يكشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۶ - May 28, 2006
سازمان بهداشت جهاني هم خواستار
مبارزه با قاچاق دارو شد
* معاون وزير بهداشت: ۹۰ درصد فرآورده هاي دارويي قاچاق، تقلبي است. پزشكان از تجويز داروهاي قاچاق و ماهواره اي خودداري كنند
005178.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: كارشناسان بين المللي سازمان جهاني بهداشت هشدار دادند كه دولت ها و صنايع براي مقابله با تجارت سي دي هاي تقلبي خيلي بيشتر از مبارزه با موج روبه رشد تجارت داروهاي تقلبي كشنده و زيان بار تلاش مي كنند.
جوهاركنس، از كارشناسان اتحاديه بين المللي سازمان هاي بيماران در اين باره گفت: در حال حاضر يك تهديد رو به رشد در اين زمينه براي امنيت و سلامت بيماران در كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه وجود دارد. طبق آمار ارائه شده از سوي فدراسيون بين المللي انجمن هاي كارخانه داران صنعت داروسازي مقامات مسئول ۷۸۱ مورد توقيف داروهاي تقلبي در سال گذشته در سراسر جهاني داشته اند كه نسبت به سال ۲۰۰۴ حدود ۴۰ درصد بيشتر بوده است. آمارها همچنين نشان مي دهد: بيش از ۲۵درصد از داروهاي استفاده شده در كشورهاي در حال توسعه از اين قبيل داروهاي تقلبي هستند.
براساس اين گزارش، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر لزوم ادامه برخورد و مبارزه با فروشندگان داروهاي قاچاق و پاكسازي ناصرخسرو تاكيد كرد. وي افزود: ما مستقيماً براي مبارزه هزينه نمي كنيم البته كارهاي نظارتي وزارت بهداشت به نوعي مبارزه با قاچاق است.
دكتر رسول ديناروند، معاون غذا و داروي وزارت بهداشت با بيان اين كه داروهايي كه به عنوان قاچاق وارد كشور مي شود از شبكه رسمي وارد نمي شود، گفت: داروهايي كه به صورت قاچاق وارد كشور مي شود به علت وجود تقاضا براي مصرف است.
وي با بيان اين كه ۹۰درصد فرآورده هاي دارويي قاچاق، تقلبي است اظهار كرد: با توجه به اين كه محل توليد و توزيع اين داروها مشخص نيست، مصرف اين داروها در همه جاي دنيا غيرمجاز است. ديناروند تصريح كرد: زماني مي توان جلوي قاچاق اين داروها را گرفت كه پزشكان اين داروها را براي بيماران تجويز نكنند و در ضمن تبليغات اين داروها در رسانه ها و ماهواره ها گرفته شود و همچنين دستگاه انتظامي و قضايي با اين موارد به شدت برخورد كند.
هم اكنون ۵درصد داروي مصرفي كشور از خارج وارد مي شود، در حالي كه ۴۵درصد بودجه دارويي صرف اين مقدار واردات مي شود، چون اين اقلام دارويي گران هستند و دولت نيز امكان تخصيص يارانه براي تمام داروها را ندارد.
دكتر ديناروند در خصوص سياست هاي حوزه دارويي كشور گفت: وظيفه قانوني وزارت بهداشت اين است كه زمينه اي را فراهم كند تا همه مردم در سراسر كشور به داروهاي مورد نياز خود دسترسي داشته باشند. اين دسترسي ۳ بعد دارد: اول اين كه دارو در كشور وجود داشته باشد، يعني دچار كمبود نشود؛ دوم آن كه دارو جامع باشد، بدين معنا كه فهرست محدودي را دربر نگيرد و سوم اين كه دارو براي مصرف كننده قابل قبول باشد؛ يعني داروهايي كه داراي كيفيت تضمين شده توسط وزارت بهداشت در حد امكان باشند و عوارض جانبي هم نداشته باشند.
وي افزود: متأسفانه سازوكار توزيع دارويي كشور مناسب نيست و نيازمند يك تحول جدي در اين زمينه هستيم. مردم اكنون از اين وضعيت ناراضي هستند؛ چرا كه برخي بايد براي تأمين نياز دارويي خود از نقاط دور افتاده كشور به يك داروخانه خاص در تهران مراجعه كنند؛ ما اين وضعيت را قبول نداريم، بنابر اين به دنبال ساز و كاري هستيم تا به اين معضل پايان دهيم و داروهاي حياتي مورد نياز مردم را حداقل در مركز استان يا شهر محل اقامت آنها عرضه كنيم تا نياز به تردد و هزينه زياد نباشد.
دكتر ديناروند در خصوص بحث قاچاق و مشكلات بازار دارويي كشور گفت: در خصوص قاچاق دارو بايد زمينه هاي آن از بين برود. متأسفانه شرايط اقتصادي، سياسي، فرهنگي و جغرافيايي ما به گونه اي است كه نمي توانيم از تأثيرات آن در امان باشيم. بنابر اين وزارت بهداشت به عنوان يك سازمان نمي تواند ادعا كند كه اگر خوب فعاليت كنيم معضل قاچاق از بين خواهد رفت و اين تصور غلطي است كه حذف قاچاق دارو تنها به عهده وزارت بهداشت است. البته قطعاً وضعيت بهتر خواهد شد، اما به طور كامل ريشه كن نمي شود. معاون غذا و داروي وزارت بهداشت در خصوص كيفيت داروهاي توليد داخل گفت: كيفيت دارو از دو جهت قابل ارزيابي است ؛اول ماده اي كه توليد مي شود و قابل كنترل است و ديگري احساسي كه مردم و پزشكان در خصوص توليدات داخلي دارند، اين امر به فعاليت شركت هاي دارويي در بازار بستگي دارد. صنايع دارويي ما نيازمند تلاش جدي تري در خصوص بازاريابي هستند. همچنين تغيير نگاه مردم به توليدات داخلي بايد به عنوان يك استراتژي جدي مورد توجه قرار گيرد.

موارد نقض حقوق زنان به شوراي عالي
انقلاب فرهنگي منعكس مي شود
ايسنا: گزارش شور دوم طرح حمايت از حقوق و مسئوليت هاي زنان در عرصه هاي داخلي و بين المللي، پس از تصويب در كميسيون فرهنگي در دستور كار مجلس قرار گرفت.
عشرت شايق- نايب رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي- گفت: در صورت تصويب نهايي اين طرح، دولت موظف است در راستاي تحقق كامل اصول بيست و بيست و يكم قانون اساسي و اهداف چشم انداز بيست ساله، زمينه هاي تبيين و تحقق عملي حقوق و مسئوليت هاي زنان در عرصه هاي داخلي و بين المللي را بر اساس سند مرجع كه منشور حقوق و مسئوليت هاي زنان در نظام جمهوري اسلامي ايران مي باشد فراهم نموده و لوايح مورد نياز را براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي تقديم نمايد.
نماينده  ناظر مجلس در شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان افزود: بر اساس بندهاي ۱ و ،۱۸ وظايف شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين منشور در سياست گذاري هاي مربوط به امور فرهنگي و اجتماعي زنان، سند مرجع مي باشد كه در سه بخش، پنج فصل و ۱۴۸ بند در جلسه  ۵۴۶ شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده و كليه  دستگاه هاي ذي ربط مكلفند در سياست گذاري، اتخاذ تدابير قانوني، تصميمات و برنامه ريزي راجع به زنان، قواعد و اصول مندرج در آن را رعايت نمايند.
نايب رئيس فراكسيون زنان، همچنين اين منشور را مبناي معرفي و تبيين جايگاه زن در نظام جمهوري اسلامي در مجامع بين المللي دانست و افزود: شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان مكلف است هر دو سال يك بار نسبت به ارزيابي وضعيت زنان ايران اقدام نموده و گزارش خود را در خصوص پيشرفت هاي موجود در راستاي اهداف مشخص شده و همچنين موارد نقض حقوق زنان، به شوراي عالي انقلاب فرهنگي منعكس نمايد.

دخانيات سالانه جان ۵ميليون انسان را مي گيرد
گروه اجتماعي: دخانيات دومين عامل مرگ و مير انسان در جهان است و در حال حاضر سالانه باعث فوت يك نفر از هر ۱۰ نفر انسان، يعني مرگ و مير ۵ ميليون نفر در سراسر جهان مي شود. براساس گزارش سازمان ملل به مناسبت روز جهاني بدون دخانيات (۳۱ ماه مي برابر با ۱۰خرداد ۱۳۸۵) اگر الگوي فعلي مصرف دخانيات ادامه يابد تا سال ۲۰۲۰ رقم مرگ و مير انسان ها به دليل سيگار به ۱۰ ميليون نفر در سال افزايش مي يابد. دخانيات چهارمين عامل بيماري زا در سراسر جهان است. براساس گزارشي كه در سال ۱۹۹۴ تهيه شده، مصرف دخانيات موجب ضرري تقريباً معادل ۲۰۰ ميليارد دلار براي اقتصاد جهان مي شود كه عمده آن متوجه كشورهاي در حال توسعه است. دخانيات با فقر رابطه مستقيم دارد. مطالعات نشان مي دهد در خانواده هاي فقير و كم درآمد كه سيگار مصرف مي كنند ۱۰ درصد از مخارج خانواد صرف دود كردن دخانيات مي شود.

معتادان با اعمال قانون درمان مي شوند
ايلنا: رئيس دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي اعلام كرد: معتاداني را كه داوطلب درمان نباشند، از طريق اعمال فشارهاي اجتماعي و قانوني درمان مي  كنيم.
مهرداد احترامي گفت: در طرح درمان دادگاه مدار سيستم قضايي و درماني كشور را كنار يكديگر قرار مي  دهيم.وي افزود: در اين طرح معتاداني كه دستگير شده يا از سوي خانواده  ها معرفي مي  شوند، داوطلب درمان نيستند و از طريق فشارهاي اجتماعي كه گاهي فشارهاي قانوني نيز هست، درمان مي  شوند.به گفته احترامي، براي اجراي طرح مذكور نيازمند تغييراتي در قانون نيز هستيم كه اين تغييرات نياز به نظر مقام معظم رهبري دارد.وي تصريح كرد: مذاكرات اوليه براي اجراي طرح صورت گرفته تا از طريق قانون بتوانيم معتادان را درمان كنيم.وي يادآور شد: در طرح دادگاه درمان مدار فرد معتاد را بين دو مقوله تنبيه قانوني يا درماني قرار مي  دهيم تا فرد درمان را بر زندان و فشارهاي قانوني ترجيح دهد.

۴۹۰ هزار نفر غرامت دستمزد گرفتند
ايسنا: رئيس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت سازمان تأمين اجتماعي گفت: يك ميليون و ۴۴۵ هزار نفر در سال ۸۴ از حمايت هاي كوتاه مدت برخوردار شدند.
احمد پايور افزود: در مجموع با احتساب هزينه هايي از سوي سازمان به صورت مستقيم و يا در قالب قرارداد با كارفرمايان براي ارائه تعهدات كوتاه مدت، ۷۵۲ميليارد ريال اعتبار با افزايش ۳۰ درصدي نسبت به سال ۸۳ هزينه شده است. وي تصريح كرد: از جمله موارد تعهدات كوتاه مدت سازمان، پرداخت غرامت دستمزد در هنگام بروز حوادث و يا بيماري هاست كه در سال ۸۴ بيش از ۴۹۰ هزار نفر با ۲۴ درصد رشد نسبت به سال پيش، از اين خدمت برخوردار شده اند كه ۴۱۵ميليارد ريال اعتبار بابت ارائه اين خدمات با ۲۶ درصد رشد پرداخت شده است. پايور خاطرنشان كرد: همچنين بيش از ۳۲ هزار نفر در سال گذشته كمك هزينه بارداري دريافت كرده اند كه اين تعداد نسبت به سال ۸۳ ، ۲۲ درصد رشد داشته و هزينه هاي مربوط به اين خدمت با ۳۴ درصد رشد به ۶۸ ميليارد ريال رسيده است.
به گفته وي بيش از ۷۱ هزار نفر در سال ۸۴ يعني ۲۲درصد بيشتر نسبت به سال۸۳ از كمك هزينه ازدواج برخوردار شدند كه اين خدمت با بيش از ۹۵ ميليارد ريال اعتبار و رشد ۳۷درصدي روبه رو بوده است.
رئيس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به برخورداري بيش از ۷۲۴ هزار نفر در سال ۸۴ از خدمات پروتز و اروتز با رشد ۴۵درصدي نسبت به سال قبل از آن افزود: هزينه اين حمايت در مجموع معادل ۹۲ ميليارد ريال است كه نسبت به سال پيش از آن ۶۱ درصد رشد داشته است. پايور گفت: بيش از ۵۶ هزار نفر در سال ۸۴ با رشد ۵/۱۲درصدي نسبت به سال۸۳ از خدمت هزينه سفر برخوردار شده اند كه هزينه هاي صرف شده براي اين خدمت با ۵/۲۱ درصد رشد به ۱۱ ميليارد و ۶۰۰ميليون ريال رسيده است.
پايور با اشاره به پرداخت هزينه كفن و دفن به خانواده  بيمه شدگان معادل يك ميليون ريال در شهرهاي پرجمعيت و ۷۵۰ هزار ريال در شهرهاي كم جمعيت، افزود: بيش از ۲۸هزار نفر در سال گذشته -كه ۲۸ درصد نسبت به سال۸۳ افزايش داشته است- از اين خدمت برخوردار شده اند كه اين خدمت بيش از ۱۹ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال هزينه دربرداشته است.

با مردم
تلفن پيام گير: ۲۲۰۲۱۱۳۰ - ۹ تا ۱۱ صبح به استثناي جمعه ها
ميراث فرهنگي قانوني عمل مي كند
در مورد نوسازي بافت هاي فرسوده، با توجه به قدمت و اهميت شكل گيري محله هاي تهران و مناسبات اجتماعي مردم در اين محله ها، عمليات نوسازي بايد تحت ملاحظات فرهنگي و تاريخي صورت گيرد؛ نه آن چنان كه بعضي از پيمانكاران توقع دارند اين نظارت ها صورت نگيرد و روند بساز بفروشي برقرار باشد. سازمان ميراث فرهنگي در اين عرصه به وظايف قانوني خود عمل مي كند و نبايد اين نظارت ها را تزاحم ناميد!
فخري كياندخت
كمربندهاي ناقص
اثرات چشمگير اجراي قانون در ماه هاي آخر زمستان سال ،۱۳۸۴ به صورت كاربرد الزامي كمربند ايمني و تك سرنشين شدن صندلي جلو در خودروهاست كه بايد آن را مغتنم شمرد. اما، بسياري از كمربندها در تاكسي هاي خطي و گردشي، ايراد دارد و يا از نوع استاندارد نيست، كه بهتر است در اين مورد نيز دقت كافي به عمل آيد.
رحمت ا... سوهاني
باز هم سرعت غيرمجاز و تصادف...
راننده جوان يك دستگاه خودرو سواري پيكان كه در سال ۱۳۸۴ با سرعت غيرمجاز خود موجب مرگ فرزند ۱۵ ساله من شد، تنها به پرداخت ديه محكوم شده است. آيا اين افراد وقتي دوباره پشت فرمان مي نشينند، مرتكب قتل هاي جديدي نخواهند شد؟ چرا، اهرم هاي قانوني قوي تري مثل محروميت از رانندگي و... براي اين خاطيان در نظر گرفته نمي شود؟
نام محفوظ
ذخيره اراضي كشاورزي را مي فروشند
نگاهي به آگهي هاي فروش زمين در مناطق مستعد كشاورزي و خاك هاي حاصلخيز، نشان مي دهد كه چگونه ذخيره اراضي قابل كشت و يا داير در گوشه و كنار ايران، توسط دلالان در معرض فروش براي ساخت و ساز قرار گرفته است.
آيا با توجه به چشم انداز جمعيت ايران در آينده و روند تحولات جهاني، به اين اراضي نياز نداريم؟ حقوق نسل هاي آينده چه مي شود؟
زينعلي- تهران
براي خروج خودروهاي فرسوده
تا وقتي كه هماهنگي و برنامه منسجم براي خارج كردن خودروهاي فرسوده به وجود نيايد و به صورت منظم و پيگير در اين مورد اقدام نشود به نتيجه مطلوب نخواهيم رسيد.
شاكري  پور
افق ديد و حقوق شهروندي
از مشكلات آشكار معماري در ساخت و سازهاي شهر تهران كه كاملاً به ديد مي آيد، آن است كه همچنان به افق ديد و حقوقي كه از اين بابت به شهروندان تعلق مي گيرد، بي اعتنايي مي شود. معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران بايد چنين نظارتي را اعمال نمايد.
ميثم احمد خاني يزدي
كي صاحب تلفن مي شويم؟
۳۲ ماه پيش، با دريافت فيش تلفن، منتظر مانديم تا روزي نوبت ما هم برسد و موفق به دريافت خط تلفن بشويم اما همچنان و هر هفته پس از مراجعه به شركت مخابرات، مركز تلفن كلانتري، تنها وعده داده مي شود. اميدواريم تنگناهاي فني برطرف شود و ما نيز صاحب تلفن بشويم.
حسن تسليمي فر تهراني
تشكر از كارگر بيمارستان
هنگامي كه در بيمارستان شريعتي تهران به علت حمله قلبي بستري شده و تحت مداوا بودم، در يكي از روزها و در حالي كه فقط كارگر نظافتچي در اتاق من، سرگرم كار بود، دچار ايست قلبي شدم. آن كارگر متوجه وضع من شد و سريعاً به كادر درماني و پرستاران اطلاع داد. به گفته پزشك، كمك به موقع آن كارگر موجب نجات زندگي من شد كه از اين بابت قدرداني مي كنم.
علي- شهرام- تهران
راه ميانه را برگزينيم
مدتهاست كه در مورد برگزاري مجالس ترحيم و يا اختصاص دادن هزينه هاي برگزاري اين گونه مجالس، بحث مي شود كه در واقع راه سومي وجود دارد كه بهتر است رواج يابد و آن برگزاري اين قبيل مجالس با هزينه هاي كمتر و خودداري از اسراف و تبذير است.
معتمدي شفتي
مخابرات خسارت نمي دهد
در زمستان ۱۳۸۴ پس از آن كه سيم كارتهايي با شارژ كم توسط شركت تاليا در اختيار متقاضيان قرار گرفت، تعدادي از سيم كارت ها سوخت، كه شركت مخابرات ملزم شد خسارات وارده به مشتركين را جبران كند و از اين بابت مبلغي تحت عنوان خسارت، براي مشتركين تعيين و تأييد شد، اما پس از گذشت ماهها، اين مبلغ به خسارت ديدگان پرداخت نشده است.
نوري- تهران
حركات مارپيچي در بزرگراهها
روزهاي جمعه، بزرگراه هاي تهران ميدان حركت هاي مارپيچي رانندگاني است كه اين معابر را با پيست مسابقه اشتباه گرفته اند. قرار بود پليس اتوبان، با متخلفان در اتوبان ها برخورد كند، اما آنچه كه به چشم مي آيد ادامه اين تخلفات و بروز ناامني براي ديگر رانندگان در بزرگراهها و اتوبان هاست.
پور كريمي- تهران
يگانگي ملي را حفظ كنيم
در وضعيت حساس كنوني، ملت بزرگ ايران بيش از هر زمان نياز به وحدت ملي و يگانگي دارند تا دشمنان اين آب و خاك، يكپارچگي ميهن اسلامي ما را هدف توطئه قرار ندهند. اميد است، همگان برخي مشكلات را با سعه صدر حل كنند تا بهانه به دست دشمنان ايران و ايراني نيفتد.
نظري- چالوس
اهميت بهداشت مساجد
بسياري از گردشگران خارجي كه به ايران مي آيند، از كشورهاي مسلمان بوده و يا از مسلمانان ديگر كشورها مي باشند و خواه ناخواه گذارشان به مساجد مي افتد. شايسته است،سرويس هاي بهداشتي مساجد از هر حيث مرتب و پاكيزه باشد تا از منظر نگاه خارجيان پاكيزگي و مصداق النظافت من الايمان، عيناً  مشاهده گردد. در بعضي از مساجد در سرويس هاي بهداشتي، نقايصي از قبيل شيرهاي شكسته آب و ... ديده مي  شود كه بايد برطرف گردد.
كياشمشكي از تهران
واردات و توليدات داخلي
در سياست هاي مربوط به واردات كالا، حتي المقدور بايد به توليد كنندگان داخلي و كالاهاي با كيفيت ساخت داخل توجه بيشتري  شود تا صنايع ما در اين بخش ها فرصت رشد داشته باشند. واردات اصولاً  بايد در برابر كالاهايي مجاز باشد كه فاقد كيفيت بوده و مصرف كننده را متضرر مي  كنند.
جزايري _ شهرري
حفظ صنايع دستي
در اغلب كشورها، براي حفظ صنايع دستي، برنامه ريزي و سرمايه گذاري هاي لازم انجام مي شود. صنعت سماورسازي كه در ايران بسيار درخشان بوده و از قدمت طولاني برخوردار است نياز به حمايت دارد تا نابود نشود.
اسفندياري _ تهران

همشهري و خوانندگان
شعر زيباي خاقاني
با تشكر از مطلب زيبا و خواندني «تنها عدالت پايدار خواهد ماند...» در صفحه سخنگاه پنجشنبه ۴خرداد، به اطلاع نويسنده محترم مي رسانم كه شعر درست خاقاني به شرح زير مي باشد:
مست است زمين زيرا خوردست به جاي مي
در كاس سر هرمز، خون دل نوشروان
علي اديبي _ تهران
همشهري: با تشكر از اين خواننده محترم و نكته سنج، پيام هاي تلفني ديگري نيز از خوانندگان عزيز همشهري داشتيم كه همين نكته را يادآور شدند و از آنها نيز تشكر مي كنيم.

هشدار رئيس انجمن بيماران كليوي:
جان بيماران دياليزي در خطر است
005181.jpg
گروه اجتماعي- رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي ايران هشدار داد: ۳۰۴ بخش فعال دياليز كشور با بحران جدي «ست كوئل» (صافي دياليز) مواجه اند كه در صورت بي توجهي به رفع اين مشكل، جان هزاران بيمار به خطر مي افتد.
مصطفي قاسمي با اعلام اين خبر گفت:  متأسفانه به رغم وعده هاي قبلي مسئولان تا كنون بودجه لازم براي خريد تجهيزات مورد نياز بخش هاي دياليز در اختيار مركز مديريت بيماريهاي صعب العلاج و پيوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار نگرفته است حال آن كه اطلاعات موجود بيانگر بروز شرايط بحراني براي بيماران طي روزهاي آينده است.
وي همچنين با اشاره به حل نشدن موضوع ورود و عرضه داروهاي بي كيفيت كوبايي مورد مصرف بيماران دياليزي و پيوند كليه كشور تصريح كرد: با توجه به اين كه مصرف داروهاي با كيفيت سوئيسي همواره مورد نظر پزشكان و متخصصان است اما همچنان شاهد ورود داروهاي بي كيفيت كوبايي در چرخه بازار دارويي كشور هستيم .اين درحالي است كه بيمه ها نيز حاضر به پرداخت فرانشيز داروي با كيفيت نيستند.
قاسمي خاطرنشان كرد: اغلب بيماران براي كاهش درد و رنج بيماري مجبور به خريد داروهاي با كيفيت با قيمت آزاد و گران هستند.
رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي در پايان تصريح كرد: با توجه به اين كه بودجه بيماران خاص هنوز از وزارت رفاه به وزارت بهداشت بازگشت داده نشده امروز مركز مديريت پيوند بيماريها به انجمن حمايت از بيماران كليوي اعلام كرد كه تا ۱۵ روز آينده ديگر قادر به خريد صافي براي اين بيماران نيست.

بهره گيري از فضاي وب براي بيمه شدگان
گروه اجتماعي- بايد با بهره گيري از قابليت هاي ICT، مراجعات حضوري بيمه شدگان، كارفرمايان و مستمري بگيران را به شعب تامين اجتماعي كاهش دهيم.
مهندس داود مددي، رئيس هيأت مديره و مدير سازمان تامين اجتماعي با اعلام اين مطلب گفت: عصر حاضر، عصر بكارگيري علوم و تكنولوژي هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي است و در چنين دوره اي، ارائه خدمات با مكانيزم هاي قديمي و دستي نمي تواند پاسخگوي انتظارات مخاطبان سازمان باشد.رئيس هيأت مديره سازمان تامين اجتماعي به لزوم اصلاح روش ها و تغيير در پاره اي از رفتارهاي سازماني در دوره حاضر اشاره كرد و گفت: بايد در حداقل زمان ممكن، امكان پاسخگويي به مخاطبان سازمان تامين اجتماعي را فراهم كنيم.وي، با برشمردن برخي از امكانات و مزايايي كه محيط وب در اختيار سازمان و مخاطبشان قرار مي دهد، افزود: با امكان سنجي مناسب مي توانيم به سمتي حركت كنيم كه مثلا انتقال اطلاعات ميان سازمان و كارفرمايان از طريق محيط وب انجام شود.

اصلاح نظام پرداخت الكترونيكي مددجويان بهزيستي
ايلنا: معاون مالي و پشتيباني سازمان بهزيستي اعلام كرد: نظام پرداخت الكترونيكي مددجويان بهزيستي، اصلاح مي  شود.
دكتر مهدي عبدوس- معاون مالي و پشتيباني سازمان بهزيستي- در جمع خبرنگاران گفت: اولويت  هاي معاونت پشتيباني در سال ،۸۵ ايجاد وحدت رويه در كليه استان  ها به منظور هماهنگي بيشتر مديران كل و معاونان پشتيباني ستاد و ايجاد وحدت رويه، تسريع ابلاغ  ها و پرداخت  ها به مددجويان است.
وي افزود: انسجام بيشتر در ارائه خدمات بيمه  اي و تحت پوشش قراردادن پشت نوبتي  ها، از اولويت  هاي ديگر اين معاونت است. به گفته عبدوس، بررسي مصوبه دولت در خصوص قوانين جديد استخدامي و جذب جديد نيرو، از ديگر مباحث مهم در سال جاري است.
وي تصريح كرد: گزارش عملكرد متناسب با نوع فعاليت معاونت  ها به صورت ماهانه و سالانه در خصوص هزينه اعتبارات با ذكر آمار و شرح عمليات، از ديگر مباحثي است كه به همه معاونت  ها اعلام شده است.
وي خاطرنشان كرد: ارائه طرح، برنامه و فعاليت جديد در راستاي وظايف و ماموريت  هاي بهزيستي كشور، با توجه به قوانين و مصوبات جديد، از طرح  هايي است كه پيگيري مي  كنيم.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |