يكشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۷ - Jul 30, 2006
رهبرمعظم انقلاب:
حزب الله طراحي آمريكا را باشكست مواجه كرد
008967.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي  عصر ديروز در ديدار با هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا و هيأت همراه، ايستادگي شجاعانه و مؤمنانه ملت لبنان و حزب الله را مظهر روحيه عصيان و به ستوه آمدگي جهان اسلام و عرب از آمريكا دانستند و تصريح كردند: امروز همه دنياي اسلام و ملتهاي عرب و همچنين ملتهاي آزاده جهان پشتيبان حزب الله لبنان هستند و به واسطه ايستادگي شجاعانه اين گروه در مقابل آمريكا و رژيم صهيونيستي، رهبر حزب الله لبنان به يك چهره بسيار محبوب در دنياي عرب و اسلام تبديل شده است.ايشان خاطرنشان كردند: اگر امروز در هر يك از كشورهاي عربي و اسلامي  نظرسنجي انجام شود، ملتها قاطعانه طرفداري خود را از مقاومت حزب الله لبنان اعلام خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي تجاوز رژيم صهيونيستي به لبنان را يك جنگ طراحي شده از جانب آمريكا دانستند و افزودند: آمريكايي ها در اين طراحي، رژيم صهيونيستي را وارد اين جنگ كردند تا با تصور خود يك گام بلند و عملي براي تحقق خاورميانه آمريكايي بردارند اما در محاسبات خود ملت لبنان را ناديده گرفته بودند.
رهبر انقلاب اسلامي هدف آمريكا از ايجاد خاورميانه به اصطلاح جديد و يا خاورميانه بزرگ را ايجاد خاورميانه با دولتهاي دست نشانده و با محوريت رژيم صهيونيستي ارزيابي و خاطرنشان كردند: حمله پيش دستانه حزب الله لبنان موجب انفعال آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي شد و مقاومت قهرمانانه و شگفت آور ملت لبنان و حزب الله كه مظهر اين ملت است، طراحي آمريكا را با شكست مواجه كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: البته آمريكايي ها هنوز هم حاضر نيستند صورت مساله را درك كنند و از فهم قدرت ملت لبنان عاجزند لذا ديگران را متهم به دخالت در مسايل لبنان مي كنند.
ايشان گروه كنوني حاكم بر آمريكا را يك گروه بي خبر و غافل از دنيا و دچار توهم دانستند و خاطرنشان كردند: آمريكا و رژيم صهيونيستي به جاي فهم علت ناكامي خود، در موضعي منفعلانه به كشتار مردم بي دفاع لبنان روي آورده اند.
مقام معظم رهبري جنايات كنوني رژيم صهيونيستي در لبنان را كه با پشتيباني و حمايت هاي آمريكا انجام مي گيرد، از كم سابقه ترين جنايات برشمردند و افزودند: در چنين شرايطي وجدان دنياي به اصطلاح متمدن و سازمان هاي مدعي حقوق بشر و دموكراسي هيچ آزرده نمي شود و اعتراضي هم انجام نمي گيرد.
ايشان وظيفه مهم دولت ها و ملت هاي داراي وجدان بشري را در شرايط كنوني، ايستادگي و همبستگي دانستند و تأكيد كردند: امروز دنيا تغيير كرده و بسياري از ملت ها بيدار شده اند و در مقابل مواضع ظالمانه آمريكا، اعتراض مي كنند زيرا ملتها از اينكه يك قدرت برتر خود را مالك جهان بداند بسيار متنفرند و در مقابل آن عكس العمل نشان مي دهند.
ايشان با تأييد سخنان رئيس جمهور ونزوئلا مبني بر به پايان رسيدن دوران آمريكا در جهان خاطرنشان كردند: اين واقعيت به صورت منطقي در صحنه عالم قابل مشاهده است و هر روز نيز بر تعداد ملتها و كشورهايي كه در مقابل آمريكا ايستادگي مي كنند افزوده مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مواضع هوگو چاوز درباره مسائل جهاني آنها را يادآور مواضع سيمون بوليوار شخصيت انقلابي آمريكاي لاتين دانستند.
ايشان همچنين بر لزوم گسترش همكاريهاي جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا در ابعاد مختلف تأكيد كردند.
در اين ديدار كه دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا ضمن ابراز خرسندي از سفر مجدد به ايران، انقلاب بوليواري ونزوئلا را برادر انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: ما مصمم به گسترش روابط با ايران در بحثهاي مختلف هستيم و موافقتنامه هاي همكاري متعددي بين دو كشور امضا شده است.وي با تأكيد بر اينكه قدرت امپراطوري آمريكا رو به افول و پايان است، گزارشي از وضعيت آمريكاي لاتين ارائه كرد و افزود: امروز يك سير قهقرايي در قدرت آمريكا مشاهده مي شود كه نمونه بارز آن آمريكاي لاتين و افزوده شدن بر تعداد دولتهاي مخالف آمريكاست.
رئيس جمهور ونزوئلا با تأكيد بر لزوم همبستگي كشورهاي داراي مواضع يكسان و مخالف سياستهاي آمريكا خاطرنشان كرد: اينگونه كشورها بايد با گسترش همكاريها، قدرت و توان خود را افزايش دهند و از تهديدهاي آمريكا هم هراسي به خود راه ندهند.

مذاكرات رؤساي جمهوري ونزوئلا و ايران
گروه سياسي - هوگو رافائل چاوز فرياس، رئيس جمهور ۵۲ساله ونزوئلا عصر ديروز وارد تهران شد.
رئيس جمهور ونزوئلا كه از وي به عنوان رهبر انقلاب بوليواري ياد مي شود به همراه هيأت همراه در نهاد رياست جمهوري مورد استقبال رسمي محمود احمدي نژاد قرارگرفت.
به گزارش مهر، چاوز كه در اين سفر وي را وزراي اطلاعات، نفت و علوم ونزوئلا همراهي مي كنند در جريان استقبال رسمي خود ابراز اميدواري كرد كه ايران و ونزوئلا در مقابله با امپرياليسم همچنان متحد باشند. سفر رئيس جمهور ونزوئلا به تهران سه روزه خواهد بود. چاوز در اين سفر با مقامات رسمي كشورمان ديدار و اسناد همكاري مشتركي ميان مقامات دو طرف امضا مي شود. همچنين قرار است وي طي مراسم ويژه اي نشان عالي جمهوري اسلامي را دريافت كند. به گزارش ايسنا، هوگو چاوز به خاطر سياستهاي سوسيال دموكراتيك و ضديت با جهاني سازي نئوليبرالي و سياست خارجي ايالات متحده مشهور است.
چاوز مؤسس حزب چپ گراي جنبش جمهوري پنجم و به عنوان يكي از سه رهبر ضد آمريكايي آمريكاي لاتين شناخته مي شود. گفته مي شود كه احمدي نژاد در پاسخ به سفر چاوز تا دو ماه ديگر ميهمان او در كاراكاس خواهد بود.
محمود احمدي نژاد پس از انجام مراسم استقبال رسمي در يك كنفرانس مشترك مطبوعاتي با همكار ونزوئلايي خود گفت: جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا در كنار هم و پشتيبان هم هستند. رئيس جمهوري با بيان اين كه احساس ما از ملاقات با هوگو چاوز، احساس ملاقات دو برادر و همسنگر است، اظهار داشت: ما داراي نقطه نظرهاي مشترك و فراوان در خصوص مسايل منطقه اي و جهاني هستيم.
هوگو چاوز هم در اين كنفرانس خبري اظهار داشت: به تهران آمده ايم تا تأكيد كنيم كه هر زمان و تحت هر شرايطي در كنار ايران خواهيم بود. وي افزود: زماني كه ما با هم متحد باشيم، مي توانيم امپرياليسم را شكست دهيم و اگر تقسيم شده باشيم ما را از سر راه بر مي دارند، اين تاريخ سياسي ۲۰۰ ساله اخير كشورهاي جهاني است. پس از كنفرانس مشترك مطبوعاتي دو رئيس جمهور و انجام ديدار خصوصي بين احمدي نژاد و چاوز، دور اول مذاكرات هيأت هاي بلندپايه دو كشور آغاز شد.از طرف ايران وزراي خارجه، دفاع، علوم و تحقيقات، نفت، اطلاعات، مشاور ارشد رئيس جمهور و رئيس دفتر رئيس جمهور در اين مذاكرات حضور دارند.

سخنگوي شوراي نگهبان:
احراز صلاحيت، محدود به نظرات چهار مرجع معروف نيست
عكس: عليرضا بني علي
008871.jpg
گروه سياسي - سخنگوي شوراي نگهبان روز گذشته رسما اعلام كرد هيچ قانوني ابزار نظارت هيات هاي نظارت را براي احراز صلاحيت كانديداهاي انتخابات به چهار مرجع معروف محدود نمي كند.
عباسعلي كدخدايي كه در كنفرانس مطبوعاتي هفتگي خود سخن مي گفت در پاسخ به اين سؤال كه آيا اظهارات اخير جنتي دبير شوراي نگهبان درباره حضور اعضاي هيات هاي نظارت در محل كار و زندگي كانديداهاي انتخابات با اين اصل قانوني كه ابزارهاي هيأت هاي نظارت براي احراز صلاحيت كانديداها را به ۴ مرجع مشخص محدود مي كند، در تناقض نيست؟ بيان داشت: اولاً چون رسانه ها نيز روي محدود شدن ابزار نظارتي هيأت هاي نظارت در چهار مرجع مذكور خيلي مانور داده اند، شما ماده و مرجع قانوني چنين استنباطي را به من هم بگوييد، تا ما هم از وجود آن مطلع شويم و ثانياً احراز صلاحيت كانديداها منوط به بررسي مسائل مختلفي چون حسن شهرت و توانايي مديريتي افراد است، كه احراز آنها از طريق چهار مرجع مذكور امكان پذير نيست و هيأت هاي نظارت بايد با حضور در محل هاي زندگي و كار افراد اين مسائل را بررسي كنند.
وي اضافه كرد: ضمناً ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس نيز هيات هاي نظارت را به تحقيقات محلي مكلف كرده است.
وي، درباره برگزاري همزمان انتخابات شوراي شهر و خبرگان، تصريح كرد: از جهت همزماني طبق نظر قبلي مخالفتي نداريم، اما هنوز مصوبه جديدي از سوي مجلس براي ما ارسال نشده و جلسه آينده مي توانيم نظر قطعي شورا را در اين رابطه اعلام كنيم.
خبرنگاري از كدخدايي درباره لايحه نظام جامع انتخاباتي و اين كه آيا با شوراي نگهبان براي تنظيم آن مشورت شده يا خير؟ سوال كرد كه وي پاسخ داد: ما در جهت همكاري، نشست هاي منظم كارشناسانه با وزارت كشور نداشتيم اگرچه مي شنيديم بحث هايي در حال انجام است اما در تهيه اين لايحه مشاركت فعال نداشتيم.
كدخدايي در اين جلسه همچنين خبر داد: لايحه دوفوريتي تمديد قانون فعال كردن هيأت منصفه مطبوعات در جلسه شوراي نگهبان مطرح و مغاير با موازين شرع و قانون اساسي تشخيص داده نشده است.
لايحه دوفوريتي تصويب كنوانسيون سازمان همكاري فضايي آسيا - اقيانوسيه نيز مورد تأييد شوراي نگهبان قرار گرفت اما اشكالات موجود در طرح جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات به قوت خود باقي است.
در حاشيه
* كدخدايي در پاسخ به سوالي درباره مصاديق اظهارات اخير آيت الله جنتي مبني بر اين كه در انتخابات هاي گذشته گول توصيه ها را خورديم و ضرر كرديم گفت: چرا مي خواهيد نبش قبر كنيد؟ اين ها را رها كنيد، چرا به مسايلي كه مربوط به حريم خصوصي افراد است، ورود پيدا كنيم، مساله اي بود كه اتفاق افتاد و اميدواريم كه ديگر اتفاق نيفتد.
* در ابتداي اين نشست كدخدايي گفت: ما بايد از خبرنگاران گله كنيم. زود كه مي آييم مي گويند اشتياق داشته، دير كه مي آييم مي گويند بي توجهي كرده است. خبرنگاري گفت: بهتر است سر موقع بياييم كه كدخدايي پاسخ داد سر موقع هم كه هستيم كسي نيست.

ابهام درباره تصميمات شوراي امنيت
روسيه: در قطعنامه پيشنهادي تحريم وجود ندارد
شوراي روابط خارجي آمريكا:
آمريكا بدون پيش شرط با ايران مذاكره كند
واحد مركزي خبر: رييس شوراي روابط خارجي آمريكا گفت: من پيشنهاد مي كنم آمريكا بدون تعيين پيش شرط به پاي ميز مذاكره با ايران برود.
ريچارد هاس رييس اين شورا گفت: واشنگتن براي حل بحران كنوني خاورميانه بايد مستقيما با ايران و سوريه مذاكره كند. آمريكا در مسير حل بحران كنوني در خاورميانه با مذاكره نكردن با ايران و سوريه مرتكب اشتباه مي شود.
به اعتقاد هاس تمايل نداشتن دولت بوش به دخالت   دادن ايران و سوريه فرصت هاي موجود را براي پيشرفت منافع آمريكا در خاورميانه از بين مي برد.
وي افزود: درمورد ايران نيز بايد بگويم اگرچه برخي معتقدند ايران عامل بحران كنوني خاورميانه است اما بايد به خاطر داشته باشيم اين كشور توانايي تاثيرگذاري بر روند وقايع را در خاورميانه دارد.
008874.jpg
گروه سياسي - شوراي امنيت سازمان ملل ديروز براي بررسي قطعنامه  اي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران جلسه اي برگزار كرد و پس از رايزني ها تصميم بر اين شد كه رأي گيري انجام شود. يك روز پيشتر و با نظر مخالف چين و روسيه قرار بود تصويب قطعنامه  مرتبط با فعاليت هاي هسته اي ايران به مدت نامعلومي به تعويق افتد كه با رايزني جدي آمريكا، اين امر محقق نشد. در آستانه اين رأي گيري سفارت ايران در روسيه طي بيانيه اي هشدار داد كه هرگونه فشار غيرمنطقي به ايران ممكن است با تجديدنظر جدي سياست هاي هسته اي ايران همراه شود.
خبرگزاري اينترفكس در خبري كه ايسنا نيز بخش هايي از آن را منتشر كرده اعلام كرد سفارت ايران در مسكو طي بيانيه اي تصريح كرد: «اگر مسير رويارويي انتخاب شود يا اگر هرگونه معياري براي محدود كردن حق مسلم ايراني هاي اتخاذ شود، تهران گزينه ديگري جز تجديد نظر در سياست هسته اي خود نخواهد داشت.»
اين بيانيه در همين حال تصريح مي كند كه ايران درصدد تنش و رويارويي نيست اما اگر ديگر طرف ها مانع روند همكاري شده و تنش ها را تشديد كنند، همه با مشكل روبرو خواهند شد. سفارت ايران در مسكو در ادامه از عملكرد طرف هاي درگير در حالي كه ايران زمان پاسخ گويي خود به بسته را اعلام كرده، ابراز تعجب كرده است.
در روزهايي كه ديپلماسي ايران بر مسئله مناقشات خاورميانه و حمايت معنوي و سياسي از لبنان متمركز شده، آمريكا به شدت در همان جبهه حركت هاي حمايت از اسرائيل را تشديد مي كند و بررسي پرونده هسته اي ايران را نيز فعال كرده است.
جان بولتون كه قرار بود به واشنگتن بازگشته و منتظر تأييد سنا در مورد مأموريت خود در سازمان ملل باشد، چند روز بازگشت خود را به تعويق انداخت و نتيجه آن تغييراتي در قطعنامه بود. اين اتفاق در حالي رخ داد كه در مالزي وزير خارجه ايران مشغول رايزني با همتاي چيني خود بود. منوچهر متكي در مالزي و در كنفرانس خبري خود اعلام كرد چين خواستار حل مسالمت آميز برنامه هسته اي ايران است. لي ژائوشينگ طي خبري كه شينهوا منتشر كرد، خبر داده كشورش تمايل به آغاز مذاكرات براي پرونده هسته اي ايران دارد.
بولتون اما بدون توجه به واكنش هاي شديد چين توانست با ويتالي چوركين، نماينده روسيه در شوراي امنيت به يك توافق نسبي برسد. چوركين به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه به دنبال مذاكرات انجام شده، متن پيش نويس تغيير كرده و در آن هيچ تحريمي نيامده است. چوركين در ادامه تصريح كرد هنوز ممكن است چند تغيير انجام شود؛ ولي در متن پيشنهادي به هيچ گونه تحريمي اشاره نشده است.
متن مزبور ميان ۱۵ كشور حاضر در شوراي امنيت توزيع شده و در انتظار زمان براي رأي گيري است. سرگئي لاوروف وزيرخارجه روسيه روز گذشته از ايران خواست به بسته  پيشنهادي پاسخ مثبت و سريع بدهد كه طبق ادبيات جديد ۱+۵ منظور از پاسخ مثبت، توافق ايران براي تعليق غني سازي است.
در پيش نويس قطعنامه ياد شده كه به گفته بولتون متن نهايي است، بندي از تحريم و يا تهديد ايران به تحريم نيست اما يك بند وجود دارد كه امكان تصميم گيري شوراي امنيت در مورد تحريم را به تصويب قطعنامه اي ديگر موكول مي كند. نماينده روسيه گفته اين قطعنامه براي ايران اولتيماتوم زماني تعيين كرده كه تا ۳۱ آگوست (نهم شهريور) سال جاري به بسته پيشنهادي پاسخ داده و تعليق را اجرا كند. به گزارش خبرگزاري فرانسه و بخش هايي از آن كه مهر منتشر كرده، توافق بر سر پيش نويس قطعنامه حاصل شده اما چين اخطار داده با اين كار شوراي امنيت سازمان ملل از كارهاي مهم تر خود باز ماند.
بجز رايزني هاي آمريكا در نيويورك، در واشنگتن نيز جورج بوش در ديدار با توني بلر به ديگر جبهه ديپلماسي ايران اشاره كرد و خواستار كنترل تهران در حمايت از حزب الله شد.
كاخ سفيد در بيانيه اي كه روز گذشته منتشر شد خبر داد رئيس جمهوري آمريكا مدعي شده ايران باعث ترغيب حزب الله براي پرتاب موشك به سمت اسرائيل است. بوش در كنفرانس خبري به همراه نخست وزير انگليس درباره پرونده هسته اي ايران و مذاكرات جاري در شوراي امنيت نيز اظهار نظر كرد و گفت خواهان اين است كه ايران به بسته پيشنهادي پاسخ مثبت دهد. توني بلر نيز درباره مناقشه خاورميانه اظهار نظر كرد و خواستار توقف حمايت ايران و سوريه از حزب الله لبنان شد.

باشگاه احزاب
اصول گرايان متحدند
غلامحسين اميري قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين از تجميع انتخابات خبرگان و شوراها به دليل جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه دفاع كرد و گفت كه اصول گرايان در انتخابات خبرگان حتماً يك ليست مي دهند و مطمئناً در شوراها نيز به فهرست واحد خواهند رسيد.
حق تحفظ
رئوفيان دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان از تجميع انتخابات دفاع كرد و گفت: ستاد انتخاباتي جبهه پيروان خط امام و رهبري براي انتخابات شوراها و خبرگان فعال شده اند. وي گفت: گروههاي عضو اين جبهه حق تحفظ دارند و مي توانند فهرست مستقل دهند و يا با جبهه ائتلاف كنند.
همزماني انتخابات سياسي  است
معاون دبيركل حزب مشاركت همزماني انتخابات شوراها و خبرگان را سياسي خواند و گفت: اگر قوانين حاكم بر انتخابات مهيا باشد در انتخابات شركت خواهيم كرد.
وي منظور خود را از مهيا بودن قوانين، رقابتي و آزاد بودن انتخابات ذكر كرد و گفت: تجميع انتخابات به صلاح نيست زيرا كاركرد مجلس خبرگان، سياسي و كاركرد شوراها، شهري و منطقه اي است.
جمعيت ايثارگران از ۶ ماه پيش آماده شده است
لطف الله فروزنده قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت كه اين تشكل از شش ماه پيش براي حضور در انتخابات خبرگان و شوراها برنامه ريزي كرده است.
وي در مورد ارائه فهرست يگانه از سوي اصول گرايان در انتخابات آينده گفت: فعلاً نمي توانم اظهار نظر كنم ولي وحدت اصول گرايان مهم است.
تنگناي تجميع انتخابات
محمد سلامتي دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي برگزاري همزمان انتخابات خبرگان و شوراها را باعث در تنگنا قرار گرفتن اصلاح طلبان دانست و گفت: ما نگران سلامت انتخابات هستيم زيرا تجميع انتخابات فرصت رشد و ارتقاي سياسي را از جامعه مي گيرد.

يادداشت
حزب الله در وراي تصورات
دكتر يدالله جواني
رژيم صهيونيستي با ارزيابي غلط از توان و قدرت حزب الله لبنان وارد عرصه نبرد شد. هدف صهيونيست ها از آغاز تجاوز به لبنان، نه آزادكردن ۲ اسير صهيونيست، بلكه نابودي حزب الله به عنوان مقدمه اي براي شكل دهي به خاورميانه جديد مورد نظر آمريكا بود. رژيم صهيونيستي از زمين، دريا و هوا چندين هزار هدف را در لبنان مورد هجوم قرار داد و سازمان ملل نيز با مخالفت آمريكا هيچ قدمي براي برقراري آتش بس برنداشت. آمريكايي ها با اعلام حمايت از تجاوزات رژيم صهيونيستي، تجاوز آن  را مشروع و اقدامي دفاعي تلقي كردند و بر همين اساس عده اي از ارتجاع عرب را نيز همراه خود ساختند. تصور آمريكا، رژيم صهيونيستي و برخي از كشورهاي عربي اين بود كه حزب الله، توان مقاومت و ايستادگي در برابر يورش برق آساي ارتش سراپا مسلح به تجهيزات و جنگ افزارهاي مدرن و پيشرفته اسرائيل را ندارد.
برمبناي همين تصورات، رژيم صهيونيستي به نيابت از آمريكا جنگ گسترده و نامحدودي را آغاز كرد، لكن با گذشت زمان، تمامي اين تصورات و پندارها فروريخت و حزب الله لبنان در وراي تصورات در عرصه عمل و ميدان نبرد، به عنوان يك نيروي برتر در صحنه ظاهر شد. كاري كه در گذشته خارج از توان تمامي ارتش هاي عربي بود، اكنون حزب الله به تنهايي انجام مي دهد. اگر در گذشته با وجود ارتش هاي مجهز مصر، سوريه، اردن و... اسرائيل به راحتي در روزهاي اول نبرد، سرزمين سينا، بلنديهاي جولان، كرانه باختري رود اردن و... را اشغال مي كرد، اكنون پس از گذشت دو هفته از جنگ، اسرائيل با ورود به عمق ۲ كيلومتري خاك لبنان در منطقه مارون الرأس و بنت الجبيل، آن هم با ورزيده ترين نيروهاي تيپ گولاني، با تحمل تلفات سنگين مجبور به عقب نشيني مي شود. اكنون بحران دولت المرت را فراگرفته و سياسيون صهيونيست، ارتش و سازمان هاي اطلاعاتي اسرائيل را به دليل ناتواني در ارزيابي دقيق از توان حزب الله سرزنش مي كنند. مناطق شمالي فلسطين اشغالي تا عمق ۵۰ كيلومتري از مرز لبنان به خاطر شليك موشك هاي حزب الله فاقد امنيت است. سيدحسن نصرالله به صورت غيرمستقيم تل آويو را نيز تهديد به پرتاب موشك كرده و بر همين اساس رئيس رژيم صهيونيستي براساس گزارش خبرگزاري ها در پناهگاه زندگي مي كند. شبكه الجزيره اعلام كرد كه المرت و پرز قرباني ارزيابي غلط فرماندهان نظامي از قدرت حزب الله شدند. حزب الله اكنون ابتكار عمل را در هفته سوم جنگ در اختيار گرفته است. هيمنه قدرت ارتش اسرائيل با فرورفتن يك ناوشكن به قعر دريا، انهدام چندين دستگاه تانك فوق مدرن مركاوا، سقوط چندين هلي كوپتر آپاچي، كشته و زخمي شدن ده ها نفر نظامي صهيونيست از تيپ پرآوازه گولاني تبديل شدن شهر مهم صنعتي، توريستي و بندري حيفا به شهر ارواح و وحشت از موشك هاي حزب الله در تل آويو، كاملاً فرويخت. اينك حزب الله و دبيركل آن يعني سيدحسن نصرالله محبوب قلوب مسلمانان و اعراب شده و مقاومت به مرحله اي رسيده كه نه امكان نابودي آن وجود دارد و نه مي توان آن را خلع سلاح كرد. هرچند ممكن است اسرائيل براي رهايي از اين همه شكست دست به اقدامات جنون آميز بزند، لكن بازنده اصلي اين ميدان خواهد بود و حزب الله به عنوان درهم شكننده طلسم شكست ناپذيري اسرائيل براي هميشه در حافظه تاريخ ثبت خواهد شد.

اخبار كوتاه
محسني اژه اي خبر داد
برنامه هاي وزارت اطلاعات براي جلوگيري از ناامني
گروه سياسي - وزير اطلاعات با تاكيد بر توسعه همه جانبه گفت: وزارت اطلاعات به عنوان يكي از اعضاي دولت براي برقراري امنيت كه يكي از پايه هاي توسعه همه جانبه است، برنامه هاي مشخص طرح ريزي كرده است.
غلامحسين محسني اژه اي روز گذشته و در گفتگو با خبرنگاران در زاهدان چند حادثه بوجود آمده در چند ماه گذشته در اين استان را مايه تاثر و تاسف مردم و مسئولان دانست و گفت: دستگاههاي امنيتي، انتظامي قضايي و استانداري با پيگيري هايي كه انجام دادند عوامل اساسي حوادث مذكور را دستگير و به دادگاه معرفي كرده اند و پرونده برخي نيز در حال تكميل شدن است.اژه اي از تلاش وزارت امور خارجه و اطلاعات به منظور همكاري و هماهنگي كشورهاي ايران ،پاكستان و افغانستان در زمينه برقراري هر چه مطلوبتر امنيت و مبارزه با اشرار خبر داد.
كميته اجرايي كنفرانس اسلامي تشكيل جلسه مي دهد
فارس: منوچهر متكي اظهار داشت: ايران در نشست پنجشنبه  كميته  اجرايي سازمان كنفرانس اسلامي در كوالالامپور، پايتخت مالزي كه به منظور بررسي بحران خاورميانه است، شركت خواهد كرد. منوچهر متكي، وزير امور خارجه  ايران در پايان سمينار منطقه اي انجمن كشورهاي جنوب شرقي آسيا (آ.سه.آن) بيان داشت: كشورهاي اسلامي تمامي تلاش شان را جهت حل اين بحران به كار خواهند بست.
به گفته  متكي،نمايندگان ۱۵ كشور مسلمان در اين نشست حضور خواهند يافت.
برگزاري دو انتخابات در ۲۶ آبان
ايسنا: مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور اعلام كرد: تا اين لحظه وزارت كشور تصميم دارد انتخابات خبرگان و شوراي شهر را در موعد تعيين شده براي انتخابات خبرگان (۲۶ آبان ) برگزار كند.علي اصغر كارانديش با اعلام اين خبر افزود: چنانچه تغييري در زمان برگزاري انتخابات ايجاد شود، در آينده آن را اعلام خواهيم كرد.
برگزاري سومين همايش استاني مجلس خبرگان در تبريز
ايسنا: سومين همايش استاني مجلس خبرگان رهبري با عنوان «خبرگان، مسئوليت و مشروعيت» ۲۴ مردادماه جاري در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار مي شود.
سيدعليرضا حسيني، مدير دفتر ارتباطات فرهنگي دبيرخانه  مجلس خبرگان با بيان اين خبر اظهار داشت: در اين همايش كه با حضور تعداد زيادي از نمايندگان مجلس خبرگان برگزار مي شود، جايگاه فقهي، سياسي، حقوقي مجلس خبرگان و پاسخگويي و نظارت بر مقام رهبري مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.وي ادامه داد: در اين همايش يكروزه، با توجه به نزديك شدن به انتخابات خبرگان در ارتباط با مسائل اين انتخابات و مشاركت نهادها و نظارت شوراي نگهبان و نهادهاي اجرايي، ميزگردهايي برگزار مي شود.
نامه دادستان كشور به سيد حسن نصرالله
مهر: سكوت در برابر جنايات صهيونيست ها به معني سازش در برابر آمريكا و اسرائيل و دشمنان قسم خورده اسلام است، البته اين ميدان امتحان بزرگي است كه سازشكاران و خودفروختگان رسوا خواهند شد. حجت الاسلام دري نجف آبادي در نامه خود به سيدحسن نصرالله دبيركل جنبش حزب الله لبنان اظهار داشت: به نظر مي رسد بشريت چاره اي جز كوتاه كردن دست اين متجاوزان زورگو و قلدر از سر ملتها ندارد و الا تا قدرت در دست اين جنايتكاران باشد، منطقه و جهان رنگ عدالت، صلح و امنيت نخواهد ديد و حقوق انسانها و ستمديدگان لگدمال خواهد شد.
نماينده حزب الله:حزب الله يكي از شاخه هاي جمهوري اسلامي است
ايسنا: نماينده حزب الله در ايران در تجمع ضدصهيونيستي دانشجويان يزدي گفت: حزب الله يكي از شاخه هاي جمهوري اسلامي است. صفي الدين ابوالحسن در ادامه خاطرنشان كرد: ما نيروي متكي به ولايت فقيه داريم و استكبار جهاني و اسرائيل نمي توانند كاري از پيش ببرند. وي اذعان داشت: اكنون اسرائيل از ما احساس خطر مي كند، چون ايران از ما حمايت مي كند و در نهايت اينكه اين جنگ، جنگ نظامي نيست و اسلام و دين مطرح است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |