پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۳ - Apr 6, 2006
ديدار ۱۰۰ نماينده مجلس با احمدي نژاد
رئيس جمهوري: آباداني كشور
امري شدني است
010161.jpg
فارس:رئيس جمهور در ديدار نوروزي با نمايندگان مجلس تصريح كرد: نبايد ساختن و آباداني كشور را خيلي سخت و امري نشدني تصور و القا كرد؛ چراكه تجربيات و مطالعات نشان مي دهد كه ظرفيت هاي داخلي براي سازندگي در كشور بسيار عظيم است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در ديدار جداگانه حدود ۱۰۰ تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و فراكسيون زنان مجلس كه ديشب انجام شد، مهمترين مسئوليت داخلي دولت و مجلس در سال پيامبر اعظم(ص) را محقق كردن ويژگي هاي حكومت نبوي در حد توان دانست و گفت: هر چند ما هيچ گاه نمي توانيم همانند پيامبر عزيز اسلام كه مظهر مطلق انسان كامل بود، باشيم، اما بايد همه تلاش خود را براي حركت در مسير ايشان به كار گيريم.
احمدي نژاد با اشاره به فضاي جديد در سراسر كشور كه در اثر بازگشت مردم به مطالبات انقلابي و ارزش هاي اسلامي به وجود آمده، آن را آغاز موج دوم انقلاب اسلامي دانست و گفت: موج دوم انقلاب عميق تر، گسترده تر و توفنده تر از موج اول انقلاب اسلامي است و اكنون در سراسر كشور شاهد روحيه اي مثبت و سرشار از اميد و نشاط در ميان مردم هستيم.
رئيس جمهور وظايف سنگين مجلس و دولت براي مديريت اين فضاي مثبت را خاطرنشان كرد و افزود:
نبايد ساختن و آباداني كشور را خيلي سخت و امري نشدني تصور و القا كرد و تجربيات و مطالعات نشان مي دهد كه ظرفيت هاي داخلي براي سازندگي در كشور بسيار عظيم است.
رئيس جمهور با اشاره به مسائل جهاني و تلاش هاي چند كشور غربي براي محروم كردن ملت ايران از حق مسلم خود در دستيابي به فن آوري صلح آميز هسته اي گفت: پس از ايمان به خدا و توكل و توسل، رمز اصلي پيروزي پيامبر عظيم الشان اسلام، «استقامت» بود و امروز نيز رمز پيروزي ما در برابر قدرت ها، همچون گذشته ايستادگي و مقاومت است.
همچنين در ديدار جداگانه فراكسيون زنان مجلس با رئيس جمهور اعضاي اين فراكسيون به تشريح برنامه هاي در دست پيگيري خود از جمله بودجه زنان سرپرست خانوار، حذف موانع توليد، طرح توسعه فرهنگ عفاف، طرح جامع قرآني، مهاجرت فزاينده به شهرهاي بزرگ و برخي مسائل و مشكلات حوزه هاي انتخابيه پرداختند.
در اين روزگار هم مي شود يك نظام مترقي مبتني بر اسلام برپا كرد
محمود احمدي نژاد، همچنين روز سه شنبه، در ديدار با كاركنان نهاد رياست جمهوري در مسجد سلمان فارسي نهاد، با بيان اين كه ملت ايران پرچمدار عدالت و خداپرستي و جهان امروز نيز تشنه عدالت است، گفت: ما امروز وظيفه داريم براي برپايي جامعه نمونه اسلامي تلاش كنيم و نشان دهيم كه در اين روزگار هم مي شود يك نظام مترقي، پيشرفته و مقتدر مبتني بر اسلام برپا كرد و لطف الهي نيز در اين مسير ياري كننده ما خواهد بود.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه زماني همه قدرت هاي جهاني بر اين باور بودند كه در اين كشور امكان پيروزي انقلاب اسلامي و يا دفع مقتدرانه تجاوز دشمن در جنگ تحميلي هشت ساله وجود ندارد، تصريح كرد: همه جهان شاهد بود كه در آن شرايط سياه و سخت استبداد و اختناق ستم شاهي و با وجود حمايت همه قدرت هاي غربي و شرقي از رژيم شاه، انقلاب اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني(ره) پيروز و مقتدرانه مستقر شد و ملت ما در جنگ تحميلي نيز به پيروزي بزرگي دست يافت و به لطف خدا آنچه دشمنان فكرش را هم نمي كردند به دست آمد.
رييس جمهور، نمايش اراده ملي و خواست قاطع ايرانيان براي دستيابي به فن آوري صلح آميز هسته اي از جمله در راهپيمايي ۲۲ بهمن گذشته را خاطرنشان كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران بر اساس تعهدات و قوانين بين المللي در جهت برخورداري ملت از حق مسلم خود گام برمي دارد و همچون تجربه هاي قبلي اين بار نيز دشمنان توانايي جلوگيري از پيروزي اراده ملي ايرانيان را ندارند.
احمدي نژاد خسارت هاي وارده بر اثر تعليق تحقيقات درباره فن آوري صلح آميز هسته اي از سوي ايران را يادآور شد و با اشاره به اين كه در جهان امروز ثانيه ها در پيشرفت دانش و فن آوري موثر هستند، خاطرنشان كرد: آنها حدود سه سال ملت ما را در بهره مندي از مزاياي فراوان دانش صلح آميز هسته اي عقب انداخته و با عمل نكردن به تعهدات قانوني و بين المللي خود به ملت ما توهين و ظلم كرده اند و امروز بايد اين كوتاهي ها و هم چنين خسارات جنگ تحميلي، تحريم ها، فشارها و ترورها را جبران و از ملت ما عذرخواهي كنند.
تلاش براي رفع آلودگي ها ي سيستم اداري
محمود احمدي نژاد صبح روز گذشته هم در جلسه هيات وزيران نامگذاري سال ۱۳۸۵ به نام پيامبر اعظم(ص) را زمينه ساز بهره مندي بيشتر دولت و مردم از يك فرهنگ و مكتب كامل براي پيمودن سريع تر راه سعادت عنوان كرد و افزود: لازم است دولتمردان و مسئولان با كار و انديشه بيشتر و مراقبت در رفتار، بيش از گذشته در مسير آرمان ها و آموزه هاي نبي مكرم اسلام حركت كرده و با اجراي رهنمودهاي ايشان در عمل، زمينه گرايش ديگران به اين آيين مترقي را فراهم كنيم.
وي هم چنين بر تلاش بيشتر اعضاي هيات دولت براي رفع برخي آلودگي ها در سيستم اداري در سال جديد تأكيد كرد و گفت: اين آلودگي ها و مشكلات از جمله سستي ها، بي احترامي به حقوق مردم، كارشكني ها، جدي نگرفتن كارها و ارتباطات ناصحيح در بخش هاي مختلف، هم ما و هم مردم را رنج مي دهد و مانع حركت با سرعت به سمت اهداف و آرمان هاست و بايد دائما مراقبت كنيم تا روز به روز روحيه خدمتگزاري بيشتر گسترش يابد و تا اعماق پيش برود.

لاريجاني هفته آينده در كميسيون امنيت ملي حضور مي يابد
ايسنا: علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي براي ارايه  آخرين اطلاعات پرونده  هسته اي هفته  آينده در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضور خواهد يافت.
محمدنبي رودكي، نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اعلام اين خبر گفت: كميسيون امنيت ملي از دكتر لاريجاني براي هفته  آينده دعوت به عمل آورده تا نمايندگان را در جريان آخرين موضوعات بحث هسته اي قرار دهد.

درخواست آلمان از آمريكا براي مذاكره مستقيم با ايران
ايسنا: وزير خارجه آلمان از دولت آمريكا خواست به طور مستقيم درباره برنامه هسته اي ايران مذاكره كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، فرانك والتر اشتاين ماير، وزير خارجه آلمان، پيش از ديدارش با كاندوليزا رايس، همتاي آمريكايي خود در واشنگتن گفت كه مباحثه مستقيم ميان واشنگتن و تهران از پتانسيل شكست بن بست بر سر اين مساله برخوردار است.
خبرگزاري فرانسه افزود: با اين حال وي پس از ديدار با رايس كه عصر روز سه شنبه (گذشته) و به مدت دو ساعت برگزار شد، گفت كه در مذاكرات هيچ علامتي را در اين مسير كه نشان دهد واشنگتن از درخواست هاي برلين تبعيت نخواهد كرد، دريافت نكرده است.
اشتاين ماير به خبرنگاران گفت: من با توجه به گزارش هايي كه مي گويند ظاهرا گفت وگوهاي ميان سفير آمريكا در عراق و مقامات ايراني درباره اوضاع عراق انجام خواهد كرد، توصيه كردم كه موضوعات (اين مذاكرات) نبايد فقط به عراق محدود شود، بلكه بايد يكي از ضروري ترين مشكلات رويارويي ما را شامل شود؛ يعني اين ترديد كه ايران (مقامات ايران) برنامه مخفيانه تسليحات هسته اي را دنبال مي كند.
وزير خارجه آلمان گفت كه بحث هايي در آمريكا درباره مذاكرات مستقيم آمريكا - ايران درباره مساله هسته اي آغاز شده است كه او و جك استراو، همتاي انگليسي وي از آن حمايت مي كنند، اما خاطرنشان كرد كه دولت آمريكا نسبت به اين امر تمايلي ندارد.

دسترسي ايران به ذخاير اورانيوم ونزوئلا آمريكا را نگران مي كند
ايسنا: واشنگتن پست نوشت كه نگراني هاي فزاينده  اي در آمريكا درباره  امكان دسترسي ايران به ذخاير شناخته شده  اورانيوم در ونزوئلا وجود دارد.
اين روزنامه  آمريكايي در سرمقاله  روز گذشته خود افزود: اتحاد هوگو چاوز، رييس جمهور ونزوئلا با كشورهايي كه در بيزاري از آمريكا شريكند و همچنين انگ اقتدارگرايي به او چيز جديدي نيست؛ اما هر نوع حركتي به سوي تلاش هسته اي مشترك وي با تهران هشداردهنده است.
اين گزارش افزود: براساس گزارش هاي مطبوعاتي، هنگام ديدار رييس مجلس ايران از كاراكاس در ماه فوريه سال جاري چند توافق به دست آمده كه احتمالا يكي از آنها به استخراج اورانيوم ونزوئلا براي استفاده  ايران منجر مي شود.
براساس اين گزارش، چاوز نيز نسبت به تكنولوژي هسته اي تمايل نشان داده و مانند تهران مي گويد كه اين تكنولوژي صرفا براي استفاده ي غير نظامي است.

تهديد به خروج از ان پي تي
ايسنا: مجله  اشترن نوشت: ايران در صورتي كه شوراي امنيت توقف هرگونه غني سازي را از اين كشور درخواست كند، به بررسي لغو عضويتش در معاهده  منع گسترش سلاح هاي هسته اي خواهد پرداخت.
اين مجله در پايگاه اينترنتي خود به نقل از علي اصغر سلطانيه، نماينده  ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي كه با اين نشريه  هامبورگي در وين گفتگو كرده است، نوشت: اگر شوراي امنيت تصميم بگيرد، امنيت ما و منافع ملي ما را تهديد كند، حكومت من واكنش نشان خواهد داد.
وي تصريح كرد: ما غني سازي را صرفا براي اهداف تحقيقاتي ازسر گرفته ايم. اين تصميم غيرقابل بازگشت است.
در همين حال دكتر سلطانيه در گفتگو با خبرنگار ايسنا با تاييد انجام اين گفت وگو توضيح داد: اين مصاحبه هفته  گذشته و در حاشيه  برگزاري كنفرانس خلع سلاح برلين انجام گرفت.
سؤال چنين مطرح شده بود: «در صورت اتخاذ اقدامات تنبيهي واكنش ايران چه خواهد بود» كه من پاسخ دادم، از تبعات چنين امري احتمال بازنگري ان.پي.تي خواهد بود.

چين: عدم همكاري ايران با آژانس نتايج ناخوشايندي خواهد داشت
ايسنا:  رييس چيني شوراي امنيت سازمان ملل گفت، در صورتي كه ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و درخواست هاي شوراي امنيت درباره برنامه هسته اي  خود همكاري نكند، با نتايج ناخوشايندي روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري كويت، گوانگيا وانگ، نماينده چين در شوراي امنيت سازمان ملل كه كشورش رياست دوره اي اين شورا را در ماه جاري ميلادي عهده دار شده است در كنفرانسي خبري به تشريح برنامه كاري اين شورا در دوره  رياست خود پرداخت.
وي گفت: ما حرف هايي براي ايراني ها داريم. از آنها مي خواهيم همكاري كنند و همچنين نسبت به عدم همكاري هشدار مي دهيم.
اين ديپلمات عالي رتبه چيني افزود: آنها بايد موقعيت سياسي در جهان را متوجه شوند و در نظر بگيرند كه عدم همكاري به نتايج ناخوشايندي خواهد انجاميد.
رييس دوره اي شوراي امنيت ادامه داد: ما افرادي زيرك هستيم و آنها نيز افرادي زيرك هستند.
وي گفت كه چين از آغاز مساله  ايران، نقشي متواضع ايفا كرده است و افزود: ما با ايراني ها گفتگو مي كنيم. آنها نيز افرادي را به پكن اعزام مي كنند. ما آنها را به همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي، سه كشور اتحاديه اروپا و روسيه ترغيب مي كنيم.
نماينده چين در شوراي امنيت اظهار كرد: اگر نيازي باشد كه آنها از چين بخواهند سهمي داشته باشد، ما تمايل به ايفاي آن خواهيم داشت؛ بنابراين ما فعاليت مي كنيم تحت شرايط كنوني آنها را به اتخاذ معيارهايي ترغيب كنيم كه به اعتمادسازي  انجامد تا بازيگران اصلي يكديگر را بهتر درك كرده و به هم اعتماد كنند.
وي تاكيد كرد: براي رسيدن به راه حل مساله هسته اي ايران،  ما به همكاري با همه طرف ها به ويژه دولت ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي نياز داريم. من معتقدم كه ظرف هفته هاي آينده به نوع متفاوتي از فعاليت هاي ديپلماتيك نياز است.
وي هشدار داد كه اگر اعضاي (شورا) به اتخاذ عمل بر اساس فصل هفتم [منشور سازمان] درباره اين مساله فكر مي كنند اين كار بيش از اينكه مثمرثمر باشد غير سازنده خواهد بود.

متكي: در مهلت ۳۰ روزه احتمال نوعي توافق و مصالحه وجود دارد
ايسنا: وزير خارجه  تاكيد كرد كه ايران از حق قانوني خود در زمينه  هسته اي دفاع مي كند، اما در عين حال خاطرنشان كرد كه در مهلت ۳۰ روزه، احتمال نوعي توافق و مصالحه نيز امكان پذير خواهد بود.
منوچهر متكي روز سه شنبه در گفت وگو با روزنامه  لوتان - چاپ سوئيس - درباره دلايل مشكلات غيرقابل درك بين جمهوري اسلامي ايران و غرب تصريح كرد: توقف گفتگوها و مذاكرات هسته اي با غرب ناشي از برخورد دوگانه  كشورهاي غربي با ايران است، ضمن آنكه آنها گفتاري دوگانه نيز دارند.
وي افزود: غرب از ارزش هاي خود در داخل اروپا صحبت و دفاع مي كند، اما وقتي نوبت به خارج از اين قاره مي رسد، برخورد غرب به گونه اي ديگر جلوه كرده و براي اثبات عقايد خود به حقوق بين الملل متوسل مي شود.
متكي با اشاره به معاهده  منع گسترش سلاح هاي هسته  اي (ان.پي.تي) ادامه داد: در ماده  چهار پيمان عدم اشاعه  سلاح هاي هسته اي تاكيد شده كه هر كشور عضو اين پيمان حق استفاده از برنامه هاي صلح آميز هسته اي را دارد و حتي اين پيمان تاكيد دارد كه كشورهاي قدرتمند هسته اي ملزم به كمك به ساير اعضاي آن هستند.
متكي همچنين درباره  تهديدها و تحريم هاي احتمالي عليه كشور افزود: صادقانه مي گويم كه امكانات تحريم هاي مورد نظر در ابعاد زيادي نخواهد بود، گرچه ايران تسليم تهديدها نخواهد شد، ولي در عين حال در مهلت ۳۰ روزه، احتمال نوعي توافق و مصالحه نيز امكان پذير خواهد بود.

تأكيد كاندوليزا رايس بر مداخله آشكار آمريكا در امور ايران
ايسنا: كاندوليزا رايس از برنامه  اختصاص بودجه  ۷۵ ميليون دلاري براي دخالت در امور ايران دفاع كرد و گفت واشنگتن بايد به طور علني در مسايل داخلي ايران مداخله كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه  آمريكا كه در برابر كميته  تخصيص بودجه  مجلس نمايندگان آمريكا از پيشنهاد بودجه  سال ۲۰۰۷ دولت دفاع مي كرد، گفت كه  فكر نمي كند با ملايمت صحبت كردن درباره  آنچه وي آن را «مشكل دموكراسي در ايران» خواند واقعاً مسير صحيحي باشد و افزود: ما بايد در اين باره بسيار علني رفتار كنيم.
رايس در پاسخ به سؤال يكي از نمايندگان آمريكايي كه ابراز نگراني كرد پروژه ي پخش برنامه هاي راديو و تلويزيون آمريكا به زبان فارسي مي تواند به تلاش براي ارايه  اطلاعات نادرست تعبير شود، ادعا كرد: يك مسأله كه از افرادي كه اغلب به ايران مي روند و از ديگران شنيده ايم اين است كه ايراني ها مي خواهند بشنوند آمريكا درباره  مشكل آنها صحبت مي كند.

سرلشكر صفوي: تنها بخشي از توان
نظامي ايران در رزمايش به كار گرفته شد
فارس: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در اين رزمايش تنها بخشي از توان نيروي دريايي و نيروي هوايي سپاه، ارتش و بسيج به كار گرفته شد و به خاطر مسايل امنيتي همه استعدادها در اين رزمايش به كار گرفته نشد.
سردار سرلشكر پاسدار رحيم صفوي كه صبح ديروز در ششمين روز از اين رزمايش در منطقه عملياتي جزيره لارك حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران و بر روي عرشه ناو سرفرماندهي ولايت مستقر در خليج فارس، با اشاره به اهميت جغرافيايي خليج فارس و با بيان اين كه خليج فارس از نظر سياسي، اقتصادي و نظامي اهميت بي نظيري دارد، گفت: ما اهميت اين رزمايش را با اهميت جغرافيايي خليج فارس، موقعيت زماني رزمايش و همچنين آزمايش انواع تجهيزات مدرن و پيشرفته، به يكديگر پيوند مي دهيم.
وي با بيان اين كه روزانه ۲۰ ميليون بشكه نفت از تنگه هرمز عبور مي كند، به اهميت نظامي اين منطقه اشاره كرد و يادآور شد: تنگه هرمز و خليج فارس در ابتداي ورود به دهليز فلات قاره و فلات ايران هستند و خليج فارس تكيه گاه دفاعي محسوب مي شود؛ همچنين تنگه هرمز به عنوان نقطه كنترل و فشار اقتصادي در مسير انتقال انرژي براي قدرت هاي متجاوز و فرامنطقه اي كه بخواهند امنيت منطقه را به خطر بيندازند، محسوب مي شود.
به گفته صفوي خليج فارس شاهرگ حياتي انرژي جهان است و نفت خليج فارس مانند خون حيات كشورهاي صنعتي را تامين مي كند.

عمليات ويژه مين ريزي شناورهاي تندرو سپاه
پاسداران در رزمايش پيامبر اعظم(ص)
010155.jpg
ايسنا: سخنگوي رزمايش بزرگ پيامبر اعظم (ص) از انجام عمليات ويژه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و استفاده از شناورهاي تندور در اين رزمايش خبر داد.
دهقاني سخنگوي رزمايش پيامبر اعظم (ص) در خصوص مراحل عمليات در روز ششم مانور، گفت: در اين مرحله جزيره لارك به عنوان سرپل مشخص شده كه در دهانه استراتژيك تنگه هرمز قرار گرفته است. در اين مرحله، ابتدا هواپيماهاي دشمن فرضي منطقه مورد نظر را به شدت بمباران و شناورهاي رزمي سطحي سواحل را بمباران و با ايجاد زمين سوخته بالگردها تفنگداران دريايي را جهت تصرف سرپل به منطقه منتقل كردند. در مقابل آن، نيروهاي قرارگاه خودي با مقابله با توپ هاي ضد هوايي، هواپيماهاي دشمن فرضي را مورد هدف قرار داده و همچنين تفنگداران مستقر در سواحل با برخورد شديد با شناورهاي آبي - خاكي دشمن و آسيب رساندن به آنها، دشمن را به عقب نشيني از منطقه سرپل وادار  نمودند.
وي گفت: عمليات هلي برن دشمن فرضي نيز توسط بالگردهاي نيروي هوايي و هوادرياي سپاه و ارتش انجام شد. نيروهاي خودي در اين بخش با عمليات هلي برن دشمن فرضي مقابله كردند و بخشي از بالگردها را مورد حمله قرار دادند و آنها را وادار به عقب نشيني كردند.
دهقاني افزود: عمليات فرود چتربازان دشمن فرضي بر جزيره لارك نيز انجام شد كه در اين بخش تكاوران و تفنگداران با چتربازان مقابله و آنها را دستگير كردند.
سخنگوي رزمايش از انجام گشت شناسايي هوايي در منطقه رزمايش و جمع آوري اطلاعات از منطقه  عمليات خبر داد.
همچنين شناسايي هوايي و دريايي براي جمع آوري اطلاعات، كنترل تنگه هرمز و عمليات مين ريزي انجام خواهد شد.
واكنش سخنگوي كاخ سفيد به مانورنظامي ايران
سخنگوي كاخ سفيد مدعي شد كه مانورهاي نظامي ايران كه در خليج فارس در حال اجراست و آزمايشات سلاح هاي جديدش به انزواي بيشتر تهران مي انجامد.
اسكات مك للان، سخنگوي كاخ سفيد در نشستي خبري مدعي شد: اين برنامه نظامي تهاجمي و لفاظي متمردانه مثال بيشتري است از آن كه اين رژيم خود را و ملت ايران را از باقي جهان منزوي مي سازد.
وي افزود: اين هم چنين يادآور آن است كه چرا جامعه بين المللي در نگراني اش بر سر توسعه  احتمالي سلاح هاي هسته اي متحد است و از ايران مي خواهد به الزامات بين المللي اش پايبند باشد و يا اين كه با انزواي بيشتر روبرو شود.
سخنگوي كاخ سفيد همچنين از ايران خواست غني سازي و فعاليت هاي مربوط به آن را تعليق كند و به ميز مذاكرات بازگردد.

تصويب شور اول لايحه در جلسه ديروز مجلس
قانون اخذ جريمه هاي راهنمايي و رانندگي اصلاح مي شود
010158.jpg
گروه سياسي: كليات لايحه نحوه رسيدگي به تخلفات و اخذ جريمه هاي مربوط به امور حمل و نقل و عبور و مرور وسايل نقليه با ۱۱۷ رأي موافق از مجموع ۱۹۵ نماينده حاضر به تصويب رسيد.
به گزارش خبرنگار همشهري در صورت تصويب نهايي اين لايحه ۲۲ ماده اي در سراسر كشور به افسران راهنمايي و رانندگي كه براي تشخيص تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور تعيين شده و آموزش لازم را ديده اند اجازه داده مي شود كه تخلفات مربوط را تشخيص داده وبرگه اخطاريه و يا جريمه صادر نمايند.
هم چنين در صورت تصويب نهايي اين لايحه، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مي تواند به درجه داران كادر راهنمايي و رانندگي كه داراي ديپلم كامل متوسطه و گواهينامه پايه دوم رانندگي و نيز ده سال سابقه خدمت در راهنمايي و رانندگي بوده و آموزش لازم را ديده باشند اختيارات و وظايف تشخيص تخلف و صدور برگه اخطاريه جريمه تفويض نمايد.
هم چنين راهنمايي و رانندگي مجاز است از گزارش داوطلبان مورد تأييد كه داراي حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي بوده و دوره آموزش لازم را ديده باشند در تشخيص تخلف و صدور برگه اخطاريه جريمه توسط مأموران استفاده نمايد.
هم چنين در صورت تصويب نهايي پنجاه درصد از كليه وجوه حاصل از جريمه هاي رانندگي در جاده ها به پليس راه نيروي انتظامي اختصاص خواهد يافت تا حداكثر ۱۰ درصد آن جهت تشويق مأموران راهنمايي و رانندگي كه در تشخيص رانندگي و بهبود عبور و مرور جاده ها تلاش مي كنند هزينه نمايد.
تصويب هشت لايحه موافقتنامه
هم چنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به ۸ لايحه موافقتنامه با كشورهاي مختلف رأي مثبت دادند.
لايحه موافقتنامه اجتناب  از اخذ ماليات مضاعف و جلوگيري از فرار مالي در مورد ماليات بر درآمد بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري اندونزي، دولت جمهوري بلغارستان، لايحه موافقتنامه كمك اداري و همكاري دوجانبه در مسائل گمركي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري تونس، لايحه موافقتنامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري لبنان در مورد همكاري و كمك متقابل در مسايل گمركي. لايحه موافقتنامه همكاريهاي گمركي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري قرقيزستان، لايحه موافقتنامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري ايتاليا در مورد كمك متقابل اداري براي جلوگيري، تحقيق و مبارزه با تخلفات گمركي، لايحه موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت مالزي و لايحه موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و جلوگيري از فرار مالي در مورد مالياتهاي بردرآمد و سرمايه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري تاجيكستان رأي مثبت دادند.
حاشيه
* كوهكن نماينده لنجان در مجلس در تذكري آيين نامه اي گفت نحوه رسيدگي مجلس به بودجه سال ۸۵ اعتراض برخي از نمايندگان را به دنبال داشت و هيأت رئيسه تصميماتي گرفت كه مبتني بر مصالح، اما برخلاف آيين نامه داخلي مجلس بود. مجلس بايد چالشهاي بودجه ۸۵ را بررسي و راهكارهاي جدي براي سالهاي بعد بينديشند. وي در اين راستا خواستار اصلاح آيين نامه داخلي مجلس شد.
* مجمع نمايندگان استان بوشهر در بيانيه اي از دريا دلان ارتش، بسيج و پاسدار شركت كننده در مانور دريايي آب هاي نيلگون خليج فارس و درياي عمان تشكر كردند.
* سعيد ابوطالب، نماينده مردم تهران در تذكري آيين نامه اي گفت: گزارش تحقيق و تفحص از مركز امور مشاركت زنان در كميسيون فرهنگي تصويب و آماده شده است اما در حيرت هستيم چرا اين گزارش در دستور كار جلسه علني مجلس قرار نمي گيرد.
* بيش از ۱۶۰ نماينده مجلس در نامه اي به حداد عادل از عملكرد ديوان محاسبات كشور در جلوگيري از نقض اصل ۵۳ قانون اساسي و تلاش در برگشت دادن ثروت عمومي به حسابهاي خزانه داري كل تقدير كردند.
* هشت نفر از نمايندگان در تذكري كتبي خطاب به رئيس جمهور خواستار برنامه ريزي دقيق، نظارت شديد بر سفرهاي خارجي بعضي از مسئولان و ممانعت از بعضي ملاقات هاي خارج از اصول ديپلماسي فعال فعلي در شرايط جديد جهاني شدند. اين عده از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم خواستند تا از فيلمسازان متعهدي كه از شركت در جشنواره فيلم در دانمارك خودداري كردند، تجليل كند.
*اميررضا خادم  رئيس  كميته  تربيت  بدني  و جوانان  مجلس  شوراي  اسلامي نسبت  به  تأثير تغيير ساعت  شروع  كار مدارس  بر سلامت  جسمي و روحي  دانش آموزان  هشدار داد و گفت : آيا نبايد اولين  معترض  اين  تصميم ، وزارت  آموزش  و پرورش  باشد؟وي گفت: سخنگوي  دولت  گفته  است  دولت  به  نتيجه  مشخص  و علمي  در مورد تغيير ساعت  رسمي  كشور نرسيده  است  اگر اين  طور است  پس  بگويند علت  تغيير ساعت  شروع  مدارس  چيست؟ عضو ائتلاف  آبادگران  اضافه  كرد: اگر تغيير ساعت  رسمي كشور تأثيري  در صرفه جويي  انرژي  ندارد، چرا بايد زمان  شروع  به  كار مدارس  يك ساعت  به  جلو بيفتد؟

عبدالمالك ريگي و همراهانش به هلاكت رسيدند
فارس: در يك عمليات در مرزهاي شرق كشور «عبدالمالك ريگي» از اشرار بسيار خطرناك منطقه سيستان و ۱۱ تن از همراهانش كشته شدند.
يك منبع آگاه در وزارت كشور كه نخواست نامش فاش شود، با تأييد اين خبر تصريح كرد عبدالمالك ريگي سردسته گروهك تروريستي موسوم به جندالله كه در ماه هاي اخير در دو اقدام مشابه و با هدف اخاذي و ياغي گري ابتدا ۹ مرزبان ايراني را در منطقه سروان در مرز مشترك ايران و پاكستان ربوده و به پاكستان منتقل كرده بود و سپس با مسدود كردن جاده زابل به زاهدان در محور تاسوكي، ۲۶ تن از شهروندان بيگناه را به شهادت رسانده و ۵ نفر را ربوده بود، در يك عمليات در مرز مشترك ايران و افغانستان كشته شد.
اين در حالي است كه اين ياغي مشهور، در ربايش اول مجبور به آزادي ۸ مرزبان ايراني شده ولي يكي از آنان را به شهادت رساند.
گروهك تروريستي موسوم به جندالله(نزديك به طالبان) در جريان ربايش نوبت دوم باز هم قصد اخاذي و معاوضه گروگان هاي خود با چند ياغي ديگر را داشت.

سفير جديد انگليس در تهران استوارنامه اش را به متكي تسليم كرد
010152.jpg
ايسنا: سفير جديد انگليس در تهران ديروز رونوشت استوارنامه اش را به وزير امور خارجه كشورمان تسليم كرد.
منوچهر متكي، وزير امور خارجه  كشورمان در اين ديدار خاطرنشان كرد: نقش سفيران در انعكاس واقعيت هاي كشورها بسيار مهم و حساس است و اميدواريم اين امر بتواند به نحو شايسته اي تحقق يابد.
جفري آدامز، سفير جديد انگليس نيز ابراز اميدواري كرد كه در طول دوره  ماموريتش نهايت تلاش خود را براي انتقال واقعيت هاي جامعه  ايران به عمل آورد.
آدامز، سفير جديد دولت بريتانيا در جمهوري اسلامي ايران روز شنبه  گذشته به تهران وارد شده است.وي پيش از اين رييس دفتر شخصي جك استراو، وزير امور خارجه  انگليس بوده است.
آدامز ۴۸ ساله در رشته تاريخ اسلام و سياست خاورميانه در دانشگاه آكسفورد تحصيل كرده است.او در سال ۱۹۷۹ ميلادي به سرويس ديپلماتيك انگليس پيوسته و در كشورهاي مختلفي از جمله عربستان، فرانسه، آفريقاي جنوبي و مصر فعاليت كرده است.وي همچنين پيش از حضور در دفتر شخصي جك استراو، كنسول كل بريتانيا در بيت المقدس بوده و مسئوليت روابط انگليس با مردم فلسطين را بر عهده داشته است.

گفتگوي محرمانه مقامات اطلاعاتي كشورهاي
منطقه درباره مذاكرات ايران و آمريكا
ايسنا: آسوشيتدپرس از برگزار شدن جلساتي محرمانه ميان مقامات عالي رتبه اطلاعاتي چند كشور عربي و تركيه براي بررسي مذاكرات ايران و آمريكا بر سر عراق خبر داد.
اين خبرگزاري به نقل از ديپلمات هاي عرب نوشت: مقامات عالي رتبه اطلاعاتي چند كشور عربي و تركيه براي هماهنگ ساختن استراتژي هاي دولت هاي خود درخصوص جنگ داخلي در عراق و موضع ايران در عراق به طور محرمانه با يكديگر ديدار كرده اند.
اين گزارش افزود: اين نشست ها پس از آن انجام شد كه برخي رهبران عرب نسبت به تسلط شيعيان در عراق و اتحادشان با ايران ابراز نگراني كردند.
اين گزارش به نقل از چهار ديپلمات كه نامي از آنها نبرد، نوشت: مديران اطلاعاتي بحرين، مصر، اردن، كويت، عربستان، امارات و كشور غيرعربي تركيه در هفته هاي اخير يك سري نشست ها را براي ارزيابي اوضاع عراق و تدوين طرح هايي براي جلوگيري از هر گونه واكنش منطقه اي كه مي تواند به درگيري فرقه اي اين كشور بينجامد، برگزار كرده اند.
ديپلمات هاي ياد شده كه به علت حساسيت موضوع از افشاي نام شان خودداري كردند، گفتند، ايران و سوريه از اين مذاكرات مستثني شده  بودند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |