پنجشنبه ۲۴ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۱ - Jan 13, 2005
هلي كوپتر امداد حين كمك رساني سقوط كرد
011346.jpg
گروه حوادث: در اولين ساعات شروع به كار روز گذشته يك حادثه ناراحت كننده در كيلومتر ۱۰ جاده كرج به وقوع پيوست.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۹ و ۳۰ دقيقه روز گذشته يك تصادف دلخراش در مقابل فروشگاه سپه واقع در كيلومتر ۱۰ جاده قديم كرج رخ داد. يك راننده سواري با سرعت زياد به يك زن عابر كه به جاي گذشتن از پل عابر پياده كه در نزديكي فروشگاه قرار داشت از عرض اتوبان در حال گذر بود برخورد كرده و بدون درنگ با سرعت زياد از محل گريخت. بدن زن مجروح بر روي آسفالت سرد اتوبان قرار گرفت تا اين كه بعد از گذشت زمان نه چندان كوتاه يك هلي كوپتر امداد براي انتقال مجروح در محل حاضر شد.
مجروح به داخل هلي كوپتر انتقال يافت. پره هاي بال هاي هلي كوپتر به محض بلند شدن از روي زمين به يك تير چراغ برق برخوردكرد و موجب كنده شدن تير چراق برق شد كه اين حادثه خسارت زيادي به هلي كوپتر وارد كرد و هلي كوپتر با صداي مهيب به زمين اصابت كرد.
اين بار خلبان هلي كوپتر نيز مجروح شد. چند دقيقه اي طول كشيد تا هلي كوپتر امداد ديگري در محل حاضر شد و بعد از سه بار رفت و آمد موفق به انتقال خلبان هلي كوپتر امداد اوليه و زن مجروح و ديگر مصدومان اين حادثه شد.
011298.jpg
يكي از شاهدان اين حادثه ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: در ماه چند نفر از عابران كه به جاي عبور از عرض اتوبان به وسيله پل عابر پياده از عرض اتوبان رد مي شوند در اثر تصادف مجروح و يا جان مي سپارند.اغلب اين افراد ميانسال بوده و براي آنها عبور از پله هاي پل عابر پياده سخت است و اگر شهرداري اقدام به نصب پله هاي برقي براي اين پل هوايي بكند، هم عابران از آن استفاده بيشتري خواهند كرد و هم آمار اين گونه حوادث دلخراش كمتر خواهد شد.
011295.jpg
بررسي هاي بيشتر در خصوص اين حادثه كه موجب ترافيك شديدي شده بود ادامه خواهد يافت.

عامل قتل تاجر هندي به ۲۰ سال زندان محكوم شد
011292.jpg
گروه حوادث: مردي كه به دنبال اختلاف مالي، شريكش را كه يك تاجر هندي بود در محل كارش به قتل رسانده بود، از سوي قاضي شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان به تحمل ۲۰ سال زندان محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، مجيد.ج(۴۹ ساله) متهم است همكارش را كه كولتارن سينگ انند نام دارد و يك تاجر هندي بود را در تاريخ ۱۵ مرداد ماه سال ۸۲ با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
مجيد چند روز بعد از وقوع جنايت توسط مأموران اداره آگاهي تهران دستگير شد و بلافاصله به قتل تاجر هندي اعتراف كرد. وي تنها انگيزه خود را اختلاف مالي با مقتول عنوان كرد و در آخرين دفاع درباره نحوه وقوع قتل به قاضي ياورزاده گفت: من در سال ۷۷ مبلغ ۳ ميليون تومان پول به آقاي كولتاران سينگ داده بودم، چون وي در كار خريد و فروش لوازم يدكي بود، قرار شد با اين پول كار كند و سودي هم به من بدهد كه اين امر صورت گرفت و من سودم را از وي گرفتم. در تاريخ ۳۱ تيرماه سال ۸۲ من از ايشان خواستم تا رسيد پول را به من برگرداند به همين منظور ساعت ۱۱ ظهر بود كه به محل كارش رفتم و قرار بود كه وي باقي پول را به من برگرداند. دقايقي آن جا نشستم تا اين كه او به من گفت پول براي هفته آينده آماده است. از او خواستم تا به من چكي بدهد كه مقتول از اين موضوع ناراحت شد و شروع به زدن حرف هاي زشت كرد مشاجره بين ما كم كم بالا گرفت تا اين كه من چشمم به چاقو افتاد. آن را برداشتم و فقط به قصد اين كه وي را بترسانم به طرفش رفتم و چند ضربه به او وارد كردم.
متهم در ادامه دفاعيات خود اظهار داشت: بعد از اين اتفاق در حالي كه وي نيمه جان افتاده بود از من خواست تا از محل فرار كنم و مقداري پول از جيبش خارج كرد و به اطراف انداخت. او مي خواست به اين طريق وانمود كند كه توسط معتادان به قتل رسيده است. سپس كشوي ميز را باز كردم و چند فقره چك برداشته و از محل متواري شدم.
بر پايه اين گزارش قاضي ياورزاده و چهار مستشارش با توجه به اظهارات متهم به قتل، وي را به اتهام يك فقره قتل عمدي يك فرد غيرمسلمان به ۱۰ سال زندان و نيز به اتهام سرقت از محل به ۱۰ سال زندان محكوم كرد. حكم صادره پس از ابلاغ قابل تجديد نظر يا اعتراض است.

دستگيري فروشنده پرونده «جعل چك» به متخلفان
سربازي كه پرونده باند جعل چكهاي مسافرتي در بوكان را به قيمت ۶ ميليون تومان به متخلفان فروخته بود، دستگير شد.
سردگرد شهنام رضايي، رييس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي افزود: هفته  گذشته دو تن در بوكان اقدام به جعل و سوء استفاده از سند مجعول كرده بودند كه در بررسيها مشخص شد يكي از سربازان دادگستري اين شهرستان با افراد فوق همكاري كرده و پرونده را به قيمت ۶ ميليون تومان به متخلفان فروخته است.
وي گفت: با تلاش مأموران آگاهي، متهمين دستگير و روانه زندان شدند.
وي همچنين از يك مورد زورگيري در شهرستان اروميه خبر داد و گفت: در هفته  گذشته ۲ فرد به نامهاي مرتضي و پدرام كه با خودرو خود عازم دانشگاه نازلو بودند توسط افراد مسلح به نامهاي اسماعيل و حمزه متوقف شده و سارقين خودرو و مقداري پول آنها را به سرقت بردند.
سرگرد رضايي سن متهمان را ۱۷ و ۱۹ سال اعلام كرد و افزود: متهمين در همان روز با تلاش مأموران نازلو پس از انجام تحقيقات دستگير شده و از آنها يك قبضه اسلحه  شكاري كشف شد.
وي همچنين از وقوع يك فقره قتل در همين مدت خبر داد و گفت: متأسفانه سارقين به عنوان مسافر اروميه سوار ماشين مقتول شده و پس از قتل او، جسدش را دفن كرده و متواري شدند. سرگرد رضايي افزود: با تلاش مأموران متهمان به قتل دستگير شدند.

بي دليل پشت چكهاي خود را امضا نكنيد
گروه حوادث: پرونده كلاهبرداران شركت ليزينگ به شعبه بازپرسي دادسراي رسالت ارجاع داده شد.
به گزارش خبرنگار ما، تعدادي از شهروندان تهران كه با خريد موبايل، خودرو و ... از يك شركت ليزينگ از آنها كلاهبرداري شده بود در دادسراي رسالت شكايت كردند.براساس اين گزارش كل مبلغ كلاهبرداري شده تاكنون ۲۰۰ ميليون تومان تعيين شده است.نحوه كار اين شركت كه به صورت غيرقانوني فعاليت مي كرد بدين ترتيب بود كه آنها پس از اخذ چكهاي تاريخ دار به عنوان قسط هاي خريد كالا از مشتري مي خواستند تا دو امضا پشت چك بكند. مشتري ها نيز اين كار را انجام مي دادند. چكها در آن زمان بدون نقص و خط خوردگي بود. چكها مبالغي بين ۱۰ تا ۵۰۰ هزار تومان داشتند. مسئولان شركت ليزينگ مبلغ چكها را خط زده و پشت چك كه دو امضاي صحيح و دقيق مشتري را دارد مبلغ مورد نظر خود را وارد مي كردند. تاكنون چندين مورد از چكها پس از تغيير وصول شده است. اين پرونده كه تاكنون ۱۰ نفر شاكي دارد توسط پايگاه سوم و چهارم اداره آگاهي پيگيري و به دادسراي رسالت ارجاع داده شد و تعدادي از مسئولان شركت با قيد وثيقه آزاد شدند.

با گواهينامه هاي سرقتي اجناس امانتي را مي فروختيم
پليس: دو نوجوان اهل «تويسركان» به اتهام فروش اجناس امانتي در تهران دستگير شدند. اين دو با ارائه گواهينامه هاي سرقتي از اداره پست اقدام به اين كار مي كردند.
ماموران كلانتري ۱۰۶ «نامجو» چندي پيش حين گشت زني در ميدان امام حسين (ع) دو جوان را كه رفتاري مشكوك داشتند دستگير و به كلانتري انتقال دادند.بر اساس اين گزارش، در بررسي اوليه، ماموران حين بازرسي بدني از اين دو جوان به نام هاي «ميثم _ ب» و «حسين _ س» تعدادي كارت ملي، گواهينامه و كارت پايان خدمت به دست آوردند.
اين گزارش حاكي است، با توجه به اظهارات ضد و نقيض متهمان، ماموران اين دو جوان را مورد بازجويي قرار دادند كه ميثم سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: من و حسين هر دو اهل شهرستان «تويسركان» هستيم. مدتي پيش هر دوي ما به بهانه گم شدن كارت ملي و يا كارت گواهينامه به اداره پست رفتيم و به مسئولان پست گفتيم كه كارتمان گم شده و آنان از ما خواستند تا در ميان كارت هاي ديگر، كارت خود را پيدا كنيم. ما هم با سوء استفاده از شلوغي اداره پست چند كارت را مخفيانه برداشتيم و فرار كرديم.
او ادامه داد: پس از به دست آوردن كارت ها به فروشگاه ها و مغازه هاي صوتي تصويري، رفتيم و لوازمي از قبيل ويدئو، دوربين عكاسي، تلويزيون و... را با پرداخت مقدار كمي وجه نقد كرايه  كرديم و بعد بي درنگ آنها را با قيمت نازلي در بازار فروختيم. پس از اعترافات متهمان پرونده براي تحقيقات بيشتر تحويل محاكم قضايي شد.

سارق حساب هوشمند دستگير شد
پليس: سارقي كه از حساب هوشمند بانك ملت استان زنجان مبلغ ۱۵۲ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان پول به سرقت برده بود، ديروز به چنگ ماموران انتظامي افتاد.
مسئول بانك ملت استان زنجان، دو روز پيش طي تماس تلفني با مركز فوريت هاي پليسي۱۱۰ اعلام كرد: با توجه به دلايل و مستندات قطعي مشخص شده است كه از حساب هوشمند اين بانك، مبلغ ۱۵۲ ميليون و۲۰۰ هزار تومان وجه نقد به صورت غيرقانوني برداشت شده است.براساس اين گزارش، پليس با سرنخ هايي كه از توضيحات اين مسئول به دست آورد، تحقيقات خود را براي به دام انداختن سارق آغاز كرد. تا اين كه ديروز متهم به سرقت كه «رضا» نام دارد در جاده ترانزيتي زنجان - تبريز، شناسايي و دستگير شد.
متهم پس از دستگيري هنگام حضور در اداره آگاهي زنجان، در مراحل بازجويي به جرم خود اعتراف كرد و گفت: «از اين مبلغ مقاديري اوراق مشاركت و تعدادي خودرو خريداري كرده و بقيه را نيز به حساب پس انداز مادرم در بانك صادرات واريز كردم» .
ماموران با اخذ نيابت قضايي هنگام بازرسي از منزل مادر اين سارق، مبلغ ۵۱ ميليون تومان به صورت اوراق مشاركت و همچنين دفترچه حساب پس اندازي به نام مادرش به ارزش ۸۲ ميليون و ۲۴۲ هزار تومان موجودي، يك دستگاه خودروي پرايد و۳۴۰ هزار تومان وجه نقد از داشبورت خودرو كشف و ضبط كردند. متهم با صدور قرار۲۰۰ ميليون توماني روانه زندان شد.

كشف بيش از ۶ هزار آمپول روانگردان در شميرانات
ايسنا: فرماندار شميرانات از كشف ۶ هزار و ۹۲۶ آمپول و ۱۷۵ قرص روانگردان در اين منطقه طي ۹ ماه گذشته خبر داد.
پروانه مافي در جريان بازديد از اجراي فعاليت هاي پيشگيري از اعتياد در مدرسه «معلم» منطقه ۴ تهران اظهار داشت: بر اساس كشفيات مواد مخدر شهرستان شميرانات طي ۹ ماهه اول سال جاري ۱۲ كيلو هروئين، ۱۰۶ كيلو ترياك، ۳ كيلو و ۳۰۰ گرم حشيش و در مجموع ۱۲۱ كيلو گرم مواد مخدر از مبادي ورودي اين شهرستان كشف شده كه عمدتاً مربوط به گروههاي بلوچ است.
وي با اشاره افراد دستگيرشده طي ۹ ماه اخير در اين شهرستان گفت: تا كنون ۳۳ قاچاقچي، يكهزار و ۳۴۷ توزيع كننده و ۲ هزار و ۶۵۰ متهم در رابطه با مواد مخدر دستگير شده اند.
فرماندار شميرانات با اشاره به تشكيل دو كميته مبارزه با عرضه و كاهش تقاضاي مواد مخدر در اين شهرستان گفت: اين دو كميته كاهش تقاضاي مواد مخدر در سال جاري با تشكيل ۴ جلسه ۱۲ مصوبه داشته است.
به گزارش ايسنا: مافي در ادامه به فعاليت سازمان هاي غيردولتي و تشكيل مراكزي توسط اين سازمان ها در شهرستان شميرانات براي نگهداري از معتادان بهبود يافته اظهار داشت: برخي از اين مراكز با نگاه خاص به زنان ايجاد مي شوند تا از زنان معتاد پس از ترك مراقبت هاي ويژه اي به عمل آورند.
فرماندار شميرانات در پايان نقض قانون در برخورد با توزيع كنندگان خرد مواد مخدر و عدم وحدت رويه در جمع آوري افراد معتاد، ولگرد و كارتن خواب را از جمله مشكلات اين شهرستان عنوان كرد.

فرار دختر ۱۵ ساله از درهاي هميشه بسته خانه
ايسنا: دختر فراري كه از سوي پدرش به عنوان بيمار رواني به يكي از مراكز درماني تهران آورده شده بود، از هوش سرشاري برخوردار بود.
«فاطمه» ۱۵ ساله اهل تهران تا كنون چندين بار اقدام به فرار از خانه و علت آن را تعصبات و تبعيضات پدر ميان او و سه برادرش عنوان و اظهار كرده است كه درهاي خانه هميشه به روي او بسته بود.
به گفته وي ، او پس از هر بار فرار، زماني كه به خانه بازگشته با سخت گيري بيشتر پدر مواجه شده است.
پدر «فاطمه» پس از سومين فرار دخترش از منزل، او را به اين علت كه داراي اختلالات رواني است ، به مركز درماني آورد و ادعا كرد كه وي وسايل خانه را مي دزدد و براي انجام كار خلاف از خانه فرار مي كند.
معاينات رواني از اين نوجوان و بررسي سطح هوشي او از سوي پزشكان نشان داد كه «فاطمه» علاوه بر اين كه از سطح هوشي بالايي برخوردار است، از نظر اخلاقي دختر متعهدي است اما به گفته خود او، درهاي هميشه بسته خانه به روي آزادي هاي او و تبعيض رفتاري پدر بين وي و ۳ برادرش، او را وادار به فرار كرده است.
از سوي ديگر، دوگانگي فرهنگي بين والدين «فاطمه» منجر به آن شده است كه مادر، به گفته خود وي از او به عنوان ابزاري در مقابل شوهرش استفاده و دخترش را به حفظ آزادي هايش ترغيب كند، اما هنگامي كه فاطمه از سوي پدرش محكوم مي شده، مادر از حمايت وي خودداري كرده است.
پزشكان با انجام معاينات از سلامت كامل رواني اين نوجوان ۱۵ ساله مطمئن شدند و تحقيقات خود را بر روي پدر فاطمه متمركز كردند.
پس از چند جلسه تحقيق آنها متوجه رفتاري در پدر تحت عنوان «بدبيني شديد» شدند.
با پيگيري هاي انجام شده سرانجام «فاطمه» به يكي از مراكز بهزيستي انتقال پيدا كرد، اما اين پدر به بهزيستي مراجعه كرد و پس از دادن تعهد «فاطمه» را باز هم به خانه برد.

صدور قرار بازداشت براي مردي كه
همسرش را به آتش كشيد
گروه حوادث: دستور بازداشت مردي كه متهم به آتش كشيدن همسرش بود با توجه به عدم حضور وي در جلسه محاكمه، در دستور كار ويژه قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد عليرضا (۳۴ ساله) متهم است كه در تاريخ ۲۹ تيرماه امسال همسر ۲۸ ساله خود راكه مهناز نام داشت، در محل سكونتش در محمد شهر كرج به آتش كشيده است.
مهناز پس از وقوع حادثه، بلافاصله به بيمارستان انتقال يافت و پس از دو روز جان سپرد.
مهناز مدتي را كه در بيمارستان بستري بود با شكايت خانواده اش توسط پليس تحت بازجويي قرار گرفت. مهناز كه از وضعيت مناسبي برخوردار نبود به مأموران گفته بود كه در پي اختلاف با همسرش متوجه شده بود كه او قصد ازدواج مجدد را دارد. به همين خاطر، روز حادثه پس از درگيري با شوهرش به زيرزمين خانه رفته و اقدام به خودسوزي مي كند اما شوهرش زماني كه با اين صحنه روبه رو مي شود، بر روي همسرش دو گالن ديگر بنزين ريخته و او را به آتش مي كشد.
كارآگاهان اداره آگاهي كرج با توجه به اظهارات زن جوان، همسرش را بازداشت كردند و او را تحت بازجويي قرار دادند اما عليرضا با توجه به اينكه به وقوع حادثه اعتراف كرده بود و بايستي به اتهام قتل عمدي همسرش بازداشت مي شد با قرار وثيقه آزاد شد.
صبح ديروز، قرار بود نخستين جلسه محاكمه اين مرد، در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان برگزار شود اما به خاطر عدم حضور متهم به قتل در دادگاه جلسه برگزار نشد. به اين ترتيب به خاطر حساسيت موضوع چهار مستشار اين دادگاه تصميم گرفتند دستور بازداشت اين مرد را صادر كنند تا وي به اتهام قتل عمد پس از ۶ ماه حبس محاكمه شود.

جنايت در غرب تهران
گروه حوادث: نزاع دو گروه پسر جوان در يكي از شهركهاي غرب شهر تهران منجر به وقوع يك جنايت شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز سه شنبه شهريار به همراه دوستانش براي تفريح از منزل خارج شده و سر يكي از كوچه هاي منطقه شهرك غرب ايستاده بودند كه علي رضا و دوستانش به آنها رسيدند. علي رضا بدون درگيري قبلي يك جمله نامناسب به شهريار گفت كه موجب ناراحتي شهريار و دوستانش شد.
دو گروه پسر جوان با هم درگير شده و دعواي آنها هر لحظه بيشتر مي شد، شهاب برادر شهريار كه در منزل بود از ماجرا با اطلاع شد و براي خاتمه دادن به درگيري وارد دعوا شد. علي رضا در چند دقيقه كوتاه به منزل بازگشته و يك چاقو از آشپزخانه برداشت و به محل درگيري مراجعه كرد. چند دقيقه بعد شهريار چاقو را از دستان علي رضا خارج كرده و با وارد كردن ضربات متعدد چاقو به بدن علي رضا موجب ايجاد جراحت شديد در بدن وي شد.علي رضا بلافاصله به بيمارستان آتيه انتقال يافت تا تلاشها براي بهبود وي آغاز شود ولي در نهايت علي رضا بر روي تخت بيمارستان جان سپرد.عامل جنايت توسط مأموران انتظامي دستگير شده و براي تحقيقات بيشتر به دايره ۱۰ آگاهي مركز انتقال يافت. بررسي هاي پليسي در اين خصوص ادامه خواهد داشت.

حادثه در جهان
بي سابقه ترين حريق ۲۲ سال گذشته در استراليا
ايسنا: در حالي كه آتش نشانان استراليايي در تلاشند شعله هاي حريقي كه طي ۲۲ سال گذشته در اين كشور بي سابقه بوده را تحت كنترل درآورند، زبانه هاي آتش، سومين شهر بزرگ استراليا را هم تهديد مي كند.
اين آتش سوزي كه در جزيره «ايره» در جنوب استراليا به وقوع پيوسته، تقريبا ۵۰ هزار هكتار از زمين هاي بكر و كشاورزي اين منطقه را با خاك يكسان، منازل، مزرعه ها، خودروها و كاروان ها را تخريب و صدها تن از مردم را مجبور به ترك خانه هايشان كرده است.
بر اثر وقوع اين آتش سوزي تاكنون ۹ نفر كشته و ده ها تن زخمي شده اند كه در ميان ۸ قرباني اين حادثه دو كودك دو و چهارساله نيز هنگام فرار با خودروها در آتش گرفتار شده و جان باختند.
جسد نهمين قرباني اين حادثه نيز روز چهارشنبه در ساحل يافت شد.
پليس استراليا اعلام كرده تاكنون ۱۵ تن از شهروندان مفقود شده اند اما انتظار نمي رود آمار تلفات افزايش يابد.
برپايه اين گزارش، هزاران رأس گوسفند و گله هاي گاو بر اثر اين آتش سوزي از بين رفته يا دچار آسيب شده اند. همچنين تعداد نامشخصي از مردم خانه هايشان را ترك كرده و به سينماها و ساختمان هاي عمومي ديگر پناه برده اند.
گفتني است آتش نشانان هم اكنون در تلاشند با استفاده از بولدوزر و ماشين آلات سنگين كنترل خطوط آتش را به دست گيرند.
محاكمه روزنامه نگار قاتل
گروه حوادث: دادگاه عالي ايالت لوئيزيانا، محاكمه روزنامه نگاري را كه از سال ۱۹۶۱ به اتهام قتل يك بانكدار در حبس به سر برد و تاكنون حكم وي در سه بار محاكمه تغيير كرده است دوباره به دادگاه فراخواند.
ويلبرت ريدو كه اكنون ۶۱ سال سن دارد اتهام قتل جوليا فرگوسن در جريان يك سرقت را پذيرفته است اما وكيل مدافع وي اعتقاد دارد كه اتهام وي مطابق با قتل درجه دوم است كه مجازات آن حبس مي باشد و ويلبرت تاكنون بيش از چهل سال حبس را گذرانده و بايد آزاد شود. ويلبرت در حال حاضر و با توجه به اعتراض به قتل با امكان صدور حكم حبس ابد روبه رو است. وي تاكنون سه بار بر همين اتهام محاكمه شده است. دو حكم صادره اوليه در دادگاه هاي تجديد نظر لغو شدند. در سال ۲۰۰۰ قاضي فدرال اعلام كرد كه از آن جا كه متهم سياه پوست است نبايد هيچ كدام از اعضاي هيأت منصفه از سياه پوستان باشند و بنابر اين دستور داد كه وي يك بار ديگر و اين بار با حضور هيأت منصفه سفيد پوست محاكمه شود.در جريان سرقت از بانك، ويلبرت، جوليا و دو همكار ديگر وي را با خود به عنوان گروگان به خارج از شهر برد و به سر هر سه نفر شليك كرد كه تنها جوليا به دليل شدت جراحات وارده فوت كرد.ويلبرت زمان ارتكاب قتل يك روزنامه نگار تازه كار بود كه تنها ۱۹ سال سن داشت. با وجود اين كه اولين دادگاه، وي را به اتهام قتل به اعدام محكوم كرد، اما با صدور حكم فدرال مبني بر منع صدور حكم اعدام وي از مرگ نجات يافت.

محكوميت زندان متهم به قتل بيمارستان مفرح
گروه حوادث: كارگر بيمارستاني كه به انگيزه سرقت از دختر ۱۵ ساله اي وي را در بيمارستان مفرح به قتل رسانده بود پس از محاكمه از لحاظ جنبه عمومي به ۱۲ سال زندان محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده غلامرضا (۲۴ ساله) كه كارگر خدماتي بيمارستان مفرح تهران بود، متهم است كه در تاريخ ۲۹ مهر ماه سال ۸۲ دختر ۱۵ ساله اي به نام مرجان را ابتدا خفه كرده و سپس با ضربات چاقو به قتل رسانده است. وي كه با توجه به رضايت اوليا ي  دم در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان از لحاظ جنبه عمومي محاكمه شد در دفاعيات خود تنها انگيزه از وقوع جنايت را سرقت بيان كرد. اين مرد در دفاع از خود گفت: روز واقعه من در انتهاي بيمارستان نشسته بودم و در حال فكر كردن بودم كه ناگهان دختر ۱۵ ساله اي را ديدم كه به طرفم مي آمد. وي از من مسير خروجي بيمارستان را پرسيد. وقتي راه را به او نشان دادم، بلافاصله پشت سرش به راه افتادم و به انگيزه اين كه مي توانم انگشتر يا گردنبندي از وي سرقت كنم او را از پشت سر گرفتم. اما در يك لحظه او بسيار وحشتزده شد شروع به داد و فرياد كرد. من هم كه از بيكار شدن مي ترسيدم جلوي دهانش را گرفتم و در حالي كه مرجان قصد فرار داشت شال گردنش را دور گلويش پيچاندم و او را خفه كردم. اما چون به مرگ وي شك داشتم با چاقويي كه همراه داشتم ضرباتي به وي وارد كردم.برپايه اين گزارش، اولياي  مرجان با ارائه نامه اي به دادگاه از حق خود درباره مرگ فرزندشان گذشت كردند اما قاضي ياورزاده و چهار مستشارش وي را از لحاظ جنبه عمومي محاكمه كردند و او را به اتهام قتل عمدي و سرقت به تحمل ۱۲ سال زندان محكوم كردند.

در دادگاه خانواده:
همسرم بيمار رواني است
گروه حوادث: ادعاي مردي كه به بهانه مصرف قرص اعصاب قصد طلاق دادن همسرش را داشت توسط كارشناسان پزشكي قانوني بررسي خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، «همسرم قرص مي خورد پس بيماري رواني دارد.» اين استدلال پسر ۲۷ساله اي است كه براي طلاق زن ۲۵ساله اش به دادگاه خانواده آمده است.
محمد دو سال پيش در يك مهماني با الهه آشنا شد. آنها پس از يك سال دوستي و رفت و آمد خانوادگي نامزد كردند و با رضايت خانواده ها هشت ماه در اين دوره ماندند و دو ماه پيش عروسي كردند.زندگي دو ماهه آنها زماني رنگ و بوي اختلاف به خود گرفت كه الهه دادخواست مهريه و  نفقه خود را به دادگاه خانواده تسليم كرد.
محمد پسر اول خانواده اي متوسط بود كه در مغازه پدرش كار مي كرد. زماني كه الهه را در مهماني ديد در همان نگاه اول از او خوشش آمد و اول طرح دوستي و بعد پيشنهاد ازدواج با الهه را مطرح كرد. دوستي و دوره نامزدي آنها با خوبي و خوشي طي شده بود و او اصلاً  فكر نمي كرد كارشان بعد از دو سال به دادگاه خانواده و طلاق بكشد.
الهه درمورد اينكه چرا دادخواست مهريه و نفقه به دادگاه داده است، گفت: «پدر و مادرم وقتي من ۱۴ سالم بود از هم جدا شدند. مادرم با چنگ و دندان ما را نگه داشت و بزرگ كرد پدرم نه مهريه به او داد و نه نفقه. هميشه از اين كه مرد آينده من با من اين كار را بكند وحشت داشتم. محمد پسر خوبي است ولي من به هيچ مردي اعتقاد ندارم.»
دادگاه به استناد صحبت هاي طرفين نسبت به بيماري افراد حكم صادر نمي كند. قاضي معاوني رئيس  شعبه ۲۶۶ دادگاه شماره ۲ خانواده در اين باره گفت: چنانچه كارشناس پزشكي قانوني تشخيص بدهد زوج يا زوجه داراي جنون است آن هم به هر ميزان كه باشد، دادگاه از آنجايي كه جنون در موارد فسخ نكاح است حكم به فسخ خواهد داد. اما اين تشخيص تنها از سوي كارشناسان پزشكي قانوني معتبر است و صرف خوردن چند عدد قرص و نظر پزشك غيرسازمان (پزشكي قانوني) دليل قابل قبول براي جنون نيست.
براساس ماده ۱۱۰۱ قانون مدني در صورت فسخ نكاح قبل از نزديكي به جهتي فسخ شود زن حق مهر ندارد، مگر در صورتي كه موجب فسخ، عنن باشد كه در اين صورت با وجود فسخ نكاح زن مستحق نصف مهر است.قاضي معاوني در پايان گفت: به هر حال جنون زن و مرد هم به طور دائم و هم موقت در صورت اثبات از موجبات فسخ نكاح است.

در شيراز دستگيري عاملان قتل يك راننده مسافركش
پليس: دو جوان به اتهام قتل راننده اي سه روز پيش در شيراز دستگير شدند. اين متهمان انگيزه خود را از قتل، سرقت خودروي متوفي اعلام كردند.
كشف جنازه اي در مزرعه
ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه دهم دي ماه سال جاري، يك تن از اهالي روستاي باجگاه شهرستان شيراز با مراجعه به كلانتري ۳۰ اكبرآباد اين شهرستان، پليس را در جريان كشف جنازه اي در مزرعه اش قرار داد.
اين فرد به نام «علي اسفندياري» به پليس گفت: ساعاتي قبل براي سركشي به مزرعه ام واقع در روستاي «باجگاه» رفته بودم كه ناگهان جنازه مردي را درميان بوته زار ديدم.
دقايقي بعد، پليس به همراه قاضي كشيك و مرد روستايي به محل كشف جنازه رفته و با جسد مردي حدودا ۳۰ ساله با موهاي مشكي و ملبس به بلوز كرم رنگ و شلوار سرمه اي كه از ناحيه دهان و سر غرق در خون بود روبرو شدند.
پس از انجام بررسي هاي مقدماتي از مقتول و صحنه قتل، جسد براي شناسايي و روشن شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد و پزشكان پس از معاينه جسد علت مرگ را ضربه مغزي اعلام كردند.
شناسايي جسد
روز بعد چند تن از اهالي روستاي «بيدكل» شهرستان مرودشت، پس از مراجعه به پزشكي قانوني، جسد كشف شده را شناسايي كردند. آنان اظهار داشتند كه جسد متعلق به يكي ازاهالي روستا به نام «عزيزالله - پ» است.
پليس پس از تحقيقات اوليه از خانواده مقتول دريافت كه عزيزالله، راننده يك دستگاه خودروي پرايد است كه در مسير شيراز- مرودشت، مشغول به كار بوده و ساعت ۱۶ روز نهم دي ماه براي كار از منزل خارج شده و ديگر بازنگشته است. بنابراين تحقيقات پليس براي شناسايي قاتل يا قاتلان ادامه يافت.
شناسايي قاتل
روز دوازدهم دي ماه يعني دو روز پس از كشف جسد، مأموران كلانتري ۱۵ شهرستان «فراشبند» هنگام گشت زني در اين شهرستان به يك دستگاه خودروي پرايد مشكي رنگ كه با مشخصات خودروي پرايد به سرقت رفته مطابقت داشت مظنون و آن را متوقف كردند.
راننده اين خودرو به نام «ناصر- م» دستگير و به اداره آگاهي منتقل شد. اين متهم پس از دستگيري ابتدا منكر هرگونه سرقت شد اما در ادامه بازجويي ها لب به اعتراف گشود و به قتل عزيزالله با همدستي فرد ديگري به نام «هادي _ الف» اقرار كرد.
اين متهم به قتل در مراحل بازجويي گفت: روز حادثه من و دوستم هادي به مقصد شهرستان شيراز سوار خودروي متوفي شديم و دربين راه او را به نقطه پرتي كشانديم و سپس با شليك گلوله اي به سرش با استفاده از يك اسلحه كمري او را به قتل رسانديم و پس از آنكه جسد را در ميان مزرعه اي انداختيم، خودرويش را به سرقت برديم.
گفتني است، نوزدهم دي ماه، مأموران انتظامي شيراز در ادامه تحقيقات خود موفق به دستگيري هادي (متهم ديگر) و كشف سلاح كمري به كارگرفته شده در قتل به همراه با يك خشاب فاقد مهمات شدند. اين متهم نيز به قتل و سرقت خودروي مقتول اعتراف كرد.
متهمان پس از بازسازي صحنه قتل در حضور قاضي پرونده تا زمان صدور حكم نهايي روانه زندان شدند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |