سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۷ - Feb 27, 2007
۱۴ تا 20 اسفند در سراسر كشور
جشن نيكوكاري برگزار مي شود
015609.jpg
گروه اجتماعي- ستاد احسان و نيكوكاري اعلام كرد: جشن نيكوكاري با شعار اكرام نبوي، انفاق حسيني، شور نيكوكاري روز پنج ژشنبه 17 اسفند در سراسر كشور برگزار مي ژشود.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد اين مراسم در هفته احسان و نيكوكاري (14 تا 20 اسفند) و با مشاركت كميته امداد، صدا و سيما و نيروي مقاومت بسيج اجرا مي شود.
كميته امداد اظهار اميدواري كرد؛ در اين روز مردم به ياري نيازمندان شتافته و همچون گذشته با حضور پرشور اين وظيفه ديني و انساني خويش را به جا آورند.
تجديد ميثاق با آرمان ژهاي امام راحل و حضور امدادگران كميته امداد در حرم مطهر حضرت امام، تجليل از دانشجويان حامي محرومان با مشاركت جهاد دانشگاهي، مادران نمونه، زنان موفق سرپرست خانوار و استعدادهاي درخشان و افتتاح طرح ژهاي عمراني و خودكفايي از جمله برنامه ژهاي اين نهاد در ايام هفته احسان و نيكوكاري است.
كميته امداد همچنين اعلام كرد 40 سرفصل كاري و ده ژها برنامه ديگر اين نهاد در راستاي توانمندسازي خانواده، حفظ كرامت و شخصيت انساني آنها است و بر همين اساس اسامي روزهاي هفته احسان و نيكوكاري به شرح ذيل اعلام مي ژشود؛ دوشنبه 14 اسفند اكرام نبوي، انفاق حسيني، ولايت رهبري، سه ژشنبه 15 اسفند اكرام نبوي، انفاق حسيني، بهداشت و درمان خانواده ژها، توانمندسازي و كارآفريني، چهارشنبه 16 اسفند اكرام نبوي، انفاق حسيني، صيانت از خانواده، زنان سرپرست خانوار، پنج ژشنبه 17 اسفند اكرام نبوي، انفاق حسيني، شور نيكوكاري، جمعه 18 اسفند اكرام نبوي، انفاق حسيني، سالمندان و طرح شهيد رجايي، شنبه 19 اسفند اكرام نبوي، اربعين حسيني و يكشنبه 20 اسفند ماه اكرام نبوي، انفاق حسيني، جوانان و استعدادهاي درخشان.

سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرد
اصلاح رويه خلاف مقررات
در برخي بانك ها
گروه اجتماعي- سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرد: اقدام برخي بانكها و موسسات اعتباري مبني بر عدم كاهش سود دريافتي از افرادي كه زودتر از موعد، مبادرت به واريز تمام يا قسمتي از اقساط خود مي نمايند، خلاف مصوبه شوراي پول و اعتبار بوده و غيرقانوني است.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، بررسي هاي صورت گرفته در خصوص عملكرد بانكها و موسسات اعتباري حاكي است، عليرغم تصريح مصوبه شوراي پول و اعتبار مبني بر محاسبه و كاهش سود دريافتي در خصوص افرادي كه زودتر از موعد مبادرت به واريز تمام يا قسمتي از اقساط خود مي نمايند، برخي بانكها و موسسات اعتباري اصلاح سود را مشروط به پرداخت كل اقساط يا شروط ديگر نموده اند كه بر خلاف مصوبه شوراي پول و اعتبار مي باشد.نظر به اينكه اتخاذ رويه هاي گوناگون و مغاير با مقررات بانكي، تضييع حقوق مشتريان را در پي داشت، با اعلام سوء جريان فوق به بانك مركزي، اداره نظارت بر بانكها در شهريور ماه سال جاري مراتب را جهت تذكر، اصلاح رويه و رعايت حقوق مردم به بانكها و موسسات اعتباري منعكس نمود.

بزرگداشت 80 سالگي روزنامه اطلاعات
مهر : مراسم بزرگداشت هشتادمين سالگرد تأسيس مؤسسه اطلاعات توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با حضور سيدمحمد خاتمي، احمد مسجدجامعي، علي اكبر اشعري و اساتيد و صاحب نظران علوم ارتباطات عصر يكشنبه در فرهنگسراي هنر برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي گفت: اگر روزنامه اطلاعات مسن ترين رسانه در عرصه مطبوعات ايران است، مديريت آقاي دعايي نيز طولاني ترين مديريت در عرصه رسانه اي هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب بوده است.
او گفت: مؤسسه اطلاعات پناهگاهي بوده است براي اصحاب فكر و آنهايي كه هميشه از اطلاعات آرامش و طمأنينه مي گرفته اند. بعد از انقلاب وجود دعايي نعمت بزرگي بوده است. حتي عزيزاني هم كه دلخوري دارند، هر وقت مطلبي، ستوني، گفتاري و يا كلامي مي خواستند منتشر كنند، ترجيح مي دادند كه اين روزنامه را انتخاب كنند. از جمله اين بزرگان كيومرث صابري عزيز است كه با همه مناعت طبع كار بزرگ خود را در اطلاعات آغاز كرد و بنيانگذار راه تازه اي در ادبيات طنز كشور ما شد.
سپس احمد مسجدجامعي، رئيس موزه ملي قرآن كريم و عضو شوراي شهر تهران در سخناني به تاريخچه مطبوعات ايران پرداخت و گفت: در تمام 170 سال تاريخ مطبوعات ايران، تنها روزنامه اي كه توانسته است به طور پيوسته عرضه شود و كارنامه اي شاخص داشته باشد، روزنامه اطلاعات است. ما سابقه دارتر از روزنامه اطلاعات نداريم. سپس دكتر كاظم معتمدنژاد استاد روزنامه نگاري - روزنامه اطلاعات را هم سنگ روزنامه الاهرام مصر و جمهوريه تركيه دانست و افزود: اگرچه در ايران روزنامه ها در عصر استبداد پديد آمدند اما خوشبختانه وضعيت ما از اين لحاظ از اين دو كشور بهتر است.

ورزش در دقيقه ۹۰
نمره كيكر اعلام شد
كيا  ۵‎/۵ گرفت، هاشميان  ۳.5
ايسنا: در پايان رقابت هاي هفته بيست و سوم بوندس ليگا، نمره بازيكنان اين هفته  از سوي نشريه كيكر اعلام شد.مهدي مهدوي كيا، بازيكن ايراني هامبورگ كه در ديدار عصر شنبه تيمش برابر اينتراخت فرانكفورت هفتاد دقيقه در ميدان حاضر بود و دويستمين بازي خود را با پيراهن هامبورگ در اين رقابت ها انجام  داد، نمره ضعيف  ۵‎/۵ را دريافت كرد.وحيد هاشميان، ديگر بازيكن ايراني حاضر در اين رقابت ها هم پس از حضور كامل و نود دقيقه اي اش در ديدار شنبه هانوفر برابر بروسيا دورتموند نمره متوسط  ۵‎/۳ را دريافت كرد.علي كريمي در اين هفته از رقابت ها براي بايرن فرصت بازي پيدا نكرد.هانوفر امروز بايد در ورزشگاه نورنبرگ به مصاف اين تيم برود. اين رقابت از مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي آلمان است. به نوشته كيكر هاشميان در تركيب ثابت هانوفر حضور نخواهد داشت.

صفايي فراهاني: برخورد دوگانه مسئولان
عامل حذف استقلال بود
ايرنا: رئيس كميته انتقالي فدراسيون فوتبال ايران برخورد دوگانه با مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا را عامل حذف تيم فوتبال استقلال از ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا اعلام كرد.تيم استقلال تهران نماينده ايران در مسابقات باشگاه هاي آسيا به دليل آنچه كه ارسال ديرهنگام اسامي بازيكنان اعلام شد، از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا از شركت در اين رقابت ها حذف شد. تلاش مسئولان اين تيم براي تغيير راي كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز نتيجه اي نداشت. محسن صفايي فراهاني در اين باره گفت: طبق ماده ??آيين نامه رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا،باشگاه هايي كه وارد مسابقات مي شوند بايد فهرست ??نفره خود را تا روز ??فوريه???? ( ?? بهمن) به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كنند. متاسفانه باشگاه استقلال در موعد مقرر اسامي را ارسال نكرده و ما نيز تمام سعي و تلاش خود را براي جلوگيري از حذف باشگاه استقلال به كار گرفتيم اما نتيجه اي نداشت.وي افزود: ما تلاش كرديم تا كنفدراسيون فوتبال آسيا را متقاعد كنيم كه مدارك اين باشگاه سهوا با پست معمولي به مقر كنفدراسيون ارسال شده است ولي دوستان اعزامي به مالزي مطالب ديگري را به غير از اين در مذاكرات خود با بن همام عنوان كرده بودند. نامه رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا گويا مطالب عنوان شده توسط دوستان اعزامي با وي بوده است. طبق آيين نامه اجرايي كنفدراسيون هر باشگاهي كه فهرست خود را تا مدت معين براي ثبت نام ارسال نكند به طور خودكار از بازي ها كنار گذاشته مي شود و تمام نتايج اين تيم شكست ?بر صفر در نظر گرفته خواهد شد. با اعلام اين راي تيم هاي پاختاكور ازبكستان، الكويت كويت و الهلال عربستان حريفان تيم باشگاه استقلال، به راحتي صاحب ?امتياز شدند.

شكست نامداران جودو جهان در آلمان
همشهري ورزشي- پيكارهاي جام جهاني جودو آلمان كه از دو روز قبل با شركت 502 جودوكار از 60 كشور جهان در شهر هامبورگ آغاز شده بود، با قهرماني تيم روسيه به پايان رسيد. جودوكاران روسي كه مورد حمايت جدي ولاديمير پوتين، رئيس جمهور اين كشور هستند، در اين مسابقات صاحب 2 مدال طلا، يك نقره و يك برنز شدند.
تيم هاي برزيل و ژاپن هم در رده هاي دوم و سوم قرار گرفتند. تيم اعزامي ايران در اين رقابت ها يك مدال برنز توسط مسعود حاجي آخوندزاده در وزن 60 كيلوگرم به دست آورد.شكست بسياري از نامداران حال حاضر جودو دنيا از جمله آگوس براون، فرانچسكو بروني، لئوناردو، سوزوكي و... از حوادث دور از انتظار اين رقابت ها بود.كيوان دهناد، تنها داور اعزامي ايران نيز در اين مسابقه ها مجموعا 50 مسابقه را داوري كرد كه در 24 مسابقه، داور وسط بود.

تقويت دادگاه هاي رسيدگي به پرونده هاي اصل 44
گروه سياسي- رئيس قوه قضاييه گفت: دادگاه هاي تخصصي رسيدگي به پرونده هاي اصل 44 قانون اساسي كه تاكنون راه اندازي شده است، تقويت نيز خواهند شد.
آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي روز دوشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي افزود: بحث تخصصي كردن دادگاه هاي مربوط به امنيت سرمايه گذاري اقتصادي و بحث حمايت از مالكيت قانوني دو مقوله بسيار مهم است كه در فرمايشات مقام معظم رهبري همواره به آن تاكيد شده است و قوه قضاييه نيز در اين جهت اقدام مي كند. وي گفت: ايده هاي مقام معظم رهبري در اين باره نقطه عطفي است كه در مسائل اقتصادي بايد به آن توجه شود و ايده هاي ارزنده آن عملي شود. رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: همه تلاشهاي صورت گرفته و مجموعه اقدامات دستگاه هاي اجرايي و قواي سه گانه بايد در جهت احياي امنيت سرمايه گذاري باشد.

ايران، ميزبان اجلاس بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان
گروه اجتماعي دوازدهمين جلسه كميسيون سه جانبه در زمينه بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان از ايران، امروز در مشهد برگزار مي شود.
دولت هاي ايران و افغانستان و كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان طرفين اين جلسه خواهند بود. طرفين پيشرفت و توسعه هاي حاصل در عمليات بازگشت داوطلبانه كه در سال 2002 آغاز گرديد را بررسي و روشها و چگونگي بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان همراه با موانع بازگشت را مورد مطالعه قرار خواهند داد. آنها همچنين به بررسي كاهش شديد تعداد بازگشت كنندگان در سال 2006 خواهند پرداخت.سرپرستي هيأت نمايندگي ايران را احمد حسيني، مشاور وزير كشور و مديركل اداره امور اتباع و مهاجرين، هيأت نمايندگان افغانستان را عبدالقادر احدي، معاون وزير مهاجرت و عودت سرپرستي هيأت كميساريا از ژنو به عهده خانم جانت ليم، مدير جديد عمليات مربوط به افغانها خواهد بود. اين اولين سفر خانم ليم، پس از انتساب او به اين پست، به منطقه مي باشد.

تدوين سند ملي آموزش و پرورش
مهر: لازمه پيشرفت و ترقي در حوزه تعليم و تربيت ، برنامه ريزي بلندمدت و تعيين استراتژي نظام مند است كه در همين راستا سند ملي آموزش و پرورش در وزارتخانه مربوطه در حال تدوين است. رئيس انجمن مطالعات برنامه درسي ايران در همايش نسبت برنامه درسي با زمان ، در دانشگاه مازندران افزود: اكنون بايد موقعيت و شرايط بومي كشور را به درستي مطالعه و مطابق آن به برنامه ريزي در حوزه تعليم و تربيت پرداخت.دكتر محمود مهر محمدي، تحقق برنامه ريزي در حوزه تعليم و تربيت و دستيابي به نتيجه مطلوب را منوط به همت بلند دانشجويان و اساتيد گروه علوم تربيتي عنوان كرد.مهر محمدي در ادامه اظهار داشت: در هنگام تدوين و ترسيم برنامه ريزي همواره بايد اين سؤال مدنظر متوليان امر باشد كه انسانهاي تحت آموزش و تعليم نظام آموزشي ما براي چه زماني تربيت مي شوند و در راستاي همين پاسخ به برنامه ريزي بپردازند.وي ضمن برشمردن مزاياي سيستم حال گراي آينده گرا گفت: تمام هنر تصميم گيرندگان در اين است كه نسبتي را ميان اين دو بازه زماني برقرار نمايند و به عبارتي دانش آموزان را هم در زمان حال و هم براي آينده بارور نمايند.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |