دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۰ - Aug 28, 2006
برزخ بازي با كره جنوبي
يك خط كامل و دو خط ناقص با يك دروازه بان
ريزش دفاعي از سمت چپ تيم ملي و نقطه قوت كره در يورش از سمت راست تيمي خود، نگراني  ها را افزايش داده است. نيك بخت به دفاع چپ مي رود يا نصرتي براي دفاع به اين نقطه مي رود؟ 
عكس: مجتبي جانبخش
013689.jpg
گروه ورزشي: جهانگير كوثري- تمرينات تيم ملي با نفرات موجود ادامه دارد. ديدار با نيروي زميني دستاوردهاي خوبي براي مربيان تيم ملي داشت. حداقل امتيازي كه تيم ملي در اين بازي به دست آورد، خارج  شدن از برزخ و تعيين و تبيين شيوه بازي ما در مقابل كره بود.
آزمايش نفرات در خط دفاع و يافتن يك مدافع چپ كلاسيك از جمله خواسته هايي بود كه مربيان هنوز به آن نرسيده اند. شايد نيك بخت واحدي در سمت چپ ثابت شود و يا محمد نصرتي با ايجاد يك خط مطمئن تر دفاعي نظر كادر فني را جلب كند. بالاخره مربي تيم ملي به اين باور و واقعيت رسيد كه بايد از بهترين بازيكنان براي بازي با كره استفاده كند. اين بازي حساس شوخي بردار نيست و نمي توان بر اساس ذهنيت هاي شخصي با آن روبه رو شد.
مشكلات دفاع راست ثابت نيز با آوردن حسين كعبي حل خواهد شد تا شايد عادت بازي منطقه اي در راست توسط مهدوي كيا و كعبي بتواند جوابگو باشد. تثبيت مدافعان و اعتماد به نفس دادن به بازيكنان ثابت از همين امروز يك امر ضروري است تا خط اصلي دفاع ما ياران كناري خود را بشناسد و شيوه هاي بازي فردي و حوزه وظايف خود را براي يكديگر با كار عملي تعريف كنند. تيم ما آن اندازه كه نياز به ترميم در خط دفاع و حمله دارد در خط مياني از ثبات و بازيكنان بزرگي برخوردار است. تيموريان، نكونام، مهدوي كيا، كريمي و معدنچي زماني در حد استاندارد ظاهر مي شوند كه ياران كناري آنها همين نفرات باشد، يك مهره ناآشنا كه كمي ضعيف تر از اين گروه باشد،  كليت بازي گروهي را به هم مي ريزد و خطوط ارتباطي را مخدوش مي كند. بافت كلي تيم بايد كيفيت فردي و گروهي را در خود داشته باشد تا در شرايط سخت بتواند بازي و توپ و ميدان را در اختيار بگيرد. اين كارهاي بزرگ از بازيكناني چون كريمي، مهدوي كيا، نكونام، تيموريان و... برمي آيد. در خط حمله نيز مشكلات ما باقي است، در مواقعي بايد از علائق شخصي و احساسي گذشت و با صراحت قلم را روي بعضي از نامها كشيد. واقعاً تركيب دلخواه و آرماني كادر فني كدام است؟ هاشميان و عنايتي يا هاشميان و برهاني و يا عنايتي و اكبرپور؟
اين ميدان مرد جنگ ديده مي طلبد و شوخي بردار نيست، اينجا ميدان آزمايش، سازندگي و آينده نگري نيست، بايد تيم ما در اين بازي پيروز شود، وگرنه تمام تئوري هاي كادر فني به هم خواهد ريخت. حتي پيشنهاد مي شود براي اين ديدار سخت ميرزاپور نيز فراموش نشود كه اگر اشتباهي صورت پذيرد راه برگشت وجود ندارد. نتيجه؛ اين واژه سخيف و سخت بسيار بي رحم است و در منطق فوتبال امروز جهان تعريف جداگانه اي براي خود دارد.

شاهرخ شهنازي مشاور بين الملل علي آبادي شد
013698.jpg
گروه ورزشي- معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در حكمي «شاهرخ شهنازي» را به سمت مشاور امور بين الملل خود منصوب كرد.
به گزارش سايت خبري سازمان تربيت بدني در حكم محمد علي آبادي براي شاهرخ شهنازي آمده است: با عنايت به تخصص، كارآيي و تجربه مستمر جنابعالي در حوزه فعاليت هاي بين المللي، به موجب اين ابلاغ به سمت مشاور امور بين الملل اينجانب منصوب مي شود.
شايسته است با توجه به گستره پهناور ارتباطات بين  المللي در عرصه ورزش، بررسي و اقدامات لازم جهت تقويت و توسعه روابط ورزشي سازمان تربيت بدني با نهادهاي ذيربط در كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي اسلامي را به عمل آوريد.

۵۱ مدال سهم دوچرخه سواري در دوحه
گروه ورزشي- تيم ملي دوچرخه سواري ايران براي كسب آمادگي بيشتر در بازي هاي 2006 دوحه از 9 شهريور به مدت 6 روز به آلمان سفر مي كند.
اين تيم متشكل از 15 نفر ورزشكار و مربي است.
به گزارش همشهري، در بازي هاي دوحه در رشته هاي مختلف دوچرخه سواري شامل جاده و پيست تعداد 51 مدال توزيع خواهد شد كه در بخش مردان 33 مدال و در بخش بانوان 18 مدال خواهد بود.
تيم ملي دوچرخه سواري ايران نيز براي اجراي برخي از فنون تكنيكي و تست دوچرخه هاي تازه خريداري  شده براي حضور در مسابقات بين المللي در اين اردوي تداركاتي شركت كرده است تا شانس مدال هاي خود را افزايش دهد.

براي شركت در مسابقات جهاني چين
تركيب تيم ملي كشتي آزاد در پنج وزن مشخص شد
013686.jpg
013695.jpg
ايسنا: تركيب تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان براي حضور در مسابقات جهاني چين در پنج وزن مشخص شد.كميته فني فدراسيون كشتي تشكيل جلسه داد كه در نهايت پنج ملي پوش براي حضور در مسابقات جهاني چين انتخاب شدند و تكليف اوزان 74 و 120 كيلوگرم به آينده موكول شد.قرار است پس از بررسي نهايي و سنجش آمادگي، ملي پوشان اين دو وزن نيز مشخص شوند.از جمله تصميمات اين كميته، انتخاب عليرضا حيدري به عنوان ملي پوش وزن 96 كيلوگرم بود كه به عنوان كاپيتان در مسابقات جهاني حضور خواهد داشت.هم چنين محمود اسماعيل پور به عنوان مربي سازنده به مسابقات جهاني چين اعزام مي شود.نفرات برگزيده شده تيم ملي كشتي آزاد به ترتيب زير است:
۵۵ كيلوگرم: تقي داداشي
۶۰ كيلوگرم: مراد محمدي
۶۶ كيلوگرم: مسعود مصطفي جوكار
۷۴ كيلوگرم: مهدي حاجي زاده و اصغر بذري
۸۴ كيلوگرم: رضا يزداني
۹۶ كيلوگرم: عليرضا حيدري
۱۲۰ كيلوگرم: فردين معصومي  و عليرضا رضايي
مدير تيم هاي ملي: منصور برزگر

كاراته ايران در جاي دوم آسيا ايستاد
گروه ورزشي- تيم هاي كاراته اميد و جوانان ايران در مسابقات آسيايي سنگاپور با كسب نايب قهرماني به  كار خود پايان دادند. ديروز يك اشتباه و آن هم به كارگيري ورزشكاراني كه در كوميته انفرادي حاضر نبودند، يك پيروزي بزرگ تيمي مقابل ژاپن را از ايران گرفت.تيم ايران كه با پشت سرگذاشتن ژاپن در آستانه قهرماني قرار داشت با اعتراض كويتي ها مواجه شد و با رأي مسئولان برگزاري مسابقات در مقابل ژاپن بازنده اعلام شد.با اين وجود تيم ايران به لطف دو مدال طلا و يك نقره كوميته انفرادي در مجموع در جاي دوم مسابقات ايستاد.حبيب حاتمي و حامد اميري به ترتيب با غلبه بر حريفاني از اندونزي و ژاپن طلا گرفتند. علي جعفر قلي زاده نيز با قبول شكست برابر حريفي از قزاقستان نقره گرفت.

پنجمين مقام سومي روس ها در ليگ جهاني واليبال
013683.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: روس ها پس از كوتاه شدن دستشان از قهرماني ليگ جهاني هفدهم ديروز در بازي رده بندي با پيروزي بر بلغارستان به مقام سومي اين بازيها بسنده كردند. روسيه كه قبلاً چهار بار عنوان سومي را در ليگ جهاني در كنار يك قهرماني و دو نايب قهرماني بدست آورده بود، ديروز براي پنجمين بار و اين بار در خانه به اين مقام دست يافت. بلغارها كه در شوك شكست ناباورانه با فرانسه در مرحله نيمه نهايي بسر مي برند، هرگز درطول سه گيم نتوانستند ميزبان را دچار مخاطره سازند. شاگردان «زوران گائيچ» به لطف درخشش پولتاوسكي و كازاكوف در تمام سه گيم بر حريف جوان خود چربش داشتند و در نهايت در سايه دفاع روي تور و سرويس هاي سركش به پيروزي سه بر صفر رسيدند. بلغارستان به دليل ضعف دريافت هرگز موفق به استفاده از خلاقيت و توانايي ها «زوكوف» پاسور چيره دست خود نشد. بلغارستان با نيمه تمام ماندن شگفتي هايش در جام هفدهم در نهايت به مقام چهارمي رضايت داد. تغييرات تاكتيكي «استيومارتين» در اين بازي هيچ پيامد مثبتي براي بلغارستان به همراه نداشت.
مقام سومي تيم واليبال ساحلي
تيم واليبال ساحلي ايران در فستيوال خزر (درياي دوستي) در قزاقستان به مقام سوم رسيد. ايران كه با يك تيم در اين بازيها حاضر شده بود، با تركيب رحمان رئوفي و رضا نائيني پس از تيم هاي اول و دوم قزاقستان در جاي سوم ايستاد. اين بازيها در شهر بندري آكتائو انجام شد. تيم ايران در بازيهاي دور مقدماتي صدرنشين گروه خود شد ولي در مرحله پاياني مغلوب نمايندگان كشور ميزبان شد.

تيم هندبال جوانان ايران از صعود بازماند
گروه ورزشي- تيم هندبال جوانان ايران با تساوي تيم هاي قطر و عربستان سعودي از صعود به جمع چهار تيم برتر آسيا بازماند. تيم ايران پس از پيروزي 40 بر 34 مقابل چين تايپه در بازي ديروز براي صعود چشم به ديدار دو تيم قطر و عربستان دوخت كه با تساوي حاصله در اين بازي با كسب مقام سومي گروه خود نتوانست همانند دوره پيش به مرحله نيمه پاياني صعود كند. از اين گروه دو تيم كويت و عربستان جواز صعود گرفتند كه تيم ايران در مقابله با اين دو تيم با يك اختلاف امتياز مغلوب شد. تيم ايران در دوره قبلي اين مسابقات در حيدرآباد هندوستان پس از كويت و كره جنوبي در جاي سوم ايستاده بود.

تيم ملي فوتبال بانوان ايران در انتظار بازيهاي دوحه
گروه ورزشي – مريم رضايي: در حالي كه تعداد رشته هاي اعزامي به بازيهاي 2006 دوحه به طور تقريبي اعلام شده است، اما نايب رئيس فدراسيون فوتبال بانوان همچنان منتظر اعلام نظر قطعي دبير كميته ملي المپيك است.فاطمه سپنجي در اين باره مي گويد: مجوز كتبي afc (كنفدراسيون فوتبال آسيا) براي حضور بانوان در رشته فوتبال با پوشش اسلامي به ما داده شده است و تقريباً تيم فوتبال بانوان ايران از جايگاه نسبتاً خوبي در مقايسه با تيم هاي شركت كننده در بازيهاي دوحه برخوردار است.هرچند تيم هاي قدرتمندي هم حضور دارند و تاكنون بيش از 15 تيم ملي فوتبال بانوان كشورهاي آسيايي براي مسابقات دوحه آماده شده اند، اما هنوز تيم ملي فوتبال بانوان ايران سرنوشت نامعلومي دارد. در حالي كه هدف ما بايد مشاركت بيشتر باشد.وي درباره مهمترين مزاياي حضور اين تيم در بازيهاي دوحه گفت: حوزه فرهنگي و پوشش رسانه اي و خبري از نقش بانوان ايران به ويژه براي يك رشته پرطرفدار در سراسر جهان مي تواند مهمترين مزيت حضور بانوان فوتباليست ايران در بازيهاي دوحه باشد.

نگاه
نگراني در آغاز راه
حسن حيدري
تيم ملي فوتسال در فضا و شرايط مناسبي قرار ندارد. تغييرات عمده در فوتسال، معرفي كادر جديد فني حرف و حديث هاي بسياري را به دنبال داشت. بهترين بازيكن فوتسال ايران و دومين گلزن جهان وحيد شمسايي بنا به دلايل روشن اردو را ترك كرد. او شرايط روحي خود را دليل اين جدايي عنوان كرد، اما آنها كه با مسائل فوتسال آشنايند، درگيري شمسايي با حسين شمس را عامل قهر كردن شمسايي مي دانند. حتي زماني كه حسين شمس به عنوان مربي تيم ملي كويت در مقابل تيم ايران تن به شكست داد و وحيد شمسايي ستاره آن بازي شد، برخورد خوبي بين شمس و شمسايي در پايان به وجود نيامد. دلايل قهر شمسايي ريشه در گذشته ها دارد. زماني  كه شمس در بدو پذيرش مربيگري تيم ملي در فدراسيون جديد از حيدريان 39 ساله دعوت به عمل آورد، نشانه هاي برخورد با شمسايي كاملاً در رفتار او مشهود بود. آيا در آغاز تمرينات فوتبال اين نوع موضع گيري ها مي تواند از جانب سرمربي فوتسال منطقي باشد. اگر فدراسيون فوتبال دلايل جدا شدن شمسايي و زارع را از اردوي تيم ملي پيگيري نكند، تبعات آن تأثير مستقيم روي نتايج تيم ملي تأثيرخواهد گذاشت.

خبرهاي فوتبال جهان
اينترميلان فاتح سوپر جام ايتاليا
گروه ورزشي- تيم اينتر ميلان در فينال سوپر جام ايتاليا با پيروزي چهار بر سه مقابل آث رم به برتري رسيد تا اولين جام فصل جاري را از آن خود كند.
در اين باز سفيدپوشان رم بازي را توفاني آغاز كردند و در فاصله 34 دقيقه سه بار دروازه اينتر را گلباران كردند. مانسيني (13) و آلبرتو آكويلاني (34 و 25 ) اين گلها را به نام خود ثبت كردند.اينتر در اواخر نيمه نخست توسط پاتريك ويرا اختلاف را كمتر كرد.مانچيني سرمربي اينتر در حالي كه جام را از دست رفته مي ديد در نيمه دوم هرنان كرسپو را به بازي فراخواندتا قواي تهاجمي تيمش چند برابر شود كه اين تغيير مؤثر واقع شد.كرسپو در دقيقه 65 با ضربه سر نتيجه را سه بر دو كرد و در دقيقه 74 نيز پاتريك ويرا در دهانه دروازه توپ را به گل مساوي تبديل كرد.اينتر با اين نتيجه بازگشتي شكوهمند به بازي داشت و در دقيقه 95 نيز لوئيز فيگو روي يك ضربه ايستگاهي گل چهارم اينتر را زد تا بازي در وقت اضافه به سود اينتر ميلان دنبال شود. با اخراج كريستين چيو مدافع رم در دقيقه 101شرايط براي اين تيم دشوارتر شد تا در نهايت در پايان وقت هاي اضافي نتيجه تغيير نكند و جام بر فراز دستان خاوير زانتي كاپيتان اينتر به پرواز درآيد.
013692.jpg
بارسلونا در مصاف با سلتاويگو
تيم بارسلونا بعد از شكست تحقيرآميز در فينال سوپر جام اروپا مقابل سويل امشب در آخرين بازي از هفته نخست فوتبال باشگاههاي اسپانيا ميهمان سلتاويگو است.
فرانك ريكارد در اين بازي ليليان تورام را در بين نفرات خط دفاعي خود قرار مي دهد تا مشكلات اين ناحيه كه در بازي با سويل بسيار چشمگير بود از بين برود. در اولين بازي اين هفته لاليگا والنسيا دو بر يك رئال بتيس را شكست داد.فرناندو مورينتس (32) و رائول آلبيلو (61) دو گل والنسيا را درون دروازه حريف جاي دادند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |