شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۸ - Feb 17, 2007
صفحه آخر
Front Page

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
خداوند رشوه دهنده و رشوه گير را با آنكه ميان آنها واسطه مي شود، لعنت كند.
نهج الفصاحه، حديث 2230
امروز با حافظ
محصول دعا در ره جانانه نهاديم
ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم
اين داغ كه ما بر دل ديوانه نهاديم
در خرمن صد زاهد عاقل زند آتش

آب و هوا
014337.jpg

عكس روز
014340.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه‎/ ناتاليا كولشنيكووا
پنجشنبه گذشته شهر مسكو، نخستين بارش سنگين برف را در زمستان سال جاري تجربه كرد. عكس، يكي از بلوارهاي مركزي مسكو را نشان مي دهد.

در شهر چه خبر
محدوديت
در جاده چالوس
وزارت راه و ترابري اعلام كرد: در مسير كرج- چالوس، از امروز تا هشتم اسفند ماه سال جاري، شنبه تا سه شنبه شبها بين ساعات 20 تا 7 صبح روز بعد، رفت و آمد وسايل نقليه در تونل اميركبير، يك طرفه خواهد بود. مركز اطلاعات راههاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وزارت راه و ترابري، اعلام كرد كه اين تصميم به منظور انجام عمليات تكميلي و راه اندازي سيستم روشنايي، تهويه و كنترل هوشمند تونل اميركبير واقع در مسير كرج چالوس گرفته شده است. در اين اطلاعيه از رانندگان وسايل نقليه اي كه قصد عبور از اين مسير را دارند، خواسته شده كه ضمن توجه به علايم و رعايت نكات ايمني، از محدوده اجراي عمليات عبور كنند.

دسترسي به اينترنت
در حالي كه برخي كاربران تهراني براي افزايش ميزان سرعت اينترنت مشغول چانه زني هستند، كاربران نقاطي از كشور براي دسترسي نداشتن به آن گلايه دارند. براي نمونه شماري  از شهروندان خراسان شمالي خواستار رسيدگي مسئولان به فراهم ساختن زمينه برقرار شدن ارتباط اينترنتي خود هستند. به عنوان مثال شهر صفي آباد در شهرستان اسفراين به شبكه اينترنت دسترسي ندارد. در اين استان فقط شهرهاي بزرگ مثل بجنورد، شيروان و اسفراين از سامانه ديتاي راه اندازي شبكه اينترنت برخوردارند. استان خراسان شمالي ??? هزار نفر جمعيت دارد.

نانواها ي متخلف
?? نانوايي متخلف در شهرستان شاهرود به جريمه نقدي محكوم شدند.
اين نانوايي ها به علت قاچاق ??? كيسه آرد و كم فروشي به ?? ميليون و ??? هزار ريال جريمه نقدي محكوم شدند. پايين بودن كيفيت نان در اين شهرستان نارضايتي خريداران را در پي داشته است. همچنين صاحبان ?? نانوايي متخلف در شهر كلاله جمعاً به پرداخت ? ميليون و ??? هزار ريال جريمه نقدي محكوم شدند. تخلف صاحبان اين نانوايي ها در زمينه ارايه نان نامرغوب به مشتري، رعايت نكردن بهداشت در تهيه نان، كم فروشي، جابه جايي و فروش آرد سهميه اي و استفاده از جوش شيرين بوده است. شهرستان ??? هزار نفري كلاله در شرق استان گلستان قرار دارد.

لاستيك زمستاني
با وجود اشباع بازار لاستيك خودرو بايد علت صاف بودن لاستيك برخي خودرو ها و سرسره  بازي زمستاني  آنها را جويا شد. در حال حاضر لاستيك پرايدي توليد داخل هر جفت ??? تا ??? هزار ريال و نوع وارداتي آن با همان كيفيت بين ??? تا ??? هزار ريال به فروش مي رسد. توزيع كنندگان به دليل اين كه در تهيه لاستيك هاي وارداتي نيازي به سپرده گذاري ندارند و همچنين با فروش آنها سود موردنظر تامين مي شود، بيشتر تمايل به توزيع لاستيك هاي وارداتي دارند.

آب سالم
بالا رفتن تقاضا ي مردم براي دستگاه هاي تصفيه آب، انواع خارجي اين وسايل را به بازار كشانده  است اما علي اصغر قانع معاون نظارت بر بهره برداري شركت آبفا كشور معتقد است: آب تمام منابعي كه در كشور به شبكه شرب تزريق مي شود از لحاظ كيفيت، مناسب، بهداشتي و استاندارد است . با اين وجود آب هاي زيرزميني در برخي از نقاط كشور داراي آلايندگي هايي است كه به مرور زمان و حوادث موردي صورت مي گيرد . در برخي از شهرها مثل كردستان برخي از چاه هاي آب مشكل داشته و داراي فلزات سنگين بودند كه به دليل ناتواني در سالم سازي آب، آن چاه ها از مدار خارج شدند.

تلويزيون
014367.jpg

مسابقه با جايزه‎/۲۶
كشت برنج
در كدام يك از اين استان ها برنج كشت نمي شود؟
A) مازندرانC) اصفهان
B) گيلانD) كرمان
نحوه شركت در مسابقه: شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A، B، C و D را حداكثر تا ساعت 18 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 09122029165 اس ام اس كنند. به حساب 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان با حذف 3 رقم آن (و جايگزين علامت * به جاي رقم هاي حذف شده) فردا در روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند. (علت قرار دادن * به جاي رقم ها، جلوگيري از مزاحمت هاي احتمالي است.)
شماره تلفن برندگان مسابقه 25
014358.jpg


فرهنگسرا
نمايش هاي مذهبي
فرهنگسراي طبيعت با هدف اشاعه فرهنگ مذهبي در بين جوانان و نوجوانان اقدام به اجراي نمايش هاي خياباني از تاريخ 30 بهمن تا 5 اسفند ماه كرده است. اين نمايش ها داراي مضامين مذهبي و زمان برگزاري آن از ساعت 16 تا 17 در فضاي باز فرهنگسرا است. علاقمندان مي توانند براي تماشاي اين نمايش ها به نشاني فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي طبيعت مراجعه كنند و يا با شماره 77326777 تماس بگيرند.

دم صبح در خانه فيلم نور
فيلم سينمايي دم صبح ساخته حميدرضا رحمانيان با بازي حسين ياري ، ذبيح افشار ، هدي ناصح ، آتش تقي پور و فيلمبرداري بايرام فضلي فردا ساعت 16 در موزه امام علي به نمايش در مي آيد. اين فيلم مضموني اجتماعي دارد و روايتي از يك محكوم به مرگ سرگردان ميان خوف و رجا است كه انتظار صبحي را مي كشد كه او را مي بخشند يا اعدام مي كنند. نشست نقد و بررسي فيلم بعد از نمايش با حضور حميدرضا رحمانيان كارگردان، جهانبخش نورايي منتقد سينما و ديگر عوامل فيلم، برگزار مي شود.

نقاشان سالمند
سالمندان در كانون نقاشي فرهنگسراي سالمند، نقاش مي شوند. كانون نقاشي سالمند با هدف مديريت اوقات فراغت سالمندان و همچنين گسترش هنرهاي تجسمي روزهاي يكشنبه از ساعت 10تا۱۲ برگزار مي شود. علاقمندان براي ثبت نام و يا كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: ميدان امام حسين، خيابان 17شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 2-33302590 تماس بگيرند. همچنين خانه فرهنگ مهرآور با هدف توانمندسازي بانوان در امر مديريت خانه و كمك به اقتصاد خانواده، دوره هاي آموزش خياطي را برگزار مي كند. هنرجويان در اين دوره آموزشي با انواع برش، نازك دوزي، ضخيم دوزي و دوخت لباس بچگانه با الگو آشنا مي شوند. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: خيابان خاقاني، نبش مهديه دوم، پلاك 5 مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 77431025 تماس بگيرند.

سكه، طلا و ارز
014364.jpg

بازار
014361.jpg
كارت دعوت براي خودرو هاي خارجي

گويا كسادي بازار خودرو  هاي داخلي حكم كارت دعوت براي توليدات خارجي را داشته است؛ به طوري كه آمار ها نشان مي دهد واردات خودرو طي 10 ماهه سال جاري 132 درصد افزايش يافته است.
طي اين مدت 21 هزار و 174 دستگاه خودرو به ارزش 1/373 ميليون دلار واردات قطعي صورت گرفته در حالي كه طي مدت مشابه در سال۸۴ حدود 9 هزار و 117 دستگاه خـودرو به ارزش 213 ميليون دلار واردات قطعي صورت گرفته بود. از سوي ديگر تعرفه واردات خودرو در سال گذشته 100 درصد بوده كه در سال جاري انواع خودروي سبك با نرخ تعرفه 90 درصد وارد كشور مي شود. مسئولان اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو همچنان در مورد كاستي هاي خدمات پس از فروش خودرو هاي خارجي و فروش توليدات سال هاي پيش به عنوان آخرين مدل، به خريداران هشدار مي دهند.

آلودگي هواي تهران
014334.jpg
شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱
داستانك
نوه
با منزل دخترم تماس گرفتم. دلتنگ شنيدن صداي نوه 2 ساله ام بودم. خودش گوشي را برداشت و تا صدايم را شنيد با شيرين زباني گفت: الو، الو بابايي، صدا نمي آد. و گوشي را گذاشت. بلافاصله مادرش گوشي را برداشت و بعد از احوالپرسي پرسيدم: پس چرا وروجك گوشي را قطع كرد؟ دخترم گفت:  داشت تلويزيون نگاه مي كرد، نمي خواست از برنامه كودك عقب بمونه.
اكبر عليزاده اعتمادي
گشتي در دنياي خبرها
۳ هفته سكسكه پياپي
فلوريدا: يك دختر 15 ساله در فلوريداي آمريكا بيش از 3 هفته است كه سكسكه مي كند و پزشكان قادر به متوقف كردن سكسكه هاي وي نيستند. در طول اين مدت اين دختر خانم تمام تدابير توصيه شده براي قطع شدن سكسكه اش از جمله حبس كردن نفس، نوشيدن پياپي آب، نفس كشيدن داخل كيسه پلاستيكي و قرار دادن شكر زير زبان را آزمايش كرده اما نتيجه اي در بر نداشته است. حتي چند نفر بارها وي را ترسانده اند اما باز هم سكسكه قطع نشده است. پزشكان براي حل اين معما حتي به آزمايش خون، سي تي اسكن و گرفتن ام آر آي نيز متوسل شدند اما فايده اي نداشت. جالب اين كه اين دختر نوجوان در حين خواب سكسكه نمي كند. به هر حال مادر وي از طريق رسانه هاي گروهي از مردم براي متوقف كردن سكسكه دخترش كمك طلبيده است.
۶۰ ساعت ترانه براي شوهر
سئول: يك خانم 52 ساله در كره جنوبي براي اين كه شوهر بيمار خود را شاد كند نزديك به 60 ساعت به صورت پياپي برايش ترانه خواند. به گفته افرادي كه شاهد اين ركوردشكني بودند اين خانم به مدت 59 ساعت و 48 دقيقه به طور مدام ترانه خواند كه ركورد جهاني اين اقدام را كه 59 ساعت و 12 دقيقه بود بهبود بخشيد. البته وي هر 50 دقيقه يكبار به مدت 10 دقيقه استراحت مي كرد و از ميان 1014 ترانه اي كه آماده كرده بود، 979 ترانه خواند. شوهر اين خانم تومور مغزي دارد.
۴۷ سال رانندگي بدون گواهينامه
آمستردام: راننده 62 ساله هلندي كه به مدت 47 سال بدون گواهينامه، رانندگي مي كرد سرانجام به دام پليس افتاد. وي در تمام اين مدت در حالي كه فاقد گواهينامه رانندگي بود به رانندگي مي پرداخت و هر بار كه پليس از وي گواهينامه مي خواست، به دليل شباهت به برادرش، گواهينامه وي را نشان مي داد.
غافل از جهت حركت خودروها
استكهلم: چندي پيش يك پيرمرد 79 ساله در سوئد به جرم اين كه در خلاف جهت حركت خودروها در خيابان رانندگي مي كرد دستگير شد. اما وي در دادگاه مدعي شد با توجه به اين كه بيش از 40 سال است در خيابانها رانندگي نكرده اطلاع نداشت كه از سال 1967 به بعد جهت حركت خودروها در خيابانهاي سوئد از چپ به راست تغيير كرده است. به همين دليل وي با خودرواش از سمت چپ خيابان حركت كرد و براي ساير رانندگان دردسرساز شد. به هر حال قاضي پرونده ادعاي اين پيرمرد را كه در دهكده زندگي مي كند پذيرفت و جريمه نقدي برايش در نظر گرفت.
فوتبال تا 50 سالگي
توكيو: كازو يوشي ميورا بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ژاپن تا چند روز ديگر 40 ساله خواهد شد. وي كه يكي از بهترين بازيكنان تاريخ فوتبال اين كشور به شمار مي آيد در اواسط دهه 1990 روانه تيم جنوا ايتاليا شد اما در نخستين بازي خود براي اين تيم ايتاليايي بيني اش شكست و يك سال بعد از اين تيم جدا شد. وي كه در 91 بازي براي تيم ملي ژاپن 56 گل به ثمر رسانده مدتي در ليگ استراليا بازي كرد و هم اكنون عضو تيم دسته دومي يوكوهاما است. با اين وجود رئيس فدراسيون فوتبال ژاپن از وي خواسته بار ديگر به تيم ملي بازگردد و تا سن 50 سالگي به فوتبال ادامه دهد. پيرترين بازيكني كه در بالاترين سطح باشگاهي انگليس، فوتبال بازي كرد، سر استنلي متيوز از انگليس بود كه تا سن 42 سالگي براي تيم ملي كشورش و تا 50 سالگي در رقابتهاي دسته اول اين كشور بازي مي كرد.
بارش برف پس از 63 سال
كاتماندو: براي نخستين بار پس از 63 سال در شهر كاتماندو پايتخت نپال برف باريد. با آن كه بارش برف تنها چند دقيقه ادامه داشت اما بسياري از مردم اين شهر 5/1 ميليون نفري به خيابانها ريختند و با تعجب به آسمان خيره شدند. با آن كه قله اورست بلندترين قله جهان در كشور نپال واقع است اما مردم شهر كاتماندو از 63 سال قبل، بارش برف را تجربه نكرده بودند.
زندگي مسالمت آميز سگ و گربه
مادريد: همواره مي گويند گربه ها و سگ ها با هم دشمني دارند اما يك گربه مادر سرپرستي يك توله سگ 6 روزه را بر عهده گرفته است. داستان از اين قرار بود كه سگ ماده پس از به دنيا آوردن توله سگ، فرزندش را طرد كرد و حاضر نشد از آن نگهداري كند. به همين دليل صاحب اين سگ چند روز از توله سگ نگهداري كرد اما چون خسته و درمانده شده بود اين توله سگ را در كنار گربه مادر قرار داد كه خود چند روز پيش۴ بچه گربه به دنيا آورده بود. جالب اين كه گربه مادر از اين توله سگ مانند 4 فرزند تازه متولد شده خود نگهداري مي كند و توله سگ در كنار بچه گربه ها زندگي مسالمت آميزي دارد.

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |
|   بين الملل    |    فرهنگ و آموزش    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    داخلي    |    شهري    |
|   ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |