پنجشنبه ۲۴ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۱ - Jan 13, 2005
فوتبال ليگ برتر
استقلال در آرزوي پله دوم است
پرسپوليس و نقشه هاي مربي برقي ها
011274.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: ليگ با شدت تمام در نزديكي اولين بازي مرحله دوم مسابقات جام جهاني به پيش مي رود. حساسيت در بالاي جدول براي كسب مقام قهرماني و در حوزه تاريك پائين جدول براي بقا و عدم سقوط. چهارده هفته از بازيهاي ليگ باقي است، اما تيمهاي پائين جدول احساس خطر مي كنند. پيكان كه اولين پيروزي خود را با مرد كارساز فوتبال ايران بدست آورد، پگاه سمبل شمالي ها (رشتي ها)، شموشك از نوشهر كه ترفندهاي پيوس نيز نتوانسته مانع شكست هايش شود و برق شيراز كه بالاخره دست بدامان سرهنگهاي قديم شد، محمودخان ياوري اين خانه را خوب مي شناسد كه ولتاژش چه اندازه است. صباباتري، پاس، فجر و سايپا بالاتر قرار دارند. هرچند فاصله چهار امتيازي براي چهارده هفته نمي تواند تضمين كننده بقا باشد. صباباتري هم هنوز بايد لرزه هاي سقوط را زيرپاي خود حس كند، حتي مصطفي دنيزلي كه در طرح اوليه اش پنج گل زد. در صدر جدول فولاد حال و هواي دهه چهل فوتبال كشور را دارد، روزگاري كه فوتبال خوزستان بر تمام تيمهاي ملي احاطه داشت و مسير تهران به خوزستان هميشه به روي بازيكنان اين خطه باز بود. ملادن فرانچيچ چگونه مي تواند اين اقتدار را تا پايان بازيها حفظ كند. فردا در اهواز آزمون ديگري است براي فولاد و ملي پوشان آماده اش. حريف ابومسلم خراسان است. تيمي يكدست، خوش تركيب و مجهز به حربه قدرت بدني كه از اين ويژگي خود بهترين بهره را مي برد. تقابل فولاد و ابومسلم ديدني است، اما آنچه از فولاد در هفته گذشته ديديم، ترديدهاي اندك را نيز براي پيروز برطرف كرد. با وجود تمام اين امتيازات، ابومسلم تيمي نيست كه در اهواز با راحتي تسليم شود. اگر سياه جامگان در اهواز صدرنشين را بر زمين بزنند، ذوب آهن، پرسپوليس و استقلال برايش هورا مي كشند. بازي بسته و فشرده خط مياني ابومسلم اجازه خواهد داد تا مبعلي چون بازي گذشته اين اندازه فضا براي مانور و شوت زدن داشته باشد؟ مدافعان خشن و پرتحرك ابومسلم حتي يك راه باريك به مؤمن زاده، نخواهند داد. مگر اين كه خط دفاع فولاد به ياري خط مياني چهارنفره فولاد بيايد، بداوي اين خواسته را انجام خواهد داد، اما موسوي متمايل به عقب بازي مي كند، مرداني نيز يك هافبك و بهتر است بگوئيم يك مدافع متمركز است، تنها شريفي نسب به كمك مؤمن زاده مي آيد. فولاد دفاع جوان و مستحكمي دارد. كاملي مفرد، محمدعلوي، پژمان منتظري و علي بداوي، گذشتن از اين جوانان رعنا كار آساني نيست، فريدون فضلي و عادل اشرفي دو مهاجم ابومسلم بايد با اين ديوار، بجنگند
استقلال با صبا و دايي
امروز در تهران استقلال بدون نيك بخت واحدي پركشيده به ديدار صباباتري و علي دايي مي رود. استقلال هر سه امتياز اين بازي را نياز دارد و صباباتري براي ادامه روند پيروزي هاي خود نيز بايد يك جهش بلند انجام دهد، ميلان زيوادينوويچ تركيب اصلي خود را شناخته است. كرم اللهي دروازه بان ثابت شده است. نوازي، بختياري زاده، محمودي و انوري در دفاع قرار مي گيرند. همداني، ابراهيمي، قاسميان و سلطاني بايد كمربند مياني را در مقابل هافبكها پركار و گرداننده استقلال انجام دهند. جنگ ستار، نوازي با منصوريان و كاظمي ديدني است.
زوهاني و دايي نيز با چهار مدافع جوان استقلال جدال خواهند داشت، آيا قلعه نويي، دايي را به صادقي مي سپارد؟ استقلال با آوردن گيلائوري، اميرآبادي را به راست مي برد تا سازمان تيمي مستحكم تري را شكل دهد. حق دوست، گيلائوري، صادقي، قرباني در خط مياني و اميرآبادي، فرزاد مجيدي، منصوريان و كاظمي و عنايتي گلزن و سامره بازگشته نيز به خط حمله مي روند. استقلال با پيروزي در اين ميدان به آرامش ذهني خواهد رسيد تا بتواند ادامه مسابقات را در فضايي به دور از تنش انجام دهد.
011268.jpg
پيكان و پاس
فردا در زمين ايران خودرو ديدار پيكان و پاس نيز ديدني است. اين بازي در پشت چهره ساده خود حمايت ها دارد. فرهاد كاظمي و پاس در سالهاي دور و حالا پيكان آسيب ديده و بازي با پاس در آنسو مصطفي دنيزلي است و كاظمي تمام نيرويش را خرج خواهد كرد تا نشان دهد پاس دچار اشتباه شده است و او پيش از دنيزلي فوتبال ايران را مي شناسد.
هر دو تيم از پيروزي هفته قبل خود شادمانند، اگر پيكان اين بازي را ببرد و پگاه در انزلي قرباني شود، پيكان پس از ۱۶ هفته يك پله بالاتر مي آيد. بازي پاس و پيكان ديدن دارد.
حافظيه پرسپوليس
سايه هاي ترس از سقوط برق را رها نكرده است، اما شيرازي ها اين هفته با يك مربي كاركشته و زرنگ از اهالي اصفهان به ميدان مي آيند. پرسپوليس بد روزي به برق رسيد. شكست ۵ بر يك در مقابل پاس را فراموش كنيد، محمود ياوري خوب مي داند چگونه با پرسپوليس بازي كند. او مدافعان خود را (ايماني، عقيلي، شهدايي و غلامعلي تبار) را به هم نزديك مي كند، يك هافبك كاملاً دفاعي در جلوي آنها مستقر مي كند و ستار زارع را مأموريت مي دهد تا كاظميان را از كار بياندازد. ياوري براي خط حمله خود چهار بازيكن آماده دارد كه بايد دو بازيكن را برگزيند. متوسل زاده، عابدي، پاك نيت و حيدري، شايد پاك نيت و متوسل زاده به بازي بيايند. برق در صورت پيروزي در اين ميدان از دو بعد امتيازي و روحي پرواز خواهد كرد. بايد ديد برنامه هاي سوبل براي برق چيست؟
سايپا در فولادشهر
ذوب آهن در خانه دامهاي لازم را براي سايپا آماده نموده است تا از كورس قهرماني خارج نشود. ذوب آهن هنوز نزديكترين حريف به صدرنشين است. كربكندي از ابومسلم سه پنالتي خورد و سه امتياز حساس را از دست داد. سايپا براي ذوب آهن مشكلات ديگري دارد، حسيني، عزيززاده _ حيدري نبايد بدين آساني در مقابل ابومسلم ضعف نشان مي دادند. براي ذوب آهن اگر بازيكنان چون استراتولات باشند، اين تيم چيزي از قهرماني كم ندارد. محمدپور، بهادراني، اميديان، عزيزي، رجب زاده و شفيعي نيز بايد چون اواسط نيم فصل اول باشند تا ذوب آهن به سه امتياز برسد. سايپاي باخته به سپاهان همان تركيب هميشگي خود را دارد. شايد ايوبي در خط حمله جانشين ايزدي باشد و ثابت بازي كند. جدال سميعي نيا، معمار، رفيعي و خانگلي با رجب زاده و شفيعي ديدني است. سايپا در صورت پيروزي مي تواند سه پله خود را بالا بكشد اگر...
فجر در شمال
شموشك ضرب خورده ميزبان فجر سپاسي است، پيوس هرچه دارد بايد در اين بازي رو كند وگرنه سرنوشت خوبي در انتظارش نيست. فجر هم از حادثه ها و اتفاقات گريزان است. براي پيروزي در شمال با شموشك روبرو مي شود. شاگردان غلام پيرواني هر زمان اراده كنند قادرند به پيروزي برسند. آيا اين اتفاق در شمال خواهد افتاد.
حساس ترين بازي هفته
ملوان رشد كرده در انزلي ميزبان پگاه از رشت است. عجب ديداري خواهد بود. اين بازي از چند جنبه داراي اهميت است. رقابت بين رشت و انزلي داستان ديرينه دارد. حالا ملوان از ميانه هاي جدول هم بالاتر رفته و پگاه در رده پانزدهم به زمين گل آلود جدول چسبيده است. شرفي و نصرت ايراندوست و حكايت هايي كه در روي نيمكت وجود دارد. پگاه اگر اين بازي را ببرد بر زخمهاي تماشاگران خود التيام بخشيده است اما در صورت شكست ، مسير برگشت شرقي نيز ناهموار خواهد شد. جنبه ديگر اين بازي حضور پژمان نوري در تيم پگاه است او بايد ثابت كند كه يكي از بهترين هاي شمال است. خبرهاي داغ فوتبال فردا از شمال به گوش خواهد رسيد.
اصفهان در انتظار يك آبي ديگر
سپاهان كه اسرار پشت پرده خود با استانكو را فاش نمي كند، قصد دارد با همان تركيبي كه بر سايپا پيروز شد به ديدار استقلال اهواز برود. رحمتي، بنگر، بيات، خادمي، اكبري، سيدعباسي، عقيلي، آقايي، كريمي، بزيك و خطيبي.
تركيب جواب داده اي كه بايد استقلال اهواز را نيز متوقف كند و اصفهاني ها به يك امتيازي آنها برسند. استقلال اهواز نيز نتايج خوبي گرفته. تساوي با استقلال تهران چندان بد نبود، ايليچ، جلالي، تقي پور، آل نعمه، فرزانه، اكبري، ابوالهيل، عيدي زاده، رضايي، آلوز و زادمحمود بهترين تركيب استقلال براي اين ميدان است. اين بازي هم از بازيهاي خوب هفته هفدهم خواهد بود.

عقب نشيني آشكار در وزنه برداري
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: فدراسيون وزنه برداري كشور در يك عقب نشيني آشكار كه باتوجه به موضعگيري اوليه و محكم «علي مرادي» رييس اين فدراسيون در رويارويي با خواسته ملي پوشان اين رشته كمتر قابل پيش بيني بود، خيلي راحت در مقابل خواسته وزنه برداران معترض تسليم شد و عبدالرضا اسدي يكي از مربيان تهراني را براي سفر به بلغارستان انتخاب كرد!
اينكه اين فدراسيون حداقل در آستانه اين سفر و برگزاري اردوي تيم ملي در شهر صوفيه بلغارستان به دليل برقراري آرامش و آرام ترشدن وضعيت اردو اين كار را انجام داده است، در بدو امر قابل پذيرش است، اما پايان اين موضوع و شكلي كه براي آن انتخاب شده است، استدلال منطقي ندارد.
در تفكرات حرفه اي تشكيلات اجرايي ورزش امروز ديگر چنين روشي وجود ندارد كه با اعتراض و تهديد، كس يا كساني بخواهند يا بتوانند حرف خود را به كرسي نشانده و عملكرد مجموعه اي را چنين بالا و پايين نمايند.
فرض بر اين است كه اگر در تصميم گيري هاي اوليه مسئولين اين ورزش تشخيص حضور يك مربي ايراني در كنار ايوانف بلغاري غيرضروري تشخيص داده شده (كه براساس گفته هاي دو روز قبل رييس محترم اين فدراسيون چنين بوده است) چرا در فاصله ۲۴ ساعت همه چيز تغيير مي كند و ضرورت حضور يك مربي ايراني چنين با اهميت تلقي شده و در دستور كار قرار مي گيرد.
بي گمان نبايد پذيرفت كه مرادي از بابت خلاص شدن از فشارهاي حاشيه اي و جانبي اين كار، چنين تصميمي را اتخاذ كرده است، كه اگر چنين باشد هيچ پايان خوشي بر آن متصور نيست. يكي از اصلي ترين پايه هاي موفقيت در مديريت، ثبات و پايداري لازم در مقابل تصميماتي است كه پشتوانه و استدلال منطقي همراه خود دارد. حال اگر چنين حالتي در وزنه برداري ما حاكم نيست، خدا آخر و عاقبت آن را به خير كند.
در معركه ها درنگ مي بايد كرد
خون برجنگ نهنگ مي بايد كرد
پوشند يلان زره به پيكار اينجاست
جايي كه برهنه  جنگ مي بايد كرد

خبرهايي از فوتبال جهان
مورينتس  در آستانه  عقد قرارداد با باشگاه  ليورپول
011265.jpg
رافائل  بنيتز سرمربي  باشگاه  ليورپول  انگليس  اعلام  كرد اين  باشگاه  در آستانه  عقد قرارداد شش  ميليون  پوندي  براي  به  عضويت  گرفتن  فرناندو مورينتس  مهاجم  باشگاه  رئال  مادريد قرار دارد.
به گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از ليورپول ، بنيتز كه  بعد از پيروزي  ۱ برصفر مقابل  واتفورد در چارچوب  رقابت هاي  جام  اتحاديه  باشگاههاي  انگليس  سخن  مي گفت  ابراز اميدواري  كرد مورينتس  ۲۸ ساله  بتواند براي  بازي  روز شنبه  آينده  مقابل  منچستريونايتد براي  ليورپول  بازي  كند.
وي  افزود: عقد قرارداد به  مراحل  نهايي  خود نزديك  شده  و تنها به  چند ساعت  وقت  نياز دارد.
مطمئن  نيستم  كه  مذاكرات  چقدر طول  كشيده  اما فكر مي كنم  سرانجام  به  توافق  خواهيم  رسيد و اميدوارم  هر چه  زودتر قرارداد امضا شود.
بنيتز از چند هفته  قبل  تلاش  براي  به  عضويت  گرفتن  مورينتس  را آغازكرده  بود كه  صبح  روز گذشته  سه شنبه باشگاه  ليون  نيز پيشنهاد خريد اين  مهاجم  را اعلام  كرد.
اما به  نظر مي رسد مورينتس  ليورپول  را به  هر جاي  ديگري  ترجيح  مي دهد و در صورت  عدم  تحقق  اين  انتقال  نيز جايي  جز سانتياگو برنابو نخواهدرفت .
مورينتس  بر اين  اعتقاد است  كه  با وجود بازيكناني  مثل  رائول ، رونالدو و مايكل  اوون ، رئال  مادريد نيازي  به  حضور وي  در خط حمله  ندارد و لازم  است  شانس  خود را در تيم  ديگري  بيازمايد.
پايان بيست و دو ماه كابوس زيكلر بازگشت به ميلان
كابوس بيست و دو ماه مصدوميت الكساندر زيكلر به پايان رسيد.
زيكلر روز گذشته چهل و پنج دقيقه آرام در دبي دويد و بازي كرد. او در اين باره گفت: سرانجام پس از مدت طولاني بازي كردم و اين امتياز بزرگي بود. به همان اندازه اي كه براي نخستين بار به ميدان رفتم عصبي بودم. باور نكردني بود، بدون درد بازي كردم! پس از ديدار برابر انرژي كوتبوس هم چيزي احساس نكردم.
پاي زيكلر مارس ۲۰۰۳ شكست. بعضي ها اين مصدوميت را پايان راه مدافع آلماني مي دانستند.
او از اين كه به ميدان بازگشته، سر از پا نمي شناسد: «فكر نمي كردم بتوانم بازي كنم، حتي اگر مربي از من درخواست مي كرد دستكش بپوشم و درون دروازه بياستم، اين كار را انجام مي دادم!»
منچستر يونايتد خوزه موريرا را مي خواهد
اخبار منتشره  در رسانه هاي  جمعي  پرتغال  حاكيست ، باشگاه  منچستر يونايتد انگليس  درصدد به  خدمت  گرفتن «خوزه  موريرا» دروازه  بان  باشگاه  بنفيكاست .
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از ليسبون ، با شدت  گرفتن  احتمال  جدايي «تيم هووارد» و «روي  كارول» از باشگاه  منچستر، مسئولان  اين  تيم  در انديشه  يافتن دروازه باني  مناسب  براي  رقابت هاي  فصل  آينده  خود هستند.
«لوييز فيليپه  اسكولاري» سرمربي  برزيلي  تيم  ملي  فوتبال  پرتغال  سال  گذشته در اقدامي عجيب «موريرا» را به  عنوان  دروازه بان  سوم  خود در رقابت هاي  جام ملت هاي  اروپا برگزيد.
كارول  فروردين  ماه  گذشته  قراردادش  را با باشگاه  بنفيكا تمديد كرد وتا سال  ۲۰۱۰ به  اين  تيم  تعهد خدمت  دارد.
ايتاليا نامزد ميزباني جام فوتبال ملتهاي اروپا
«فرانكو كارارو» رئيس فدراسيون فوتبال ايتاليا روز چهارشنبه طرح كامل خود را براي ميزباني جام فوتبال ملتهاي اروپا در سال ۲۰۱۲ ميلادي تقديم نخست وزير كشورش مي كند.
بلافاصله پس از ديدار و بررسي طرح مذكور، ايتاليا به طور رسمي نامزدي خود را براي برگزاري اين سري مسابقات اروپايي اعلام خواهد كرد.
كاخ نخست وزيري ايتاليا روز سه شنبه اعلام كرد كه سيلويو برلوسكوني خواهان برگزاري جام ملتهاي اروپا در كشورش است.
فرگوسن: چلسي قهرمان چهارگانه نخواهد شد
سر «الكس  فرگوسن» سرمربي  تيم  فوتبال  منچستريونايتد خط بطلاني  بر شانس چلسي  براي  كسب  چهار عنوان  قهرماني  در اين  فصل  كشيد در حالي  كه  به  اعتقاد «استيو كلارك» دستيار «خوزه  مورينيو» سرمربي  چلسي ، بهترين ها در انتظار اين  تيم  است .
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لندن ، تيم  چلسي  كه  با ۷ امتياز اختلاف نسبت  به  تيم  دوم  ليگ  برتر باشگاه هاي  انگليس  يعني  آرسنال  در صدر قراردارد، ديدار با تيمهاي  بارسلونا در چارچوب  مرحله  يك  چهارم  نهايي  جام قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا، بيرمنگام  در دور چهارم  جام  حذفي  باشگاه هاي انگليس  و منچستريونايتد در مرحله  نيمه  نهايي  جام  اتحاديه  باشگاه هاي  اين كشور را پيش  رو دارد.
باوجود اين  فرگوسن  كه  منچستريونايتد را در سال  ۱۹۹۹ به  عنوان  قهرماني جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا، ليگ  برتر و همچنين  جام  اتحاديه  باشگاه هاي  انگليس  رسانده  است ، تأكيد كرد: چلسي  توان  كسب  تمامي عناوين  قهرماني  اين مسابقات  را ندارد.

رئيس كميته تربيت بدني مجلس شوراي اسلامي:
سرانه فضاهاي ورزشي در پايان برنامه چهارم به يك متر مربع خواهد رسيد
گروه ورزشي: اميررضا خادم با اشاره به اينكه دولت در ارتباط با بودجه ورزش كم لطفي كرده است مي گويد: براساس وظيفه اي كه در ارتباط با ورزش احساس مي كنم تمام تلاش خود را براي جمع كردن آراي موافق نمايندگان براي انجام يك كار عملي و اجرايي در خصوص افزايش بودجه ورزش انجام خواهم داد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ضمن بيان مطلب فوق گفت: با توجه به اين موضوع كه دولت توجه چنداني به بحث برنامه چهارم توسعه در ارتباط با ماده ۱۱۷ ورزش نداشته و در واقع به نوعي كم لطف بوده است در كميته تربيت بدني و كميسيون فرهنگي در تلاش هستيم در زمينه افزايش بودجه ورزش، چند پيشنهاد عملي و همسو با برنامه چهارم مطرح كنيم.
خادم در خصوص اين مطلب كه بسيار از مسئولين در ارتباط با ورزش در حد صحبت بسيار مثبت برخورد مي كنند اما در عمل ما شاهد چيز ديگري هستيم،  گفت: من به عنوان فردي كه هم جزو خانواده ورزش و از سويي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي هستم از كليه نمايندگان خواهم خواست كه توجه اساسي و خاصي را به امر ورزش داشته باشند زيرا اين مساله يكي از خواسته هاي اصلي موكلين آنها به حساب مي آيد.رئيس كميته تربيت بدني مجلس شوراي اسلامي در ادامه تأكيد كرد: هم اكنون متوسط سرانه فضاهاي ورزشي در دنيا ۵/۲ مترمربع و سرانه فضاي ورزشي در كشور ما متاسفانه ۵/۰مترمربع است بر همين اساس طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در پايان برنامه چهارم توسعه به يك متر مربع خواهد رسيد.
خادم در خصوص عملي بودن طرح هاي پيشنهادي مجلس در ارتباط با افزايش بودجه ورزش اظهار داشت: يكي از طرح ها موظف كردن دستگاه هاي دولتي به هزينه كردن در امر ورزش است. پيش از اين آنها مجاز بودند كه در امر ورزش هزينه كنند اما در نظر داريم به نوعي آنها را موظف به انجام اين امر كنيم، البته با در نظر گرفتن اين مسئله كه سياست گذاري اين هزينه در اختيار مديريت ورزش خواهد بود تا ناهماهنگي در امور مربوطه ايجاد نشود.

استعفاي خطيب تكذيب شد
011271.jpg
عضو هيات  مديره  باشگاه  فرهنگي  ورزشي  پيروزي  تهران  خبر استعفاي  حجت اله خطيب  مديرعامل  اين  باشگاه  را تكذيب  كرد و وي  را يكي  از عوامل  پيشرفت باشگاه  در رشته هاي  مختلف  ورزشي  عنوان  نمود.
سيدضياالدين  شجاعي  برهان  گفت : خطيب ، برنامه هايي  را در ابتداي  كار خود ارائه  داده  بود، كه  با رأي اعتماد هيات مديره  در حال  انجام  است ، با روند رو به  رشدي  كه  باشگاه  پيش  گرفته  است ، هيات  مديره  به  راحتي  نمي تواند از نام  خطيب  عبور كند.
وي  افزود: خطيب ، فردي  قابل  احترام  و وارد به  امور ورزش  است  و اين  را درساليان  متمادي  در اداره  كل  تربيت  بدني  استان  تهران  به  اثبات  رسانده  است ، او مي تواند به  كمك  هيات  مديره  باشگاه  پيروزي  كه  اعضاي  آن هماهنگ  و يكدل هستند، در جهت  رسيدن  به  اهداف  و آرمان هاي  باشگاه  كمك  كند.
اين  عضو هيات  مديره  باشگاه  پيروزي  درباره  تبديل  شدن  باشگاه  به  شركت سهامي عام  گفت : باشگاه  به  شركت  سهامي عام  تبديل  و ثبت  شده است ، اما درهيات  عالي  واگذاري  به  بخش  خصوصي  و سازمان  خصوصي سازي ، اين  دولت  است  كه بايد راهكار را به  ما نشان  دهد و هرچه  كه  از سوي  دولت  در اين  كار به  ما ابلاغ  شود، هيات  مديره  همان  راه  را خواهد رفت .

برگزاري مسابقات رالي خانوادگي به مناسبت دهه فجر
يك دوره مسابقه رالي خانوادگي يك روزه به مناسبت دهه مبارك فجر برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي ورزش بانوان كشور اين مسابقه دوم بهمن زير نظر فدراسيون اتومبيلراني و با همكاري محيط زيست از پارك سرخه حصار آغاز   مي شود و شركت كنندگان ۱۶۰ كيلومتر مسافت دور تهران را طي خواهد كنند.
لازم به ذكر است مسابقات در ۳ بخش بانوان، آقايان و همگاني برگزار مي شود.

ليگ برتر واليبال ايران
جشن صدرنشيني گروه ۲ به تاخير افتاد
011280.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: ادامه بازيهاي هفته هفتم از دور برگشت ليگ برتر واليبال ايران ديروز با يك اتفاق بزرگ در تهران آغاز شد. پگاه اروميه يكي از بخت هاي قهرماني اين فصل كه با كلي تماشاگر براي برپايي جشن صدرنشيني گروه ۲ به پايتخت آمده بود، ناباورانه در پيكار با تيمي جوان و سراپا انگيزه بنام سايپا مغلوب شد. سايپا كه رقابت نزديكي برسر صعود با نئوپان گنبد دارد با اطلاع از موقعيت حريف گنبدي و باخت آن تقابل پيكان در بازي با پگاه بسيار حساب شده ظاهر شد به گونه اي كه هيچ نشاني با آن تيم سردرگم بازيهاي پيشين نداشت.
هنگامي كه سايپا روي تجربه و قدرت بازيسازي عمده غياثي و بازي درخشان حمزه زريني دو گيم اول و دوم را برد تازه تيم استخواندار پگاه به هوش آمد. همه فعل و انفعالات صورت گرفته از سوي وطن پرست كه با ترميم نسبي ضعف دريافت و دفاع روي تور توام بود باعث شد پگاه گيم سوم را از آن خود كند. در گيم چهارم دو تيم در زيباترين «ست» بازي دست به آتش بازي زدند و سرانجام در گيمي پر گش وقوس اين سايپا بود كه در لحظات حساس پاياني با پيروزي ۲۶ بر ۲۴ فاتح اين بازي سرنوشت ساز شد.در بازي اول ديروز پيكان در مصاف با نئوپان تنها در «ست» سوم با مقاومت حريف روبرو شد و با تمامي اوصاف سه بر صفر از سد نماينده گلستان گذشت. پيكان با اين برد هفته آينده در جدالي حساس براي تصاحب صدرنشيني پس از ماهها كه در اختيار پگاه بود به مصاف تيم برق مي رود. برق يكي از بهترين تيم هاي اين فصل ليگ برتر واليبال محسوب مي شود.

رئيس كميته ملي المپيك كوبا روز شنبه وارد تهران مي شود
گروه ورزشي:سازمان  تربيت  بدني  روز چهارشنبه  اعلام  كرد: معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس كميته  ملي  المپيك  كوبا در رأس هياتي ، بامداد روز شنبه  هفته  آينده  وارد تهران  خواهد شد.
«خوزه  رامون  فرناندز» به  دعوت  محسن  مهرعليزاده  معاون  رئيس  جمهوري  ورئيس  سازمان  تربيت  بدني  و در پاسخ  به  سفر وي  در يك  سفر سه  روزه  به كشورمان  خواهد آمد.
اين  گزارش  حاكيست ، معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  كميته  ملي  المپيك  كوبا در اين  سفر با دكتر عارف  معاون  اول  رئيس  جمهوري ، دكتر حداد عادل  رئيس مجلس  شوراي  اسلامي ، محسن  مهرعليزاده  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان تربيت  بدني ، رضا قراخانلو و علي  كفاشيان  رئيس  و دبيركل  كميته  ملي  المپيك ديدار و در خصوص  گسترش  و همكاريهاي  بيشتر بين  دو كشور در خصوص  مسائل سياسي ، تجاري  و ورزشي  به  بحث  و گفت  و گو خواهد پرداخت .
رئيس  كميته  ملي  المپيك  كوبا در اين  سفر از آزمايشگاه  كنترل  دوپينگ ، آكادمي المپيك ، مجموعه  ورزشي  انقلاب ، مجموعه  ورزشي  آزادي  و زورخانه دانشگاه  تهران  ديدن  خواهد كرد.

استقلال تهران به دانشگاه آزاد واگذار مي شود
011277.jpg
پس از شركت سهامي عام شدن باشگاه پرسپوليس، سازمان تربيت بدني مصر است تا هر چه زودتر ديگر باشگاه بزرگ پايتخت استقلال را وارد سهامي عام كند.به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به دنبال ثبت نهايي باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال به موسسه استقلال و با نظر نهايي سازمان تربيت بدني شرايط براي واگذاري هر چه سريع تر سهام به علاقه مندان فراهم مي شود. روندي كه در باشگاه پيروزي در حال شكل گيري است. اما تفاوت عمده ي باشگاه استقلال تهران اين است كه هويت موسسه  فرهنگي ورزشي را حفظ كرده و با ايجاد شركت هايي در زير شاخه  اين موسسه تنها شرايط را براي واگذاري سهام اين شركت هاي تابعه فراهم خواهد كرد. در صورتي كه باشگاه پيروزي با تغيير كلي در ساختار كنوني خود امكان حضور كليت باشگاه در بورس را فراهم كرده است و اين مهم قابليت هاي متفاوتي با ساختار باشگاه استقلال خواهد داشت.
پس از ثبت موسسه استقلال امكان واگذاري سهام هاي شركت هاي تابعه به بنگاه هاي اقتصادي، بازيكنان، پيشكسوتان، هواداران و علاقه مندان فراهم خواهد شد كه نوع واگذاري با سياست و چارچوب هاي سازمان تربيت بدني انجام خواهد شد.
سازمان تربيت بدني تنها نهادي است كه مي تواند با اعمال نظر در نوع واگذاري سهام، محدوده  اشخاص و بنگاه ها را در خريداري سهام باشگاه استقلال تعريف كند.بنابراين گزارش سه ماه پيش مدير عامل باشگاه استقلال اهواز خواهان خريد سهام اعظمي از باشگاه همنام تهراني شد اما با مخالفت سازمان تربيت بدني و مسئولان باشگاه استقلال روبرو شد اما اين روزها شايعه  خريد باشگاه استقلال تهران توسط دانشگاه آزاد اسلامي شنيده مي شود. امري كه با توجه به مخالفت هاي سازمان تربيت بدني با خريد اين باشگاه توسط يك بخش يا شركت در هاله اي از ابهام قرار دارد. به نظر مي رسد استقلال زير پوشش دانشگاه آزاد به ميدان بيايد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |