شنبه ۲ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۵ - Dec 23, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
خدمت به مردم باعث تسخير قلب آنان و بدرفتاري با مردم باعث جلب بغض و تنفر آنهاست.

من لايحضره الفقيه، ج 4، ص 380
امروز با حافظ
وز عمر، مرا جز شب ديجور نماندست
بي مهر رخت روز مرا نور نماندست
چون صبر توان كرد كه مقدور نماندست
صبرست مرا چاره هجران تو ليكن
آب و هوا
007416.jpg

عكس روز
007422.jpg
عكس: رويترز‎/ آلخاندرو رواسگا
يكي از طرفداران تيم فوتبال سويا اسپانيا نسبت به فردريك كانوت مهاجم اين تيم در بازي با دپورتيوو لاكرونا واكنش نشان مي دهد.
كانوت در اين بازي كه 4 بر صفر به سود سويا به پايان رسيد 2 گل به ثمر رساند.

در شهر چه خبر
چراغ مه شكن
پنج شنبه و جمعه گذشته ترافيك بسيار سنگين آزادراه تهران كرج و تهران قم، رانندگان را آزار داد. البته علت اين ترافيك سنگين مه گرفتگي شديد مسيرهاي ياد شده بود. به همين دليل مركز كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي به رانندگان توصيه كرد، حتما از چراغ مه شكن استفاده كرده و از علايم وخطوط وسط و كنار آزادراه براي حركت مطمئن استفاده نمائيد.

توسعه مراكز مخابراتي
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابرات شهيد خوش قدم و شهيد حكمت شعار از امروز آغاز مي شود. با اجراي اين عمليات در مركز مخابرات شهيد خوش قدم ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 5582 تا 5586 در محدوده كوچه سرمدي، چلچله، خان محمدي و ماهان و در مركز مخابرات شهيد حكمت شعار با پيش شماره هاي 7720 تا 7722، 7749، 7780، 7789، 7744، 7727 و 7745 در محدوده خيابان سي متري اول، بايرامي، عليرضا كرمي، 13 متري اول، خيابان والائيان و سراج حداكثرتا 72 ساعت با اختلال همراه است.

دوقلوهاي دردسرساز
گويا حدود 6 هزار كپي از سيم كارت هاي قديمي در حال حاضر فعال است و شايد اغلب كاربران اصلي اين كپي ها از دوقلوي ناخواسته سيم كارت خود بي خبر باشند. با اين كه كپي سيم كارت ها سروصداي زيادي به پا كرده و هيچكس گوشي خود را به راحتي به دست ديگران نمي دهد اما به گفته مسئولان فقط سه درصد از سيم كارت هاي فعال قابليت كپي شدن دارند. در اين شرايط قيمت كد 7 نيز كاهش يافته و در مقابل كد 2 در پنج شنبه گذشته حدود 10 هزار تومان رشد قيمت داشت. سيم كارت صفر كد 2 در بازار علاءالدين 580 هزار تومان خريداري و 590 هزار تومان به فروش رسيد. كد 3 نيز 500 هزار تومان براي خريد و 510 هزار تومان براي فروش قيمت داشت. سيم كارت هاي كد 5 و 6 نيز به ترتيب 435 و 430 هزار تومان قيمت خريد و 445 و 440 هزار تومان قيمت فروش داشتند.

تيرآهن غيراستاندارد
نرخ هر كيلو تيرآهن از مرز 700 تومان نيز پايين تر آمد. از تابستان گذشته تا به حال قيمت تيرآهن كيلويي 150 تومان كاهش يافته است. در حال حاضر ارزاني تيرآهن هاي غيراستاندارد حس سودجويي برخي انبوه سازان را تحريك كرده و بيم آن مي رود كه استحكام بناهاي داراي اين تيرآهن ها از مرز خطر عبور كند.

درحسرت تاكسيمتر
قرار بود ورودي تاكسي هاي گردشي در سال 85 بيشتر از 100 تومان نباشد و فقط به ازاي گذشتن از مرز 500 متر اين رقم بشكند. اما برخي از راننده هاي تاكسي به ويژه در روزهاي پربرف و باران از ديدن اسكناس 100 توماني عصباني مي شوند. تاكسيمتر هم كه بيشتر شبيه به يك وسيله تزئيني در تاكسي ها شده است. حسرت مشاهده يك راننده تاكسي كه از تاكسيمتر به  شكل صحيح استفاده كرده و براي نداشتن پول خرد به مسافر اعتراض نكند به دل شهروندان مانده است. با اين وجود روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران اعلام كرده در صورت مشاهده هرگونه تخلف و روشن نبودن تاكسيمتر، شهروندان مي توانند با شماره تلفن هاي 33737777 و 33736666 تماس بگيرند.

پلاك هاي ناخوانا
خودروهاي پلاك مخدوش در آزادراه هاي استان تهران توقيف و به پاركينگ منتقل مي شوند. فرمانده پليس راه استان تهران مي گويد، به دنبال اعتراض هاي متعدد شهروندان به ثبت خلافي برخي خودروها درحالي كه مدعي بودند تخلفي نداشتند و همچينن مشاهده پلاك هاي ناخوانا از طريق دوربين هاي ثبت سرعت غيرمجاز، طرح ضربتي برخورد با خودروهاي پلاك مخدوش به مدت يك هفته در آزاد راه هاي استان تهران اجرا مي شود. در چند روز اخير 285 خودرو به علت پلاك هاي ناخوانا و دستكاري شده توقيف و به پاركينگ منتقل شده است.

بازار
007434.jpg
اشباع بازار خودرو
بازار خودرو، تغيير قيمت خاصي را در هفته گذشته تجربه نكرد و پيش بيني اغلب آگاهان بازار نيز يك بار ديگر حاكي از اشباع و ثبات نسبي قيمت ها بود. اين موضوع در آينده افزايش كيفيت و خدمات پس از فروش را براي حفظ رقابت بين خودروسازان درپي خواهد داشت. ورود مدل هاي جديد پرايد، زانتيا و مگان به بازاردرآينده نيز از ديگر خبرهاي بازار خودرو بود. علاوه بر اين پايگاه اينترنتي خودرو براي پوشش معاملات خودرو و اطلاع رساني در اين حوزه به بهره برداري رسيد. در اين سايت خدمات خريد و فروش، قطعات يدكي و تجهيزات جانبي و نيز خدمات مرتبط مانند بيمه، ليزينگ و غيره به صورت آنلاين ارايه مي شود. در بازار خودروهاي كاركرده نيز هر دستگاه پرايد مدل 80 به قيمت 5ميليون تومان، پرايد مدل 84 به قيمت 6 ميليون و 600 هزار تومان، پژو آردي مدل 80 به قيمت 4 ميليون و 800 هزار تومان و بالاخره هر دستگاه پيكان مدل 80 به قيمت 4 ميليون و 300 هزار تومان به فروش مي رسد.

سكه، طلا و ارز
007437.jpg

فرهنگسرا
پرورش خلاقيت هنري نوجوانان
مركز آفرينش هاي هنري نوجوانان دوره هاي جديد كارگاه هاي آموزشي را آغاز كرده است. اين مركز با هدف فراهم ساختن شيوه هاي مفيد براي نوجوانان در آموزش هنر، هدفمند كردن برنامه هاي آموزشي، خلاقيت در توانايي آفرينش تازه هاي هنري، ايجاد فرصت براي رشد و پرورش خلاقيت هنري و ارائه ايده هاي ناب هنري ، دوره جديد فعاليت هاي خود را آغاز كرده است. نوجوانان علاقه مند براي حضور در اين كارگاه ها مي توانند با شماره تلفن 55409549 تماس بگيرند و يا به نشاني: منطقه 11 – ميدان قزوين– خيابان قزوين – خيابان مرادي- مركز فرهنگي هنري نوجوانان مراجعه كنند.

مهربان ترين پدر
فرهنگسراي بانو ميزبان كودكان و نوجوانان در برگزاري جشنواره قرآني و مهربان ترين پدر است. اين جشنواره در دو مرحله مقدماتي و نهايي براي تمامي گروههاي سني كودك و نوجوان برگزار مي شود. در اين جشنواره رشته هاي مختلف حفظ قرآن كريم، قرائت قرآن، اذان، مفاهيم قرآني، ترتيل خواني، نماز، شعر، قصه هاي قرآني، جدول قرآني، روزنامه  ديواري، انشاء، سرود، نقاشي، خوشنويسي، عكاسي، فيلم كوتاه، هنرهاي دستي و نمايش مورد داوري قرار مي گيرد. علاقه مندان براي شركت در جشنواره مي توانند تا تاريخ 21 دي ماه آثار خود را به فرهنگسراي بانو به نشاني خيابان وليعصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي ارسال كنند و يا با شماره تلفن هاي 8-88786275 تماس بگيرند.

چگونه گياهان را زنده نگهداريم
خانه فرهنگ ابوسعيد براي آشنايي بيشتر بانوان با طرز نگهداري گياهان در فصل سرما اقدام به برگزاري مسابقه اي با عنوان چگونه گياهان را زنده نگهداريم كرده است. اين مسابقه به صورت كتبي است و بانوان مي توانند بهترين و تازه ترين ابداعات و ابتكارات، نظرات و ايده هاي خود را در اين خصوص به نشاني تهران- ميدان منيريه- خ ابوسعيد- جنب درمانگاه زنجاني ها- خانه فرهنگ ابوسعيد ارسال كنند. به بهترين نظر و ايده جوايزي اهدا خواهد شد.

مهد قرآني
خانه فرهنگ و كتابخانه فرزانگان با هدف پركردن و غني سازي  اوقات فراغت كودكان، ترويج فرهنگ قرآني و يادگيري آموزه هاي قرآن اقدام به برگزاري مهد قرآني كرده است. مهد قرآني ويژه گروه سني 4 تا 6 سال، شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 تا 11 با برنامه هاي آموزش نقاشي و قصه گويي، آموزش قرآن با نقاشي و نقاشي قصص قرآني داير است. علاقه مندان براي ثبت نام مي توانند به نشاني نارمك، انتهاي خيابان گلستان، جنب پارك تسليحات، كوچه شهيد گلستاني شماره 128 مراجعه كنند و يا با شماره  تلفن هاي: 77820544 -77834545-77818842 تماس بگيرند.

سينما
گيس بريده
كارگردان: جمشيد حيدري
بازيگران: محمدرضا شريفي نيا، گلشيفته فراهاني، سارا خوئيني ها، فهيمه راستكار، صدرالدين حجازي و شهره لرستاني
سينماهاي نمايش دهنده: عصر جديد 1، ايران 2، آسيا، بلوار، جوان 2، ميلاد، مركزي 2، شاهد، اروپا، گلريز 2، فردوسي، جي 3، ققنوس و بهمن 2
خلاصه داستان: داستان فيلم، حكايت زندگي دختري است كه در مقابل انتظارهاي نامعقول پدر عصيان مي كند.

تلويزيون
007440.jpg

آلودگي هواي تهران
007419.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
فراموشي
باورش نمي شد كه كتابش به عنوان بهترين كتاب سال انتخاب شود. دريافت جايزه نقدي باعث شد كه سه سال بعد رتبه اول انبوه سازان مسكن را كسب كند. وقتي خبرنگار مجله ادبي پرسيد كه آيا در آينده كتابي منتشر خواهيد كرد، گفت: نويسندگي عمر هدر كردن است.
حالا كه به بيماري آلزايمر دچار شده هرچه فكر مي كند نمي داند چرا اينقدر علاقه به نوشتن دارد ولي چيزي براي نوشتن به ذهنش نمي رسد.
محمد احتشام

گشتي در دنياي خبرها
مقاومت كشاورز
برلين: طبق قوانين حفاظت از حيوانات در آلمان، تمام طويله هايي كه در آنها گاو نگهداري مي شود بايد مجهز به پنجره بوده تا اينكه حيوانات داخل اين مكان به نور خورشيد دسترسي داشته باشند. اما دو روز قبل پليس مطلع شد كه يك كشاورز
47 ساله در اين كشور گاوهايش را در طويله اي نگهداري مي كند كه فاقد پنجره است و امكان دسترسي به نور خورشيد وجود ندارد. به همين دليل چند مامور به مزرعه وي اعزام شدند تا اينكه 17 گاو او را به مكان ديگري انتقال بدهند. البته كشاورز با مطلع شدن از اين موضوع با تبر و ميله  آهني به ماموران حمله ور شد و چند مامور را مجروح كرد. در نهايت ماموران مجبور شدند به پاي وي يك تير شليك و او را دستگير كنند.
كودك در فروشگاه
لندن: يك كودك سه ماهه به مدت 60 دقيقه داخل چرخ دستي يك فروشگاه زنجيره اي تنها ماند. داستان از اين قرار بود هنگامي كه والدين اين كودك از فروشگاه خارج شدند، فراموش كردند فرزند خود را از داخل چرخ دستي بيرون بياورند، به همين دليل سوار بر خودرو شدند و محوطه فروشگاه را ترك كردند. اما مشتريان فروشگاه كه به تنها بودن اين كودك داخل چرخ دستي مشكوك شده بودند، موضوع را به حراست فروشگاه اطلاع دادند. جالب اينكه والدين كودك تنها پس از رسيدن به منزل متوجه شدند كه فرزندشان را در فروشگاه جا گذاشته اند. به هر حال، آنها به سرعت با فروشگاه تماس گرفتند و اطلاع دادند كه براي تحويل گرفتن كودك به فروشگاه باز خواهند گشت.
وزن كم كردن براي استخدام
نيويورك: يك مرد در آمريكا براي اينكه در پليس استخدام شود، حاضر شد حدود 60 كيلوگرم وزن  كم كند. اين جوان 20 ساله هنگامي كه در رشته موسيقي در دانشگاه تحصيل مي كرد، ناگهان تصميم گرفت وارد نيروي پليس شود اما با توجه اينكه بيش از 140 كيلوگرم وزن داشت در اين نيرو پذيرش نشد. به هر حال، وي با كمك همسر خود توانست طي 18 ماه 60 كيلوگرم وزن كم كند تا استخدام شود. وي در اين مدت از خوردن غذاهاي چرب پرهيز كرد و هر روز درگير ورزش كردن شد و در نهايت به آرزوي خود رسيد.
قرباني اينترنتي
اسلام  آباد: با نزديك شدن به عيد سعيد قربان، يك پايگاه اينترنتي در پاكستان دست به ابتكار جالبي زده و از طريق اينترنت سفارش گوسفند قرباني دريافت مي كند. با توجه به اينكه امكان قرباني كردن گوسفند در روز عيد سعيد قربان براي بسياري از مسلمان ساكن كشورهاي اروپايي وجود ندارد، به همين دليل مسلمانان ساكن اين كشورها مي توانند از طريق اينترنت، گوسفند و يا گاو مورد نظر خود را از اين سايت خريداري كرده و قصاب هاي طرف قرارداد اين سايت به قرباني كردن اين حيوانات خواهند پرداخت و گوشت آنها را در ميان افراد نيازمند تقسيم خواهند كرد. هزينه قرباني  حيوان در اين سايت بين 100 تا 450 دلار متغير است. البته خريداران حتي از طريق دوربين هاي اينترنتي قادر  خواهند بود گوسفند خريداري شده خود را هم ببينند.
سگ هوشمند
واشنگتن: يك سگ در آمريكا آموزش ديده تا بتواند در حين وقوع آتش سوزي با مركز آتش نشاني تماس بگيرد و اقدامات اوليه انجام بدهد. صاحب 74 ساله اين سگ به اين حيوان آموزش داده با مشاهده آتش سوزي و يا شنيدن آژير حسگرهاي آتش، گوشي تلفن را بردارد و شماره مركز آتش نشاني را بگيرد. قرار است تعداد بيشتري از اين سگ ها تحت آموزش هاي مشابه قرار بگيرند تا اينكه در خانه هاي افراد سالمند و معلول از آنها استفاده بشود.
جنجال بازيافت زباله
منچستر: در انگليس تفكيك نكردن زباله ها جريمه نقدي دربر دارد. دو روز قبل يك پيرمرد 78 ساله كه مبتلا به بيماري ام اس است و تنها به كمك ويلچر حركت مي كند به اشتباه زباله هاي خشك خود را داخل مخزن زباله هاي تر ريخت به همين دليل ماموران اداره بازيافت وي را تهديد به هزار پوند جريمه كردند. همين موضوع باعث شد تا پيرمرد موضوع را به روزنامه ها بكشاند و رئيس اداره بازيافت رسما از او عذر خواهي كرد.
انتقام گرفتن از نامزد
پاريس: يك خانم براي اينكه از نامزد خود انتقام بگيرد گربه وي را داخل ماشين لباسشويي انداخت و اين حيوان را از بين برد. پس از اينكه ميان آنها درگيري لفظي پيش آمد، مرد خانه را ترك كرد و اين خانم گربه شوهر آينده اش را داخل ماشين لباسشويي انداخت، آن را روشن كرد و از خانه خارج شد. چند ساعت بعد هنگامي كه مرد به خانه بازگشت متوجه شد كه گربه اش در ماشين لباسشويي دچار حمله قلبي شده و جان باخته است. قرار است اين خانم بي رحم يك ماه ديگر در دادگاه محاكمه شود.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |