چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۵ - Aug 9, 2006
جدي ترين ارزيابي قبل از رويارويي با سوريه
تيم ملي در برابر امارات متوسط ظاهر شد
رضا عنايتي با حضور در تركيب اصلي تيم ملي جديد
زننده تك گل بازي با امارات بود.
عكس : مجتبي جانبخش
010554.jpg
010590.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي فوتبال ايران با تيمي دگرگون شده در مقايسه با تيم حاضر در جام جهاني با يك گل امارات را قبل از بازي رسمي با سوريه مغلوب كرد. از ده موقعيت خلق شده، تيم ايران تنها يك بار در نيمه اول و توسط رضا عنايتي به گل رسيد.
در اين بازي، مربيان ايران از نزديك به ۱۶ بازيكن آزمايش به عمل آوردند.
در غياب لژيونرهاي اروپايي، از تني چند از بازيكنان ايراني شاغل در ليگ امارات هم در بازي ديروز استفاده شد.
از اين بازي نزديك به ۲۰ هزار تماشاگر ديدن كردند.
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: ورزشگاه آزادي حال و هواي ديگري داشت. تيم ملي با شكل  تازه و سنگيني نام استقلال در مقابل يكي از حريفان ديرينه و نزديك ما به ميدان رفت. امارات را از همان سالها كه حشمت مهاجراني در آنجا مشغول به كار شد مي شناسيم. اتفاقاً حركت اصلي آنها در همان فصل آغاز شد و در زمينه فوتبال سرمايه گذاري هاي كلاني نمودند كه تا دامنه هايي دستشان را گرفت. امارات نيز چون ديگر كشورهاي عربي جرقه هايي را زده اند و رفته اند و دوباره آمده اند. «برونومتسو» كه به مربي خلاق و مبتكري معروف است از بضاعت اندك خود به بهترين شكل بهره  گرفته است. تيم امارات سريع، سالم و با حساب فوتبال بازي مي كند. تيم ملي ايران همانگونه كه نوشته بوديم با اسكلت استقلال كه قهرمان ليگ شده است در مقابل امارات قرار گرفت. وقتي بحث تيم خود است ديگر سن و سال معنا پيدا نمي كند و اين واقعيت را بايد پذيرفت. محمود فكري در آخرهاي فوتبال خود بازوبند كاپيتاني را بر بازو بست. او روز گذشته يكي از بهترين هاي ميدان بود و انصافاً چون يك جوان سرحال، فوتبال بازي كرد. تيم ملي با وحيد طالبلو درون دروازه بازي كرد. صادقي، فكري، نيك بخت و شكوري در دفاع قرار داشتند، اما شيوه تيم ايران (۲-۵-۳) بود و نيك بخت را بايد يك خط جلو برد و در كنار مبعلي، كاظمي، كاظميان و معدنچي قرار داد. عنايتي و اكبرپور نيز زوج خط حمله بودند. در واقع هفت بازيكن از استقلال اسكلت تيم ملي را تشكيل داده بودند. كار نيكويي كه به سود فوتبال ملي است. بازي را ايران سريع آغاز كرد، امارات هنوز جا نيفتاده بود كه گل خورد. عنايتي با همان تيزهوشي هميشگي و حس خوبي كه به دروازه و توپ دارد گل اول را زد. امارات حركت هاي دلنشين و سريعي را توسط اسماعيل مطر و سعد داشت كه فكري و صادقي اجازه ندادند. يك نيمه پرتحرك را در خط مياني امارات و دفاع ايران ديديم. تيم برونو متسو بيشتر از ميانه ميدان حركت مي كرد و پيش مي آمد، اما در آخرين لحظه صحيح عمل نمي كردند. در نهايت به رغم چند موقعيتي كه ايران از دست داد رضايت تماشاگران را جلب نمود.
تركيب نيمه دوم تيم ملي با دو تغيير همراه بود. رسول خطيبي و مسعود شجاعي جانشين ايمان مبعلي و سياوش اكبرپور شده بودند. در ادامه نيز ميثم منيعي، مهدي رجب زاده، هاشم بيك زاده و فرهاد مجيدي فرصت بازي را پيدا كردند تا كادر فني جديد تيم ملي با بسنده كردن به همين تك بازي تداركاتي جدي آماده رويارويي روز ۲۵ مرداد با سوريه در تهران شود.
در اين نيمه نيز تيم ايران چندين بار موقعيت هايي براي گلزني داشت كه مهم ترين آن ضربه پاي چپ منيعي بود كه با واكنش وليد سنگربان امارات راهي كرنر شد. در آخرين لحظات هم همين دروازه بان ضربه سر اميرحسين صادقي مدافع پيش كشيده تيم ايران را كنترل كرد. صادقي يكبار هم درست در دقيقه ۹۰ با تكل به موقع مهاجم امارات را در آستانه گلزني ناكام ساخت تا تيم ملي فوتبال ايران در ديداري متوسط با يك گل از ده موقعيت به دست آمده امارات را مغلوب سازد.
بازيكنان تيم ايران: وحيد طالب لو، هادي شكوري، محمود فكري (كاپيتان)، اميرحسين صادقي، عليرضا نيكبخت واحدي (هاشم بيك زاده)، مهرزاد معدنچي (ميثم منيعي)، سياوش اكبرپور (مسعود شجاعي)، جواد كاظميان (مهدي رجب زاده)، حسين كاظمي، ايمان مبعلي (رسول خطيبي) و رضا عنايتي (فرهاد مجيدي).

خبرهاي فوتبال جهان
آژاكس - آيندهوون به ياد يوهان كرايف
010536.jpg
گروه ورزشي - دو تيم آژاكس و آيندهوون به عنوان دو تيم بزرگ و تأثيرگذار فوتبال هلند، در ديداري به ياد يوهان كرايف روز يكشنبه هفته آينده به مصاف هم مي روند. در ميان خيل ستارگان بزرگ هلند يوهان كرايف جايگاه معتبري دارد؛ مردي كه در دهه هفتاد سمبل فوتبال شناور آژاكس و تيم ملي در فوتبال اروپا و جهان بود. آژاكس قهرمان جام حذفي فصل پيش است و آيندهوون هم موفق شد عنوان قهرماني باشگاه هاي اين كشور را به خود اختصاص دهد.
بازي هاي مهم باشگاه هاي اروپا
از دور رفت مرحله مقدماتي فوتبال جام باشگاه هاي اروپا كه از شب گذشته با انجام سه بازي آغاز شده است، امشب هم چند بازي مهم انجام خواهد شد.
ازجمله اين بازي ها بايد به ديدار تيم هاي سالزبورگ اتريش با والنسياي اسپانيا، كپنهاگ دانمارك با آژاكس آمستردام، ديناموكيف اوكراين با فنرباغچه تركيه اشاره كرد.
چلسي - ليورپول در جام خيريه
ديدار ليورپول و چلسي دو بزرگ فوتبال ليگ برتر انگليس روز يكشنبه آينده در چارچوب جام خيريه انجام خواهد شد. ديداري كه همه ساله پيش از آغاز فصل جديد ليگ برتر ميان قهرمان جام حذفي (ليورپول) و ليگ برتر (چلسي) برگزار مي شود.

پيروزي سوريه بر ليبي در دمشق
گروه ورزشي- تيم فوتبال سوريه حريف ايران در بازي روز ۲۵ مردادماه در تهران در يك بازي تداركاتي دو بر يك ليبي را مغلوب كرد. تيم سوريه با سرمربيگري فجر ابراهيم كه جانشين «رادنوويچ» شد، در ورزشگاه العباسيون دمشق چهره تهاجمي از خود به نمايش گذاشت و در همان نيمه اول با گلهاي الجينيات و ماهر السيد از حريف خود پيش افتاد و يك گل هم در نيمه دوم دريافت داشت.

نگاه
مربيان پورسانتي
محمدرضا منصوريان
سير نزولي ورزش كشتي در شهر بزرگ تهران، نگراني هاي عميقي در ميان كارشناسان و دوستداران اين ورزش پديد آورده است. دلايل مختلفي بيان مي شود كه مستقيم و غيرمستقيم در پيدايي چنين وضعيتي تأثيرگذار بوده و هستند كه به زعم نگارنده هيچ كدام از آنها عامل اصلي نيستند. مشكل اصلي و واقعي كشتي  تهران امروز در باشگاههاي فعال در اين رشته است. از قرار اطلاع در بسياري از اين باشگاهها بين مربيان تمرين دهنده و صاحبان اين اماكن قول و قرارهايي گذاشته مي شود كه مربيان به ازاي هر شاگردي كه براي آموزش به باشگاه مي آورند، از محل شهريه و وروديه هاي سنگيني كه كشتي گيران پرداخت مي كنند مبلغي نيز به عنوان كمك به آنها پرداخت شود و از آن جايي كه عموم كساني كه به دنبال فراگيري در ورزش كشتي هستند از طبقات پائين و متوسط (از نظر اقتصادي) هستند، طبعاً آنها را با مشكلات جدي روبرو ساخته كه اثرات مخرب آن مستقيماً متوجه كشتي تهران شده است. اگر كشتي  تهران با پيشينه اي تابناك بزرگان و دلاوراني همچون شادروان جهان پهلوان تختي، محمد ابراهيم سيف پور، محمد علي خجسته پور و... را در دامان خود پرورش داده و همواره خود را پيشتاز نشان داده است، عمده ترين دليلش اين بوده كه هيچگاه چنين مناسبات غلطي در باشگاهها برقرار نبوده و هيچكس چه رئيس باشگاه يا مربي هرگز چنين اجازه اي را به خود نمي داده از كساني كه براي تمرين و آموزش به چنين اماكني مراجعه مي كرده اند، چيزي به نام شهريه يا وروديه دريافت كند. يكي از بزرگان كشتي مي گفت: بسياري از صاحبان باشگاهها در قديم گرفتن چيزي به نام شهريه از كساني كه براي تمرين به سالن ها مي آمدند را حرام كرده بودند، اما امروز....

حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال ايران شد
ايرنا: حسين شمس به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتسال ايران منصوب شد.
رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال با بيان اين مطلب گفت: علي رعدي به عنوان مربي، ناصر پيروردي به عنوان مربي بدنساز و امير فراشي به عنوان مربي دروازه بان هاي تيم ملي فوتسال كشورمان انتخاب شدند.عباس ترابيان درمورد مربيان تيم زير ۲۱ سال ايران افزود: جورانديرو برزيلي به عنوان سرمربي و ناصر صالح و مصطفي عمادي به عنوان مربيان اين تيم برگزيده شدند.پيش از اين جورانديرو برزيلي مربيگري تيم ملي فوتسال ايران را برعهده داشت كه به علت عملكرد ضعيف اين تيم در رقابت هاي فوتسال قهرماني آسيا از سمت خود بركنار شد.

رنه سيموئز اواخر هفته وارد تهران مي شود
ايرنا: رنه  سيموئز سرمربي  برزيلي  تيم  فوتبال  اميد ايران  اواخر هفته  جاري  به  تهران  بازمي گردد.به گزارش  روز دوشنبه  سايت  خبري  سازمان  تربيت  بدني ، اصغر رحيمي  نايب رييس  كميته  تداركاتي  بازي هاي  آسيايي  ضمن  اعلام  اين  مطلب  گفت : مرخصي  سيموئز ۱۵ روزه  بوده  است ، ضمن  آن كه  فعلاً تيم  فوتبال  اميد ايران  برنامه اي  ندارد و تاخير ۲- ۳ روزه  سيموئز را مي شود ناديده  گرفت .وي  افزود سيموئز در تماس  با مسئولان  فدراسيون  فوتبال  نيز اعلام  كرده  است  كه  به  تهران  بازمي گردد.پس  از لغو برگزاري  مسابقات  فوتبال  غرب  آسيا، برنامه  بعدي  تيم  فوتبال اميد ايران  شركت  در يك  اردوي  اروپايي  است  كه  از ۱۷ تا ۲۶ شهريور داير خواهد شد.

وزنه برداران مستعد به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند
گروه ورزشي -با اتمام رقابت هاي آسيايي و جهاني نوجوانان و جوانان و مشكل محدوديت سني كه برخي ملي پوشان اين رشته براي حضور در اين مقطع سني دارند، اعضاي كادر فني تيم ملي تشكيل جلسه دادند تا درخصوص دعوت چند وزنه بردار مستعد ديگر به اردو و جايگزين كردن آنها تصميم گيري نمايند. اين گزارش حاكيست، در نشستي كه بين ژنيا، مربي بلغاري تيم ملي و مسعود قاسمي، يكي از مربيان ايراني اين تيم برگزار شد، مقرر شد تا برترين هاي رقابت هاي كشوري به اضافه برخي وزنه برداراني كه در رقابت هاي دانش آموزي به ركوردهاي قابل ملاحظه اي دست يافته اند و همچنين وزنه برداران با استعداد استان ها در چند مرحله در سالن آزادي حضور يابند تا با انجام ركوردگيري از آنها چند وزنه بردار جديد به اردوي آماده سازي تيم ملي اضافه شود.

با ۱۷ مدال طلا، ۸ نقره و ۹ برنز
پيشكسوتان كشتي ايران قهرمان جهان شدند
گروه ورزشي- در پايان پيكارهاي كشتي آزاد پيشكسوتان جهان كه در ۵ گروه سني از ۳۵ تا ۵۶ سال به بالا در كشور لتوني برگزار شد تيم ايران با كسب ۱۷ مدال طلا، ۸ نقره و ۹ برنز به مقام قهرماني رسيد.عليرضا جعفرنژاد، ولي الله پوريوسف، عليرضا رحمتي، اكبر ديندار، جلال نعيمي، محمد ذوالفقاري، صمد نژادي، علي اكبر جيرسرايي، خيرالله فتاحي، عقيل حيدري، محسن محمدي، مصطفي رمضاني، حسين تورانيان، رحيم ابويي ملك نژاد، مسعود مقربي، خسرو زماني و محمدرضا فتحي چهره هاي طلايي تيم ايران در اين مسابقه ها بودند.

واليبال و تجربه شرايطي تازه در بازي هاي تداركاتي
گروه ورزشي- تيم ملي واليبال ايران در بازي هاي تداركاتي با تيم «نوواي» روسيه شرايط جديدي را تجربه مي كند و آن هم انجام دو بازي با حريف روسي به هنگام صبح خواهد بود.بر اساس پيشنهاد كادر فني تيم ملي بزرگسالان، اين اقدام در راستاي تطبيق دادن بازيكنان با شرايط انجام بازي در صبح خواهد بود كه در مسابقات بين المللي قزاقستان و قهرماني جهان در ژاپن براي تيم ملي واليبال ايران طراحي شده است. در گذشته با وجود انجام چنين بازي هايي براي تيم ملي در عرصه هاي مختلف بين المللي كمتر شاهد بوديم كه برنامه ريزان بازي ها به فكر چنين ابتكاراتي در طول بازي هاي تداركاتي باشند.
نقد با بوي تخريب
آنهايي كه زحمات و تلاش ۱۷ ساله واليبال را زير سؤال مي برند، دلسوز و خيرخواه اين ورزش نيستند. اين مطلب را اميدوار حاتمي مي گويد كه مدت زيادي مسئوليت كميته داوران فدراسيون واليبال را داشت.وي كه هم اكنون استاد دانشگاه تربيت بدني است، اعتقاد دارد اين نقدها بيشتر بوي تخريب دارد تا نقد سازنده و اين حرف  ها بيشتر از زبان كساني خارج مي شود كه در دو دهه اخير هيچ نقشي در واليبال نداشته اند.حاتمي افزود: البته كارها بي عيب و نقص نبوده و خيلي ها از موقعيت ممتاز يزداني خرم سوءاستفاده كرده اند كه حساب آنان جداست، اما نمي توان منكر مديريت و تلاش يزداني در اعتبار بخشيدن به واليبال ايران در آسيا و جهان شد.

بسكتبال جوانان آسيا
ايران با هند، سنگاپور و تايوان همگروه شد
گروه ورزشي- با انجام قرعه كشي بسكتبال جوانان آسيا، تيم ايران حريفان خود را شناخت، تيم ايران به عنوان سرگروه در گروه يك با تيم هاي هندوستان، سنگاپور و تايوان  همگروه شد. در قرعه كشي نوزدهمين دوره اين رقابت ها در شهر كوالالامپور مالزي ساير تيم هاي شركت كننده در سه گروه ديگر به شرح زير گروه بندي شدند.
گروه دوم: كره جنوبي، سوريه، قزاقستان، يمن
گروه سوم: چين، هنگ كنگ، ژاپن، قرقيزستان
گروه چهارم: لبنان، تايلند، كويت، مالزي
رقابت هاي بسكتبال جوانان آسيا طي روزهاي ۱۰ الي ۱۸ شهريور ماه سال جاري به ميزباني شهر اورمكي چين برگزار مي شود. در دوره قبلي اين مسابقات در شهر بنگلور هند تيم ايران در جاي نخست ايستاد و تيم هاي كره جنوبي و چين دوم و سوم شدند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |