شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۰ - Apr 15, 2006
پاس جام قهرماني را مي خواهد
جنگ بقا در شيراز و نوشهر
جدال قهرماني از فولادشهر تا اكباتان
بهترين گلزن ليگ مي خواهد در فولادشهر استقلال را به مقام قهرماني برساند و خود جام بهترين گلزن را بگيرد و راه حضور در تيم ملي را براي خود در جام جهاني هموار كند. رضا عنايتي خوب مي داند اين بازي براي او و استقلال چه معنايي دارد.
011685.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: ليگ فردا قهرمان خود را معرفي خواهد كرد؟ تلاطم در صدر جدول بيشتر از جنگ گلادياتوري در انتهاي جدول است. استقلال فردا در فولادشهر اصفهان در مقابل تيمي بازي مي كند كه رده سوم را نشانه گرفته و قادر است در زمين اختصاصي خود هر تيمي را از پاي درآورد. ذوب آهن در دو بازي باقيمانده خود شش امتياز مي خواهد تا شايد در صورت توقف سايپا و صباباتري به مكاني كه شايسته آن است دست پيدا كند. بازيكنان ذوب آهن در زمين اختصاصي خود چشم بسته حركت مي كنند و راز و رمز جغرافياي زمين را خوب مي دانند. كربكندي براي اعاده موقعيت و حيثيت خود و تيمش براي آن كه محبوب اول اصفهاني ها باشد، مي خواهد در اين بازي پيروز شود، تا سه امتياز لازم را به دست آورد و با شكست استقلال نشان دهد كه اصفهان و ذوب آهن يكي از سه قطب اصلي فوتبال كشور است. استقلال با پيروزي در اين ميدان قهرمان خواهد شد و قلعه نويي به اولين افتخار در ليگ دست پيدا خواهد كرد. قلعه نويي خوب مي داند گذر از ذوب آهن آسان نخواهد بود، حتي اگر بيست هزار تماشاگر استقلالي به فولادشهر رفته باشند. استرس و تنش قهرماني نيمي از قدرت هر تيم را در چنين شرايطي خواهد گرفت، پس بحث رهبري تيم و تنظيم موقعيت رواني مسابقه بسيار مهم خواهد بود. استقلال قبل از اين كه خود را به مسائل تاكتيكي و فني مجهز كند، بايد استراتژي دو بازي باقيمانده را درك كرده باشد وگرنه از نظر حفظ سازمان تيمي دچار مشكل خواهد شد.
اين نوع بازي دست مربي را نيز براي اتخاذ تاكتيك مناسب بسته نگه مي دارد. بديهي است كه قلعه نويي با موج و يورش بدون برنامه به زمين حريف بازي را آغاز نخواهد كرد و همان دورانديشي و آرامش را به تيم خواهد داد تا در زمان مناسب ذوب آهن را از پاي درآورد. يك بازي جوانمردانه، تيم پيروز را معرفي خواهد كرد. آرايش استقلال با سه مدافع متمركز (قرباني، فكري، لطفي) خواهند بود و گيلائوري نيز در سمت چپ جايگزين نيك بخت خواهد شد. استقلال با قدرت خط مياني و حمله خود تا اين مرحله صدرنشين شده است.
گيلائوري، مجيدي، جباري، كاظمي، طالب نسب (منصوريان) مردان استقلال براي ديدار فردا خواهند بود. سياوش اكبرپور و رضا عنايتي نيز در خط حمله برنامه هاي خاص خود را دارند. آيا ذوب آهن و سه مرد دفاعي موفق آنها (سپهر حيدري، صالحي نژاد و نورمحمدي) خواهند توانست در مقابل اين دو مهاجم با دو بازي متفاوت كه مكمل يكديگر شده اند مقاومت كنند؟ تقابل پنج هافبك تكنيكي و دونده ذوب آهن با استقلالي ها در اين خط تيم پيروز را تعيين خواهد كرد. (بهادراني، اشجاريِ، كريميان، منصوري و رجب زاده) مي خواهند خط برتر باشند. آيا ذوب آهن فردا خواسته هاي پاس را كه خود بايد در تهران مقابل فجر سپاسي به ميدان رود برآورده خواهد ساخت؟
آيا ذوب آهن قهرماني را از قلعه نويي خواهد گرفت؟ آيا فرهادي و داسيلوا دو مهاجم ذوب آهن دروازه استقلال را باز خواهند كرد؟ بايد اين ديدار را در اصفهان تماشا كرد و منتظر پاس و فجر سپاسي نيز بود. پاس با هدف قهرماني در ليگ برنامه ريزي كلاني را در ابتداي فصل انجام داد. به خدمت گرفتن مصطفي دنيزلي نشان از خواسته هاي مسئولين پاس مي داد و او نيز تا اين هفته به وظايف خود كاملاً واقف و آگاه بوده است. اگر دست دنيزلي خالي نمي شد، اگر نكونام نمي رفت، پاس به اهداف خود آسانتر دست پيدا مي كرد، اما دنيزلي از همين تيم يك مدعي ساخته است كه اگر فردا استقلال در فولادشهر متوقف شود، پاس با عبور از فجر سپاسي در آخرين ديدار با صباباتري سرود قهرماني را خواهد خواند. ديدار دو تيم نظامي پاس و فجر يكي از ديدني ترين بازي هاي هفته بيست و نهم خواهد بود.
ديدار برق و صباباتري در شيراز هم از جمله بازيهاي جالبي است كه براي برق و حتي براي استقلال و پاس تعيين كننده خواهد بود. اگر برق در اين ميدان پيروز شود، در ليگ خواهد ماند؛ حتي اگر بازي آخر خود را به استقلال ببازد. اگر صباباتري پيروز شود، انگيزه هاي نايب قهرماني در آنها زنده خواهد شد و بازي آخر آنها با پاس بسيار جدي و مهم خواهد بود. اما اگر صباباتري بازي با برق را از دست بدهد، انگيزه كمتري براي مقابله با پاس پيدا خواهد كرد. اين بازي براي برق حكم مرگ و زندگي را دارد، آيا شيرازي ها دو نماينده خود را در ليگ حفظ خواهند كرد؟
شموشك در نوشهر نيز يكي از حساس ترين و مهم ترين بازيهاي خود را انجام مي دهد. حريف استقلال اهواز است. پيروزي شموشك، شكست برق و بازي پاياني شموشك با راه آهن و برق با استقلال حكم ماندن و رفتن شموشك را صادر خواهد كرد. فردا براي شموشك روز ديگري است. علي آذري مرد اول ميدان شموشك خواهد توانست شموشك و فروتن را نجات دهد؟ اگر او حركت كند شموشك، استقلال اهواز را نيز شكست خواهد داد. سايپاي تيره روز كه بهترين مربي خود را از دست داد به ديدار سپاهان مي رود. شكست سايپا براي ذوب آهن گوارا خواهد بود. در يزد ابومسلم با شهيد قندي سقوط كرده روبه رو مي شود تا شايد در پنج ضلعي بالاي جدول جايي پيدا كند. پرسپوليس دگرگون شده با راه آهن بازي مي كند. راه آهن ديگر هراس سقوط را ندارد و پرسپوليس نيز بيشتر آينده نگر شده تا نتيجه گير. در خوزستان فولاد با ملوان بازي مي كند تا ميانه هاي جدول تكاني بخورد. دوستداران فوتبال فردا قهرمان ليگ را خواهند شناخت؟

حسين رضازاده در ازبكستان وزنه مي زند
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: تيم وزنه برداري نفت مسجد سليمان هم صبح ديروز براي شركت در مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني باشگاههاي آسيا از طريق مسكو عازم شهر تاشكند در ازبكستان محل برگزاري اين رقابت ها شد. پيش از اين، تيم نفت اهواز براي حضور در پيكارهاي جوانان باشگاههاي آسيا كه طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه در اين شهر برگزار مي شود عازم اين كشور شده است. روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاري نيز مسابقات بزرگسالان با شركت وزنه برداران ۱۱ كشور آسيايي انجام مي شود كه تيم نفت مسجد سليمان نماينده ايران در جمع وزنه برداران آسيايي است.
در اين حال به نقل از «داراب رياحي» نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان حسين رضا زاده قوي ترين مرد جهان كه پيش از اين گفته شده بود به دليل آنكه در حال حاضر با هيچ تيمي در ايران قرارداد ندارد تمايلي به شركت در اين مسابقات ندارد، عليرغم سرماخوردگي فردا به همراه گئورگي يوردان ايوانف عازم ازبكستان خواهد شد تا براي نفت مسجد سليمان در اين رقابت ها وزنه  بزند.

كشتي ايران در دو عرصه  جهاني و آسيايي
خبرنگار همشهري: كشتي آزاد ايران در سال جاري دو ميدان بزرگ و حياتي را پيش روي خود دارد، رقابت هاي جهاني چين و بازي هاي آسيايي دوحه.به همين منظور با انتخاب سرمربي و مربيان تيم ملي مقرر شده است كه اردوهاي آماده سازي ملي پوشان از روز دهم ارديبهشت ماه سال جاري آغاز شود.
اين در حالي است كه طي روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته مسابقه هاي قهرماني كشور در شهرستان كرمانشاه برگزار مي شود و فدراسيون كشتي نيز بلافاصله بعد از آن ۶ تيم را انتخاب و آن ها را به تورنمنت هاي مختلف اعزام خواهد كرد.
قرار است اوايل مرداد ماه امسال پيكارهاي مرحله نهايي انتخابي تيم ملي برگزار شود. شش كشتي گير در هر وزن جواز حضور در مسابقات مرحله نهايي را به دست مي آورند كه قهرمان كشور صاحب يكي از شش سهميه مي شود.

برنامه مسابقات هفته بيست و نهم ليگ برتر
* برق شيراز _ صباباتري تهران ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه حافظيه شيراز
* شموشك نوشهر _ استقلال اهواز ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه شهداي نوشهر
* شهيد قندي يزد _ ابومسلم مشهد ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه نصيري يزد
* پرسپوليس تهران _ راه آهن تهران ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه آزادي
* پاس تهران _ فجر شهيد سپاسي شيراز ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه دستگردي
* فولاد خوزستان _ ملوان بندر انزلي ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه تختي آبادان
* سايپا تهران _ فولاد سپاهان اصفهان ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه انقلاب كرج
* ذوب آهن اصفهان _ استقلال تهران ساعت ۳۰/۱۶ ورزشگاه فولادشهر

تراويكامربي تيم دوم واليبال جهان در ايران
011679.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: «جوبومير تراويكا» مربي صاحب نام صربستاني هم براي آمدن به ايران آمادگي خود را براي مذاكره  اعلام داشت. «تراويكا» سال پيش با صربستان و مونته نگرو نايب قهرمان ليگ جهاني و نايب قهرمان اروپا در شهر رم ايتاليا شده بود. چندي  پيش نيز «كياچ» هموطن تراويكا براي به دست گرفتن هدايت تيم ملي بزرگسالان در سفري ۴۸ ساعته به تهران آمده بود كه جواب مذاكره دوروزه اش را هنوز نگرفته است. يكي از مشكلات «كياچ» عدم تسلط به زبان انگليسي بود. جالب آن كه دو هفته پيش در يك برنامه تلويزيوني در شهر بلگراد كه «ست كوويچ» و «كياچ» ميهمانان اين برنامه بودند، «ست كوويچ» از قراردادش با تيم ملي واليبال بزرگسالان تا پايان المپيك ۲۰۰۸ پكن خبر داده بود!

درخشنده ناظر فني باشگاه هاي آسيا
كنفدراسيون واليبال آسيا با صدور اطلاعيه اي اسامي كميته هاي مختلف ناظر بر مسابقات واليبال قهرماني باشگاههاي قاره را تعيين كرد. در جمع نمايندگان اين كنفدراسيون نام سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال ايران و عضو كميته مسابقات كنفدراسيون آسيا نيز به عنوان ناظر فني به چشم مي خورد. ميشي كاوا از ژاپن، ترنر از استراليا، هي گانگ بين از كره جنوبي، سري پل از تايلند و جعفر نصيب از بحرين هم ديگر نمايندگان برگزيده كنفدراسيون واليبال آسيا هستند. مسابقات واليبال باشگاههاي آسيا طي روزهاي ۳۱ ارديبهشت ماه تا هفتم خردادماه به ميزباني ويتنام انجام خواهد شد و تيم پيكان تهران نماينده ايران در اين بازيهاست.

صنام قهرمان بسكتبال جوانان تهران
گروه ورزشي: در پايان رقابت هاي بسكتبال جوانان باشگاه هاي برتر استان تهران صنام با شكست دادن پيكان تيم مدافع عنوان قهرماني در سكوي اول ايستاد. اين بازي را صنام ۶۶ بر ۵۴ از پيكان برد. در بازي رده بندي نيز صبا باتري با برتري ۵۴ بر ۵۱ مقابل نفت سوم شد. رقابت هاي ديدار نهايي و رده بندي در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد.

بالاك در چلسي
حسن حيدري: ميشائيل بالاك هافبك مياني تيم بايرن مونيخ مذاكرات خود را براي پيوستن به باشگاه چلسي تأييد كرد. در شرايطي كه بايرن مونيخ در حال حاضر در شرايط دشواري در بوندس ليگا بسر مي برد و هامبورگ به نزديك ترين فاصله به اين تيم رسيده، اين خبر بازتاب گسترده اي در باشگاه داشته و مونيخي ها را با شوكي بزرگ مواجه ساخته است. وي در اين باره گفت: هنوز در اين باره تصميم قطعي نگرفته و قراردادي امضاء نكرده ام اما مذاكرات جدي را انجام داده ام. چلسي كه با آبراموويچ ميلياردر روسي توانايي خريد هر بازيكني را دارد اكنون در صدد انتقال بالاك به اين تيم مي باشد. بالاك ۲۹ساله در ادامه افزود: من مستقيماً با خوزه مورينيو صحبت كردم و به نتايج مثبتي رسيديم.

ساموئل اتوئو به الاتحاد عربستان پيوست
011682.jpg
سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا ادعا كرد كه ساموئل اتوئو مهاجم كامروني بارسلونا با قراردادي قرضي راهي تيم الاتحاد عربستان شد.در حالي كه ساموئل اتوئو نقش مهمي  در صدرنشيني بارسلونا در لاليگا و صعود اين تيم به مرحله  نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا داشته، سايت AFC نوشت كه اين بازيكن كامروني با قراردادي قرضي راهي تيم الاتحاد عربستان شده است و اين مساله با توجه به شرايط حساس بارسلونا در اروپا كمي  دور از ذهن به نظر مي رسد.اتوئو در نشستي مطبوعاتي در جده گفت: «من تنها براي پول بازي نمي كنم.رضايت از انتخاب در اولويت قرار دارد و اين كه مي توانم با الاتحاد در ليگ قهرمانان آسيا بازي كنم، خوشحال كننده است.»

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |