يكشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۲ - Apr 30, 2006
نويد به خانواده ها در آستانه تعطيلات تابستاني:
آغاز بهره برداري از ۱۰۰ زمين چمن در تهران
دكتر قاليباف: شهرداري تا پايان امسال در ۵۰۰ محله تهران
زمين چمن مصنوعي راه اندازي مي كند
عكس : جواد گلزار
000138.jpg
000180.jpg
000183.jpg
گروه شهري: روز گذشته طي مراسمي با حضور دكتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران كار بهره برداري از صد زمين چمن مصنوعي با صرف اعتباري بالغ بر ۴۰ ميليارد ريال و با بهترين شرايط و استانداردهاي جهاني آغاز شد.
همشهري به نقل از دكتر قاليباف مي نويسد ايجاد امكانات ارزان ورزشي در محلات علاوه بر نقش سازنده اي كه بر سلامتي شهروندان دارد، بسياري از معضلات جسمي ناشي از كم تحركي زندگي ماشيني و شهري را مرتفع ساخته و در بهبود سلامت روح و روان شهروندان بسيار مؤثر است.
بنابر اين گزارش عملاً يكصد زمين چمني كه روز گذشته با حضور دكتر قاليباف به بهره برداري رسيد در مناطق جنوبي شهر نظير مناطق ۲۰ ، ۱۹ ، ۱۶ ، ،۱۲ ۱۸ ، ۱۴ ، ۱۵ و ۹ واقع شده است.
قاليباف با اشاره به اين نكته كه يافتن استعدادهاي درخشان ورزشي از همين محلات آغاز مي شود گفت: طبيعي است هرچه امكانات ورزشي در محلات بيشتر و ارزانتر باشد استعدادهاي بيشتري شكوفا و كشف خواهد شد.اين در حالي است كه به گفته قاليباف بسياري از آسيب ديدگي هاي بدني و مهم ورزشكاران حرفه اي در واقع نتيجه ورزش كردن آنان در مكانهاي نامناسب و يا با وسايل غيراستاندارد بوده است.
بيش از ۹۰ سالن چندمنظوره ويژه بانوان با اولويت مناطق جنوبي شهر تهران در ۶ ماهه اول امسال به بهره برداري مي رسد. وي گفت: اين اولويت ها براي شهروندان ساكن جنوب شهر در زمينه برخورداري از خانه هاي فرهنگ، سلامت، شهردار محله، حوزه هاي خدماتي و عمراني مي باشد.
قاليباف گفت: يكي از دغدغه هاي اصلي مديريت شهري كاهش آسيب هاي اجتماعي است، بنا بر اين پرداختن به ورزش، پر كردن اوقات فراغت، تأمين سلامت جسمي، روحي، نشاط و شادابي شهر از برنامه هاي تعطيل ناپذير مديريت شهري است و از اين طريق سعي خواهيم كرد سطح زندگي مردم را ارتقاء بخشيم.
وي قول داد شهروندان در سال ۸۵ چه در عرصه عمران شهري و چه در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي و ورزشي شاهد گام هاي جدي در سطح شهر باشند.
وي تأكيد كرد: شهرداري مصمم است توان خود را اعم از امكانات و اعتبارات كه بدون شك از ناحيه شهروندان تأمين مي شود و به  صورت امانت دراختيار ما مي باشد در راستاي ارتقاء آسايش و رفاه مردم هزينه كند.
به گزارش همشهري دو تن از نمايندگان فيفا (فدراسيون جهاني فوتبال) به دعوت محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال روز جمعه گذشته از پروژه ۵۰۰ زمين چمن ۵۰۰ محله شهرداري تهران بازديد كردند. به گفته مهندس تشكري نيا مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي و ورزشي نمايندگان فيفا با در نظرگرفتن وسعت و پراكندگي زمينهاي ورزشي سرعت عمل شهرداري تهران در به ثمر نشستن اين تعداد زمين فوتبال تا پايان سال ۸۵ را حركتي بي سابقه و انقلابي در ورزش ارزيابي كردند و از اين طرح به عنوان الگويي موفق براي تعميم در ساير كشورهاي جهان ياد كردند.
تشكري نيا اظهار داشت: نمايندگان فيفا قول دادند در آينده نزديك با اعزام يك گروه كارشناسي به تهران به بررسي استانداردهاي مربوط به ابعاد و امكانات فني اين زمينها، نحوه آموزش مربيان و استعداديابي جوانان و... پرداخته و در اين باره راهكارهاي همكاري با مديريت شهري را بسنجند.
وي افزود: نمايندگان فيفا همچنين از طرح شهرداري تهران براي محصور كردن تعدادي از زمينهاي چمن مصنوعي به منظور استفاده بانوان استقبال كردند.
طبق آمار شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران تا پايان امسال مناطق ۱۶ ، ۱۸ ۲۱، و ۲۰ هريك با ۱۵ ، ۱۳ ۱۴، و ۱۱ زمين چمن صاحب بيشترين تعداد زمينهاي چمن مصنوعي در ميان مناطق ۲۲گانه خواهند بود.
پس از آن مناطق ۲ ، ۱۴ ، ۱۷ و ۱۹ با ۸ ، ۶ و ۷ زمين در مقام دوم به لحاظ برخورداري از زمينهاي چمن مصنوعي قرار دارند. در اين ميان سهم مناطق ۱ ۳، ، ،۵ ۹ و ۱۳ از ۵۰۰ زمين چمن مصنوعي تنها يك زمين خواهد بود.
ميانگين تعداد زمينهاي چمن مصنوعي مناطق ۶ ، ۱۱ ، ،۱۲ ۱۴ ، ۱۵ و ۲۲ نيز ۴ قطعه زمين ورزشي در نظر گرفته شده است.بنا بر اين گزارش سرگروه كارشناسي براي مكان يابي زمينهاي چمن مصنوعي وارد عمل شدند و پس از شناسايي اين زمينها طراحي هاي لازم را در خصوص انتخاب نوع چمن، رعايت مسايل فني و دوام و كاهش آسيبهاي ناشي از ورزش لحاظ كردند.

نگاه
000129.jpg
داوود كاظمي

همزمان با روز ملي فردوسي
هفت خوان رستم و تنديس فردوسي پرده برداري مي شوند
ايسنا: همزمان با روز بزرگداشت فردوسي با تقدير از نقالان و شاهنامه خوان ها، از هفت خوان رستم در موزه  فردوسي پرده برداري مي شود.
ابوالفضل مكرمي فر، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي با بيان اين مطلب، افزود: همزمان با روز بزرگداشت فردوسي، از آب نماي مقبره  فردوسي كه با اعتباري معادل ۵۰۰ ميليون ريال ساخته شده است، پرده برداري خواهد شد.
وي به پرده برداري از تنديس فردوسي در دانشگاه فردوسي در شب بزرگداشت اين شاعر فرهيخته اشاره كرد و گفت: همزمان با روز بزرگداشت فردوسي، آرامگاه اين شاعر گل باران خواهد شد. هم چنين در حضور ميهمانان داخلي و خارجي، اپراي رستم و سهراب و نمايش «آخرين پر» با موضوع شاهنامه اجرا خواهد شد.

عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران:
شوراها زمينه مردم سالاري و حذف ديوان
 سالاري را فراهم ساخت
گروه شهري: عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: تأسيس شوراها گامي مهم در راستاي حذف ديوان سالاري و جايگزين ساختن مردم سالاري در كشور به شمار مي رود.
مهندس اميررضا واعظي آشتياني خزانه دار شوراي شهر در گفت وگو با همشهري افزود: اختصاص ۷ اصل از قانون اساسي جمهوري اسلامي به شورا ،به عنوان يكي از مترقي ترين قوانين اساسي دنيا نشان دهنده اهميت و ارزش است كه قانون اساسي براي مردم قايل است.
وي با اشاره به دستاوردهاي تأسيس شوراها گفت: حضور شوراها فضاي مشاركت را در مردم ايجاد و به تبع آن ديدگاه آنان را به شهرداري ها عوض كرد.
آشتياني افزود: تا قبل از شوراها مردم نگاه خوبي نيست به شهرداري ها نداشتند و شهرداري ها را سازماني منفعت طلب و تضييع كننده حقوق خود تلقي مي كردند. ولي امروزه با حضور شوراها اين فضا تا حدودي تلطيف شده است.وي افزود: در دوره اي كه احمدي نژاد شهردار تهران شد، بزرگترين كاري كه صورت گرفت اعتمادسازي نسبت به شهرداري بود و در نتيجه درصد نارضايتي مردم از شهرداري كه از اين لحاظ روزي در صدر سازمان ها قرار داشت به يكباره كاهش يافت.
خزانه دار شوراي شهر تصريح كرد: شوراها طي ۲ دوره فعاليت خود، تجربه موفقي را در اداره شهرها و روستاها ارايه داده اند و اين درحالي است كه شوراها به دليل نوپايي و ساختار خاص مديريتي كشور همواره با مشكلات و چالش هايي رو به رو بوده اند.
واعظي آشتياني در عين حال گفت: شوراها تا رسيدن به وضعيت مطلوب و همسنگ با كشورهاي توسعه يافته فاصله زيادي دارند.
وي افزود: موقعيت و جايگاه شوراها در كشورهاي توسعه يافته و چگونگي كنترل و نظارت آنها بر امور شهري و تمامي شئوون جامعه، حاصل بيش از ۶۰ سال تجربه در مديريت واحد شهري است. از اين رو با دو دوره فعاليت شوراها در ايران نمي توان به يكباره به آن سطح مطلوب رسيد.
واعظي آشتياني ازجمله مشكلات شوراها را قوانين موازي دانست و گفت: همزمان با شروع كار شوراها بايد قوانين موازي و مقررات و آيين نامه ها و دستورالعمل هاي سازمان ها و ارگان ها اصلاح مي شد، زيرا در حال  حاضر در مواردي مصوبه شورا با دستورالعمل فلان سازمان و يا ارگان مغايرت پيدا مي كند و چالش هايي را به دنبال دارد.
وي افزود: شناخت و آگاهي به امور شهري و دقت در تصميم گيري لازمه كار شوراهااست و نمايندگان مردم در شوراها بايد با نگرشي همسو با قوانين جاري كشور مصوباتي بگذرانند كه ضمن حفظ منافع مردم، مغايرتي با قوانين جاري كشور نداشته باشد.
عضو هيأت رئيسه شوراي شهر همچنين مديريت واحد شهري را براي اداره امور به ويژه كلان شهرها ضروري دانست ولي در عين حال گفت: تحقق مديريت واحد شهري به يكباره و بدون شناسايي و اصلاح قوانين موازي امكان پذير نيست.
به گفته خزانه دار شوراي شهر، اگرچه بضاعت علمي شوراها در اداره شهرها خوب است و مسايل را به طور علمي و كارشناسي مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهند ولي اين به معناي نفي و ناديده گرفتن ديدگاه ها و نظرات كارشناسي ساير دستگاه ها و سازمان ها نيست.
آشتياني افزود: در حال  حاضر كارشناساني در سازمان هاي مختلف وجود دارند كه با توجه به اشراف و نگاه عميق آنان به مسايل و حضور مستمر در روند و فرآيند كار، شوراها مي توان از نظرات آنان در تصميم گيري ها استفاده كرد و به جمع بندي اصولي و كارشناسي رسيد.
وي مشكلات شوراها را به عوامل دروني و بيروني تقسيم كرد و گفت: مهمترين مانع دروني شوراها اين است كه مصوباتي داشته باشند ولي شهرداري ها به عنوان عوامل اجرايي به آنها عمل نكنند و يا توجيه نباشند.
آشتياني افزود: موانع بيروني نيز قوانين و مقررات موازي است كه نياز به اصلاح دارد. زيرا قوانين موجود در برخي نهادها و ارگان ها در مواردي با مصوبات شوراها مغايرت پيدا مي كند.

هزينه كفن و دفن متوفيان
000144.jpg
ايسنا: مدير عامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: امسال هزينه كفن و دفن متوفيان افزايش نمي يابد. محمود رضاييان با اشاره به اين كه بر اساس توافقات انجام شده، شهرداري متعهد شده سازمان بهشت زهرا (س) را در طرح هاي عمراني ياري كند و سازمان نيز هزينه كفن و دفن را افزايش نمي دهد، افزود: سازمان علاوه بر هزينه هاي عمراني نيازمند هزينه هاي خدمات است كه اين هزينه را از محل فروش خدمات جانبي در بهشت زهرا و دريافت هزينه هاي كفن و دفن تأمين مي كند. وي گفت: با توجه به كمك شهرداري و تأمين هزينه هاي عمراني، سازمان بهشت زهرا نيز بر اساس تأكيد شهردار تهران، رفاه حال شهروندان و كمك به اقشار محروم جامعه امسال هزينه كفن و دفن را همچون سالهاي گذشته افزايش نمي دهد.

حضور رانندگان زن در ناوگان حمل و نقل عمومي تهران
000135.jpg
مهر: رانندگان زن متقاضي تا پايان ارديبهشت ماه جاري مي توانند در ناوگان حمل و نقل عمومي تهران، براي جابجايي مسافران خانم شركت داشته باشند.مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با اعلام اين خبر گفت: تفكيك مسافران خانم و آقا در ميني بوس ها ميسر نيست، لذا درصدد برآمديم اين فرصت را در اختيار بانوان قراردهيم تا در جابجايي مسافران خانم مشاركت داشته باشند.
مهندس محمد احمدي بافنده تصريح كرد: در مسيرهايي كه تعداد مسافران خانم در حد مطلوب قرار دارد، رانندگان خانم با خودروهاي ون مسافران را جابجا مي كنند.

ساماندهي تابلوهاي  پزشكان
000132.jpg
ايرنا: مديرعامل  سازمان  زيباسازي  شهر تهران  ازآغاز اجراي  طرح  ساماندهي  تابلوهاي  تبليغاتي  پزشكان  پايتخت  در سال  جاري  خبر داد.حجت الله  ملاصالحي  گفت : البته  هنوز مصوبه  اجراي  اين  طرح  به اين  سازمان  ارسال  نشده  اما به  محض ابلاغ ، شهرداري  كار ساماندهي  تابلوها را آغاز مي كند.وي  با بيان  اينكه  هر پزشك  تهراني  فقط حق  نصب  يك  تابلوي  تبليغاتي  رابراي  معرفي  تخصص  خود دارد، اظهارداشت : در صورت  افزايش  اين  تابلوها، عوارض تعيين  شده  بايد پرداخت  شود.وي  درخصوص  ابعاد، رنگ  و مطالب  تبليغي  اين  تابلوها، تصريح  كرد: تمامي اين  ضوابط درمصوبه  شوراي  اسلامي شهرتهران  ديده  شده  كه  نسبت  به  قبل  محدوديت هايي  نيز اعمال  شده  است .

عضو شوراي  شهر تهران :
سلامت  كار و ديد كارشناسي  از دستاوردهاي  شوراهاست
ايرنا: رييس  كميسيون  توسعه  و عمران  شوراي  اسلامي  شهر تهران  گفت : سلامت  در انجام امور كارها و بهره گيري  از نظرات  كارشناسي ، از جمله  دستاوردهاي  دوره  دوم شوراهاي  شهر و روستا است .
دكتر «حسن  زياري» به  مناسبت  نهم  ارديبهشت ، روز شوراها درگفتگو با ايرنا افزود: در اين دوره  انجام  امور با ديد خدمتگزاري  به  مردم  و عموما با ديد فني  و كارشناسي  پيگيري  شد وارزيابي ها از عملكرد شوراها مثبت  است .
وي  اظهار داشت : ارتباط  خوب  شوراها با مردم  در اصلاح  مسايل  و مشكلات  شهر و بخصوص  شهرداري ها، موثر بوده  است .
زياري  گفت : شوراها در نظا رت  بركارهاي  مديريت  شهري  و هماهنگي  بين  ديگر دستگاه هاي  دولتي  فعال  در شهر نقش  خوبي  داشته اند و مي توانند نقش  موثرتري داشته  باشند.
وي  افزود: اعضاي  شوراها خدمتگزار مردم  هستند وبايد قدر و منزلت  و جايگاهي  كه  از مردم  گرفته اند را بدانند.وي  گفت : تشكيل  شوراهاي  شهر و روستا در قانون  اساسي  پيش  بيني  شده كه عبارت از واگذاري  كار مردم  به  مردم  است  واين از اصول  خوب  و مترقي  است  كه  در قانون اساسي  ديده  شده  است .
رييس  كميسيون  عمران  شوراي  اسلامي  شهر تهران  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه شوراها چقدر در تحول  نظام  مديريتي  كشور نقش  داشته اند، گفت : فعلا جايگاه  قانوني  شوراها مشكل  دارد و به  خوبي  اين  جايگاه  تبيين  نشده  است .
وي  گفت : تاثير شوراها در عملكرد مديريتي  كشور بوده  ولي  در تحول ساختاري  به  دليل  موانع  قانوني  و تعريف  نشدن  جايگاه ، هنوز نتوانسته  نقش موثري  ايفا كنند.
زياري  تصريح  كرد: اگر به  دنبال  تحقق  مديريت  واحد شهري  هستيم ، با قانون  موجود امكان  ندارد و بايد اختيارات  بيشتري  به  شوراها داده  شود تا جايگاه  واقعي  خود را پيدا كنند.
رييس  كميسيون  عمران  شوراي  اسلامي  شهر تهران  با اشاره  به  اينكه  مديريت شهري  فقط  مرتبط  با شهرداري  نيست ، گفت : اگر به  دنبال  شوراي  شهرداري  باشيم  يك موضوع  ديگري  است  ولي  اگر خواهان  شوراي  شهر هستيم  و موضوع  واگذاري  مسووليت ها به  شوراها و شهرداري ها مطرح  باشد، قانون  فعلي  كافي  نيست .
وي  تصريح  كرد: بايد همراه  با واگذاري  فعاليت ها به  شهرداري ها اختيارات و بودجه  نيز داده  شود.

در روز جهاني كارگر
براي نخستين بار از كارگران شهرداري
تهران تجليل مي شود
000147.jpg
گروه شهري: با دستور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران و با تشكيل ستاد جشنواره گراميداشت روز جهاني كار و كارگر، براي نخستين بار از كارگران نمونه شهرداري تهران تجليل مي شود.
مهندس سعيد عاصمي مديرعامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: جشنواره تجليل از كارگران روز ۱۱ ارديبهشت در سالن شهيد آويني فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود. وي همچنين اظهار داشت: در اين مراسم كه تني چند از اعضاء شوراي اسلامي شهر تهران، شهردار تهران، مديران شهرداري تهران، كارگران و خانواده هاي آنان شركت دارند، از تلاش هاي كارگران در روند آباداني كلانشهر تهران و نيز كوشش در جهت رفاه شهروندان قدرداني خواهد شد و به كارگران نمونه لوح و هدايايي اهداء مي شود. عاصمي با اشاره به رسالت شهرداري تهران در نگهداشت فضاي سالم براي شهروندان كلانشهر تهران هدف از برگزاري جشنواره را بزرگداشت روز جهاني كارگر و تكريم كارگران شهرداري تهران عنوان كرد.

معاون مالي و اداري شهرداري تهران:
هر فصل آماده ارايه گزارش مالي به شوراي شهر هستيم
ايرنا:  معاون  اداري  و مالي  شهرداري  تهران  با بيان  اينكه  مشكلي  براي  ارايه گزارش  مالي  به  شوراي  اسلامي  شهر تهران  وجود ندارد، گفت : آمادگي  داريم  هر فصل  گزارش  مالي  را به  شوراي  شهر ارايه  دهيم .
چندي  پيش ، نايب  رئيس  شوراي  اسلامي  شهر تهران  با تأكيد بر اين  كه  شهرداري هر ماه  بايد به  شورا گزارش  مالي  ارايه  دهد، گفت : شهرداري  تهران ، تاكنون در چند سال  گذشته  گزارشي  در اين  ارتباط ارايه  نكرده  است .
حسن  بيادي  در تأييد سخنان  فرماندار تهران  درخصوص  شفاف سازي  وضعيت درآمدها و هزينه هاي  شهرداري  در سال  ،۸۴ تصريح  كرد: در ارايه  نكردن  گزارش مالي  توسط شهرداري  هم  شوراي  شهر و هم  شهرداري  مقصر هستند.
دكتر  پورزرندي  به تغيير سيستم  حسابداري  شهرداري  از نقدي  به  تعهدي  درسال  جاري  اشاره كرد و افزود: با تغيير اين  سيستم ، دسترسي  به  اطلاعات  مالي  شهرداري  در هرزماني  فراهم  شده  و هر زماني  كه  اعضاي  شوراي  شهر بخواهند، مي توانيم  گزارش دهيم .
وي  تصريح  كرد: شهرداري  تهران  گزارش  مالي  سال  ۸۴ را با توجه  به  اينكه مديريت  آن درشش  ماهه  دوم  سال  تغيير كرد، آماده  و به  شوراي  شهر ارسال  كرده است .
به  گفته  معاون  اداري  و مالي  شهرداري  تهران ، بر اساس  تصميم  اعضاي  شورا بررسي  اين  گزارش  با سه  ماه  تاخير در تابستان  امسال  صورت  خواهد گرفت .
پورزرندي  با تأكيد بر اينكه  قانون ، شهرداري  را ملزم  به  ارايه  گزارش هر شش  ماه  يكبار كرده  است ، گفت : اين  گزارش  بايد دقيق  و كارشناسي  شده  باشد تا خللي  در امور مالي  شهرداري  به  وجود نيايد.
وي  خاطرنشان  كرد: شهرداري  تهران  در دوسال  گذشته  هيچ  گزارشي  از وضعيت مالي  خود نداشته  كه  اين  مهم ، دسترسي  به  اطلاعات  مالي  گذشته  را سخت  كرده است .

ارايه خدمات ارزان
ايرنا: استاندار تهران  از شهرداران  استان  تهران  خواست  تا مسير ارايه  خدمات ارزان  به  شهروندان  را هموار كنند.دكتر «كامران  دانشجو» با تاكيد برضرورت  ايجاد تسهيلات لازم  براي  ارايه خدمات  ارزان  در راستاي  كاهش  فاصله  طبقاتي ، اظهار داشت : افراد آسيب پذير جامعه  را از خدمات  شهري  ارزانتري  بهره مند سازيد.وي  افزود: تشكيل  يك  نهاد مردمي  و برگزاري  انتخابات  در جامعه  از مشخصه  هاي  يك  جامعه  آزاد براي  خدمتگزاري  بهتر است  كه  پويايي  را به  همراه  دارد.استاندار تهران  با تاكيد بر لزوم  بازبيني  و اصلاح  مسير خدمت رساني تصريح  كرد: افزايش  و يا محدوديت  اختيارات  در جريان  ايجاد تسهيلات  لازم  براي خدمتگزاري  بايد با نيت  تقويت  و حفظ  ارزش هاي  اسلامي  باشد.

راهبري ترافيك در بزرگراه هاي تهران مكانيزه مي شود
000141.jpg
ايرنا: مدير عامل  شركت  ترافيك  شهرداري  تهران  از روان سازي  ترافيك  بزرگراه  همت  با بهره گيري  از سامانه  مديريت  ترافيك  بزرگراهي  مكانيزه  تا پايان  امسال خبر داد.
حجت  الله  بهروز اعلام  كرد: در فاز نخست  طي  شش  ماه  آينده ، طرح  مديريت  ترافيك  بزرگراهي  مكانيزه  در بزرگراه  همت  اجرا مي شود و پس  از آن  در ديگر بزرگراه هاي  پايتخت  ازجمله  نيايش  و رسالت  به  اجرا در مي آيد.
وي  تصريح  كرد: با بهره گيري  از اين  سيستم ، ظرفيت  رمپ هاي  ورودي  بزرگراه  همت  بصورت  لحظه اي  و برحسب  ميزان  حجم  ترافيك  موجود به راحتي  تشخيص  داده  شده  و با اعلام  مسيرهاي  ترددي  جايگزين  براي  خودروها در ديگر معابر ترافيك  بصورت  ثابت  كنترل  مي شود.
بهروز خاطرنشان  كرد: اكنون  مديريت  ترافيك  بطور مقطعي  از سوي  پليس  در برخي  از بزرگراه هاي  اصلي  و پر ازدحام  تهران  ازجمله  همت ، صدر و مدرس  بصورت  دستي  و نه  مكانيزه  اجرا مي شود.
وي  گفت : در مواردي  كه  ترافيك  سنگين  در برخي  از بزرگراه هاي  تهران  وجود دارد، پليس  با قراردادن  جرثقيل هاي  ويژه  حمل  خودرو در بخش هايي  از سطح  بزرگراه  اقدام  به  ايجاد سد معبر، مديريت  ترافيك  و نيز كنترل  و روان سازي  ترافيك  مي كند.
به گفته  مديرعامل  شركت  كنترل  ترافيك  شهرداري  تهران ، اتوبان  همت  يكي از پرازدحام ترين  بزرگراه هاي  پايتخت  با توقف هاي  زياد خودروهاست  و مشكل  اصلي اين  بزرگراه  وجود ورودي هاي  كنترل  نشده  است .
بهروز از سيستم  مديريت  ترافيك  بزرگراهي  به عنوان  يك  شاخص  پرارزش  كنترلي  ياد كرد و گفت : هر چه  جريان  ترافيك  در بزرگراه ها روان  و آسان ترباشد تاثيرش  در معابر بيشتر است  و خودروها آسان تر مي توانند در سطح  شهر تردد نمايند.
وي  اظهارداشت : اجراي  طرح  مذكور تنها بر روان سازي  ترافيك  اثرگذار است  و بر ميزان  كاهش  ظرفيت  حجم  تردد و نيز ميزان  خودروها در سطح  بزرگراه ها تاثير مثبتي  ندارد.
اين  مقام  مسئول  افزود: اكنون  با امكانات  موجود، تنها قادر به  بررسي  و اعلام  اخبار ترافيكي  در بزرگراه ها هستيم  و قدرت  مديريت  و هماهنگي  به  موقع  ترافيك  براي  اعلام  مسيرهاي  جايگزين  تردد خودرو نداريم .
وي  گفت : با اجراي  طرح  مديريت  ترافيك  بزرگراهي  در تهران  شاهد تاثيرات  مثبت  بي شماري  در استفاده  بهينه  از ظرفيت هاي  موجود و به حداقل  رسيدن  گره هاي  ترافيكي  در بزرگراه ها خواهيم  بود.
وي  ابراز اميدواري  كرد كه  با مكانيزه  نمودن  سيستم  مديريت  ترافيك  در سطح  شهر تهران  بزودي  كليه  گره هاي  ترافيكي  موجود در بزرگراه ها تعديل  و تردد در سطح  شهر تهران  روان  شود.
بزرگراه  همت  يكي  از چهار بزرگراه  پرازدحام  هميشه  درگير با ترافيك هاي  سنگين  شهر تهران  است  كه  حتي  در روزهاي  عادي  نيز گرفتار ترافيك  سنگين  و درهم  پيچيده  است .اين  بزرگراه  داراي  رمپ هاي  ورودي  شرقي  غربي  و شمالي  بسيار از جمله  چمران ، توانير، يادگار امام ، شيخ  فضل الله  نوري  و مدرس  است  كه  در همه  ساعات  روز و نه  فقط ساعات  اوج  ترافيك ، با ترافيك  سنگين  مواجه  است .
با اين  حال  هنوز راهكار قطعي  و تدابير ترافيكي  موثري  براي  پيشگيري  از ايجاد گره هاي  ترافيكي  و كنترل  تردد از سوي  مسئولان  ذيربط به  اجرا در نيامده است .

۲۰ ارديبهشت، نام نويسي آزمون كارداني
به كارشناسي ناپيوسته
گروه علمي و فرهنگي : نام نويسي  آزمون  ورودي  دوره هاي  كارداني  به  كارشناسي  ناپيوسته  سال  ۱۳۸۵از روز چهارشنبه ، ۲۰ ارديبهشت  ماه  آغاز مي شود. نام نويسي  و شركت  در اين  آزمون  تا پايان  وقت  اداري  روز يكشنبه  ۳۱ ارديبهشت  ماه  جاري  در دفاتر پستي  صورت  مي گيرد.داوطلبان  شركت  در اين  آزمون  مي توانند با مراجعه  به  ادارات  پست ، نسبت  به تهيه  و تكميل  مدارك  ثبت  نامي  و ارسال  آن به  صورت  پست  سفارشي  اقدام  كنند.

ارايه بن كتاب به دانشجويان
گروه علمي فرهنگي: مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از برنامه وزارت علوم براي ارايه بن خريد كتاب به دانشجويان خبر داد.
دكتر هادي اسلامي درباره لزوم ارايه بن كتاب به دانشجويان، با بيان اينكه سال گذشته وزارت ارشاد توزيع بن كتاب نداشته است، اظهار كرد: وزارت علوم نيز تا كنون در رابطه با ارايه بن كتاب به دانشجويان مذاكره اي نداشته است، با اين حال ارايه بن كتاب به دانشجويان مي تواند به عنوان يكي از برنامه هاي مطلوب و اثرگذار در وزارت علوم دنبال شود و جزو برنامه ها نيز قرار مي گيرد. وي با بيان اينكه شايد برنامه ارايه بن كتاب دانشجويي تا زمان برگزاري نمايشگاه كتاب اجرايي نشود، اظهار كرد: با اين حال احتمالا در طول سال اين برنامه اجرايي خواهد شد. وي با اشاره به ضرورت ارايه تسهيلاتي به دانشجويان براي خريد كتب دانشگاهي و منابع تخصصي و لاتين، تصريح كرد: علم آموزي در كشور هزينه دارد، بنابراين بايد وزارت علوم در حل معضلات مربوطه كمك كند كه در اين راستا ارايه بن خريد كتاب مي تواند يكي از اين تسهيلات باشد. مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه هنوز صحبتي در خصوص ارايه بن كتاب به دانشجويان نشده است، به ايسنا گفت: با اين حال اعضاي شوراي صنفي برخي دانشگاه ها كارت هاي تخفيف خريد كتاب از حدود ۴۰ ناشر را بين دانشجويان توزيع مي كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |