شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۳ - Jan 27, 2007
حمله مردم خشمگين
به بيجه هندي در بيرون دادگاه
011946.jpg
اين 2 مرد هندي متهمند كه در جنايتي فجيع حداقل 20 كودك و زن را
پس از آزار و اذيت به قتل رسانده  و اجسادشان را در حومه دهلي دفن كردند

گروه حوادث - 2متهم قتل هاي سريالي حومه دهلي نو كه در جريان تحقيق درباره آن تاكنون اجساد 20 زن و كودك پيدا شده است، روز گذشته پس از خروج از جلسه بازجويي در جلوي دادگاه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
مونيندرسينگ پاندهر كه يك تاجر ثروتمند است و خدمتكار او به نام سورندرا كولي متهمند كه در جريان جنايتي مخوف بيش از 20 زن و كودك را به ويلايي در منطقه فقيرنشين نيتاري در حومه دهلي نو كشانده و بعد از آزار و اذيت به قتل رسانده اند.
ماجراي اين قتلهاي فجيع در ماه دسامبر و هنگامي فاش شد كه اجساد كودكان و زناني كه بعد از آزار و اذيت و قتل دفن شده بودند در كنار خانه ويلايي اين مرد ثروتمند كشف شد.
وقتي در نخستين بررسي ها مشخص شد مقتولان كودكان و زناني از خانواده هاي بسيار فقير هستند كه طي 2 سال گذشته به طور عجيبي ناپديد شده اند اما با وجود گزارش خانواده هايشان به پليس ، ماموران كاري در اين مورد صورت نداده اند ، احساسات عمومي به شدت برانگيخته شد و حتي گروههاي زيادي با حضور در محل كشف اجساد با روشن كردن شمع به ابراز احساسات براي قربانيان حادثه پرداختند.
حمله به مرد جنايتكار
در حالي كه تاجر ثروتمند هندي و خدمتكار او در تمامي بازجويي ها منكر ارتكاب جنايت ها شده اند، روز پنجشنبه هر 2 متهم براي بازجويي به دادگاه قادزيباد در اطراف دهلي نو انتقال يافتند ، اما پس از پايان دادگاه وقتي آنها در حال خروج از دادگاه بودند از سوي گروهي از وكلا و مردم خشمگين كه در بيرون دادگاه در انتظار آنها بودند مورد حمله قرار گرفتند .
به گزارش مطبوعات هند در جريان اين حمله، تاجر ثروتمند
(مونيندرسينگ) بيهوش شد كه ظاهرا بعد از انتقال به بيمارستان وضعيت جسمي وي بهبود يافته است اما خدمتكار وي آسيب جدي نديد.
شبكه هاي تلويزيوني هند ساعاتي بعد از اين درگيري، گزارش هاي كوتاهي از صحنه حمله به اين 2 متهم پخش كردند كه در آنها حمله كنندگان با مشت و لگد دو متهم را كتك مي زدند، در صحنه اي از اين گزارش ها يك مامور پليس در حالي كه خودش را بر روي مرد ثروتمند انداخته بود، سعي مي كرد او را از حمله مهاجمان در امان نگه دارد .
به گفته ساكنان منطقه فقيرنشين نيتاري در حومه دهلي، بيش از 40 كودك در طي 2 سال گذشته در منطقه ناپديد شدند، اما هر بار كه خانواده ها به پليس مراجعه كردند آنها پاسخ دادند كه كودكانشان احتمالا از خانه فرار كرده اند و به زودي بازمي گردند.
در حاليكه خانواده هاي ناپديدشدگان پليس را به كم كاري و عدم انجام وظيفه در اين پرونده متهم مي كنند، گروه ويژه پليسي تحقيقات گسترده اي را در اين باره آ غاز كرده است.

كلاهبردار جوان را شناسايي كنيد
011976.jpg
گروه حوادث- با دستور بازپرس دادگاه عمومي مردي كه متهم به كلاهبرداري، ضرب و جرح، اخذ مال به عنف است تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
اين مرد كه محمدرضا نام دارد با اين اتهامات از سوي پليس تحت تعقيب قرار دارد و رئيس شعبه 1006 دادگاه عمومي و جزايي تهران با صدور دستور قضايي درخواست كرد، در صورتي كه هر يك از شهروندان از مخفيگاه وي اطلاع دارند موضوع را به پليس يا مراكز قضايي
اطلاع دهند.

مسافركشي مرد جوان با خودروي دزدي
گروه حوادث- سارق مسلحي كه با همدستي عموي خود خودروي يك راننده آژانس را به سرقت برده و با آن مسافركشي مي كرد، در رديابي هاي كارآگاهان دايره  يكم اداره آگاهي تهران در خرم آباد دستگير شد.
عصر روز 27 مرداد راننده يك خودرو پژو 405 در حالي كه به شدت مجروح شده بود خود را به كنار جاده فرعي امامزاده داوود رساند و از رهگذران كمك خواست. با گزارش موضوع به پليس و انتقال مرد مجروح به بيمارستان، وي در بازجويي ها مدعي شد پس از آن كه دو مسافر ناشناس، خودروي وي را به مقصد غرب تهران كرايه كرده اند، بعد از رسيدن به مقصد از وي خواسته اند به سمت امامزاده داوود تغيير مسير بدهد كه در بين راه با تهديد اسلحه و بعد از ضرب و جرح وي خودرواش را ربوده اند.
با طرح شكايت اين مرد، تيمي  از كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي پايتخت مسئول پيگيري ماجرا شدند و در بررسي هاي تخصصي دريافتند خودروي مسروقه در خرم آباد است. وقتي كارآگاهان با نيابت قضائي به اين شهرستان رفتند و در تحقيقات خود دريافتند كه يكي از سارقان با معرفي خود به عنوان دانشجو با خودروي مسروقه از مقابل خوابگاه هاي دانشجويي اقدام به مسافركشي مي كند، وي را دستگير كردند.
سرهنگ حسين خوئيني- معاون مبارزه با جرايم جنايي آگاهي پايتخت روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: با انتقال متهم به تهران وي در بازجويي اوليه به سرقت مسلحانه با همدستي عمويش اعتراف كرد و بيان داشت: ساعتي بعد از سرقت خودرو ازيك زن نيز زورگيري كرده و تمام پولهايي را كه همراهش بود با تهديد اسلحه ربوده اند.
با شناسايي همدست اين متهم كارآگاهان متوجه شدند وي به اتهام مالخري در زندان بسر مي برد، با هماهنگي بازپرس پرونده متهم به اداره يكم انتقال يافته و تحت بازجويي قرار گرفت.

قتل به خاطر شباهت به يك شخصيت مشهور
گروه حوادث - مرد جواني كه با حمله به يك ميوه فروشي در خيابان بهار، يكي از كارگران را به قتل رسانده بود، در بازجويي هاي اوليه مدعي شد: چون قيافه ام را مسخره كردند انتقام گرفتم.
ساعت 21 پنجم بهمن ماه، پس از  آنكه مرد جواني با چاقوي بزرگي كه همراه داشت به مغازه  ميوه فروشي در خيابان بهار شمالي رفت، ناگهان به سمت كارگران مغازه حمله ور شد. جوان عصباني لحظاتي بعد در جريان درگيري يكي از كارگران مغازه را با ضربات چاقو به شدت مجروح كرده و با فرياد به تهديد ساير كارگران پرداخت.
با گزارش موضوع به كلانتري 107فلسطين، مأموران پليس با انتقال مرد جوان به بيمارستان، عامل حمله خونين را دستگير كردند اما متأسفانه مرد جوان كه در اثر اصابت چاقو دچار خونريزي شديدي شده بود در مسير انتقال به بيمارستان جان باخت.
سرهنگ مهدي احمدي، رئيس مركز اطلاع رساني ناجا روز گذشته با اعلام خبر اين جنايت گفت: با انتقال متهم به اداره ويژه قتل آگاهي پايتخت، وي درباره انگيزه  خود گفت: چند روز پيش در حال عبور از مقابل ميوه فروشي بودم كه كارگران آن مرا به بهانه شباهت به يك شخصيت مسخره كردند، در حالي كه عصباني شده بودم با آنها درگير شدم ولي آنان مرا كتك زدند، پس از اين حادثه با خريد يك چاقوي بزرگ به قصد انتقامگيري به ميوه فروشي رفتم و با آنها درگير شدم كه اين درگيري با مرگ مرد جوان پايان يافت.

سيل بنزين در بيابان هاي شيراز
واحد مركزي خبر: رئيس شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي شيراز گفت: واژگوني يك دستگاه تانكر نفتكش كه صبح ديروز در مسير شيراز- فيروزآباد رخ داد، باعث جاري شدن بيش از 2 هزار ليتر بنزين در بيابان شد.
محسن شمس الديني افزود: اين تانكر كه ??هزار و ??? ليتر بنزين را از پالايشگاه شيراز به سمت فيروزآباد حمل مي كرد در اثر سهل انگاري راننده در۵كيلومتري بخش كوار از توابع شيراز و در يك منطقه غيرمسكوني واژگون شد، ولي خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشت.

بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي خبر داد:
راز خيانت سياه فاش شد
011973.jpg
گروه حوادث- راز جنايت مرگبار در آپارتماني در خيابان پيروزي تهران، با بررسي هاي تخصصي بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي تهران فاش شد. دراين پرونده زن خيانتكاري با همدستي مرد جواني، همسرش را به قتل رسانده و جسد وي را در خارج شهر به آتش كشيدند.
چند ماه قبل زن جواني درحالي كه وانمود مي كرد بسيار ناراحت و مضطرب است به اداره آگاهي پايتخت رفت و مدعي شد شوهر جوانش چند روزي است كه خانه را ترك كرده و ديگر بازنگشته است. در حالي كه بررسي ها براي يافتن اين مرد آغاز شده بود، چند روز بعد زن جوان بار ديگر به پليس آگاهي رفت و اين بار مدعي شد ردي ازهمسرگمشده اش در شمال كشور پيدا كرده و به نظر مي رسد شوهرش به دليل اختلافي كه با وي داشته، او و كودك 4 ساله اش را رها كرده و زندگي جديدي را در اين شهر شمالي آغاز كرده است. با ادعاهاي زن جوان، قاضي محمدحسين شاملو بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي دستور بررسي هاي بيشتري در اين باره را صادر كرد، اما وقتي برادر مرد ناپديدشده با طرح شكايتي مدعي شد زن برادرش از ناپديدشدن مشكوك وي خبر دارد، بازپرس جنايي دستور داد اين زن به طور ويژه تحت كنترل قرار گيرد.
در جريان همين تحقيقات ويژه بود كه راز ارتباط پنهاني اين زن با مرد جواني كه از دوستان صاحبخانه اش بود فاش شد و به اين ترتيب دستور دستگيري وي و مرد جوان صادرشد. به اين ترتيب كارآگاهان پليس پايتخت چهارشنبه گذشته اين دو متهم را بازداشت كردند.
محمدحسين شاملو بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي تهران روز گذشته با اعلام خبر دستگيري اين دو متهم گفت:آنها اگر چه درابتدا منكر اطلاعي از جنايت بودند، ولي وقتي دريافتند راز ارتباط پنهاني آنان فاش شده چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند و در اين هنگام بود كه آنها اعتراف كردند از مدتي قبل به يكديگر علاقمند شده اند ولي چون شوهر زن جوان را مانعي بر سر ارتباطشان مي ديدند تصميم به قتل او گرفته اند.
بازپرس شاملو افزود: مرد جوان در بازجويي هاي پليسي درباره انگيزه خود مدعي شد: بعد از آنكه زن جوان و همسرش به عنوان مستاجر به خانه دوستم اسباب كشي كرده اند، در رفت و آمد به خانه دوستم با زن جوان آشنا شده و بعد از طراحي نقشه قتل، روزحادثه قبل از بازگشت مقتول به خانه اش به آنجا رفتم و به محض ورودش به خانه او را غافلگير كرده و با ضربات چاقو از پاي درآوردم و پس از آن با همدستي زن جوان، جسد را در بيرون شهر به آتش كشيديم. تحقيقات تكميلي از متهمان زير نظر بازپرس محمدحسين شاملو ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |