پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۴ - Feb 2, 2006
با پيام مقام معظم رهبري
آيين ميهماني لاله ها عصر امروز در گلزار شهدا برگزار مي شود
002451.jpg
گروه اجتماعي: عصر امروز با پيام مقام معظم رهبري آيين ميهماني لاله ها با حضور پرشكوه خانواده معظم شهدا در گلزار شهداي سراسر كشور برگزار مي شود.
دكتر حسين دهقان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در آيين بازگشايي موزه شهدا در تهران همچنين به خبرنگار ما گفت: همزماني ايام محرم با دهه مبارك فجر فرصت بسيار ارزشمندي را پديد آورده است تا به اين وسيله بتوانيم با پيوندي كه ميان شهداي دفاع مقدس، شهداي انقلاب و شهداي دشت نينوا در سال ۶۱ هجري برقرار مي كنيم، جانفشاني ها، دلاوري ها، فداكاري ها و دگرخواهي هاي فرزندان اين مرز و بوم را به جامعه بازگوييم.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به اينكه تقارن ميهماني لاله ها با ماه محرم ما را بر آن داشت تا در سال جاري اين آيين را به صورت ويژه برگزار كنيم همچنين خاطرنشان كرد: اين مراسم در ۱۸ هزار جايگاه گلزار شهداي سراسر كشور برگزار مي شود كه آيين هاي ويژه در بهشت زهرا(س) به عنوان كانون خفتگان شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، گلزار شهداي ارامنه به عنوان شهداي اقليت هاي ديني، گلزار شهداي سردشت در آذربايجان غربي كه شهداي اهل سنت و حملات شيميايي زمان جنگ مدفون شده اند، برپا مي شود، همچنين اين مراسم در يكي از روستاهاي اطراف شهر قم كه ۱۰۴ شهيد را تقديم انقلاب و نظام كرده است نيز به صورت ويژه برگزار مي شود.معاون رئيس جمهور از گلباران گلزار شهدا در روز ميهماني لاله  ها خبر داد و گفت: در شهرهايي كه امكان پروازي وجود دارد اين كار انجام مي شود، ضمن اينكه براي زيباسازي مزار شهدا ۲۰۰ هزار قطعه پرچم سه رنگ نظام جمهوري اسلامي نيز تعويض و بر جايگاه گلزار شهدا نصب مي شود.
دكتر دهقان در بخش ديگري از اين گفت وشنود از ويژه برنامه هاي تكايا و حسينيه هاي محلي براي پاسداشت جانفشاني هاي شهيدان خبر داد و گفت: برپايي يادواره شهداي هر محل در مساجد و تكاياي هر محله نيز با حركت خودجوش مردمي از اقداماتي است كه طي دهه نخست محرم به اجرا درمي آيد. وي از اداي احترام دسته هاي عزاداري ،سينه زني و زنجيرزني در مقابل منازل خانواده شهدا به عنوان يكي از برنامه هاي خودجوش مردمي ياد كرد و گفت: طي دهه نخست محرم اين اقدام به نشانه پاسداشت حريم خانواده شهدا و احساس همدلي و همراهي عزاداران با آنها نيز دنبال خواهد شد.رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در بخش پاياني اين گفت وشنود، پاسداشت شهيد و شهادت و خانواده هاي گرانسنگ شهدا را تضمين كننده حيات و بقاي نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: آنچه تاكنون اين نظام برخاسته از راي و نظر مردم را حفظ كرده و از توفان هاي سهمگين و تهديدهاي پوشالي دشمن به سلامت عبور داده است همانا تقويت روحيه دشمن ستيزي، سازش ناپذيري و دين باوري است و امروز اگر همه مسئولان نظام خود را وامدار خانواده شهدا و ايثارگران مي دانند به اين خاطر است كه آنچه باعث شده توفيق خدمت به بهترين و عزيزترين خانواده، نصيب آنها شود و مؤلفه هاي ماندگاري خدمت بيش از گذشته تقويت شود، حضور مؤثر، كارآمد و تحسين برانگيز خانواده ايثارگران در جامعه است.

مشخصات مددجويان واجد شرايط دريافت سهام
عدالت بزودي اعلام مي شود
با توجه به آغاز توزيع «سهام عدالت» از ۲۲ بهمن ماه امسال، سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني (ره) به عنوان دستگاه هاي حمايتي كه مددجويان آنها اولويت نخست دريافت اين سهام را دارا هستند و نيز بنياد شهيد و امور ايثارگران، موظف شدند مشخصات بيش از ۷۵۰ هزار واجد شرايط در ۴ استان خراسان جنوبي، كهگيلويه و بويراحمد، سيستان و بلوچستان و ايلام كه در شمار استانهاي محروم قرار دارند را به دولت ارائه دهند.
به گزارش ايسنا براساس آيين نامه اجرايي افزايش ثروت خانوارهاي ايراني از طريق گسترش سهام عدالت، كليه خانوارهاي ايراني داخل كشور با اولويت ايثارگران و خانوارهاي دهك هاي پايين درآمدي از قبيل خانوارهاي تحت پوشش نهادهاي حمايتي، كارمندان، كارگران و بازنشستگان، مشمول دريافت «سهام عدالت» خواهند بود.
بر اساس طرح سهام عدالت، ميزان سهام قابل واگذاري براي هزينه بستگي به ميزان كل سهام قابل واگذاري دارد و در صورتيكه مشكلي براي آماده سازي سهام قابل واگذاري وجود نداشته باشد، در بهترين حالت براي هر نفر مشمول طرح ۲۰ ميليون ريال سهام واگذار مي شود و از آنجا كه تعداد افراد هر خانوار حداكثر ۵ نفر پيش بيني شده، هر خانوار به ميزان ۱۰۰ ميليون ريال سهام دريافت مي كند.اما چنانچه تعداد افراد خانوار بيش از ۵ نفر باشد، سهام تخصيصي بين همه افراد خانوار توزيع خواهد شد و سهام اضافه اي تعلق نمي گيرد.
بر اساس طرح «سهام عدالت» سهام شركت هاي واسط به خانوارهاي مشمول، حداكثر با اقساط ۲۰ ساله خواهد بود.همچنين سود سالانه سهام، توسط شركت هاي تعاوني، در اختيار مشمولان طرح قرار مي گيرد، به عبارت ديگر مابه التفاوت سود سالانه و اقساط پرداختي، نقدا در اختيار مشمولان قرار خواهد گرفت.
به گزارش ايسنا بر اساس طرح سهام عدالت، در بهترين حالت به هر نفر مشمول طرح، ۲۰ ميليون ريال سهام واگذار مي شود؛ در اين صورت سهام مورد نياز براي سه دهك جمعيتي در اولويت اول طرح حدود ۴۲۰ هزار ميليارد ريال خواهد بود.
از آن جا كه كليه ايرانيان داراي ۱۵ سال تمام و بالاتر مشمول دريافت سهام و دارايي هاي دولت هستند، در صورتي كه كل جمعيت كشور مشمول طرح شوند، ارزش كل سهام مورد نياز ۱۴۰ هزار ميليارد تومان خواهد بود.اين در حاليست كه در حال حاضر تنها ۴۲ هزار ميليارد ريال سهام قابل واگذاري است.همچنين گفتني است براساس مراحل اجرايي توزيع سهام عدالت در ابتدا هر يك از اقشار مشمول طرح يك شركت تعاوني تشكيل مي دهند و پس از آن «سهام عدالت» بر اساس تعداد اعضاي هر تعاوني واگذار مي شود.

۱۰ بيمارستان متخلف ديگر اخطار گرفتند
معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: ۱۰ بيمارستان متخلف از سوي وزارت بهداشت اخطار دريافت كردند كه به دو بيمارستان از آنها در تهران به علت تخلفات فراوان ۳ ماه فرصت داده شده كه مشكلات را بر طرف كنند در غير اين صورت مسير قانوني براي تعطيلي آنها طي مي شود.
سيد مويد علويان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: تاكنون غير از بيمارستان خصوصي باهر كه از نظر وزارت بهداشت تعطيل اعلام شده است به ۱۰ بيمارستان متخلف ديگر بازرس فرستاده ايم و تذكرات لازم به آنها داده شده است و در صورتي كه اين بيمارستانها به تذكرات توجه نكنند مسير قانوني براي تعطيلي آنها طي مي شود.
وي ادامه داد: بيمارستان باهر كه به علت تخلفات بيش از حد و استاندارد نبودن فضا، امكانات و حتي تاريخ گذشته بودن داروها و اخذ تعرفه هاي بيش از حد از نظر وزارت بهداشت تعطيل است و حق فعاليت ندارد به همين علت مجوز استفاده از امكانات ندارد و اگر مردم در آنجا وارد شوند و بيمار فوت كند يا مشكلي براي بيمار به وجود بيايد چون ما اين بيمارستان را تعطيل اعلام كرده ايم مسئوليت مديران اين بيمارستان چند برابر مي شود و بايد پاسخگوي وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشكي و دادگاه باشند كه چرا با اين شرايط ارائه خدمت كرده اند.علويان گفت: به بيمارستانهاي ديگر متخلف هم تذكر داده ايم و اگر آنها نيز به تذكرات توجه نكنند مطابق قانون و خواست مردم با آنها برخورد مي كنيم.

منشور فرهنگي دانشگاه ها تدوين مي شود
گروه علمي فرهنگي- علي اصغر محمدي: سي و هشتمين گردهمايي معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي با حضور معاونان دانشجويي، فرهنگي و اجتماعي و طرح و توسعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، صبح ديروز در محل باشگاه دانشجويان دانشگاه تهران آغاز به كار كرد.
به گزارش همشهري، دكتر حسن مسلمي ناييني، مدير كل امور دانشجويان وزارت علوم با اشاره به تشكيل شورايي با حضور مديران كل فرهنگي و دانشجويي دانشگاه ها جهت بررسي مسائل فرهنگي و دانشجويي دانشجويان، گفت: بر حسب ضرورت معاونت هاي مربوط در اين گردهمايي حضور مي يابند.
دبير اين گردهمايي افزود: با توجه به تأكيد مقام معظم رهبري بر توليد علم و نهضت نرم افزاري، در اين زمينه اقداماتي در حال اجراست كه براساس آن از اين پس بسياري از ابلاغيه ها و بخشنامه ها به صورت ايميل به دانشگاه ها ارسال مي شود و برخي از گفت وگوها و تبادل نظريات نيز در فضاي مجازي اجرا خواهد شد.
وي افزود: احياي معاونت فرهنگي در وزارت علوم و ضرورت تدوين منشور فرهنگي در دانشگاه ها از مهمترين اهداف اين گردهمايي است.

اهداف فرهنگي دانشگاه
آيت الله عميد زنجاني، رئيس دانشگاه تهران نيز در اين گردهمايي، با اشاره به ضرورت ايجاد يك دستورالعمل مدون در مسائل فرهنگي دانشگاه ها گفت: در راستاي تحقق اين اهداف بايد بودجه مورد نياز تامين و امكانات لازم براي تحقق خواست ها فراهم شود.
وي تصريح كرد: منشور و خط مشي كلي بايد در زمينه مسائل فرهنگي تدوين شود تا دانشجويان در ابتداي ورود به دانشگاه با آنها آشنا شوند و اين منشور اخلاقي، فرهنگي و ارزشي مي بايست از ارزش هاي ملي و مذهبي تشكيل شود.
رئيس دانشگاه تهران با اعلام اينكه شئونات دانشگاه مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار كرد: اين شئونات فقط محدود به دانشجويان نمي شود و استادان و كاركنان را نيز مشمول مي شود و درباره تدوين شئونات هم بايد دقت شود تا به دل دانشجو بنشيند و در جهت حفظ بكوشد.عميد زنجاني با اشاره به اينكه معاونت دانشجويي در گذشته يكي از اركان سه گانه دانشگاه محسوب مي شد، اظهار داشت: اكنون با توجه به تخصيص اعتبار بودجه براساس سرانه دانشجويي، نگاه جديدي درباره اركان دانشگاه مطرح شده كه قابل بررسي است.
وي در پايان گفت: دانشجويان در دانشگاه ها از جايگاه ويژه اي برخوردارند و در مسائل دانشجويي امور آموزشي، پژوهشي و فرهنگي در اولويت قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين گردهمايي دو روزه كه امروز به كار خود پايان مي دهد، شش نشست تخصصي برگزار مي شود. ارائه برنامه هاي صندوق رفاه دانشجويان، سخنراني معاون طرح و توسعه، مدير كل دفتر مركزي حراست وزارت علوم، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت كشور و برگزاري ميزگرد آزاد، از بخش ديگر اين گردهمايي است.

نخستين پايگاه دائمي و اطلاع رساني تازه هاي نشر كشور افتتاح شد
گروه علمي  فرهنگي:نخستين پايگاه دائمي نمايش و اطلاع رساني تازه هاي نشر كشور همزمان با آغاز دهه فجر در مؤسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي مؤسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران در اين پايگاه هر ماه هزار عنوان از جديدترين تازه هاي كتاب ناشران كشور در معرض نمايش قرار خواهد گرفت. همچنين اين پايگاه متصل به شبكه اطلاع رساني رايانه اي كتاب است كه علاقمندان و بازديد كنندگان مي توانند اطلاعات مورد نياز خود را در حوزه نشر كتاب از اين پايگاه دريافت كنند.

گفته مي شود...
* بازتاب- دبيريكي از احزاب در كرمانشاه كه به اتهام اختلاس ۳۰ ميلياردي بازداشت شده بود پس از ناتواني از پرداخت قرار وثيقه ۵ميليارد ريالي با حضور يك فرد سرشناس در اين استان آزاد شد.
* بازتاب _ در حالي كه شناخت عميق صنعت IT در كشورهايي چون مالزي و هند باعث شده تا زيرساخت اين كشورها به IT تبديل و به انقلاب اقتصادي منجر شود، نبود تمركز لازم در صنعت فناوري اطلاعات و فقدان شناخت آن، ايران را از استفاده اقتصادي اين صنعت محروم كرده است. چندين نهاد و سازمان دولتي براي اين صنعت در ايران تصميم مي گيرند. تعدد متولي صنفي مانع به نتيجه رسيدن كشور در اين صنعت شده است.
*در پي درج اعتراض و انتقاد يك روزنامه صبح ،پخش آنونس تبليغاتي مراسم شيرخوارگان حسيني از سينماي جمهوري اسلامي متوقف شد.
اين مراسم كه فردا در مراكز گوناگون عزاداري براي توسل به حضرت علي اصغر برگزار مي شود در سالهاي گذشته با استقبال گسترده مادران نوزادان تازه متولد روبرو بوده و به صورت گسترده از شبكه هاي تلويزيوني پخش مي شده است.

فيگارو نشست بروكسل را بي حاصل خواند
مهر:روزنامه «فيگارو» در گزارشي اعلام كرد كه اتحاديه اروپا روز دوشنبه پس از نشست بي حاصل در بروكسل با هيات ايراني، تمايل خود را براي ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد اعلام كردند.
اين روزنامه فرانسوي مدعي شد: برخلاف آنچه كه جواد وعيدي مسئول هيات اعزامي ايران به نشست لندن كه اين نشست را «فرصت خوبي براي ادامه مذاكرات» عنوان كرده بود، اروپايي ها اشتياق زيادي نسبت به اين موضوع از خود نشان ندادند.
فيگارو درادامه اين گزارش دريك برداشت خصمانه وستيزه جويانه ازنتايج اين نشست چنين برداشت نمود كه كشورهاي حاضر در اين گفتگو تاكيد كردند كه ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت «يك مرحله ضروري و مناسب» است.

ادعاي آژانس بين المللي انرژي اتمي: ايران با خريد
فن آوري ساخت بمب اتمي از بازار سياه فقط به توليد
سلاح اتمي مي انديشد
ايران نيوز:روز گذشته گزارش جديدي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران از سوي آژانس منتشر شد كه نشان دهنده موضع جديد اين ارگان بلندپايه سازمان ملل در مقابل تهران است.آسوشيتدپرس در خبر خود به متن اين گزارش اشاره كرده و آورده است: ايران فن آوري ساخت بمب اتمي را از بازار سياه خريداري كرده است.
اين خبرگزاري مي افزايد: در اين گزارش كه قرار است امروز در نشست شوراي حكام مطرح شود، آمده است: ايران با خريد مداركي از بازار سياه كه حاوي فن آوري كتبي ساخت بمب اتمي بوده است، نشان مي دهد كه براي دستيابي به انرژي هسته اي هيچ هدفي جز توليد سلاح اتمي ندارد.

بلر: ايران دوگزينه دارد
مهر: «توني بلر» نخست وزير انگليس موضع جامعه جهاني عليه موضوع هسته اي ايران را متحد خواند ولي گفت: همچنان آژانس بين المللي انرژي اتمي در موضوع درگير خواهد بود. بلر در گفتگويي باخبرگزاري رويترز موضع كشورهايي را كه وي از آنها به قدرت هاي بزرگ ياد كرد براي برخورد با برنامه هاي هسته اي ايران متحد خواند.
وي گفت: اميدوارم پيامي را بفرستيم كه نشان دهد جامعه بين الملل متحد است و حقيقت اين است كه بيش از آنكه كلمه «ارجاع» باشد، «گزارش» آمده است و اين صرفاً به اين معني است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنان در اين موضوع دخيل خواهد بود.بلر افزود: اما اين مساله در حال بررسي است و سپس از سوي شوراي امنيت تصميم گيري خواهد شد، در حال حاضر گام مهمي برداشته شده است ، در گذشته نمي توانستيم بر آن توافق داشته باشيم اما در حال حاضر توافق داريم .
وي در رابطه با تحريم عليه ايران نيز گفت : من فكر مي كنم كه در اين باره با متحدين بين المللي خود گفتگو كرده ايم ايران با گزينه هاي بسيار شفافي روبروست، يا مي تواند به همكاري روي آورد و تعهدات بين المللي خود را انجام دهد يا اينكه نگراني جامعه جهاني درباره ايران و سياست اين كشور افزايش خواهد يافت.

متكي: ورود به بحث شوراي امنيت مي تواند طرح روسيه را نيز دچار مشكل كند
ايسنا:متكي گفت كه ورود به بحث شوراي امنيت مي تواند طرح روسيه را نيز دچار مشكل كند. وي هم چنين بيان داشت: گزارش يا ارجاع به شوراي امنيت از نظر اجراي مصوبه مجلس وزن يكساني دارند. منوچهر متكي، وزير امورخارجه كشورمان در خصوص ديدارها و مذاكراتش با مقامات كشورهاي مختلف در لندن و نتيجه اين رايزني ها، اظهار داشت: فرصت ديدار با آقاي دبيركل سازمان ملل و برخي وزراي خارجه پيش آمد؛ در لندن جلسه اي بوده و سعي كرده اند تا با تلطيف شرايط بگويند كه ما در نشست روز پنجشنبه شوراي حكام به شوراي امنيت گزارش دهي نماييم و پرونده  مجددا به شوراي حكام بازگردد و در وين مورد بررسي قرار گيرد.
متكي درباره اخباري درباره اين كه كشورمان در بروكسل پيشنهادي مبني بر تعليق دوساله فعاليت هايش را به اروپا ارائه داده، اظهار داشت: هيات مذاكره كننده ايراني روز گذشته در مذاكره با سه كشور اروپايي محورهايي را مطرح كرده اند و مساله اي كه ذكر شد به صورت مشخص براي پذيرش توقف دوساله، چنين پيشنهادي در مذاكرات دوستان ما نبود و چنين ماموريتي نداشتند، اما كليت اين موضوع كه جوانب موضوع را در قالب طرحي جامع كه از سويي دربرگيرنده منافع كشورمان و نگراني هاي ما و از سوي ديگر رفع نگراني هاي طرف مقابل باشد را به صورت كلي مطرح كردند.

رئيس جمهور آمريكا:
به تحريك جهان براي مواجهه با برنامه هسته اي ايران ادامه مي دهيم
ايسنا : جورج بوش گفت كه آمريكا به تحريك جهان براي مواجهه با برنامه هسته اي ايران ادامه خواهد داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي كاخ سفيد، جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا در سخنراني سالانه اش در كنگره مدعي شد: دولت ايران با جاه طلبي هاي هسته اي اش جهان را به مبارزه مي طلبد و جهان نبايد به ايران اجازه دهد كه به سلاح هاي هسته اي دست يابد.
وي در اين سخنراني در اعلان موضع خصومت ورزانه واشنگتن عليه كشورمان مدعي شد كه ايران كشوري حامي تروريسم در قلمرو فلسطيني ها و لبنان است و اين بايد پايان داده شود. رئيس جمهور آمريكا در بخش ديگري از اين اظهارات جنگ افروزانه ادعا كرد: ايران كشوري است كه از سوي يك گروه نخبه كوچك از روحانيون به گروگان گرفته شده كه به انزوا و اعمال فشار بر مردمش مي پردازد.
وي در بخش ديگري از اين اظهارات ايراني ها را خطاب قرار داد و ادعا كرد: آمريكا به شما احترام مي گذارد و ما به كشورتان احترام مي گذاريم. ما به حق شما براي انتخاب آينده تان و كسب آزادي تان احترام مي گذاريم. ملت ما اميدوار است كه روزي نزديك ترين دوستان ايراني آزاد و دموكراتيك باشند.

سخنگوي خانه احزاب: وزارت كشور حق دخالت
در امور خانه احزاب را ندارد
حميد قزويني عضو شوراي مركزي كميته اطلاع رساني خانه احزاب در گفت وگو با خبرنگار ايران نيوز گفت: خانه احزاب پاسخ نامه آقاي علي جنتي را به صورت مستقل و حقوقي تهيه كرده و به زودي اعلام خواهد نمود.
وي وزارت كشور را صاحب هيچ حقي بر دخالت در امور خانه احزاب ندانست و اظهار كرد: وزارت كشور هيچ حق قانوني و عرفي براي دخالت در امور خانه احزاب و تشكل هاي صنفي ندارد و مسؤولان اين وزارتخانه به خوبي بر اين امر آگاه هستند و طبيعي است كه عوارض و آثار اين دخالت ها در امور داخلي انجمن ها و تشكل هاي غيردولتي در ابتداي امر معكوس بر خودشان خواهد بود.وي درباره عملكرد خانه احزاب گفت: اساسنامه خانه احزاب به عنوان بالاترين منشور براي اجراي عمل ماست، به طور مسلم، ما در عملكرد خود در چارچوب اين اساسنامه و با توجه به آنچه كه به تقويت خانه احزاب كمك كند، عمل خواهيم نمود و خارج از اساسنامه هيچ اقدامي صورت نخواهد گرفت و به هيچكس اجازه عمل خارج از محدوده اساسنامه و منافع احزاب نخواهيم داد.

سيدحسن خميني:مسلمانان عراق و فلسطين متأثر
از انقلاب اسلامي پيروز شدند
ايسنا : سيدحسن خميني در مراسم بيست و هفتمين سالگرد ورود تاريخي امام خميني (ره) به ميهن اسلامي گفت: امروز همان قلمي كه توانست فتواي شرعي درباره سلمان رشدي مرتد را صادر كند، مي تواند درباره كساني كه به پيامبر (ص) توهين كرده اند، حكم صادر كند.نوه امام(ره) كه در مرقد مطهر حضرت امام سخن مي گفت، انقلاب اسلامي را سرآغاز قيام جهان اسلام عليه استكبار و وابستگي خواند و با اشاره به اين كه پيدايش اسلام به وجود مبارك پيامبر اسلام (ص) و استمرار و بقاي آن به خون پاك سيدالشهداء (ع) وابسته است، افزود: اوج بلوغ و شكوه انقلاب اسلامي از حوادث تاريخي راهپيمايي تاسوعا و عاشوراي حسيني بود.نوه امام (ره) پيروزي چشمگير مسلمانان عراق، فلسطين و افغانستان را متأثر از انقلاب امام (س) دانست و گفت: اين پيروزي ها بيانگر رشد روزافزون اسلام گرايي در كشورهاي مسلمان است.سيد حسن خميني اظهار داشت: روحيه جهاني ضداستكباري و احياي تفكر ديني، نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* «گول زدن»خود ، «گل زدن» به دروازه خودي است.
*بازي زندگي «دوئل» نيست «دو امدادي» است.
*معتدل، يعني بالانس بين «حفظ» و «حذف» در گزينه ها.
* اگر نمي تواني «جا خالي بده» اگر پذيرفتي «شانه خالي نكن» .
* خسته از گذشته در «حال» خوابيده ايم و «خواب آينده» را مي بينيم!

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |