يكشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۲ - Apr 30, 2006
فوتبال جام حذفي ايران
ملوان هم حريف پرسپوليس نشد
پرسپوليس، آسيا را نشانه گرفته است
عكس : مجتبي جانبخش
پرسپوليس به راه افتاده است. تيم ضرب برداشته و بدون انگيزه چون تيم هاي جوان با طراوت و زنده فوتبال بازي مي كند. بازيكنان پرسپوليس براي پيروز شدن انگيزه لازم را دارند و چون مهرزاد معدنچي تمام خلاقيت خود را در ميدان بروز مي دهند. معدنچي در مقابل ملوان نيز يك مهاجم بي نظير بود.
000126.jpg
پرسپوليس ۳- ملوان انزلي يك
گل ها: مهرزاد معدنچي (۲ گل) و پژمان نوري براي پرسپوليس و مازيار زارع براي ملوان
داور: ايرج نظري به كمك اسماعيل صفيري و حسن كامران فر
تماشاگر: بيش از چهل هزار نفر
گروه ورزشي: در باروري فوتبال باشگاههاي كشور و در آستانه بازيهاي جام جهاني _ فوتبال جام حذفي نيز به ارزشهاي واقعي خود دست پيدا مي كند.
همين كه پرسپوليس يكي از دو تيم پرطرفدار كشور با اين جام انگيزه پيدا مي كند و در پايان بازيهاي ليگ خود را با آري هان در آماده ترين شكل ممكن قرار مي دهد، يك موفقيت است. جام حذفي نيز حالا خود را در اندازه  هاي يك رويداد بزرگ فوتبال مطرح مي كند.
اگر پرسپوليس قهرمان جام حذفي شود،  چه اتفاق مباركي شكل مي گيرد؟ آري استقلال و پرسپوليس در جام قهرماني باشگاههاي آسيا. براي فوتبال ما اين حضور يك موفقيت بزرگ است كه براي ديدار اين دو باشگاه با حريفانشان ورزشگاه آزادي لبريز از تماشاگر شود. پرسپوليس پس از عبور سخت و غرورآميز از سد ابومسلم از كنار ملوان نيز گذشت و چون ديدار در مشهد با اقتدار بازي را آغاز و در نهايت پيروز شد. دستاوردهاي آري هان حتي اگر ۳۰% از فوتبال اروپا را بداند در زمينه بازي خود را نشان داده است. حركات بدون توپ، سرعت توپ و بازي و جاگيري سه خط اصلي و حمايت از يكديگر كوچكترين درسهايي است كه هان به بازيكنان پرسپوليس آموخته است. تركيب پرسپوليس در مقابل ملوان، همان نفراتي بودند كه ابومسلم را شكست دادند. بازي را سرخپوشان با هجومهاي در عمق و فرارهاي كاظميان و معدنچي آغاز كردند.
پرسپوليس براي رفتن به جمع چهار تيم برتر جام حذفي و جبران مافات بازيهاي ضعيف در ليگ برتر ملوان را در تهران مغلوب كرد. بازي خوب پرسپوليس در مشهد و شكست دادن ابومسلم نايب قهرمان جام حذفي دوره پيش كافي بود تا چهل هزار تماشاگر در يك روز غيرتعطيل راهي ورزشگاه آزادي شوند. پرسپوليس با روحيه گرفتن از حمايت تماشاگران در نيمه اول كاملا سرتر از ملوان بود و بارها بوي گل را در ورزشگاه پراكند. تهاجم بي وقفه پرسپوليس در نيمه اول تنها يك گل به همراه داشت كه زننده آن پژمان نوري بازيكن سابق ملوان بود كه روي پاس رو به عقب كاظميان توپ را با پاي چپ وارد دروازه ملوان كرد. در نيمه دوم فشار ملوان براي جبران گل خورده بيشتر شد، اما پرسپوليس به لطف تحرك چشمگير خط دفاعي و خط مياني خود ضرب حمله حريف را مي گرفت. در اوج حملات ملوان، باز هم پرسپوليس بود كه روي ضدحمله با فرار «ساها» و پاس عالي او با ضربه تمام كننده مهرزاد معدنچي (يكي از بهترين هاي ميدان) به گل  دوم رسيد. در حالي كه به نظر مي رسيد ملوان از تب و تاب بيفتد، اين تيم خيلي زود با ضربه حساب شده مازيار زارع فاصله را كاهش داد و طرفداران پرسپوليس را در اضطراب فرو برد. درست در دقايق پاياني بازي بود كه معدنچي با ضربه اي زاويه دار از چپ براي سومين بار دروازه ملوان را فرو ريخت تا پرسپوليس خيالي آسوده يابد. پرسپوليس با اين پيروزي گام بلندي در راه قهرماني برداشت.
پرسپوليس در نيمه نهايي با نوژن مازندران ديدار مي كند و صباباتري با سپاهان روبرو مي شود.

شمشيربازي جوانان ايران در جمع چهار تيم برتر آسيا
ايرنا: تيم  ايران  با پيروزي  بر كويت  به  مرحله  نيمه  نهايي  مسابقات  شمشيربازي قهرماني  جوانان  آسيا در رشته  اپه  راه  يافت .در اين  مسابقات  كه  در كويت  در حال  انجام  است  ، تيم  اسلحه اپه  جوانان كشورمان  متشكل  از محمد پوردانا، آرش  نوزاد ، عبدالله  سراچيان  و يحيي  رحيم زاده  روز شنبه  توانست  با نتيجه  ۴۵ بر ۴۴ برابر تيم  كويت  به  پيروزي  دست يابد و راهي  مرحله  نيمه  نهايي  گردد.لازم  به  ذكر است  كه  كسب  مدال  برنز اين  رقابتها در اين  اسحله  براي  تيم شمشيربازي  ايران  مسجل  گرديد.مسابقات  شمشيربازي  قهرماني  جوانان  آسيا كه  از روز چهارم  ارديبهشت  ماه جاري  آغاز شده بود، امروز به  كار خود خاتمه  خواهد داد.

گنادي و ماشنكو رفتند
مربيان روسي و ارمني براي تيم ملي ژيمناستيك
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: از فدراسيون ژيمناستيك خبر مي رسد كه دو مربي روسي شاغل در تيم ملي ژيمناستيك ايران هر كدام به دلايل گوناگوني از اين تيم كنار رفته اند و قرار است مربيان ديگري جايگزين آنها شوند.
گهرخاني در اين باره مي گويد: پس از آن كه «زادوژني گنادي» از لحاظ برخوردهاي اجتماعي در زمان مربيگري مورد قبول كارشناسان و فدراسيون قرار نگرفت، نتيجه گيري نهايي فدراسيون بر اين شد كه او در حد سرمربيگري تيم ملي ايران نيست و قراردادش تمديد نشد و يك ماه زودتر از پايان قرارداد به كشورش بازگشت. وي مي افزايد: سرگئي ماشنكو نيز به دلايل مشكلات خانوادگي نتوانست تيم ملي را همراهي كند. در نتيجه در نشست كميته فني فدراسيون تصميم بر اين شد كه يك مربي ديگر از مكتب روسيه (اوكراين، روسيه، بلاروس) جايگزين شود.
سرپرست فدراسيون ژيمناستيك اضافه مي كند: تا روزي كه مربي جديد خارجي بيايد كادر فني سابق هدايت تيم ملي را به عهده خواهند داشت. در اين ميان محتشمي، قاسمي، جوان بخت و نوظهوري مربيان تك وسيله ما هستند و از ميان ۵ مربي ارمني شاغل در ايران هم سوس و اسكوئيان به تركيب تيم ملي اضافه مي شوند.

پيروزي دختران ايراني بر زنان آلماني
گروه ورزشي _ مريم رضايي: تيم فوتبال منتخب زنان برلين آلمان كه براي انجام چند بازي دوستانه به كشورمان سفر كرده است عصر ديروز در دومين مسابقه خود در كشورمان در ورزشگاه آرارات با تيم منتخب جوانان ايران روبرو شد كه در پايان مسابقه را با نتيجه (۲-۳) واگذار كرد.تيم ميهمان در نيمه اول ابتدا در دقيقه ۲۷ توسط لينكه به گل اول خود دست يافت كه با گل كتايون خوشرويان در دقيقه ۴۵دو تيم نيمه اول را با نتيجه تساوي (۱-۱) به رختكن رفتند.در دقايق ابتدايي نيمه دوم و در دقيقه ۵۲ باز هم آلماني ها به وسيله پك به دومين گل خود دست يافتند و بعد از آن تيم كشورمان با انجام يك بازي منطقي تر ميدان  داري خود را آغاز كرد كه نتيجه آن دو گل فرشته كريمي در دقايق ۷۷ و ۸۵ بود.تيم فوتبال زنان برلين در اولين مسابقه خود در ايران با تيم ملي زنان كشورمان به نتيجه تساوي (۲-۲) رسيده بود.

احسان حدادي قهرمان رقابت هاي بلاروس شد
000120.jpg
گروه ورزشي: احسان حدادي ركورددار پرتاب ديسك ايران و آسيا عنوان قهرماني مسابقات بلاروس را كسب كرد. در اين مسابقات معتبر احسان حدادي كه در «مينسك» مشغول تمرينات آماده سازي است با ركورد ۶۱ متر و ۳۲ سانتي متر به عنوان قهرماني دست يافت.حدادي قرار است روز بيست و دوم ارديبهشت در مسابقات سوپرگراندپري دوحه شركت كند.در اين مسابقات احسان مهاجر شجاعي و سجاد مرادي دوندگان نيمه استقامت كشورمان نيز حضور پيدا مي كنند.

آذرپيام بلاتكليف
شهر واليبال خيز اروميه در دو سه سال گذشته با داشتن دو تيم مطرح، گرمابخش ليگ برتر واليبال ايران بوده است. دو تيم پگاه و آذرپيام هر كدام با امكاناتي خوب و جذب بازيكنان سرشناس و تماشاگراني پرشور توانسته بودند اروميه را بدل به پايتخت واليبال ايران نمايند. خبر كناره گيري احتمالي آذرپيام خبر خوبي نيست و جا دارد كه مسئولان وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات مانع از هم پاشيدن اين قطب جديد واليبال شوند. باشگاهي كه با فعاليت در رده هاي سني مختلف قدم هاي بزرگي در پرورش بازيكنان و جلب و جذب جوانان و نوجوانان واليبال منطقه برداشته است.

درخواست ۳۰۰ هزار يورويي تراويكا
گروه ورزشي _ علي شاكري: خبر ديروز همشهري مبني بر چشم انتظار بودن «لوبوميرتراويكا» سرمربي سرشناس اهل صربستان در پاسخ تهران به پيشنهاداتش را رئيس فدراسيون واليبال هم تأييد كرد. يزداني خرم در همين رابطه گفت: «تراويكا» مربي مطرح و با كلاسي است كه اعتبار خاصي نيز در دنيا دارد، اما دستمزد او بسيار بالاست. وي ميزان حقوق درخواستي «تراويكا» را سيصدهزار يورو اعلام كرد. يزداني در خاتمه پيرامون جذب سرمربي خارجي مجدداً تأكيد كرد و اظهار داشت: ما دست از تلاش نخواهيم كشيد و مطمئن باشيد يك مربي خوب را استخدام خواهيم كرد.

كناره گيري عموزاده خليلي از فدراسيون ورزش مدارس
گروه ورزشي: با كناره گيري رضا عموزاده خليلي سكان فدراسيون ورزش مدارس به احمد سيدباقري سپرده شد.مراسم توديع روز گذشته انجام شد و عموزاده جاي خود را رسما به باقري داد. عموزاده در گفتگو با ايرنا اعلام داشت، من عملا از ۳۰ مهرماه سال ۸۴ بازنشسته شدم و به دليل آنكه فدراسيون يك نهاد غيردولتي است در آنجا كار كردم. وي افزود: هيچ اتفاق خاصي رخ نداده و در واقع من خودم را بازنشسته كرده و كنار رفته ام تا افراد جديد، جوان و پرانرژي بيايند و منشاء كارهاي بهتر و بزرگتري باشند.

تيم ملي بوكس ايران فردا به تركيه مي رود
گروه ورزشي: تيم ملي بوكس ايران فردا با ۱۴ بوكسور و ۶ همراه براي شركت در تورنمنت بين المللي جام «احمد كومرت» عازم تركيه مي شود.حضور در اين پيكارها در چارچوب كسب آمادگي براي بازيهاي آسيايي دوحه ۲۰۰۶ است.اسامي تيم اعزامي ايران به شرح زير است.
۴۸ كيلوگرم: صادق فرج زاده
۵۱ كيلوگرم: عمران اكبري
۵۴ كيلوگرم: محمد دوجي
۵۷ كيلوگرم: مهرداد حميديان
۶۰ كيلوگرم: نورالدين چگيني و سعيد نوروزي
۶۴ كيلوگرم: مرتضي سپهوند و هومن كرمي
۶۹ كيلوگرم: رضا قاسمي
۷۵ كيلوگرم: همايون اميري
۸۱ كيلوگرم: مهدي قرباني
۹۱ كيلوگرم: علي مظاهري
وزن به اضافه ۹۱ كيلوگرم: روح الله حسيني و جاسم دلاوري

ليگ برتر انگليس
چلسي منچستر يونايتد را درهم شكست و قهرمان شد
000123.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم فوتبال چلسي براي سومين بار در تاريخ فوتبال اين باشگاه به مقام قهرماني در ليگ برتر دست يافت.چلسي روز گذشته در فاصله ۲ هفته به پايان بازي ها در استنفورد بريج به مصاف منچستر يونايتد رفت و در نهايت به برتري سه بر صفر رسيد.در اين بازي ويليام گالاس در دقيقه (۵) روي ضربه كرنر فرانك لمپارد گل اول را براي چلسي به ثمر رساند. جوكول هافبك تكنيكي چلسي در دقيقه ۶۱ با ضربه اي دقيق از درون محوطه جريمه براي دومين بار توپ را درون دروازه ادوين وان درسار جاي داد.در دقيقه ۷۳ ريكاردو كارواليو براي سومين بار دروازه يونايتد را گشود. با اين پيروزي چلسي با ۹۱ امتياز با اختلاف ۱۲ امتياز بيشتر نسبت به تيم دوم به مقام قهرماني دست يافت.در ادامه اين بازي ها امروز تاتنهام به مصاف بولتون واندرز مي رود. فردا نيز ساندرلند در خانه با آرسنال روبرو مي شود. در رقابتهاي ليگ برتر انگليس كه قدمتي بيش از ۱۰۰ سال دارد ليورپول تاكنون ۱۸ بار به مقام قهرماني رسيده است، منچستر يونايتد با ۱۵ عنوان قهرماني در رتبه دوم قرار دارد و آرسنال نيز با ۱۳ عنوان سومين تيم پرافتخار اين جام است. اورتون با ،۹ آستون ويلا و ساندرلند با ،۷ نيوكاسل با ۵ و شفيلد ونزدي با ۴ عنوان قهرماني در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |