يكشنبه ۲۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۲ - Jan 14, 2007
تهران دوباره برف بي راهبندان را
تجربه كرد
موج تازه
بارش
از سه شنبه
010113.jpg
گروه شهري- بارش سنگين برف كه از غروب پريروز در تهران آغاز شده و تا عصر ديروز در مناطقي از شهر همچنان ادامه داشت، منجر به راهبندان نشد.
اين گزارش مي افزايد: حتي در ساعات اوليه صبح ديروز، به نسبت حجم عظيم بارش 12 ساعت برف مداوم اغلب معابر با ترافيك روان روبه رو بود.
امروز نيمه آفتابي، بارش ها دوباره از فردا
براساس پيش بيني ها امروز تهران آسماني نيمه آفتابي دارد.پيش بيني ها حاكي است تنها احتمال بارش پراكنده در ارتفاعات شهر خواهد بود.
اما از فردا به تدريج بر تراكم ابرها افزوده شده و از سه شنبه شب بارش برف در تمام سطح شهر از سرگرفته مي شود.پيش بيني شده است تهران از نيمه هفته به بعد و به ويژه در چهارشنبه و پنج شنبه شاهد حجم قابل توجه بارش باشد.
بارش ها در سراسر كشور نيز تداوم داشته ولي فردا و پس فردا نيمه شرقي كشور را نيز در برخواهد گرفت.
عمليات شهرداري براي رفع لغزندگي خيابان ها و پياده روها
همچنين گزارش سما حاكي است كه 8 هزار و 558 نفر نيروي خدمات شهري كار پخش 5430 تن شن مخصوص و نمك در سطح بزرگراه ها و معابر اصلي شهر تهران را همزمان با آغاز بارش برف از جمعه شب گذشته برعهده گرفتند.
محسن صادقيان مديركل خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه در مناطق جنوبي شهر تهران نيز بارندگي ها به صورت بارش باران بوده و ناپايدار است،  احتمال بروز آب گرفتگي در اين مناطق وجود دارد، تصريح كرد: با استقرار اكيپ هاي ويژه رفع آبگرفتگي معابر در اين مناطق، در صورت گزارش بروز آبگرفتگي، نزديك ترين نيروهاي خدماتي با سرعت به محل اعزام و نسبت به رفع آبگرفتگي اقدام مي كنند.

از سوي شهرداري
۵ مركز آموزش مهارت هاي رفتاري
  در تهران راه اندازي مي شود
عكس: گلناز بهشتي
010155.jpg
گروه شهري  شهرداري تهران 5 مركز آموزشي مهارت هاي رفتاري كودكان در شمال، جنوب، شرق، غرب و مركز تهران راه اندازي خواهد كرد.
نخستين مركز آموزش مهارت هاي رفتاري صبح ديروز در پارك بعثت منطقه 16 با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران راه اندازي شد و تا آخر سال نيز مركز مشابهي در شمال شهر تهران آماده بهره برداري خواهد بود.
بنا بر اين گزارش، مركز آموزش مهارت هاي رفتاري كودكان بعثت روزانه مي تواند پذيراي حدود 250 دانش آموز كودك و نوجوان از سراسر شهر تهران باشد. در اين مركز آموزش هايي برپايه مباني ديني و ارزش هاي اسلامي به گونه اي جذاب در مورد مضرات استفاده از دخانيات ارائه خواهد شد.
احمد نوريان معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران ديروز در مراسم افتتاحيه اين مركز از ضرورت فعاليت مديريت شهري در زمينه هاي رشد فردي و اجتماعي شهروندان سخن گفت و افزود: شهرداري تهران به منظور ارتقاء كيفيت زندگي و تحقق شهر سالم در كنار سلامت جسمي شهروندان به دنبال تأمين سلامت روحي، رواني، اجتماعي و معنوي آنها نيز هست.
نوريان گفت: از آن جايي كه در سنين پايين زندگي از لحاظ فراگيري، قدرت بالايي وجود دارد، اميد مي رود آموزش هاي ارائه شده از طريق اين گونه مراكز در ميان كودكان و نوجوانان از پايايي زيادي برخوردار شود. بنابراين گزارش، شهردار تهران به عنوان سخنران اصلي مراسم افتتاحيه نخستين مركز آموزش مهارت هاي رفتاري كودكان در منطقه 16 گفت: در نظام اسلامي و براساس ديدگاه هاي بلند اسلامي از انسان به عنوان سرمايه اصلي نام برده مي  شود. قاليباف ادامه داد:  از اين ميان بدون شك كودكان و به ويژه دختران به عنوان مادران آينده كه نقش اصلي تربيت نسل هاي آينده را برعهده دارند، مورد توجه اصلي ما در برنامه هاي آموزشي و تربيتي قرار دارند.
شهردار تهران درباره اقدامات انجام شده شهرداري در حوزه اجتماعي و فرهنگي گفت: شهرداري به عنوان يك نهاد اجتماعي مي تواند در كنار كارهاي خدماتي و عمراني نقش جدي و اساسي در مسائل تربيتي و فرهنگي شهر ايفا كند.
وي توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، توجه به كتاب و كتابخواني و توسعه مراكز فرهنگي سينمايي، سالن هاي تئاتر، مراكز ورزشي و مذهبي را در تربيت و آموزش كودكان و نوجوانان به عنوان عامل مهمي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مطرح كرد.
حمل ونقل عمومي نسبت به سال گذشته
بيشتر ساماندهي شده است
بنابراين گزارش، قاليباف در حاشيه مراسم روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران، پاسخگوي سئوالات آنها در زمينه هاي مختلف حوزه مديريت شهري شد.
بر همين اساس، شهردار تهران در پاسخ به سئوالي مبني بر نحوه كنترل كرايه هاي تاكسي در آستانه سال جديد خبر داد و گفت: نرخ جديد كرايه تاكسي سال 86 به شوراي شهر تهران ارسال شده و مطمئنم با اتمام طرح ساماندهي تاكسي ها تا قبل از پايان سال ديگر از لجام گسيختگي نرخ كرايه تاكسي ها، خبري نباشد. وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره معضل تردد تاكسي خالي در سطح شهر گفت: در اين رابطه سازمان تاكسيراني نظارت كافي را انجام مي دهد و اگر گزارشي در اين مورد اعلام شود، رسيدگي خواهد كرد؛ ضمن اينكه اين مشكل بيشتر در تاكسي هاي پلاك نارنجي آن هم به خاطر ساختار غلطي كه از گذشته در فعاليت هاي خود داشته اند، به چشم مي  خورد كه بايد اصلاح شود.
قاليباف با اشاره به اينكه در همه دنيا تاكسي به عنوان وسيله حمل و نقل عمومي محسوب نمي شود خواستار توسعه مترو، اتوبوسراني و ميني بوسراني شد. وي گفت: در تبصره 13 دولت براي سوخت حمل و نقل عمومي توجه ويژه اي داشته است ضمن آن كه طي هفته گذشته توافقاتي بين شهرداري و وزارت كشور در بخش اتوبوسراني و ميني بوسراني انجام گرفته كه اميدواريم هرچه سريعتر جنبه اجرايي به خود گيرد.
شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود افزود: امسال نسبت به سال هاي گذشته در بخش حمل و نقل عمومي ساماندهي بيشتري انجام شده است؛ به طوري كه شهروندان در روزهاي باراني و برفي با مشكلات كمتري روبرو هستند.
شهردار تهران همچنين خصوصي سازي اتوبوسراني را آن گونه كه از حوزه اختيار شهرداري خارج شود، نه به مصلحت شهرداري و نه مردم دانست و توضيح داد: اين كار با رعايت دو نكته قابل اجراست: يكي اينكه اول مديريت را خصوصي كنيم، بعد مالكيت را و ديگري اينكه سياست هاي جبراني را براي اقشار آسيب پذير اجرا كنيم.

آغاز تعويض 35 هزار تاكسي فرسوده در كشور
تردد تاكسي هاي فرسوده
از سال آينده ممنوع است
ايسنا: حدود 35 هزار تاكسي با عمر بالاي 15 سال در 373 شهر شناسايي و طرح تعويض آنها آغاز شد.
جواد صادقي مجد مديرعامل اتحاديه تاكسيراني شهري كشور، افزود: همچنين مالكان 23 هزار دستگاه تاكسي فرسوده ضمن مراجعه، درخواست تعويض خودروهاي فرسوده داشته اند.
به گفته وي، فراخوان رانندگان براي تعويض تاكسي هاي فرسوده، در مرحله اول به صورت داوطلبانه و در فاز بعد طي دعوتنامه اي از سوي سازمانها و واحدهاي تاكسيراني به مالكان انجام خواهد شد.
صادقي مجد تاكيد كرد: از سال آينده از تردد اين خودروها جلوگيري مي شود و مطمئنا در صورت شركت نكردن در اين طرح، مالكان در فرايند سياستگذاري مصرف سوخت نيز دچار مشكلات عديده اي خواهند شد.
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني شهري كشور به تمام مالكان اين خودروها توصيه كرد با توجه به تدابير
اتخاذ شده در تبصره 13 و تسهيلات و يارانه هاي ويژه اي كه دولت براي اولين بار به اين بخش اختصاص داده، بهتر است نسبت به تعويض خودروهاي فرسوده اقدام شود.
وي اعلام كرد: امسال براي نوسازي خودروهاي فرسوده، 2هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات بانكي و 325 ميليارد ريال يارانه در اختيار ناوگان تاكسيراني از طريق اتحاديه تاكسيراني قرار گرفته است كه با انتخاب بانك ملت به عنوان بانك عامل تا به امروز اقدامات لازم انجام شده است.
صادقي مجد به تكاليف اجرايي در مفاد تبصره 13، به واگذاري 15 هزار دستگاه ون اشاره كرد كه به 15 شهر كشور اختصاص خواهد يافت وگفت: در اين هفته با بـرگزاري يـك نمــايشگاه از خــودروهاي ون از سازمانها و واحــدهاي تـاكسـيـراني شهـــرهــاي مــشـــمــول اين طرح پذيرش آغاز خواهد شد تا با توجه به تسهيلات پيش بيني شده درخواستهاي خريد را اعلام كنند.

نرخ كرايه تاكسي ها در روزهاي بارندگي تغيير نمي كند
سما: مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با تاكيد بر اين كه نرخ كرايه تاكسي ها در فصل سرما و روزهاي بارش برف و باران افزايش نيافته و رانندگان تاكسي موظف هستند بر اساس روال روزهاي عادي سال از مسافران كرايه دريافت كنند، تصريح كرد: شهروندان در صورت رؤيت تخلف شماره پلاك رانندگان متخلف را برداشته و به سازمان تاكسيراني گزارش دهند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران حسين تيموري كرماني با اشاره به وضعيت ناوگان تاكسيراني شهر تهران در روزهاي بارندگي افزود: با توجه به بارش برف و باران طي روزهاي اخير در شهر تهران، هماهنگي هاي لازم با سرپرست هاي 444 خط تاكسيراني صورت گرفته تا تاكسي ها با آمادگي بيشتري به جابه جايي مسافران در سطح شهر بپردازند.

نگاه
010152.jpg
رسول آذرگون

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران:
بهشت زهرا فقط تا 2 سال ديگر گنجايش تدفين دارد
مهر: تنها گورستان تهران فقط تا 2 سال ديگر گنجايش تدفين دارد و در صورت وقوع حوادث طبيعي مانند زلزله، ظرفيت خاكسپاري ندارد.
رسول خادم در نشست ساماندهي گورستان هاي تهران كه در خبرگزاري مهر برگزار شد، با اشاره به شرايط ويژه جمعيتي تهران و نياز شديد اين كلانشهر به گورستان هاي جديد گفت: در صورت احداث نشدن گورستان هاي جديد در تهران، در سال هاي آينده جنازه ها بر روي دستمان خواهد ماند.
رئيس كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران با اعلام اينكه طبق مصوبه شوراي شهر تهران بايد با در نظر گرفتن موقعيت هاي جديد نسبت به احداث گورستانهاي جديد اقدام كرد، افزود: به رغم پيگيري هاي به عمل آمده از طريق شورا و شهرداري هنوز هيچ اقدام عملي و اجرايي را شاهد نبوديم.

ركورد يك ميليون
ظاهراً حالا ديگر مي شود گفت سامانه 137 از آب و گل درآمده است و تأثير آن در اداره شهر به خوبي احساس مي شود. علي رضا ربيعي رئيس مركز سامانه مديريت شهري 137 گفت كه از سوم دي ماه سال گذشته تاكنون بيش از يك ميليون از تماس هاي شهروندان با سامانه 137 ثبت شده كه از اين تعداد لكه گيري خيابان ها، روكش آسفالت و نصب سطل مكانيزه بيشترين تقاضاي شهروندان بوده است.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |