شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۸ - Feb 17, 2007
حوادث
Front Page

سقوط بالگرد در درياچه مهارلو
عمليات جست و جو براي يافتن اجساد
014319.jpg
014322.jpg
گروه حوادث- اجساد 3 سرنشين بالگرد شركت ملي نفت ايران كه در درياچه نمك مهارلوي شيراز سقوط كرده بود، از درياچه بيرون كشيده شد.
اين بالگرد كه در اجاره سازمان زمين شناسي بود، صبح پنج شنبه از شيراز به مقصد گل گهر سيرجان به پرواز درآمده بود اما 10 دقيقه بعد ارتباط آن با فرودگاه شيراز قطع شد. مدير كل سياسي انتظامي استانداري فارس در توضيح حادثه سقوط بالگرد گفت: در جريان اين سقوط، خلبان و 2 نفر از عوامل فني پرواز جان باختند.
غلامعباس زارعي افزود: اين بالگرد ساعت 8 و 55 دقيقه صبح پنج شنبه از شيراز به مقصد گل گهر سيرجان در استان كرمان به پرواز درآمد، اما 10 دقيقه پس از پرواز ارتباط آن با فرودگاه شيراز قطع شد. وي گفت: پس از قطع تماس، جستجو براي يافتن بالگرد به وسيله چند فروند بالگرد ديگر آغاز شد و سرانجام در ساعت 15 و 45 دقيقه با استفاده از تماس ها و اطلاعات مردمي محل سقوط اين بالگرد شناسايي شد.
زارعي افزود: لاشه بالگرد حادثه ديده كه متعلق به شركت ملي نفت و در اجاره سازمان زمين شناسي بود در درياچه مهارلو در شرق شيراز پيدا شد. وي گفت: گروه امداد رساني هلال احمر و اورژانس شيراز با يك فروند بالگرد و 2 آمبولانس در ساعت 16 به محل سقوط رسيدند و پس از 2 ساعت تلاش اجساد جان باختگان را از درون آب بيرون كشيده و به شيراز منتقل كردند. در همين حال دبير ستاد حوادث غيرمترقبه  استان فارس نيز با اشاره به اين كه علت حادثه بر اساس فرضيات اوليه، نقص فني است گفت: پرسنل بالگرد سقوط كرده، ماموريت داشتند اين بالگرد را از شيراز به منطقه گل گهر سيرجان انتقال دهند.
حميد تقي زاده گفت: در اين حادثه خلبان علي اكبر رنجبر، عليرضا شادمهر و حسين قاسمي جان باختند و تلاش براي مشخص شدن علت اصلي سقوط اين بالگرد. ادامه دارد.

شاه كليدي براي سرقت از خودروهاي مدل بالا
014325.jpg
گروه حوادث- سارق سابقه داري كه تاكنون به 43 فقره سرقت اعتراف كرده است، ادعا مي كند پيچ گوشتي عجيبي ساخته است كه با آن مي تواند در صندوق عقب تمامي خودروها را باز كند.
عصر 17 بهمن هنگامي كه ماموران پايگاه يكم آگاهي تهران در اطراف ميدان تره بار نياوران به مرد معتادي كه در اطراف خودروهاي مدل بالا پرسه مي زد مشكوك شده و به بازرسي بدني وي پرداختند، در داخل جيب هاي او شيئي شبيه پيچ گوشتي پيدا كردند كه شكل عجيبي داشت .
با انتقال اين مرد به آگاهي شميران وي در بازجويي ها به كارآگاهان گفت: از مدتي قبل توانستم يك نوع پيچ گوشتي اي بسازم كه با آن مي توانم در صندوق عقب تمامي خودروها را باز كنم.
بعد از ساخت اين شاه كليد، در پاركينگ هاي مناطق شمال تهران پرسه مي ‍زدم و خودروهاي مدل بالا را تحت نظر مي گرفتم و وقتي رانندگان آنها بعد از پياده شدن از خودرو كيف دستي و سامسونت خود را براي امنيت بيشتر در صندوق عقب خودرو گذاشته و دنبال كار خود مي رفتند، به سراغ خودرو رفته و در فرصتي مناسب با باز كردن در صندوق عقب دست به سرقت پول و اموال با ارزش زده و به سرعت متواري مي شدم.
سرهنگ سلطاني- رئيس اداره مبارزه با سرقت اداره آگاهي تهران- با اعلام اين خبر گفت: سارق حرفه اي در بازجويي ها تاكنون به ارتكاب 43 فقره سرقت با اين پيچ گوشتي عجيب اعتراف كرده كه همگي از خودروهاي مدل بالا و در مناطق شميران، وليعصر و قيطريه بوده است.
رئيس اداره مبارزه با سرقت اداره آگاهي تهران ادامه داد: ارزش تقريبي اموال مسروقه 14 ميليون تومان برآورد مي شود.
به گفته وي، متهم در حال حاضر با قرار در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي در اين خصوص صورت گيرد و كساني كه به اين روش مورد سرقت قرار گرفته اند مي توانند براي طرح شكايت خود به پايگاه يكم اداره آگاهي مراجعه كرده و يا با شماره تلفن 22291456 تماس بگيرند.

دزد گير خودرو
محموله مخدر را لو داد
مشهد خبرنگار همشهري : قاچاقچي مواد مخدر وقتي در راه  آهن مشهد مورد ظن پليس قرار گرفت، تصور نمي كرد كه دزد گير ماشينش محموله 2 كيلويي كريستال او را لو دهد.
مدتي پيش ماموران پليس راه آهن مشهد هنگام كنترل مسافران به حركات مرد جواني مشكوك شده و به بازرسي بدني او پرداختند.
با كشف 8 گرم مواد مخدر كريستال در جيب شلوار اين مرد، بازرسي دقيق وسايل او ادامه يافت و در اين ميان ماموران متوجه يك عدد سوييچ پژو 206 شدند كه همراه اين مرد بود.
اگر چه مرد جوان ادعا مي  كرد كه سوييچ كشف شده متعلق به خودرويي است كه سال ها پيش داشته و مدتي قبل آن را فروخته است، اما وقتي يكي از ماموران زيرك پليس به ميدان راه آهن رفت، با ردگيري صداي دزد گير پژو توانست آن را شناسايي و در بازرسي داخل خودرو حدود 2 كيلوگرم مواد مخدر كريستال كشف كند.
با اعتراف متهم به قاچاق اين محموله، وي بازداشت و براي ادامه تحقيقات در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت.

كشف 80 هزار آمپول مخدر
گروه حوادث- در بازرسي از خانه  يك دلال دارو،  محموله بزرگ داروي قاچاق در پايتخت كشف شد. اين محموله قاچاق در 2 نوبت از مرزهاي شرقي و كردستان به تهران قاچاق شده بود.
۲ ماه پيش وقتي مأموران پايگاه هفتم مبارزه با مواد مخدر پايتخت يك قاچاقچي عمده آمپول هاي  مخدر به نام جواد كه صد هزار آمپول نورجيزك را از زاهدان به تهران منتقل كرده بود دستگير كردند، به سرنخ هايي از يك دلال ديگر آمپولهاي مخدر معروف به محمود افغان رسيدند.
در حالي كه بررسي هاي پليسي نشان مي داد محمود و برادرانش از مدتي قبل در مناطق نواب و كارون دست به قاچاق داروهاي مخدر و غيرمجاز مي زنند، مأموران پايگاه هفتم اطلاعات پليس تهران براي دستگيري وي وارد عمل شدند. بر طبق اين بررسي ها محمود افغان و 14متهم ديگر شبكه بزرگ قاچاق آمپول هاي مخدر و داروهاي غيرمجاز به تهران را هدايت مي كردند، به اين ترتيب در بازرسي از مخفيگاه هاي باند،
80 هزار آمپول نورجيزك و تمجيزك و 100 هزار قرص غيرمجاز كشف شد.
به گفته سرهنگ جعفري نسب، اين مواد شامل 2 محموله بود كه يكي از آنها داروهاي قاچاقي است كه از كردستان به تهران ترانزيت شده و محموله ديگر آمپول هاي تقلبي نورجيزك، تمجيزك و قرص هاي متادون بوده كه از مرزهاي شرق به تهران انتقال يافته است. ارزش محموله كشف شده بين 200 تا 250 ميليون تومان است.

۶۵ مظنون انفجار زاهدان دستگير شدند
عامل بمب گذاري، فرد بي سوادي است كه در چند سرقت مسلحانه از بانك و گروگانگيري شركت داشته است
پليس - 65 مظنون حادثه بمب گذاري اخير در زاهدان در يك خانه تيمي با تجهيزات كامل نظامي و جنگي دستگير شدند.
فرمانده قرارگاه عملياتي فتح انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت: به دنبال انفجار روز چهارشنبه در بلوار ثارالله زاهدان يكي از عوامل اصلي بمب گذار به هلاكت رسيد و يك نفر ديگر نيز با هوشياري مردم به همراه سلاح و نارنجك دستگير شد.
سردار محمد غفاري ادامه داد: اين شخص پيش از اين نيز در چند سرقت مسلحانه از بانك، گروگانگيري و راهبندي شركت داشته و فردي بي سواد است كه از طريق اجتماعات تبليغي به گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي ملحق شده بود. فرمانده قرارگاه عملياتي فتح افزود: پس از دستگيري اين مرد، دو نفر ديگر از اشرار كه وظيفه پشتيباني و فراري دادن عامل اصلي بمب گذاري را بر عهده داشتند اقدام به تيراندازي به سمت مردم و فيلمبرداري از صحنه كردند كه اين دو نفر نيز توسط مردم دستگير شدند. وي گفت: از اين افراد نيز يك دستگاه دوربين فيلمبرداري كشف شد كه در آن تمامي صحنه هاي شروع عمليات، نحوه جاسازي مواد منفجره، خارج شدن از خانه تيمي، حمله به اتوبوس كارمندان سپاه و غيره فيلمبرداري شده بود.
به گفته اين مقام ارشد نيروي انتظامي صبح روز پنجشنبه يك خانه تيمي متعلق به گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي شناسايي و در بازرسي از اين خانه 7 قبضه سلاح كلاشينكف، يك قبضه آر پي جي 7 با گلوله هاي مربوطه، 80 پوند تي ان تي آماده كارگذاري در نقطه اي از زاهدان، 16 قبضه نارنجك دستي و تعدادي شمشير و قمه كشف شد. وي ادامه داد: به اين ترتيب علاوه بر 3 عامل اصلي، 65 مظنون بمب گذاري روز چهار شنبه زاهدان از سوي ماموران دستگير و تحقيقات از آنها آغاز شد. وي اضافه كرد: همچنين در بررسي فيلم كشف شده از اشرار، وابستگي كامل آنان به گروههاي مخالف نظام و سازمان هاي جاسوسي برخي كشورها نظير آمريكا و انگليس قطعي است.
سردار محمد غفاري اظهار داشت: مواد منفجره جاسازي شده در خودروي پيكان كه در مقابل اتوبوس حامل كاركنان سپاه منفجر شد حدود 100 پوند وزن داشت.

با دستگيري 2 سارق جوان صورت گرفت
ناكامي سرقت هاي زنجيره اي از طلافروشي هاي تهران
014313.jpg
014316.jpg
گروه حوادث- سارقان مسلح طلافروشي هاي تهران كه تاكنون به 2 سرقت مسلحانه اعتراف كرده اند، در بازجويي هاي پليسي از نقشه سرقت از 10 طلافروشي پايتخت تا پايان سال 85 پرده  برداشتند.
 ساعت 11 و 30 دقيقه چهاردهم بهمن ماه، 3 سارق مسلح در حالي كه صورت هاي خود را با ماسك ضد آلودگي هوا پوشانده بودند، وارد جواهر فروشي پيروزي در خيابان پرواز شدند.
سارقان بعد از ورود به جواهر فروشي، پس از آنكه با تهديد مرد جواهرفروش را به گوشه اي از مغازه كشانده و با تهديد اسلحه كمري مجبور به سكوت كردند، به سرعت يك و نيم كيلو طلا را در داخل يك ساك دستي ريخته و پا به فرار گذاشتند.
با ناكام ماندن طلافروش در دستگيري 3 سارق مسلح، موضوع سرقت مسلحانه براي بررسي هاي بيشتر به اداره يكم آگاهي پايتخت ارجاع داده شد.
كارآگاهان در نخستين مرحله به چهره نگاري از يكي از سارقان پرداختند و با اين سرنخ بود كه پليس در بررسي سوابق سارقان به يك سارق جوان كه به حميد افغان معروف بود و 3 سابقه كيفري در پرونده خود داشت مظنون شد. وقتي در بررسي ها مشخص شد اين جوان سارق از يك سال پيش از زندان آزاد شده و دوباره اعمال مجرمانه اش را از سر گرفته است، دستگيري وي در دستور كار قرار گرفت و به اين ترتيب ماموران با محاصره مخفيگاه سارق جوان وي را صبح بيست و پنجم بهمن دستگير كردند.
سرهنگ حسين خوئيني، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي پايتخت روز گذشته با اعلام خبر دستگيري اين سارق جوان گفت : حميد افغان كه 25سال سن دارد، در بازجويي هاي پليسي يكي از همدستان خود به نام سيروس را معرفي كرد كه وي نيز در خيابان شكوفه تهران شناسايي شد و در حالي كه يك اسلحه كلت به همراه داشت با شليك يك گلوله به پايش مجروح و دستگير شد.
۱۰ سرقت آخر سال
به گفته سرهنگ خوئيني در تحقيقات انجام شده، متهمان با بيان چگونگي سرقت از طلافروشي پيروزي به سرقت ناكام از طلافروشي ديگري نيز اعتراف كردند.
در جريان سرقت از اين طلافروشي كه 26 تيرماه رخ داد، سارقان پس از حمله به طلافروشي 2 گلوله به شيشه ويترين شليك كردند، اما به دليل ضد گلوله بودن شيشه و در حالي كه مردم در محل تجمع كردند، مجبور به فرار شدند. بنا به اين گزارش حميد و سيروس در بازجويي هاي پليسي به ارتكاب 20 فقره كيف قاپي در محدوده  خيابانهاي پيروزي ، نارمك و رسالت نيز اعتراف كردند.
اين دو سارق جوان همچنين در بازجويي هاي تخصصي پرده از راز 10 سرقت ديگر كه قصد ارتكاب آن را داشتند برداشتند، آنها گفتند :با توجه به نزديكي عيد نوروز تصميم داشتيم از 10 طلافروشي تهران سرقت مسلحانه كنيم و نقشه آن را نيز طراحي كرده بوديم، اما قبل از ارتكاب آن گير افتاديم.
اين در حالي است كه تحقيقات براي دستگيري متهم متواري اين پرونده ادامه دارد.

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |
|   بين الملل    |    فرهنگ و آموزش    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    داخلي    |    شهري    |
|   ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |