چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۶ - Mar 15, 2006
شعبه دو ديوان عالي كشور صادر كرد:
حكم اعدام مجدد براي زن متهم به قتل
008664.jpg
گروه حوادث: زن جواني كه حكم اعدامش به دستور رياست قوه قضائيه متوقف شده بود، از سوي قضات شعبه دو ديوان عالي كشور بار ديگر به اعدام محكوم شد.
به گزارش همشهري، ۲۲ مهرماه سال ۸۳ زماني كه فاطمه حقيقت پژوه، ۳۷ ساله، متهم به قتل عمدي همسر صيغه اي اش با گام هاي لرزان به سوي چوبه دار مي رفت، مأمور زندان دوان دوان خود را به محوطه اجراي حكم رساند و دستور رياست قوه قضائيه را به مأمور اجراي حكم ابلاغ كرد.
براساس دستور آيت الله هاشمي شاهرودي اجراي حكم اعدام فاطمه تا بررسي مجدد پرونده متوقف شده بود. فاطمه بار ديگر به بند زنان زندان اوين بازگردانده شد. بهار سال ۸۱ تنها جلسه محاكمه فاطمه توسط قاضي كوه كمره اي برگزار شد. فاطمه در حضور قاضي جزئيات قتل همسرش را توضيح داد: يك سال قبل از حادثه با همسرم آشنا شدم. آن زمان از همسر اولم جدا شده بودم و همراه دو دخترم زندگي مي كردم. مدتي از زندگي ما مي گذشت كه يك شب او به خانه آمد و از من خواست دخترم را همراه او به سفر بفرستم. اما به دليل درگيري با مادرش حاضر نشدم او را همراهش بفرستم. در حال دعوا بوديم كه خواهرش با او تماس گرفت و خبر داد حال مادرش خوب نيست. او به سرعت خانه را ترك كرد.
من و همسرم هيچ مشكلي با هم نداشتيم. فقط در مدت زندگي با او معتاد شده بودم. بعد از دعوا با او به دليل سردرد شديد، مواد مخدر مصرف كردم و خوابيدم.
نيمه هاي شب با سرو صداي يك زن از خواب بيدار شدم. از پنجره به بيرون نگاه كردم. صدا از بيرون خانه نبود. نوري از اتاق دخترم ديده مي شد. وقتي در را باز كردم با صحنه اي غيرقابل تحمل روبرو شدم. او در حال تعرض به دخترم بود. با او درگير شدم و او را از اتاقش بيرون كشيدم. اما او مي خواست به اتاق دخترم بازگردد. در اتاق را قفل كردم تا نتواند بيرون برود. در اتاق خواب، او شروع به حرف زدن كرد. مي گفت: مي دانم كه من را دوست داري و خودت در را باز مي كني. حالت عادي نداشتم. گفتم: اگر يك بار ديگر اين حرف را بزني تو را مي كشم. خنديد و گفت: نمي تواني. نمي دانم يك روسري را از كجا پيدا كردم و دور گردنش پيچيدم. او مي خنديد و من را مسخره مي كرد. عصباني شدم. با شدت بيشتري روسري را كشيدم. ساكت شد. وقتي روسري را رها كردم، روي زمين افتاد. باور نمي كردم مرده باشد. چند بار به صورتش زدم. آب توي صورتش پاشيدم. اما او مرده بود تا صبح بالاي سرش گريه كردم.
فاطمه توضيح داد كه جسد همسرش را به حمام كشانده و تا شب براي او عزاداري كرده است. او ادامه داد: وقتي هوا تاريك شد، براي خارج كردن بدنش از خانه او را قطعه قطعه كردم. ۴۸ ساعت طول كشيد. براساس محتويات پرونده دو پاي مقتول در يك باجه تلفن و سر مقتول در بخش زنانه اتوبوس شهري پيدا شد. بنابر اعتراف فاطمه، وي بقيه اجزاي بدن مقتول را در قسمت هاي مختلف شهر رها كرده بود كه هيچ گاه يافت نشد.
با تقاضاي اولياي دم مبني بر قصاص فاطمه، حكم توسط قاضي كوه كمره اي صادر شد. پس از تأييد حكم در ديوان عالي كشور و طي مراحل استيذان، ۲۲ مهرماه به عنوان زمان اعدام او تعيين شد. اما در پي انتشار نامه درخواست زهرا (دختر متهم) آيت الله هاشمي شاهرودي پرونده را مطالعه و دستور رسيدگي مجدد آن را صادر كرد.
پرونده فاطمه براي بررسي مجدد به شعبه دو ديوان عالي كشور ارسال شد. بنابراين گزارش قضات اين شعبه پس از بررسي مجدد پرونده، بار ديگر حكم اعدام فاطمه را صادر كرده اند.
خرمشاهي وكيل فاطمه گفت: من همچنان اقدامات قانوني خود را انجام خواهم داد. از آيت الله هاشمي شاهرودي خواهم خواست كه از ماده دو اختيارات خود براي توقف مجدد اجراي حكم استفاده كنند. البته هنوز حكم صادره به من يا فاطمه ابلاغ نشده است. به محض دريافت حكم، در مورد آن اعتراض قانوني خواهم كرد.
وي افزود: فاطمه به دليل نگراني سرنوشت دو دخترش شرايط روحي مناسبي ندارد و قطعاً دريافت اين حكم وضع او را بدتر خواهد كرد.

سال ۸۴ دريك نگاه
آبان ماه
تلخ ترين حادثه هشتمين ماه سال را مي توان حادثه آتش سوزي در قديمي ترين كتابخانه دانشگاه تهران دانست. در اين حادثه تنها يك روز پس از روز ملي كتاب و كتابخواني، سه چهارم كتابخانه دانشكده حقوق دانشگاه تهران در آتش سوخت.
اعتراف عاملان جنايت شهرك محلاتي
دو زن و يك مرد كه مرتكب جنايت شهرك محلاتي در تيرماه سال جاري شده بودند بعد از گذشت چند روز از وقوع قتل لب به اعتراف گشودند. متهمان زن پرونده در خصوص علت اجير كردن آدم كش به بازپرس پرونده گفتند: از مدتي قبل با همسر مرتضي آشنا شديم. او زن مومن و متديني بود. در پي اين آشنايي به خانه وي نيز رفت و آمد داشتيم و بعضي اوقات در نبود اين زن كارهاي منزلش را نيز انجام مي داديم.
در موارد جداگانه وقتي به منزل مقتول به قصد نظافت مراجعه كرده بوديم از سوي وي مورد هتك حرمت قرار گرفتيم.روز حادثه ما در ابتدا وارد خانه شديم و بعد از آنكه شرايط خانه را تحت بررسي قرار داديم از منزل خارج شده و بعد از خروج، حسين طبق نقشه وارد خانه شد و مرتكب قتل مرتضي شد. ولي حسين در جريان بازجويي ها به بازپرس پرونده گفت:در زمان جنايت هر سه بر بالين مقتول حاضر بوديم. من دستان مرتضي را گرفتم و اين دو زن با ضربات چاقو او را از پاي درآوردند. با صدور كيفر خواست براي متهمان اين پرونده ، دو متهم زن با قرار وثيقه آز اد شدند. پرونده در نوبت رسيدگي در دادگاه كيفري استان قرار دارد.
مجازات ديه براي قاتلان مدعي رابطه با امام زمان
عاملان مرگ يك مرد جوان كه مدعي رابطه با امام زمان بودند، با نقص حكم قصاص نفس (اعدام) و رسيدگي مجدد از سوي قاضي جديد، به پرداخت ديه محكوم شدند.
آذر ماه
تلخ ترين فاجعه سال ۸۴ در آذر ماه رقم خورد. هواپيماي C130 هواپيماي ساها پس از برخورد با يك ساختمان۹ طبقه، منفجر شد و تمامي ۹۶سرنشينان آن شامل ۴۸ تن از خبرنگاران و عكاسان خبرگزاري ها ، مطبوعات و رسانه هاي تصويري در اين سانحه جان باختند. قرار بود اين هواپيما ساعت هفت صبح خبرنگاران و تصويربرداران رسانه هاي جمعي را براي پوشش خبري و تصوير مانور نيروي دريايي ارتش به منطقه چابهار منتقل كند. درپي تاخير پنج ساعته به علت نقص فني، هواپيما ساعت يك بعدازظهر از باند فرودگاه ساها برخاست. اما دقايقي طول نكشيد كه هواپيما به قصد فرودآمدن در فضاي سبز شهرك توحيد به اين محوطه نزديك شد. اما با برخورد با ساختمان منفجر شد. رسيدگي قضايي به اين پرونده تا به آنجا پيش رفت كه در شعبه دوم بازپرسي دادسراي نظامي در مرحله تحقيق قرار گرفت.
دستگيري قاتل قاضي مقدس
در آذر ماه خبر دستگيري مظنون به ترور قاضي مقدس در حالي منتشر شد كه وي در آخرين بازجويي خود پس از اظهارات ضد و نقيض، اتهام اين قتل را قبول نكرد.
علي اشرف كه در جريان درگيري با پليس مجروح شده بود، در اولين جلسه بازجويي كه در بيمارستان امام سجاد انجام شد، اتهامات سرقت مسلحانه و فرار از زندان را پذيرفت. اما در بازجويي دوم كه صبح روز بعد در محل بيمارستان انجام شد وي پاسخ هاي ضد و نقيضي در خصوص ترور قاضي مقدس مطرح مي كرد و در نهايت به انجام اين ترور اعتراف نكرد. در ادامه بازجويي از وي، او همچنان منكر انجام ترور شد
دومين قرباني شليك هشداردهنده پليس
ساعت ۷ يك روز جمعه در آذر ماه زماني كه هوا كاملاً تاريك شده بود اهالي خيابان يوسف زاده، تقاطع خيابان نواب با صداي فريادهاي هفت پسر جوان كه در خيابان در حال عربده كشيدن بودند به مقابل پنجره منازل خود آمدند.
هفت پسر در حالي كه در يك خودرو مشغول نوشيدن مشروبات الكلي بودند هر از چند گاهي با فريادهاي بلند خود موجب رعب و وحشت در منطقه مي شدند.
پس از اطلاع رساني به كلانتري يك اكيپ پليسي شامل گروهبان يكم اميرعلي و دو سرباز به محل اعزام شدند. پليس توانست مجيد و دوستانش را كه در حال نوشيدن مشروبات الكلي بودند غافلگير كند. پليس پنج تن از افراد را بازداشت كرد.
گروهبان اميري در حال بازداشت اين پنج نفر بود كه مرد جواني به نام مجيد به او حمله كرد.مجيد قصد خلع سلاح گروهبان را داشت. راننده خودرو گشت كه متوجه اين حادثه شد اتومبيل را ترك كرد و به حمايت از گروهبان امير علي برخاست. مجيد كه با دفاع دو نفر روبه رو شد، پا به فرار گذاشت. گروهبان امير علي چند بار به او دستور ايست داد. اما مجيد بي توجه به اين فرمان فرار مي كرد شليك دو تير هوايي نيز نتوانست مجيد را به تسليم شدن وادارد. در اين ميان گروهبان امير علي پاي مجيد را نشانه گرفت كه هم زمان مجيد سكندري خورد و بر زمين افتاد. تغيير وضعيت مجيد سبب شد تير به كمرش اصابت كند.
متأسفانه تلاش پزشكان بيمارستان لولاگر براي نجات جان مجيد مفيد واقع نشد و او يك ساعت بعد جان سپرد.
اشرار قاتل محافظ رئيس جمهور
اشرار مسلح اتومبيل محافظان رييس جمهور را در سيستان و بلوچستان به رگبار بستند. در اين حادثه يكي از محافظان رييس جمهور به درجه شهادت نائل شد.
اشرار منطقه كه از عبور يك اتومبيل حامل محافظان رئيس جمهور از جاده نيك شهر خبردار شده بودند با كمين شبانگاهي به سوي آنان آتش گشودند كه پس از مواجهه با مقاومت تيم حفاظت و برجاي گذاشتن يك كشته پا به فرار گذاشتند. در اين ميان يكي از محافظان رئيس جمهور، شهيد گرمابدره اي به شهادت رسيد. مدتي بعد خبري مبني بربازداشت اشرار منتشر شد.

انفجار عظيم در خيابان آزادي
008661.jpg
008658.jpg
گروه حوادث: انفجار سه كپسول گاز، منجر به وقوع حادثه اي بزرگ در حوالي خيابان آزادي تهران شد.
به گزارش همشهري ساعت ۵۵:۷ روز گذشته صداي انفجار عظيمي تمام اهالي كوچه معيني واقع در خيابان آزادي را به خيابان كشاند. چهار طبقه يك آپارتمان در اثر شدت انفجار دچار تخريب ۴۵درصدي شده بود و در فاصله اندكي، مأموران كلانتري منطقه و امدادرسانان مركز فوريت هاي پزشكي و آتش نشاني در صحنه حضور يافتند. از اهالي ساختمان، فردي به نام پيمان دچار سوختگي شديد شده بود. گروه امداد پزشكي او را به بيمارستان انتقال دادند تا تلاش براي بهبود ۵۰درصد سوختگي وي آغاز شود.پليس در تحقيقات اوليه خود متوجه شد پيمان كه دچار مشكلات روحي- رواني شديدي بود براي خودكشي، سه كپسول گازدار در آشپزخانه به دور خود جمع كرده بود تا با استشمام گاز اقدام به خودكشي كند، ولي جرقه برق يخچال منجر به انفجار سه كپسول گاز شده و در پي آن صداي انفجار در فضا پيچيد.تمام شيشه هاي خودروها و منازل اطراف در اثر اين انفجار فرو ريختند.محمد تورنگ- رئيس مركز اطلاع رساني- در خصوص اين حادثه گفت: همسر و فرزند پيمان ۳۳ساله در زمان وقوع اين حادثه تلخ در منزل حضور نداشتند و پليس تحقيقات خود را براي علت اقدام به خودكشي پيمان آغاز كرده است.

دو مظنون جوان، سارق حرفه اي از آب درآمدند
گروه حوادث: دو پسر جوان وقتي به عنوان مظنون توسط مأموران كلانتري ۱۰۴ عباس آباد دستگير شدند، به ۲۵ فقره سرقت منزل اعتراف كردند.
به گزارش همشهري، چندي قبل زماني كه مأموران كلانتري ۱۰۴ عباس آباد در حوزه استحفاظي خود در حال گشت زني بودند، به دو جوان در حال تردد در خيابان هاي اطراف خيابان مطهري، مظنون شدند. از طرفي در روزهاي اخير تعداد قابل توجهي منزل در محدوده خيابان مطهري و عباس آباد مورد سرقت قرار گرفته بود، مأموران كلانتري با هماهنگي، آنها را بازداشت و به كلانتري انتقال دادند. دو جوان كه علي و اكبر نام داشتند در بازجويي هاي مقدماتي به ۲۵ فقره سرقت از خانه هاي مسكوني در اطراف نارمك، رسالت و مجيديه تهران اعتراف كردند. آنها شگرد خود را ورود به خانه و تخريب قفل هاي ورودي عنوان كردند. بر پايه اين گزارش، با انتقال متهمان به پايگاه سوم اداره آگاهي تهران، تحقيقات از آنها ادامه دارد.

۶ سال حبس براي متجاوزان
سايت جنايي: دستيار كارآگاه ويژه ايالت كاليفرنيا كه به همراه دو دوست خود دختر بيهوش نوجواني را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده بود از سوي دادگاه عالي اين ايالت به تحمل شش سال حبس محكوم شد. قاضي دادگاه، اين حكم را براي همدستان وي در اين جرم نيز صادر كرد.در جلسه روز گذشته دادگاه، قرباني شخصاً با حضور در جايگاه شاهد از قاضي درخواست كرد كه با صدور اشد مجازات براي متهمان، آنها را به حبس هاي طولاني مدت محكوم كند تا بدين ترتيب رنجي را كه وي پس از آزار و اذيت آنها تحمل كرده است درك كنند.
قرباني كه در حال حاضر بيست سال سن دارد، زماني كه فيلم آزار و اذيت خود توسط متهمان را نگاه مي كرد به شدت گريست.به گزارش دادستان پرونده، در اين فيلم قرباني مورد تجاوز قرار گرفته و اين در حالي است كه وي كاملاً بيهوش بوده و هيچ استنباطي از دنياي اطراف خود نداشته است.وي در دادگاه و پس از تماشاي فيلم مربوط به آزار و اذيت جنسي خود گفت: نمي توانم تصور كنم كه با من مانند يك گوشت مرده برخورد شده است. متهمان اين پرونده از كمترين احساس انساني نيز برخوردار نيستند. وكيل مدافع متهمان در دادگاه ادعا كرد كه قرباني در واقع شخصاً اقدام به حضور در منزل متهمان كرده و در تمام طول اين فيلمبرداري نيز از هوشياري كامل برخوردار بوده است.اعضاي هيأت منصفه با رد اين اتهامات، جمعاً متهمان را به ۱۵ مورد تجاوز متهم كرده و آنها را به اشد مجازات ممكن محكوم كردند.گرگوري هايدي كه ۲۰ سال سن داشته و پسر ميليونر معروف اين ايالت است نيز در اين خصوص، در دادگاه به قرباني گفت: من هرگز قصد آسيب رساندن به شما را نداشتم.قاضي دادگاه پس از قرائت رأي نهايي خود در اين خصوص به متهمان گفت: اميدوارم پس از گذراندن دوران حبس خود به مجازات اعمال خود رسيده و بتوانيد به زندگي عادي خود ادامه دهيد.

همسر قاتل يا عاشق
سايت جنايي: زني كه از سوي دادگاه عالي سن ديه گو به كشتن همسرش محكوم شده بود، روز گذشته در اولين جلسه دادگاه، تمامي اتهامات خود را تكذيب كرد. اين در حالي است كه دادستان پرونده پيش از اين ادعا كرده بود كه متهم براي استفاده از حق بيمه همسرش وي را به قتل رسانده است.
سينتيا ۳۲ ساله از سوي دادستان پرونده با يك مورد اتهام قتل عمد و يك مورد استفاده از مواد سمي براي كشتن همسرش روبه رو شده است.در صورت اثبات اتهامات وارده، دادگاه مي تواند وي را به اعدام محكوم كند. البته دادستان پرونده تاكنون اعلام نكرده است كه آيا قصد دارد براي متهم درخواست چنين مجازاتي بكند يا خير؟سينتيا متهم است كه در سال ۲۰۰۲ همسر خود را در مقابل چشمان يكي از فرزندانش مسموم كرده است.وي در دادگاه ادعا كرده بود كه همسرش، خود با خوردن مواد غيرمتعارف اقدام به درمان معده درد خود كرده است.يكي از اعضاي خانواده وي در اين خصوص به قاضي دادگاه گفت: متهم، همسرش را بسيار دوست داشت؛ به هيچ وجه امكان به قتل رساندن وي توسط او وجود ندارد.قرار است دادگاه نهايي، ظرف چند روز آينده اعلام شود.

پرونده پسر جوان به پزشكي قانوني رفت
گروه حوادث: پرونده پسر جواني كه در درگيري خانوادگي، پدرش را به قتل رسانده بود، پس از ارجاع به دادگاه كيفري استان، براي بررسي وضعيت روحي به پزشكي قانوني ارجاع شد.
به گزارش همشهري، در اين پرونده مصطفي(۱۹ساله) متهم است كه اوايل امسال در پي يك درگيري خانوادگي، پدر ۴۷ساله اش به نام رضا را با ضربات چاقو به قتل رساند.پس از دستگيري مرد جوان و اعتراف صريح وي به قتل پدرش، وي با قرار بازداشت روانه زندان شد و با صدور كيفرخواست، پرونده براي تعيين وقت رسيدگي به شعبه  ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. قاضي عزيز محمدي پس از مطالعه پرونده از آن جايي كه مصطفي (متهم به قتل) داراي اعتياد بوده است، پرونده وي را براي تعيين وضعيت روحي و رواني به پزشكي قانوني ارجاع داد.

ماجراي عجيب يك شركت كامپيوتري و مرد نامرئي
گروه حوادث: مردي نامرئي با درخواست از يك شركت كامپيوتري، لپ تاپ آنها را دزديد. اين ماجراي عجيب چهارمين مرتبه است كه در مدت كوتاهي اتفاق مي افتد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس تهران قرار گرفت كه چندي قبل صاحب يك شركت معتبر كامپيوتري با مراجعه به كلانتري مدعي شد كه يكي از لپ تاپ هاي شركتش را يك مرد نامرئي ربوده است.
وي در تشريح ماجرا به مأموران گفت: «يك روز مرد ناشناسي با تماس تلفني با شركتمان، يكي از بهترين مدل هاي لب تاپ را به صورت نقد از ما خواست» . وقتي از او خواستيم براي تحويل به شركت بيايد از اين كار خودداري كرد و گفت: «لب تاپ را براي دخترش خريداري مي كند و آن را با پيك برايش بفرستيم و در همان لحظه، پول را دريافت كنيم» .
صاحب شركت افزود: «ما هم براي از دست ندادن مشتريانمان، لپ تاپي را با پيك به آدرس او در طبقه چهارم آپارتماني در شمال تهران، فرستاديم. وقتي پيك به محل رسيد، مردي جوان مقابل آسانسور طبقه چهارم، لپ تاپ را از وي گرفته و وارد يكي از واحدهاي آپارتماني شد، اما ديگر بازنگشت. با طولاني شدن مدت انتظار، مسئول پيك با ما تماس گرفت. از طرفي صاحبخانه از اين ماجرا هيچ اطلاعي نداشت و در حالي كه وحشتزده بود، گفت چندين مرتبه ديگر اين اتفاق افتاده است.» مأموران كلانتري با بررسي پرونده، متوجه وقوع چهار مورد مشابه ديگر در اين زمينه شدند؛ بنابراين تلاش براي شناسايي و دستگيري مرد نامرئي آغاز شده است.

سارقان در كمين خودروهاي مهمانان شبهاي نوروز
ايسنا: با سپري شدن آخرين روزهاي اسفند ماه و نزديك شدن به تعطيلات نوروز و افزايش ميزان تردد شهري در طول تعطيلات به خصوص طي ساعات شب و كم توجهي رانندگان به وضعيت خودروها ، فرصتي را براي سارقان حرفه اي و يا حتي غيرحرفه اي به وجود آورده كه اقدام به سرقت لوازم و وسايل داخل خودروها كنند.
سرهنگ داوود سلطاني، معاون مبارزه با جرايم سرقت پليس آگاهي تهران علت اصلي وقوع سرقتهاي داخل خودرو را بي توجهي مالكان نسبت به انتقال خودرو به داخل پاركينگ و قراردادن كيف دستي و وجه نقد يا اشياء و لوازم گرانقيمت مانند نوت بوك داخل خودرو مي داند و مي گويد: در حالي كه كارخانجات داخلي توليد خودرو هنوز به هشدارهاي پليسي در خصوص رفع نقايص ايمني خودروها عمل نكرده اند، به طوري كه درب خودروهايي مانند پرايد، پيكان و پژو از سوي سارقان براحتي باز مي شود، متاسفانه از سوي ديگر شاهد بي توجهي مالكان نسبت به انتقال خودرو به داخل پاركينگ هستيم.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران تأكيد مي كند: با توجه به تعدد وقوع سرقت لوازم داخل خودرو، شناخت اين كه مجرمان بيشتر به سراغ كدام خودروها مي روند از اهميت خاصي برخوردار است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
محله ، مسافر ، جمعه
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
سينما
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   محله ، مسافر ، جمعه   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   سينما   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |