پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۹ - Jul 20, 2006
پروژه ها تا ۱۵مرداد بايد حداقل ۲۵درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشند
ضرب الاجل به شهرداري هاي مناطق
عكس : جواد گلزار
007380.jpg
گروه شهري- شهردار تهران با تاكيد بر اينكه شهرداري هاي مناطق بايد امكانات و بودجه خود را در مقياس محلي هزينه كرده و از صرف اعتبارات در پروژه هايي با مقياس شهري پرهيز كنند، تصريح كرد: امكانات و بودجه شهرداري هر منطقه بايد براي ساكنان همان منطقه و در جهت تامين رفاه و بهبود وضعيت محله ها هزينه شود.
به گزارش سما، قاليباف ديروز در جلسه شوراي معاونان كه با حضور معاونان فني و عمراني، شهرسازي و معماري، مالي و اداري و خدمات شهري منطقه ۸ برگزار شد، ضمن تاكيد بر اينكه شهرداري هاي مناطق بايد تمامي فعاليت هاي خود را بر مقياس محلي انجام دهند، تصريح كرد: شهرداري هاي مناطق نبايد امكانات و بودجه خود را صرف پروژه هايي با مقياس شهري كنند، بلكه بايد تمامي فعاليت ها در مقياس محلي باشد.
چرا كه ممكن است با ساخت يك بوستان كوچك در يك محله، ۱۰۰ خانوار منطقه دعاگوي شهرداري منطقه باشند و اين همان وظيفه اصلي شهرداري منطقه است كه در حول بحث محله محوري مي چرخد.
به گفته شهردار تهران، تمام شهرداري هاي مناطق موظف هستند تا نيمه مرداد امسال ۲۵ درصد پيشرفت فيزيكي كار را در همه ابعاد ترافيكي، عمراني، خدمات شهري و... به شهرداري تهران گزارش دهند.
شهردار تهران تاكيد كرد: تمامي مناطق بايد برنامه كاري خود را براي سال آينده تا دي ماه امسال بسته باشند تا شهرداري تهران بتواند آن را به تصويب شوراي اسلامي شهر برساند و تا قبل از اسفند ،۸۵ توافقنامه هاي لازم در اين زمينه با همكاري معاونت هماهنگي و برنامه ريزي رد و بدل شود.
قاليباف با تاكيد بر ضرورت انتقال صحيح موارد ابلاغ شده از رده هاي بالا به پايين ترين رده هاي شهرداري هاي مناطق، تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر انتقال موضوعات از بالا به پايين در شهرداري به سختي انجام مي شود، چرا كه در هر بخش هر مسئولي در هر رده اي ممكن است بخشي از موارد ابلاغي را به سليقه خود تغيير داده و به رده هاي پايين تر ابلاغ كند كه اين مهم ترين مشكل شهرداري است و بايد تلاش كنيم همه مواردي كه از رده بالا ابلاغ مي شود بدون هيچ دخل و تصرفي به رده هاي پايين تر منتقل شود.
مشروعيت در گرو كارآمدي
گزارش ديگري حاكي است كه شهردار تهران گفت: مشروعيت مديران نظام اسلامي به مولد بودن آنان بستگي دارد و علما نيز نبايد نسبت به آنان بي تفاوت باشند.
قاليباف ديروز در همايش نخبگان ائمه جماعات و تمهيد هفته جهاني مساجد كه در شركت برق منطقه اي تهران برگزار شد، اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي يك تفاوت فاحش با ديگر نظام هاي سياسي دارد كه منبعث از آرمان هاي بلند امام خميني (ره) است.
قاليباف با بيان اينكه نظام ما يك نظام ديني است، اظهار داشت: مديران جامعه بايد مشروعيت داشته باشند كه اين مشروعيت در گرو تخصص و كارآمدي مديران است و اگر مديري تخصص نداشته باشد، مشروعيت تصدي مسئوليت را ندارد. چرا كه يك مدير نظام اسلامي كه آشنايي كامل با كار خود نداشته باشد به نظام ضربه مي زند و علما نبايد نسبت به اين مهم بي تفاوت باشند.
شهردار تهران از رعايت سه اصل مهم در مديريت شهري نام برد و افزود: توزيع عادلانه خدمات عمومي، اشتغال زايي مناسب براي شهروندان و تربيت صحيح از جمله وظايف مهمي است كه شهرداري تهران بر آنها تاكيد دارد و در اين راستا آشنايي مردم با حقوقشان بسيار حائز اهميت است.
وي اهميت تربيت جوانان را از اولويت هاي شهرداري دانست و با اشاره به سه رويكرد مهم در اداره شهر، گفت: كار در شهرداري بايد با رويكرد علمي و جهادي همراه شود كه همراه بودن اين دو مهم در كنار دانش، باعث موفقيت و نزديكي به باورهاي ديني جامعه مي شود.
وي با اشاره به هويت مسجد در جمهوري اسلامي و تفاوت آن از ساير مراكز، گفت: اگر مسجد اين قابليت را در مردم ايجاد كند كه كانوني براي تحكيم همه ابعاد مادي و معنوي است، جامعه ما رو به موفقيت خواهد رفت و مردم مسجد را به چشم يك تكيه گاه براي تأمين همه نيازهايشان خواهند ديد.
شهردار تهران، مشاركت شهرداري و مساجد را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: اميدواريم با همكاري اين دو بخش و حضور همه مردم، امروز نيز مانند گذشته مسجد كانون جامعه باشد و روح مسجدي را در همه كارهاي خود شاهد باشيم.

معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي:
اعتبار گواهينامه هاي رانندگي به ۵ سال كاهش مي يابد
فارس: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: از اين پس گواهينامه ۱۰ ساله در كشور نخواهيم داشت و تمامي گواهينامه هاي جديد صادره و تعويضي ۱۰ساله به ۵ ساله تبديل مي شود.
سردار محمد رويانيان ديروز در جمع خبرنگاران افزود: مدت زمان صدور گواهينامه در گذشته ۱۰سال بود كه هم اكنون اين زمان به ۵ سال تغيير يافته است و گواهينامه هاي ۱۰ساله به تدريج از راهنمايي و رانندگي حذف مي شوند.
وي با اشاره به صدور گواهينامه هاي يك ساله در كشور گفت: كسي كه گواهينامه يك ساله را از نيروي انتظامي دريافت مي كند به عنوان راننده رسمي تلقي مي شود و اين ذهنيت كه گواهينامه يك ساله موقت است وجود ندارد بلكه نحوه صدور گواهينامه در كشور تغيير كرده است. سردار رويانيان با بيان اينكه به زودي در شكل و جنس گواهينامه ها تغييرات اساسي ايجاد خواهد شد گفت: گواهينامه هاي جديد از نظر شكل و جنس و اندازه با نمونه هاي كنوني بسيار متفاوت خواهند بود كه به شكل زيبا و بسيار جذاب طراحي شده است.
سردار رويانيان با اشاره به فرا رسيدن فصل تابستان و افزايش سفرها در اين فصل گفت: در تابستان امسال طرح مشتركي با همكاري پليس، اورژانس، هلال احمر و راهداري تهيه و اجرا مي شود كه در اين طرح مكانيزمي جهت پيشگيري از حوادث و اقدامات پس از آن لحاظ مي شود.
وي با اشاره به راه اندازي ۱۰۰ تيم گشت نامحسوس گفت: با اضافه شدن اين گشتها تعداد تيم هاي گشتي پليس نامحسوس به ۲۰۰تيم خواهد رسيد كه اين گشتها به همراه پليس بزرگراه ها در جاده ها و بزرگراه ها مستقر مي شوند.
وي ادامه داد: از اول مردادماه نيز كليه رانندگان اتوبوس هاي بين شهري موظف به پوشيدن لباس يك شكل خواهند بود و تمامي شركت هاي مسافربري نيز موظف هستند از وجود يك مدير فني استفاده كنند تا قبل از حركت اتوبوس ليست صورت وضعيت مسافران را امضا كرده و از نداشتن اشكال فني مطمئن شوند.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي  در ادامه به تعامل پليس و بيمه مركزي اشاره كرد و گفت: هم اكنون خسارات كليه تصادفات زير يكصد هزار تومان بدون كروكي پليس از سوي بيمه پرداخت مي شود كه بنا داريم با تعاملات بيشتر تا پايان سال كليه خسارات تصادفي بدون كروكي پليس و با حضور كارشناس بيمه در محل پرداخت شود.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در ادامه با اشاره    به پايان يافتن مهلت تعويض پلاك خودروهاي سال ۸۲ در پايان تير گفت: از ۱۶مردادماه پلاك خودروهاي سال ۸۲ غيرمجاز تلقي شده و مأموران با آن برخورد مي كنند.

نگاه
007377.jpg
مسعود همتي

نتيجه اجراي كامل طرح تفكيك زباله از مبدأ در تهران:
۴۰ ميليارد تومان درآمد، ۵۰ هزار شغل جديد
گروه شهري- مدير عامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران گفت: اجراي كامل طرح تفكيك زباله از مبداء، ساليانه ۴۰ ميليارد تومان درآمدزايي براي اقتصاد شهري به همراه خواهد داشت.
به گزارش سما ابوالفضل ابراهيمي افزود: اجراي كامل طرح تفكيك از مبداء در سه بخش درآمدزايي و كاهش هزينه ها، رونق اقتصاد شهري و ايجاد اشتغال و ايجاد توسعه پايدار تاثيرگذار خواهد بود.
وي گفت: اجراي كامل طرح تفكيك از مبداء علاوه بر كاهش هزينه هاي جمع آوري زباله، بيش از ۴۰ ميليارد تومان درآمدزايي به دنبال دارد.
ابراهيمي با اشاره به ايجاد اشتغال و رونق اقتصاد شهري، تصريح كرد: حداقل ۵۰ هزار فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم از طريق اجراي اين طرح ايجاد خواهد شد.
به گفته وي، كاهش توليد شيرابه ها، نياز كمتر به زمين براي دفن زباله، از اثرات زيست محيطي اجراي كامل اين طرح است.مدير عامل سازمان بازيافت افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد از خانوارهاي تهراني تحت آموزش چهره به چهره براي اجراي طرح تفكيك زباله از مبدأ قرار گرفته اند.
وي ابراز اميدواري كرد: تا پايان سال ۸۵ همه خانواده هاي تهراني براي يك بار تحت آموزش طرح تفكيك زباله از مبدأ قرار بگيرند.
تكميل طرح در منطقه ۱۰
از سوي ديگر، قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران، از تكميل سيستم مكانيزه جمع آوري زباله در منطقه ۱۰ خبر داد.
عيديان گفت: با افزايش ۳۰ دستگاه مخزن ۶۶۰ ليتري در منطقه ،۱۰ سيستم جمع آوري مكانيزه زباله در منطقه تكميل شد.
بنابراين گزارش، طرح جهادي ۱۳۷ از روز شنبه در منطقه ۹ و ۱۰ شهرداري تهران در حال اجرا است.
در اين طرح بيش از ۲ هزار نفر از نيروهاي معاونت خدمات شهري مشغول فعاليت براي رفع مشكلات و نقص هاي منطقه هستند.
پاكيزه سازي، زيباسازي، ساماندهي، بازيافت و رسيدگي به فضاي سبز منطقه، از اقداماتي است كه معاونت خدمات شهري در اين مناطق انجام داده است.
بنابراين گزارش، شست وشوي بدنه شهري، رنگ آميزي جداول و المان هاي شهري از ديگر اقداماتي است كه در طول اجراي طرح جهادي ۱۳۷ انجام خواهد شد.

در شهر
گزارش همشهري از ترميم فرونشست زمين
۳۱ ساعت بعد: تردد عادي شد
گروه شهري - حفره ايجاد شده بر اثر فرونشست زمين در ميدان امام خميني(ره) پر شده و اين مسير در ضلع جنوب غربي ميدان براي تردد خودروها آماده است. ساعت ۹ صبح روز سه شنبه حفره بزرگي با گستردگي بيش از يكصدمتر مربع و گودي بيش از ۶ متر بر اثر فرونشست زمين در ميدان امام خميني(ره) ايجاد شد.
مسئولان علت اين نشست را حفاري خيابان توسط شركت مترو براي ايجاد كانال عبور عابران از ضلع شرقي ميدان به ايستگاه مترو  ودرپي آن تركيدگي لوله آب و خالي شدن خاك زير خيابان اعلام كردند. اين حادثه كه سه مجروح درپي داشت باعث شد تا ابتداي خيابان امام در اين ميدان به روي خودروها مسدود شده و كاركنان شهرداري ،شركت آب و فاضلاب تهران و شركت مترو با تلاش خود موفق شدند ايستگاه مترو امام خميني را كه به دنبال نفوذ آب موقتاً تعطيل شده بود ساعت ۱۵ همان روز بازگشايي كرده و ساعت ۹ صبح روز گذشته هم حفره را پر كنند.به گزارش خبرنگار ما شفيعي معاون فني و عمراني شهرداري منطقه ۱۲ اعلام كرد: «اين حفره كه بر اثر نشست خاك هاي فرسوده ضلع غربي ميدان امام به ابعاد ۲۰ در ۷ متر و گودي ۶ متر ايجاد شده بود با مديريت شهرداري و با همكاري عوامل اجرايي شركت مترو، سازمان فني مهندسي شهرداري تهران و شركت هاي خدماتي آب، برق و مخابرات پس از ۳۱ ساعت از زمان وقوع حادثه و انجام ۲۰ ساعت كار مستمر ترميم و از ساعت ۴۵ : ۱۶ روز گذشته بازگشايي شد.
ايستگاه ايمن است
جعفر ربيعي، معاون بهره برداري شركت راه آهن شهري تهران و حومه اعلام كرد كه ايستگاه امام خميني و تمامي ايستگاه هاي مترو در ايمني صددرصد هستند و حادثه روز گذشته ميدان امام هيچ لطمه اي به ايمني ايستگاه امام خميني وارد نكرده است. حادثه فرونشست زمين و تركيدگي لوله ۱۸ اينچي آب باعث نفوذ حجم زياد آب به ايستگاه مترو امام خميني و تعطيلي موقت اين ايستگاه شد. پس از آن آتش نشاني با چندين پمپ آب داخل ايستگاه را تخليه كرد و ايستگاه بازگشايي شد.
ربيعي با تأكيد بر عادي بودن شرايط اين ايستگاه به خبرنگار همشهري گفت: اگر از ايمني ايستگاه امام خميني اطمينان نداشتيم اجازه آغاز به كار مجدد اين ايستگاه را نمي داديم.ربيعي همچنين درمورد حفر كانالي كه به دنبال آن فرونشست زمين و تركيدگي لوله اتفاق افتاد گفت: هر سه ورودي ايستگاه امام در غرب ميدان امام هستند و شركت مترو براي تسهيل رفت و آمد عابران از شرق ميدان به ايستگاه يك ورودي زيرزميني در شرق ميدان و در ابتداي خيابان لاله زار احداث مي كند. وي اضافه كرد: در حال حاضر حفر مجدد اين كانال به تصميم بخش فني مترو و بررسي شرايط فني كار بستگي دارد.
حفره ۱۰۰ ميليوني
عليرضا كشميري، مدير آسفالت شهرداري تهران هم خسارت حفره خيابان امام خميني را يكصد ميليون تومان اعلام كرد. برآورد هزينه اين مقام مسئول در شهرداري تهران پيش از پر شدن حفره و باز شدن مسير بود.

واگذاري مراكز تجاري برج ميلاد از ماه آينده
مدير عامل شركت يادمان سازه گفت: قرارداد واگذاري مراكز تجاري برج ميلاد به سرمايه گذاران خارجي ماه آينده بسته مي شود.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |