شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۳ - Jan 27, 2007
ارزيابي هاشمي رفسنجاني از شرايط كنوني كشور
گروه سياسي خطيب جمعه ديروز تهران، اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بود؛ او در سخنان خود شرايط امروز كشورمان را عادي ندانست و تاكيد كرد كه ايران بايد براي مقابله با يك توطئه وسيع جهاني آماده شود.
در گزارش ايسنا از خطبه هاي نماز جمعه تهران به نقل از هاشمي آمده است:  در اين شرايط تفكيك نيروها و بي تفاوت كردن نيروهاي توانمند كشور به خاطر برخي انحصارگري ها سم مهلكي است و اين كار نبايد صورت گيرد. وي ادامه داد: صلابت ملي امروز بايد حفظ شود و نبايد به كساني كه مي خواهند تفرقه ايجاد كنند اجازه  اظهار وجود دهيم؛ چراكه ملت امروز بايد يكپارچه باشد.
به گزارش مهر، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شرايط امروز تدبير خاص خود را مي خواهد و بايد در زدن حرفها، سنجيده تر صحبت شود و امروز مردم قوي تر از دوران انقلاب هستند و  نيرومند و آگاه تر و باسوادتر هم شده اند و روحانيت قوي تر و محبوب تر است و خيلي چيزها نسبت به آن زمان عوض شده است.
هاشمي رفسنجاني هم چنين با تاكيد بر اين كه بايد جنگ رواني دشمنان را به خود آنان برگردانيم، اضافه كرد: بايد حقيقتا تدبيرمان به اندازه حوادثي كه در اطراف مان است باشد و در اين شرايط كارهاي بزرگي انجام دهيم كه يكي از اين كارها مي تواند حضور دشمن شكن در راهپيمايي 22 بهمن ماه باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري اين  كه در روزهاي داغ انقلاب با چند راهپيمايي در عاشورا و تاسوعا و روزهاي ديگر، رژيم خانه نشين و وادار به عقب نشيني شد ادامه داد: حضور جدي مردم حتما جواب مي دهد. اميدواريم اين پيام در سالگرد پيروزي انقلاب به دشمنان برسد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وضعيت فعلي كشور گفت: بعد از يك دوره شكست هاي مكررازانقلاب اسلامي امروز دشمنان از در ديگري وارد شدند، با چند پرونده به سراغ ما آمده اند و الان در شرايط نسبتا سختي قرار گرفته ايم و آنها در بسيار ي از مراكز جهاني توانسته اند عليه ما رأي جمع كنند.
وي با اشاره به موضوع هسته اي افزود: در موضوع هسته اي به ما زور مي گويند و مي خواهند كه ما از حق قانوني خودمان بگذريم و مي خواهند ما را از تكنولوژي هسته اي محروم كنند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين كه دشمنان برنامه اي براي مجمع عمومي دارند كه مصوبه ديگري عليه ما صادر كنند، اضافه كرد: جنگ عجيبي كه در رسانه ها عليه ايران راه انداختند مي تواند روي هر ملتي اثر بگذارد و يا ارتباطات خارجي آن را به خطر بيندازد. چيزي كه امروز در جريان است برنامه اي است براي اين كه ملت ما را مرعوب كنند و زندگي آنها را تحت تأثير قرار دهند، همچنين سرمايه گذاري و توليد را در كشورمان ضعيف كنند.
معجزه تاريخي
هاشمي رفسنجاني در خطبه  اول نماز جمعه اين هفته  تهران، واقعه  عاشورا را يك معجزه  تاريخي توصيف كرد و گفت: اگرچه تحليل مادي اين معجزه موجود است اما بايد حتماً با كمك مسائل غيبي و الهي اين بحث مهم را جمع بندي كنيم. وي با بيان اين كه امروز بعد از 1400 سال حادثه عاشورا نوتر از روز حدوث آن است، افزود: در حادثه عاشورا هم رويداد طبيعي و تاريخي ديده مي شود و هم مسائل غيرطبيعي و تدبير الهي؛ اما مسائل طبيعي و معمولي مباحثي است كه بيشتر مي شود روي آن تكيه كرد. خطيب نماز جمعه اين هفته تهران شرايط زمان امام حسين ع را تشريح كرد و گفت: در آن زمان و با موروثي شدن خلافت و روي كار بودن يزيد ديگر اميدي براي هيچ كس باقي نمي ماند، اما اباعبدالله راهي باز كرد كه در طول تاريخ انسان هاي حق دوست راه خود را پيدا كنند.

وزير امور خارجه ژاپن:
سياست خارجي
به معناي كاهش مخاطرات است
ايرنا: تارو آسو وزير امور خارجه ژاپن ديروز در سخنراني در مجلس نمايندگان اين كشور گفت: سياست خارجي به معناي آن است كه خطراتي را كه با آن مواجه هستيم به حداقل برسانيم.
آسو كه سخنانش از تلويزيون سراسري ژاپن (ان.اچ.كي) به طور مستقيم پخش مي شد، افزود: سياست خارجي ژاپن تاكنون بر سه محور هم پيماني با آمريكا، همكاري و هماهنگي با جامعه جهاني و اهميت بر توسعه روابط با كشورهاي آسيايي همسايه بوده است.
به گفته آسو، آزادي و شكوفايي نيز حول اين سه محور است.
آسو با اشاره به اين كه هم اكنون در سرزمين هاي اوراسيا كشورهايي هستند كه مشغول تلاش براي گام برداشتن در راه آزادي و مردم سالاري هستند، گفت: ژاپن قصد دارد راه رسيدن به آزادي را گسترده تر كند.
آسو با اشاره به  اين كه روابط ژاپن با آمريكا در سياست خارجي اين كشور نقش مهمي دارد، افزود: ژاپن قصد دارد با همكاري نزديك با آمريكا به چاره جويي مسئله اتمي كره شمالي، بازسازي افغانستان و عراق و نبرد با تروريسم بپردازد.
وي گفت: براي ژاپن كه حدود ??درصد از نفت خود را از خاورميانه وارد مي كند، از ديدگاه امنيت انرژي، صلح و پايداري منطقه خاورميانه مهم مي باشد. آسو همچنين مشاركت فعالانه ژاپن در بازسازي عراق را يك مسئوليت براي توكيو دانسته است.

درخواست انگليس براي مذاكره با ايران
گروه سياسي- در حالي  كه مقامات آمريكايي همچنان تعليق غني سازي اورانيوم از جانب ايران را به عنوان شرط مذاكره با ايران در مورد عراق عنوان مي كنند، روزگذشته سفير انگليس در عراق تاكيد كرد: موضع  انگليس در قبال ايران با موضع گيري آمريكا متفاوت است، ما خواهان مذاكره هستيم و به مذاكرات خود با ايران در خصوص دستيابي به توافقاتي در مورد عراق ادامه خواهيم داد.
به گزارش ايسنا، دومينيك اسكويث، در گفتگو با خبرگزاري كويت گفت: ما اميدواريم دولت ايران دريابد كه روابط  با عراق بايد در راستاي روابط دو دولت باشد و اين همان هدفي است كه ما در جهت دستيابي به آن تلاش مي كنيم.
پيش از اين نيز وزير امور خارجه انگليس گفته بود كه ايران و سوريه هر دو مي توانند در حل مسايل لبنان، عراق و مسئله فلسطين نقش حياتي داشته باشند.
مارگارت بكت چهارشنبه گذشته در برابر پارلمان اين كشور اظهارداشت: ايران و سوريه كشورهايي با اهميت بسيار زياد در منطقه اند و به اين دليل است كه ما تماس هايمان  با آنها را حفظ مي كنيم و هم چنان آرزو داريم اين روابط بر مبنايي بسيار دوستانه تر استوار باشد.
بكت نيز مانند سفير انگليس در بغداد ايران و سوريه را متهم كرد كه خواست جامعه جهاني را ناديده مي گيرند،  اما در عين حال متعهد شد كه به تلاش براي تعامل با آنها به علت اهميت نقش شان در منطقه ادامه دهد.
است كه ما در جهت دستيابي به آن تلاش مي كنيم.

دبيرشوراي عالي امنيت ملي :
موضوع حمله نظامي آمريكا، جنگ رواني است
011958.jpg
ايسنا: دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: موضوع حمله نظامي آمريكا به ايران نوعي جنگ رواني برضد ايران و البته بعيد است ، هرچند نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران آماده هرگونه دفاع از كشور هستند.
علي لاريجاني كه روز پنجشنبه درحاشيه مراسم بدرقه بندربن سلطان، همتاي عربستاني خود با خبرنگاران گفتگو مي كرد، اظهاراميدواري كرد كساني كه ميز مذاكره را ترك كرده اند به ميز مذاكره برگردند، چرا كه مذاكره بهترين راه حل است. وي افزود: ما فعاليت خود را با نظارت آژانس ادامه مي دهيم و رايزني هايمان با كشورهاي مختلف ادامه دارد.
لاريجاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه گفته مي شود قرار است تيم مذاكره كننده  ايران تغيير كند، گفت: من چنين اخباري را تأييد نمي كنم.
دبير عالي شوراي امنيت ملي درباره ممنوعيت ورود 38 بازرس آژانس انرژي اتمي به ايران گفت:اين حق كشورهاست كه در مورد ورود بازرسان به كشور خود اظهارنظر كنند و جمهوري اسلامي ايران نيز براساس حق خود اين اقدام را انجام داده است و مسئله  چندان جديدي نيست.
وي همچنين در مورد مذاكره  ايران با فرانسه و اعزام نماينده  ويژه اي به ايران در ارتباط با اين مسئله گفت:وزراي خارجه  ايران و فرانسه با يكديگر مذاكره و گفت وگو مي كنند و قرار است روزهاي آتي هياتي از اين كشور به ايران بيايد.
علي لاريجاني در پاسخ به سوالي در مورد آخرين وضعيت 5 ديپلمات ايراني ربوده شده در اربيل عراق، گفت:دولت عراق به ما اعلام كرده كه تلاش هايش درجهت آزادي اين افراد ادامه دارد و به ما در اين ارتباط قول هاي مساعد داده است.
وي با رداين ادعا كه دولت عراق در اين ارتباط تعلل كرده است، گفت: من چنين قضيه اي را قبول ندارم و آقاي نوري مالكي به جد پيگير اين مسئله است و در اين ارتباط همانطور كه گفتم قول هاي مساعدي به ما داده است.
دبير شوراي امنيت ملي عربستان نيز پيش از ترك تهران درفرودگاه مهرآباد با اشاره به اينكه حامل پيام پادشاه كشورش براي مقام معظم رهبري بوده است، گفت:
من از سفر به ايران بسيار خرسند هستم و به خصوص امروز خرسندتر شدم كه توانستم با مقام معظم رهبري ديدار كنم و پيام ملك عبدالله پادشاه عربستان را به ايشان تقديم نمايم.
دبيرشوراي امنيت ملي عربستان اظهار داشت:ملك عبدالله در اين نامه تأكيد كرده بود كه بايد جهان اسلام در ارتباط با فتنه گري هاي دشمنان هوشيار بوده و جلوي اين فتنه ها را بگيرد و اجازه ندهد كه دشمنان بين شيعه و سني  اختلاف ايجاد كنند.
بندربن سلطان درپاسخ به سؤالي در مورد نظر كشور عربستان در ارتباط با مسئله  هسته اي ايران گفت:در واقع عربستان سعودي به استفاده از فناوري هسته اي با اهداف صلح آميز تأكيد دارد و اگر شما دقت كرده باشيد در آخرين اجلاس شوراي همكاري خليج فارس اعضا تصويب كردند در مورد كاربرد انرژي صلح آميز هسته اي درارتباط با پزشكي وآموزش بحث و بررسي شود.
وي در ادامه با بيان اينكه استفاده از فناوري هسته يي بايد حساب شده باشد،گفت:در استفاده از اين فناوري بايد مسائل ايمني درنظر گرفته شود و پيش بيني هاي لازم در مورد مشكلات احتمالي آن صورت بگيرد.
دبير شوراي امنيت ملي عربستان افزود: پرونده هسته اي ايران بسيار حساس است و هر چه كمتر راجع به آن صحبت شود كمتر باعث پيچيدگي مسئله خواهدشد.

الهام وزير دادگستري مي شود
011964.jpg
گروه سياسي- غلامحسين الهام به زودي به عنوان وزير دادگستري معرفي خواهد شد.
خبرنگار همشهري كسب اطلاع كرد پس از ديدار اخير رؤساي قواي قضاييه و مجريه، بر سر معرفي سخنگوي دولت و رئيس دفتر رئيس جمهور توافق شده است.
الهام پس از درگذشت كريمي راد وزير فقيد دادگستري، از سوي رئيس جمهوري به عنوان سرپرست وزارت دادگستري معرفي شده بود.
خبرهاي دريافتي حاكي است كه احتمالاً الهام با حفظ سمت سخنگويي، وزير دادگستري خواهد شد.
از مسعود زريبافان (دبير سابق هيات دولت) و صادق محصولي (مشاور عالي رئيس جمهوري) به عنوان گزينه هاي پيشنهادي براي رياست دفتر رئيس جمهوري ياد مي شود. هنوز نهاد رياست جمهوري درباره صحت اين خبر، اظهارنظر رسمي نكرده است.
ناظران سياسي، عملكرد غلامحسين الهام در دفتر رئيس جمهوري را مثبت ارزيابي مي كنند.
سخنگوي دولت در آخرين اظهار نظر خود درباره وضعيت وزير دادگستري در روز سه شنبه گفته بود: ما منتظر هستيم رئيس قوه قضائيه فردي را براي اين سمت به رئيس جمهوري پيشنهاد دهند تا رئيس جمهور نيز بعد از بررسي آن فرد را براي رأي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي معرفي كنند و هنوز در اين راستا رئيس قوه قضائيه فردي را به رئيس جمهور معرفي نكرده اند.
به موجب اصلژ يك صد و شصتم قانون اساسي، وزير دادگستري از ميان كساني كه رئيسژقوه ژقضائيه به رئيسژجمهوري پيشنهاد ميژكند، انتخاب ميژگردد.

سيد محمد خاتمي:
پرهيز از عملكرد احساسي لازمه حل بحران هسته اي است
011961.jpg
ايرنا: سيد محمد خاتمي رئيس مركز بين المللي گفت وگوي تمدن ها در اجلاس مجمع جهاني اقتصاد در داووس گفت:  در حال حاضر حل موضوع هسته اي ايران عميقاً به بردباري، درك و پرهيز از عملكردهاي احساسي نيازمند است.
وي با فراخواندن طرف هاي درگير در موضوع هسته اي ايران به خويشتنداري افزود: اميدوارم طرف هاي درگير به قدر كافي در تصميم گيري هاي خود خوب عمل كنند.
رئيس جمهور پيشين ايران كه در نشستي با عنوان عراق و آينده خاورميانه سخن مي گفت با اشاره به نتيجه بررسي هاي گروه موسوم به بيكر- هميلتون خاطرنشان كرد: به جاي هر نوع تنش، بهتر است آمريكا با ايران و سوريه درباره عراق گفتگو و همكاري كند.
نشست 4 روزه داووس از روز چهارشنبه با حضور 2400 ميهمان از كشورهاي مختلف جهان آغاز به كار كرده است.
سيد محمد خاتمي براي دومين بار در اين همايش شركت مي كند. وي در سال 2004ميلادي سخنران افتتاحيه اين همايش بين المللي بود.

برنامه مراسم عزاداري محرم در حسينيه امام خميني
012018.jpg
گروه سياسي- مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسينع با حضور رهبر فرزانه انقلاب از امشب به مدت 6 شب در حسينيه امام خميني ره تهران آغاز مي شود. در اين مراسم كه با نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت الله خامنه اي آغاز مي شود، خطيبان و مداحان به ذكر مصائب و زواياي مختلف نهضت حسيني مي پردازند. جدول برگزاري مراسم مذكور بدين شرح است:

دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي:
حمله نظامي به ايران فاجعه باراست
گروه سياسي- دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي حمله  نظامي احتمالي به تأسيسات هسته اي ايران را فاجعه بار دانست.
به گزارش ايسنا محمد البرادعي كه در اجلاس جهاني اقتصاد درداووس سوئيس سخن مي گفت با تأكيد برآنكه حمله نظامي فقط اراده  تهران براي آنچه وي توليد سلاح هسته  اي خواندرا تقويت مي كند، گفت: مذاكراتي كه اين بار نه فقط قدرت هاي جهاني بلكه همه كشورهاي منطقه در آن شركت داشته باشند بهترين راه رسيدن به يك مصالحه است والبته آمريكا نيز بايد وارد اين تعامل شود. البرادعي افزود: اميدوارم صحبت درباره  گزينه نظامي را متوقف كنيم و بر يافتن يك راه حل متمركز شويم.
نامه آژانس به ايران
پس ازآنكه ايران ورود 38 بازرس آژانس بين المللي انرژي اتمي به درون مرزهاي خود را ممنوع اعلام كرد، اين نهاد بين المللي با ارسال نامه اي خواستار آن شده است كه اجازه ورود بازرسان مذكور به ايران دوباره صادرشود. مليسا فلمينگ سخنگوي آژانس اعلام كرد: آژانس بين المللي انرژي اتمي از مقامات ايران خواسته است از اين تصميم صرف نظركنند. همچنين گفت: يكي ازديپلمات هاي آژانس كه نامي ازوي برده نشده است ضمن اشاره به اينكه هيچ كشوري تاكنون از پذيرش اين تعداد بازرس به يك باره خودداري نكرده است،گفت، اين اقدام به حل مسايل كمك نخواهد كرد.
درخواست بركناري شارليه
درهمين حال ايرنا گزارش داد نمايندگي ايران در آژانس روز گذشته درواكنش به ارسال نامه اي از سوي ايران به آژانس مبني براينكه سرپرست بازرسان آژانس درايران به نام شارليه نيزدرفهرست بازرسان ممنوع الورود قراردارد، اين موضوع را جديد ندانست.
يك عضو ارشد نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه گفت: قبلا رسماً درخواست شده بود كه شارليه از ليست بازرسان حذف شود و هيچ گونه دخالتي در پرونده هسته اي ايران نداشته باشد. به گفته وي، اين موضوع با آژانس هماهنگ شده است.
خبرگزاري فرانسه به نقل از اين ديپلمات نوشته است كه مقامات بلندپايه ايران حتي با البرادعي مديركل آژانس تماس گرفته و خواستار بركناري شارليه شده اند.
حق قانوني ايران
همچنين مهرنيز گزارش داد يكي از مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه ايران حق دارد تا از ورود برخي بازرسان به خاك خود ممانعت به عمل آورد. اين مقام آژانس كه خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با روزنامه الحيات با تأكيد براينكه تصميم ايران قانوني و عادي است، گفت: درعين حال درصورت تكرار، شوراي حكام آژانس براي اطلاع از انگيزه اين اقدام، مسئله را بررسي خواهد كرد.

اخبار كوتاه
دولت: هيأت وزيران چهارشنبه به رياست دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور تشكيل جلسه داد. در اين جلسه تعدادي از پيشنهادهاي دستگاه هاي اجرايي مطرح، بررسي و در خصوص آنها تصميم گيري شد.
قوه قضائيه: رئيس سازمان بازرسي كل كشور دستورالعمل تشكيل شوراي راهبردي و كميسيون هاي علمي و تخصصي را صادر كرد. بر اساس دستور علي نيازي، شوراي راهبردي و كميسيونهاي علمي و تخصصي به منظور بهره گيري از دانش تخصصي و تجارب مديريتي افراد صاحب نظر در كشور و همچنين براي افزايش توان علمي و ارتقاي سطح كيفي نظرات كارشناسي تشكيل شده و در آن اهداف، سياست ها، خط مشي ها و رويكردهاي كلان سازمان بازرسي كل كشور مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. اين شورا با حضور رئيس، قائم مقام، معاونين و رئيس مركز پژوهش و برنامه ريزي سازمان بازرسي كل كشور و همچنين 5 نفر از نخبگان مجرب و صاحب نظر در امور حكومت داري و علوم استراتژيك به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.
سياست خارجي: به نوشته مطبوعات ايتاليا، پاپ بنديكت شانزدهم احتمالاً در آينده نه چندان دور از ايران ديدار به عمل خواهد آورد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آپي كام، اين دعوت در 8 ژانويه در جريان ديدار پاپ با سفيران كشورهاي خارجي، از سوي محمدجواد فريدزاده، سفير ايران نزد واتيكان، به طور شفاهي مطرح شده و به  نظر مي رسد كه پاپ نيز با آن موافقت كرده است.
وزارت كشور: معاون سياسي وزارت كشور گفت: تجميع 2 انتخابات مجلس و رياست جمهوري با قانون اساسي مغايرت دارد كه اين موضوع هم بسيار صراحت دارد. سيد مجتبي ثمره هاشمي تصريح كرد: تجميع از جهاتي مثبت است و از جهاتي نقص دارد، اولين مسئله اين است كه با قانون اساسي مغايرت دارد، شوراي نگهبان اين موضوع را تاييد نمي كند چون صراحت دارد و مخالفت اين موضوع با قانون اساسي واضح است. وي درباره آمادگي وزارت كشور براي برگزاري همزمان دو انتخابات رياست جمهوري و مجلس خاطر نشان كرد: ما مجري قانون و خادم ملت هستيم در واقع هر چه مصوب قانون باشد ما آمادگي اجراي آن را داريم و هميشه تابع قانون هستيم.
انقلاب: نماينده  ولي فقيه در خراسان گفت: پرداختن به رابطه  عاطفي و معرفتي با نوجوانان و جوانان، بايد مهم ترين اولويت برنامه هاي دهه  فجر باشد. آيت الله واعظ طبسي، افزود: بايد براي افكار عمومي تبيين شود كه چه اتفاقي در اين كشور افتاده و چه حادثه  مهمي را گرامي مي داريم. توليت آستان قدس رضوي بر مشاركت حداكثري مردم در برگزاري مراسم گراميداشت دهه فجر، تاكيد كرد و افزود: بايد بخشي از ابتكار عمل را به مردم سپرد و آنها را در مراسم و برنامه ها مشاركت بيشتري داد تا اين گونه تلقي نشود كه تنها دستگاه هاي دولتي برگزاركنندگان مراسم هستند.
وزارت خارجه: سفارت جمهوري اسلامي  ايران در لندن روز پنج شنبه با ارسال نامه اي براي روزنامه ديلي تلگراف به گزارش ادعائي روز چهارشنبه اين نشريه درباره همكاري كره شمالي با ايران براي انجام آزمايش هسته اي اعتراض كرد. حميد بابايي دبير اول سفارت در اين نامه نوشته است: سفارت جمهوري اسلامي  ايران در لندن اتهامات بي اساس ديلي تلگراف را تكذيب مي كند و اعتقاد دارد چنين گزارش هاي بي پايه اي تنها با هدف منحرف كردن افكار عمومي از عملكرد مثبت ايران در مسئله هسته اي و حقوق ايران بر اساس معاهده منع گسترش هسته اي منتشر مي شوند.

باشگاه احزاب
ايسنا: دبيركل حزب اعتماد ملي يكي از مهمترين عوامل تعالي، ترقي و موفقيت هر جامعه اي را مطبوعات دانست. مهدي كروبي طي سخناني در مراسم اولين سالگرد انتشار روزنامه اعتماد ملي افزود: نقدهاي مطبوعات منطقي و مستدل كه در چهارچوب قوانين كشور، ديدگاه هاي مطرح در جامعه را منعكس كرده و تفاسير مترقيانه داشته باشند، در هر جامعه اي مطمئناً بهترين بركت و ثمر را خواهد داشت و بيشترين استفاده را افرادي مي برند كه به آنها نقد مي شود.
مهر: دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي با اشاره به انتخابات 24 آذر، گفت: بعضي دوستان در تشكل هاي ديگر، احساس مي كردند در انتخابات به تنهايي توان جذب همه آراي مردم را دارند، بعضي از شعار همه باهم به شعار همه بامن رسيدند. محمد نبي حبيبي در پاسخ به اين سؤال كه آيا بين اصولگرايان مرزبندي به نام منتقدين و موافقين دولت وجود دارد؟، گفت: اگر دولت را در تقسيم بندي افكار اصلاح طلب و اصولگرا در جامعه مورد قضاوت قرار دهيم، 100درصد احمدي نژاد، متعلق به جناح اصولگرايان است و ما معتقديم كه تشكل هاي اصولگرا، يك پشتيباني اصولي از دولت دارند.
همشهري: خانه احزاب ايران در نامه اي سرگشاده به رئيس جمهوري، نسبت به اظهارات برخي اعضاي دولت درباره نقش احزاب در كشور انتقاد كرد. در اين نامه آمده است: گروه ها و احزاب سياسي از آن جا كه وظيفه خطيري در تحكيم مشروعيت و مقبوليت نظام جمهوري اسلامي براي خود قائل هستند، از هر گونه نقدي كه بر عملكرد آنها وارد شود، صميمانه استقبال مي كنند؛ اما در مقابل اتهامات بي پايه و اساس كه با هدف تخريب اصل تحزب و نهايتاً حذف جمهوريت نظام صورت مي گيرد، قاطعانه خواهند ايستاد.
ايسنا: مجيد انصاري، عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: بهاي سنگيني بابت انقلاب اسلامي داده شده و استقلال ايران به بهاي خون هزاران شهيد به دست آمده لذا نفس نگراني يك امر طبيعي براي دلسوزان نظام، گروه هاي مرجع و سياسي است. در جلسه اي كه عده اي از كارشناسان و نخبگان خدمت كروبي داشتند و قبلاً نيز از اين جلسات خدمت جناب آقاي خاتمي و هاشمي بود، به دور از هياهوي تبليغاتي و جنجال سياسي نگراني ها در عرصه هاي اقتصادي، روابط بين الملل، مسايل سياسي امنيتي و اجتماعي فرهنگي مطرح مي شود. كارشناسان حرف هايشان را مي زنند و سعي مي كنند راهكارهايي را پيدا كنند و اين نگراني ها به همراه راهكارها خدمت مسئولان ارشد كشور انعكاس پيدا مي كند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |