پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۷ - Aug 24, 2006
فرمانده پليس كرج اعلام كرد :
زن رمال، ادعاي انرژي درماني مي كرد
يكشنبه و سه شنبه، خانه اين زن چنان مملو از جمعيت مي شد كه به برخي از مراجعه كنندگان نوبت ويزيت نمي رسيد
عكس: آرشيو
013125.jpg
گروه حوادث جواد عزيزي: زن كم سواد با مشاهده عكسهاي راديولوژي بيماران وانمود مي كرد كه مي تواند بيماريهاي آنها را با انرژي درماني و جن گيري درمان كند.
ماجراي كلاهبرداري هاي اين زن 37 ساله زماني فاش شد كه زني با مراجعه به پليس كرج با طرح شكايتي گفت : مدتي قبل هنگاميكه پس از مراجعه به چندين پزشك از درمان درد كمرم نا اميد شدم، ماجرا را براي يكي از دوستانم تعريف كردم.
دوستم به من گفت مي تواند آدرس زن رمالي را به من بدهد كه در انرژي درماني تخصص زيادي دارد و مي تواند هر دردي را درمان كند.
من كه از درمانهاي دارويي به جايي نرسيده بودم ، تصميم گرفتم به نزد اين زن بروم ، چندين بار براي درمان نزد وي رفتم و هر بار مبالغ مختلفي براي ماساژ درماني و داروهايي كه او تجويز كرده بود پرداخت كردم، ولي هيچ كدام از آنها ثمري نداشت، هر روز بر درد كمرم افزوده مي شد ، سرانجام هنگاميكه دريافتم كه تمامي ادعاهاي او دروغ بوده است ،تصميم گرفتم تا از اين زن كلاهبردار شكايت كنم .
پس از طرح شكايت اين زن، تعداد ديگري از كساني كه توسط زن رمال از آنها كلاهبرداري شده بود با مراجعه به پليس از وي شكايت كردند.
ماموران اطلاعات پليس كرج پس از بررسي هاي انجام شده دريافتند زن رمال كه در بين مردم به شهرت زيادي دست پيدا كرده، علاوه بر انرژي درماني و دعانويسي دست به جن گيري نيز مي زند و همسرش در پذيرش بيماران به او كمك مي كند.
آنها متوجه شدند روزهاي يكشنبه و سه شنبه، خانه اين زن چنان مملو از جمعيت مي شود كه به برخي از مراجعه كنندگان نوبت ويزيت نمي رسد و آنها مجبور مي شوند براي ديدن زن رمال روزها در انتظار نوبت بمانند.
با به دست آمدن اين اطلاعات بازپرس پرونده دستور دستگيري زن جوان را صادر كرد و اكيپي از ماموران عازم خانه او شدند.
روز گذشته سرهنگ مجيد بزمون فرمانده انتظامي كرج با بيان خبر دستگيري اين زن كلاهبردار گفت : اين زن رمال 37 ساله به همراه شوهرش در يك منطقه ويلايي در كرج زندگي مي كرد و بيماران زيادي براي ديدن او به اين منطقه مي رفتند. كه وي بابت هر نوبت نيز بين 10 تا 30 هزار تومان از بيماران دريافت مي كرد.
فرمانده انتظامي كرج ادامه داد:. ماموران پس از ورود به خانه زن رمال به بازرسي آن پرداختند كه با مقدار زيادي لوازم دعا نويسي، مهره هاي سفيد، نعل اسب، مهر باطل كردن طلسم، مهر دور كردن جن و....روبرو شدند.
آنها همچنين در اين بررسي ها به دفترچه اي برخوردند كه ليستي از اسامي بيش از 50 بيمار در آن به چشم مي خورد. در اين ليست نام بيمار، مبلغ دريافت شده از او و رضايت نامه اي كه نشان مي داد بيمار با رضايت كامل پول را پرداخت كرده است نوشته شده و در انتها نيز از سوي بيمار امضاء شده بود.
در ادامه بررسي ها مشخص شد زن رمال كه داراي مدرك تحصيلي سيكل است ،بدون آنكه تخصصي در زمينه پزشكي داشته باشد به بررسي عكس هاي راديولوژي بيماران مي پرداخت و با اين ادعا كه روش درمان او مفيد تر است دست به ماساژ درماني و انرژي درماني آنها مي زد.
سرهنگ بزمون با اشاره به اينكه زن رمال ادعا كرده است هدفش از اين كار تنها استفاده مثبت از قدرتي بوده كه در او وجود داشته است گفت: اين زن در ادامه اعترافاتش مدعي شده كه با ماليدن پمادي مخصوص به بدن بيماران، آنان را ماساژ مي داد و با انتقال انرژي لازم به بدن آنها بيماريشان را برطرف مي كرد.
وي افزود: اين زن 37 ساله ادعا مي كند از دو سالگي از قدرت انرژي درماني برخوردار است.
به گفته فرمانده انتظامي كرج هم اكنون زن رمال به اتهام دخالت در امور پزشكي و كلاهبرداري با استفاده از ادعاهاي دروغين در اختيار ماموران پليس كرج قرار دارد و پرونده او در دادسراي كرج در حال رسيدگي است.

جلسه مقدماتي حادثه سقوط هواپيماي سي-130 برگزار شد
خانواده شهداي حادثه
عكس: مهدي بيات
013122.jpg
گروه حوادث- نخستين جلسه مقدماتي رسيدگي به پرونده حادثه سقوط هواپيماي سي-130 صبح ديروز در شعبه اول دادگاه نظامي به رياست قاضي موحد در حالي برگزار شد كه تنها 6 تن از شاكيان توانستند در دادگاه حضور پيدا كنند.
به گزارش همشهري، پس از گذشت 8 ماه از حادثه تلخ سقوط هواپيماي حامل مسئولان نظامي و خبرنگاران، روز گذشته نخستين جلسه رسيدگي به اين پرونده در حالي برگزار شد كه خانواده هاي تعدادي از جان باختگان كه از طريق مطبوعات از برگزاري دادگاه مطلع شده بودند، در مقابل دادسرا حاضر شده بودند اما اجازه حضور در جلسه را پيدا نكردند. پدر عليرضا افشار گزارشگر صدا و سيما كه در حادثه سقوط جان باخت، ضمن تاكيد بر تكميل نبودن تحقيقات از دستگاه قضايي خواست تا با عاملان اين حادثه برخورد شود.
همسر محمد كربلايي احمد عكاس روزنامه همشهري نيز گفت: وقتي براي طرح شكايت به بازپرسي رفتم، يكي از مسئولان آنجا به من گفت شما نمي توانيد شكايت كنيد چون ديه دريافت كرده ايد. سپس شكايتم را پاره كرد. ما پس از اين حادثه با بي مهري مسئولان روبه رو شديم. همسران و فرزندان ما ديگر بازنمي گردند، اما متاسفانه مسئولان رسيدگي كننده به اين پرونده به خانواده ها اطلاع رساني شفاف نمي كنند.
وي افزود: ما هر خبري را در مورد پرونده مان از مطبوعات يا رسانه ها به دست مي آوريم، در حالي كه تمامي شاكيان پرونده تلفن تماس و آدرس دارند.
همسر يكي از مسئولان نيروي هوايي كه در اين حادثه به شهادت رسيده است نيز با بيان اين كه مسئولان ارتش حداقل مي توانستند يك وكيل براي خانواده جان باختگان بگيرند، افزود: مرگ 117 نفر كم نيست. كساني كه مرتكب اين سهل انگاري شده اند بايد مجازات شوند.
اين گزارش حاكي است، در ساعت 9 صبح، پس از آغاز دادگاه تنها 6 تن از شاكيان كه برايشان احضاريه ارسال شده بود براي بررسي آخرين وضعيت حقوق مالي در جلسه دادگاه حضور پيدا كردند. در اين جلسه كه نماينده دادستان نيز حضور داشت، دادگاه ضمن استماع اظهارات شكات، دستور تعيين تكليف و پرداخت حقوق مالي تعداد ديگري از خانواده ها را صادر كرد.
يك منبع آگاه در خصوص برگزاري اين جلسه گفت: در اين پرونده بيش از 85 خانواده ديه خود را دريافت كرده اند و جلسه صبح روز چهارشنبه تنها براي 6 تن از شاكيان كه هنوز وضعيت دريافت ديه آنها مشخص نيست تشكيل شده است، اما شكايت از سوي نماينده مدعي العموم همچنان پابرجاست. بر پايه اين گزارش ختم جلسه مقدماتي ساعت 11 صبح ديروز با دستور قاضي موحد، رئيس شعبه اول دادگاه نظامي اعلام شد و زمان جلسه بعدي متعاقباً اعلام مي شود.

قتل كارخانه دار به خاطر 10 هزار تومان
گروه حوادث- مردي كه فقط به خاطر 10 هزار تومان دوستش را به قتل رسانده بودپس از 3 ماه به ارتكاب قتل اعتراف كرد.
به گزارش همشهري 19 اسفند 84 خبر وقوع جنايتي در انبار يك كارگاه پلاستيك سازي در تهران به اطلاع  كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ رسيد. مقتول رحمت الله نام داشت كه با ضربات مرگبار چكش به سرش جان سپرده بود. با مشخص شدن اين موضوع كارآگاهان رديابي تلفن همراه مسروقه را در دستور كار خود قرار دادند.
كارآگاهان در تحقيقات خود، سه ماه قبل، مخفيگاه متهم به نام ذبيح را شناسايي كرده و وي را بازداشت كردند. اما متهم با اينكه شواهد و ادله براي ارتكاب قتل از سوي وي در اختيار پليس بود منكر قتل شد تا اينكه در نهايت عصر روز دوشنبه گذشته لب به اعتراف گشود و در خصوص انگيزه قتل به كارآگاهان گفت: روز حادثه به انبار كارگاه رفتم و از مقتول خواستم 10 هزار تومان به من قرض بدهد اما او گفت پول ندارد كه به من بدهد. مي دانستم مقداري پس انداز دارد به همين دليل براي گرفتن 10 هزار تومان اصرار كردم و همين امر باعث درگيري ما شد و در نهايت من با چكشي كه كنار دستم بود چند ضربه محكم به وي زدم، هنگامي كه او جان باخت با سرقت 200 هزار تومان محل جنايت را ترك كردم.

تماشاچي بي مزه مارهاي سمي را در سينما رها كرد
013128.jpg
ايسكانيوز ـ يك تماشاچي مردم آزار، هنگام پخش فيلم هيجان انگيز (هواپيمايي پر از مار)، دو مار سمي را در سينما رها كرد.
فيلم هواپيمايي پر از مار كه در سينماهاي آمريكا و از جمله در شهر فونيكس به نمايش درآمده، درباره حمله تعداد زيادي مار سمي به خدمه و مسافران يك هواپيما است.
روز گذشته در هنگام اكران اين فيلم مهيج در شهر فونيكس، يك شهروند مردم آزار كه شناخته نشده است تصميم گرفت هيجان اين فيلم را بيشتر كند بنابراين وقتي تماشاچيان غرق ديدن فيلم بودند دو خزنده خطرناك را در سالن سينما رها كرد.
با تلاش ماموران، مارهاي سمي به دام افتادند و خوشبختانه به كسي صدمه اي نرسيد، اما تلاش پليس فونيكس براي رديابي و دستگيري تماشاچي ادامه دارد.

تحقيرم كرد، او را كشتم
013131.jpg
گروه حوادث – عامل قتل مادر و دختر جوان در جنت آباد به بازپرس جنايي گفت: مقتول مسخره ام كرد، او را كشتم.
به گزارش همشهري، پسر 19ساله اي كه مرتكب دو فقره قتل خانوادگي در تهران شده بود روز گذشته بعد از حضور در شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران در پاسخ به سئوالات بازپرس ولي الله حسيني درخصوص انگيزه كشتن دخترعمو و زن عمويش گفت: روز جنايت براي گرفتن 100 هزار تومان پول قرضي از دخترعمويم (زهرا) به خانه عمويم رفتم. وقتي وارد خانه شدم هيچ كس جز زهرا در خانه نبود او تازه از خواب بيدار شده و وقتي كه درخواست پول كردم او با لحن تمسخرآميزي با من صحبت كرد و گفت كه پولي براي قرض دادن به من ندارد. به آن مقدار پول احتياج داشتم، از او پرسيدم مادرت كجاست كه او باز هم با همان لحن تمسخرآميز گفت: بيرون رفته است. من هم درحالي كه خشمگين شده بودم از فرصت استفاده كرده و به اتاق خواب زن عمويم رفتم تا طلاجات او را برداشته و پول مورد نيازم را تهيه كنم. زهرا با ديدن اين صحنه با صداي بلند مرا مسخره مي كرد، صحبت هاي او عصبانيم كرد و به يكباره بعد از برداشتن چاقو از آشپزخانه او را به داخل اتاق كشانده و به قتل رساندم، سپس پول و طلاهاي داخل گاوصندوق را سرقت كرده و قصد فرار داشتم كه زن عمويم از راه رسيد. قصد كشتن او را نداشتم ولي چون شاهد حضور من در زمان قتل دخترش بود او را نيز به قتل رساندم. برپايه اين گزارش قرار مجرميت اين متهم به قتل به زودي از سوي بازپرس حسيني صادر خواهد شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |