰ محله تهران عمدتا در محله هايي كه بيشترين جمعيت جوان و كمترين امكانات را داشته باشند، راه اندازي خواهد شد و طي سال آينده با اضافه شدن ۳۵۰ زمين چمن فوتبال در ۴۲۰ محله ديگر تهران به اين مجموعه، تا پايان سال ،۸۵ شهر تهران ۵۰۰ زمين چمن فوتبال براي جوانان خواهد داشت.
امكان ورزش بانوان در پاركها
شهردار تهران با تاكيد بر برنامه جدي شهرداري براي ساماندهي و ايجاد زمينه ها و امكانات لازم براي حضور و بهره مندي تمام اعضاي يك خانواده از فضاها و امكانات ورزشي و تفريحي پاركهاي تهران، تصريح كرد: در صدد هستيم در هر پاركي، محيطهاي ويژه براي امكان ورزش و تفريح آزادانه بانوان با رعايت شؤون اسلامي فراهم كنيم.
بنابه همين گزارش، شهردار تهران در ادامه اين همايش خاطرنشان كرد در صورتي كه نگاههاي صرف سياسي، اقتصادي و حزبي از تشكل هاي غيردولتي برداشته شود و منافع جمعي و مردمي در اولويت قرار گيرد، تشكل هاي مردمي فرشته نجات كلانشهر تهران مي شوند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد اين باور را پيدا كنيم كه كليد حل مشكلات جامعه در تمام عرصه هاي مختلف، مشاركت معني دار شهروندان در اداره امور است، گفت: اين امر موضوعي نيست كه با نوشتن مقاله، سخنراني و شعار بتوان اجرايي كرد، بلكه اين امر بايد تبديل به يك باور در وجود مديران سطوح مختلف شود.
شهردار تهران دوران دفاع مقدس را بهترين نمونه مشاركت مردم دانست و اظهار داشت: توسعه در ابعاد مختلف يك امر اتفاقي نبوده بلكه توسعه در ابعاد مختلف نيازمند كار علمي، خرد جمعي، مديريت صحيح و اراده قوي براي بهبود وضعيت موجود است.
در ادامه اين مراسم دكتر حسيني رئيس گروه مشاوران جوان شهرداري تهران از تشكيل خانه تشكل هاي شهري و باشگاه شهروندان جوان خبر داد و گفت: در اين خانه به مشكلاتي كه از مدتها قبل وجود داشته و تاكنون نيز لاينحل مانده است خواهيم پرداخت.
تقدير از تاكسيرانان امين شهر تهران
شهردار تهران با بيان اين مطلب كه رانندگان تاكسي مهمترين گزينه فرهنگ سازي در شهرها هستند، گفت: بايد به گونه اي عمل كنيم تا بتوانيم بخشي از تلاشهاي زحمتكشان حوزه حمل و نقل عمومي را جبران نماييم.
محمدباقر قاليباف در مراسم تقدير از تاكسيرانان امين شهر تهران كه عصر روز پنج شنبه در فرهنگسراي بهمن برپا شد، تصريح كرد: رانندگان تاكسي مهمترين گزينه فرهنگ سازي در شهرها هستند و با صبر و حوصله و نوع برخورد و امانت داري اين مسئله را به همگان ثابت كرده اند.
وي ضمن تاكيد بر اين مطلب كه به عنوان شهردار تهران معضل اصلي و جدي شهر را ترافيك مي دانم كه خسارات مادي و معنوي بسياري هم از اين بخش متوجه جامعه مي شود، افزود: راه حل معضل ترافيك سامان دهي همين سازمان ها و بخش هايي است كه با مردم و خيابان رابطه مستقيم دارند.

شهردار تهران ضمن رد شايعه اعتصاب رانندگان شركت واحد:
سختي معيشت رانندگان شركت واحد به زودي پايان مي يابد
ايسنا: شهردار تهران ضمن رد شايعاتي مبني بر اعتصاب مجدد رانندگان شركت واحد اتوبوسراني تصريح كرد: مطمئن هستم رانندگان اتوبوسراني فريب سخنان تحريك آميز عده اي سودجو را نخواهند خورد.
دكتر محمدباقر قاليباف درخصوص انتشار اعلاميه هايي از سوي سنديكاي كاركنان و رانندگان اتوبوسراني مبني بر اعتصاب گسترده رانندگان اتوبوسراني در روز شنبه (امروز) به دليل عدم تحقق وعده هاي داده شده شهردار، اظهار داشت: بنده اين مسأله را نمي پذيرم، چرا كه تا كنون چندين نوبت با نمايندگان كاركنان و رانندگان اتوبوسراني براي بررسي مشكلات و مسائل اتوبوسراني جلسه داشته ايم.
وي افزود: مديرعامل جديد اتوبوسراني نيز حدود يك هفته است كه كار خود را آغاز كرده، اما طبيعتا مشكلات رانندگان اتوبوسراني و كاركنان شركت واحد در بحث معيشت و مسكن چيزي نيست كه با يك هفته يا يك ماه حل شود اما با اعتمادي كه به اين قشر دارم مطمئنم اين فرصت را براي حل مشكلات معيشتي خود خواهند داد.
شهردار تهران با تاكيد بر اين كه مطمئن هستم رانندگان اتوبوسراني به هيچ وجه فريب سخنان تحريك آميز برخي افراد سودجو را نخواهند خورد و در اين اعتصاب شركت نخواهند كرد، تصريح كرد: در حال حاضر در ۱۰ منطقه اتوبوسراني ۱۰ شعبه صندوق قرض الحسنه راه اندازي شده و به رانندگان اتوبوسراني و ساير كاركنان اين بخش قول مي دهم بزودي از سختي معيشت نجات خواهند يافت.وي درخصوص فعاليت سنديكاي اتوبوسراني اظهار داشت: بر اساس قانون، هر سنديكا و اتحاديه اي براي تشكيل و سپس فعاليت قانوني خود بايد از وزارت كشور مجوز اخذ كند و آن طور كه مطلع هستم سنديكاي فعلي كاركنان اتوبوسراني فاقد اين مجوز بوده و در نتيجه فعاليتش نيز غيرقانوني است.

ادامه بارش هاي پراكنده در تهران
001644.jpg
گروه شهري : به پيش بيني سازمان هواشناسي كشور آسمان تهران امروز نيمه ابري با افزايش ابر، وزش باد و بارش هاي پراكنده خواهد بود. در اين مدت حداكثر و حداقل دماي هواي پايتخت به ترتيب به ۶ و ۲- درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
براساس گزارش سازمان هوا شناسي كشور ،دماي هواي تهران طي هفته هاي اخير، وضعيت متفاوتي داشته است. بعد از سرماي شديدي كه پيش از بارش برف سنگين اخير، بر تهران حاكم شده بود، اكنون دماي هوا متعادل شده است و همين روند باعث شده كه در روزهاي اخير شاهد بارش باران در تهران باشيم.

معاون  شهردار تهران :
ايجاد تحول در اتوبوسراني به پنج برابر
بودجه كنوني نياز دارد
001641.jpg
گروه شهري :رئيس  هيات  مديره  شركت  واحد اتوبوسراني  تهران  و حومه  گفت : ايجاد تحول در اتوبوسراني  و نحوه  خدمات  رساني  به  مردم ، به  پنج  برابر بودجه  كنوني نياز دارد.
به گزارش  روابط عمومي  معاونت  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري تهران ، مهرداد تقي زاده  افزود: با بودجه  كنوني  شركت  واحد نه  تنها امكان نوسازي  ناوگان  و بهسازي  امكانات  و تجهيزات  اتوبوسراني  وجود ندارد، بلكه حقوق  كاركنان  و رانندگان  شركت  نيز بسختي  پرداخت  مي شود.
وي  اظهار داشت : تامين  بودجه  اتوبوسراني  از توان  مالي  شهرداري  تهران  به تنهايي  خارج  است  و بايد از توان  مالي  بخش  خصوصي  به  نحو مطلوب  استفاده  شودتا سطح  خدمات  رساني  به  مردم  و وضعيت  معيشتي  كاركنان  و رانندگان  اين  شركت ارتقا و بهبود يابد.تقي زاده  گفت : راه  حل  مشكل  حمل  و نقل  و ترافيك  تهران ، تقويت  حمل  و نقل  عمومي  است  و در اين  ميان  اتوبوسراني  جايگاه  ويژه  دارد.
معاون  شهردار تهران  بر ضرورت  ارتقاي  كمي و كيفي  فعاليت هاي  شركت  واحد، حل  مشكلات  سخت افزاري  اين  شركت  در زمينه  ناوگان  و نگهداري  و تعميرات  در وهله  اول  تأكيد كرد.تقي زاده  ادامه  داد: در مرحله  بعد اقدامات  نرم افزاري  ازجمله  تنظيم  حركت اتوبوس ها مطابق  برنامه  زمان بندي  دقيق ، مانند آنچه  كه  هم اكنون  در اكثر كشورهاي  پيشرفته  شاهد آن هستيم ، هدف گذاري  شده  است .
وي  افزود: اعمال  محدوديت  براي  خودروهاي  شخصي  تنها زماني  امكان پذير است كه  سرويس هاي  حمل  و نقل  عمومي  را پرتوان  و منظم  كنيم .
به  گفته  وي ، به  اين  منظور در نظر داريم  با استفاده  از كمك هاي  مردمي  از طريق  دعوت  بخش  خصوصي  وضعيت  موجود اتوبوسراني  را سامان  دهيم .معاون  شهردار تهران  با اشاره  به  ديدارهاي  سر زده  خود از تعميرگاه هاي  شركت  واحد و گفت  و گو با كارگران  آنها، وضعيت  اين  مراكز و كاركنان  آن را تاسف بار خواند و با تأكيد بر ضرورت  مدرن سازي  تعميرگاه ها، اظهارداشت : نه تنها مراكز مذكور، بلكه  بسياري  از بخش هاي  اتوبوسراني  به  روش  ۴۰ سال  پيش كار مي كنند كه  اين  موضوع  نيازمند تحول  اساسي  است .

نگاه
001638.jpg
بهرام عظيمي

۱۰۰ ميليارد تومان از بودجه مترو تهران حذف شد
همزمان با سير صعودي مجدد آلودگي هوا طي هفته جاري، مبلغ ۱۰۰ ميليارد تومان كه قرار بود در قالب متمم بودجه سال ۸۴ به بودجه مترو تهران اضافه شود، در صحن علني مجلس شوراي اسلامي حذف شد.با توجه به اهميت مترو به عنوان پاك ترين و سالم ترين شيوه حمل و نقل، پيش از اين كميسيون تخصصي و كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با افزايش ۱۰۰ ميليارد تومان به بودجه مترو تهران موافقت كرده بودند.در اين ارتباط معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اظهار داشت: هيچ اعتراضي نسبت به حذف اين بودجه نمي توانيم داشته باشيم، چرا كه نمايندگان مجلس تمامي نيازهاي كشور را همزمان مي بينند و اولويت بندي نهايي با مجلس است اما حسب وظيفه پيشنهاد مذكور را ارائه و با دفاع از آن، مصوبه كميسيون هاي مربوطه را دريافت كرده بوديم كه در نهايت در صحن علني مجلس به تصويب نرسيد.مهندس مهرداد تقي زاده با تاكيد بر اين كه مديريت شهري دلسوزتر از نمايندگان مجلس نيست و باز هم نااميد نشده و پيشنهادات ديگري ارائه خواهيم داد، تصريح كرد: تجربه سال هاي گذشته نشان داده براي حل مشكل آلودگي هواي تهران، عنايت ويژه تمامي نهادهاي تصميم گير ضرورت دارد.بخش قابل توجهي از آلودگي هواي تهران به علت حجم بالاي استفاده از خودروهاي شخصي است كه صرفا در صورت تقويت جهشي سيستم هاي حمل و نقل عمومي از ميزان استفاده از خودروهاي شخصي كاسته شده و در نتيجه آلودگي هواي تهران به نحو قابل ملاحظه اي كاهش خواهد يافت.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |