يكشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۰ - May 21, 2006
حوادث
Front Page

با تلاش كارآگاهان اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ
باند جعل اسناد دولتي متلاشي شد
003942.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: پيگيري صد پرونده جعل اسناد و مدارك دولتي كارآگاهان اداره سيزدهم آگاهي را به پنج جاعل رساند.
به گزارش همشهري، به دنبال گزارش ده ها پرونده مشابه در خصوص جعل آرمهاي طرح ترافيك مخصوص جانبازان، از نقاط مختلف شهر تهران به اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ باعث شد يك تيم ويژه از كارآگاهان اين اداره تحقيقات خود را براي شناسايي عاملان جعل اين اسناد آغاز كنند. شاكيان اصلي پرونده،  سازمان طرح و ترافيك، مسئولين آژانس هاي كرايه خودرو، بنياد مستضعفان و شهرداري تهران بودند.
پليس بعد از انجام پيگيري هاي ويژه و جمع بندي اطلاعات دريافت كه در ماه هاي گذشته يكصد فقره شكايت مشابه در اين زمينه در مراجع قضايي و پليسي مطرح شده است.
مسئولان آژانسهاي كرايه خودرو كه از اين آرمهاي جعلي در اختيار داشتند به آگاهي فراخوانده شدند و با تحقيق ويژه از پنج مسئول آژانس كرايه خودرو در نهايت پليس آگاهي موفق به رديابي جاعلان شد. بررسي ها نشان مي داد دو مرد با اسامي جعلي كاشاني و عظيمي كه خود را وابسته به بنياد مستضعفان معرفي كرده بودند اقدام به توزيع آرمهاي تقلبي در سطح شهر تهران كردند كه در بررسي هاي پليسي معلوم شد هيچ كدام از اين افراد از اعضاي بنياد يادشده نبوده اند.
پليس آگاهي در ادامه بررسي هاي خود محل سكونت يكي از متهمان را حوالي كلانتري ۱۲۲ دربند شناسايي كرد و در حالي كه وي در خانه اش حضور نداشت از مخفيگاه وي يك قبضه سلاح كمري، ۲۰ تير فشنگ، يك سلاح پلاستيكي قلابي و اوراق جعلي كشف و ضبط شد.
با توجه به اقدامات به عمل آمده هويت اصلي چند نفر از مجرمان اين پرونده كه سردسته آنان فردي به نام احمد ۳۵ ساله بود كه با نام مستعار كاشاني اقدام به ارتكاب اعمال مجرمانه مي كرد شناسايي شد.
به اين ترتيب احمد حين فرار در ترمينال غرب بازداشت شد كه از وي در زمان دستگيري يك سلاح و تعدادي فشنگ كشف شد . وي در بازجويي ها سرنخهايي درباره يكي از اعضاي باند به نام جاويد كه در سال ۸۲ به بهانه بيماري از زندان خارج شده ولي ديگر بازنگشته بود و در زمينه جعل با آنها همكاري مي كرد را در اختيار مأموران قرار داد.كارآگاهان اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ در مرحله بعدي عمليات دستگيري متهمان، مخفيگاه جاويد را در منطقه تجريش شناسايي كردند كه محل مذكور تحت محاصره قرار گرفت و پليس آگاهي طي يك عمليات غافلگيرانه جاويد و ۴ عضو ديگر باند را دستگير كرد.از مخفيگاه احمد - م كه در سال ۷۶ طي يك سرقت مسلحانه از بانك با شليك گلوله از سوي پليس مجروح شده ولي موفق به فرار گرديده بود دو دستگاه كامپيوتر و مدارك و اوراق جعلي مربوط به ادارات دولتي كشف شد.رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده در شعبه يكم دادسراي ناحيه ۶ ادامه خواهد يافت.
سرهنگ حسيني خوئيني معاونت آگاهي تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر به شهروندان تهراني متذكر شد: در پايتخت تنها متولي تحويل كارتهاي طرح ترافيك، سازمان ترافيك بوده و افرادي كه از كانالهاي ديگر اقدام به دريافت مجوز طرح ترافيك كنند تحت تعقيب قانوني قرار خواهند گرفت.

مرد نيوزلندي پايش را مي فروشد
يك مرد نيوزلندي پايش را كه بر اثر ديابت قطع كرده بودند به فروش گذاشت.
گزارش سايت «نيوز تواني فور» حاكي است، «شان تورانس» مرد ۴۲ساله نيوزلندي كه از ديابت رنج مي برد مجبور شد پايش را در رابطه با بيماري اش قطع كند.او كه مبتلا به اين بيماري بود بسيار رنج مي برد و مي دانست دخترش هم اين درد را به ارث برده است تصميم گرفت به او كمكي كند.او تا مدتها پايش را در فريز نگه داشت و آگهي داد كه آن را سه هزار دلار مي فروشد.
اين مرد قصد داشت مبلغي را كه از اين راه به دست مي آورد به دخترش بدهد.تاكنون ۲۰ نفر به قصد خريد پاي او را ديدند اما بنا به دلايلي از خريد صرف نظر كردند.
در حال حاضر ۱۵ ماه از زمان قطع شدن پاي او مي گذرد ولي «شان»همچنان نسبت به فروش آن اميدوار است.

سارق پژو ، گروگانگير تاجر گرگاني بود
003894.jpg
گروه حوادث: دستگيري يك سارق مسلح در تهران پرده از راز گروگانگيري مرد تاجر در گرگان برداشت. به گزارش همشهري، عصر بيست و چهارم ارديبهشت، جواني به نام علي اصغر_ج در حاليكه يك كلت كمري را در دست داشت به سوي راننده خودروي پژو ۲۰۶ كه مي خواست سوار اتومبيلش شود، رفت و در حاليكه اسلحه را روي كمر مرد راننده به نام وحيد گذاشته بود با تهديد از وي خواست سوئيچ خودرو را در اختيارش بگذارد ولي مرد راننده حاضر به اجراي درخواست علي اصغر نشد و همين امر سرآغاز درگيري بين آنان شد. با سر و صداي راننده،  همسايگان به محل آمده و پس از آنكه سارق مسلح اقدام به شليك چند گلوله كرد وي را دستگير كردند. در همان لحظات اوليه مشخص شد كه مرد سارق با شليك گلوله اي از اسلحه خودش از ناحيه دست راست مجروح شده است. با حضور مأموران پليس، مرد مسلح دستگير و تحويل كاركنان اداره يكم پليس آگاهي شد.در بازجويي هاي صورت گرفته از متهم، كارآگاهان پليس با توجه به تصاوير چهره نگاري دريافتند عامل سرقت مسلحانه يك خودرو پرايد كه چهاردهم ارديبهشت در منطقه سعادت آباد ربوده شده بود نيز همين فرد است .علي اصغر وقتي خود را با مدرك و شواهد پليس در خصوص سرقت خودرو پرايد ديد چاره اي جز بيان حقيقت نداشت و به اين سرقت اعتراف كرد.
در حاليكه بازجويي ها درباره ديگر سرقت هاي احتمالي متهم ۲۴ ساله ادامه داشت، وي پرده از راز يك گروگانگيري در استان گلستان كه طراحي آن برعهده خودش بود و با سه نفر ديگر نقشه اش را به مرحله اجرا درآورده بود برداشت.
علي اصغر درباره اين گروگانگيري گفت: «بعد از شناسايي يكي از تاجران پنبه در گرگان و تعقيب وي توانستيم زمان رفت  و آمدهاي تاجر را بدست آورم، بعد از طرح يك نقشه آدم ربايي با سه نفر از دوستانم به نام هاي روح الله، حسن و ميثم موضوع را در ميان گذاشتم و آنها نيز از آنجايي كه از ثروت مرد تاجر مطلع بودند، پذيرفتند تا در اجراي آدم ربايي مرا همراهي كنند. روز بيستم فروردين ماه زماني كه مرد تاجر از منزل به سمت محل كارش در حال عزيمت بود به بهانه اي سد راه وي شده و او را به گروگان گرفتيم.»
علي اصغر در توضيح بيشتر اين واقعه به افسر پرونده گفت: «چهار نفري يك شبانه روز تاجر را در منطقه اي خارج از شهر پنهان كرده و با تهديد خانواده اش در نهايت موفق به گرفتن پنج ميليون تومان شديم. پس از پايان نقشه، من به تهران برگشتم ولي بعد از چند روز متوجه شدم روح الله و حسن در خصوص اين پرونده توسط پليس آگاهي استان گلستان بازداشت شده اند. در حال حاضر با بيان اعترافات اين متهم جستجو براي شناسايي مخفيگاه ميثم كه تنها متهم فراري اين پرونده است ادامه دارد. بررسي هاي پليسي نشان مي دهد علي اصغر در چند سال گذشته سابقه كيفري داشته است.
مرد معتاد تهديد به آتش  زدن خانه اش كرد
گروه حوادث: مرد معتادي كه در جنون مصرف موادمخدر قصد به آتش كشيدن خانواده اش را داشت، پيش از اقدام از سوي پليس دستگير شد.
به گزارش همشهري، شامگاه جمعه زماني كه ساكنان شهر زيبا در حال استراحت بودند، ناگهان فريادهاي يك زن كه درخواست كمك داشت توجه شان را جلب كرد. مردم با صداي فريادهاي زن به خيابان آمدند و دريافتند يكي از همسايه ها به نام داود قصد به آتش كشيدن خانه اش را دارد. بنابراين سريعا موضوع را به پليس اطلاع دادند و دقايقي بعد صداي آژير ماموران آتش نشاني در فضا پيچيد. ماموران كلانتري ۱۴۲ كن در تحقيقات اوليه از همسايگان متوجه شدند صاحبخانه دچار اعتياد شديد است و ظاهرا پس از مصرف مواد مخدر اقدام به چنين كاري كرده است.بنابراين با به دست آمدن نخستين اطلاعات، ماموران انتظامي و آتش نشاني قصد ورود به خانه را داشتند اما مرد معتاد كه از حالت عادي خارج شده بود با چاقو خانواده اش را تهديد به مرگ كرد.
اين سناريوي جنجالي بالاخره زماني پايان يافت كه مرد ۲۶ ساله اقدام به بازكردن شير گاز خانه اش كرد و قصد به آتش كشيدن ساختمان را داشت اما ماموران ضربت پليس در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير كردند. تحقيق از اين مرد در كلانتري ادامه دارد.
پليس زودتر از قاتل رسيد
گروه حوادث: مردي كه به انگيزه اختلافات خانوادگي نقشه قتل برادر زنش را كشيده بود، قبل از ارتكاب جنايت دستگير شد.
به گزارش همشهري، روز گذشته پس از آنكه تلفن كلانتري ۱۵۱ يافت آباد به صدا درآمد مردي وحشتزده از وقوع درگيري مسلحانه اي در بلوار الغدير اطلاع داد. بلافاصله ماموران پليس در محل حضور يافتند و مشاهده كردند فردي به نام غلام با اسلحه كلت كمري قصد كشتن برادر زنش را دارد. ماموران محل موردنظر را تحت محاصره خود قرار دادند و با تدابير خاص پليسي با مرد مسلح شروع به صحبت كردند. اما درحالي كه مشاوران پليس از متهم مي خواستند تا خود را تسليم كند، وي با شليك تير هوايي از ماموران خواست محل را ترك كنند اما ماموران پليس در يك اقدام غافلگيرانه موفق به دستگيري وي شدند.
با انتقال مرد مسلح به كلانتري در نخستين بازجويي ها وي درباره انگيزه اش گفت: به خاطر اختلافات خانوادگي قصد قتل برادر زنم را داشتم و به اين ترتيب با طرح نقشه اي از يكي از شهرستان هاي استان خوزستان به تهران آمدم اما قبل از آنكه موفق به اجراي نقشه ام شوم از سوي ماموران دستگير شدم.

سارق بدشانس در چنگال مأموران
گروه حوادث: سارق بدشانس كه با شكستن شيشه يك مركز تجاري قصد سرقت از آنجا را داشت، با حضور مأموران در محل غافلگير شد.
به گزارش همشهري، عصر روز پنج شنبه گذشته زماني كه مأموران گشت كلانتري ۱۰۴ عباس آباد در حال گشت زني در خيابان شايان بودند، متوجه شدند، شيشه يك واحد تجاري در طبقه اول شكسته است.مأموران به محل نزديك شدند و در بازرسي مقدماتي متوجه حضور مرد جواني شدند كه در حال جستجو در واحد آپارتماني بود.
مأموران كلانتري با اعلام موضوع به مقام قضايي وارد واحد تجاري شدند، سارق بدشانس با ديدن مأموران از پنجره شكسته اقدام به فرار كرد اما پس از تعقيب و گريزي كوتاه، زماني كه مأموران اقدام به شليك دو تير هوايي كردند، سارق جوان خود را تسليم مأموران كرد.پس از انتقال متهم به كلانتري هويت وي به نام اكبر آشكار شد و به سرقت ناكام اعتراف كرد.برپايه اين گزارش، تحقيقات در خصوص ساير سرقت هاي احتمالي وي ادامه دارد.

نقشه عجيب مرد براي سقط جنين همسر
003891.jpg
گروه حوادث : هنگامي كه اصرارهاي مرد جوان براي سقط جنين همسرش بي نتيجه ماند، وي در اقدامي عجيب، چند مرد و يك زن را اجير كرد تا همسر باردارش را بترسانند.
به گزارش همشهري، شهناز ۲۳ ساله، مدتي قبل پس از ازدواج با جوان ۲۷ ساله اي به نام بابك زندگي مشترك خود را با وي در خانه اي كوچك در شرق تهران آغاز كرد. پس از چند ماه از شروع زندگي مشترك، شهناز متوجه شد باردار است، اما وقتي كه با خوشحالي موضوع را به همسرش اطلاع داد در نهايت تعجب دريافت او به جاي خوشحالي از تولد نخستين فرزندش بسيار ناراحت شده است.
بابك با شنيدن موضوع از همسرش خواست كودكشان را سقط كند ولي زن جوان به جديت با وي مخالفت كرد و گفت هرگز نمي تواند كودك خود را از بين ببرد.
بابك كه متوجه شده بود همسرش هرگز حاضر به سقط جنين نخواهد شد با طرح نقشه اي عجيب از چند نفر از دوستانش خواست با جعل عنوان مامور به خانه آنها رفته و همسرش را بترسانند تا كودكشان سقط شود.
پس از آنكه دوستان مرد جوان پذيرفتند به او كمك كنند، با هماهنگي قبلي اي كه با وي انجام دادند اواخر هفته گذشته نيمه شب تحت عنوان مامور يكي از سازمانها به در خانه زن و شوهر جوان رفته و با تهديد زن جوان، وارد خانه شده و پس از به هم ريختن اثاثيه خانه، تا آنجا كه مي توانستند تلاش كردند اين زن را بترسانند، اما با تمام تلاش آنها اتفاق ناگواري براي اين زن نيفتاد.
در ادامه نقشه مهاجمان دو روز اين زن جوان را در خانه اي محبوس كردند و او را تحت فشارهاي عصبي و رواني قرار دادند اما بازهم كودك او سقط نشد.
سرانجام دوستان مرد جوان با تهديد از شهناز نوشته اي گرفتند كه او در آن رضايت داده بود كودكش را سقط كند. به اين ترتيب مهاجمان اين زن را براي سقط جنين به بيمارستان بردند، اما شهناز پس از ورود به اتاق موضوع را به پزشك اطلاع داد و به او گفت كه حاضر به سقط فرزندش نيست.
پزشك مخفيانه موضوع را به پليس اطلاع داد و پس از حضور ماموران پليس در محل، شوهر اين زن و همدستانش دستگير شدند.
روز گذشته بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي با احضار زن جوان، همسرش و دوستان او به بازجويي از آنها پرداخت.

در ادامه عمليات دستگيري اشرار تاسوكي
پايگاه غارگونه اشرار در منطقه «شورو» منهدم شد
گروه حوادث: در سومين روز رزمايش بزرگ «اقتدار» ، پايگاه اشرار در منطقه «شورو» در منطقه غرب زاهدان منهدم شد.
به گزارش همشهري، سردار قاسم رضايي، جانشين قرارگاه شرق رسول اكرم(ص) در خصوص انجام اين عمليات گفت: در حالي كه جغرافياي منطقه «شورو» ، فضاي مناسبي را براي اقدامات مجرمانه اشرار فراهم كرده بود، اطلاعات مردمي  به همراه شناسايي هاي صورت گرفته منجر به آغاز اين عمليات با حضور سه واحد از تيپ هاي حاضر در رزمايش بزرگ «اقتدار» شد. بدين ترتيب اين پايگاه از آنجا كه به شكل غار بوده و امكان فعاليت هاي تروريستي را براي اشرار مهيا كرده بود، مورد هدف قرار گرفته و از بالا منهدم شد.
به گفته سردار رضايي، هيچ جسد و يا مجروحي در پايگاه اشرار كشف نشده است، چرا كه مجرمان هنگام فرار، اقدام به انتقال تمامي اجساد و زخمي ها كرده بودند.
محاصره عوامل حادثه  دارزين ادامه دارد
استاندار كرمان نيز روز گذشته اظهار كرد: عوامل حادثه دارزين تحت محاصره شديد هستند و به زودي دستگير مي شوند.
رئوفي نژاد با بيان اين كه اقدام تروريستي دارزين هيچ بار نظامي  نداشت و به هيچ وجه اقدامي حساب شده نبود، گفت: اين كه اقدام تروريستي اخير با حادثه تاسوكي رابطه داشته است، هنوز مشخص نيست؛ اما محاصره عوامل اين حادثه هنوز ادامه دارد و طي ديروز مكان هايي را كه تروريست ها در آنها مخفي شده بودند، مورد حمله قرار داده ايم.
رئيس كل دادگستري كرمان نيز روز گذشته گفت:تا اين لحظه متهمي  در رابطه با حادثه بم- كرمان تحويل دستگاه قضايي نشده است.
احمد تويسركاني درباره آخرين وضعيت پرونده حادثه  تروريستي جاده بم- كرمان گفت: بعد از وقوع اين حادثه، پرونده اي در دادسراي بم تشكيل شده و ضابطان قوه قضاييه اعم از نيروهاي انتظامي  و اطلاعاتي اقدامات تعقيبي خود را انجام مي دهند.
وي افزود: تا اين لحظه كسي در ارتباط با اين حادثه تحويل دستگاه قضايي نشده است.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    زادبوم    |    حوادث    |
|   خارجي    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    سلامت    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   دانش    |    راهنما    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |