پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۳ - Apr 6, 2006
ليگ برتر فوتبال
تهران و شيراز
قهرمان تعيين مي كنند
010236.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: امروز براي استقلالي ها و امير قلعه نويي روز ديگري است. شايد روز قهرماني و شايد اولين مقام قلعه نويي در ليگ برتر.
سكوهاي آبي ورزشگاه آزادي، گوش به زنگ شيرازهستند. اگر پاس در حافظيه بايستد و استقلال بر فولاد غلبه كند، پايه هاي جام را دستهاي محمود فكري لمس خواهد كرد.
اما سايپا و صباباتري شكل ديگري را مي پسندند. شكست استقلال و پاس؛ در اين صورت صبا حتي براي سايپا نيز آرزوي شكست دارد. اگر استقلال و پاس امتيازات را به فولاد و برق بدهند و سايپا و صبا سه امتياز بگيرند ليگ هيبت تازه اي پيدا مي كند. استقلال اگر امروز فولاد را از سر راه بردارد در مسير قهرماني قرار مي گيرد ولي فولاد نيز نمي خواهد حيثيت خود را به خطر بيندازد.
قلعه نويي براي اين ديدار تمام مهره هاي خود را به ميدان مي آورد.
صادقي، قرباني و فكري در خط دفاعي استقلال به همراه پنج مرد مياني مجيدي، كاظمي، جباري، نيك بخت و منصوريان با يك هافبك مياني و دو پيستون كارساز و رضا عنايتي و سياوش اكبرپور، خط حمله مورد پسند قلعه نويي در آمادگي كامل هستند.
فولاد تيم رده ششم و مسافر جام باشگاه هاي آسيا هم مي تواند با پيروزي هاي پي درپي تا رده سوم پيش برود. آنها مي خواهند ثابت كنند كه شكست از پاس يك حادثه بود و سعي دارند پايه هاي پيروزي جام باشگاه هاي آسيا را در همين بازي بريزند. اگر ميرزاپور ملي پوش در بازي امروز باشد شرايط بسيار متفاوت خواهد بود وگرنه حسن هوري بايد دروازه بان فولاد باشد. جلال كاملي مفرد، پژمان منتظري، سامان موسوي به همراه حسين كعبي كه حضورش براي فولاد باري از روحيه و امتياز خواهد داشت، به اين ميدان مي آيند. سرلك، شريفي نسب، احمدي و نوري هم بايد ميانه ميدان را از پنج مرد استقلال بگيرند. در غياب ميثم سليماني، رامشگر و دني الروم به خط حمله مي روند.
نناد نيكوليچ مي خواهد در اين بازي برداشت هاي خود را از فوتبال ايران به نمايش بگذارد.
ديدار سرنوشت ساز
پاس در حافظيه شيراز با تيم سيزدهم جدول و زلاتكو ايوانكويچ بازي مي كند. تقابل و موضع گيري پاس در مقابل فدراسيون فوتبال و مشكلات حاشيه اي ديگر در برنامه دنيزلي تاثيري نخواهد داشت. او كار خود را انجام مي دهد و با اين نفرات تا مرز قهرماني و اميد به فتح جام پيش آمده است.
حسين رودباريان براي آنكه كوچكترين اشتباهي رخ ندهد درون دروازه است. نصرتي، شكوري، خورج، شيرزاد در كنار خط مياني (منيعي، پاشايي، نظري و خسرو حيدري) و بياتي نيا، رزاقي راد و آرش برهاني نيز احتمالا در شكل هاي مختلف در خط حمله هستند. پيروزي در مقابل برق آسان نخواهد بود، ضمن اينكه برق هنوز هراس سقوط را از خود دور نكرده است. پيروزي در اين ميدان برق را به رده دوازده مي برد . همچنين امروز به تماشاي بازي اشكان نامداري، غلامزاده، صمد زارع، عابدين نژاد، حقدوست، كريميان، شيري، ايماني، ستار زارع و ميشانوويچ و عابدي مي نشينيم.
در اصفهان تيم خوش تركيب سپاهان به ديدار فجر سپاسي مي رود. فجر با نوسانات زياد و سپاهان با آرامش بيشتر مي خواهند خود را تا رده ششم بالا بكشند.
هر دو تيم در امتياز (۳۶) قرار دارند، اما اصفهاني ها با تفاضل بهتر به هر سه امتياز اين بازي فكر مي كنند. اين ديدار نيز در قالب خود ديدني است.
برنامه امروز
* استقلال تهران _ فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادي ساعت ۱۶
* برق شيراز _ پاس تهران در ورزشگاه حافظيه شيراز ساعت ۱۶
فولاد سپاهان _ فجر سپاسي شيراز، در ورزشگاه نقش جهان ساعت ۱۶

ديدار برق شيراز و پاس تهران رايگان است
ايرنا:  تماشاي ديدار تيم هاي «برق شيراز» و «پاس تهران» براي تماشاگران به صورت رايگان است.روابط عمومي برق شيراز اعلام كرد: حساسيت اين بازي باعث شده است كه براي رفاه حال تماشاگران كه اكثرا از قشر جوان هستند، تمهيدات مناسبي درنظر بگيريم.تيم برق شيراز براي بقا در ليگ برتر و كسب سه امتياز برابر پاس تهران، نياز به حمايت تماشاگران شيرازي دارد كه در سرما و گرما هميشه يار و ياور اين تيم بوده اند و اين بار نيز تيم شهرشان خواهان حضور يكپارچه آنان در ورزشگاه است.

بلواستار لبنان حريف صباباتري ايران
گروه ورزشي: بلواستار لبنان به عنوان حريف صباباتري نماينده ايران در مرحله نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا معرفي شد. بلواستار در مرحله قبلي از سد نماينده اردن گذشت و صباباتري هم يكي از دو تيم سوري حاضر در مسابقات را شكست داد. بازي رفت دو تيم روز ۲۹ فروردين ماه در تهران انجام مي شود و بازي برگشت در بيروت لبنان خواهد بود. بازيهاي اين مرحله ۲ از ۳ است و در صورت مساوي شدن دو تيم بازي سوم به ميزباني تهران انجام مي شود. صنام ايران ديگر نماينده كشورمان در مرحله قبلي با توقف در مقابل نماينده سوريه از صعود به جمع چهار تيم برتر بازماند.

پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني آسيا
۴ كشتي گير ايراني امروز به ميدان مي آيند
گروه ورزشي: نوزدهمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني آسيا از صبح امروز در شهر آلماتي قزاقستان آغاز مي شود. كشتي گيران شركت كننده در اين دوره شب گذشته در ۴ وزن ۵۵ ، ۶۶ ، ۸۴ و ۱۲۰ كيلوگرم روي باسكول وزن كشي رفتند تا مبارزات خود را از صبح امروز آغاز كنند.در وزن ۵۵ كيلوگرم محمد رضايي از كشورمان در دور اول استراحت دارد و در دور دوم با كشتي گيري از امارات متحده عربي ديدار مي كند. در وزن ۶۶ كيلوگرم حسن طهماسبي در دور اول استراحت مي كند و در دور دوم به مصاف جيم كوك بائه از كره جنوبي مي رود.در وزن ۸۴ كيلوگرم مجيد خدايي به ترتيب با كشتي گيران قرقيزستان و ازبكستان روبه رو مي شود و در وزن ۱۲۰ كيلوگرم هادي پورعليجان با كشتي گيراني از چين، قزاقستان و قرقيزستان جدال خواهد كرد.

حسن عباسي فر استاد بين المللي شطرنج شد
مهر: حسن عباسي فر شطرنج باز شيرازي با حضور موفق در رقابت هاي بين المللي گرجستان، سومين نورم استاد بين المللي خويش را نيز دريافت كرد.در رقابت هاي بين المللي شطرنج گرجستان كه از آغازين روزهاي فروردين ماه در شهر تفليس برگزار شد، حسن عباسي فر در رقابت با استادان بين المللي شطرنج از كشورهاي روسيه، آذربايجان، گرجستان و ارمنستان مقام مشترك دوم تا چهارم را با كسب ۵/۶ امتياز به خود اختصاص داد.

افزايش ۸۰ درصدي اعتبار فدراسيون هاي ورزشي
ايرنا: معاون  سازمان  و رئيس  مركز توسعه  مديريت  و منابع  سازمان  تربيت  بدني  از افزايش  ميانگين  ۸۰ درصدي  اعتبار فدراسيون ها در سال  ۸۵ خبر داد. اسماعيل  همدانلو روز چهارشنبه  در اين  زمينه  به  سايت  خبري  سازمان تربيت  بدني  افزود: اين  افزايش  اعتبار متناسب  با ظرفيت ها و برنامه هاي  هر فدراسيون  تعريف  شده است ، بطوري  كه  يك  فدراسيون  با افزايش  ۱۵۰ درصدي  مواجه شده  و يك  فدراسيون  هم  ۲۰ درصد افزايش  اعتبار داشته  است . وي  در عين  حال  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  چه  شرايطي  پيش  روي  فدراسيون هايي  كه  قرار است  مجموعه انقلاب  را تخليه  كنند قرار مي گيرد، گفت : به  هر حال اين  فدراسيون ها مي توانند از محل  افزايش  اعتبار ياد شده ، جاي  مناسب  و بهتري  را براي  ساختمان  اداري  خويش  در نظر بگيرند. همدانلو افزود: ورزشگاه  انقلاب  زير مجموعه  شركت  توسعه  و نگهداري  اماكن ورزشي  است  و تصميم  براي  تخليه  فدراسيون ها از سوي  اين  شركت  و در جهت  درآمدسازي  و استقلال  مالي  مجموعه  انقلاب  و در عين  حال  كنترل  استفاده كنندگان  از تاسيسات  و اماكن  ورزشي  مجموعه  صورت  مي گيرد تا جلوي  سوءاستفاده هاي  احتمالي  گرفته  شود.

علي آبادي در ديدار با مديران تربيت بدني نيروهاي مسلح:
پويايي ورزش عزم همگاني مي خواهد
فارس: معاون رئيس  جمهوري و رئيس سازمان تربيت  بدني در ديدار مسئولان تربيت  بدني نيروهاي مسلح، گفت: نيروهاي مسلح مي توانند با توجه به پتانسيل بالاي خود در ورزش، در بعضي از رشته ها نقش اصلي را ايفا كنند و سازمان تربيت بدني از هرگونه همكاري با تربيت بدني نيروهاي مسلح استقبال مي كند.به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از روابط عمومي سازمان تربيت بدني، محمد علي آبادي در اين ديدار كه عصر ديروز در محل سازمان برگزار شد، با اشاره به عقب ماندگي هاي ورزش تصريح كرد: در فضاي ورزش بايد شرايط خوب و سالمي را پيش پاي نوجوانان و جوانان قرار داد تا نسلي سالم و پويا براي خدمت به ايران اسلامي تربيت و شكوفا شود.ورزش يكي از جايگاه هايي است كه معنويت و غرور ملي به همراه سلامت جسم و روح در آن تضمين مي شود و بر اين مبنا سازمان وظيفه دارد به جامعه خدمات خوب و مؤثري را ارايه دهد.
وي اضافه كرد: ورزش جايگاه بسيار خوبي است براي مطرح ساختن نام ايران و اسلام در دنيا و از اين حيث بايستي براي رسيدن به اهداف متعالي در آن دست به فداكاري زد، درست مثل ايام دفاع مقدس.

عليرضا حيدري:
در جام اوماخانوف كشتي مي گيرم
010164.jpg
ايسنا: دو روز قبل اسامي نفرات داراي سهميه حضور در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد اعلام شد و اين در حالي است كه چهره هاي شاخصي چون عليرضا حيدري، عليرضا رضايي و مهدي حاجي زاده جواز حضور در مرحله نهايي اين رقابت ها را تا به حال به دست نياورده اند.
در وزن ۹۶ كيلوگرم حميد سيفي، جعفر دليري، امير گنجي و امين مرداني جواز حضور در مرحله آخر انتخابي را كسب كرده اند و تنها دو سهميه ديگر باقي مانده كه به نفر اول قهرماني كشور و يك نفر با نظر كميته  فني داده مي شود.
عليرضا حيدري، دارنده شش مدال كشتي آزاد جهان و المپيك در اين باره گفت: پس از جام جهاني تمرينات خود را ادامه دادم و از شرايطم راضي هستم. توقعي براي گرفتن سهميه مستقيم نداشته و هيچ انتظاري ندارم. مانند يك فرد مبتدي كشتي خواهم گرفت. اگر در حد مورد نظر بودم، در رقابت هاي مرحله نهايي انتخابي شركت مي كنم، در غير اين صورت به دنبال زندگي خود مي روم.
وي در خصوص حضور در جام اوماخانوف گفت:  اين رقابت ها دو ماه ديگر برگزار مي شود و تلاش مي كنم تا آمادگي خود را بالا ببرم. در جام اوماخانوف كشتي خواهم گرفت اما، حضورم در مسابقات دو هفته ديگر قهرماني كشور مشخص نيست.

رئيس جمهور برزيل:
به دنبال ميزباني جام جهاني هستيم
010170.jpg
ايپنا: لوئيس ايناسيون لولا دايسلوا رئيس جمهور كشور برزيل حمايت همه جانبه خود را از تلاش كشورش براي ميزباني مسابقات جام جهاني فوتبال سال ۲۰۱۴ اعلام كرد.به گزارش گروه فوتبال جهان؛ رئيس جمهوري برزيل در خاتمه جلسه اي كه با ريكاردو تكسير ، رئيس فدراسيون فوتبال اين كشور در برازيليا داشت،گفت: فوتبال بزرگترين عشق مردم برزيل است و برزيل استحقاق ميزباني جام جهاني را دارد به همين علت حمايت همه جانبه خود را از ميزباني كشورم در رقابت هاي جام جهاني سال ۲۰۱۴ اعلام مي كنم.وي همچنين تاكيد كرد: برزيل اولين بار در سال ۱۹۵۰ ميزباني مسابقات را برعهده داشت. اميدواريم پس از شصت و چهار سال مجددا اين اتفاق بزرگ تكرار شود.

بهترين بازيكن واليبال زير تيغ جراحي مي رود
گروه ورزشي: محمد تركاشوند بهترين بازيكن واليبال ايران به دليل عمل جراحي قادر به همراهي پيكان در مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا نخواهد بود. تركاشوند مدتهاست كه از ناحيه زانو دچار مصدوميت است و ترجيح داد براي رسيدن به اردوي تيم ملي در راه مسابقات جهاني ژاپن و بازيهاي آسيايي دوحه از حضور در ويتنام صرف نظر كند.پس از بروز اين مشكل مسئولان تيم واليبال پيكان پوريا فتح اللهي عضو تيم نوجوانان ايران و باشگاه پرسپوليس را جايگزين تركاشوند كردند.
مسئولان پيكان در بلاروس
مسئولان باشگاه پيكان براي جذب چند بازيكن خارجي عازم بلاروس مي شوند. در همين رابطه قرار است حسين كعفمي مديرعامل و علي معمري مربي تيم هاي پايه واليبال اين باشگاه براي ديدن بازيهاي سه جانبه كه بين سه تيم بلاروس، روسيه و اوكراين انجام خواهد شد به اين كشور سفر كنند.

شالكه اميد اول قهرماني در جام يوفا
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم شالكه كه يك بار در سال ۱۹۹۷ جام يوفا به مقام قهرماني دست يافته در رقابتهاي سال جاري نيز بخت اصلي فتح اين جام مي باشد.
شالكه امشب در مرحله يك چهارم نهايي ميزبان تيم لفسكي صوفيه است. ورزشگاه زيباي كرزن كرشن شاهد تقابل اين دو تيم خواهد بود. آبي پوشان شاكله در بازي رفت موفق شدند با پيروزي سه بر يك نتيجه اين ديدار را به سود خود تغيير دهند. در اين بازي ژرارد آساموا اميد اول گلزني شاكله خواهد بود او در بازي رفت نيز يك گل از سه گل شاكله را به ثمر رسانده بود.
در ساير بازي هاي امشب تيم ميدلز برو در انگلستان بايد شكست دو بر صفر بازي رفت مقابل بازل سوئيس را جبران كند.
تيم سويا از اسپانيا نيز بعد از پيروزي درخشان چهار بر يك خانگي مقابل زنيت سن پترزبورگ روسيه به اين كشور سفر مي كند تا با كسب نتيجه دلخواه به دور بعدي راه يابد.
از بين دو تيم استوا بخارست و راپيد بخارست از روماني امشب يك تيم از جام يوفا كنار خواهد رفت بازي رفت در خانه راپيد با تساوي يك بر يك به پايان رسيده بود.
فينال رقابتهاي سال ۲۰۰۶ جام يوفا قرار است در شهر آيندهوون هلند برگزار شود.

بازگشت اينزاگي به تيم ملي ايتاليا
010167.jpg
ايرنا: فيليپو اينزاگي  كه  دو سال  و نيم  است  براي  تيم  ملي  فوتبال  ايتاليا به  ميدان  نرفته  است  با درخشش  مجدد خود در آث  ميلان  در آستانه  كسب  مجوزحضور در جام  جهاني  ۲۰۰۶ قرار گرفت .
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از ميلان ، مارچلو ليپي  سرمربي  تيم  ملي ايتاليا در جريان  مسابقه  روز سه شنبه  آ ث   ميلان  برابر ليون  در ورزشگاه  سن سيرو حضور داشت  و شاهد دو بار گلزني  اين  بازيكن  ۳۲ ساله  بود.
آث  ميلان  در اين  ديدار با نتيجه  ۳ بر يك  به  پيروزي  رسيد و به  مرحله  نيمه نهايي  مسابقات  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا راه  يافت .
اين  در حاليست  كه  آخرين  حضور اينزاگي  در تيم  ملي  ايتاليا به  مسابقه  برابر آذربايجان  در اكتبر ۲۰۰۳ باز مي گردد.
عملكرد اين  بازيكن  از آن پس  به  دليل  مصدوميتهاي  متعدد تحت  تاثير قرارگرفت .
اما اكنون  ليپي  متوجه  شده  است  كه  ناديده  گرفتن  اينزاگي  با توجه  به  ۱۰گلي  كه  در جريان  مسابقات  سري  آ و پنج  گلي  كه  در رقابتهاي  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا به  ثمر رسانده ، بسيار دشوار است .

بودجه سال ۸۵ ورزش ابلاغ شد
ايسنا:بودجه سال ۸۵ ورزش از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي ابلاغ شد.
احمد  ارشدي مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه سازمان تربيت بدني در اين رابطه گفت: در بودجه سال ۸۵ سازمان تربيت بدني، بودجه جاري سازمان در بخش ملي رقمي  بالغ بر ۵۴ ميليارد تومان، بودجه جاري ادارات كل تربيت بدني استان ها ۳۵ ميليارد تومان، بودجه عمراني سازمان در شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور ۱۸۰ ميليارد تومان و بودجه عمراني ادارات كل تربيت بدني استان ها ۹۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.
مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه سازمان تربيت بدني افزود: از اعتبارات بند ط تبصره ،۱۴ به دولت اجازه داده مي شود، معادل ۱۰ درصد قيمت هر نخ سيگار توليد داخل و ۲۰ درصد قيمت سيگار وارداتي را افزايش دهد كه درآمد حاصل از اين افزايش رقم ۲۵۰ ميليارد تومان مي شود كه سهم سازمان تربيت بدني از آن ۱۲۵ ميليارد تومان مي شود.

درخواست استقلاليها و فولاد از هواداران
گفته هاي مسئولان دو تيم
گروه ورزشي: نواصرزاده سرپرست تيم فولاد ديدار امروز را از اين جهت كه مي تواند نقش مهمي در جايگاه قهرمان فصل قبل در جدول داشته باشد براي اين تيم بسيار مهم مي داند. او مي گويد شكست در اين بازي باعث افت روحيه تيم در آستانه ديدار اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا با پاختاكور ازبكستان خواهد شد. نواصرزاده گفت: انتظار داريم خوزستاني ها امروز ما را در ورزشگاه آزادي تنها نگذارند و با توجه به رنگ پيراهن ما كه قرمز است از هواداران پرسپوليس مي خواهيم امروز براي حمايت ما به ورزشگاه بيايند. امير قلعه نويي سرمربي استقلال نيز بازي امروز در مقابل فولاد را نقطه عطف قهرماني در ليگ مي داند و مي گويد: پيروزي در بازي امروز به معناي طي كردن ۹۰ درصد راه قهرماني است و شكست در آن باعث خواهد شد شانس قهرماني استقلال با سه تيم پاس، سايپا و صبا باتري تقسيم شود. او گفت: امروز يكي از حساس ترين روزهاي تاريخ باشگاه استقلال است و انتظار مي رود همه استقلالي هايي كه خواهان قهرماني تيم خود هستند امروز به ورزشگاه آزادي بيايند.

عليرضايي ركورد ملي ۱۰۰ متر قورباغه را كاهش داد
مهر: در جريان هشتمين دوره مسابقات شناي مسافت كوتاه (استخر ۲۵ متر) قهرماني جهان صبح امروز محمد عليرضايي نماينده كشورمان موفق شد ركورد ملي ۱۰۰ متر قورباغه را به ميزان ۴ ثانيه و ۲۴ صدم ثانيه كاهش دهد. مسابقات شناي مسافت كوتاه قهرماني جهان از صبح امروز با شركت ۱۲۸ كشور در شانگهاي چين آغاز شد و تنها نماينده شناي ايران محمد عليرضايي در ماده ۱۰۰ متر قورباغه به مصاف شناگران برجسته جهان رفت . محمد عليرضايي روز گذشته با ثبت ركورد ۹۰/۰۲/۱ دقيقه موفق شد ركورد پيشين اين ماده (۱۴/۰۷/۱ دقيقه) كه متعلق به خودش بود را ارتقا دهد.مسابقات اين رشته در ۹ گروه برگزار شد و عليرضايي در گروه ،۴ سوم شد و از راهيابي به فينال بازماند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |