شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۴ - Oct 21, 2006
رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
اي مردم! ... پشت شما از بار گناهان سنگين است، پس با طولاني كردن سجده ها، آن را سبك گردانيد و بدانيد كه حق تعالي به عزت خود سوگند ياد كرده كه نمازگزاران و سجده كنندگان در اين ماه را عذاب نكند و در روز قيامت آنها را از آتش دوزخ در امان دارد.
خطبه شعبانيه
امروز با حافظ
به صد هزار زبان بلبلش در او صافست
كنون كه بر كف گل جام باده صافست
چه وقت مدرسه و بحث كشف كشافست
بخواه دفتر اشعار و راه صحرا گير
آب و هوا
004212.jpg

عكس روز
004218.jpg
عكس: همشهري‎/ عليرضا بني علي
ديروز مردم در كشورهاي مختلف جهان با شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس، خواهان آزادي فلسطين شدند. تهران نيز شاهد راهپيمايي گسترده مردم و خانواده ها بود.

در شهر چه خبر
نرخ سيم كارت
درحالي كه از امروز شبكه اپراتور دوم كار خود را به طور رسمي آغاز مي كند آخرين تحولات قيمت سيم كارت در روز پنج شنبه به ترتيبي رقم خورد كه سيم كارت هاي صفر در كدهاي پنج و شش حدود پنج هزار تومان كاهش قيمت داشتند. سيم كارت هاي صفر كد دو نيز به مبلغ 610 تا 615 هزار تومان خريداري و به مبلغ 620 تا 625 هزار تومان به فروش رسيد. سيم كارت صفر كد سه تا 530 هزار تومان خريداري و تا 540 هزار تومان عرضه شده، اين ميزان براي كد چهار براي خريد 450 هزار تومان و براي فروش به 460 هزار تومان رسيد. در اين بازار سيم كارت صفر كد پنج به مبلغ 485 تا 490 هزار تومان خريداري و تا 500 هزار تومان فروخته شد و بالاخره كد شش حدود 480 هزار تومان خريداري و تا 490 هزار تومان اتيكت فروش خورد.
كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابراتي شهيد قدوسي، شهيد بختياري، شهيد حكمت شعار، شهيد باهنر، سلمان فارسي، شهيد قندي و شهيد خوشقدم امروز آغاز مي شود. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني 300 مشترك در مركز مخابرات شهيد قدوسي با پيش شماره هاي 2222، 2225 الي 2227، 22290 و 2291 در محدوده خيابانهاي ميرداماد، زرنگار، تبريزيان و اطلسي و در مركز مخابرات شهيد بختياري با پيش شماره هاي 5520 و 5521 در محدوده خيابانهاي پايداري، 22 بهمن، 30 متري امام خميني و امام حسين و در مركز مخابرات شهيد حكمت شعار با پيش شماره هاي 7720 الي 7722، 7744، 7745، 7749، 7780، 7789، 7727 در محدوده خيابانهاي پنجم مركزي، سوم مركزي، الغدير، آزادگان و تكاوران و در مركز مخابرات شهيد باهنر تعداد 500 شماره با پيش شماره هاي 2270 الي 2274 در محدوده خيابانهاي شهيد باهنر، عبدالعظيم غريب و 8 متري صالحي به مدت 72 ساعت دچار اختلال مي شود. همچنين در مركز مخابرات سلمان فارسي تعداد 700 شماره با پيش شماره هاي 2206 الي 2209 و 2235 الي 2237 در محدوده خيابانهاي سرو غربي، مرواريد و نهم و در مركز مخابرات شهيد قندي با پيش شماره هاي 5580، 5581، 5589، 5557، 5515، 5516، 5560 الي 5563 در محدوده خيابانهاي 15 خرداد و كوچه هاي كلانتري، بازار آهنگران، محمد صراف، بهبهاني، شيخ علي و مسجد جامع و در مركز مخابرات شهيد خوشقدم با پيش شماره هاي 5582 الي 5586 در محدوده خيابانهاي بخشايش و شهيد نعيم به مدت 3 روز با اختلال همراه است.

آموزش طراحي
خانه فرهنگ مهر آور با هدف توجه بيشتر به هنرهاي تجسمي و همگاني كردن رشته هاي هنري، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش طراحي كرده است. در اين دوره آموزشي هنرجويان ابتدا اصول اوليه طراحي اجسام و اشياء و سپس آناتومي انسان را آموزش مي بينند. علاقه مندان جهت ثبت نام و يا كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: خيابان خاقاني- نبش مهديه دوم- پلاك 5 مراجعه نمايند و يا با شماره تلفن: 77431025 تماس بگيرند.

تلويزيون
004164.jpg

بازار
004167.jpg
خودرو ارزان شد

سمند، پژو پارس و پرايد ازجمله خودروهاي داخلي بودند كه در هفته پيش با افت 250 تا 350 هزار توماني روبه رو شد. پرايد هاچ بك كه پيش از اين 6 ميليون و 800 هزار تومان خريد و فروش مي شد در حال حاضر 6 ميليون و 650 هزار تومان معامله مي شود.
بنابراين تمامي انواع پرفروش خودرو دست كم تا 100 هزار تومان افت قيمت داشتند. همچنين كاهش قيمت خودروهاي وارداتي به دنبال ورود خودروهاي وارداتي مدل 2007 ازجمله مهم ترين خبرهاي بازار خودرو را در چند روز گذشته تشكيل مي دهد. در رابطه با خودروهاي وارداتي اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو يك بار ديگر نسبت به ادامه فروش مدل هاي 2003 و 2004 به جاي مدل 2006 توسط برخي واردكنندگان خودرو به خريداران هشدار داد.

سكه، طلا و ارز
004170.jpg

ضيافت مهر
علي اصغر عطّاران طوسي
004173.jpg
004176.jpg

آلودگي هواي تهران
004215.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
آقاي پاپا
پاپا يه عالم پول داره. پاپا يه ماشين گرون داره. پاپا يه شركت بزرگ داره.
اسم من با شركت پاپا يكيه. من هميشه فكر مي كردم پاپا اسم شركتش رو از روي اسم من گذاشته. اما امروز فهميدم پاپا اسم منو از روي اسم شركتش گذاشته. خيلي حالم گرفت. حالا مي فهمم چرا پاپا مي تونه هفته به هفته منو نبينه. اما بايد هر روز شركتش رو ببينه. براش يه نامه نوشتم: سلام آقاي پاپا، خيلي وقته كه شمارو نديدم. اما اشكالي نداره. جاي خالي تان با وجود دسته چكي كه در خانه گذاشته ايد اصلاً احساس نمي شود.
تورج حسيني منجزي

گشتي در دنياي خبرها
دستگيري توسط قويترين مرد جهان
لس آنجلس: يك سارق در حين سرقت توسط يكي از قويترين مردان جهان در سالهاي قبل دستگير شد. داستان از اين قرار بود كه يك فروشگاه مواد غذايي يكي از قويترين مردان جهان در سالهاي گذشته را به عنوان مامور امنيتي استخدام كرده بود. هنگامي كه سارق در حال سرقت يك بسته مرغ از يخچال فروشگاه بود مامور امنيتي 39 ساله او را غافلگير كرد و از وي خواست به اتاق حراست برود. اما سارق مقاومت كرد به همين دليل مامور قوي هيكل با دست او را بلند كرد و به اتاق انتقال داد.
مادر بي رحم
نيويورك: يك زن در آمريكا براي اينكه لباس گرانقيمتي را كرايه كند بيعانه به صاحب مغازه پرداخت كرد و لباس را همراه خود برد. چند روز بعد هنگامي كه وي لباس را به مغازه بازگرداند اعلام كرد كه قادر به پرداخت 200 دلار باقي مانده از كرايه لباس نيست به همين دليل حاضر است پسر 4 ساله خود را به جاي 200 دلار به مغازه دار بدهد تا وي از او به عنوان شاگرد در فروشگاه استفاده بكند. همين موضوع باعث شد تا صاحب فروشگاه با پليس تماس بگيرد و ماموران اين زن بي رحم را دستگير كنند.
جايزه براي شناسايي پيرزن
منچستر: چند روز پيش پيرزني بسيار نحيف در انگليس وارد يك شعبه بانك در شهر منچستر شد و به متصدي باجه گفت كه اسلحه داخل كيفش دارد و در صورتيكه پول در اختيارش قرار ندهد تمام كارمندان و مشتريان بانك را خواهد كشت. به همين دليل كارمند بانك از پيرزن خواست چند لحظه تامل بكند تا او بتواند از گاو صندوق پول بياورد. اما به محض اينكه كارمند به سمت گاو صندوق رفت پيرزن به سرعت از بانك خارج و متواري شد. در پي وقوع اين حادثه بانك مورد نظر مبلغ 25 هزار پوند جايزه نقدي براي فردي كه از اين پيرزن اطلاع داشته باشد تعيين كرده است. تصاوير منتشر شده از اين پيرزن نشان مي دهد كه او در حدود 70 سال سن دارد.
مديريت خشم
لندن: شايد باور اين موضوع دشوار باشد اما طي يك سال گذشته تعداد قبض هاي جريمه صادر شده توسط پاركبانان شهر توركي در انگليس نسبت به مدت زمان مشابه در سال پيش از آن 600 درصد افزايش يافته است. با توجه به اينكه اغلب رانندگان اين شهر نسبت به تابلوهاي توقف ممنوع بي اعتنا بودند و خودروهايشان را در محل ممنوع متوقف مي كردند به همين دليل پليس تصميم گرفت كه با متخلفان به شدت برخورد كند كه حاصل آن افزايش 600 درصدي صدور قبض هاي جريمه بوده است. البته اين پايان ماجرا نيست چون كاسب هاي اين شهر پاركبانان را به مغازه هاي خود راه نمي دهند و يا مردم از پيراهن هايي استفاده مي كنند كه روي آنها شعارهاي انتقاد آميز عليه پاركبانها حك شده است. به همين دليل شوراي شهر توركي پيشنهاد داده براي پاركبانها كلاس هاي مديريت خشم برگزار شود تا اينكه آنها بتوانند اين همه توهين از سوي شهروندان را تحمل كنند.
يك هفته داخل موتور خودرو
ليدز: يك خرگوش بازيگوش به مدت يك هفته زير موتور يك خودرو پنهان شد و اينگونه بيش از 100 كيلومتر سفر كرد. چند روز قبل هنگامي كه صاحب خودرو قصد سوار شدن به وسيله نقليه خود را داشت متوجه حضور يك خرگوش در كنار خودرو شد كه اين حيوان به زير موتور رفت و ديگر بيرون نيامد. به همين دليل وي تصور كرد كه حيوان فرار كرده است. او به مدت يك هفته با خودرو به سفرهاي درون شهري پرداخت تا اينكه ديروز متوجه صداهاي عجيب داخل موتور شد. به همين دليل خودرواش را به تعميرگاه برد و مكانيك ها متوجه شدند كه خرگوش به مدت يك هفته زير موتور گير افتاده بود اما زنده بود.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |