يكشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۳ - Aug 6, 2006
شاهدان حادثه در دادگاه:
شكنجه هاي برادر ، مرگ خواهر را رقم زد
آن روز برادرم، فاطمه را به داخل اتاق كشاند و ابتدا با مشت و لگد و سپس با ميله  آهني كه در دست داشت شروع به كتك زدن او كرد
010215.jpg
گروه حوادث - مرد ميانسالي كه متهم است خواهر معلول را خود را در جريان تنبيهي مرگبار به قتل رسانده بود، صبح ديروز در حالي محاكمه شد كه مدعي است خانواده اش قصد نابود كردن او را دارند.
به گزارش همشهري، شامگاه ۲۴ اسفند ،۸۲ مردي با صداي لرزان با اورژانس تماس گرفت و مدعي شد خواهرش به سختي نفس مي كشد. با حضور ماموران اورژانس در محل حادثه در خيابان۲۲ يوسف آباد، آنها با پيكر بي جان و دختري رو به رو شدند كه ظاهراً دراثر خفگي جان باخته بود. با انتقال جسد به پزشكي قانوني و در جريان بررسي هاي تخصصي درباره مرگ اين دختر جوان كه داراي معلوليت ذهني بود مشخص شد كه وي  به علت انسداد مجاري تنفسي جان باخته است. به اين ترتيب، اعضاي خانواده فاطمه تحت بازجويي قرار گرفتند كه در جريان بازجويي ها،خواهر بزرگ مقتول مدعي شد برادر۳۹ ساله اش عامل اين جنايت است. وي مدعي شد كه برادرش هميشه آنها را به شدت كتك مي زده و فاطمه را به خاطر اينكه داراي مشكلات جسمي و ذهني بود بيشتر كتك مي زده و هنگام حادثه نيز بعد از كتك زدن دختر جوان با ميله آهني، وي را خفه كرده است.
ماموران پليس جنايي با شنيدن اظهارات خانواده قرباني ،برادر جنايتكار را بازداشت كردند. وي در مراحل اوليه بازجويي به كتك زدن خواهر معلولش كه باعث مرگ وي شده بود اعتراف كرد. با تكميل تحقيقات در دادسراي امور جنايي، كيفرخواست اين پرونده در خصوص حادثه صادر شد و پرونده براي صدور راي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
مي خواهند مرا نابود كنند
متهم به قتل صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان در حالي به دفاع از خود پرداخت كه اولياي دم برايش تقاضاي قصاص كردند و شاهدان حادثه كه دو خواهر مقتول بودند به تشريح روز حادثه پرداختند.
خواهر بزرگ متهم به قتل پس از حضور در جايگاه در تشريح حادثه گفت: آن روز برادرم، فاطمه را به داخل اتاق كشاند و ابتدا با مشت و لگد و سپس با ميله  آهني كه در دست داشت شروع به كتك زدن او كرد. پس از چند دقيقه صداي ناله هاي خواهرم به گوشم رسيد. چندين بار به او التماس كردم كه ديگر او را نزند اما او مرا نيز تهديد كرد. ساعت ۶ بعد از ظهر يك لحظه در اتاق باز شد و آن موقع بود كه جسم مجروح خواهرم را ديديم.
برادرم بارها من و ديگر خواهرانم را نيز مورد ضرب و شتم قرار داده و حتي خواهران و برادران ديگرمان را هم كه در خارج از كشور هستند تهديد به مرگ كرده بود. سپس متهم به قتل با حضور در جايگاه دفاع، ضمن رد اتهام قتل عمدي گفت: خانواده ام با من مشكل دارند و مي خواهند مرا از ميان بردارند .
وي مدعي شد: خواهرم از سال ۶۶ به ناراحتي اعصاب مبتلا شده و حتي چندين بار در بيمارستان هاي پاسداران و طالقاني بستري شده بود. روز حادثه خواهرم از جلوي مادرم رد شد و مادرم شروع به داد و بيداد كرد و گفت او را از جلوي من ببريد. در پي داد و فرياد مادرم، من او را كتك زدم اما فكر نمي كنم كتك هايي من باعث فوت او شده باشد.
وي افزود: بعد از كتك زدن خواهرم از منزل خارج شدم و وقتي كه دوباره به منزل بازگشتم،ديدم خواهرانم مي خواهند فاطمه را به حمام ببرند، اما در اين مدت هيچ كس دهان و بيني فاطمه را نگرفت و نمي دانم چرا پزشكي قانوني چنين گزارشي داده است.
در ادامه دادگاه، قاضي از خواهران متهم كه در ابتداي جلسه در زماني كه وي در جلسه حضور نداشت شهادت دادند خواست تا نشان دهند چگونه برادرشان دهان و بيني فاطمه را گرفته است كه خواهران متهم در حضور او مجددا صحنه هايي را كه شاهد آن بودند بيان كردند.متهم به قتل نيز در مقابل صحبت هاي خواهرانش قسم خورد كه خواهرش را خفه نكرده و تمام شهادت هاي شهود كذب محض است. با اعلام ختم جلسه دادگاه حكم اين پرونده از سوي پنج قاضي شعبه  ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران صادر خواهد شد.

مكانيك خود را فرستاده ويژه رياست جمهوري جا مي زد
ايسنا: مردي كه متهم است كه خود را فرستاده ويژه رياست جمهوري معرفي مي كرده، در اراك دستگير شد.
سرهنگ نعمت الله رفيعي، معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي  استان مركزي در اين باره توضيح داد: در پي اخبار و اطلاعات واصله به مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ شهرستان اراك مبني بر اين كه شخصي به نام «داوود»، خود را نماينده ويژه رياست جمهوري معرفي مي كند، ماموران معاونت اطلاعات فرماندهي انتظامي  استان براي شناسايي فرد مذكور، تحقيقات گسترده اي را صورت دادند. وي افزود: به اين ترتيب نامبرده به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفت و با هماهنگي مقام قضايي، دستگير شد.
سرهنگ رفيعي اظهار كرد: از متهم كه مكانيك است، يك جلد كارت جعلي كشف و تاكنون وي به تشكيل جلسه با بخشداري يكي از شهرستانها و مدير يك شركت معترف شده است.
همچنين بنا بر اظهارات «داوود»، وي براي ادارات مختلف پيامهاي تقدير و تشكر نيز ارسال كرده است. معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: از نكات قابل توجه در اين پرونده اين بوده كه تاكنون متهم از هيچ اداره اي وجهي دريافت نكرده و بنا بر اظهاراتش، حتي در سركشي از بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) شهر اراك نيز مبلغي پول پرداخت كرده است.

درخواست عجيب براي استرداد تاجر ايراني
گروه حوادث- با ارسال شكايتي از سوي دادستاني ارمنستان به دادسراي امور جنايي تهران، بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي پايتخت دستور رسيدگي بر روي اين پرونده را بر طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران صادر كرد.
به گزارش همشهري، اواخر هفته گذشته نامه اي از سوي مك ريچارد بازپرس مركزي شهر ايروان جمهوري ارمنستان به شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران ارسال شد كه بر طبق آن قاضي ارمنستان باتوجه به شكايت يكي از شهروندان آن كشور كه مدعي شده بود يك تاجر ايراني ساكن تهران در جريان يك معامله كاشي و سراميك از وي كلاهبرداري ۳۰۰ هزار دلاري كرده است درخواست استرداد تاجر ايراني را كرده بود. شاكي درخصوص ادعاي خود در شكواييه عنوان كرده بود كه تاجر ايراني كه سالها با چند شركت كاشي سازي كشور ارمنستان در ارتباط بوده يك باركاشي به ارزش ۳۰۰۰ دلار آمريكا را بدون هماهنگي با شركت ارسال كننده از گمرك ارمنستان ترخيص كرده و در مقابل دريافت بار، يك فقره چك پرداخت كرده كه قابل نقدكردن نبوده است.
وي در ادامه مدعي شده بود: «تاجر ايراني بعد از دريافت بار به ايران آمده است.» بازپرس ولي الله حسيني روز گذشته با اعلام اين خبر به همشهري گفت: «طبق ماده ۸ قانون استرداد متهم در ايران ما اتباع خود را چه مجرم چه غيرمجرم به كشور ديگري استرداد نمي كنيم و اگر فرد مرتكب خلافي نيز شده باشد در ايران به پرونده اتهامي وي رسيدگي خواهد شد.» وكيل مدافع تاجر ايراني نيز درخصوص اين شكايت گفت: «موضوع اين شكايت به ۱۰ سال پيش برمي گردد و حضور موكلم در دادسراي امور جنايي تهران تنها براي ارايه مدارك و اسناد براي ثابت كردن ادعاي كذب شاكي است.» وي در ادامه گفت: «برخلاف ادعاهاي شاكي موكل بنده توسط شاكي در كشور ارمنستان مورد اخاذي قرار گرفته و مرد شاكي خود داراي چندين پرونده اخاذي و ارتكاب جرايم ديگر در ارمنستان و ايران است. اين فرد نقش كارمند و مشاور  امور تجاري تاجر ايراني را داشته است. زماني كه اين شكايت نامه تنظيم شد موكلم در ارمنستان حضور نداشت، لذا دادگاه ارمنستان بدون توجه به اينكه شكايت شاكي فاقد مستندات لازم است تاجر ايراني را تحت تعقيب قرار داد و در حالي كه ارمنستان با كشور ايران قرارداد استرداد ندارد درخواست تحويل موكل بنده را به مسئولان قضايي اين كشور كرده است و وزارت امور خارجه نيز از يكسال پيش تاكنون موكلم را ممنوع الخروج كرده و اين امر صدمات مالي و كاري زيادي را به وي وارد كرده است. بر پايه اين گزارش، بازپرس ولي الله حسيني نيز طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران دستور رسيدگي بر روي پرونده مذكور را صادر كرد؛ ولي به گفته وي، امكان استرداد تاجر ايراني به كشور ارمنستان منتفي است.

با آزادي كشاورز كرماني
گروگانگيران افغاني در يزد به دام افتادند
010224.jpg
گروه حوادث- اعضاي يك باند افغان كه بعد از ربودن يك كشاورز رفسنجاني، به اخاذي ميليوني از خانواده وي دست زده بودند، در يزد به دام افتادند
بنابه اين گزارش اين مرد كشاورز، هنگامي كه در حال آبياري زمين هاي كشاورزي اش بود از سوي ۶ مرد افغان گروگان گرفته شد.گروگانگيران افغاني پس از گروگان گرفتن اين كشاورز با خانواده وي تماس گرفته و بيان كردند  درقبال پرداخت ۵۰ ميليون تومان پول، مرد گروگان را آزاد خواهند كرد. خانواده گروگان كه از ترس آسيب رسيدن به وي، موضوع را به پليس گزارش نكرده بودند، براي آماده كردن مبلغ درخواست شده، وارد عمل شده و تنها توانستند ۱۵ ميليون تومان تهيه كنند.
وقتي افغانها تخفيف مي دهند
بر اين اساس در تماس بعدي آدم ربايان با خانواده مرد كشاورز، گروگانگيران پذيرفتند در قبال دريافت ۱۵ ميليون تومان كه مقداري از آن چك مسافرتي بود، كشاورز ربوده شده را از آزاد نمايند. سرانجام با پرداخت مبلغ درخواستي، گروگانگيران مرد كشاورز را در حالي كه آزار و اذيت و جراحات زيادي به او وارد شده بود، رها كردند. با آزادي گروگان، زماني كه خانواده وي متوجه آثار ضرب و جرح بر بدن او شدند، بلافاصله موضوع را به پليس اطلاع داده و از ماموران درخواست كردند تا آنها را دستگير كنند. به اين ترتيب، ماموران پليس آگاهي يزد و رفسنجان براي شناسايي متهمان وارد عمل شده و سرانجام اين
۶ افغاني را در يزد دستگير كردند. متهمان در جريان بازجويي هاي مقدماتي به آدم ربايي به انگيزه اخاذي اعتراف كردند.

با دستگيري دو تيرانداز زنجيره اي
آرامش به فونيكس بازگشت
010218.jpg
010221.jpg

گروه حوادث - سرانجام پس از ماهها تعقيب و مراقبت پليسي، با دستگيري دو تيرانداز زنجيره اي آمريكايي ، آرامش به شهر آشوب زده فونيكس بازگشت، اين دو جنايتكار با شليك هاي بي هدف خود حداقل ۱۱ نفر را به قتل رسانده و ۱۸ نفر را مجروح كرده بودند.
تيراندازيهاي مرگبار منطقه فونيكس از ماه مي۲۰۰۵ آغاز شد و باعث شد شبحي از رعب و وحشت بر فراز اين شهر به پرواز درآيد.در جريان اين تيراندازيهاي عجيب و بي هدف، تيراندازان جنايتكاري كه پليس هيچ سرنخي درباره تعداد آنها نداشت در سطح شهر به گردش پرداخته و بدون آنكه شخص خاصي را در نظر داشته باشند در ساعات اوليه شب به سوي رهگذران آتش مي گشودند و سپس در تاريكي شب به سرعت فرار
مي كردند بدون آنكه سرنخي از خود برجاي بگذارند.
به گزارش خبرنگار آسوشيتدپرس كه در ماههاي گذشته از شهر فونيكس بازديد كرده بود تمامي مقتولان تك تيرانداز جنايتكار از پشت سر هدف قرار گرفته بودند و اين در حالي بود كه اكثر آنها در حال رانندگي كردن، قدم زدن و يا كارهاي روزمره خود بودند. يكي از قربانيان هنگامي هدف قرار گرفته بود كه در حال شستن خودروي خود در يك كارواش بود، يكي ديگر از آنها نيز هنگامي كه در ايستگاه اتوبوس در انتظار رسيدن اتوبوس بود با شليك هاي مرگبار جنايتكاران جان باخت.
طبق شواهدي كه پليس به دست آورده بود، تيرانداز تصادفي كلاه گيس و كلاه ماهيگيري به سر داشت و هيچ انگيزه شخصي و يا مادي خاص را دنبال نمي كرد چرا كه مجروحان و مقتولان حادثه هيچگونه ارتباط منطقي اي با يكديگر نداشتند و به نظر مي رسيد كه تنها تصادف مي توانست آنها را به يكديگر مربوط سازد ، در حاليكه هر هفته آمار مجروحان و مقتولان تيراندازيهاي مرگبار افزايش مي يافت و مردم منطقه فونيكس هر لحظه در انتظار مرگ به سر مي بردند پليس ايالتي آريزونا تحقيقات گسترده اي را براي يافتن سرنخ هايي از اين دو تيرانداز تصادفي آغاز كرد و سرانجام روز گذشته اين دو جنايتكار در يك مجتمع آپارتماني دستگير شدند.
به گزارش رويترز و به نقل از مقامات پليس ايالت آريزوناي آمريكا، اين دو مرد ۳۰ و ۳۳ ساله كه ديل هاسنر و ساموئل ديت من نام دارند سوابق بسيار زيادي در زمينه سرقت هاي كوچك، آزار و اذيت و ضرب و شتم دارند.بنابه اين گزارش سرنخ هاي مهم براي دستگيري اين دو جنايتكار بعد از دو جنايتي كه آنها دوشنبه هفته گذشته مرتكب شدند به دست پليس افتاد و كارآگاهان آنها را به اتهام قتل و توطئه براي جنايت دستگير كردند .

ردپاي زن ناشناس در پرونده گروگانگيري مرگبار
گروه حوادث - پليس جنايي تهران در بررسي پرونده گروگانگيري مرگبار در خيابان مقصودبيك به سرنخ هايي از همدست زن متهم اصلي پرونده رسيد.
به گزارش همشهري، روز گذشته بازپرس حسين اصغرزاده در خصوص آخرين اقدامات پليس جنايي پايتخت در خصوص پرونده گروگانگيري مرگبار در شمال تهران به همشهري گفت: «كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ در تحقيقاتي كه از همسايه هاي خانه مخوف در خيابان مقصودبيك به عمل آوردند، دريافتند كه زني نيز به اين خانه رفت وآمد  داشته است. اين در حالي بود كه بررسي هاي پليس نشان مي داد هيچ يك از اعضاي خانواده متهم پرونده از اجاره كردن اين خانه از سوي وي در خيابان مقصودبيك اطلاعي نداشته اند. بازجويي از امير در خصوص اين زن ناشناس نيز به جملات ضدونقيضي ختم شد كه سوءظن بيشتر كارآگاهان را برانگيخت. در حال حاضر بررسي ها بر روي شناسايي اين زن كه مي تواند همدست امير در ارتكاب جرايم باشد آغاز شده و تا رسيدن به نتيجه مناسب ادامه خواهد داشت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |