يكشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۳ - Aug 6, 2006
سرپرست فدراسيون فوتبال: در اساسنامه باشگاهها تجديدنظر خواهد شد
كادر فني با نظر سرمربي انتخاب شدند، حتي سرپرست
عكس : مجتبي جانبخش
نشست مطبوعاتي سرپرست جديد فدراسيون فوتبال همان جواب هاي تكراري هفته هاي اخير بود با توضيحات بيشتر.
010209.jpg
010197.jpg
گروه ورزشي - فوتبال ايران سراسر سوژه است و حاشيه.
در فوتبالي كه هر چند سال، تغييرات جزو لاينفكي از برنامه هايش محسوب مي شود در سالهاي اخير هرگز سابقه نداشت كه اين ورزش پرطرفدار و جذاب روي ثبات و آرامش را به خود ببيند و اين روزها سؤالات از فوتبال زياد است.
نشست ديروز سرپرست فدراسيون فوتبال با خبرنگاران با همه مصاحبه ها متفاوت بود و اگرچه همه جواب هاي تكراري باز هم زمان آن به درازا كشيد و وقت اجازه نداد كه همه حاضرين بتوانند سؤالات خود را با كيومرث هاشمي در ميان بگذارند. اما با توجه به جايگاه ممتاز مصاحبه شونده در تشكيلات سازمان تربيت بدني، موضوعات ديگري چون آمايش ورزش، پايگاه قهرماني، اساسنامه باشگاهها، تيم هاي اعزامي به بازيهاي آسيايي دوحه در كنار بحث هاي روز فوتبال هم مطرح شد.
شروع صحبت هاي هاشمي با دوپينگ آغاز شد و وي ابتدا از محرزبودن عدم حضور جواد نكونام، علي كريمي و رحمان رضايي در انجام تست دوپينگ گفت و اضافه كرد البته اين بدان معنا نبود كه آنها از شركت در تست امتناع كرده اند. سرپرست فدراسيون فوتبال افزود: ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در اين هفته در اين خصوص اعلام نظر خواهد كرد.
مهاجرت بازيكنان ايراني به ليگ هاي كشورهاي عربي ديگر موضوع مطرح شده بود كه سرپرست فدراسيون فوتبال آن را ناشي از مشكلات ساختاري باشگاهها دانست و گفت قصد داريم در اين راستا اساسنامه و آئين نامه جديدي براي باشگاهها تدوين كنيم.
بحث اساسنامه موضوع روز
بحث اساسنامه موضوع روز فوتبال بار ديگر در اين نشست به ميان كشيده شد و هاشمي درباره دستور فيفا به تغيير و تحولات اساسنامه هاي كشورها در قاره آسيا گفت: فيفا سال گذشته اشكالاتي در اساسنامه فوتبال كشورهاي آسيايي گرفته است كه تاكنون سه كشور لائوس، فيليپين و افغانستان اساسنامه جديد خود را بر اساس درخواست فيفا تغيير داده اند. وي افزود: ۳۰ كشور آسيايي از جمله ايران، كره جنوبي و ژاپن تاكنون اين تغييرات را انجام ندادند و تا دي ماه فرصت دارند. البته اين مهلت تا خردادماه بود كه به درخواست كشورها تا دي ماه تمديد شد كه ما نيز نبايد سرعت را فداي دقت كنيم و لازم است با تدابير بيشتري اساسنامه را تغيير دهيم.
عدم دخالت در كادر فني
سرپرست فدراسيون فوتبال با اشاره به آنكه فعاليت فرهنگي انجام شده در فدراسيون قبلي هيچ شباهتي با كار فرهنگي نداشته و تنها بخش كوچكي از كار مجموعه روابط عمومي بوده است گفت: تا زماني كه استراتژي درستي در زمينه انجام فعاليت هاي فرهنگي در مقوله ورزش كه به يك پديده سياسي، اجتماعي و فرهنگي مبدل شده نداشته باشيم نمي توانيم فعاليتي انجام دهيم و آوردن افراد مختلف مشكلي را حل نخواهد كرد.
وي همانند كفاشيان رفتن سيموئز را تكذيب كرد و اظهار داشت كه او بزودي كارش را با تيم اميد ايران ازسر مي گيرد.
كيومرث هاشمي با رد دخالت در كار كادر فني تيم ملي فوتبال اظهار داشت: تمامي اعضاي كادر فني از سوي شخص امير قلعه نويي انتخاب شدند و حتي در مورد سرپرست تيم نيز كه از اختيارات فدراسيون بود براي ايجاد هماهنگي بيشتر با نظر سرمربي عمل شد.
سرمايه گذاري روي پنج رشته
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با تأكيد بر نظارت بر عملكرد فدراسيون ها گفت: اكنون ارزيابي ها در سه محور اصلي توسعه ورزش، توسعه عمومي و توسعه ظرفيت ها و ۲۴ محور فرعي صورت مي گيرد. هاشمي در خصوص طرح آمايش ورزش با اشاره به شرايط خاص هر استان در زمينه پرورش قهرمانان گفت: در اين طرح از ادارات كل تربيت بدني استانها خواسته شد با توجه به شرايط خاص همان استان روي رشته هايي كه راحت تر ثمر مي دهند سرمايه گذاري بيشتري كنند. به گفته معاون سازمان تربيت بدني رشته هاي پايه دو و ميداني، ژيمناستيك و شنا و دو رشته پرطرفدار كشتي و فوتبال در دستور كار همه استان ها قرار دارند. هاشمي در مورد ادامه برنامه قبلي اين مركز بر تشكيل گروه كارشناسي در فدراسيون هاي مختلف گفت: اعتقادي به چنين روش هايي ندارم و همه فدراسيون ها از چنين كميته هايي تحت عنوان كميته فني برخوردارند ولي مي توان از افراد آگاه به عنوان مشاور استفاده نمود.

رئيس سابق فدراسيون دو و ميداني:
مبارزه با دوپينگ مهم تر از مدال آوري براي ما بود
گروه ورزشي- در پي شايعات اخير مبني بر حضور چند دوپينگي در ورزش دو و ميداني رئيس سابق اين فدراسيون واكنش نشان داد. حسين جلالي در تماس با همشهري مطالب اعلام شده را غرض ورزي شخصي خواند و اعلام داشت پاك ترين رشته ورزشي بنا به تأييد فدراسيون پزشكي- ورزشي نمي تواند آلوده به دوپينگ باشد. وي با بيان آنكه در سال ۸۴ حداقل شصت نمونه دوپينگ در مسابقات بين المللي از دو و ميداني به عمل آمد يادآور شد، سال گذشته قهرمانان اين رشته در چهار دوره رقابت مهم بين المللي مانند بازيهاي كشورهاي اسلامي، غرب آسيا، داخل سالن آسيا و قهرماني قاره شركت داشتند كه حتي يك نمونه مثبت نداشتيم. رئيس سابق فدراسيون دو و ميداني مبارزه در امر دوپينگ را در دوران مديريت خود مهم تر از مدال آوري خواند و گفت: اين مطلب را هم متخصصين دوپينگ تأييد كرده اند.
دستاوردهاي دووميداني را مخدوش نكنيد
درپي انتشار خبر فاجعه دوپينگ در رشته دووميداني در دو سال گذشته، مدير تيم هاي ملي دووميداني به همشهري گفت كه اين موضوع به هيچ وجه صحت ندارد و اسناد آن در كميته ضددوپينگ فدراسيون موجود است و اتفاقات رخ داده مربوط به دو سه ماه گذشته است.تيمور غياثي افزود: در سال ۱۳۸۴ فدراسيون دووميداني عنوان پاك ترين فدراسيون را از سازمان تربيت بدني گرفت و در دو سال گذشته و در دو بازي بين المللي يعني بازي هاي كشورهاي اسلامي و مسابقات قهرماني آسيا در كره از سوي فدراسيون جهاني ضددوپينگ حتي يك مورد هم دوپينگ اعلام نشد.

مربي تيم ملي وزنه برداري:
نصيري نيا و برخواه به روزهاي اوج خود باز مي گردند
010212.jpg
گروه ورزشي- علي پاكيزه جم قهرمان اسبق آسيا و مربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان كشورمان كه از بدو حضور در تمرينات تيم ملي رابطه بسيار مطلوبي را با ملي پوشان برقرار كرده در خصوص برنامه هاي تمريني ملي پوشان در اردوي سطح ارتفاع اردبيل گفت: با برنامه ريزيهاي صورت گرفته از سوي كادر فني تيم ملي، روزي ۳نوبت تمرين را براي ملي پوشان حاضر در اردو در نظر گرفته ايم كه با توجه به شرايط آمادگي آنها و همچنين موقعيت آب  و هوايي در برخي روزها ممكن است اين برنامه تغيير كند.
پاكيزه جم از بهبودي كامل نصيري نيا و برخواه خبر داد و افزود: خوشبختانه شاهين و محمدحسين در شرايط ايده آلي بسر مي برند و از روز آغاز اردوي اردبيل تمرينات سنگين خود را آغاز كرده اند. شاهين طي همين چند روز تمرين به مهار وزنه هاي ۱۵۵ كيلوگرم در حركت يكضرب و ۱۹۰ كيلوگرم در دوضرب رسيده كه مطمئناً طي روزهاي آينده به شرايط ايده آل تري نيز خواهد رسيد. برخواه هم در آخرين تمرينات ۱۵۵ و ۱۷۵ كيلوگرم را در حركات يكضرب و دوضرب مهار كرد و نشان داد كه رفته رفته به روزهاي اوج خود باز مي گردد.

امارات حريف تداركاتي تيم ملي ايران شد
ايرنا: تيم ملي فوتبال ايران روز سه شنبه (هفدهم مردادماه جاري) مصادف با سالروز ولادت حضرت علي(ع) در ديداري تداركاتي به مصاف تيم امارات عربي متحده مي رود.فدراسيون فوتبال ديروز شنبه اعلام كرد: تيم ملي فوتبال امارات حريف تداركاتي ايران خواهد بود كه اين مسابقه روز سه شنبه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.اين تيم روز دوشنبه ۱۶مرداد با ۲۴بازيكن و ۱۰همراه از طريق استانبول وارد ايران مي شود. تيم ملي امارات روز چهارشنبه ايران را ترك مي كند.

اصفهان قهرمان بسكتبال آموزشگاههاي كشور
گروه ورزشي- مريم رضايي: مسابقات بسكتبال آموزشگاههاي كشور در رده متوسطه با قهرماني تيم اصفهان و نايب قهرماني تيم تهران پايان يافت. به گزارش همشهري، مسابقات آموزشگاههاي كشور كه در استعداديابي ورزشكاران جايگاه ويژه اي دارد در رشته بسكتبال پيگير شد و هشت تيم برتر در چهار گروه الف شامل اصفهان و فارس، ب شامل تهران و همدان، ج شامل كرمان و گلستان و د شامل خراسان رضوي و زنجان به شكل ضربدري با هم ديدار كردند و در نهايت چهار تيم به مرحله فينال رسيدند. در اين مسابقات اصفهان قهرمان، تهران نايب قهرمان و تيم هاي خراسان رضوي و كرمان سوم و چهارم شدند.

بازگشت جباري به استقلال
مجتبي جباري بازيكن فصل پيش استقلال، ارتباط خود با مقامات پرسپوليسي را قطع كرده است.
اين درحالي است كه او چند روز پيش با پرسپوليس قرارداد داخلي بسته بود.مجتبي جباري بعد از عدم موفقيت در دريافت رضايتنامه و برگه تسويه حساب از تيم استقلال، قصد بازگشت به اين تيم را دارد.مسئولان استقلال كه پيش از اين بر سر مسائل مالي با جباري اختلاف نظر داشتند اكنون حاضر به پرداخت مبلغ درخواستي وي شده اند.
جباري از جمعه ۱۳ مرداد به طور كامل ارتباط خود را با مسئولان باشگاه پرسپوليس قطع كرده است.

۵۰ درصد بدهي هاي فدراسيون كشتي پرداخت شد
گروه ورزشي- فدراسيون كشتي آمار عملكرد و فعاليت هاي سه ماهه خود ( از ۱۲ ارديبهشت تا اول مرداد) را اعلام كرد. در اين گزارش به فعاليتهاي فدراسيون در چهار بخش اشاره شده است كه در بخش امور مالي به سازماندهي نيروي انساني و پرداخت ۵۰ درصد از بدهي هاي معوقه اشاره شده است. همچنين شركت در ۱۰ تورنمنت و مسابقه بين المللي در رده هاي سني مختلف در دو ماه گزارش داده شده است كه حاصل آن ۲۹ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۲۷ برنز بوده است. در بخش كميته ها نيز فعاليت هاي كميته داوران، كميته روابط بين الملل، كميته اجرايي، كميته روابط عمومي و سازمان ليگ تشريح شده است.
همچنين در اين مدت پنج مسابقه داخلي با حضور ۱۰۷۷ كشتي گير در شهرهاي ساوه، خرم آباد، تهران و كرج ( دو مسابقه) برگزار شده است.

خبرهاي فوتبال جهان
بازگشت كاناوارو به يوونتوس
010206.jpg
گروه ورزشي - مريم دري منش : فابيو كاناوارو كاپيتان تيم ملي ايتاليا كه به تازگي به رئال مادريد اسپانيا پيوسته است اظهار داشت، در صورتي كه يوونتوس به سريA ايتاليا برگردد به اين تيم برمي گردد.
وي گفت: من دو سال در يوونتوس بودم و ترك آنجا برايم بسيار مشكل بود. از اينكه قهرماني را به اينتر داده اند بسيار عصباني هستم. ما با تلاش بازيكنان جام را به دست آورديم و حالا اين جام در دست اينتر است. اما همه مي دانند كه قهرمان واقعي يووه است.
پيروزي پرگل منچستر در هلند
010203.jpg
در آستانه آغاز رقابت هاي فوتبال در سطح باشگاهي تيم هاي سرشناس اروپا براي آمادگي هر چه بيشتر در تورنمنت هاي مختلف حضور پيدا مي كنند.در جريان يكي از همين تورنمنت ها در شهر آمستردام هلند ۴ تيم پورتو، منچستر يونايتد ،اينتر و آژاكس با يكديگر ديدار مي كنند.در روز نخست اين بازي ها منچستر يونايتد موفق شد سه بر يك پورتو را مغلوب كند. در اين بازي اسكولز، وين روني و سولسكيائر براي منچستر گلزني كردند. تنها گل پورتو نيز توسط فري يار درون دروازه منچستر جاي گرفت.در بازي ديگر تيم هاي اينتر و آژاكس به تساوي يك بر يك رسيدند.در اين بازي سولاري براي اينتر و اسيندر براي آژاكس گل زدند.
بارسلونا با تمام قدرت
010200.jpg
بارسلونا فصل پيش موفق شد همزمان دو عنوان معتبر لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا را از آن خود كند.اين تيم هم اكنون در اردوي آمادگي كه در آمريكا و مكزيك برپا شده بسر مي برد تا با قدرت بازي هاي اين فصل را آغاز نمايد.فرانك ريكاردو درباره اين اردو گفت: هدف اصلي اين اردو كسب آمادگي بيشتر براي شروع رقابت هاي اين فصل است.ما فصل پيش با رمز موفقيت آمادگي توانستيم حريفان را از پيش رو برداريم و در فصل جاري نيز همان اهداف را نشانه گرفته ايم.

اولين حذف شده رقابت هاي انتخابي بدمينتون
گروه ورزشي - بدمينتون ايران براي شناخت دو چهره اعزامي خود به بازيهاي آسيايي دوحه اقدام به برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي كرد.در مرحله اول و از ميان پنج بازيكن حاضر پس از انجام ده بازي غلامرضا باقري حذف شد و چهار تن در جدول براي انجام بازيهاي دور دوم باقي ماندند.علي شاه حسيني، جلال اسكندري، اميد كرمي و نيكزاد شيري چهار بازيكني هستند كه در روزهاي هجدهم تا بيست و پنجم شهريورماه با هم بازي مي كنند تا تكليف دو بازيكن اعزامي به دوحه مشخص شود.

اقدام جالب و آموزنده تاجيك ها
مدال طلاي بوكسور ايران بازگردانده شد
گروه ورزشي - در اقدامي جالب و آموزنده كميته ورزش تاجيكستان در نامه اي ضمن عذرخواهي رسمي از قضاوت ضعيف داوري در مسابقات بوكس اين كشور مدال طلاي علي مظاهري قهرمان ايراني را بازگرداند.(قابل توجه مسئولان برگزاري مسابقات رشته هاي مختلف ورزشي كشورمان كه در برخي مواقع با وجود مواردي مشابه حتي از يك عذرخواهي شفاهي هم از ميهمانان دريغ مي كنند). كميته ورزش تاجيكستان مدال طلاي بوكسور تاجيك را كه به ناحق به وي اعطا شده بود، همراه با مدال طلا و حكم قهرماني مظاهري در وزن ۹۱ كيلوگرم را به سفارت ايران در شهر دوشنبه تحويل داد. اين كميته حتي داوران ضعيف بوكس اين كشور را از قضاوت به مدت سه سال محروم ساخت.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |