دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۰ - Aug 28, 2006
اعتراف به 40 سرقت
دختر و پسر جوان باند لاستيك دزدي راه انداختند
آنها در مسير خيابان وليعصر و كوچه هاي اطراف آن اقدام به سرقت لوازم دهها خودرو كردند
عكس: جواد گلزار
013608.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: سارق دست پاچه، در حالي كه در حال شستن لاستيك سرقتي خودروي 206 بود،  به دام افتاد.
شستن لاستيك
سرنخ دستگيري سارق
ساعت 13، چهارم شهريور مرد جواني كه در حال شستن يك لاستيك خودرو پژو 206 در جوي آبي در حوالي منطقه اوين بود با حضور پليس غافلگير شد.
مرد جوان كه با ديدن ماموران كلانتري 163 اوين رنگ از صورتش پريده بود، به سؤالات ماموران گشت كلانتري پاسخ هاي ضد و نقيض داده و همين امر باعث شد ماموران اقدام به بازرسي خودروي پرايد مرد جوان كه زن جواني در داخل آن نشسته بود كنند.
سرهنگ جليلي رياست كلانتري 163 اوين روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: در بازرسي از خودروي پرايد مرد جوان كه مهدي نام دارد، تعداد زيادي وسايل خودرو كشف شد. مهدي درخصوص نسبت خود با زن جواني كه همراه وي در داخل خودرو بود نيز عنوان كرد كه همسر وي است ولي مدركي براي ازدواج آنان وجود نداشت و پاسخ هاي آنان به سؤالات پليس نيز متفاوت بود و همين امر پليس را به اين قطعيت رساند كه آنان قصد پنهان  كردن موضوعي را دارند.
كشف يك آچار چرخ مخصوص خودرو پژو 206 از داخل كيف دستي زن جوان شك بيشتر پليس را برانگيخت.
مهدي وقتي متوجه شد پليس چند قطعه وسايل داخل خودرو را كه متعلق به خودروي پژو 206 بوده است از داخل پرايد او كشف كرده اند، تنها سكوت كرد و همراه سميه زن 22 ساله اي كه در خودرو او بود براي بازجويي به كلانتري 163 انتقال داده شد.
بر پايه اين گزارش، بعد از انتقال متهمان به كلانتري، تيم تجسس تحقيقات خود را آغاز كردند. در بررسي از اسناد و مدارك داخل كيف پول مهدي، كاغذي كشف شد كه حكم يك سال حبس براي وي از سوي يكي از دادگاه هاي تهران به اتهام سرقت صادر شده بود. تاريخ حكم متعلق به سال گذشته بود كه متهم بعد از تحمل حبس آزاد شده بود. با كشف اين سند بازجويي هاي پليسي از اين متهم وارد مرحله جديدي شد. مهدي كه ديگر چاره اي جز بيان حقيقت نداشت به افسران پليس گفت: سه سال قبل با سميه آشنا شدم. مادر و پدر اين دختر چند سال قبل فوت كرده بودند و او كسي را نداشت. وقتي به وي پيشنهاد سرقت لوازم داخل خودرو را دادم استقبال كرد، زيرا وضعيت مالي مناسبي نداشت، از آن زمان با يكديگر در مسير خيابان وليعصر و كوچه هاي اطراف آن اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو مي كنيم. سميه بيشتر نقش گمراه كننده را داشت؛ زيرا ما تصور مي كرديم وقتي ماموران او را در خودرو كنار من ببينند فكر مي كنند زوج جواني هستيم و به وضعيت مشكوك نمي شوند. مهدي در ادامه به ماموران كلانتري 163 گفت: چند ساعت قبل از دستگيري لاستيك يك خودروي پژو 206 را در خيابان جردن سرقت كرده و در حال شستن آن در جوي آب براي فروش بودم كه شناسايي شده و بازداشت شديم.
سه محكوميت در پنج ماه
مهدي كه 25 سال بيشتر ندارد و ساكن يكي از محلات جنوبي شهر تهران است داراي چندين سابقه فقره سرقت لوازم داخل خودرو مي باشد كه سه فقره آن مربوط به امسال است كه بعد از دستگيري با صدور احكام سبك آزاد شده و بار ديگر اقدام به ارتكاب اعمال مجرمانه خود به همراه سميه كه داراي يك فقره سابقه كيفري با اتهام مشابه در سال گذشته بود كرده است. بنا به اين گزارش، تاكنون اين متهمان به 40 فقره سرقت لوازم داخل خودرو در چند ماه اخير اعتراف كرده اند.
سرهنگ جليلي در توضيح اين خبر گفت: ماموران اين كلانتري در مراحل بعدي تحقيق خريدار اموال مسروقه اين متهمان را شناسايي و اقدام به دستگيري وي كردند كه از اين متهم لاستيك هاي مسروقه كشف شد.

سرقت مسلحانه ماكسيما
گروه حوادث – مرد مسلح در يك حركت غافلگيرانه در نيمه هاي شب اقدام به سرقت مسلحانه يك خودرو ماكسيما در مركز شهر كرد.
ساعت 2 بامداد روز سوم شهريور مردي با صدايي هراسان با مركز فوريت هاي پليس 110 تماس گرفت و خبر از سرقت مسلحانه خودرو ماكسيمايش به پليس داد. لحظاتي بعد تيم پليس براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند. شاكي كه مدير يكي از پاساژهاي تهران بود در توضيح ماجرا به پليس گفت: ساعاتي قبل از وقوع حادثه همسرم حالش بد شد به همين دليل به همراه يكي از دوستانم او را سوار بر خودرو ماكسيماي خودم به درمانگاه ونك انتقال داديم.
به دليل عجله اي كه داشتيم بدون بالابردن شيشه هاي خودرو و قفل كردن درهاي خودرو آن را رها كرده و سراسيمه و نگران از شرايط همسرم او را به داخل درمانگاه انتقال دادم. دوستم در كنار خودرو ايستاده بود كه طبق ادعاي او مردي با اسلحه اي در دست به سويش حمله كرده و بعد از اينكه با مقاومت دوستم مواجه شد با تهديد و شليك يك گلوله كه به شيشه خودرو برخورد كرد اقدام به سرقت مسلحانه خودرو ماكسيما كرده و از محل گريخت.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته در توضيح اين خبر به همشهري گفت: بعد از انجام عمليات چهره نگاري از سارق مسلح و انجام تحقيقات بيشتر از شاكي پليس با احتمال اين كه سرقت مسلحانه اين خودرو درپي اختلاف شخصي شاكي با فردي صورت گرفته باشد تحقيقات خود در اين زمينه را آغاز كردند .

تأييد قصاص براي زن همسركش و همدستش
013611.jpg
گروه حوادث- زني كه با همدستي يك پسر۲۰ساله و پسرش، همسر خود را به قتل رسانده بود، با تاييد حكم از سوي شعبه 42 ديوان عالي كشور در يك قدمي مرگ قرار گرفت.
به گزارش همشهري، در اين پرونده پسر 20 ساله به نام محمد متهم است كه در پي آشنايي با زن 38 ساله همسايه به نام بهجت، با همدستي زن جوان همسر وي به نام مهدي را به طرز فجيعي به قتل رسانده است. در جريان اين جنايت كه ارديبهشت 84 به وقوع پيوست، پسر مقتول به نام امير نيز به اتهام مشاركت در قتل پدرش بازداشت شد.
در بازجويي هاي صورت گرفته متهمان اصلي پرونده به قتل اعتراف كردند و همسر قرباني تنها انگيزه خود را از وقوع اين جنايت مشكلات زياد خانوادگي بيان كرد. زن به همراه دو متهم ديگر پرونده در جريان برگزاري جلسه محاكمه در شعبه
71 دادگاه كيفري به همدستي در قتل اعتراف كردند. به اين ترتيب، قضات دادگاه بهجت و محمد را به اتهام مباشرت در قتل به قصاص و امير پسر خانواده را به اتهام معاونت در قتل به 15 سال زندان محكوم كردند. حكم صادره صبح ديروز از سوي قضات شعبه
42 ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.

عتيقه هاي زيرخاكي آدم ربايي را رقم زد
گروه حوادث- كارآگاهان بعد از دستگيري چند مرد به اتهام آدم ربايي متوجه شدند ماجراي گروگانگيري به خاطر يك معامله 20 ميليون توماني بر سر چند قطعه زيرخاكي است.
روز پنج شنبه نامه نيابت قضايي مبني بر ربوده شدن يك شهروند خرم آبادي از شهرستان خرم آباد به اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ ارسال شد. بررسي هاي اوليه پليس بيانگر آن بود كه فرد ربوده شده به تهران انتقال يافته است. تحقيقات تكميلي بر روي اين پرونده مشخص كرد كه اختلاف آدم ربايان با گروگان بر سر چند قطعه عتيقه زيرخاكي است كه مدعي بودند، گروگان پس از آنكه 20 ميليون تومان از آنها گرفته است، به جاي اشياي اصل چند قطعه عتيقه بدلي را به آنها داده است. با روشن شدن اين مطلب كارآگاهان اداره يازدهم بعد از چند مرحله تحقيقات موفق شدند مخفيگاه آدم ربايان را كشف كنند و فرد ربوده شده را طي يك عمليات آزاد كنند. برپايه اين گزارش، متهمان در جريان بازجويي ها مدعي شدند مرتكب آدم ربايي نشده اند بلكه گروگان را تنها براي حل مشكل معامله در شرايط خاص قرار داده اند تا 20 ميليون تومان خود را بازپس بگيرند.

عمليات ويژه پليس اصفهان،تهران و كرج براي دستگيري قاچاقچيان
فروش سكه 50 توماني به جاي سكه هخامنشي
013614.jpg
گروه حوادث- دستگيري اعضاي باندي كه به جاي سكه هاي هخامنشي، سكه هاي 10 و 50 توماني را مي فروشند از سوي ماموران پليس اصفهان ،تهران و كرج آغاز شد .
به گزارش همشهري،رسيدگي به اين پرونده با شكايت مردي به دادسراي اصفهان در دستور كار پليس قرار گرفت.اين مرد مدعي شدچندروز قبل وقتي براي نقاشي كردن خانه ام سه نفر كارگر را آوردم آنها متوجه علاقه من به اشياي عتيقه شدند، در بين صحبتهايمان يكي از كارگران مدعي شد يكي از اقوامشان در شهرستان اليگودرز يك گنج از سكه هاي هخامنشي را پيدا كرده ولي نمي تواند آن را بفروشد.من كه به اشياي عتيقه و قديمي علاقه بسياري داشتم با حرف هاي مرد كارگر فريب خوردم و با ابراز علاقه از وي خواستم با آشنايانش تماس بگيرد و به او بگويد كه من مي توانم سكه ها را به راحتي بفروشم .
به اين ترتيب مردان جوان براي صحت ادعايشان يك سكه هخامنشي را به من نشان دادند.من هم با ارائه آن به يك كارشناس از اصل بودن آن اطمينان پيدا كردم.از طرفي در يافتم قيمت هر سكه 200 هزار تومان است.اما مردان جوان به من گفتند كه حاضرند سكه ها را تا قيمت 50 هزار تومان نيز بفروشند. من كه از اين معامله بسيار خوشحال بودم با آنها قرار ملاقات گذاشتم و روز موعود آنها سكه ها را به بهانه اين كه كسي متوجه ماجرا نشود بدون هيچ بررسي در اختيار من قرار دادند و در قبال آن مبلغ 60 ميليون تومان از من گرفتند. شاكي ادامه داد: از فرط خوشحالي نمي دانستم چه كار كنم. وقتي به خانه رسيدم و كيسه حاوي سكه ها را باز كردم در كمال ناباوري متوجه تقلبي بودن سكه ها شدم.در آن لحظات نمي دانستم چه كار كنم .پس از ساعتي وقتي كمي حالم بهتر شد براي طرح شكايت به اداره آگاهي اصفهان آمدم.
با طرح شكايت اين مرد فريب خورده تيمي از كاراگاهان اداره آگاهي اصفهان تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند و در بررسي هاي خود متوجه شدند پرونده هاي مشابه ديگري كه قاچاقچيان به اين طريق اقدام به كلاهبرداري كرده بودند درشهرهاي اصفهان،كرج و تهران وجود دارد. بررسي ها نشان مي داد كه كلاهبرداران در كيسه  ها به جاي سكه هاي هخامنشي، سكه هاي 10 و 50 توماني قرار مي دهند و باريختن قلع بر روي سكه ها بر روي آن مهر سكه هاي هخامنشي را مي كوبند تامشتري در مشاهده اول متوجه ماجرا نشود . حميدرضا طباطبايي دادستان اصفهان روز گذشته با اعلام اين خبر از كساني كه از مخفيگاه متهمان اطلاعي دارند خواست موضوع را بلافاصله به پليس 110 اطلاع دهند .

حكم قصاص براي فراز
گروه حوادث- صبح ديروز حكم قصاص فراز، پسر جواني  كه  متهم  به  قتل  دختر مورد علاقه اش  بود، از سوي شعبه 27 ديوان عالي كشورموردتاييد قرارگرفت.
به  گزارش  همشهري، فراز به  اتهام  قتل  آنديا به  قصاص  و پدر وي  به  اتهام  اختفاي  جسد به  سه سال  حبس  محكوم  شده  است . فراز متهم  است  آنديا دختر 16 ساله  مورد علاقه اش  را با ضربات  سنگ  به  قتل  رسانده  و پس  از آن  جسد وي را به  باغي  در كرج  برده  و با همكاري  پدرش  آن  را به  آتش  كشيده  و در چاهي  انداخته  است .
با صدور كيفرخواست و برگزاري جلسه محاكمه، اولياي دم تقاضاي قصاص نفس كردند و 5 قاضي شعبه 74 دادگاه كيفري استان با صدور رأي اين پسر جوان را به قصاص نفس و پدرش را به اتهام اختفاي جسد به 3 سال زندان محكوم كردند. بنا به  اين  گزارش  حكم  صادره  صبح ديروز از سوي شعبه 27 ديوان عالي كشور مورد تاييد و به اين ترتيب فراز در آستانه اعدام قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |