چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۷ - Dec 13, 2006
عمليات پليسي براي دستگيري باند شاه كليد
005973.jpg
دو سردسته باند به دليل مهارت و سرعت فوق العاده در سرقت خودرو از ميان ده ها سارق شاه كليدي شناسايي شدند

گروه حوادث- اعضاي باند سارقان حرفه اي خودرو كه با روش سند نمره كردن ، خودروهاي ساكنان شمال تهران را به سرقت برده و به لرستان منتقل مي كردند در عمليات پليسي دستگير شدند.
بنا بر اين گزارش ، از اوايل سال 85 شكايتهاي متعددي درباره سرقت خودرو در شمال پايتخت به اداره دوم آگاهي تهران گزارش شد، با افزايش شكايتها كارآگاهان پليس در بررسي نحوه سرقت خودروها دريافتند با يك باند كاملا حرفه اي سرقت خودرو مواجه هستند، در حاليكه هيچ اثري از شكستن پنجره خودروها در هنگام سرقت وجود نداشت ، فرضيه استفاده از شاه كليد براي ارتكاب سرقتها قوت گرفت .
به اين ترتيب كارآگاهان اداره دوم آگاهي تهران به بررسي آلبوم عكس سارقان حرفه اي خودرو كه در زمينه سرقت با روش شاه كليد مهارت فوق العاده داشتند پرداختند و هنگاميكه مشخص شد دو سارق حرفه اي به نامهاي مسعود ــ ث و ابوالقاسم - م در اين زمينه مهارت زيادي دارند و اين سرقتها احتمالا توسط آنها صورت گرفته است، مخفيگاه و پاتوقهاي آنها در شهريار تحت كنترل  نامحسوس پليسي قرار گرفته و آنها در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
در بازجويي هاي اوليه از سارقان شاه كليدي ، آنها به سرقت 37 دستگاه خودرو در طي امسال اعتراف كرده و مدعي شدند ديگر همدستانشان در لرستان اقامت دارند و آنها بعد از سرقت، خودروها را در اختيار همدستان خود قرار مي دادند.
سرهنگ داوود سلطاني، معاونت اداره آگاهي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت : با اين سرنخها، ماموران اداره دوم آگاهي راهي خرم آباد شده و توانستند 5 نفر از اعضاي باند و خريداران اموال مسروقه را شناسايي و دستگير كنند كه از آنها تاكنون 29دستگاه خودرو مسروقه كشف و تحويل مالباختگان شده است.
خودروهاي مسروقه
با سند تصادفي
معاون مبارزه با سرقت آگاهي تهران در خصوص نحوه سرقت و فروش خودروهاي مسروقه توسط اين باند گفت : سارقان پس از سرقت با تعويض پلاك خودرو با خودرو هاي تصادفي و استفاده از اسناد جعلي اقدام به فروش خودرو مسروقه مي كردند.
سرهنگ سلطاني با بيان اينكه سارقان خودروهايي را سرقت مي كردند كه يا در خيابان هاي فرعي پارك شده و يا فاقد هر گونه تجهيزات ايمني بودند گفت: به نظر مي رسد سارقان در جريان اين شيوه مستقيما با اوراق فروشي ها ارتباط داشته ا ند، از اين رو پليس در حال حاضر براي شناسايي هر گونه اقدام مجرمانه، تمامي اوراق فروشي ها و تصادف فروشي ها را به شدت تحت كنترل قرار داده است و به مجرمان هشدار مي دهد هر گونه اقدامي در استفاده از اين شيوه سرقت (سند نمره) بلافاصله توسط پليس شناسايي مي شود.

نقشه اخاذي، هووها را با هم روبروكرد !
گروه حوادث- دو مرد باجگير كه قصد داشتند با تهديد مردي به افشاي راز ازدواج دومش، از وي اخاذي كنند باعث آشنايي دو هوو در دادسراي جنايي شدند.
بنا بر اين گزارش ، چند ماه قبل مرد ميانسالي بدون اينكه همسر اولش را در جريان ازدواج دوم خود قراردهد با برگزاري يك جشن عروسي مختصر، همسر دوم خود را به خانه اي كه براي وي اجاره كرده بود برد. اين در حالي بود كه دو مرد شياد كه از راز اين ازدواج باخبر شده بودند نقشه اي براي اخاذي از وي طراحي كردند. اين دو مرد كه آشنايي كاملي با خانواده همسر اول اين مرد داشتند با مراجعه به محل كار مرد، وي را تهديد كردند اگر۵ ميليون تومان به آنان نپردازد با افشاي ماجرا براي همسر اولش زندگي او را سياه خواهند كرد.
مرد كه نمي خواست رازش افشا شود ، در ابتدا سعي كرد به هر طريقي كه مي تواند اين دو مرد را از اخاذي منصرف كند ، اما پس از آنكه اصرار آنها را ديد با مراجعه به پليس براي دستگيري مردان اخاذ كمك خواست. قاضي رضا جعفري معاونت دادسراي جنايي تهران روز گذشته در توضيح اين خبر گفت: پليس با دستور قضايي و انجام هماهنگي هاي لازم از اين مرد خواست قرار ملاقاتي با مردان اخاذ براي تحويل مبلغ درخواستي با آنها بگذارد و به اين ترتيب با كشاندن آنها به سر قرار صوري ، دو مرد شياد را دستگير كردند. با دستگيري اين دو مرد در حالي كه بررسي ها در اين باره آغاز شده بود، روز گذشته همسر اول اين مرد با حضور در دادسراي جنايي عنوان كرد از همان ابتدا از رفتار و غيبت هاي غير عادي همسرش از ازدواج دوم وي مطلع شده است ولي مكان زندگي آنها را نمي دانسته و اكنون با هوويش در دادسرا روبرو شده است.

مرگ پيرترين انسان جهان
ايسنا: بيماري ذات الريه به زندگي پيرترين انسان جهان در سن 116 سالگي پايان داد.
ماريا استر دوكاپوويلا، زن 116 ساله اي كه طبق كتاب ركوردهاي گينس پيرترين انسان جهان به شمار مي رفت، سرانجام بر اثر ابتلا به بيماري ذات الريه جان خود را از دست داد. اين زن در 14 دسامبر 1889 يعني زماني كه آدلف هيتلر و چارلي چاپلين ديده به جهان گشودند، به دنيا آمد و در سال 1917 ازدواج كرد.
همسر او درست 32 سال پس از ازدواج درگذشت و او را با 5 فرزند كه همگي در حال حاضر زنده اند تنها گذاشت. دوكاپوويلا، روزي سه وعده غذاي مفصل و كامل مي خورد و از تفريحات مورد علاقه اش نقاشي و نواختن پيانو بود. به گفته رابرت يانگ، مشاور ارشد كتاب گينس، پس از مرگ ماريا استر دوكاپوويلا، اكنون پير ترين فرد جهان، زني ديگر به نام اليزابت بولتون است كه 116 سال سن دارد و 11 ماه از ماريا استر دوكاپوويلا كوچكتر است.

3 كيلو ترياك در شكلات هاي مسافر آمريكا
005970.jpg
گروه حوادث- نقشه زن ايراني تبعه آمريكا كه با جاسازي سه كيلو ترياك در داخل شكلات هاي كاكائويي قصد انتقال آن به آمريكا را داشت، در فرودگاه مهرآباد فاش شد.
هفته گذشته وقتي ماموران پليس فرودگاه مهرآباد در حال بازرسي چمدان يكي از مسافران پروازهاي خارجي بودند، حركات يكي از سگ هاي مواد ياب در اطراف چمدان زني ميانسال باعث شد ماموران به موضوع مشكوك شده و اقدام به بازرسي چمدان اين زن كنند.
با بررسي دقيق بارهاي اين زن ماموران مبارزه با مواد مخدر متوجه چندين بسته شكلات كاكائويي شدند كه در داخل آنها 3 كيلو ترياك جاسازي شده بود.
با كشف اين محموله، زن ميانسال كه قصد داشت به صورت غير مستقيم به آمريكا برود دستگير شده و به شعبه اول بازپرسي دادسراي فرودگاه انتقال يافت.
در بازجويي هاي انجام شده اين زن به بازپرس مهاجري گفت: از سالها قبل در آمريكا زندگي مي كنم و پرستار يكي از بيمارستان هاي لس آنجلس هستم، به دليل اعتياد به مواد مخدر ناچار هستم هر ماه مبلغ زيادي از حقوقم را صرف تهيه مواد كنم ، در حالي كه از مدتي قبل اين مساله باعث اعتراض همسر سوئدي ام شده بود، تصميم گرفتم زماني كه براي ديدن اقوامم به ايران مي آيم، در بازگشت مقداري مواد با خودم به آمريكا ببرم تا ديگر لازم نباشد حقوق ماهانه ام را صرف خريد آن كنم.
وي ادامه داد: با كمك يكي از دوستانم، سه كيلو ترياك از يك قاچاقچي خريدم و آنها را در داخل شكلات هاي كاكائويي جاسازي كردم، اما زماني كه مي خواستم با پرواز غير مستقيم به آمريكا بروم محموله لو رفت.
پس از اظهارات اين زن بازپرس مهاجري با صدور قرار بازداشت براي اين زن ، دستور دستگيري قاچاق فروش را صادر كرد.

شكايت از همسر براي شناسنامه جعلي
گروه حوادث- مردي با مراجعه به دادگاه خانواده از همسرش به اتهام فريب در ازدواج شكايت كرد و مدعي شد همسرش با شناسنامه جعلي با وي ازدواج كرده است.
اين مرد كه صبح ديروز به شعبه 260 دادگاه خانواده مراجعه كرده بود نزد قاضي پرونده مدعي شد: 2 سال قبل با زنم در يك مهماني آشنا شدم و با اينكه او 2 سال از من بزرگتر بود پس از مدتي با وجود مخالفت خانواده ام، با او ازدواج كردم. در حالي كه يك سال از زندگي مان مي گذشت ،با اينكه مخالفت هاي همسرم براي بچه دار شدن مرا به شك انداخته بود، اما هيچ اصراري نكردم تا اينكه مدتي قبل تصميم گرفتم در سالگرد ازدواجمان به يك سفر خارجي برويم. همسرم با شنيدن اين پيشنهاد باز هم مخالفت كرد، من كه دليل اين همه مخالفت را نمي دانستم براي آنكه همسرم را شگفت زده كنم ، بعد از 2 سال با برداشتن شناسنامه اش به اداره گذرنامه رفتم ، اما ماموران با ديدن شناسنامه همسرم بيان كردند كه شناسنامه جعلي است. من كه از شنيدن اين حرف شوكه شده بودم به خانه بازگشتم و بعد از مدتي جستجو دريافتم كه من شوهر سوم زنم هستم. زماني كه موضوع را به همسرم گفتم او مدعي شد همسر اولش مرده است و از همسر دومش نيز به خاطر اعتياد او جدا شده است ، حالا به خاطر آنكه همسرم مرا فريب داده درخواست رسيدگي دارم. قاضي پرونده با شنيدن اظهارات اين مرد، دستور بررسي بيشتر درباره اين پرونده را صادر كرد.

سارق چرخ 1000 خودرو
005967.jpg
گروه حوادث - سارق سابقه دار كه با سرقت رينگ و لاستيك، خودروهاي زانتيا و پژو 206 ، آنها را يك سوم قيمت بازار به فروش مي رساند پس از دستبرد به 1000 خودرو در تهران دستگير شد.
اين مرد كه علي رضا نام دارد با پرسه زدن در نقاط مختلف پايتخت خودروهاي پارك شده در خيابان هاي خلوت را شناسايي مي كرد و در يك چشم به هم زدن چرخ زاپاس آنها را به سرقت مي برد.
ماموران پليس آگاهي تهران كه در پي دريافت شكايات مختلف مبني بر سرقت از خودروهاي زانتيا و پژو جستجو براي شناسايي سارقان را آغاز كرده بودند، در بررسي پرونده هاي موجود در بايگاني پليس به سرنخ هايي دست يافتند كه نشان مي داد اين سرقت ها توسط يكي از سارقان سابقه دار به نام علي رضا صورت مي گيرد. به اين ترتيب تمامي پاتوق هاي اين مرد شناسايي و به صورت نامحسوس زير نظر قرار گرفت، تا اينكه ماموران چند روز پيش توانستند او را در يكي از پاتوق هايش دستگير كنند. علي رضا پس از انتقال به دادسراي فرودگاه، در شعبه اول بازپرسي تحت بازجويي قرار گرفت و به سرقت چرخ 1000 خودروي زانتيا و پژو 206 اعتراف كرد. اين سارق حرفه اي هم اكنون در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات تكميلي درباره اين پرونده ادامه دارد.

قتل به خاطر حمايت از پدر
005976.jpg
گروه حوادث- پسر جواني كه در جريان يك درگيري ، در حمايت از پدرش مرد ديگري را به قتل رسانده بود ،با گذشت 24 ساعت در دام پليس جنايي پايتخت گرفتارشد.
شامگاه 20 آذر ماه ، وقوع جنايتي خونين در جواديه تهران به بازپرس حسين اصغرزاده گزارش شد، در جريان اين جنايت مردي به نام محمود با وارد آمدن ضربه چاقو به پهلويش به قتل رسيده بود. در بازجويي از شاهدان مشخص شد پس از آنكه مرد ميانسالي با مقتول درگير شده است در هنگام درگيري يكي از پسران مرد ميانسال وارد دعوا شده و بعد از وارد آوردن ضربه چاقو به محمود از محل گريخته است.
به اين ترتيب محل زندگي متهم تحت مراقبت نامحسوس قرار گرفت و وي 24 ساعت بعد از جنايت در حالي كه شبانه قصد ورود به خانه اش را داشت توسط ماموران دايره 10 اداره آگاهي تهران دستگير شد. وي در بازجويي هاي مقدماتي به شركت در درگيري مرگبار اعتراف كرد ولي مدعي شد تنها براي حمايت از پدرش وارد درگيري شده و هرگز قصد قتل نداشته است. با دستور بازپرس اصغرزاده مرد جوان براي تكميل تحقيقات با قرار در بازداشت به سر مي برد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |