سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۲ - Dec 19, 2006
ايران همچنان در صدر فوتبال آسيا
گروه ورزشي در آخرين رده بندي تيمهاي ملي فوتبال جهان در سال جاري ميلادي كه ديروز از سوي فدراسيون بين المللي فوتبال اعلام شد تيم ايران با 716 امتياز در رتبه 38 جهان و مكان اول آسيا ايستاده است. براساس گزارش سايت فيفا رده بندي 6 تيم برتر آسيايي به اين شرح اعلام شد:
۱ - ايران 716 امتياز
۲ - استراليا 703 امتياز
۳ - ازبكستان 534 امتياز
۴ - ژاپن 640 امتياز
۵ - كره جنوبي 575 امتياز
۶ - قطر 523 امتياز

ليگ برتر فوتبال ايران استقلال اهواز در كرمان باخت
سايپا تنها در صدر جدول ليگ برتر
006801.jpg
گروه ورزشي- هفته سيزدهم هم نتوانست سايپا را در زمين پاس متوقف كند. تيم علي دايي با توان و قدرت خوبي پاس را نيز شكست داد تا همچنان تيم بي رقيب در صدر جدول باشد. ديگر براي سايپا نمي توان اتفاق و حادثه را عامل پيروزي و صدرنشيني دانست. آنها فوتبال گروهي را خوب مي فهمند، اصول فردي بازي را خوب رعايت مي كنند و هر بازيكن در پست خود بر اساس شرح وظايف تعيين شده بازي مي كند. در تقابل پاس نيز اين نظم تيمي به چشم آمد و پاس نيز پابه پاي سايپا پيش آمد تا دقيقه 45 كه ضربه سر علي دايي تمام مقاومت پاس را درهم پاشيد. همايون شاهرخي با آغاز نيمه دوم ريتم بازي را تندتر كرد تا شايد در تقابل نزديك از حربه سرعت
بهره گيرد، در دقيقه 55 پاس روي ضربه ايستگاهي آقايي گل مساوي را زد و خوب هم پيش مي رفت، اما تغيير تاكتيك سايپا دوباره بازي را به ياران اين تيم سپرد و درنهايت در دقيقه 68 حميد رضا فرزانه  مهره موثر و كارساز سايپا با ضربه سر گل پيروزي را زد تا علي دايي و تيمش با 30 امتياز و تفاضل گل خوب به تركتازي در صدر ادامه دهند.
براي پرسپوليس كه در هفته هاي گذشته امتيازهاي زيادي را از دست داده بود پس از برد مقابل صبا باتري ديدار با ملوان مي توانست سكوي پرتاب اين تيم به بالاي جدول باشد. پرسپوليس تا پيش از اين بازي با 21 امتياز در مكان سوم قرار داشت. دو تيم در نيمه نخست در انزلي بازي متعادلي را از خود به نمايش گذاشتند اما نكته مهمي كه روي كيفيت بازي دو تيم تأثير نامطلوب گذاشته بود زمين نامساعد ورزشگاه تختي انزلي بود كه امكان هر تاكتيكي را از دو تيم گرفت. با حضور فراز فاطمي در اواخر نيمه نخست به جاي خرسندي تمايل دنيزلي به بازي هوايي بيشتر شد اما خط دفاعي ملوان به خوبي حملات پرسپوليس را خنثي كردند.
در نيمه دوم نيز هر دو تيم موقعيت هاي خوبي را بدست آوردند اما در نهايت حاصلي در بر نداشت تا بازي پرسپوليس و ملوان با تساوي بدون گل خاتمه يابد.
پرسپوليس در پايان هفته سيزدهم با 22 امتياز در مكان سوم باقي ماند و ملوان نيز با 11 امتياز از انتهاي جدول تكان نخورد.
در هفته سيزدهم ناكامي هاي تيم هاي بالاي جدول به استقلال اهواز نيز سرايت كرد و اين تيم در كرمان با نتيجه غيرمنتظره سه بر يك مغلوب مس اين شهر شد.
در اين بازي بازيكنان سابق استقلال اهواز از جمله آدريانو آلوز و ابراهيم تقي پور كه در اين فصل در مس بازي مي كنند با به ثمر رساندن 2 گل سهم مهمي در پيروزي تيم جديد خود داشتند. گل ديگر مس كرمان توسط علي مولايي به ثمر رسيد تا تيم كرماني با 20 امتياز به جايگاه چهارم جدول صعود كند. تيم استقلال اهواز در نيمه دوم اين ديدار با اخراج علي بداوي 10 نفره شد.
در اهواز تيم برق شيراز بعد از مدت ها به پيروزي بزرگي مقابل فولاد دست يافت. در اين ديدار فولاد با گل عادل كلاه كج از برق پيش افتاد اما در دقايق پاياني بازي شهرام گودرزي به تنهايي دو گل برق شيرازرا به ثمر رساند. اين چهارمين پيروزي برق شيراز در اين فصل بود تا اين تيم 16 امتيازي شود. فولاد بسيار پرانتقاد ظاهر شد.
در شيراز نيز فجر سپاسي در خانه مقابل سپاهان با تساوي يك بر يك متوقف شد.
در اين بازي فجر با گل فرجي از روي نقطه پنالتي از سپاهان پيش افتاد اما محسن بنگر مدافع سپاهان در ادامه بازي نتيجه را برابر كرد تا امتيازات اين بازي بطور مساوي تقسيم شود.

تابلوي نتايج ليگ برتر
*ملوان صفر پرسپوليس صفر
* فجرسپاسي يك سپاهان يك
گلها: حسن فرجي (65) پنالتي براي فجر، محسن بنگر (69) براي سپاهان
* فولاد خوزستان يك برق شيراز 2
گلها: عادل كلاه كج (53) براي فولاد، شهرام گودرزي (71 و 91) براي برق شيراز
* پاس يك سايپا 2
گلها: علي دايي (45) حميد رضا فرزانه (65) براي سايپا و عباس آقايي (55) براي پاس
* مس كرمان 3 استقلال اهواز يك
گلها: علي مولايي (65) ابراهيم تقي پور (70) آدريانو آلوز (45) براي مس كرمان عيدي زاده (35) براي استقلال اهواز

رئيس جمهوري:
ورزشكاران افتخارآفرين بازي هاي آسيايي،
تقدير مي شوند
ايسنا: رئيس جمهوري ابراز اميدواري كرد كه در مراسمي از ورزشكاران افتخارآفرين بازي هاي آسيايي دوحه قدرداني شود. رئيس جمهوري در جلسه عصر روز يكشنبه هيأت وزيران، پس از ارائه گزارش معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني از عملكرد تيم هاي اعزامي جمهوري اسلامي ايران به مسابقات آسيايي دوحه، با قدرداني و تشكر از همه ورزشكاران، مربيان، سرپرستان و همه دلسوزاني كه قلب شان در گرو عشق به ايران عزيز مي تپد و با زحمات خود مدال هاي ارزشمندي را براي مردم ايران به ارمغان آوردند، گفت: پيشرفت خوب كاروان ورزشي جمهوري اسلامي نسبت به دوره هاي قبل و كسب جايگاه ششم بازي هاي آسيايي نشان دهنده استعداد و توانايي هاي فراوان جوانان اين كشور است و مطمئناً با بهره گيري بيشتر از اين استعدادها و خودباوري، همت و تلاش گروهي، كسب مقام سوم اين بازي ها در دوره بعد دور از دسترس نخواهد بود.

محمد بناء استعفا را انتخاب كرد
006795.jpg
گروه ورزشي- ديروز مهم ترين خبر پيرامون اوضاع و احوال كشتي كشور استعفاي محمد بناء سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران بود. استعفايي كه قبل از بازي هاي آسيايي دوحه هم قابل پيش بيني بود.
موضوع كاملا روشن است، بناء يك گروه اپوزيسيون قوي خارج از حوزه فعاليت هاي اين رشته دارد كه به نظر مي رسد به تنهايي قادر به مقابله با اين جمع نيست و بهترين راه را در كناره گيري ديده است و به همين دليل است كه در متن استعفايش قيد كرده كه مي خواهم ميدان را به آنهايي بدهم كه فكر مي كنند من جايشان را تنگ كرده بودم.پيرامون استعفاي محمد بناء ديروز فدراسيون كشتي عكس العمل خاصي نشان نداد، اما به نظر نمي رسد محمدرضا يزداني خرم سرپرست اين فدراسيون كه حالا شناخت كاملي از افراد مختلف در حوزه كشتي پيدا كرده است به راحتي در اين ارتباط دست به تصميم گيري بزند. اما به نظر هم نمي رسد كه با توجه به دستاوردهاي حاصله فرنگي كاران تيم ملي در بازي هاي آسيايي دوحه اگر باز هم قرار باشد كه محمد بناء به فعاليت خود در اين رشته ادامه دهد، محدوده اختياراتش چون گذشته باشد.ظريفي مي گفت: شايد هم استعفاي ديروز بناء تاكتيكي باشد، شما چه فكر مي كنيد؟

جودوكاران در مشهد به ميدان مي آيند
ايرنا: رئيس هيأت جودو خراسان رضوي از ميزباني مشهد، براي برگزاري سي و يكمين دوره مسابقات جودو قهرماني ايران در اين شهر، خبر داد.
محمود روحاني گفت: در اين مسابقات ?? جودوكار در قالب تيم هايي از استان هاي مختلف از روز پنجشنبه هفته جاري به مدت دو روز و در رده سني بزرگسالان با هم رقابت خواهند كرد.
وي ضمن بيان اين كه اين مسابقات در سالن شهيد بهشتي مشهد برگزار مي شود، گفت: در حاشيه برگزاري اين رقابتها يك دوره كلاس بازآموزي و داوري براي ??نفر از داوران كشور نيز برگزار خواهد شد.

نگاه
واليبال و درك شرايط
علي شاكري
پرداختن به حاشيه ها و برخوردهاي احساسي و گفت وگوهاي تشنج آفرين راه حل اصلي برون رفت واليبال از بحران گرفتار آمده نيست. حداقل توقع مي رود مسئولان درجه اول واليبال با شركت در هر گفت وگويي خود به اين موضوع دامن نزنند. به عنوان نمونه ديروز از صحبت هاي رئيس فدراسيون واليبال در مورد حفظ 5 الي 6 بازيكن كنوني تيم ملي در گفت وگويي اختصاصي با يك خبرگزاري در يكي از شبكه ها با تعبير انحلال تيم ملي ياد شد و موردهاي بسياري ديگر كه هر يك از عوامل ماجرا با متهم كردن ديگري سعي در تخطئه هم دارند كه همه واقعيت شكست اين نيست.در اين ناكامي همه و هركدام به اندازه خود سهم دارند كه مهم ترين دليل باخت انطباق نداشتن مسابقات جهاني با بازي هاي آسيايي بود. از اين دست ناكامي ها براي بسياري از رشته ها در همين بازي ها و در بازي هاي دوره پيش در رويدادهاي بزرگ ديگر اتفاق افتاده است كه نمونه هاي فراواني را مي توان نام برد. تجربه نشان داده است در چنين موقعيت هايي آناني موفق بودند كه با صبر و بردباري و پيشه كردن شكيبايي و درك شرايط با بررسي دقيق موضوع توانسته اند دوباره با قوت بيشتر بپاخيزند و حركت را به سمت تعالي آغاز كنند. خوشبختانه واليبال از نظر پشتوانه آنچنان غني است كه بدون فوت وقت به دنبال جبران مافات باشد.در دوحه درست كه واليبال ايران آن هم در برابر كره جنوبي شكست خورد پس ژاپن چگونه بايد به عنوان تيم هشتم جهان شكست دردناك آن هم مقابل عربستان گمنام را هضم كند و با آن كنار آيد؟!

دو وزنه بردار سنگين وزن به اردوي تيم ملي اضافه شدند
گروه ورزشي ديروز شنيديم كه ملي پوشان وزنه برداري ايران حتي در طول رقابت هاي دوحه هم تمرينات خود را قطع نكرده اند و همچنان به روند آماده سازي خود زير نظر مربيان ادامه مي دهند.سايت فدراسيون وزنه برداري ديروز به نقل از نصرالله دهنوي مدير تيم هاي ملي وزنه برداري اعلام كرد كه در چند روز گذشته وحيد ربيعي و محمد صالحي دو وزنه بردار جوان در دسته فوق سنگين به اردوي تيم ملي اضافه شده اند.دهنوي همچنين گفته است كه مسابقات وزنه برداري كشورهاي اسلامي كه قرار بود اسفند ماه امسال در اصفهان برگزار شود به ارديبهشت ماه سال  آينده موكول شده است.

خبرهاي فوتبال جهان
006798.jpg
وردربرمن قهرمان نيم فصل بوندسليگا
گروه ورزشي تيم فوتبال وردربرمن براي پنجمين مرتبه قهرمان نيم فصل فوتبال بوندسليگا شد. اين تيم با پيروزي 2 بر 1 مقابل ولفسبورگ و كسب 36 امتياز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به شالكه توانست جلوتر از بقيه رقبا قرار گيرد.به گزارش خبرگزاري دي پي پس از اين دو تيم بايرن مونيخ، مدافع عنوان قهرماني با 33 امتياز و اشتوتگارت با 32 امتياز رده هاي سوم و چهارم جدول رده بندي را به خود اختصاص داده اند. تيمهاي هامبورگ و مونشن گلادباخ نيز در انتهاي جدول با خطر سقوط به دسته پايين تر دست و پنجه نرم مي كنند.

هيتزفلد در راه بازگشت به دورتموند
اوتمار هيتزفلد 57 ساله احتمالاً جانشين برت فان مارويك سرمربي بوروسيا دورتموند خواهد شد. به گفته مسئولين اين تيم هيتزفلد جدي ترين گزينه براي اين پست بوده و مورد علاقه هواداران مي باشد. هيتزفلد قبلا در اين سمت دو بار در سالهاي 1995 و 1996 دورتموند را به قهرماني بوندسليگا و يك بار در سال 1997 به قهرماني جام باشگاه هاي اروپا رساند. وي در سال 1998 به عنوان مدير ورزشي اين تيم را ترك كرد و به بايرن مونيخ رفت.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |