پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۴ - Feb 2, 2006
معاون شهردار تهران:
براي  حل  مشكل  ترافيك  برنامه  داريم  اما بودجه  نداريم
002421.jpg
گروه شهري: معاون  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران  گفت : رفع  مشكل  ترافيك  پايتخت آسان  و راه  حل  آن كاملا مشخص  است ، اما بدون  تخصيص  بودجه  مورد نياز امكان پذير نيست .
به  گزارش  روابط عمومي  معاونت  حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس مهرداد تقي  زاده  افزود: ما مشكل  ترافيك  تهران  را نبايد بزرگ تر و يا كوچك تر از آنچه  كه  هست  جلوه دهيم ، اگرچه  اين  مشكل  آن قدر بزرگ  هست  كه  به  بزرگ  نمايي  نياز ندارد.
وي ، سنگيني  ترافيك  به  علت  بارش  برف  در اوايل  هفته  جاري  را هشدار جدي براي  پايتخت  قلمداد كرد و اظهار داشت : وضعيت  ترافيك  تهران  نبايد آن قدر شكننده  باشد كه  با يك  ضربه  كوچك ، يك  شهر بزرگ  فلج  شود.
معاون  شهردار تهران  با اشاره  به  ترافيك  سنگين  بزرگراه ها به رغم  اقدامات گسترده  و شبانه روزي  در زمينه  شن  ريزي  و نمك  پاشي  افزود: به  سبب  تصادف  چند دستگاه  خودرو در يك  روز برفي  اخيرا برخي  بزرگراه هاي  پايتخت  دچار مشكل  شد.تقي  زاده  ادامه  داد: متاسفانه  ترافيك  در مدت  زمان  كوتاه  به  تمام  معابر منتهي  به  آن بزرگراه ها تسري  پيداكرد بطوري  كه  برخي  شهروندان  مجبور شدند، ساعت ها ترافيك  را تحمل  كنند.
وي  گفت : در بسياري  از شهرهاي  دنيا در شرايط مشابه ، شهروندان  خود را به اولين  ايستگاه  مترو يا اتوبوس  رسانده  و با وسايل  حمل  و نقل  عمومي  براحتي به  مقصد مي رسند.
وي  اضافه  كرد: از آنجا كه  در تهران  در شرايط عادي  هم  با مشكل  ترافيك مواجه  هستيم  هرگونه  تغيير در وضع  جوي  بسرعت  اين  مشكل  را به  بحران  تبديل مي كند و بازگشت  به  شرايط طبيعي  ساعت ها زمان  مي برد.
تقي  زاده  بار ديگر با تأكيد بر تقويت  حمل  ونقل  عمومي به  عنوان  يگانه راه حل  مشكل  ترافيك  پايتخت  خاطرنشان  كرد: در اين  ارتباط طرح هاي  مورد نظررا با جزييات  آن آماده  كرده ايم  كه  با اختصاص  پنج  هزار ميليارد تومان بودجه  طي  مدت  سه  سال  متوالي ، بسرعت  قابل  اجرا خواهد بود.
وي  دلسوزان  نظام  را به  چاره انديشي  براي  تامين  بودجه  مورد نياز جهت  حل مشكل  ترافيك  تهران  فرا خواند و گفت : مسئولان  اگر فقط يك  بار هم  براي  رفت  و آمد به  محل  كار خود از وسايل  نقليه  عمومي استفاده  كنند، آن وقت  مشكلاتي  راكه  مردم  هر روز با آن دست  و پنجه  نرم  مي كنند، از نزديك  درك  كرده  و به سرعت  چاره جويي  خواهند كرد.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري اعلام كرد:
فعاليت غيرقانوني۷۰هزار مسافربر شخصي در تهران
گروه شهري: مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو كه مسافران را در سطح شهر تهران جابجا مي كنند، فقط ۳۰ هزار دستگاه تاكسي بوده و مابقي مسافربرهاي شخصي هستند كه بايد تدابير جدي براي ساماندهي آنها انديشيده شود.
مهندس سيد جعفر هاشمي تشكري با تأكيد بر ضرورت ساماندهي و توسعه ناوگان اتوبوسراني و تاكسيراني شهر تهران، اظهار داشت: اگرچه بنابر آخرين آمار اعلام شده توسط سازمان تاكسيراني شهر تهران تاكنون ۱۳ هزار مسافربر شخصي مجوز فعاليت از تاكسيراني دريافت كرده اند اما هنوز تعداد قابل توجهي از مسافربرهاي شخصي نيز هستند كه بدون توجه به بحث ضرورت مراجعه به تاكسيراني براي دريافت مجوز فعاليت قانوني، به صورت غير قانوني به جابجايي مسافران در سطح شهر
مي پردازند.
وي با تأكيد بر آثار زيانبار فعاليت مسافربرهاي شخصي در سطح تهران، تصريح كرد: مسافربرهاي شخصي تحت هيچ ضابطه و قانوني نبوده و اكثراً با خودروهاي فرسوده و قديمي با آلايندگي بسيار بالا در كنار تاكسي ها به جابجايي غير قانوني مسافران در سطح شهر مي پردازند و اين در حالي است كه چون فعاليت اين خودروها به عنوان تاكسي پلاك موقت در جايي به ثبت نرسيده و شناخته شده نيستند، در موارد بسياري تهديد جدي براي امنيت جاني مسافران محسوب مي شوند.

«موزه مركزي شهدا» بازگشايي شد
به مناسبت آغاز دهه مبارك فجر، موزه مركزي شهدا پس از ساماندهي مجدد طي مراسمي با حضور دكتر حسين دهقان، معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران و جمعي از مسئولان فرهنگي كشور ديروز بازگشايي شد.
تغييرات صورت گرفته در طول مدت ساماندهي موزه مركزي شهداي تهران شامل اضافه شدن گالري كودكان، كارگاه مرمت البسه، نگارستان هنري، آرشيو هنري، آرشيو اسناد، آرشيو البسه، سالن آمفي تئاتر با امكانات و تجهيزات براي برگزاري همايش ها و مراسم به همراه نمايش فيلم براي بازديدكنندگان با ظرفيت ۱۶۰ نفر و سه طبقه غرفه آثار شهداست.
اسكندر يارنسب، سرپرست اداره كل تبليغات و مراكز فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين زمينه گفت: در حال حاضر، آرشيو اسناد مكتوب به منظور نگهداري آثار بجا مانده از شهدا و آرشيو هنري به منظور حفظ آثار ارزشمند هنري خلق شده توسط شهداء و همچنين به نمايش درآوردن آثار هنرمنداني كه تابلوهايي در اين زمينه خلق كرده اند، در موزه ساخته شده و آماده بازديد عموم است.
وي با اشاره به ايجاد سه طبقه غرفه آثار شهدا افزود: در هر غرفه سيستم نرم افزاري صوتي تعبيه و اطلاعات آن به چهار زبان ترجمه شده است، به عنوان مثال با فشردن دكمه عربي در غرفه صياد شيرازي اين شهيد به اين چهار زبان معرفي مي شود.
سرپرست اداره كل تبليغات مراكز فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران انقلاب اسلامي عنوان كرد: در كل ايران ۲۴ موزه شهدا موجود بوده و قرار است ساماندهي آنها مورد بحث قرار گيرد و با همكاري سازمان ميراث فرهنگي ۱۰ موزه ديگر طي پنج سال آينده در كل كشور تاسيس شود.

جلسه شوراي شهر تهران باز هم تشكيل نشد
گروه شهري: جلسه فوق العاده شوراي اسلامي شهر تهران ديروز نيز به دليل به حد نصاب نرسيدن تعداد اعضاء، تشكيل نشد.به گزارش همشهري، دويست و نهمين جلسه علني شوراي شهر قرار بود ديروز صبح به صورت فوق العاده در تالار شوراي شهر و به منظور بررسي برخي لوايح و طرح ها از جمله تعيين عوارض محلي و نرخ كرايه تاكسي ها در سال ۸۵ برگزار شود ولي به دليل به حد نصاب نرسيدن اعضاء، رسميت نيافت و اعضايي كه در تالار شورا حاضر شده بودند نشست مشورتي تشكيل دادند.عدم برگزاري جلسه ديروز در حالي است كه جلسه روز سه شنبه شوراي شهر (دويست و هشتمين جلسه) نيز به دليل رسميت نيافتن برگزار نشده بود و به دنبال آن اعضاي شوراي شهر براي حضور در جلسه فوق العاده روز چهارشنبه و به منظور بررسي برخي لوايح ۲ فوريتي شهرداري دعوت شده بودند.
لوايح ۲ فوريتي «تعيين نرخ كرايه تاكسي هاي شهر تهران در سال ۸۵» ، «بازنگري و اصلاح مجوز اخذ عوارض از تابلوهاي تبليغاتي» ، «تعيين عوارض براي برخي مشاغل و اماكن خاص در محدوده و حريم قانوني شهر تهران» از جمله لوايحي است كه در دستور جلسه شورا قرار گرفته است.
همچنين «مجوز تخصيص اعتبار براي خدمات ارايه شده از سوي شهرداري منطقه ۲۰ در عتبات عاليات» و لايحه دستورالعمل اجرايي مصوبه مشاركت شهرداري در ايجاد، توسعه و ساماندهي فضاها و اماكن ورزشي شهر تهران و لايحه اصلاح اساسنامه سازمان فن آوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران از ديگر دستورهاي جلسه است كه قرار بود در جلسات فوق العاده شوراي شهر مورد بررسي قرار گيرد و تكليف آنها مشخص شود.شوراي شهر تاكنون به طور معمول هر هفته ۲ جلسه رسمي داشته است كه جلسات روز يكشنبه بدون حضور مستمع و جلسات روز سه شنبه با حضور مستمع برگزار شده است. جلسات شوراي شهر تهران با حضور دو سوم اعضاء (۱۰ عضو از ۱۵ عضو) رسميت مي يابد.

جمع آوري مكانيزه زباله
002415.jpg
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: قرارداد اجرايي شدن طرح جمع آوري زباله به صورت مكانيزه با بخش خصوصي بسته شد. مسعود كرباسيان با اشاره به اينكه جمع آوري زباله ها بصورت مكانيزه ابتدا در مناطق ،۱۵ ،۱۸ ۶ و ۱ آغاز مي شود، افزود: تمام تلاش شهرداري تهران بر اين است كه در جمع آوري زباله ها به صورت مكانيزه استانداردهاي زيست محيطي و بهداشتي رعايت شود. وي گفت: در اين نوع جمع آوري با استفاده از ماشين آلات و تجهيزات كاملا مكانيزه و پيشرفته اي كه شهرداري تهران خريداري كرده، زباله هايي كه شهروندان در داخل مخازن مخصوص زباله روزانه مي ريزند، از طريق ماشين هاي مكانيزه تخليه شده و از همانجا به جاي حمل به سمت ايستگاه مياني، به طور مستقيم به مركز دفن يا كمپوست منتقل مي شود.

مشكل ترافيكي نواب
002418.jpg
معاون فني عمراني شهرداري تهران با اشاره به مشكل شديد ترافيكي ابتداي بزرگراه نواب گفت: با احداث يك زيرگذر در ابتداي اين بزرگراه، مشكل ترافيكي در اين محدوده برطرف خواهد شد. احمد دنيا مالي افزود: يكي از گلوگاههاي ترافيكي اصلي شهرتهران در انتهاي جنوبي بزرگراه چمران ،منتهي به ميدان توحيد و اتصال آن به محور جنوبي (بزرگراه نواب) تا ابتداي خيابان آذربايجان است. دنيا مالي گفت: با اجراي پروژه زيرگذر نواب، شهروندان مي توانند از تجريش تا بهشت زهرا(س) را در كوتاه ترين زمان طي كنند. وي گفت: ايجاد اين زيرگذر نبايد ارتباط خيابان ها را به هم بزند، بلكه اين پروژه بايد به گونه اي ايجاد شود كه از مشكلات ترافيكي كاسته شود.

توزيع بن خريد كالاي بازنشستگان شهرداري
002412.jpg
گروه شهري: مدير عامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران اعلام كرد: مرحله سوم بن خريد كالاي بازنشستگان و موظفين شهرداري تهران تا روز شنبه ۱۵ بهمن ماه توزيع مي شود.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس عاصمي گفت:بازنشستگان و وظيفه بگيراني كه تاكنون بن مذكور را دريافت نكرده اند، مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم تا تاريخ ۱۵ بهمن ماه به واحد امور مراجعان اداره روابط عمومي و امور اجتماعي سازمان بازنشستگي تهران مراجعه كنند.گفتني است شهرداري تهران اخيراً دور تازه اي از امور رفاهي و خدمات رساني به بازنشستگان شهرداري را آغاز كرده است.

نگاه
002409.jpg
مانا نيستاني

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |