شنبه ۲ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۵ - Dec 23, 2006
با دستگيري ربايندگان دختر 8 ساله فاش شد
آدم ربايان عجول، 200 ميليون تومان مي خواستند
يكي از ربايندگان به دليل آشنايي خانوادگي و با اطلاع از وضعيت مالي پدربزرگ كودك، نقشه آدم ربايي را طراحي كرده بود
007392.jpg
گروه حوادث- 34ساعت بعد از ربوده شدن كودك 8 ساله اي در شرق پايتخت ،كارآگاهان اداره 11آگاهي تهران با دستگيري آدم ربايان 200ميليون توماني ، گروگان خردسال را آزاد كردند.
ساعت 7 صبح چهارشنبه گذشته، دختر 8 ساله اي به نام تينا،براي رفتن به مدرسه با مادرش خداحافظي كردو به جلوي در آپارتمانشان در مجيديه شمالي رفت . در حاليكه دختر خردسال در انتظار سرويس مدرسه بود ، پرايد سفيد رنگي مقابل پايش توقف كرد و پس از آنكه يكي از سرنشينان خودرو به صحبت كردن با دختر خردسال پرداخت،ناگهان سرنشين ديگر پرايد كه متوجه شده بود مادر كودك از پنجره مراقب كودكش است، با يك حركت سريع دختر خردسال را زير بغل زده و به داخل خودرو انداخت و لحظاتي بعد خودرو به سرعت دور شد . مادرتينا خودراسراسيمه به كوچه رساند ولي تلاش او براي نجات تنها فرزندش
بي نتيجه ماند.
گروگان 200 ميليوني
مادر دختر خردسال به سرعت موضوع را به پدربزرگ كودك اطلاع داد و آن زمان بود كه موضوع كودك ربايي به ماموران كلانتري 190 مجيديه گزارش شد وعمليات پليسي براي شناسايي كودك ربايان آغازشد. در حاليكه احتمال به خطر افتادن جان كودك وجود داشت، پرونده براي بررسي هاي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره 11آگاهي پايتخت قرار گرفت و سرهنگ بهگذر و سروان نجفي با سرپرستي سرهنگ شفيقي تحقيقات خود را براي يافتن سرنخي از ربايندگان آغازكردند. در نخستين مرحله كارآگاهان با بازجويي از مادر تينا كه تنها شاهد ربوده شدن فرزندش بود ، دست به چهره نگاري از ربايندگان زدند، اما در حاليكه چهره نگاري ها نتيجه اي دربر نداشت ، ربايندگان با پدربزرگ كودك كه از فروشندگان بزرگ لوازم ساختماني است تماس گرفته و در قبال آزادي كودك درخواست 200 ميليون تومان كردند.
ربايندگان، اين مرد را تهديد كردند اگر مبلغ درخواستي آنها را تهيه نكند و يا موضوع را به پليس اطلاع دهد، ديگر نوه اش را نخواهد ديد. به اين ترتيب ماموران با دادن آموزشهاي لازم از پدر بزرگ كودك خواستند تا فرصتي ايجاد كند تا ماموران بتوانند ربايندگان را شناسايي كنند و به اين ترتيب بررسي ها براي رديابي محل اختفاي كودك درحالي آغاز شد كه ربايندگان عجول در مدت كمتر از 24ساعت بيش از۱۰باربا پدربزرگ كودك تماس گرفته و درخواست خود را تكراركردند.
ردپاي يك آشنا درماجراي كودك ربايي
در حاليكه بررسي ها نشان مي داد ربايندگان آشنايي زيادي با خانواده كودك و وضعيت مالي آنها دارند اين احتمال كه آنها از آشنايان خانواده باشند قوت گرفت و پيگيري اين فرضيه كارآگاهان را در مسير صحيح بررسي هاي پليسي قرار داد. به اين ترتيب در جريان دهمين تماس ماموران توانستند مخفيگاه يكي از ربايندگان را شناسايي و وي را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كنند. مرد جوان در بازجويي ها مخفيگاه طراح اصلي نقشه كودك ربايي را در حوالي چهاردانگه اسلامشهر لو داد و به اين ترتيب ساعت 17 پنج شنبه سي ام آذر، با دستگيري اين مرد از سوي ماموران اداره يازدهم پليس آگاهي ، كودك خردسال بعد از۳۴ساعت اسارت به آغوش خانواده اش بازگشت.
اطلاعات ندهيد
سرهنگ حسين خوئيني معاون مبارزه با جرايم جنايي آگاهي پايتخت روز گذشته با بيان اين خبر گفت :يكي ازآدم ربايان به دليل آشنايي خانوادگي با خانواده كودك از وضعيت مالي پدربزرگ تينا مطلع بوده و از اين رو نقشه آدم ربايي را به همراه متهم ديگر طراحي و عملي كرده است، امادر طول اين مدت هيچ گونه آزاري به كودك نرسيده است و وي سالم تحويل خانواده اش شد. سرهنگ خوئيني با تاكيد بر ضرورت مراقبت از فرزندان گفت: خانواده هايي كه از سرويس مدارس براي رفت و آمد فرزندان خود استفاده مي كنند پيش از اطمينان از سوارشدن فرزندشان به وسيله نقليه، او را در خيابان رها نكرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشكوك، موضوع را به مركز فوريت هاي پليس اطلاع دهند. سرهنگ خوئيني افزود: در اين ميان توجه به اين نكته ضروري است كه افراد و خصوصا اشخاص ثروتمند اطلاعات مربوط به شغل و دارايي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

سارق مغازه، متهم اعدامي را نجات داد
پليس خبر: سر بي گناه تا پاي دار مي رود اما بالاي دار نمي رود ، اعترافات يك سارق در بندرعباس بار ديگر درستي اين ضرب المثل را ثابت كرد.
ماجرا از اين قراربود كه هفته گذشته ماموران كلانتري 11 بندرعباس ،سارق 26 ساله اي به نام هاشم را به اتهام سرقت از مغازه اي در بلوار ساحلي اين شهرستان دستگير كرده و براي بازجويي هاي تخصصي به آگاهي منتقل كردند. اما در حالي كه بازجويي ها از اين متهم درباره سرقتي كه مرتكب شده بود ادامه داشت ، مرد سارق علاوه بر اعتراف به سرقت، از راز قتل مردي به نام احمد كه در سال 1382 درخرم آباد به قتل رسيده بود پرده برداشت و اعتراف كرد احمد را وي به قتل رسانده است. اين مرد گفت: بعد از ارتكاب قتل توسط من، پليس جنايي فردي را به نام رضا بازداشت كرد كه وي در بازجويي ها به ارتكاب قتل اعتراف كرد و اكنون وي در انتظار اجراي حكم اعدام در زندان بسر مي برد. با اعترافات اين مرد ، كارآگاهان پليس به بررسي پرونده هاي قتلي كه در سال 82 در خرم آباد گزارش شده است، پرداختند تا صحت و سقم ادعاي متهم مشخص شود.

حبس و مجازات نقدي
در انتظار فالگيرها و رمال ها
ايسنا: معاون دادستان تهران هرگونه اقدام به رمالي و فالگيري در جامعه را خلاف قانون ذكر كرد و گفت: با اينگونه افراد مطابق قانون برخورد قضايي خواهد شد .
محمود سالاركيا افزود: مطابق قانون مصوب سال 1324 هرگونه اقدام به رمالي، جن گيري و فالگيري جرم محسوب مي شود و مطابق بند 18 ماده 3 آيين نامه اين قانون، كساني كه از طريق رمالي، پيشگويي در مغازه و منزل اقدام به فريب مردم نمايند و اين كار را به عنوان كسب و پيشه خود قرار دهند مرتكب جرم شده و قانون براي اين افراد مجازات حبس و جزاي نقدي را پيش بيني كرده است.
معاون دادستان تهران تصريح كرد: اگر اين افراد با فالگيري و رمالي مرتكب كلاهبرداري نيز شوند علاوه بر مجازات ذكرشده به عنوان كلاهبردار نيز تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرند.

تيم ويژه درتعقيب قاتلان افسر پليس
شهيد عيسي مراد حسن زاده
007410.jpg
گروه حوادث - كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت و مأموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ براي دستگيري عاملان قتل مأمور كلانتري يوسف آباد، جستجوهاي گسترده اي را آغاز كرده اند.
سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در خصوص اقدامات صورت گرفته براي دستگيري عاملان شليك به مأموران كلانتري يوسف آباد در روز سه شنبه گذشته گفت: با گزارش اين حادثه، بررسي هاي گسترده اي از سوي پليس امنيت عمومي و پليس آگاهي تهران بزرگ آغاز شده است كه با به نتيجه رسيدن آنها ، متهمان دستگير خواهند شد. فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه گفت: ما نمي توانيم مدعي شويم كه ديگر شاهد وقوع اين چنين حوادثي نخواهيم بود، چرا كه مبارزه با مجرمان و خلافكاران،رسالت و وظيفه نيروي انتظامي است، اما نيروي انتظامي مي تواند با كنترل ورود سلاح و جلوگيري از دسترسي آسان خلافكاران به اسلحه، وقوع اين حوادث را كاهش دهد.

اعتراف به 200 سرقت
007395.jpg
گروه حوادث- سارق جوان لوازم خودرو، پس از آنكه براي سومين بار دستگير شد به 200فقره سرقت اعتراف كرد.
اواخر آذرماه مأموران پليس هنگام گشت زني در شرق تهران به جواني كه در اطراف يك خودروي پژو در حال پرسه زدن بود مظنون شده و وي را تحت مراقبت قرار دادند، هنگامي كه ماموران از حركات مرد جوان دريافتند وي قصد سرقت از خودروي پژو را دارد ، در يك عمليات غافلگيرانه او را دستگير كردند.
با انتقال اين مرد به اداره 20آگاهي، ماموران در بازجويي مقدماتي از وي دريافتند وي از سارقان سابقه دار در زمينه سرقت لوازم داخل خودروست كه به تازگي از زندان آزاد شده است.
به گفته سرهنگ سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران ، در بازجويي هاي صورت گرفته از متهم، وي تاكنون به سرقت ضبط صوت 200 خودرو در شرق تهران اعتراف كرده است.

دستگيري قاتل زنجيره اي زنان انگليسي
007404.jpg
007407.jpg
بي بي سي: با دستگيري راننده كاميون 48 ساله اي به اتهام قتل 5 زن خياباني در منطقه ايپسويچ، احتمال مي رود آرامش بار ديگر به اين منطقه در جنوب شرق لندن بازگردد.
به گفته استوارت گول بازپرس جنايي،اين راننده كاميون ، به نام استفن رايت بعد از بازداشت، به قتل 5 زن خياباني كه اجساد آنها در هفته هاي گذشته در منطقه ايپسويچ پيدا شد متهم شده است.
وي افزود: رايت كه چهارشنبه گذشته دستگير شده، مابا شواهد كافي اين مرد را به 5قتل متهم كرده ايم و به اين ترتيب متهم ديگر پرونده آزاد شده است.
متهم ديگر پرونده يك مرد 37 ساله به نام تام استفنز بود كه روز چهارشنبه همزمان با دستگيري اين مرد آزاد شد . بنا به اين گزارش، اجساد مقتولان به نامهاي جما آدامز 25 ساله ، تانيا نيكول 19 ساله، آنيل آلدرتون۲۴ ساله، پائولا كلنل 24 ساله و آنت نيكولز 29 ساله كه به طرز فجيعي به قتل رسيده بودند در مناطق جنگلي شهر ايپسويچ پيدا شد .

تغيير چهره براي فرار از دست پليس
007398.jpg
007401.jpg
گروه حوادث- تغيير قيافه هم نتوانست به سركرده باند سرقت مسلحانه براي فرار از تعقيب پليس كمك كند.
شامگاه 25 مهرماه صاحب يك خانه ويلايي در غرب تهران وحشتزده با پليس تماس گرفت و كارآگاهان را درجريان سرقت مسلحانه از خانه اش گذاشت. هنگامي كه ماموران با حضور در محل به بررسي صحنه و بازجويي از مرد صاحبخانه پرداختند وي در توضيح حادثه گفت: ساعتي قبل 2 مرد در حالي كه با خود اسلحه و دستبند داشتند وارد خانه ام شدند ، آنها كه در ابتدا خودشان را مامور پليس معرفي كرده و مدعي بودند دستور بازرسي خانه را دارند ، به محض ورود به خانه ام، با تهديد اسلحه من و اعضاي خانواده را به داخل اتاقي كشاندند.با چهره نگاري از سارقان، كارآگاهان اداره يكم آگاهي دريافتند يكي از آنها احتمالا يك سارق سابقه دار به نام سيروس معروف به دده است كه مدتي قبل از زندان آزاد شده است، به اين ترتيب پاتوقهاي سيروس در شهرك راه آهن شناسايي و وي با دستور داديار شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران دستگير شد.
به گفته سرهنگ حسين خوئيني- معاون مبارزه با جرايم جنايي تهران- در حالي كه در بازرسي از خانه اين مرد دو اسلحه پلاستيكي و دو كليد دستبند كشف شده، وي اعتراف كرده است: مدتي قبل پس از آزادي از زندان ، تصميم گرفته بار ديگر شبكه سرقت از منازل را راه بيندازد و در نخستين سرقت به خانه ويلايي در غرب تهران رفته است ،اما هنگامي كه بعد از اين سرقت متوجه شده پليس او را شناسايي كرده و تحت تعقيب قرار داده است، با تغيير چهره قصد داشته ماموران را فريب دهد اما پس از دستگيري در مواجهه حضوري با خانواده مالباختگان لب به اعتراف گشود.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |