يكشنبه ۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۸ - Oct 1, 2006
احمدي نژاد در واكنش به تهديد تاسيسات هسته اي ايران
اگر به تأسيسات هسته اي حمله كنند،  بهترش را مي سازيم
ديدار سفير جديد ايران در كويت با رئيس جمهوري
001104.jpg
گروه سياسي- محمود احمدي نژاد در ديدار سفير جديد جمهوري اسلامي ايران در كويت با تاكيد بر سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران مبني بر توسعه روابط با كشورهاي اسلامي و همسايه، وحدت كشورهاي اسلامي و همگرايي كشورهاي منطقه را در تامين صلح و ثبات در منطقه و جهان موثر ارزيابي كرد.
علي جنتي سفير جديد كشورمان در كويت هم در اين ديدار كه ايسنا خبر آن را منتشر كرد،  گزارشي از آخرين تحولات حوزه  ماموريت جديد خود ارائه و رئيس جمهوري نيز رهنمودهاي لازم را بيان كرد.
گروه سياسي - رئيس جمهوري تاكيد كرد: اگر تأسيسات هسته اي ايران را مورد حمله قرار دهند بهتر از قبل آنها را مي سازيم، چون كه اين فناوري در ذهن و فكر جوانان ايران است.
محمود احمدي نژاد صبح ديروز در مراسم آغاز سال تحصيلي 86-85 دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و فناوري كشور كه در تالار علامه اميني كتابخانه مركزي دانشگاه تهران برگزار شد و خبر آن را فارس منتشر كرده است ،  با اشاره به ديدار شوراي روابط خارجي آمريكا با وي گفت: يكي از آنان گفت كه استدلال شما براي دستيابي به فناوري هسته اي درست است، اما اگر شما داشته باشيد، ممكن است مصر و عربستان و كشورهاي ديگر هم بخواهند.وي افزود : ما مي گوييم چه ايرادي دارد آن ها هم داشته باشند، مگر تنها شما بايد از اين انرژي بهره ببريد، اصلاً چرا مراكز خود را مخفي كرده ايد، اين مسائل نشان مي دهد كه اين مخالفت ها هيچ منطقي ندارد و آنان مخالف پيشرفت ملت ايران هستند.
احمدي نژاد اظهار داشت: هيچ جاي ان پي تي نوشته نشده است كه بايد اعتماد آنان را به دست آوريم، آنان ناراحتند كه بدون اتكا به آنان به اين فناوري دست پيدا كرده ايم، هر روز مي گفتند كه مي خواهند مراكز هسته اي را بزنند، البته هيچگاه نمي توانند اين كار را بكنند، اما بر فرض اين كه اين كار را هم بكنند، بهترش را مي سازيم، چون كه اين فناوري در ذهن و فكر جوانان ايران است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري وي با اشاره به مخالفت هاي چند كشور غربي و آمريكا با فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران گفت: دشمنان جمهوري اسلامي به بهانه سلاح هسته اي با دستيابي ايران به انرژي هسته اي مخالفت مي كنند، درحالي كه اين فقط يك بهانه است.
رئيس جمهوري از وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و روساي دانشگاههاي كشور خواست با برگزاري تورهاي علمي دانشجويان را براي بازديد از تأسيسات هسته اي كشور اعزام كنند تا دانشجويان با دستاوردهاي دانشمندان هسته اي كشور آشنا شوند.رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين دانشجويان و دانشگاهيان را الگوي جوامع دانست و گفت: دانشگاه بايد اخلاق، ادب و سلامت نفس را در جامعه منتشركند.
احمدي نژاد تا«يد «رد: دانشگاه ماموريت دارد انسانهايي براي جامعه تربيت كند كه براي توسعه و پيشرفت كشور و فتح قله هاي افتخار سر از پا نشناسند و كمك به تحقق جامعه نمونه و الگو، ديگر ماموريت دانشگاه و دانشگاهيان است .وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر ضرورت وجود روحيه نشاط و شادابي در دانشگاهها و مراكز علمي و پژوهشي كشور، تصريح كرد: دستهايي در جهت تخريب چهره دانشگاه و منحرف كردن آن از مسير اصلي ماموريتش تلاش مي كنند كه پايگاه آن نيز در جبهه استكبار است.

صلاحيت نامزد تصدي وزارت رفاه و ادغام اين وزارتخانه بررسي مي شود
چانه زني دولت و مجلس برسر
آينده وزارت رفاه
عكس:  مسعود خامسي پور
001098.jpg
در حالي كه هفته گذشته دو فوريت طرح ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت و درمان به تصويب مجلس نرسيد و اين طرح تنها با يك فوريت در دستور كار مجلس قرار گرفت، رايزني هاي دولت براي گرفتن رأي اعتماد براي عبد الرضا مصري، گزينه پيشنهادي براي تصدي وزارت رفاه در جلسه سه شنبه مجلس آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري هر چند كه جلسه بررسي صلاحيت مصري، در دستور كار سه شنبه اين هفته مجلس قرار دارد اما شواهد دال بر اين است كه تعدادي از نمايندگان به دنبال امضاي درخواستي از هيأت رئيسه مجلس هستند كه مطابق آن تا زمان تعيين تكليف طرح يك فوريتي ادغام مذكور در صحن علني بررسي صلاحيت مصري به تعويق افتاده و دولت بايد با سرپرست فعلي وزارت رفاه اين وزارتخانه را اداره كند. بررسي طرح يك فوريتي ادغام در كميسيون مربوطه و سپس در صحن علني حدود 20 تا 40 روز طول خواهد كشيد.
از سوي ديگر حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به تصويب طرح يك فوريتي ادغام و همچنين اعلام وصول نامه رئيس جمهوري مبني بر معرفي وزير پيشنهادي رفاه گفت: بايد براي بيرون آمدن از اين ابهام كه اگر نمايندگان بر رأي خود در تصويب طرح پافشاري كنند و وزارت رفاه منحل شود و در عين حال دولت بر تصميم خود در انتخاب وزير پيشنهادي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي بماند راهكار جدي اتخاذ شود.
اين گزارش را در صفحه 2 و 6 بخوانيد.

براي بررسي ديدگاه هاي ايران انجام مي شود
رايزني سولانا
با وزيران خارجه 1+5
گروه سياسي- خاوير سولانا كه نماينده كشورهاي 1+ 5 براي مذاكره و رايزني با ايران است، به زودي با وزاري خارجه كشورهاي 1+ 5 ديدار مي كند تا ديدگاههاي ايران را به آنها انتقال داده و دستاوردهاي مثبت را به گوش آنها برساند. دستاوردهاي مثبت هم در گفته هاي لاريجاني آمده و هم سولانا به آن اشاره كرده است، اما هنوز جزئيات اين دستاوردها منتشر نشده است.
رويترز از واشنگتن با ذكر خبر ديدار سولانا در روزهاي شنبه يا يكشنبه (هفته جاري) با وزاري خارجه 1+ 5 افزود سولانا قرار است بگويد كه چه دستاوردهايي به دست آمده و ايراني ها به دنبال چه چيزهايي هستند. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز با تأييد اين خبر گفت: قرار است شش وزير خارجه درباره خواسته هاي مطرح شده توسط آقاي لاريجاني و روند آتي مذاكرات صحبت و تصميم گيري كنند. مك كورمك همچنين خبر داد سولانا بلافاصله پس از پايان مذاكره با لاريجاني با رايس گفت و گو كرده است ولي در اين گفت وگو نيز حاضر خواهد بود.
در اين گفت و گو كه به شكل كنفرانس تلفني انجام مي شود، وزير خارجه انگليس، فرانسه، آلمان، چين، روسيه و آمريكا با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت و گو مي كنند. بيشتر محافل رسانه اي آمريكايي هنوز از تمايل آمريكا به تحريم ايران سخن مي گويند.
وال استريت ژورنال نيز هفته گذشته در سرمقاله اي از لزوم تحريم ايران سخن گفته بود كه با پاسخ دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل مواجه شد. به گزارش ايرنا، روزنامه آمريكايي در مطلب خود مدعي شده جمهوري اسلامي در مقابل تحريم ها تسليم خواهد شد و دفتر نمايندگي ايران پاسخ داده چنين ديدگاهي به شكل عميقي ايران و تاريخ افتخار آميز آن را ناديده گرفته است.
علي لاريجاني در زمان حضور در برلين گفت و گويي نيز با مجله علمي فوكوس داشته كه ايسنا بخش هايي از اين گفت و گو را منتشر كرده است. مسئول پرونده هسته اي ايران گفته در حال رايزني براي مشاركت راهبردي با اروپا است و ايران حاضر است ذخاير گاز خود را به اروپا بدهد.
لاريجاني در اين گفت وگو راه پيشنهادي با سولانا را مثبت خوانده و باز تعليق غني سازي به عنوان پيش شرط را رد كرده است. فوكوس اما در خبر ديگري كه ايرنا منتشر كرده، به اين نتيجه رسيده كه لاريجاني غني سازي صنعتي اورانيوم را منتفي ندانسته است. اما بار ديگر در اين گزارش آمده كه لاريجاني غني سازي به عنوان پيش شرط را نمي پذيرد.
پس از پايان گفت و گوي سولانا با وزراي خارجه 1+5 ،خبر زمان و مكان و محورهاي گفت و گوي آينده وي با لاريجاني نيز مشخص مي شود. قدر مسلم اين است نقش تعليق در شروع و يا ادامه مذاكرات مشخص نشده است. الحيات خبر داده ايران براي تعليق شرط تعيين كرده كه يك منبع آگاه در گفت و گو با فارس اين خبر را تكذيب كرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي:
سطح توقع مردم بالا رفته است
ايرنا: رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: امروز مردم توقع بيشتري از دولت دارند. سطح انتظار و توقع بحق مردم نسبت به گذشته افزايش يافته است و بايد به نحو مناسبي به آنها پاسخ داده شود. فرهاد رهبر كه روز شنبه در جمع مديران و كارشناسان سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور سخن مي گفت، افزود: مردم در تمام نقاط كشور انتظار عمران و آباداني دارند و اين انتظاري شايسته و برحق است.
وي سپس سرچشمه پاسخگويي به همه اين توقع ها را سازمان مديريت و برنامه ريزي دانست و گفت: برنامه ريزي و تخصيص اعتبارات جاري و عمراني كشور در سازمان مديريت و برنامه ريزي انجام مي شود، از اين رو اين سازمان پايه گذار اجراي عدالت در عرصه عمران و آباداني كشور است. نماينده ويژه رئيس جمهوري در توزيع و ابلاغ اعتبارات هزينه اي و عمراني با اشاره به محدوديت اعتبارات افزود: بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه با همين اعتبارات محدود عمران و آباداني بيشتري در سطح كشور ايجاد كنيم. رهبر در ادامه افزايش بهره وري را بهترين راهكار موجود عنوان كرد و گفت: با افزايش بهره وري، طراحي مهندسي ارزشي، صرفه جويي و نظارت بر قيمت تمام شده فعاليت هاي عمراني مي توان اعتبارات را مديريت كرد و در آينده اي نزديك شاهد پيشرفت كشور بود.

حداد عادل :
تنها راه نجات آموزش و پرورش تربيت معلمان خوب است
گروه سياسي - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تربيت معلم خوب، تنها راه نجات آموزش و پرورش و پيشرفت علمي در كشور است.
دكتر غلامعلي حداد عادل بعد از ظهر ديروز در مراسم بازگشايي مراكز تربيت معلم كه در تالار فرهنگ برگزار شد طي سخناني اظهار داشت: حكومت از آن جهت مطلوب و مهم است كه مي تواند به ايجاد جامعه اسلامي منجر شود بنابر اين بايد توجه كنيم كه راهي كه در پيش داريم از حكومت اسلامي تا جامعه اسلامي راهي طولاني است.
وي آموزش و پرورش را كارآمدترين ابزار براي طي كردن حكومت اسلامي تا جامعه اسلامي دانست و افزود: اما اين راه تنها ابزار ممكن نيست و هيچ كدام از ابزارهاي ممكن نقش و اهميت آموزش و پرورش را در تحول حكومت اسلامي به جامعه اسلامي ندارند.
به گزارش مهر، حداد عادل با اشاره به جهاد علمي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است تصريح كرد: بايد از خود بپرسيم براي اينكه آرمان رهبري محقق شود از كجا شروع كنيم. علم در جامعه اي پيشرفت مي كند كه روش تعليم و تربيت در آن جامعه پيشرفت كرده باشد.
حداد عادل گفت: ما اهميت تربيت معلم و روش تدريس را درك نكرديم و تا وقتي مشكلات حل نشود ما در علم جهش نخواهيم داشت.
حداد عادل با اشاره به پايين بودن سطح حقوق معلمان آن را مشكل ديگري خواند و گفت: اين مشكلي بود كه باعث شد مراكز تربيت معلم جان نگيرد و گزينه تربيت معلم انتخاب اول دانشجويان ما نبود و تربيت معلم براي جوانان جاذبه نداشت.

عباسعلي كدخدايي تأكيد كرد
برخورد شوراي نگهبان با تخلفات و بداخلاقي هاي انتخاباتي
001101.jpg
گروه سياسي سخنگوي شوراي نگهبان درباره برخي بداخلاقي هايي كه در چند انتخابات اخير صورت گرفته تأكيد كرد: اين شورا تا آنجا كه اجازه قانوني دارد با بداخلاقي هاي انتخاباتي كه منجر به تخلف يا تقلب در انتخابات شود برخورد خواهد كرد.
عباسعلي كدخدايي در اولين جلسه هفتگي خود با خبرنگاران (كه نزديك به يك ماه برگزار نشده بود) در پاسخ به اين سئوال خبرنگار همشهري كه اگر آقاي مصري روز سه شنبه براي وزارت رفاه رأي بياورد تكليف نماينده حوزه انتخابيه كرمانشاه چه خواهد شد پاسخ داد اگر تا قبل از 15 مهر كه رسماً انتخابات ميان دور ه اي مجلس آغاز مي شود تكليف آقاي مصري مشخص شود مي توان انتخابات ميان دوره اي را در كرمانشاه نيز برگزار كرد.
وي در ادامه به تعيين اعضاي هيات نظارت استانها اشاره كرد و افزود: تركيب هيأت هاي نظارت شوراي نگهبان از نظر كمي نسبت به انتخابات هاي گذشته هيچ تغييري نكرده است و سعي ما بر اين است كه از كمترين تعداد نيرو استفاده كنيم.
سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات با اشاره به زمان بندي اجرايي انتخابات مدت زمان بررسي صلاحيت كانديداهاي مجلس خبرگان را به مدت يك ماه از 23 مهر تا 23 آبان اعلام و تصريح كرد: آزمون علمي مجلس خبرگان نيز در همين دوره زماني برگزار خواهد شد.
مصوبات شوراي نگهبان
كدخدايي همچنين تصريح كرد: شوراي نگهبان لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران را مورد بررسي قرار داد و با ايراد و اشكال شكلي مواجه شد كه اين اشكال همچنان باقي است.
اين لايحه طي نامه اي از سوي هيأت وزيران سوم شهريور ماه از مجلس مسترد شد و متعاقب آن معاون حقوقي رئيس جمهوري  ۴ شهريور به رئيس مجلس نامه اي ارسال و موافقت هيأت وزيران با اين استرداد را اعلام كرد. مجلس شوراي اسلامي لايحه مسترد شده را تصويب و براي شورا ارسال كرد.
با توجه به اينكه لايحه مسترد شده بود بايد تكليف استرداد آن روشن مي شد تا شوراي نگهبان بتواند اظهارنظر كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي  نيز طي نامه اي اعلام كرده قبل از آنكه نامه معاون رئيس جمهور ارائه شود معاونت پارلماني شفاهاً عدم استرداد را اعلام كرده بود كه شوراي نگهبان نامه رئيس مجلس را كافي ندانسته و عنوان كرده بايد مشخص شود آيا اين استرداد رسماً صورت گرفته يا خير و بعد از آن اظهارنظر خواهد شد.
وي اظهار داشت: شوراي نگهبان طرح توسعه محدوده منطقه آزاد ارس، طرح جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات را مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست.

باشگاه احزاب
نامزدي هاشمي رفسنجاني در خبرگان
تلاش جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم براي حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نتيجه داد و روز گذشته محمد غروي سخنگوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم از موافقت  هاشمي رفسنجاني خبر داد.
غروي گفت كه آيت الله هاشمي رفسنجاني با پيشنهاد جامعتين براي شركت در انتخابات مجلس خبرگان موافقت كرده است. وي با اشاره به اينكه هنوز ليست نهايي جامعتين تكميل نشده است، اختلافات موردي با جامعه روحانيت مبارز را تا حد زيادي رفع شده دانست.
با وجود اعلام موافقت هاشمي رفسنجاني براي كانديداتوري مجلس خبرگان، از سوي سخنگوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز اعلام كرد كه آيت الله هاشمي رفسنجاني، ري شهري و اميني از جمله افرادي هستند كه براي حضور در انتخابات هنوز اعلام آمادگي نكرده اند.
هر چند خبرگزاري فارس با انتشار خبري به نقل از يك منبع مطلع تأكيد كرد كه نامزدي هاشمي رفسنجاني براي انتخابات معلق است.
ارزيابي كارگزاران از ترميم كابينه
يك عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي بركناري پرويز كاظمي از سمت وزارت رفاه را ناشي از نوعي مناقشه  تاريخي كه به گفته  وي از ابتداي نصب كاظمي در وزارت رفاه تا به امروز وجود داشته، عنوان كرد. محمد عطريانفر در گفت وگو با ايسنا افزود: اين مناقشه درباره دخالت هايي بود كه در سطح دولت در بخش زير نظر وزارتخانه و بدنه  تحت امر آقاي كاظمي انجام مي گرفت و عمده ترين آن، مسئوليتي بود كه به آقاي مددي در سازمان تأمين اجتماعي داده شد. وي با اشاره به بركناري وزير رفاه از سوي رئيس جمهوري ابراز عقيده كرد كه داستان پرويز كاظمي، مصداق آن چه مبناي ارزيابي و بررسي عملكرد مديران در ميثاق رئيس جمهوري بوده، نيست.

اخبار كوتاه
وزير اطلاعات:براي برگزاري انتخابات هيچ نگراني وجود ندارد
ايسنا: وزير اطلاعات تصريح كرد كه هيچ نگراني خاصي از نظر امنيتي براي برگزاري انتخابات آتي وجود ندارد و امنيت كامل برپاست.غلامحسين محسني اژه اي، افزود: مردم به واسطه اين امنيت و با احساس امنيت كامل، ان شاء الله در انتخابات آتي شركت مي كنند و مانند قبل رأي بالايي مي دهند.وي هم چنين درباره اظهارات اخير جلال طالباني رئيس جمهور عراق مبني بر دخالت ايران، تركيه و سوريه در امور داخلي اين كشور تأكيد كرد كه چنين چيزي وجود ندارد و ايران در امور داخلي عراق دخالت نمي كند.
كنگره آمريكا به تمديد تحريم ايران رأي داد
ايرنا: كنگره آمريكا روز گذشته به تمديد تحريم ايران كه زمان آن اوايل هفته جاري به پايان مي رسد، رأي داد.
به گزارش رويترز از واشنگتن، هدف از اين تحريم ها جلوگيري از سرمايه گذاري هاي ادعا شده احتمالي در برنامه صلح آميز هسته اي ايران است.سناي آمريكا اين طرح را كه مجلس نمايندگان نيز روز پنج شنبه به تمديد زمان آن رأي داد، در حالي تصويب كرد كه كنگره اين كشور در تلاش است تا پيش از شروع مبارزات انتخاباتي براي انتخابات 7 نوامبر (16 آبان) به كار خود پايان دهد.طبق اين طرح، تحريم هاي اقتصادي عليه ايران براي پنج سال ديگر تمديد مي شود تا از سرمايه گذاري خارجي در بخش انرژي ايران ممانعت به عمل آيد.
اوكراين تحويل رادار به ايران را تكذيب كرد
ايرنا: آناتولي گريتسنكو وزير دفاع روسيه روز گذشته به اخبار برخي رسانه ها در مورد تحويل رادارهاي ردياب كالچوگا به ايران را بي اساس خواند.
به گزارش بخش مطبوعاتي وزارت دفاع اوكراين، گريتسنكو اعلام كرد: اين خبر با واقعيت مطابقت ندارد و هدف از اين اتهام به اوكراين بي اعتباركردن صنايع دفاعي اين كشور در بازار بين المللي تسليحات است.

بررسي آخرين تحركات منافقين در دستور
كار كميسيون امنيت ملي مجلس
گروه سياسي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اين هفته آخرين تحركات و وضعيت منافقين را مورد بررسي قرار خواهد داد.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري وزير اطلاعات و وزير دفاع در اين هفته ميهمان اين كميسيون هستند و از سوي ديگر اعضاي اين كميسيون با حضور در وزارتخانه هاي كشور، امور خارجه و فرماندهي نيروي انتظامي در نشستي مشترك با مسئولان اين نهادها به بررسي تحولات و موضوعات مرتبط مي پردازند.
وزراي راه، بازرگاني، آموزش و پرورش، نيرو، صنايع، نفت، خارجه، ارتباطات، اقتصاد، بهداشت و دادگستري ديگر وزرايي هستند كه اين هفته در مجلس شوراي اسلامي حاضر خواهند شد.هر چند كه جلسه بررسي صلاحيت مصري، در دستور كار سه شنبه اين هفته مجلس قرار دارد اما شواهد دال بر اين است كه تعدادي از نمايندگان به دنبال امضاي درخواستي از هيأت رئيسه مجلس هستند كه بر اساس آن تا زمان تعيين تكليف طرح يك فوريتي ادغام وزارت رفاه باوزارت بهداشت در صحن علني، بررسي صلاحيت مصري به تعويق افتاده و دولت بايد با سرپرست فعلي وزارت رفاه اين وزارتخانه را اداره كند. بررسي طرح يك فوريتي ادغام در كميسيون مربوطه و سپس در صحن علني حدود 20 تا 40 روز طول خواهد كشيد.
كميسيون عمران، گراني هاي اخير مسكن را در اين هفته بررسي مي كند و كميسيون فرهنگي نيز مشكلات ورود و خروج زائران ايراني به عتبات و ورود و خروج زائران عراقي به مشهد را با حضور مسئولان ذي ربط در دستور كار خود دارد.
در كميسيون اصل نود هم مسئول كارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادي گزارش خواهد داد و هيأت تحقيق و تفحص از صنايع خودروسازي كشور نيز در اين هفته به بررسي علل عدم كيفيت برخي خودروهاي توليدي ساخت داخل مي پردازد.
در صحن علني نيز گزارش كميسيون اصل 90 قانون اساسي درخصوص عدم اجراي ماده (15) قانون تجارت توسط سازمان حسابرسي و عدم رعايت قانون در پرداخت پاداش به اعضاي هيأت مديره آن سازمان توسط مجمع عمومي  در دستور كار مجلس قرار دارد.
گزارش رد لايحه اصلاح جداول شماره (4) و (8) قانون برنامه چهارم توسعه و قانون بودجه سال 1385 كل كشور به منظور اختصاص 2 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبيعي به استان هاي نفتخيز و شهرستان هاي محروم كشور، طرح يك فوريتي الحاق يك تبصره به ماده (168) آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، لايحه استفساريه تبصره (4) ماده واحده قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل، طرح ساماندهي مد و لباس، لايحه اصلاح ماده (18) اصلاحي قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي  و انقلاب، لايحه اصلاح ماده (9) قانون اصلاح پاره اي از مقررات مربوط به حقوق بازنشستگي بانوان شاغل و خانوارها و ساير كاركنان، در دستور كار هفتگي مجلس قرار دارد.

در مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شد
ضرورت اصلاح نقاط ضعف نظام اداري كشور
001107.jpg
گروه سياسي- در جلسه روز گذشته مجمع تشخيص مصلحت نظام مباحث مبسوطي پيرامون سيستم نظام اداري كشور و ضرورت اصلاح نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت آن انجام شد.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه  اين جلسه تدوين سياست هاي كلي در مجمع تشخيص مصلحت نظام، بررسي و تدوين اين سياست ها در بخش مهم مديريت و نظام اداري، در جلسه  روز گذشته مجمع در دستور كار قرار گرفت.
در ابتداي اين جلسه، گزارش توجيهي مصور كميسيون اقتصاد كلان، بازرگاني و اداري مجمع ارائه شد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |