پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۴ - Feb 2, 2006
نگاهي به پرورش شتر مرغ در سيستان
مزرعه شتر مرغ هاي استثنايي!
شتر مرغهاي زابل ۸ ماه زودتر از موعد طبيعي تخم گذاري مي كنند
002319.jpg
وقوع و استمرار پديده خشكسالي، اگر چه دامپروري در سيستان را به نابودي كشانده بود اما اجراي برخي طرح هاي تحقيقاتي از جمله پرورش شترمرغ توسط دانشگاه زابل، گامي موثر در جهت رونق دوباره صنعت دامپروري در اين خطه است.
ايران و بخصوص شهرستان زابل (سيستان) به دليل شرايط اقليمي مناسب و تنوع آب و هوايي و وجود كارشناسان مجرب، استعداد بالايي در پرورش انواع پرندگان، جانوران و بويژه شترمرغ دارد.
عوامل گوناگوني از جمله ناآگاهي از امكانات و توانمندي ها، بي توجهي به دانش و فناوري روز و پيروي از روش هاي سنتي به ارث رسيده از گذشتگان، مانع از رشد و پرورش اين استعدادها مي شود.
در سال هاي اخير، گام هاي موثري در جهت پرورش شترمرغ و گسترش اين صنعت در كشور برداشته شده، بطوري كه در زمان حاضر حدود ۵۰۰ مزرعه پرورش اين پرنده در نقاط مختلف كشور داير است.
در مجتمع تحقيقاتي دانشگاه زابل كه يكي از مراكز علمي كشور است، از چهار سال قبل كار پرورش شترمرغ به صورت گسترده آغاز شده است. اين مركز با ۱۵۰ هكتار وسعت در كناره چاه نيمه ها (منابع ذخيره آب شهرستان هاي زابل و زاهدان) در ۳۵ كيلومتري زابل قرار دارد.
دانشگاه زابل با انعقاد قراردادي با سازمان جهاد كشاورزي استان تهران، ابتدا پنج قطعه شترمرغ ۵/۲ ساله را براي تطابق با شرايط زيست محيطي به منطقه سيستان منتقل كرد. پس از مدتي كوتاه، با توجه به مساعد بودن شرايط آب و هوايي و محيط مناسب ۷۰ قطعه جوجه شترمرغ نيز براي پرورش به اين مجتمع انتقال داده شد.
مسئول اجرايي طرح پرورش شترمرغ دانشگاه زابل در همين ارتباط گفت: مزرعه پرورش شترمرغ دانشگاه زابل به دليل موفقيت در پرورش اين پرنده، اكنون يكي از مراكز مهم توليد شترمرغ در كشور به شمار مي آيد.
«محمود قزاق» افزود: شترمرغ هاي پرورشي سيستان نسبت به ديگر مناطق كشور از رشدي قابل توجه برخوردار هستند.
وي با اشاره به تخم گذاري زودتر از موقع شترمرغ هاي پرورشي دانشگاه زابل اظهار داشت: براساس استانداردهاي موجود، شترمرغ در ۵/۲ سالگي شروع به تخم گذاري مي كند.
وي ادامه داد: تطابق شرايط زيست محيطي و آب و هوايي در سيستان باعث شده تا شترمرغ هاي پرورشي دانشگاه زابل در سن «يك سال و هفت ماهگي» تخم گذاري كنند.
قزاق گفت: در آينده نيز يك هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه يك روزه شترمرغ از كشور اسپانيا خريداري و به اين مجتمع منتقل خواهد شد و پس از آن، متقاضيان مي توانند در سطح گسترده كار پرورش اين پرنده را آغاز كنند.
صنعت پرورش شترمرغ، از صنايعي است كه در صورت حمايت دولت از بخش خصوصي، بازدهي مناسبي در اقتصاد كشور خواهد داشت.
پرورش شترمرغ صنعتي سودده و ارزآور است و مكمل مناسبي براي تامين نياز گوشتي مردم محسوب مي شود.
شترمرغ از جمله پرندگاني است كه در مناطقي از آفريقا، آمريكا و استراليا زندگي مي كند. وزن هر شترمرغ پس از يك سال به ۱۰۰ تا ۱۲۵ كيلوگرم مي رسد و پس از ذبح مي توان ۵۰ كيلوگرم گوشت خالص از آن بدست آورد.
ارزش هر كيلوگرم گوشت شترمرغ در بازارهاي جهاني حدود ۳۰ دلار است.

برقراري ۳ پرواز مستقيم هفتگي بين تبريز- استانبول
تبريز- خبرنگار همشهري: پس از سه سال بررسي و مطالعه سرانجام شركت هواپيمايي تركيه اقدام به راه اندازي خط مستقيم هوايي تبريز- استانبول و برعكس كرد. مسافرين اين پرواز قادر خواهند بود در ادامه مسير به بيش از ۱۳۰ كشور جهان سفر كنند.
فاتح كاپيتان «مدير شركت هواپيمايي تركيه، در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر يادآور شد. از تاريخ بيست وششم بهمن ماه امسال هواپيمايي تركيه روزهاي: شنبه- دوشنبه- پنج شنبه پروازهاي تبريز- استانبول و برعكس را با هواپيماهاي جديد ايرباس و بوئينگ داير خواهد كرد. وي قيمت بليت رفت و برگشت را براي هر نفر ۱۹۹ دلار اعلام كرد و افزود: البته اين رقم به ريال دريافت مي شود و نحوه محاسبه آن براساس نرخ دلار دولتي خواهد بود.

پيوستن ۱۰۰ روستاي مازندران به دهكده جهاني
ساري- با راه اندازي تجهيزات جديد در ۷۷ مركز مخابراتي استان مازندران، تاكنون يكصد روستاي اين استان به شبكه اينترنت متصل شده اند.
انتظار مي رود در  آينده نزديك ۱۶۰ روستاي ديگر مازندران از خدمات اينترنت بهره مند شوند. استان مازندران داراي سه هزار و ۵۰۰ روستاست.

متهمان دو پرونده مهم زمين خواري در اردبيل متواري شدند
دادستان  عمومي  و انقلاب  دادگستري  استان  اردبيل  اعلام  كرد:۱۰ نفر از متهمان  پرونده  زمين  خواري  شهرك  كوثر اردبيل  و متهم  اصلي  پرونده  زمين خواري  شركت  تعاوني  مسكن  فارغ التحصيلان  متخصص  اردبيل  متواري  شدند.
حجت الاسلام  محمدتقي  ربيعي  در جمع خبرنگاران  گفت : نيروهاي  انتظامي  و امنيتي  براي  دستگيري  اين  متهمان  بسيج  شده اند و پرونده  به  محض  دستگيري  متهمان  با صدور كيفرخواست  به  دادگاه  ارجاع  خواهد شد.
وي  افزود: بهزاد آقازاده  متهم  اصلي  پرونده  زمين  خواري  تعاوني  مسكن  فارغ التحصيلان  متخصص  اردبيل  نيز پس  از تأييد حكم  در دادگاه  تجديد نظر با وجود سپردن  وثيقه  ۱۳ ميليارد ريالي  متواري  شده  است .
وي  گفت : دادگاه  تجديد نظر رأي  دادگاه  بدوي  مبني  بر هفت  سال  زندان  و استرداد مال  به  شكات  اين  پرونده  را در مورد متهم  اصلي  تأييد كرده  است .
به گزارش ايرنا،دادستان  عمومي  و انقلاب  دادگستري  استان  اظهار داشت : با فرار محكوم  پرونده  براي  جلوگيري  از تضييع  حقوق  شاكيان  وثيقه  وي  ضبط شده  و پس  از فروش  وجوه  آن  به  شاكيان  داده  مي شود.
حجت الاسلام  ربيعي ، افزود: پرونده  زمين  خواري  شهرك  كوثر مهمترين  پرونده  مفاسد اقتصادي  در دست  بررسي  در اردبيل  است .
وي  گفت : در اين  پرونده  ۸۴۸ قطعه  زمين  مسكوني  در شهرك  كوثر اردبيل  به عنوان  سهم  مالكانه  به  افراد غير مالك  واگذار شده  است .
وي  اظهار داشت : ۱۳ نفر كلاهبردار و جاعل  كه  در ميان  آنها تعدادي  از كاركنان  برخي  دستگاه هاي  مجري  آماده سازي  شهرك  مسكوني  نيز وجود دارد با جعل  سند خود را مالك  زمين هاي  اين  شهرك  معرفي  كرده  و به  ناحق  صاحب  زمين مسكوني  شده اند.
حجت الاسلام  ربيعي ، گفت : اين  پرونده  ۱۰ هزار برگي  در مرحله  تحقيقات  قراردارد و نتيجه  بررسي هاي  اوليه  نشان  مي دهد كه  به  مالكان  اصلي  زمين هاي  زارعي  واقع  شده  در محدوده  اين  شهرك  يا سهم  مالكانه  واگذار نشده  و يا كمتر از ميزان  قانوني  واگذار شده  است .
وي  افزود: سه  نفر از متهمان  اين  پرونده  به  علت  تأمين  نكردن  وثيقه  ۵۰ميليارد ريالي  هم  اكنون  در زندان  هستند.

نگاهي به چگونگي پيوستن ايلام به شبكه گاز كشور پس از سال ها تأخير
جهيزيه اي براي عروس زاگرس
002316.jpg
سرويس شهرستان ها: چهل ميليون مشترك گاز در ايران وجود دارند؛ اما هنوز مردم استان ايلام در اين آمار حضور ندارند و اين درحالي است كه ايلام با همه محروميت هايش، از نظر منابع نفت و گاز غني است و روزانه دهها هزار بشكه نفت از جنوب اين استان استخراج مي شود.
از مهمترين علل محروميت ايلام به ويژه از نظر احداث شبكه گاز وضعيت جغرافيايي آن است كه از يك سو موجب شده است در زمره زيباترين مناطق طبيعي ايران قرار گيرد تا جايي كه شهر ايلام «عروس زاگرس» خوانده شود، اما از سوي ديگر كوهستاني و سخت گذر بودن منطقه، عاملي بوده است كه تا همين چندي قبل، عمليات شبكه گذاري و انتقال گاز به بخش هايي از اين استان فاقد توجيه اقتصادي تلقي شود.اما اينك مسئولان، عزم جزم كرده اند تا ظرف دو سال آينده، لوله كشي گاز، پيشكش مردم استان ايلام شود. درحالي كه مردم هنوز به اين وعده ها ناباورانه مي نگرند.
«مشعل» نشريه وزارت نفت، نوشته است: «مردم مي گويند» پنج سال است از عمليات اجرايي پالايشگاه مي گذرد اما گويي قرار نيست، افتتاح شود. ايلام هشت سال به طور مستقيم در دسترس توپ و موشك و هواپيماهاي دشمن بود، تخريب شد، شهيد داد و از قافله رشد و توسعه باز ماند و حالا كه جنگ تمام شده، مي گويند گاز مي آيد تا ايلام جهش توسعه اي كند؛ آيا ساخت پالايشگاه گاز پنج سال طول مي كشد؟ با اين شرايط انتظار داريد باور كنيم گازرساني به ايلام به زودي آغاز مي شود و سال ۸۶ به اتمام مي رسد؟
آنچنان كه از نشانه ها و برنامه هاي دردست اقدام وزارت نفت ديده مي شود، پاسخ به سؤال اخير مردم ايلام، مثبت است.
به گفته مديرعامل شركت گاز ايلام چندي است در مناطق «تنگ بيجار» و «كمان كوه» عمليات اجرايي براي حفر چاه هاي گاز به وسيله شركت بهره برداري نفت و گاز غرب كشور در جريان است، از سوي ديگر در منطقه همجوار موسوم به «چوار» يك پالايشگاه با ظرفيت روزانه ۱۰ ميليون متر مكعب در دست احداث است كه مجموعه گاز دريافتي را پس از پالايش، در اختيار شركت گاز استان ايلام قرار خواهد داد و اين شركت نيز با اجراي خطوط انتقال و شبكه هاي توزيع و تغذيه، گاز را به شهروندان و ساير مصرف كنندگان خواهد رساند.
گفتني است: گاز توليدشده در ايلام افزون بر نياز استان، پاسخگوي بخشي از مصارف خانگي، خدماتي، تجاري و صنعتي استان كرمانشاه نيز خواهد بود؛ به اين ترتيب با استفاده از خط انتقال ۳۰ اينچ شهرهاي گيلان غرب، اسلام آباد، قصر شيرين و ساير شهرها و روستاهاي غرب از نعمت گاز لوله كشي بهره مند خواهند شد.
تازه ترين خبرها در زمينه گازرساني به ايلام حاكي است كه هيأت دولت اخيراً در قالب مصوبه اي دستور تسريع در كار بهره برداري از دو واحد صنعتي پتروشيمي و پالايشگاه گاز را صادر كرده است و همچنين بر ضرورت اولويت گازرساني به شهرهاي استان ايلام تأكيد كرده است.
در همين ارتباط مديرعامل پالايشگاه گاز ايلام نيز خواستار تسريع در احداث راه هاي دسترسي به اين واحد شد.
«منوچهر طاهري» گفت: با توجه به حجم سنگين تردد خودروها براي انتقال تجهيزات پالايشگاه بايد زمينه اي براي استفاده مناسب از جاده دسترسي فراهم شود.عمليات اجرايي ساخت واحدهاي پتروشيمي و پالايشگاه گاز ايلام از دو سال گذشته در ۱۵ كيلومتري مركز استان ايلام واقع در بخش چوار آغاز و با پيشرفت حدود ۷۰ درصد ادامه دارد.

آيين سنتي علم گرداني در هزاوه
آيين علم گرداني يكي از آيين هاي سنتي ماه محرم در روستاي «هزاوه» شهرستان اراك است كه از ۳۰۰ سال پيش، هر سال در اين روستا برگزار مي شود.
مردم روستاي هزاوه در شب اول محرم، علم عاشورا را كه در مرقد امامزاده سيد سلطان احمد نگهداري مي شود بيرون مي آورند و پس ازتزيين آن در روز اول ماه محرم به عنوان نماد رشادت علمدار كربلا در صف سينه زنان عزادار به حركت درمي آورند.
علم گرداني سرآغاز آيين هاي عزاداري ماه محرم در روستاي هزاوه است.

زاغرم ، قديمي ترين تكيه استان مركزي
002322.jpg
تفرش: تكيه زاغرم در محله اي به همين نام در شهر تفرش قرار دارد. با اين كه كتيبه اي سنگي، قدمت تكيه را به دوران سلطنت ناصرالدين شاه قاجار نسبت مي دهد، چنين به نظر مي رسد كه اصل بنا يادگار صفويه باشد. نشانه هاي اين دوره را مي توان در مقرنس كاري ظريف و رسم بندي هاي ايوان مشاهده كرد.
اين بنا داراي چهار ورودي در زواياي اصلي است. «در» يكي از اين ورودي ها دولنگه است و تزيينات گل ميخ كلون و شمسه هاي روي آن شاهدي بر صفوي بودن تكيه است.
آن طور كه مردم محل مي گويند تكيه زاغرم از دوره صفويه تاكنون، مركز برگزاري آيين هاي عزاداري در تفرش بوده است.
تكيه زاغرم كه يكي از قديمي ترين تكاياي كشور است در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد.

پسته هاي گريان
در خبرها آمده بود: «با تشكيل يك كنسرسيوم ايراني و ايتاليايي، نخستين پالايشگاه روغن پسته در استان خراسان رضوي احداث مي شود.»
اين اقدام اگر چه ديرهنگام، اما رخدادي مبارك است كه در نتيجه آن، ارزش افزوده پسته، نصيب كشورمان مي شود و فراموش نكنيم كه مرغوبترين پسته جهان در ايران مي رويد.
در زمان حاضر دو كشور ايتاليا و تركيه، صاحب بيشترين سهم توليد روغن پسته در بازارهاي جهاني هستند كه در اين ميان ايتاليا، بخش عمده مواد اوليه توليد روغن پسته را از ساير كشورها و از جمله ايران تهيه مي كند.
روغن پسته مايعي زرد و زلال است كه از عصاره مغز پسته به دست مي آيد و به دليل دارا بودن اسيدهاي چرب متنوع، خواص بهداشتي و غذايي كم نظيري دارد.
به موجب تحقيقات انجام شده در كشور، همچنين مي توان از پسته وحشي، روغن نباتي توليد كرد كه علاوه بر مصرف داخلي، خواستاران فراواني در سراسر جهان دارد. بنابراين با توجه به اينكه ايران مقام نخست در توليد پسته را داراست، بجاست، امكان توليد صنعتي آن مورد توجه دست اندركاران قرار گيرد.
البته راههاي كسب منفعت از پسته به موارد گفته شده، ختم نمي شود، چرا كه برگ و پوست درخت پسته نيز كاربردهاي بهداشتي دارند و مي توان از آنها در ساخت برخي از انواع كرم هاي طبي استفاده كرد.
با توجه به ميزان سودآوري پسته و فرآورده هاي آن، جاي تعجب فراوان است كه چرا تاكنون عليرغم وجود مراكز تحقيقاتي در زمينه پسته، نتايج تحقيقات به مرحله عمل در نيامده  اند.
بنابر اعلام مؤسسه تحقيقات پسته كشور، عدم استفاده از تحقيقات مزبور يكي از معضلات جدي صنعت كشور است و بسياري از تحقيقاتي كه با هزينه گزاف و صرف وقت بسيار به انجام رسيده، بدون استفاده در قفسه هاي بايگاني رها شده اند.
آيا زمان آن نرسيده است با استفاده از مطالعات انجام شده، از پسته نيز به عنوان يكي ديگر از راههاي نجات اقتصاد كشور از شرايط تك محصولي، بهره برد؟
محمدنبي سپاسدار

از زرق و برق، تا خيار و خربزه
فكر مي كنيد بيشترين مصنوعات طلاي كشور از كدام استان و كدام گمرگ به خارج صادر مي شود؟ درست فكر كرديد مدير كل گمرگ اصفهان در اين هفته خبر داده است كه ۹۷ درصد از مصنوعات طلايي ايران به ارزش ۵۷ ميليون دلار در ده ماهه اول سال جاري از گمرگ اصفهان به خارج از كشور صادر شده است! گمرگ اصفهان وزن اين مقدار كالاي گرانبهاي صادراتي را ۴ هزار و ۳۸۳ كيلوگرم اعلام كرده و اين استان را بر صدر صادركنندگان صنايع دستي زرين كشور نشانده است.
حال بگوييد پائين ترين ميزان صادرات فرآورده هاي كشاورزي كشور مربوط به كدام استان و كدام گمرگ است؟
به خودتان زحمت ندهيد! اين رتبه هم نصيب گمرك فخيمه اصفهان مي شود. مي گوييد نه؟ عين خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي را برايتان نقل مي كنيم: حسين ترك زاده مدير كل گمرك استان اصفهان با نگراني همچنين اعلام كرد: در فرودگاه اصفهان، هنوز از ترمينال مخصوص صدور محصولات كشاورزي خبري نيست و اين بزرگترين ضعف گمرك اصفهان براي صادرات محصولات كشاورزي محسوب مي شود.
- راستي كي پيشقدم مي شود علت اين نقيصه گمرك اصفهان را كالبد شكافي كند؟!
سرويس شهرستانها

اجراي طرح نوسازي مسكن روستايي در كردستان
سنندج- به منظور نوسازي واحدهاي مسكوني آسيب پذير و كم دوام در روستاهاي سنندج، طرح ويژه نوسازي مسكن روستايي در اين استان آغاز شد.
به موجب اين طرح به متقاضيان داراي شرايط و همچنين زوج هاي جواني كه قصد احداث واحد مسكوني دارند تا مبلغ ۵۰ ميليون ريال وام بانكي پرداخت مي شود.

آب انبارهاي يزد در فهرست آثار ملي
يزد- آب انبارهاي شناسايي شده در استان يزد ۴۰۰ باب است، اما ۸۵ باب از آنها در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
از جمله مهمترين آب انبارهاي يزد مي  توان به آب انبار «چهار كوچه» متعلق به دوره ايلخاني، آب انبار «جنگ» مربوط به دوره تيموريان و «بوالميري» و «دروازه مهريز» بازمانده از دوره صفوي اشاره كرد.

سد مهاباد،قد مي كشد
مهاباد- به موجب يك طرح مطالعاتي، وزارت نيرو قصد دارد ارتفاع سد مهاباد را را به منظور بالابردن ظرفيت ذخيره آب، افزايش دهد.
نتيجه مطالعات كارشناسان حاكي است: اين سد براي افزايش ارتفاع، مشكل سازه اي و تكيه گاهي ندارد و انتظار مي رود با تكميل مطالعات، عمليات اجرايي افزايش ارتفاع سد سال آينده آغاز شود.

پرداخت بخشي از بدهي هاي آموزش و پرورش قزوين
قزوين- با اختصاص مبلغ ۶۹ ميليارد ريال به آموزش و پرورش استان قزوين، بخشي از بدهي هاي اين سازمان و همچنين دو ماه حقوق معوقه كاركنان و پاداش پايان خدمت معلمان بازنشسته پرداخت شد.
به گفته رئيس آموزش و پرورش استان قزوين اين سازمان پيشتر ۱۴۰ ميليارد تومان بدهي داشت كه اينك بخشي از آن پرداخت شده است.

پروژه قطار شهري شيراز به دست انداز افتاد!
شيراز _ شهرداري شيراز ۱۷۰ ميليارد ريال بدهكاري دارد.
شهردار شيراز در گفت وگو با خبرنگاران اضافه كرد: در سال جاري تنها ۵۰ درصد بودجه يك هزار و ۲۵۰ ميليارد ريالي شهرداري شيراز محقق شده كه البته ۴۰۰ ميليارد ريال آن نيز بودجه جاري است.جعفر قادري با اشاره به اينكه شهرداري موظف است مبلغ ۱۲۰ ميليارد ريال براي قطار شهري بپردازد، گفت: با توجه به وضعيت درآمدي شهرداري شيراز و مشكلات موجود، تامين اعتبار براي پروژه قطار شهري در سال آينده با مشكل مواجه خواهد شد.

گوسفندهايي كه ۵ قلو مي زايند
مشهد _ دو نژاد جديد گوسفند، كه قادر به زاد و ولد بيشتر هستند، در مركز اصلاح  نژاد «عباس آباد مشهد» توليد شد.
اين دو نژاد كه «ايران بلك» و «آرمان» نام دارند، چند قلوزا هستند به نحوي كه تا ۵ قلو زايش در يك زمان نيز در آنها مشاهده شده است. پرورش گوسفندهاي مزبور حاصل تلاقيهاي چرخشي نژاد بلوچي با نژادهاي پرتوليد خارجي است.

دوره آموزشي براي بازرگانان خراسان شمالي
بجنورد _ در نخستين دوره كارگاههاي آموزشي صادرات و واردات خراسان شمالي، دروس «بازاريابي بين المللي و رمز ماندگاري در بازارهاي هدف» و «اعتبار اسنادي سامانه هاي برواتي در بازرگاني خارجي» تدريس شد. در اين كارگاههاي آموزشي ۶۰ تن از دست اندركاران امور بازرگاني خراسان شمالي شركت كردند.

دانشكده پرستاري خمين را تعطيل نكنيد
خمين _ دانشجويان و مسئولان دانشكده پرستاري خمين نسبت به تغيير كاربري دانشكده خود، اعتراض كردند.به موجب تصميم وزارت بهداشت قرار است اين دانشكده به جاي تربيت پرستار، تكنسين هاي اورژانس را تعليم دهد.

بيمارستان جاجرم؛ نوزاد ۱۶ ساله!
جاجرم _ پس از ۱۶ سال از آغاز عمليات اجرايي، بيمارستان ۳۲ تختخوابي جاجرم آماده بهره برداري شد.علت تاخير طولاني در به نتيجه رسيدن اين طرح بهداشتي، محدوديت بودجه اعلام شده است. گفتني است: براي اين بيمارستان يك دستگاه آمبولانس و ۳۰ نفر نيرو، بكار گرفته شده اند.

آتش سوزي در مركز فروش لباس هاي تاناكوراي مراغه
مراغه-مركز فروش لباس هاي دست دوم موسوم به تاناكوراي شهرستان مراغه در آتش سوخت.
ناصر صمديان، رئيس آتش نشاني در گفت وگو با ايرنا افزود: بروز اين حادثه با تأخير و در ساعت دو و ۱۵ دقيقه بامداد به اين سازمان اطلاع داده شد و مأموران در ساعت پنج بامداد توانستند آتش سوزي را مهار كنند.وي افزود: با توجه به اين كه اين مكان پر از البسه بود شعله آتش فوراً به تمام نقاط سرايت كرده و موجب سوختن تمام لباس ها شده است. سقف چوبي ونايلوني و البسه زياد موجود در اين مكان موجب گسترش آتش سوزي شده بود.او گفت: در اين آتش سوزي سرايدار اين مكان دچار سوختگي شده بود كه پس از انتقال به بيمارستان امير المؤمنين(ع) مراغه، مداوا شد.

سانحه رانندگي در محور اروميه- مياندوآب
مهاباد- در يك سانحه رانندگي كه دو روز پيش در محور اروميه به مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي به وقوع پيوست، چهار نفر كشته شدند. به گزارش ايرنا اين حادثه در كمربندي مهاباد و بر اثر برخورد يك دستگاه اتوبوس با يك دستگاه خودروي سواري روي داد كه بر اثر آن چهار سرنشين خودرو سواري جان باختند.
محور كمربندي مهاباد به دليل كم عرض بودن و داشتن چندين نقطه حادثه خيز، همه ساله شاهد تصادفات دلخراشي بوده است.

قزوين، ميزبان وزنه برداران باشگاه هاي كشور
قزوين _ ميزباني رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان و زير گروه باشگاه هاي كشور به قزوين واگذار شد.
در اين رقابت ها كه طي ماه جاري و اسفندماه برگزار مي شود، انتظار مي رود به دليل نزديكي قزوين به تهران ۲۰ تيم شركت كنند.تيم هاي وزنه برداري استان قزوين تلاش مي كنند با بهره مندي از شرايط ميزباني، بيشترين مدالها را كسب كنند.

احداث زمين چمن مصنوعي هاكي در كرمانشاه
كرمانشاه- نخستين زمين چمن مصنوعي مربوط به ورزش هاكي كشور در كرمانشاه احداث مي شود.اين طرح در زميني به مساحت ۳۰ هزار متر مربع به اجرا درمي آيد و پيش  بيني مي شود در اوايل سال ۸۶ به بهره برداري برسد.

شهرستان ها
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |