سه شنبه ۴ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۴ - Sep 26, 2006
توسط رئيس جمهور
عبدالرضا مصري براي تصدي
وزارت رفاه به مجلس معرفي شد
علي يوسف پور با حكم رئيس جمهوري سرپرست وزارت رفاه شد
گروه اجتماعي- بركناري پرويز كاظمي از وزارت رفاه از سوي رئيس جمهوري و معرفي عبدالرضا مصري نماينده كرمانشاه و رئيس كميسيون اجتماعي مجلس به جاي وي واكنش هاي متفاوتي را در بين نمايندگان مجلس و محافل سياسي-اجتماعي كشور به دنبال داشت.
در حالي رئيس جمهوري در نامه اي از زحمات كاظمي وزير سابق رفاه تقدير كرده كه بنابر اعلام معاون اجرايي رئيس جمهوري كاظمي بر اساس ارزيابي عملكردها از اين مسئوليت بركنار شده و گفته مي شود كه در بررسي عملكرد وزارتخانه متبوع خويش نمره قابل قبولي كسب نكرده است.
يكي از نمايندگان مجلس در اين زمينه به ايسنا مي گويد: مشكل وزارت رفاه ساختاري است نه شخصي. دكتر مسعود اميني نماينده مردم ني ريز و استهبان مي افزايد: با تغيير وزير رفاه و تأمين اجتماعي شخصاً اميدوار به حل مشكلات نيستم.
وي مي گويد: طبق قانون برنامه قرار شد كه با تشكيل وزارت رفاه، وزارت ديگري منحل شود، در صورتي كه اين گونه نشد.
اين عضو كميسيون بهداشت مجلس با بيان اين كه بسياري از كارهاي وزارت رفاه در ارگان هاي موازي هم انجام مي شود، گفت: همچنين از طرف ديگر كل ساختار ما ساختار يارانه اي است و وزارت رفاه به تنهايي اين قدرت را ندارد كه وارد اين عرصه شود.
وي ادامه داد: متاسفانه مرتبا يارانه ها را غيرهدفمند اضافه مي كنيم، بدون آن كه نظر شوراي عالي رفاه را بدانيم.
به نظر اميني، بايد اراده اي در حد مجموعه دولت يا بالاتر از آن يعني در حد مجموعه نظام وجود داشته باشد تا مشكلاتي كه در فصل يارانه ها داريم را حل كنيم و بدون توجه به اين مساله كاري درست نمي شود و هر كسي وارد اين عرصه شود با آبروي خود بازي مي كند.
نماينده ني ريز و استهبان در پايان در مورد معرفي مصري به عنوان جانشين كاظمي مي گويد: اگر مصري با من مشورت كند به وي صميمانه توصيه مي كنم وارد اين عرصه نشود.
از سوي ديگر، موسي الرضا ثروتي يكي ديگر از نمايندگان مجلس در ارزيابي از بركناري وزير رفاه از سوي رئيس جمهور، گفت: وزارت رفاه از زمان تاسيس تاكنون نتوانسته وظايف خود را به درستي انجام دهد.
نماينده مردم بجنورد با اشاره به عملكرد ضعيف وزارت رفاه از زمان تاسيس تاكنون، گفت: قانون نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي كه از سه سال قبل تصويب شده و همچنين از دو سال قبل دو وزير براي آن معرفي شده، هيچ كدام نتوانسته اند اين چارچوب قانون را به ويژه در بحث هدفمند سازي يارانه ها، شناسايي اقشار آسيب  پذير و كمك به محرومان و... پياده كند.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس، خاطرنشان كرد: همواره اين وزارتخانه دچار چالش و مشكل بوده و در زمان وزارت كاظمي نيز اين مشكلات كماكان باقي بوده و همواره بين سازمان تامين اجتماعي و وزارت رفاه چالش و درگيري وجود داشته است تا جايي كه بارها شخص رئيس جمهور نسبت به اين موضوع جلسات بررسي برگزار كرده  است.
وي، مصري را فردي مناسب و شايسته براي سمت وزارت رفاه دانست و گفت: وي سوابق بسيار خوبي در سازمان هاي امدادگر از جمله كميته ي امداد امام (ره) داشته  و در كميسيون اجتماعي مجلس هفتم نيز به طور كامل در جريان مباحث اجتماعي، محرومان، بحث بيمه هاي خدمات درماني و تامين اجتماعي قرار دارد.
اين نماينده مجلس اظهار اميدواري كرد، اقدامات بهتر و جدي تري نسبت به وزارت رفاه و اجراي قانون ساختار جامع قانون رفاه و تامين اجتماعي انجام گيرد.
وي معتقد است: مصري با توجه به سابقه ي خدمتي كه در سازمان هاي امدادرسان داشته و اشرافي كه نسبت به قضايا دارد و قبلا نيز به عنوان قاضي خدمت كرده ، با محرومان و اقشار آسيب پذير و قوانين و مقررات و بودجه و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي آشناست و احتمالاً با اين سوابق، وي بتواند موفق تر از گذشته سكان وزارت رفاه و تامين اجتماعي را به دست گيرد.
سيد محسن يحيوي نماينده بروجرد نيز در ارزيابي از بركناري وزير رفاه توسط رئيس جمهور، گفت: پذيرفتن يا نپذيرفتن استعفاي وزير، حق رئيس جمهور است.
عضو كميسيون انرژي افزود: وزير، شرايط را براي ادامه ي كار مناسب نديده است. استعفاي خود را تقديم رئيس جمهور كرده، رئيس جمهور نيز اين درخواست را پذيرفته است.
عضو فراكسيون اصولگرايان در خصوص انتخاب مصري به جاي كاظمي، تصريح كرد: مصري در ابتداي معرفي كابينه نيز يكي از كانديداهاي وزارت رفاه بود.
اين گزارش حاكي است، نامه رسمي رئيس جمهوري جهت معرفي عبدالرضا مصري جهت كسب رأي اعتماد از نمايندگان براي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسي و مواد ۱۸۸ آئين نامه داخلي مجلس امروز از سوي هيأ ت رئيسه مجلس اعلام وصول خواهد شد و يك هفته بعد در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
روز رأي گيري در مورد وزارت مصري پس از معرفي و توضيحات رئيس جمهور، دو نماينده مخالف و موافق هر يك به مدت ۱۵ دقيقه صحبت مي كنند و در ادامه وزير پيشنهادي يا رئيس جمهور به مدت ۳۰ دقيقه به دفاع از وزير پيشنهادي خواهند پرداخت و سپس رأي گيري به عمل خواهد آمد.

اولين ريزش كابينه نهم
وزير رفاه بركنار شد
000288.jpg
گروه اجتماعي-مينا شهني: پرويز كاظمي، وزير رفاه و تامين اجتماعي، از سمت وزارتي اش بركنار شد.
علي سعيدلو، معاون اجرايي رييس جمهور با اعلام خبر بركناري كاظمي، دليل كنار گذاشتن وي را ارزيابي عملكردها خوانده و تاكيد كرد: تا چند روز آينده طبق روال، جانشين ايشان به مجلس معرفي خواهد شد .
سعيدلو در حالي خبر از انتخاب چند روزه جانشين كاظمي مي دهد كه كسب پست وزارت رفاه و تامين اجتماعي يكي از سخت ترين انتخاب هاي مجلس شوراي اسلامي بود و رييس جمهوري در اواخر مهلت تعيين شده قانوني به زحمت توانست از صندلي نشينان مجلس براي وزير رفاه كابينه اش رأي اعتماد بگيرد.
نفر بعدي
معاون اجرايي رييس جمهوري در پاسخ به اين سؤال كه آيا وزير ديگري نيز در فهرست بركناري وجود دارد گفت: ما در حال حاضر كارمان را انجام مي دهيم. شما نيز كار خودتان را انجام بدهيد .
سعيدلو در حالي از دادن پاسخ شفاف به بركناري هاي بعدي طفره مي رود كه سعيد ابوطالب نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه برخي وزيران با اصول آقاي احمدي نژاد مطابقت ندارند گفت: اين مسير [بركناري] بايد ادامه يابد به ويژه در سازمان هايي كه رييس جمهور مسئولان آن را انتخاب مي كند .
ابوطالب با اشاره به معاون رييس جمهوري در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: در اين بخش نيز حتماً بايد تغيير و تحولات صورت بگيرد . به نظر اين نماينده مردم تهران بهتر است اين تغييرات بدون هزينه انجام شود.
وي معتقد است: اگر خود جناب احمدي نژاد اين تحولات را ايجاد كنند كار بسيار كم هزينه و بدون تنش انجام خواهد شد . ابوطالب با اشاره به اين كه بانك ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت بازرگاني مشكلات عديده اي دارند، گفت: به نظر من برخي از وزراي منتخب كه در رأي گيري ها رأي نياوردند مي توانند پس از اين يك سال جايگزين شوند .
وزير بعدي
عبدالرضا مصري، رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي براي گرفتن رأي اعتماد تصدي گري پست وزارت رفاه و تامين اجتماعي از سوي رييس جمهور معرفي شده است، اما خود مصري گفت: تا زماني كه اين موضوع از طرف سخنگوي دولت اعلام نشود، اظهار نظري نخواهم كرد .
اين در حالي است كه سرپرستي وزارتخانه با حكم رياست جمهوري در اختيار علي  يوسف پور، قرار دارد.
پست فعلي يوسف پور، معاونت حقوقي، امور مجلس و پشتيباني وزارت نيرو است. وي عضويت شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين و جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي را دارد.
يوسف پور مديرمسئولي روزنامه سياست روز و دبيركلي انجمن روزنامه نگاران مسلمان را نيز عهده دار است.

روستاييان خواستار اجراي طرح هاي كشاورزي
در قالب اردوهاي هجرت هستند
گروه اجتماعي نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: با اجراي طرح هاي كشاورزي در اردوهاي هجرت، مردم خواستار ادامه طرح در قالب اردويي هستند.
علي معلمي پور گفت: با مشخص شدن نتايج فعاليت جوانان و دانش آموزان مردم روستاها از ما به عنوان نمايندگان خود خواسته اند تا طرح هاي كشاورزي و به خصوص طرحهاي آبخيزداري در قالب همين اردوها انجام شود.
وي در خصوص اجراي طرح هاي كشاورزي در قالب اردويي اظهار داشت: در اين صورت مشاركت عمومي در اجراي طرح ها افزايش يافته، براي جوانان كسب درآمد شده و هزينه اجراي پروژه ها كاهش مي يابد.
معلمي پور بيان داشت: در پي حضور جوانان در قالب اردوهاي هجرت در روستاها حضور خود روستاييان نيز در اجراي طرح هاي آبخيزداري در قالب همين اردوها انجام شود.
وي در خصوص اجراي طرح هاي كشاورزي در قالب اردويي اظهار داشت: در اين صورت مشاركت عمومي در اجراي طرح ها افزايش يافته، براي جوانان كسب درآمد شده و هزينه اجراي پروژه ها كاهش پيدا مي كند.
معلمي پور گفت:  در پي حضور جوانان در قالب اردوهاي هجرت در روستاها، حضور خود روستاييان نيز در اجراي طرح هاي آبخيزداري افزايش پيدا كرده است.
نماينده مردم ميناب با اشاره به مشكلات مردم اين شهرستان و ساير مناطق گرم و خشك جنوبي كشور، بر ضرورت فعاليت هاي جهادي در بخش كشاورزي روستاهاي اين مناطق تاكيد كرد و افزود: هم اكنون مردم اين مناطق با كاهش صادرات محصولات كشاورزي و افزايش محروميت خود روبه رو شده اند كه فعاليت جهادي دانش آموزان و جوانان اين مشكلات را تا حد زيادي مرتفع خواهد كرد.

۲۷‎/۵ ميليون نفر تحت پوشش تأمين اجتماعي
ايسنا: مشاور اجرايي و معاون امور استانهاي مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي گفت: هم اكنون بالغ بر 27 ميليون و 500 هزار نفر تحت پوشش خدمات بيمه اي سازمان تأمين اجتماعي هستند.
بيگي افزود: سازمان تأمين اجتماعي متنوع ترين خدمات بيمه اي را در سطح دنيا ارائه مي كند و به دنبال روان سازي و سرعت بخشي در ارائه خدمات بيمه اي است و در مراكز درماني به هيچ وجه دنبال كسب درآمد نيست. ايجاد مراكز تخصصي درماني در سطح كشور تابع سرانه وزارت بهداشت و درمان بوده، ولي در حال حاضر سازمان تأمين اجتماعي در پي درمان غيرمستقيم بيماران به جاي درمان مستقيم است.

هشدارهاي ناجا به والدين، مسئولان مدارس
و رانندگان سرويس دانش آموزان
000255.jpg
گروه اجتماعي- همه ساله با شروع سال تحصيلي والدين دانش آموزان با انتخاب سرويس مدارس براي فرزندان خود مواجه هستند و بايد بدانيم كه يك سرويس خوب بايستي داراي چه ويژگي هايي باشد و وظايف والدين، مسئولين مدارس و رانندگان سرويس چيست؟
مركز فرماندهي و كنترل ناجا در اين زمينه هشدارهايي به والدين، مسئولين مدارس و رانندگان سرويس داده است.
والدين دانش آموزان بايد هنگام عقد قرارداد به مسئولان سرويس تأكيد نمايند كه فرزندشان از يك صندلي استفاده نمايد. بدين ترتيب سلامت فرزندشان را در اولويت قرار دهند.
در نهايت، دقت و رعايت مقررات را از راننده بخواهند و به فرزندان خود آموزش دهند كه راننده سرويس را يكي از خدمتگزاران جامعه بدانند و با وي برخورد مودبانه داشته باشند و هنگام استفاده از سرويس با راننده صحبت و بحث نكنند.
به فرزندان خود بياموزند كه در خارج از منزل و مدارس، پليس از جمله افرادي است كه حامي شما بوده و در صورت بروز مشكل مي توانيد به پليس كه دوست، ياور و حامي شما است مراجعه كنيد و همواره نحوه استفاده از تلفن 110 مركز فوريت هاي پليسي را به آنان آموزش دهند.
مسئولين مدارس بايد هنگام تنظيم قرارداد از نظر صلاحيت اخلاقي و فني رانندگان دقت كنند و مدارك خودرو و رانندگان و ساير موارد را توسط كارشناسان مربوطه بررسي و اهميت موضوع و مسئوليت آنان را به رانندگان گوشزد نموده و از رانندگان خبره و متأهل كه داراي گواهينامه مجاز هستند و سابقه تخلفات عمده نداشته باشند، استفاده كنند.
رانندگان سرويس ها نبايد رانندگان غيرمجاز را به عنوان جانشين اعزام كنند و اگر وسيله به دلايلي دچار نقص فني گرديد و يا تصادف نمايد، اقدامات ايمني مجاز را به نحو احسن انجام دهند. افراد اضافي و ناشناس را سوار نكنند و يك سرپرست براي سرويس هميشه داشته باشند و مسيرهاي مجاز را طي نمايند.

شوراي عالي بيمه، ناباروري را بيماري بداند
درمان ناباروري در كشور ما تعرفه ندارد
000252.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: علي رغم اينكه در شرايط حاضر امكان درمان۹۰ درصد از زوج هاي نابارور در كشور موجود است و براساس آخرين آمار ارائه شده، 5/1 ميليون زوج نابارور در كشور وجود دارد، اما به دليل عدم پوشش بيمه  اي هزينه هاي درماني ناباروري در كشور، و نبود تعرفه اي مشخص بسياري از زوج ها براي درمان يا اصلاً مراجعه نمي كنند و يا پروسه درمان را نيمه كاره رها مي كنند.
هر روزه شاهد مراجعه زوج هاي نابارور به داروخانه هاي تك نسخه اي، هلال احمر و 13 آبان هستيم كه مجبورند داروهاي مربوط به ناباروري را به قيمتهاي گزاف تهيه كنند كه بيمه يك ريال آن را هم نمي  پردازد.
هزينه هاي سنگين داروي ناباروري، جداي از هزينه هاي عمل هاي جراحي و انواع روش هاي درمان اين بيماري است. تاكنون هيچ يك از بخش هاي دولتي و خصوصي، تعرفه مشخصي براي درمان ناباروري ارائه نكرده اند و هزينه ها به صورت متغير و نامتناسب است به گونه اي كه در برخي مراكز تعرفه ها 3 تا 4 برابر مراكز ديگر از بيمار گرفته مي شود.
عدم نظارت جدي مسئولان بر مراكز درمان ناباروري باعث مي شود كه در اغلب موارد، اطلاعات درستي به بيمار داده نشود و دقيقاً مورد بررسي قرار نگيرند لذا ميزان موفقيت كاهش يافته و تعداد دفعات مراجعه افزايش مي يابد و درنهايت بيمار ضرر مي كند.
در كشور ما نازايي يك بيماري لوكس مثل جراحي بيني به شمار مي رود و همين امر موجب شده زوج هاي جوان از پس هزينه هاي سنگين درمان برنيايند.
بارها از سوي پزشكان و متخصصان ناباروري اين مشكل مطرح و تأكيد شده كه ناباروري بايد در فهرست سازمانهاي بيمه گر قرار گيرد، اما تاكنون اقدامي در اين باره صورت نگرفته است درحالي كه ناباروري يك بيماري جسمي و روحي است كه موجب از هم پاشيدگي كانون بسياري از زوج هاي جوان مي شود.
به گزارش همشهري، هزينه هاي درماني در مراكز ناباروري درخصوص روشهاي ساده نظير IUI، هزينه دارو و آزمايشات در مراكز دولتي حداقل 400 هزار تومان به صورت آزاد (بدون بيمه) و در مورد درمان هاي پيچيده تر مراكز 3 ميليون تومان اعلام شده است.
اين در حالي است كه انجام اين پروسه درمان در مراكز خصوصي براي انجام يك ميكرواينجكشن ساده يك ميليون تومان است و چون در اولين اقدام درماني بيمار دچار جراحت مي شود، شيوه درماني اش را يك جراحي بزرگ تلقي مي كند و اعتراضي هم ندارد و درمان هاي تخصصي و پيچيده تر نيز در اين مراكز حدود 5 ميليون تومان به بالا هزينه دارد كه برخي سازمان ها، ازطريق بيمه هاي تكميلي تا سقف يك ميليون تومان آن را پوشش مي دهند.
اما تحت پوشش قرار ندادن هزينه هاي اين نوع از درمان هاي ناباروري عملاً مشكلي از زوج هاي نابارور راحل نمي كند، لذا 3 ميليون از افراد نابارور در كشور از شوراي عالي بيمه خواستار پوشش بيمه اي اين امر شدند.

جلسه رسيدگي به پرونده اتهامي سه نشريه
گروه اجتماعي جلسه رسيدگي به كيفرخواست هاي مطروحه عليه مدير مسئول فصلنامه پزشك و مردم، مدير مسئول سابق روزنامه ايران و هفته نامه سايه تهران در شعبه 76 دادگاه كيفري استان به رياست قاضي محمدرضا صارمي و با حضور اعضاء هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.
هيأت منصفه مطبوعات پس از استماع اظهارات نماينده مدعي العموم و مدافعات مدير مسئول فصلنامه پزشك و مردم وارد شور شد و مدير مسئول اين فصلنامه را با اتفاق آراء مجرم شناخت و مستحق تخفيف در مجازات ندانست.
براساس اين گزارش در اين جلسه عبدالرسول وصال مدير مسئول سابق روزنامه ايران از دادگاه تقاضاي مهلت جهت تدارك اسباب دفاع را كرد، دادگاه مطبوعات نيز با درخواست وي موافقت و ادامه رسيدگي به اتهام وي به جلسه ديگري موكول شد.همچنين به دنبال اعلام گذشت و رضايت شاكي خصوصي از مدير مسئول هفته نامه سايه تهران رسيدگي به اين پرونده متوقف و در نهايت مختومه شد.

اتوبوس هاي سلامت دهان به مناطق محروم مي روند
گروه اجتماعي- اتوبوس هاي سلامت دهان و دندان به منظور ارائه خدمت با حضور دانشجويان دندانپزشكي به مناطق محروم مي روند.
سيدمويد علويان افزود: اين اتوبوس ها به عنوان مراكز سيار ارائه خدمات دندانپزشكي و بهداشت دهان و دندان به روستاها و مناطق محروم اعزام مي شوند تا خدمات مناسب تري از اين نظر به مردم مناطق محروم ارائه شود و آموزش هاي عمومي در مورد سلامت دهان و دندان به مردم ارائه شود، ضمن اينكه دانشجويان دندانپزشكي نيز با مشكلات دهان و دندان مردم و به خصوص در مناطق محروم آشنا مي شوند.
وي اضافه كرد: اعزام اين مراكز به مناطق محروم به عنوان يك مدل از استان اصفهان آغاز مي شود و به تدريج در مناطق ديگر نيز اين طرح اجرا مي شود.
معاون وزير بهداشت همچنين از توزيع يك ميليون مسواك رايگان بين دانش آموزان كشور در مهرماه امسال خبر داد و افزود: يكي از برنامه هاي اولويت دار وزارت بهداشت، تامين سلامت دهان و دندان كودكان زير 12 سال است كه الزام قانوني براي وزارتخانه است، به همين منظور رسيدگي به سلامت دندان شماره 6 كودكان در دستور كار قرار گرفته است زيرا پوسيدگي و از بين رفتن دندان ها معمولا از اين دندان آغاز مي شود.
وي اضافه كرد: به همين منظور موافقنامه اي با سازمان بيمه خدمات درماني امضا شده است كه بر اساس آن دفترچه هاي سلامت دندان كه حاوي 4 كوپن دندان است براي دانش آموزان مقطع اول تا پنجم ابتدايي صادر مي شود و هر يك از اين كوپنها كد يك دندان را دارد.
وي گفت: دانش آموزان اين مقاطع مي توانند با در دست داشتن اين دفترچه ها به مراكز دندانپزشكي دولتي مراجعه كنند و با بهره گيري از 70 درصد پوشش بيمه اي هزينه درمان و كنترل سلامت اين دندانها خدمت بگيرند و فقط 30 درصد هزينه آن را بايد بپردازند.
علويان افزود: ارائه خدمات دولتي سلامت دهان و دندان به كودكان زير 12 سال مصوب مجلس و الزام قانوني براي وزارت بهداشت است.

با مردم
اقدام مفيد و قدرداني
اقدامات قانوني دستگاه هاي مسئول براي ساماندهي اتباع افغاني در ايران بسيار مفيد و اميدبخش مي باشد و نويددهنده آن است كه در آينده، شاهد رفتارهاي نابهنجار و خلافكاري هاي اتباع خارجي نباشيم و مهم تر از آن، بازار كار با توجه به انبوه كارجويان جوان در كشورمان،  در اختيار ديگران نباشد. قانونمندشدن حضور اتباع خارجي در كشور و بازگرداندن افرادي كه به صورت غيرمجاز و غيرضروري در كشور ما به سر مي برند، جاي تشكر دارد.
غفار محرمي ساري
مشكلات اجراي يك طرح
طرح جديد سوار و پياده شدن خانم ها در مترو، مشكلاتي به همراه آورده است. بهتر است، مجريان اين طرح به مشكلات پيش آمده كنوني نيز عنايت داشته باشند.
خانم سليمي تهران
كاهش بن پرداختي
امسال تعداد و ميزان بن هايي كه به بازنشستگان شركت نفت داده مي شد، كاهش يافته است، در حالي كه هزينه هاي زندگي نه تنها كاهش نيافته بلكه سير صعودي هم داشته است.
خانم محمدي تهران
كمبود پل عابر پياده
در انتهاي بزرگراه جلال آل احمد، تعدادي آموزشگاه شامل مدرسه ابتدايي و دبيرستان وجود دارد، اما اينجا پل عابر پياده ندارد. براي حفظ جان دانش آموزان، بهتر است در صورت امكان در اين مكان پل عابر پياده نصب گردد. همچنين،  در شرايط حاضر نصب تعداد بيشتري سرعت گير در اين محل ضروري است.
خانم محمدنيا تهران
حداقل  حقوق را دريافت نمي كنم
بنا به تصويب مجلس شوراي اسلامي، حداقل حقوق بازنشستگان 200هزار تومان تعيين شده است، اما به عنوان يك بازنشسته هنوز 150 هزار تومان دريافت مي كنم.
زهرا ياوري تهران
محروم از گرمابه
@ شهر توريستي مرزن آباد  در استان مازندران،  گرمابه عمومي ندارد و كساني كه حمام خصوصي ندارند، در تابستان براي شستشو از آب رودخانه استفاده مي كنند و با فرا رسيدن فصول سرد، اين مشكل تشديد خواهد شد. لازم است در اين شهر، حمام عمومي احداث شود.
ناصر جبلي مرزن آباد
قدرداني
معلول جسمي هستم، از روزنامه همشهري به خاطر اينكه خواسته ها و مشكلات معلولين را نيز منعكس مي كند قدرداني مي كنم.
آقاي مقدم تهران
با مردم: با تشكر متقابل از اين هموطن عزيز، درج خواسته ها، انتقادها و پيشنهادهاي خوانندگان عزيز روزنامه همشهري و اقشار گوناگون جامعه را وظيفه خود مي دانيم و اميدواريم در اين ماه عزيز و پربركت، پروردگار توانا، توان و فرصت بيشتري براي تامين خواسته هاي شما مردم حق شناس، عطا فرمايد.
ناهمواري يك خيابان
رفت و آمد خودروها در حدفاصل ميدان شهر زيبا به ميدان شهران به علت كنده شدن پوشش آسفالت و دست اندازهاي متعدد دشوار شده است. اميد است شهرداري منطقه براي تعمير اين گذرگاه اقدام نمايد.
آقاي صداقت تهران
حمل ونقل عمومي، نياز اساسي تهران
@ در حال حاضر، بخش مهمي از جابجايي مسافران در شهر تهران توسط خودروهاي شخصي انجام مي گيرد كه در مجموع خالي از اشكال نيست. اگر شبكه حمل و نقل عمومي تجهيز و تكميل شود، مسلماً مردم از خودروهاي عمومي مثل اتوبوس و تاكسي استفاده خواهند كرد.
خانم عسگري تهران
مشكلات فاز چهارم پرديس
فاز چهارم پرديس (بومهن) مشكلات زيادي دارد. به عنوان مثال فاقد امكانات رفاهي و فضاي سبز مي باشد و فروشگاه هاي اجناس و مايحتاج عمومي ضروري زندگي را بسيار گران عرضه مي كنند. ضمن اينكه شبكه هاي تلويزيوني نيز در اين منطقه بسيار مشكل دريافت مي شود.
گوديني تهران
زمين بلاتكليف
در خيابان تركمنستان كوچه نارنج، زميني است كه از چندي پيش گودبرداري شده و تيرآهن هاي مربوطه نيز كار گذاشته شده اند، اما اين زمين مدتي است به اين شكل رها شده و شب ها نيز كاميون ها نخاله هاي ساختمان هاي اطراف را به درون آن مي ريزند كه موجب سر و صدا و غيربهداشتي شدن محل زندگي اهالي اين كوچه شده است.
آقاي ثبوتي تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |