دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۰ - Aug 28, 2006
در جلسه علني ديروز
شوراي شهر كليات محدوده تهران را تصويب كرد
عكس: علي رضا بني علي
خط محدوده شهر تهران پس از تصويب شوراي شهر و تأييد نهايي آن توسط شوراي عالي شهرسازي و معماري، از طريق «Gis» علامت گذاري و به طور دقيق مشخص شود .
013770.jpg
013785.jpg
گروه شهري - كليات مربوط به محدوده شهر تهران در جلسه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران مطرح و پس از بحث و بررسي مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.
به گزارش همشهري، رئيس شوراي شهر تهران در پايان دويست و پنجاه و ششمين جلسه علني (بدون حضور مستمع) شورا با اعلام اين مطلب گفت: در اين جلسه مقرر شد، خط محدوده شهر تهران پس از تصويب شوراي شهر و تأييد نهايي آن توسط شوراي عالي شهرسازي و معماري، از طريق «Gis» علامت گذاري و به طور دقيق مشخص شود.
مهدي چمران افزود: تعيين محدوده جنوبي تهران به دليل منتهي شدن به بزرگراه ها و نهرها، آسان تر مشخص مي شود، اما از سمت شمال به دليل منتهي شدن به كوه نيازمند علامت گذاري است.وي گفت: پس از تأييد نهايي نقشه هاي محدوده تهران در شوراي عالي شهرسازي و معماري،
چمران همچنين گفت: در اين جلسه بررسي مطالعات مربوط به طرح جامع شهر تهران ادامه يافت و راجع به آن به طور مفصل بحث شد.
وي افزود: در جلسه روز يكشنبه ۲ نفر با رأي شوراي شهر به عنوان اعضاي شوراي سازمان فناوري و ارتباطات شهرداري و ۳ نفر نيز براي عضويت در ستاد فناوري اطلاعات شوراي شهر انتخاب شدند.
رئيس شوراي شهر در پاسخ به سئوالي آمادگي مديريت شهري را براي تحقيق و تفحص مجلس از شهرداري اعلام كرد و گفت: شهرداري آماده است تمامي اسناد «فاقد» مربوط به پروژه هاي سازمان هاي تحت پوشش خود را كه فراتر از برنامه و طرح هاي مصوب هزينه شده است، تهيه و در اختيار مجلس قرار دهد.
چمران افزود: كلمه «فاقد» در شهرداري يك اصطلاح حسابداري است و به معناي فاقد سند نمي باشد زيرا اسناد تمامي اين هزينه ها موجود و قابل ارائه است.
به گفته وي، براي شفاف سازي مالي و رفع ابهام در اين زمينه، انجام تحقيق و تفحص اشكالي ندارد.
وي بيشتر هزينه هاي «فاقد» را مربوط به برخي پروژه هاي عمراني دانست و گفت: بخشي از آنها نيز ازجمله در پروژه ها و اقدامات ضروري همچون كمك به زلزله زدگان بم و حادثه ديدگان مسجد ارگ، خوابگاه دانشجويان و مهدكودك دانشگاه الزهرا هزينه شده و اسناد كليه اين هزينه هاي فاقد در شهرداري موجود است.
چمران افزود: برخي از هزينه هاي فاقد در شهرداري حتي مربوط به سال ۷۷ است.
رئيس شوراي شهر در پاسخ به سئوالي درباره بلاتكليف ماندن پروژه منوريل و برخي اظهارات در اين باره نيز گفت: گزارش منوريل در حال بررسي است و پس از انجام كارشناسي جزئيات آن، تعيين تكليف خواهد شد.
وي در عين حال افزود: با صحبت هاي ديگران در اين باره كاري ندارم ولي آنچه مطرح بوده اين است كه بحث منوريل ازسوي شهردار وقت و معاونت حمل و نقل شهرداري ارائه شد.
شوراي شهر نيز آن  را تصويب كرد و به شهرداري اجازه داد از صادقيه تا فرودگاه مهرآباد خط منوريل احداث كند ولي براي احداث بايد مسائل فني و سرمايه گذاري مورد بررسي قرار مي گرفت.
وي افزود: با اين حال، منوريل در بحث سرمايه گذاري و مباحث فني با اشكالاتي مواجه شد و مصوبه شورا نيز مورد اعتراض فرمانداري قرار گرفت و در نهايت شوراي حل اختلاف رأي به توقف طرح داد.
چمران درباره تعيين تكليف پروژه منوريل نيز گفت: در اين باره نظريه هاي مختلفي وجود دارد. ازجمله اين كه منوريل به صورت پايلوت از ميدان صادقيه تا ميدان آزادي به طول ۴ كيلومتر احداث شود، يا اين كه پس از آماده شدن مطالعات ترافيك شهر تهران در طرح جامع ترافيك، طرح مربوط به احداث منوريل به شوراي شهر ارائه و راجع به محل و چگونگي اجراي آن تصميم گيري شود.

در بازديد نماينده ويژه رئيس جمهوري از بخش شمالي خط يك مترو اعلام شد
برنامه دولت براي تأمين اعتبار شركت مترو از محل تبصره ۱۳
تا پايان پائيز ۴ ايستگاه ديگر مترو به بهره برداري مي رسد
گروه شهري- صبح ديروز نماينده ويژه رئيس جمهوري با هيأت همراه از خطوط دردست ساخت نيمه شمالي خط يك متروي تهران بازديد كرد.
به گزارش همشهري محمدرضا عطار در حاشيه اين بازديد خبر داد: ظرف يكي دو هفته آينده برنامه هاي دولت درمورد تأمين اعتبار مورد نياز شركت مترو از محل تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ اعلام خواهد شد.
عطار درباره تأخير ۶ ماهه دولت در تخصيص بودجه مصوب به شركت مترو گفت: اين مسئله تنها مربوط به متروي تهران نمي شود بلكه همه كلان شهرها هنوز بودجه مصوب خود براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي را دريافت نكردند.
نماينده ويژه رئيس جمهوري پاسخ به نحوه تحقق ادعاي دولت مبني بر ساخت ۴۰ كيلومتر خطوط مترو طي ۵ سال را به زماني موكول كرد كه قرار است جزئيات برنامه هاي دولت از سوي شركت مادرتخصصي اعلام شود اما درعين حال بر عزم جدي و اقدامات اساسي دولت در حل مشكل حمل و نقل عمومي درون شهري تاكيد كرد.
اين درحالي است كه محسن هاشمي مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با ابراز نگراني از تأمين ۷۰ميليارد از ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار موردنياز اين شركت در سال جاري گفت: تاخير در تخصيص اعتبار ساخت خطوط مترو موجب تأخير در حركت قطارها، كاهش سرعت توسعه و كارهاي اجرايي مترو و نگهداري و تعمير قطعات يدكي خواهد شد.
محسن هاشمي افزود: اميدوارم پس از بازديد هيأت ويژه رياست جمهوري تصميمات مربوط به تخصيص بودجه تبصره ۱۳ عملياتي شود.وي ادامه داد: طبق برنامه دولت هر سال بايد ۸۰ كيلومتر در سطح كشور خطوط مترو احداث شود كه اين ميزان به ۶۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
به گفته هاشمي سهم خطوط متروي تهران از اين ميان ۲۰ كيلومتر و اعتبارات موردنياز آن ۴۰۰ ميليارد تومان است.هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود از افتتاح ۲ ايستگاه ديگر خط ۲ مترو (رسالت - گلبرگ) در مهرماه خبرداد و گفت، اواخر آذرماه امسال نيز ايستگاه گرمدره (يكي از ايستگاه هاي كرج) و ايستگاه امام حسين (ع) كه از مهمترين ايستگاه هاي متروي تهران به شمار مي رود آماده بهره برداري خواهد بود.
مترو امكان ذخيره كردن برق را
براي مواقع بحراني ندارد
مديرعامل شركت متروي تهران درخصوص فقدان برق ذخيره در متروي تهران براي مواقع بحران، تصريح كرد: به دليل مصرف بالاي برق امكان ذخيره سازي آن وجود ندارد.وي افزود: متروي تهران روزانه ۲۰۰ مگاوات برق مصرف مي كند كه براي تامين آن بايد نيروگاه بزنيم.
به گفته  هاشمي  در حال حاضر در ۵ نقطه شهر، هر ۱۰ كيلومتر يك پست برق به صورت ستاره اي به متروي تهران برق رساني مي كنند و اگر يكي از اين پست ها دچار بحران شود برق مورد نياز از پست ديگري تامين مي شود.
بر اساس اظهارات مديرعامل متروي تهران از آنجا كه خطوط مترو شيب دار هستند در صورت بروز مشكل همچون قطعي برق روز چهارشنبه هفته گذشته، قطارها به راحتي مي توانند خود را به ايستگاه ها برسانند و مسافران خود را تخليه كنند.

در دومين جلسه «ستاد مهر رمضان» اعلام شد
اتوبوس ها در هفته اول مهر براي دانش آموزان رايگان است
013782.jpg
گروه شهري - به منظور تسريع و تسهيل در جابه جايي شهروندان، استفاده از اتوبوس هاي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در هفته اول مهر براي كليه دانش آموزان رايگان است.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني با اعلام اين مطلب در دومين جلسه «ستاد مهر رمضان» افزود: ناوگان اتوبوسراني با صددرصد ظرفيت خود و به كارگيري ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۵۰۰ دستگاه ميني بوس به استقبال مهرماه مي رود.
احمدي بافنده با تأكيد بر ضرورت ساماندهي سرويس مدارس اظهار داشت: شركت واحد اتوبوسراني آمادگي دارد در اين زمينه حداكثر همراهي و همكاري را با آموزش و پرورش به عمل آورد.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني با طرح دو پيشنهاد به آموزش و پرورش به اين منظور تصريح كرد: در قالب پيشنهاد اول آماده ايم تا كليه شركت هاي تعاوني طرف قرارداد آموزش و پرورش و حتي دانشگاه ها را با خودروهاي جديد تجهيز كرده و از سهميه ناوگان به عنوان تعاوني هاي همكار خودروي نو تحويل ايشان دهيم و در خارج از ساعات سرويس مدارس نيز از آنها در جهت خدمت در ناوگان حمل و نقل عمومي با نظارت شركت واحد استفاده كنيم.
بر پايه اين گزارش، احمدي پيشنهاد دوم خود را اختصاص سرويس فوق العاده در خطوط و ايستگاه هاي مورد نظر آموزش و پرورش با نرخ همان مسيرها عنوان كرد و افزود: پيش نياز اين اقدام، اعلام حجم تقاضاي سفر در ايستگاه ها و خطوط در مناطق مختلف از سوي آموزش و پرورش به منظور برنامه ريزي و پيش بيني قطعي است.
مديرعامل شركت واحد در پايان سخنان خود در اين جلسه با تأكيد بر ضرورت از رده خارج كردن خودروهاي بالاي بيست سال تا پايان سال ،۸۵ گفت: به اين ترتيب، انتظار مي رود از به كارگيري خودروهاي فرسوده تحت هر عنوان در سرويس مدارس جداً خودداري شود.

برگزاري ششمين جشنواره فرهنگي ورزشي سالمندان
ششمين جشنواره فرهنگي ورزشي سالمندان با حضور پدربزرگ ها، مادربزرگ ها و نوه ها در پارك ملت برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه ،۱۳ در اين جشنواره كه به صورت گروه هاي دو نفره متشكل از پدربزرگ يا مادربزرگ به همراه نوه دختر يا پسر برگزار خواهد شد، سالمندان و نوه ها در رشته هاي مختلف ورزشي به صورت تيم به تيم با يكديگر به رقابت مي پردازند.رشته هاي تيراندازي با تفنگ بادي، پرتاب دارت، طناب كشي ويژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و رشته هاي طناب زني و طناب كشي ويژه نوه ها برگزار مي شود.
جشنواره فرهنگي ورزشي سالمندان روز سه شنبه ۱۴ شهريور از ساعت ۷ الي ۱۱ صبح در محل پارك ملت برگزار مي شود و حضور كليه سالمندان با نوه هايشان در اين مسابقات آزاد است.

نماد سفالين تجريش پرده برداري مي شود
گروه شهري- طرح سمبليك ميدان تجريش با ساخت نمادهايي سفالين از ارزشهاي تاريخي و جاذبه هاي طبيعي، مذهبي اين محله به منظور ماندگاري هويت محله هاي شميران آماده بهره برداري شد.به گزارش همشهري، اين مراسم امروز به مناسبت سالروز ميلاد باسعادت سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) با حضور جمعي از مسئولين در ميدان تجريش برگزار مي شود.نماد تجريش به عنوان يكي از سمبل هاي از دست رفته شميران و به دنبال اجراي طرح قدمگاه صالحيه(ع) با تأكيد بر سه محور طبيعت، معماري و مذهب و با توجه به وحدت موضوع و تطبيق آن با عناصر زيبايي شناسي طراحي شده است.

نگاه
013791.jpg
داود كاظمي

معاونت خدمات شهري شهرداري تهران با حضور در سامانه ۱۸۸۸ اعلام كرد
شناسايي ۵۰ مركز غيرمجاز عرضه دام
زنده در ۴ منطقه تهران
گروه شهري- ۵۰ مركز غيرمجاز عرضه دام زنده در مناطق ۲ و ۴ و ۸ و ۱۳ شناسايي شدند.
به گزارش همشهري، مسعود كرباسيان در حاشيه بازديد خود از مركز نظارت همگاني ۱۸۸۸ با اعلام اين خبر افزود: باتوجه به اينكه اغلب اين مراكز در مناطق مسكوني واقع شده اند، شهرداري نمي تواند بدون حكم قضايي نسبت به ورود به اين منازل و جمع آوري اين مراكز اقدام نمايد.
كرباسيان به خانواده ها نسبت به سرايت انواع بيماري هاي مشترك بين دام و انسان درصورت خريد دام زنده از مراكز غيربهداشتي و غيرمجاز هشدار داد و افزود: در تلاشيم به غير از دو مركز بهداشتي و مجهز عرضه دام زنده در مناطق ۱۵ و ۱۸ دو مركز جديد ديگر از اين دست اين بار در مناطق ۴ و ۵ راه اندازي كنيم به علاوه طرح تحويل دام زنده به در منازل شهروندان از طريق سفارشهاي تلفني نيز ازجمله برنامه هاي در دست اجرا در اين حوزه است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران خواستار واگذاري مسؤوليت سردخانه ها و كشتارگاه ها از وزارت جهادكشاورزي به شهرداري شد و در اين باره توضيح داد: براساس قانون ۲۳ وظيفه دولتي ازجمله مسووليت كشتارگاه ها و سردخانه ها بايد به مديريت شهري واگذار شود.
به گزارش همشهري، صبح ديروز مسعود كرباسيان معاون خدمات شهري شهرداري تهران با حضور در سامانه ۱۸۸۸ از نزديك پاسخگوي مشكلات شهروندان تهراني بود.

راه اندازي ۳ مركز جديد معاينه فني با ۸ خط تا پايان امسال
گروه شهري-  مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران از راه اندازي ۳ مركز خط جديد معاينه فني تا پايان امسال خبر داد و گفت:اين۳ مركز در مجموع با ۸ خط تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش سما، محمدرضا اميري صفت با اشاره به احداث اين ۳ مركز جديد معاينه فني در تهران، افزود: سال گذشته همزمان با هفته محيط زيست كلنگ احداث يك مركز جديد معاينه فني در منطقه ۲۰ به زمين زده شد و در حال حاضر با كمك معاونت فني و عمراني شهر تهران مراحل اجرايي احداث خود را طي مي كند.
همچنين قرارداد احداث ۲ مركز ديگر معاينه فني در مجاورت ۲ مركز نقل و انتقال خودرو، (ميثم و خاوران) با بنياد تعاون ناجا منعقد شده است، تصريح كرد: ۲ مركز معاينه فني خودرو در مجاورت مراكز تعويض پلاك راهنمايي و رانندگي هر يك داراي ۲ خط معاينه فني است.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |