شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۰ - Apr 15, 2006
نمايشگاه بين المللي كتاب، از آغاز تا امروز
برنامه هاي نوزدهمين گردهمايي اهالي نشر
011628.jpg
گروه ادب و هنر- سعيده امين: نوزدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ ارديبهشت در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.
قرار است صنايع چاپ و نشر و تجهيزات كتابخانه اي داخلي و خارجي، توليدات خود را در اين نمايشگاه عرضه كنند. همچنين مؤسسات اطلاع رساني و بانك هاي اطلاعاتي نشر كتاب هاي الكترونيك به ارائه محصولات خود خواهند پرداخت.يك گردهمايي فرهنگي با تمامي اهالي فرهنگ مكتوب، شايد بزرگ ترين رويداد فرهنگي هرساله ما باشد كه در منطقه اي به مساحت ۹۵۰۰۰ مترمربع و ۳۲ سالن برپا مي شود.
در نمايشگاه تهران، كتاب به زبان هاي مختلف انگليسي، آلماني، فرانسوي، عربي و فارسي در موضوعات مختلف علوم انساني مانند فلسفه، ادبيات، الهيات، علوم اجتماعي، معماري، هنر و علوم محض ارائه مي شود.
البته بعد از اين همه سر و صداها مبني  بر برگزاري نمايشگاه در مصلاي تهران، نهايتاً نمايشگاه كوچك ديگري در مصلا برپا خواهد شد.نمايشگاه امسال توسط محمدحسين صفارهرندي- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي- به نام رسول اكرم (ص) نامگذاري شد. به همين دليل ستاد پيامبر اعظم نيز در آستانه اين نمايشگاه تشكيل شد و در راستاي شناسايي سيره رسول الله (ص) و اهل بيت(ع) و به كارگيري آن در بين مردم و كشورهاي اسلامي فعاليت خود را آغاز كرد.
اولين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در سال ۱۳۶۶ برگزار شد و تاكنون ۱۸ دوره از آن گذشته است.
در اولين نمايشگاه ۹۸ ناشر خارجي كه متعلق به كشورهاي انگلستان، آمريكا و لبنان بودند شركت داشتند و ۵۹ درصد كتاب ها اختصاص به رشته هاي پزشكي و فني و مهندسي داشت.در نمايشگاه دوم، نزديك به ۳۳۰ ناشر از ۲۹ كشور جهان با ۲۲هزار عنوان كتاب شركت داشتند.
حضور ناشران خارجي در سال هاي بعد با تغيير نموداري مواجه شد. تعداد ناشران خارجي در نمايشگاه ها در سال هاي متوالي بعضاً كاهش يا افزايش پيدا مي كرد. بيشترين تعداد به ۷۰۰ نفر در ششمين نمايشگاه رسيد كه ۲۸ كشور با ۴۲هزار عنوان كتاب و ۵۰۰ نشر به ايران آمدند.
كمترين تعداد حضور ناشر به جز سال اول به دوازدهمين دوره نمايشگاه اختصاص دارد. در اين دوره در بخش لاتين ۱۷۵ ناشر از ده كشور فرانسه، هلند، انگلستان، آمريكا، سوئيس، كانادا، اسپانيا، قبرس، هند و سنگاپور با ۳۱هزار عنوان در ۵۱ غرفه و در فضايي به مساحت ۸۵۰مترمربع براي نمايش و ۶۵۰مترمربع براي انبار، شركت كردند. البته اين آمار غير از ناشران عرب كه پاي ثابت نمايشگاه بين المللي كتاب تهران هستند، بوده است.
طبق روال هرساله، امسال نيز از ۸۰۰ ناشر خارجي براي شركت در اين نمايشگاه دعوت به عمل آمده كه حدود ۳۰۰ ناشر تاكنون آمادگي خود را اعلام كرده اند.
در بخش داخلي اما ناشران ايراني در حوزه هاي زير معرفي شده اند:
۱ _ ناشران كتاب بزرگسال در بخش دولتي و عمومي
۲ _ ناشران كتاب بزرگسال در شهرستان ها
۳ _ ناشران كتاب كودك و نوجوان در شهرستان ها
۴ _ ناشران كتاب كودك و نوجوان در بخش خصوصي.
در اين نمايشگاه نيز فعاليت هاي فرهنگي گسترده اي در قالب فعاليت هاي جنبي نمايشگاه برنامه ريزي و در بخش هاي مختلف اجرا خواهد شد.
صفار هرندي نيز درباره نمايشگاه امسال گفته است: وزارت فرهنگ و ارشاد حامي برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران است و مسئولان نمايشگاه كتاب از تمام ناشران سراسر جهان دعوت مي كنند تا در اين نمايشگاه شركت كرده و از مزاياي تجاري آن بهره مند شوند.

كتاب هاي تازه پير نقد ايران
دستغيب دو فرزند دختر و پسر۳۲ و ۳۰ ساله دارد. دخترش درباره پدر مي گويد: سه چهار سال پيش، حال عمومي پدر خيلي بد شد ، طوري كه نمي توانست بنويسد، اما با كمك دوستان و پزشكان و خانواده، حالا خيلي بهتر است و زياد مي نويسد.
011619.jpg
گروه ادب و هنر - كامران محمدي: عبدالعلي دستغيب مدت ها پيش گفت كه پزشك نوشتن را برايم ممنوع كرده است، براي همين است كه از حرف زدن به شدت استقبال مي كنم.
براي آنهايي كه دستغيب را سال هاي سال با كتاب هايش مي شناختند، اين كه نتواند بنويسد، خبر تلخي بود. چه خبري تلخ تر از اين كه نويسنده اي نتواند بنويسد. آن وقت ها براي ما اين خبر البته معناي ديگري هم داشت. دستغيب از گفت وگو استقبال مي كرد و مي توانستيم در زمينه هاي مختلف از تجربه ۵۰ _ ۴۰ ساله اش به ويژه در حوزه نقد استفاده كنيم.در واقع دستغيب ۷۵ ساله، دايره المعارف نقد ايران است و گپ زدن با او درباره تاريخ نقد ادبي در ايران نيز مي تواند نكات قابل توجهي براي كنجكاوان اين حوزه داشته باشد.
حالا اين خبر، براي آنها كه پير نقد ايران را مي شناسند، خبري خوشحال  كننده است: عبدالعلي دستغيب ،نگارش «عرفان راستين و عرفان دروغين» را به پايان برده و چند اثر از وي به تازگي منتشر شده كه در نمايشگاه كتاب امسال عرضه خواهند شد.خوشبختانه دستغيب تا حدود زيادي به دوران پركاري بازگشته است و نشان مي دهد كه حالا حالاها قصد ندارد از نوشتن دست بشويد. «فلسفه و حقيقت» نيچه، «فرهنگ و تعهد» ماگارت ميد، «بنيادها و رويكردهاي نقد ادبي» و نمايشنامه «هر طور بخواهي» نوشته شكسپير، كتاب هاي ديگري از دستغيب است كه همگي توسط انتشارات نويد شيراز منتشر شده و در نمايشگاه كتاب امسال عرضه خواهند شد.
علاوه بر اينها، كتابي از دستغيب درباره نقد شاعران معاصر، نيما، شاملو، اخوان، فروغ و سهراب، در نشر آميتيس منتظر چاپ است.
دستغيب كه در ۵۰ سال گذشته، يك پاي ثابت نقد ادبي در ايران بوده، حالا پس از سال ها به عرصه داوري و جايزه نيز وارد شده است. اين منتقد كهنه كار و پيشكسوت دبير نخستين «جايزه نقد» در ايران شده است؛ چهره اي كه بدون شك بهترين انتخاب براي يك جايزه نقد محسوب مي شود.
جايزه نقد توسط خانه نقد بنياد نويسندگان و هنرمندان برگزار مي شود و قرار است در مراسم افتتاحيه آن از قيصر امين پور، حسن ميرعابديني و عنايت سميعي تقدير شود. اين جايزه در پنج حوزه ادبيات داستاني، شعر، موسيقي، سينما و هنرهاي تجسمي به منتقدان برگزيده تعلق مي گيرد و مراسم اختتاميه آن چهارشنبه هفته جاري (شش ارديبهشت) ساعت ۱۸ در بنياد نويسندگان و هنرمندان در خيابان اقدسيه، خيابان گلستان جنوبي برگزار مي شود.

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد؛ آن هم كتاب هايي كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند. بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر، صفحه راهنما.

نمايشگاه
نمايش آثار داوينچي در لندن
گروه ادب و هنر: نمايشگاه لئوناردو داوينچي در موزه ويكتوريا و آلبرت لندن برپا مي شود. در اين نمايشگاه دفترهاي يادداشت، مطالعات، اختراعات و تئوري هاي اين نقاش قديمي در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد.
به نوشته BBC، اين نمايشگاه ۶۰ طرح و نقاشي داوينچي را هم به نمايش مي گذارد. اين نقاش عهد رنسانس كه سال ۱۵۱۹ درگذشت، به جز خلق تابلوهاي شاهكاري مثل لبخند موناليزا و شام آخر، فعاليت هاي اجتماعي و علمي زيادي هم داشت.
در ميان طراحي هاي داوينچي كه به نمايش گذاشته مي شود، طراحي هاي مربوط به آناتومي بدن، صحنه هاي نمايش و مدل هاي مختلف معماري هم وجود دارد. نمايشگاه آثار داوينچي ، ماه سپتامبر افتتاح مي شود. پروفسور كمپ- مدير نمايشگاه- مي گويد: «دست نوشته هاي داوينچي براي ما سير پيشرفت تفكرات او را به نمايش مي گذارد. آنها در هيچ دوره اي شبيه هم نيستند و هر كس كه مي خواهد با روحيه و تفكرات اين نقاش معتبر آشنا شود، حتما بايد نگاهي به اين دست نوشته ها بيندازد» .تابلوها، طراحي ها و دست نوشته هاي داوينچي از چند مركز مختلف براي نمايش در نمايشگاه جمع آوري شده اند.

نمايشگاه
تلفيق نقاشي قهوه خانه اي و سوررئاليسم
ايسنا: منصور وفايي با هدف آشنايي نوجوانان و جوانان با هنر و ادبيات ايران زمين، نمايشگاهي از تابلوهاي نقاشي رنگ و روغن خود را با موضوع شاهنامه فردوسي، هفت خوان رستم و عاشورا، در تهران برپا كرده است.اين هنرمند نقاش و سرهنگ بازنشسته ارتش، عنوان كرد: سبك هاي مختلفي در هنر نقاشي وجود دارد كه ضروري است هر كدام از آنها جدي گرفته و در كنار جنبه هاي تزييني و زيبايي شناختي بررسي شوند.وي در پايان اظهار كرد كه تلفيق نقاشي قهوه خانه اي با رئاليسم و سوررئاليسم موجب شده است تا داستان هاي شاهنامه را به تصوير بكشد.
خوشه هاي خورشيد در سنندج
ايرنا: نمايشگاه فرهنگي- هنري خوشه هاي خورشيد آثار دانش آموزان شركت كننده در اولين جشنواره خوشه هاي خورشيد روز پنج شنبه در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان كردستان در سنندج گشايش يافت.
در اين جشنواره كه به مدت پنج روز ادامه دارد، ۱۵۰ كودك و نوجوان از استان هاي كردستان، كرمانشاه و آذربايجان غربي در قالب ۱۷ گروه هنري و پنج گروه ادبي به اجراي برنامه هاي مختلف مولودي خواني، دف نوازي و شعرخواني مي پردازند.

بازي
Crime Life:
Gang Wars
سبك: اكشن سوم شخص
سيستم:PC/PS2/Xbox
011655.jpg
بدترين بازي سال ،۲۰۰۵ پرافتخارترين عنوان اين بازي است. Crime Life تقليد محضي از بازي GTA است كه به صورت پياده (و نه سوار بر ماشين) شما را به پرسه زدن در شهر دعوت مي كند. شما در نقش عضوي از يك گروه خلافكاري بايد با انجام اعمال خلاف مثل سرقت از مغازه ها و دعواهاي خياباني گروه رقيب را مثلاً از بين ببريد.
موضوع بازي كاملاً وضعيت آن را نشان مي دهد. گرافيك اين بازي در حد مضحكي پايين است و هيچ گونه جاي دفاعي ندارد. كنترل بازي يك نواخت بوده و تكراري بودن فنون حوصله شما را در حين درگيري ها به شدت سر مي برد.
انجام يكي دو عدد فن و چند ضرب هاي يك نواخت باعث آزار چشم روي صفحه مونيتور يا تلويزيون مي شود! در انتهاي هر مرحله بايد با يك Boss مبارزه كنيد كه آن هم حكايتي دارد! در كل عنوان بدترين بازي ۲۰۰۵ انصافاً برازنده اين بازي بوده و كاملاً حق مطلب را در مورد آن ادا مي كند.
۲۴: The Game
سبك: اكشن _ ماجراجويي سوم شخص
سيستم:PS2
011658.jpg
«۲۴ » عنوان سريال اكشني است كه يكي از پرطرفدار ترين ها در ايالات متحده به حساب مي آيد. چندي پيش بازي اين مجموعه روانه باز شد. در اين بازي شما در نقش مامور پليس نقش اول سريال بايد ماموريتهاي مختلف در طول بازي انجام دهيد.
كل ماجراي بازي در ۲۴ ساعت رخ مي دهد و در هر ماموريت شما زمان به خصوصي براي انجام كار و به پايان رساندن مرحله در اختيار داريد و بايد تا قبل از اتمام زمان كارتان را انجام دهيد. دوربين بازي نخستين چيزي است كه در بازي توجه شما را به خود جلب مي كند. دوربين بازي همانند آن چه كه در سريال است به صورت متحرك پشت سر ستاره بازي قرار دارد و دائماً در جهت هاي مختلف تكان مي خورد و به جرأت مي توان گفت اين سبك دوربين تاكنون در هيچ بازي ديده نشده است.
گرافيك بازي بسيار خوب و با جزييات كار شده و حتي كيفيت دموهاي بين بازي مثل خود بازي است (و از پيش رندر شده نيست.) در انتهاي برخي مراحل بايد بمب خنثي كنيد كه آن هم پروسه جالبي دارد و بايد سريع مسير درست مواد را با كليدهاي نشان داده شده تعيين كنيد تا بمب در زمان مناسب خنثي شود.
در هر مرحله تنها يك سلاح در اختيار داريد و مي توانيد خشاب افراد دشمن را نيز استفاده كنيد. در اين موارد بازي بسيار طبيعي كار شده و شما بايد هر جسد را بگرديد و خشابها يا ساير وسايل به درد بخور را از آن برداريد. ۲۴ مي تواند نظر اكثر علاقه مندان سبك اكشن _ ماجرايي را تامين كند.

Aeon Flux
سيستم:PS2/Xbox
سبك: اكشن ماجرايي سوم شخص
011661.jpg
طرفداران بازي هايي مثل CatWomen و Stolen مسلماً از اين بازي لذت خواهند برد. اين بازي كه بر اساس فيلمي با همين عنوان ساخته شده ماجراي يك ستاره Fashion است كه ماموريت مي يابد تا چند نفر از مقامات بلند پايه دولتي را در شهري مجازي در دنياي آينده ترور كند.
Aeon شخصيت اصلي بازي كه از روي چهره هنرپيشه فيلم آن چارليزترون ساخته شده يك استاد در انجام حركات آكروباتيك و محيرالعقول است. او با ابزارهاي مختلف پيشرفته اي كه در اختيار دارد در هر مرحله بايد از موانع مختلفي براي رسيدن به هدف عبور كرده و با نگهبان ها درگير شود. درگيريها به صورت نبرد با سلاح گرم و يا انجام فنون رزمي تركيب شده با حركات آكروباتيك است كه در جاي خود خالي از لطف نيست. داستان در دنياي تخيلي آينده انجام مي شود و بايد انتظار ديدن هر چيز عجيب و جديدي را داشته باشيد، مثل ماشين هاي كوچك قابل كنترل كه كارهاي مختلفي انجام مي دهند. گرافيك بازي در حد متوسطي بوده و كنترل آن روان و ساده است و با توجه به زمان بازي از منظره هاي طبيعي خبري نيست.
011664.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.
* مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

نمونه سخت جدول اعداد ۵۵
011652.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

جنجال خبري دو بازيگر هندي
011625.jpg
گروه ادب و هنر: اخبار و گزارشات مربوط به دو بازيگر سينما در هند، باعث خلق يك سري ناآرامي در اين كشور آسيايي شده است.
به نوشته سايت هاي خبري هم چون BBC، اينديا اف ام و آسوشيتدپرس، مرگ راجكومار بازيگر كلاسيك هند و دستگيري سلمان خان سوپر استار جوان سينما، باعث خشم هواداران آنها شده است. اين خشم باعث حضور آنها در خيابان ها و انجام تظاهرات مختلف توسط آنها شده است. در برخي مناطق اين تظاهرات به درگيري با پليس كشيده شده است.
راجكومار بازيگر ۷۷ ساله سينما كه اهل ايالت كانادا در جنوب هند است، در شهر بنگلور و پس از دستگيري توسط پليس فوت كرد. علت مرگ راجكومار حمله قبلي اعلام شد، ولي هوادارانش عقيده دارند مرگ وي مشكوك است. راجكومار طي ۵ دهه در بيش از ۲۰۰ فيلم سينمايي بازي كرد و در سال هاي اخير بسيار كم  كار شده بود.
از سوي ديگر سلمان خان- كه در بازداشت پليس به سر مي برد به حكم ۵ سال زندان خود اعتراض كرده است. صنعت سينما هم به اين حكم اعتراض كرده است. خانواده  خان از هواداران او خواسته اند خونسردي خود را حفظ كنند و به دست نيروي پليس و مخالفين بازيگر بهانه ندهند.

فيلم هاي ژاپني بودار مي شوند
011631.jpg
گروه ادب و هنر: سينماهاي ژاپن قصد دارند فيلم هاي سينمايي را همراه با بوي خاصي كه درون فضاي اين فيلم ها وجود دارد پخش كنند.
به نوشته BBC، دنياي جديد آخرين فيلم سينمايي كالين فارل اولين محصول سينمايي است كه با بوي ويژه از سالن هاي نمايش ژاپن به روي پرده مي رود. هفت دستگاه ويژه در تعدادي از سينماهاي ژاپن همزمان با نمايش فيلم بوهاي خاص و ويژه اي را از خود پخش مي كنند كه همان بوي گل و گياهاني است كه در جنگل به مشام آدم مي رسد. اين بوها از زير صندلي هاي نمايش پخش مي شود و خيلي سريع فضاي سينما را در برمي گيرد. يك سري دستگاه تهويه همزمان با پايان صحنه هاي مورد نظر، اين بوها را جذب كرده و دوباره سالن سينما به حالت اوليه خود برمي گردد.به گفته اتحاديه سينماداران ژاپن، قرار است طي ماه هاي آينده تعداد زيادي فيلم ديگر هم به اين شيوه از سينماهاي ژاپن پخش خواهند شد. كمپاني سازنده اين دستگاه، سال قبل موفق به خلق اين دستگاه شد، به زودي تمام سينماهاي ژاپن به اين دستگاه مجهز خواهد شد. كمپاني سازنده دستگاه قصد ارايه آن را به كشورهاي خارجي هم دارد.
كارلين فارل در «دنياي جديد» نقش جان اسميت كاشف آمريكايي را تعريف مي كند كه راهي آمريكاي جنوبي شد. ترنس ماليك كارگردان فيلم است.

افزايش نمايش فيلم هاي ديجيتالي
011622.jpg
گروه ادب و هنر: سينماهاي سراسر جهان بيشتر از گذشته اقدام به نمايش فيلم هاي ديجيتالي مي كنند. سال قبل ميلادي تعداد فيلم هايي كه به شكل ديجيتالي به نمايش عمومي در آمدند دو برابر شد.
خبرنگار BBC به نقل از نشريه «اسكرين رايجست» خبر مي دهد كه در سال ۲۰۰۵ صنعت سينما ۹۷ فيلم ديجيتالي را روانه پرده سينماها كرد. اين رقم در سال ۲۰۰۴ تعداد ۴۷ فيلم بود. فيلم هايي كه در فورمت ديجيتالي توليد مي شوند بايد در سينماهايي به نمايش درآيند كه پروژكتور ديجيتالي دارند. كشور چين با نمايش ۲۹ فيلم ديجيتالي مقام اول را در زمينه نمايش ديجيتالي دارد. مقام دوم و سوم در اين زمينه با كشورهاي آمريكا و ايتاليا با ۲۷ و ۱۷ فيلم ديجيتالي است.
در بين كمپاني هاي فيلمسازي كه اقدام به ساخت و نمايش فيلم هاي ديجيتالي كرده اند، نام فوكس قرن بيستم، برادران وارنر و والت ديزني در صدر جدول به چشم مي خورد. تحليل گر «اسكرين دايجست» عقيده دارد كمبود سينماهايي كه داراي پروژكتور ديجيتالي هستند، از عوامل اصلي عدم گسترش نمايش فيلم هاي ديجيتالي است. اين نشريه كمپاني هاي فيلمسازي را تشويق به احداث بيشتر سالن هاي ديجيتالي كرده است.
سال گذشته فيلم هاي ديجيتالي جنگ هاي ستاره اي، انتقام ست و هري پاتر و جام آتش در ۲۵ و ۱۸ كشور به صورت ديجيتالي به نمايش در آمدند.

برنامه
ديوار
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه نقاشي قهوه خانه اي آثار منصور وفايي / ۱۹تا۳۱فروردين/بلوار كشاورز‎/ نبش۱۶آذر‎/ پلاك۳۱۲-۳۱۶/تلفن:۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه دي: نمايشگاه نقاشي يعقوب عمامه پيچ و نقاشاني از تبريز /۲۴تا۳۰فروردين/خيابان وليعصر(عج)‎/ روبه روي پارك ساعي‎/ پلاك۱۰۶۰/تلفن:۸۸۷۰۰۸۴۹
گالري ضرابي: نمايشگاه سنگ هاي طبيعي و كريستال هاي سنگ درماني، زيورآلات مهين خدادادپور /۱۹تا۳۱فروردين/ خيابان شريعتي‎/ بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه۳ ‎/كوچه كاميار‎/ پلاك۱۹/تلفن:۲۲۲۶۲۱۳۲
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي آزاده رزاق دوست/ ۲۵ تا ۳۱ فروردين / دروس‎/ خيابان كماسايي‎/ شماره ۴۲ ‎/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹

پرده
ازدواج به سبك ايراني( حسن فتحي)- بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني و...
قدس، ايران،۳ صحرا، شهرقشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ جي،۱ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران، پايتخت و ميلاد
هوو(عليرضا داوودنژاد)-بازيگران: رضاعطاران، علي صادقي، رضاداوود نژاد، سپيده علايي و...
عصر جديد،۱ ايران،۲ جي،۱ شاهد، ملت
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: رضا كيانيان، هومن سيدي، احمدآقالو، رؤيا نونهالي
فرهنگ،۲ فلسطين،۲ سپيده،۱ شهرتماشا، شاهد
زيردرخت هلو(ايرج طهماسب)- بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي، شهره لرستاني
استقلال، آستارا، جوان،۲ عصرجديد،۲ قيام، مركزي،۱ بهمن،۱ پيروزي، پيوند،فردوسي، جي،۲ شقايق، بلوار، المپيا، ماندانا و گلريز
چهارشنبه سوري (اصغرفرهادي)- بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي، پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصرجديد،۳ پارس،۱ بهمن،۲ آسيا و جي۳


صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو
ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)
محل اجرا: سالن قشقايي ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)
محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر، ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو، ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

آنتن
راديو برون مرزي- مخاطبان شبكه برون مرزي صداي آشنا با فعاليت هاي اهل قلم ايران آشنا مي شوند.
يك قطره از اين دريا روزهاي شنبه و يكشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۳‎/۳۰ از طريق راديو صداي آشنا روي ماهواره «هات برد» قابل دريافت و شنيدن است.
شبكه تهران: آدم برفي-فيلم سينمايي «آدم برفي» به كارگرداني داوود ميرباقري روز يكشنبه (۲۷ فروردين ماه) ساعت ۲۲ از شبكه تهران روي آنتن مي رود.
فيلم سينمايي «آدم برفي» از ساخته هاي داوود ميرباقري، روز يكشنبه كه مصادف با ميلاد حضرت محمد (ص) است، از شبكه تهران پخش مي شود. ژانر اجتماعي و كمدي است.
شبكه يك: كلانتر-هم اكنون سه قسمت از مجموعه تلويزيوني «كلانتر» به كارگرداني محسن شاه محمدي و تهيه كنندگي علي اصغر زائري، براي گروه فيلم و سريال شبكه يك سيما تدوين شده است. اين مجموعه پايان بهار از اين شبكه روي آنتن مي رود.
شبكه ۳: آينه اسرار - آينه اسرار برنامه اي از گروه فرهنگ و معارف شبكه سه سيماست. اين برنامه روز سه شنبه ساعت ۱۷‎/۳۰ از اين شبكه پخش خواهد شد.
نرگس -نرگس عنوان مجموعه اي از گروه فيلم و سريال شبكه سه سيماست كه به زودي از اين شبكه پخش خواهد شد.
عوامل تهيه اين مجموعه عبارتند از: تهيه كنندگان: ايرج محمدي، مهران مهام، كارگردان: سيروس مقدم، نويسنده: مسعود بهبهاني نيا، بازيگران: حسن پورشيرازي، مهرانه مهين ترابي، پوپك گلدره، عاطفه نوري، پوراندخت ميهمن، مهدي سلوكي، زهرا اميرابراهيمي، سپند اميرسليماني، زهره فكور صبور، عليرضا اشكان.

روي آنتن
آينه اسرار
اين برنامه كه به مناسبت هفته وحدت و گراميداشت پيامبر اكرم(ص) تهيه شده به موضوع تعاون و همكاري بين اهل سنت و شيعه براي پيشبرد اهداف نظام جمهوري اسلامي مي پردازد و از قسمت هايي چون بحث حوزه علمي اهل سنت، زندگي اهل سنت در روستا، تعاون همكاري در صيد و صيادي، مسئله حجاب، محفل انس قرآن، انجمن شعر تركمني ميثاق و ... تهيه شده است.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |