پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۲ - May 11, 2006
افتتاح يك شبكه راديويي جديد از ۲۷ارديبهشت
اينجا تهران است، راديو گفت وگو
002064.jpg
گروه ادب و هنر: راديو گفت وگو ۲۷ارديبهشت ماه افتتاح مي شود. اين برنامه يكي از برنامه هاي جدي راديو با ساخت گفت  و گو و اطلاع رساني است و به همت محمديان مدير شبكه راديو راه اندازي شده است.
قالب و ساختار برنامه هاي اين راديو عمدتاً گفت وگو، ميزگرد، مناظره، مصاحبه، نمايش و مستندسازي بوده و آنونس، آرم استيشن و ميان برنامه هاي كوتاه به ميزان قابل توجهي در برنامه هاي اين شبكه مورد بهره برداري قرار خواهند گرفت.
محمديان مدير شبكه مي گويد: ازجمله موضوعاتي كه دستمايه برنامه سازي در شبكه قرار خواهد گرفت تنوع است به نحوي كه در همه زمينه ها و حوزه ها از جمله« دين و انديشه»، «ارتباطات و رسانه»،« اقتصاد» و« فرهنگ و هنر»،«تاريخ »،«علم و صنعت»،«سياست»،«ادبيات »، «موسيقي»،«حقوق »،« مديريت» و حتي «ورزش» برنامه سازي خواهد شد.
ويژگي هاي برنامه ها در اين شبكه حقيقت يابي، همه جانبه نگري، توانمندسازي عموميت جامعه، وجود تضارب  آراي  تحليلي و تفسيري بودن مباحث، روزآمد بودن برنامه ها، بهره گيري از تمام انديشه ها و افكار است. محمديان مي گويد:«اين برنامه در امر توليد از ساختاري كوچك و مختصر بهره گرفته است به طوري كه حداكثر ۴سكوي مديريتي در تشكيلات اين شبكه طراحي شده است. مديريت طرح و پژوهش،  مديريت نظارت و ارزشيابي، مديريت پخش و پشتيباني توليد و مديريت ارتباطات در ساختار اين شبكه وجود دارد.»
برنامه هاي زيادي براي اين شبكه طرح ريزي شده است.
« سؤال »عنوان يكي از اين برنامه هاست كه به گفت و گو در مسايل علوم نوين پرداخته مي شود. اسماعيل ميرفخرايي اجرا و اكبر جاهد تهيه كنندگي اين برنامه را برعهده دارند.
« تا هنر »گفت  و گوي رو دررو با اهل هنر است كه به مدت ۴۵دقيقه و چهار روز در هفته پخش مي شود.
« تولد جمهوري »مستند وقايع تاريخي پيروزي انقلاب است.
« رواق »به مدت ۳۰دقيقه به موضوع فرهنگ عامه مي پردازد.
« زنان در گستره اجتماع » در اين برنامه به مسائل مربوط به بانوان در حوزه هاي اجتماعي و حقوق پرداخته مي شود.
« گفت وگوي ورزشي »به مدت ۳۰دقيقه به مسائل زيربنايي ورزش كشور مي پردازد.
«چه روياها كه مي آيند »به نقد برنامه هاي راديو، تلويزيون،  سينما، تئاتر و مطبوعات مي پردازد.
« صدومين سال مشروطه » نيز عنوان برنامه اي است كه به مناسبت تقارن سال جاري با صدسالگي مشروطه تهيه شده است.
دكتر ابطحي در« دنياي ارم »به مسائل مربوط به فناوري هاي نوين ارتباطي مي پردازد.
« معرفي كتاب هاي هنري »نيز عنوان يكي ديگر از برنامه هاي جذاب راديو گفت وگو است.
وحيد رستگاري« هنر موسيقي » را ساخته است.
« محيط زيست »هم عنوان برنامه اي است كه بازهم اسماعيل ميرفخرايي اجراي آن را برعهده دارد.
« سوفيا » برنامه دوستداران فلسفه حكمت است كه به مسئوليت دكتر دين پرست اجرا خواهد شد.
« بزرگان ترجمه» يكي ديگر از برنامه هايي است كه دكتر خسرو باقري به گفت وگو با مترجمان مي پردازد.
شنيدن« مناظره » را از دست ندهيد در اين برنامه كه به مدت ۹۰ دقيقه پخش مي شود صاحب نظراني با ديدگاه هاي متفاوت به مهمترين مسائل كشور مي پردازند.
« انديشه ها »موضوعات جديد در حوزه فلسفه را مورد بررسي قرار مي دهد.« احزاب » هم برنامه اي است كه ضمن معرفي احزاب ايران به گفت وگو با فعالان احزاب كشور خواهند پرداخت.
« دنياي رسانه ها » رسانه هاي جهان را بررسي مي كند.
حسين اسكندري در برنامه« پرونده » و« گفت وگوي نسلها » را پيرامون جوانان و خانواده ها توليد و پخش مي كند.
برنامه«گفت و گوي روز » هر روز با حضور صاحبنظران و كارشناسان به جديدترين مسائل روز كشور مي پردازند.
« شهرك الكترونيك » مزاياي شهر الكترونيك و چالش هاي ايجاد اين سيستم را در كشور بررسي مي كند.
« گوياتر از كلام »اين برنامه را محمود مختاري براي دوستداران موسيقي تهيه و توليد كرده است.
« ايستگاه دانش و پيرامون »به معرفي آخرين دستاوردها و شنيدني هاي علمي اختصاص دارد.
« زمين، سياره من »همانطور كه پيداست به مسائل زيست محيطي مي پردازد.
« فانوس »هم چراغ كتابهاي هنري را روشن مي كند.« نيمه ديگر »نيز مسائل مربوط به بانوان را در حوزه هاي اجتماعي و حقوق مورد بررسي قرار مي دهد. ميزهاي تخصصي نيز در اين راديو تشكيل شده است، ميز ارتباطات رسانه و فناوري هاي نوين- ميز اجتماعي و اقتصادي- ميز دين و انديشه- ميز فرهنگ و ادبيات- ميز تاريخ، سياست و حقوق- ميز رويدادها- ميز هنر و نمايش.
شبكه راديويي گفت وگو روي موج FM رديف ۹MHو ۱۰۳ از ساعت ۱۸ تا۲۵ هر روز، برنامه هاي خود را پخش خواهد كرد. آدرس اينترنتي www.radio,ofto900.ir هم همواره به صورت online اخبار را در اختيار قرار مي دهد.

سينماي ايران
فيلم هاي تجسمي در موزه هنرهاي معاصر
فيلمهايي از هنرهاي تجسمي در موزه  هنرهاي معاصر تهران به نمايش گذاشته مي شود.عليرضا قاسمخاني مسئول بخش فيلم موزه هنرهاي معاصر تهران گفت: در چهارمين بخش از برنامه سي ام نمايش فيلم در سينما تك موزه هنرهاي معاصر تهران تعدادي از فيلمهاي سينمايي جهان در زمينه هنرهاي تجسمي از جمله سزان، لوترك و روتكو به نمايش گذاشته مي شود.وي گفت: اين فيلمها ۲۰ ، ۲۵ ، ۲۷ خرداد به ترتيب ذكر شده به نمايش در مي آيند.
جشنواره سينماي مستند سال آينده در تهران
«محمد آفريده» مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي گفت : نخستين جشنواره بين المللي سينماي مستند با حضور سينماگران داخلي و خارجي ، سال ۸۶ در تهران برگزار مي شود. «محمد آفريده» به ديگر برنامه هاي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي اشاره كرد و افزود : شش فيلم سينمايي در مرحله پيش توليد قرار دارد و مستندهاي «درياي پارس» به كارگرداني منوچهر طياب وتوليد يك طرح مستند با موضوع تهران در جدول كاري امسال جاي گرفته است.
توليد بيش از ۱۲اثر بلند سينمايي شامل پنج فيلم از فيلم سازان اول و دوم به همراه سه كار انيميشني و۸۰ فيلم مستند در حوزه توليد مركز جاي گرفته است.
آفريده ، برپايي جشنواره يادگار در بخش باستان شناسي را از ديگر فعاليت هاي حوزه سينماي مستند برشمرد كه به زودي در تهران برپا مي شود.

بازي
Jet Li : Rise to Honor
سيستم:PS2
سبك: اكشن
002115.jpg
يكي از نخستين بازي هايي كه در آن وجود يك ستاره سينما به عنوان قهرمان داستان استفاده شده بازي Rise to Honor بود كه شركت سرگرمي هاي سوني آن را روانه بازار كرد.
سبك كنترل بازي كمي در ابتدا گيج كننده به نظر مي رسد چون برخلاف آنچه تاكنون ديده شده بود بايد با آنالوگ ها ضربات را وارد مي كنيد.طراحي سه بعدي شخصيت جت لي خوب و قابل قبول كار شده بود و داستان ماجراي جالبي را روايت مي كرد. تنوع مراحل به خوبي در نظر گرفته شده و شما تنها با يك بازي بزن در رو سبك شورشي طرف نيستيد بلكه حالت هاي نبرد با اسلحه يا مراحل تعقيب و گريز هم بسيار به لذت بازي مي افزايد و مراحل را از يكنواختي خارج مي كند.حالت اسلوموشن يا time _ Bullet هم در بازي گنجانده شده كه خود دليل خوبي براي لذتبخش تر كردن بخش اكشن ماجرا است. اين بازي با وجود اينكه اكنون جزو پيشكسوتان PS2 محسوب مي شود همچنان ارزش بازي كردن را دارد.
Constantine
سيستم:PS2/ Xbox/PC
سبك: اكشن سوم شخص
002118.jpg
اين بازي از روي فيلمي با همين نام ساخته شده و تقريباً روال داستاني فيلم را دنبال مي كند. شما در نقش جان كنستانتين بازي مي كنيد كسي كه قادر است موجودات اهريمني را ببيند و به ماوراء سفر كند. بازي حالت اكشن سوم شخص داشته و شما سلاح هايي نظير شاتگان و هفت تير در اختيار داريد. دشمنان شما موجودات اهريمني و باهوش مصنوعي در حد معمولي هستند كه عبور از آنها كار دشواري نيست.
گرافيك بازي در حد خوبي كار شده و دموها كيفيت بالايي دارند. طراحي سه بعدي هنرپيشه فيلم (كيانوريوز) در بازي به خوبي انجام شده و بر كيفيت بازي افزوده است. در بعضي از معماهاي بازي ناچاريد وارد بخش ماورايي شويد و از دنياي ديگر كار را پيش ببريد كه اين قسمت ماجرا هم جالب توجه است. اكشن ها چندان زياد نبوده و معمولاً در شلوغ ترين حالت شما با ۴ دشمن به صورت همزمان مواجه خواهيد شد.
Blood will tell
سيستم:PS2
سبك: اكشن سوم شخص
002121.jpg
شركت سگا اين بازي را به زيبايي خلق كرده است. شما در Blood will tell نقش فردي را بازي مي كنيد كه اعضاي بدنش با مدلهاي فلزي تعويض شده اند و او در بازي يك به يك اين اعضا را به دست خواهد آورد.
داستان در ژاپن باستان صورت مي گيرد و ستاره بازي يك سامورايي است البته بسيار سريع و فرز بوده و چند ضربهاي او بيشتر به نينجاها شباهت دارد.
قهرمان داستان علاوه بر چند ضربهاي پي در پي و زيبا مي تواند از اعضاي بدنش هم به عنوان اسلحه استفاده كند مثل دو شمشير كوچكي كه در دستهايش جاسازي شده و يا توپي كه در زانويش كار گذاشته شده است.
تركيب حركات آكروباتيك با اين قابليت هاي جالب، به همراه گرافيكي خوب و ديدني بازي دلنشيني را براي علاقمندان اكشن Blood will tell پديد آورده است. البته نبايد از داستان بازي به راحتي گذشت چون انصافاً يكي از نكات برجسته اين بازي به شمار مي آيد.
002124.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.

برنامه
پرده
چند مي گيري گريه كني (كارگردان:  شاهد احمدلو)- استقلال، آستارا، بهمن، سروش، ايران، بلوار، فلسطين، مركزي، تهران، گلريز، شاهد، كانون، فردوسي
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) -فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي)-فلسطين ،۲ سپيده ۱
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)-قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي، تهران ،۱ ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد)-عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش، جي ،۳ ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون ،قدس
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۹
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:۲۰
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني) سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۸
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۹
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد) سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۸
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) تالار نو‎/ ساعت اجرا: ۱۹
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
گالري ضرابي: نمايشگاه زيورآلات مسي دانيال دادخواه/ ۲۲ تا ۲۸ ارديبهشت/ شريعتي، مقابل حسينيه ارشاد، شماره ۱۲۱۰/ تلفن: ۶-۲۲۲۲۷۹۷۵
گالري افرند: نمايشگاه طراحي هاي جلال متولي/ تا ۲۶ ارديبهشت/ جلال آل احمد، بزرگراه كردستان، خيابان ،۳۵ اشك شهر، حسيني، پلاك ۵۴/ تلفن: ۸۸۰۱۲۳۳۴
گالري باران: نمايشگاه طراحي مريم رحيمي نمين/ تا ۲۲ ارديبهشت/ دركه، احمدپور، شماره ۷/ تلفن: ۲۲۴۰۷۷۷۲
نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه نقاشي فريبرز فراغت/ ۲۲ تا ۲۷ ارديبهشت/ پاسداران، نبش گلستان سوم، پلاك يك، تلفن: ۲۲۵۶۵۴۳۴

قصه زندگي جنجالي دهه شصتي
002055.jpg
گروه ادب و هنر: دان چيدل هم دوست دارد كه صحبت كند و هم صحبت داشته باشد. اين بازيگر رنگين پوست سينما نقش اصلي فيلم درام «با من حرف بزن» را بازي مي كند.
به نوشته خبرگزاري رويتر، قصه فيلم كه برگرفته از يك ماجراي واقعي است ماجراهاي زندگي يك خواننده پاپ سياهپوست جنجالي را در يك ايستگاه راديويي سفيد پوست ها دنبال مي كند. فيلمبرداري فيلم ماه آينده در نيويورك شروع مي شود و قصه رالف والدو گرين معروف به «پيتي» را تعريف مي كند. اين نقش توسط چيدل بازي مي شود. پيتي قبل از خواننده شدن يك جاني خرده پا بود كه بعد ها (در دهه شصت ميلادي) تبديل به يك چهره سرشناس دنياي موسيقي شد.
چيوتل اجيفور كه در فيلم نقش مقابل چيدل را بازي مي كند. ديوي هيوز تهيه كننده نمايش ها و برنامه هاي پيتي است. كارگرداني فيلم را خانم كيسي ليمونز به عهده دارد كه خودش يك بازيگر سينماست. تهيه كننده فيلم سيدني كيمل است كه هفته قبل درام اجتماعي او «پرواز ۹۳» به روي پرده سينماها رفت. قصه فيلم درباره حادثه روز يازدهم سپتامبر است.
دان چيدل دو سال قبل براي درام سياسي «هتل رواندا» نامزد دريافت اسكار بهترين بازيگر مرد شد. وي در فيلم دو قسمتي «يازده يار اوشن» هم بازي كرده است.

موفقيت بين المللي فيلم جديد كروز
002061.jpg
گروه ادب و هنر: مأموريت جديد تام كروز كسب موفقيت بين المللي فيلم تازه اش است، «مأموريت غيرممكن ۳» اين بازيگر در ۵ روز اول نمايش بين المللي خود حدود ۷۱ ميليون دلار فروش كرد.
به نوشته نشريه ورايتي، سومين قسمت اين مجموعه فيلم حادثه اي و دلهره آور كه در ۵۷ كشور جهان به روي پرده سينماها رفته، توانست اين فروش خوب را بكند، فروش۳ روز اول فيلم در سينماهاي آمريكا ۴۸ ميليون دلار بود كه به گفته تحليل گران اقتصادي سينما كمتر از حد انتظار و پيش بيني بود.
«مأموريت غيرممكن ۳» بيشترين فروش را در كره جنوبي داشت، فيلم در اين كشور آسيايي افتتاحيه اي ۱۱ ميليون دلاري داشت. ديگر افتتاحيه هاي خوب بين المللي فيلم عبارت بودند از: انگلستان(۱۰ ميليون)، فرانسه (۶ ميليون) و مكزيك (۳ ميليون) البته ورايتي تذكر مي دهد كه موفق ترين فيلم كروز در سطح بين المللي هنوز جنگ دنياها است. اين فيلم كه ژولاي سال قبل به روي پرده رفت، در ۵ روز اول نمايش ۱۰۳ ميليون دلار فروش كرد.
موفقيت «مأموريت غيرممكن ۳» انيميشن كامپيوتري «عصر يخبندان ۲» را بعد از ۵ هفته صدرنشيني جدول بين المللي فروش به مقام دوم راند. فروش ۱۵ ميليوني فيلم فروش كلي آن را به ۴۰۶ ميليون دلار رساند. كمپاني فوكس قرن بيستم كه اين انيميشن را تهيه كرده، از اين فروش راضي به نظر مي رسد.

صنعت سينماي چين و انيميشن ۳ بعدي
002058.jpg
گروه ادب و هنر: چيني ها هم دست به كار توليد انيميشن هاي ۳ بعدي شده اند. فيلم «باز شدن موبيس» اولين انيميشن ۳ بعدي اين كشور است كه هم اكنون در آخرين مراحل توليد قرار دارد.
به نوشته سايت كونگ فو سينما، اين انيميشن روز ۲۸ ژولاي در كشور چين اكران عمومي مي شود. تهيه كنندگان فيلم هم اكنون در حال مذاكره با چند شركت توزيع كننده خارجي هستند تا اين انيميشن را در كشورهاي بزرگ جهان _ از جمله آمريكا و اروپا- نيز اكران عمومي كنند.
رسانه هاي گروهي چين از خبر توليد اولين انيميشن ۳ بعدي در كشور خود استقبال فراواني كرده اند. اين نخستين بار است كه صنعت سينماي چين به طور مستقل دست به توليد يك چنين فيلمي مي زند. با اين حال و با وجود آن كه همه عوامل توليد انيميشن چيني هستند، قصه آن يك قصه فرانسوي است.
قصه «باز شدن موبيس» برگرفته از يك كميك استريپ فرانسوي اثر ژان ژيراد است كه گلن چايكا آن را تبديل به فيلم سينمايي كرده است. فيلم كه حال و هوايي علمي- خيالي و ماجراجويانه دارد، درباره سفر يك پسر نوجوان به يك سياره خيلي دور است. او مي خواهد پدر گمشده اش را در اين سياره- كه محل زندگي موجودات بيگانه فضايي است- پيدا كند. در اين سفر او چيزهاي تازه اي ياد مي گيرد و با تقدير خود روبه رو مي شود.

دكه
نشريات چهارگانه شاهد و ادبيات امروز
002049.jpg
002052.jpg
002067.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي:بنياد شهيد قضيه انتشار منظم و جدي نشريات چهارگانه اش را جدي گرفته است. نشريات شاهد براي كودكان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با قطع هاي متفاوت و شكل و شمايل گوناگون، سال هاست كه منتشر مي شوند، اما اين اواخر بود كه شنيده شد مسئولان قصد كرده اند رويكرد مستقيم گويي و نصيحت محور نشريات را عوض كرده با شكل و شمايل مدرن و به روز، دوره جديدي را در انتشار آنها آغاز كنند.
حالا شماره ۳ «شاهد كودك» با قطع خشتي و قيمت ۱۵۰ تومان جلوي رويم است.
شاهد كودك با احتساب جلد ۲۴ صفحه است و مجموعه كاملي است از شعر، داستان، كميك استريپ (داستان تصويري)، كاردستي، سرگرمي، نقاشي و لطيفه و جدول بنابراين احتمالاً براي كودكان مي تواند سرگرم كننده و جذاب باشد. به ويژه با گرافيك و طرح هاي خوش رنگ و لعاب و كودكانه اش. اما همچنان مي  توان رويكرد مستقيم گويي و تلاش مسئولان براي آموزش نكات ارزشي و مذهبي را ديد. چيزي كه اگر به لايه هاي عميق تر كشيده شود، شايد بهتر باشد.
«شاهد نوجوان» ۲۵۰ تومان است با ۶۰ صفحه. شاهد نوجوان هم مثل سه نشريه ديگر شاهد، تمام رنگي است با مطالبي از اين دست: داستان دنباله دار «راز شب»، درباره علامه طباطبايي، گزارشي از نمايشگاه انجمن عكاسان شاهد و ايثارگر، نگاهي به زندگي و اشعار الكساندر بلوك، درباره تختي، ادبيات كهن (كليله و دمنه) و...
«شاهد جوان» هم به قيمت ۲۵۰ تومان منتشر مي شود و ۶۰ صفحه است. مرتضي آويني، اينترنت، شادي و نشاط و جواني، ازدواج، مشاوره، شهيد محمدباقر صدر،  اسرائيل، عراق، جايزه غني پور، معرفي كتاب و... در شماره آخر شاهد جوان كه مربوط به فروردين امسال است بيش از همه به چشم مي آيند. شاهد جوان بخش هاي مختلفي دارد: رسانه، اجتماعي، روبه رو، اقتصاد، سياست، عبرت، پاره هاي پولاد، ورزش، نور و نقره، فرهنگ و ادب، سلامت، طنز، جدول و گوناگون.اما شاهد بزرگسالان كه با نام «شاهد ياران» به بازار آمده است ويژه سالروز تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران است.
شاهد ياران مجموعه اي از گفت وگو است كه با مسئولان فعلي و قبلي بنياد شهيد انجام شده است.
دو نكته اما...
۱- اما هر چهار نشريه شاهد كه براي چهار گروه سني متفاوت منتشر مي شوند، مدير مسئول، سردبير و جانشين سردبير واحدي دارند: حسين دهقان، عباس خامه يار و محمدعلي فقيه. شايد اگر نگاه تخصصي تري به موضوعات به ويژه از لحاظ توجه به گروه سني شود، حاصل كار بهتر از آب درآيد.
۲- اگرچه مسئولان بنياد شهيد تلاش كرده اند نشريات سازمان را متحول كرده و نگاه شعاري سال هاي ابتدايي پس از جنگ را تعديل كنند، اما هنوز هم آن چه در اين نشريات ديده مي شود، از آن چه كه مي توان تصور كرد، فاصله بسياري دارد. طرح روي جلدها، سبك گرافيك نشريات، لوگوي به كار رفته براي هر چهار نشريه و از همه اينها مهم تر مطالب آنها به ويژه در سروش نوجوان و جوان، همچنان به سال هاي ابتدايي پس از جنگ ربط بيشتري پيدا مي كند تا امروز.
واقعيت اين است كه كودكان، نوجوانان و جوانان آن سال ها، حالا ديگر خواننده نشريات شاهد نيستند، چرا كه ديگر اصلاً كودك، نوجوان و جوان محسوب نمي شوند. حالا از پايان جنگ، ۱۸ سال گذشته است و ما با كودكان، نوجوانان و حتي جواناني سخن مي گوييم كه صداي هيچ گلوله اي را نشنيده اند؛ آنها فرزندان شهيد نيستند، بلكه شايد پدربزرگ هايشان شهيد شده باشند. ادبيات آنها ادبيات ديگران است.

موسيقي
عشق گمشده
فرهنگسراي بانو: جشن خانواده جمعه ۲۲ ارديبهشت از ساعت ۳۰/۱۶ تا ۳۰/۱۹ در فرهنگسراي بانو برگزار مي شود. اين جشن كه با همكاري مؤسسه مادران امروز برگزار مي شود، ويژه برنامه هاي متنوعي چون انواع بازي هاي سنتي و قصه گويي را برپا مي كند.
فرهنگسراي بهمن: امور هنرهاي نمايش فرهنگسراي بهمن تئاتر «عشق گمشده» را روي صحنه مي برد. اين نمايش به كارگرداني حسين ربيعي تا پايان ارديبهشت ماه در تالار مبارك فرهنگسرا اجرا مي شود.
ساعت اجراي نمايش ۹ ، ۱۰ و ۱۴ بوده و تماشاي آن براي عموم آزاد است.
خانه فرهنگ والفجر: شب شعر «تنفس صبح» با حضور شاعران جوان و پيشكسوت ۲۸ ارديبهشت ساعت ۳۰/۱۶ در اين خانه فرهنگ برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند با شماره تلفن ۳۳۸۳۳۰۰۱ تماس بگيرند.
خانه فرهنگ امامزاده يحيي(ع): كانون قرآن اين مركز در جهت آموزه هاي ديني و قرآني هر دو هفته يك بار ضمن برگزاري مسابقه به برگزيدگان جوايز نفيسي اهدا مي كند. علاقه مندان مي توانند با شماره تلفن ۳۳۵۵۳۲۲۸ تماس بگيرند.

جدول هاي اعداد
002103.jpg
002106.jpg
002109.jpg
002112.jpg
حل جدول شماره ۷۶
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |