يكشنبه ۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۸ - Oct 1, 2006
معاون مبارزه با سرقت اداره آگاهي خبر داد
باند سايه ها 60 خانه اشرافي را سرقت كردند
باند سايه ها هنگامي اقدام به سرقت مي كردند كه صاحبخانه در داخل خانه به خواب رفته بود
001140.jpg
سرهنگ سلطاني
001125.jpg
001128.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: اعضاي باند سايه ها كه در نيمه هاي شب با ورود به خانه هاي افراد ثروتمند در شمال پايتخت به سرقت چند صد ميليوني دست زده بودند ،با تلاش كارآگاهان اداره يكم آگاهي شميرانات به دام افتادند.
به گزارش همشهري، صبح روز 20 اسفند ماه يكي از ساكنان خيابان جردن ،در حالي كه از سرقت عجيب خانه اش شوكه شده بود با پليس 110 تماس گرفت و از سرقت۱۵۰ ميليوني لوازم خانه اش خبر داد.
با حضور ماموران در محل حادثه مرد ثروتمند به كارآگاهان گفت: صبح امروز هنگامي كه از خواب بيدار شدم و قصد رفتن به محل كارم را داشتم، متوجه سرقت فرشهاي گرانقيمت ، اشياي عتيقه و مقداري از مداركم از داخل خانه شدم.
در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه سرقت در حالي صورت گرفته است كه ساكنان در خانه بوده اند اما سارقان به حدي در كار خود مهارت داشته اند كه ساكنان خانه متوجه هيچگونه سر و صدايي نشده اند و با توجه به ويلايي بودن خانه به راحتي وارد آن شده و پس از شكستن قفل در ورودي بدون آنكه صاحبخانه از خواب بيدار شود، اقدام به سرقت از اطاق پذيرايي كرده اند.
سرقتهاي آرام گيج كننده
در حالي كه بررسي ها درباره اين سرقت عجيب ادامه داشت، پرونده هاي مشابه ديگري در اين خصوص به دايره يكم اداره مبارزه با سرقت ارجاع شد. از آنجا كه بررسي ها نشان مي داد در تمامي موارد سارقان بين ساعات 2 تا 5 بامداد در حالي كه صاحبخانه در خواب به سر مي برده وارد خانه شده و بدون آنكه صاحبخانه بيدار شود از اطاق پذيرايي خانه اقدام به سرقت كرده اند ، مشخص شد كه سارقان بايد از اعضاي يك باند سرقت بسيار حرفه اي باشند. به اين ترتيب به دستور سرهنگ سلطاني- معاون مبارزه با سرقت آگاهي- تيمي از كارآگاهان تحت نظر سرهنگ خزاعي مامور تحقيق درباره اين باند كه مانند سايه وارد خانه شده و هيچ سر و صدايي از آنها به گوش نمي رسيد، شدند.
سرانجام با گذشت سه ماه تعقيب و مراقبت ماموران با جمع بندي تحقيقات صورت گرفته دريافتند كه با توجه به شگرد سارقان ،سرقتها احتمالا بايد توسط دو سارق سابقه دار به نام عبدالرضا و صفدر كه به تازگي از زندان آزاد شده اند، صورت گرفته باشد ، بررسي هاي تكميلي نشان مي داد كه اين دو سارق حرفه اي پس از آزادي در شهريار به كارهاي مشكوكي مشغول هستند.
با شناسايي مخفيگاه اين دو سارق حرفه اي ،محل مورد نظر تحت مراقبتهاي ويژه پليسي قرار گرفت و سرانجام با دستور قاضي روستا بازپرس شعبه 8 دادسراي ناحيه يك- زماني كه دو سارق قصد انتقال 12 تخته فرش نفيس با دو دستگاه خودرو پژو را داشتند، توسط ماموران پليس دستگير شدند.
اعترافات سارقان شب رو
سرهنگ سلطاني- معاون مبارزه با سرقت اداره آگاهي- روز گذشته با اعلام خبر دستگيري سارقان باند سايه ها گفت: ماموران با انتقال سه متهم، به اداره آگاهي شميرانات آنها تحت بازجويي قرار گرفتند و متوجه شدند سركردگي اين شبكه 8 نفري را عبدالرضا بر عهده دارد.اين مرد سابقه دار كه يك سال قبل پس از آزادي از زندان مجددا باند سرقت تشكيل داده است، در بازجويي ها تاكنون به 60 فقره سرقت از خانه هاي ثروتمندان در مناطق زعفرانيه، قيطريه، جردن و نياوران با همدستي 6 نفر ديگر به نامهاي سعيد، حميد، مجيد، قاسم، حميدرضا و امير به ارزش 800 ميليون تومان اعتراف كرده است كه تاكنون 55 محل سرقت در تهران شناسايي شده كه 5 محل سرقت باقيمانده طبق اعترافات سارقان مربوط به اروميه است.
تاكنون 250 تخته فرش و مقدار قابل توجهي وجه نقد و تراول چك از سارقان كشف شده است.
گفتگوبا عبدالرضا سركرده باند
اين چندمين بار است كه دستگير مي شوي؟
ششمين بار
چطور تصميم به تشكيل اين باند گرفتي؟
با صفدر از زمان تحصيلم آشنا بودم و در چندين سرقت با هم بوديم، مدتي قبل به زندان رفتيم و پس از آنكه از زندان آزاد شديم نقشه سرقت از افراد ثروتمند را طراحي كرديم.
قبل  از سرقت چه كار مي كردي؟
براي چندين سال پست دولتي داشتم تا اينكه بيكار شدم و از همان موقع تصميم به سرقت گرفتم.
چطور خانه ها را شناسايي مي كرديد؟
چند شب در محل هاي مورد نظر تردد داشتيم و از آنجايي كه اكثر خانه ها ويلايي بود به راحتي وارد مي شديم و با سوء استفاده از غفلت صاحبخانه ها كه معمولا در يكي از اتاقها يا پنجره ها را باز مي گذاشتند وارد خانه مي شديم.
در تمامي سرقتها فقط از اتاق پذيرايي سرقت كرديد؟ چرا اين اتاق را انتخاب مي كرديد؟
چون مي دانستيم هر يك از اعضاي خانواده يك اتاق خواب دارند تنها از اتاق هاي پذيرايي سرقت مي كرديم. در زمان ورود به خانه هم به احترام صاحبخانه كفش هايمان را در مي آورديم تا توليد صدا نكند و بنده خدا از خواب بيدار نشود. به اين ترتيب درست مثل يك سايه وارد خانه مي شديم و اقدام به سرقت مي كرديم و بعد هم بدون آنكه از صاحبخانه خداحافظي كنيم از آنجا فرار مي كرديم.

تيراندازي شبانه در ميدان تيرانداز
گروه حوادث- مردي كه شاهد تيراندازي سرنشينان يك خودرو پرايد به رانند يك پژو 405 بود با پليس تماس گرفت و گفت: سرنشينان دو خودرو با يكديگر مسابقه تيراندازي گذاشته اند.
شليك هاي شبانه در شرق تهران
ساعت 4 بامداد پنجم مهرماه فردي با مركز فوريت هاي پليس 110 تماس گرفت و مدعي شد سرنشينان دو خودرو پژو 206 و پرايد سفيد رنگ در اتوباني واقع در شرق پايتخت با تيراندازي خود باعث وحشت شده اند. وي گفت: به نظر مي رسد كه سرنشينان دو خودرو به سبك فيلمهاي خارجي با يكديگر مسابقه تيراندازي مي دهند.
پليس كلانتري نارمك با اطلاع از اين موضوع بلافاصله وارد عمل شد.
پليس وقتي به محل حادثه رسيد متوجه شد سرنشينان خودرو پرايد به سوي خودرو پژو 206 كه راننده آن يك زن جوان بود شليك مي كنند.
پليس به هر دو خودرو دستور توقف داد ولي هيچ كدام از راننده ها به دستور پليس توجه اي نكرده و با سرعت سرسام آور به مسير خود ادامه دادند.
تعقيب و گريز از ميدان تيرانداز تا فلكه تهرانپارس ادامه يافت و در نهايت پليس موفق به متوقف كردن هر دو خودرو شد.
رضا جعفري معاونت دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته در توضيح اين خبر به همشهري گفت: در بررسي هاي پليس راننده جوان خودرو پژو 206 به نام اكرم در پاسخ به سئوالات پليس در مورد اين حادثه مدعي شد كه راننده خودرو پرايد به نام رضا از دوستان قديمي همسرش بوده ولي به خاطر آن كه وي فرد مناسبي نمي باشد بارها از وي خواسته تا ارتباط خود با همسر وي را قطع كند اما شب حادثه هنگاميكه همسرش به خانه نيامد او فكر كرده است كه شوهرش به خانه مجردي رضا رفته است. بنابراين با او تماس گرفته و از او خواسته است تا همسرش را راهي خانه كند. اين زن در ادامه افزود: او به من پرخاش كرد، مطمئن بودم همسرم در خانه او به سر مي برد به همين دليل به مقابل منزل رضا رفتم و درآنجا با وي درگير شدم، دو زن كه از آشنايان او بودند با مشاهده صحنه درگيري به مقابل خانه آمدند و سه نفري مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند، من براي فرار از دست آنان سوار خودرو پژو 206 شدم ولي آنها رهايم نكرده و هر سه سوار بر خودرو پرايد به تعقيبم پرداخته و با اسلحه هاي خود به سويم شليك كردند كه چند تير به خودرو ام اصابت كرد.
جعفري در ادامه افزود: رضا كه داراي چند سابقه خريد و فروش مواد مخدر، سرقت و توهين به مقامات مملكتي است به همراه دو زن همدستش و زن جوان به اداره آگاهي انتقال يافتند تا بررسي در خصوص علت اصلي اين شليك هاي شبانه معلوم شود.

۱۳ نحس براي سارقان تلفن همراه
001137.jpg
001143.jpg
گروه حوادث - ماموران كلانتري 102 پاسداران، 13 روز بعد از وقوع سرقتي چند ميليوني از يك فروشگاه گوشي تلفن همراه موفق به دستگيري سارقان شدند.
بيست و پنجم شهريور، ماموران كلانتري 102 پاسداران از وقوع سرقت از فروشگاه گوشي هاي تلفن همراه در مركز خريد گلستان مطلع شدند. سارقان پس از سرقت 55 گوشي صفر و كار كرده 7 كارت عابر بانك با سرقت چند ميليون وجه نقد داخل صندوق مغازه متواري شده بودند.
پليس بعد از اطلاع از اين موضوع، تحقيقات خود براي شناسايي سارقان را آغاز كرد و بعد از چند مرحله بررسي، مخفيگاه سارقان به نامهاي اصغر و رضا را شناسايي كرد.
با اخذ دستور قضايي مخفيگاه سارقان تحت كنترل قرار گرفت و در نهايت با تلاش ماموران كلانتري 102 پاسداران متهمان طي دو عمليات پليسي بازداشت شده و تمامي اموال مسروقه از آنان كشف و ضبط شد.

در دادسراي جنايي صورت مي گيرد
بررسي علت مرگ جوان ايراني در كره جنوبي
گروه حوادث- جسد يك جوان ايراني روز دوشنبه با پرواز سئول - تهران از كشور كره جنوبي وارد ايران خواهد شد.
بازپرس شاملو رئيس شعبه يكم دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته خبر از مرگ يك پسر 29 ساله ايراني به نام لطيف در كشور كره جنوبي داد. وي در توضيح اين خبر گفت: والدين لطيف با مراجعه به دادسراي امور جنايي مدعي شده اند كه پسرشان كه خبر فوت وي سه شنبه گذشته به آنها اعلام شده است به طرز مشكوكي جان سپرده است و از مراجع قضايي ايران خواستند به پرونده مرگ پسرشان رسيدگي كنند.
بازپرس جنايي به همشهري گفت: لطيف روز دوشنبه از كره جنوبي به ايران انتقال خواهد يافت و با دستور قضايي جسد در پزشكي قانوني تحت آزمايشات كالبد شكافي قرار خواهد گرفت تا اگر در مسير آزمايشات علايم وقوع جناياتي مشخص شود دادسراي امور جنايي تهران به طور جدي اين پرونده را مورد بررسي قرار دهد.
اين در حاليست كه خانواده لطيف مدعي هستند: پسرشان چهار سال قبل براي كار در يك شركت توليدات پزشكي در كره جنوبي از طرف وزارت كار به اين كشور اعزام شد و چند روز پيش دوست پسرشان از كره جنوبي با آنان تماس گرفته و خبر خودكشي لطيف را داده است. ولي همين مرد جوان در تماس بعدي خود علت مرگ لطيف را وارد آمدن ضربات چاقو، به بدن لطيف عنوان كرده بود. اين خانواده مدعي هستند، كه سفارت كره جنوبي نيز قتل لطيف را تاييد كرده است.

اخاذي از آرايشگاههاي زنانه
گروه حوادث- زوج جواني كه با همدستي يكديگر اقدام به اخاذي از آرايشگاههاي زنانه مي كردند بازداشت شدند.
كارآگاهان پايگاه پنجم اداره آگاهي مركز تحقيقات خود از زوج جواني كه اقدام به اخاذي از آرايشگاههاي زنانه تهران مي  كردند را آغاز كردند. اواخر هفته گذشته پس از آنكه ماموران پليس تهران از حمله يك زوج جوان به آرايشگاهي در مركز شهر مطلع شدند با حضور در صحنه درگيري زن و مرد جواني را بازداشت و براي تحقيقات به اداره آگاهي انتقال دادند.
در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه شگرد اخاذي اين زن و شوهر به اين صورت بوده است كه زن جوان در ابتدا وارد سالنهاي زيبايي شده و با بررسي وضعيت همسرش را كه با چاقو بيرون ساختمان منتظر بود در جريان قرار داده و به اين ترتيب، مرد در يك موقعيت مناسب وارد سالن شده و با تهديد چاقو از حاضران در آرايشگاه اخاذي مي كرد. در بررسي هاي صورت گرفته متهمان تاكنون به دو فقره زورگيري به اين روش اعتراف كرده اند ولي پليس  با احتمال وقوع سرقتهاي مشابه ديگر تحقيقات از آنان را ادامه مي دهد.

پرونده جنايت رستوران توكيو
روي ميز قاضي جنايي تهران
گروه حوادث - كارآگاهان جنايي پايتخت تحقيقات تخصصي خود بر روي پرونده قتل يك جوان ايراني در رستوراني در توكيوي ژاپن را آغاز كردند.
سوم ژانويه 2005 ميلادي -14دي ماه 83- پليس توكيو در جريان نزاعي خونين در يكي از رستورانهاي اين شهر قرار گرفت. تيم پليس براي مهار درگيري به محل اعزام شد ولي قبل از حضور پليس در صحنه جنايت، جوان 25 ساله ايراني به نام اميد مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت، كارآگاهان پليس هنگامي به محل جنايت رسيدند كه جوان ايراني بر اثر شدت جراحت جان باخته بود.
در نخستين بررسي هاي پليسي، چاقوي خونين در دستان يكي از مهاجمان كه وي نيز يك جوان ايراني بود كشف شد. تحقيقات پليس جنايي توكيو از شاهدان جنايت مشخص كرد كه لحظاتي قبل از جنايت جوان مقتول به همراه دو مرد ايراني ديگر و دو مرد اهل كامرون وارد رستوران شده اند، ولي دقايقي بعد از حضور در رستوران بر سر موضوعي با يكديگر درگير شده اند كه در جريان اين درگيري جوان ايراني جان باخته است ،اما هيچ كس به درستي نديده بود كه ضربه مرگبار را چه كسي به اميد وارد كرده است.
مرد ايراني كه چاقوي خونين در دست او كشف شده بود و سه متهم ديگر پرونده طي عمليات پليسي بازداشت شدند، ولي بازجويي از چهار متهم نتيجه اي در بر نداشت و هر يك از متهمان جنايت را به گردن ديگري مي انداخت در نهايت دادستان شهر توكيو هر چهار متهم را پس از ماهها حبس از اتهام قتل تبرئه كرد و با دستور قضايي همگي آنها از كشور ژاپن اخراج شدند.
بازپرس ولي الله حسيني روز گذشته با اعلام اين خبر به همشهري گفت: والدين مقتول بعد از اينكه از آزادي متهمان مطلع شدند به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرده وبا اعلام شكايت از متهمان ايراني پرونده كه به ايران بازگشته بودند از مسئولين قضايي كشور خواستند در خصوص پرونده قتل پسرشان رسيدگي لازم را به عمل آورند. بدين ترتيب پرونده توسط پليس جنايي تهران بررسي شده و در نخستين مرحله كارآگاهان با حضور در محل زندگي دو متهم متوجه شدند كه هر دوي آنها متواري هستند.
بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي روزگذشته ضمن بيان اين مطلب كه طبق قانون كشور ايران هر ايراني كه در خارج از كشور مرتكب جرم شود پس از برگشت به كشور طبق قانون جمهوري اسلامي ايران نيز بايد محاكمه شود افزود: دستور دستگيري اين دو متهم كه اتهام آنان ارتكاب يك فقره قتل است صادر شده و از پليس اينترپل نيز در اين خصوص كمك خواسته شده است.

آنسوي آب
سقوط بوئينگ 737 برزيلي
در آمازون
001134.jpg
هواپيماي مسافربري برزيلي پس از برخورد با يك هواپيماي كوچك در جنگل هاي آمازون سقوط كرد.
به گزارش رويترز، اين بوئينگ 737 مسافربري حامل 149 مسافر و 6 خدمه هواپيمايي بود كه پس از برخورد با يك جت كوچك بر فراز جنگل هاي آمازون، از صفحه رادار محو شد. پرواز گل 1907 از يكي از استان هاي آمازون به سمت برزيل در حال حركت بود كه دچار اين سانحه شد و در منطقه نامعلومي سقوط كرد.
گزارش ها حاكي از آن است كه جت كوچكتر كه از ناحيه بال به شدن آسيب ديده بود توانسته به سلامت در يك شهر كوچك اطراف فرود اضطراري انجام دهد اما هنوز از بوئينگ مسافربري اطلاعاتي به دست نيامده است. والتر ميوتو، شهردار منطقه اعلام كرد محل سقوط اين هواپيما تقريباً شناسايي شده و مأموران با استفاده از پنج هواپيماي نظامي در تلاشند تا هواپيما را پيدا كرده و مجروحان حادثه را هر چه زودتر به بيمارستان هاي اطراف كه در حال آماده باش هستند، برسانند.
در همين حال راديو سي بي اس، عنوان كرد كه حداقل 20 تن از مسافران از كارمندان كارخانه بزرگ ژاپني ياماها هستند. پروازهاي گل يكي از پروازهاي ارزان قيمت در برزيل هستند كه در چند سال اخير استقبال فراواني از آنها شده است.
اتومبيل غول پيكر كوچولو!
001131.jpg
همشهري آنلاين: يك اتومبيل هوشمند جديد با لاستيك هاي غول آسا در يونان طراحي شد.
اين اتومبيل كه فورفان نام دارد توسط يكي از قهرمانان اتومبيل راني يونان طراحي و با كمك مرسدس بنز توليد شده است. بدنه اين اتومبيل، همان بدنه اتومبيل فورتو است با اين تفاوت كه لاستيكهاي آن بسيار بزرگ شده اند و براي كارهاي سنگين بسيار مناسبند. اين ماشين 6 سيلندر دارد و قدرت موتور آن از مدلهاي معمولي دو برابر بيشتر است. هنوز مشخص نيست كه از اين ماشين بيشتر توليد خواهد شد يا خير.

شن مي خورد تا سالم بماند!
همشهري آنلاين: رام راتي مادر بزرگ 80 ساله هندي براي سالم ماندن، شن مي خورد.
اين زن سالخورده هندي از شن به عنوان يكي از مواد غذايي اش هر روز استفاده مي كند. او كه در چين هار زندگي مي كند در اين باره مي گويد: وقتي كه من خيلي جوان بودم يك بار خوردن شن را امتحان كردم و از آن بسيار خوشم آمد. از آن زمان خوردن مقدار كم آن را شروع كردم تا اكنون كه روزانه بين يك تا يك و نيم كيلو شن مي خورم.
ظاهراً از همان سال هاي اوليه پدر و مادر اين خانم تلاش بسياري كرده اند تا اين عادت را از او بگيرند، اما موفق به اين كار نشده اند تا جايي كه پزشكان اعلام كردند اگر اين كار به سلامتي او لطمه اي نمي زند، مي تواند به خوردن آن ادامه دهد.
المپيك حيوانات برگزار شد
001146.jpg
در حالي كه مردم جهان در انتظار شروع مسابقات المپيك در سال 2008 در چين هستند، اين كشور شاهد برگزاري المپيكي متفاوت ولي ديدني است .
مسابقات المپيك حيوانات در حالي در شانگهاي برگزار مي شود كه دو سال ديگر مسابقات المپيك در اين كشور برگزار خواهد شد. شروع اين مسابقات ديدني با روشن كردن مشعل مسابقات به وسيله يك فيل بود كه يك شامپانزه آتش اين مشعل را به وي رساند.
اين مسابقات با شركت 300 حيوان دست آموز از 26 استان مختلف چين برگزار شد كه همانند يك المپيك واقعي شامل رشته هاي مختلف همچون دو، بوكس و ديگر مسابقات است كه دو ماه رقابت اين حيوانات به طول خواهد انجاميد. اين مسابقات با استقبال گسترده مردم چين به ويژه كودكان روبرو شد .
در همين حال پس از آنكه مسابقه بوكس يك كانگورو با يك بوكسور برگزار شد گروههاي مدافع حقوق حيوانات استراليا اعتراض شديد خود را به برگزاري اين المپيك عجيب اعلام كرده و آن را شرم آور دانستند ، در تصويري كه يكي از روزنامه هاي انگليسي منتشر كرده است مرد بوكسور كه لباس دلقك پوشيده است ضربه مشت بسيار محكمي به صورت كانگورو وارد آورده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |