پنجشنبه ۲۴ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۱ - Jan 13, 2005
گزارش ديدارهاي خاتمي در نيجريه
011262.jpg
ايسنا: سيدمحمد خاتمي كه در اولين مرحله از سفر ده روزه اش به قاره آفريقا، سه شنبه شب به نيجريه وارد شد، پس از استقبال رسمي در فرودگاه، در كاخ رياست جمهوري نيجريه حاضر شد و مورد خوش آمدگويي «اولوشگون اوباسانجو» رئيس جمهوري اين كشور قرار گرفت.
مذاكرات ايران و نيجريه
در ديدار رسمي هيأت هاي عالي رتبه ايران و نيجريه رئيس جمهور كشورمان با ابراز خرسندي از حضور در نيجريه و استقبال گرم مقامات عالي رتبه اين كشور از هيات ايراني، به جايگاه ويژه دو كشور در عرصه بين المللي و منطقه اي اشاره و تأكيد كرد: هر دو ملت تجربه تلخ دخالت بيگانگان را كشيده اند و اين سفر مي تواند نقطه عطفي در روابط دو كشور باشد.
رئيس جمهور سپس به مسائل خاورميانه از جمله مشكلات مردم مظلوم فلسطين و عراق و درگيريها و كشتارها و ترورها در اين مناطق اشاره كرد و گفت: اميدواريم با برگزاري انتخابات در عراق، آرامش و امنيت در اين كشور برقرار شود.
خاتمي ادامه داد: تهران از هيچ كمكي براي برقراري ثبات و كمك به بازسازي و پيشرفت عراق دريغ نخواهد كرد.
خاتمي تأكيد كرد: آفريقا داراي جايگاه ويژه اي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است و ستادي به نام ستاد آفريقا در ايران براي يافتن راهكارهاي توسعه همه جانبه همكاري ها و تسريع در اجراي قراردادها تشكيل شده است.
رئيس جمهور همچنين گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده است در همه زمينه هاي علمي، فني، صنعتي و تجاري با نيجريه در چارچوب كميسيون مشترك دو كشور همكاري كند.
خاتمي گفت: ايران توانايي فعاليت در بخشهاي خودروسازي، برق، انرژي، مالي و بانكي نيجريه را دارد.
رئيس جمهور خرسندي اش را از سياستهاي رئيس جمهور نيجريه براي استقرار مردم سالاري ،توسعه و پيشرفت در اين كشوريادآور شد و گفت: همه پيروان اديان اعم از مسيحيان و مسلمانان در نيجريه بايد براي رشد و اعتلاي كشورشان تلاش كنند.
اوباسانجو، رئيس جمهور نيجريه نيز در اين مذاكرات با ابراز خرسندي از حضور هيات عالي رتبه ايران در كشورش به سفرهاي خود به تهران اشاره كرد و اظهار اميدواري نمود كه مناسبات دوجانبه در همه زمينه ها تحكيم و تعميق يابد.
وي تصريح كرد كه سفر خاتمي به ابوجا افق هاي روشني پيش روي همكاري هاي دوجانبه به ويژه در عرصه هاي فني و تجاري پديد خواهد آورد.
رئيس جمهور نيجريه بر پيگيري توافقات پيشين فيمابين به منظور اجرايي و عملي شدن آنها تأكيد كرد و با اشاره به برخي از توافق ها در زمينه سدسازي، خودروسازي، انرژي و گاز و امور مالي و بانكي گفت كه كشورش مايل به گسترش اين همكاري هاست و از تبادل ديدار مقامات دو كشور در اين جهت استقبال مي كند.
وي از توسعه روابط فرهنگي، گسترش داد و ستد بخش خصوصي، بهداشت و درمان و ايجاد بانك مشترك براي خدمات رساني به عنوان زمينه هاي استحكام همكاري ها ياد كرد.
سخنراني خاتمي در ضيافت شام
هم چنين رئيس جمهور، سه شنبه شب در ضيافت شامي كه به افتخار حضور وي و هيأت عالي رتبه همراه از سوي همتاي نيجريه اي اش ترتيب داده شده بود به ايراد سخنراني پرداخت.
رئيس جمهور در اين سخنراني تصريح كرد: آماده ايم تجربه ها و توانايي هاي خود را در زمينه هاي مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت، كشاورزي و شيلات در اختيار كشور دوست و برادر نيجريه قرار دهيم.
پيام ما «صلح» است
صبح ديروز هم وزير امور خارجه نيجريه با حضور در محل اقامت رئيس جمهور كشورمان در ابوجا با وي ديدار كرد.
رئيس جمهور كشورمان در اين ديدار گفت: پيام جمهوري اسلامي ايران همواره پيام صلح و همكاري با جهانيان و براي رسيدن به پيشرفت و آرامش بوده و هست و ما بر اين اساس خواهان گسترش روابط با نيجريه هستيم.
وي با اشاره به جايگاه، نقش و امكانات و ظرفيتهاي نيجريه در منطقه اظهار اميدواري كرد: هيأت هاي عالي رتبه ايران و نيجريه در اين سفر به توافق هاي مناسبي براي ارتقاي همكاريها دست يابند.
در اين ديدار كه كمال خرازي وزير امور خارجه كشورمان نيز حضور داشت ادلي جي وزير امور خارجه نيجريه با ابراز علاقه مندي مسئولان عالي رتبه كشورش براي گسترش همكاريهاي همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران، تأكيد كرد: ابوجا خواهان تسريع در اجرايي شدن قراردادهاي علمي، فني و مهندسي ميان دو كشور است و ديد و بازديد مقامات دو كشور در حذف موانع مؤثر خواهد بود.
سخنراني خاتمي
در ديدار با علماي نيجريه
بنا بر اين گزارش سيد محمد خاتمي رئيس جمهور كشورمان صبح ديروز به وقت محلي در جمع علما و شخصيتهاي اسلامي نيجريه با اشاره به دشمني گسترده كانونهاي استكباري عليه اسلام گفت: استكبار از اسلام مي ترسد زيرا اين دين پيروانش را به استقلال، پيشرفت و عدالت دعوت كرده است و در اين صورت مسلمانان زير بار فشار تحميل و استعمار نخواهند رفت.
خاتمي با اشاره به پويايي جامعه اسلامي نيجريه و تلاش مسلمانان اين كشور در جهت پيشرفت و توسعه، گفت: مسلمانان بايد براي بازگشت به مجد و عظمت گذشته خود تلاش كنند.
رئيس جمهور با اشاره به انجام بزرگترين خشونتها و اعمال تروريستي به دست اشغالگران صهيونيستي در سرزمينهاي اشغالي، گفت: در عين حال مردم فلسطين كه تنها براي اعاده حقوق ابتدايي خود تلاش مي كنند به انجام اعمال تروريستي متهم مي شوند و اين نشانه سقوط اخلاق در دنياست.
خاتمي افزود: ما بايد براي بازگشت به يك زندگي خوب و سعادتمند تلاش كنيم و براي رسيدن به اين هدف نيازمند پيشرفت علمي و صنعتي هستيم.
خاتمي با اشاره به تلاش دولت و ملت ايران براي كسب استقلال، پيشرفت و مردم سالاري خاطرنشان كرد: ما در اين مسير دست همكاري خود را به سوي همه مسلمانان جهان دراز مي كنيم.
وي افزود: ما تصميم گرفته ايم بر اساس سياست تنش زدايي با جهانيان به مردم سالاري، پيشرفت و استقلال دست يابيم و در عين حال همواره مدافع حقوق همه مظلومان جهان باشيم.
رئيس جمهور در پايان از ديدار با علماي مسلمان نيجريه به عنوان ديداري خاطره انگيز ياد و اظهار اميدواري كرد كه امت اسلامي نيجريه در كنار ساير پيروان اديان مختلف ضمن پرهيز از تفرقه و اختلاف در جهت ترويج اخلاق در كشور تلاش كند.
ديدار علماي مسيحي
با سيدمحمد خاتمي
اما بعد از ظهر ديروز جان انايكان، رئيس شوراي مسيحيان ابوجا و تني چند از علماي مسيحي با رئيس جمهور كشورمان ديدار كردند.
خاتمي در اين ديدار با تأكيد بر لزوم تعامل و همكاري ميان مسلمانان و مسيحيان نيجريه براي ارتقاء اين كشور، مشكل دنياي امروز را دوري از تعاليم پيامبران الهي دانست و بر ضرورت همكاري اديان مختلف تأكيد كرد.
خاتمي با اشاره به زمينه ها و دلايل ارائه ايده گفتگوي تمدنها اظهار داشت: گفتگوي اديان در رأس گفتگوي تمدنها است و نيجريه يكي از كانونهاي اصلي اين گفتگو است.
رئيس شوراي مسيحيان ابوجا نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از ديدار با آقاي خاتمي گفت: بيش از ۹۰ ميليون مسيحي و مسلمان در نيجريه در كنار هم و با احترام به عقايد يكديگر زندگي مناسبي دارند.
وي با اشاره به استقبال مردم جهان از ايده گفتگوي تمدنها گفت: آرزومنديم اين هدف با تلاش همه رهبران جهان محقق شود.

معاون وظيفه عمومي ناجا:
۲ هزار جاعل كارت  معافيت طي ۳ سال
گذشته دستگير شده اند
فارس: معاون وظيفه عمومي ناجا از دستگيري۲ هزار نفر از افرادي كه در باندهاي مختلف نسبت به جعل كارت هاي معافيت اقدام مي كردند و ابطال كارت هاي صادر شده، طي ۳ سال گذشته، خبر داد.
سردار بهمن كارگر ديروز در پاسخ به سئوال خبرنگار اجتماعي فارس مبني بر چگونگي برخورد معاونت وظيفه عمومي ناجا با عوامل جعل و سوء استفاده از كارت هاي معافيت و نقش عوامل ناجا در جعل و سوء استفاده از اين كارت ها گفت: هيچيك از عوامل ناجا در اين سوء استفاده ها دخالت نداشته اند و افراد سودجو توانسته بودند با پرداخت پول نسبت به تهيه مدارك اوليه ارائه شده به نظام وظيفه اقدام كنند كه اين موضوع نيز مشخص شد و تمامي عوامل دستگير شدند.
سردار كارگر در مورد وضعيت معافيت كساني كه به مدت ۲ سال در خارج از كشور بوده اند گفت: كساني كه تا قبل از سال ۸۳ از كشور خارج شده باشند منوط به اقامت ۲ ساله در خارج از كشور مي توانند ۳ ماه به كشور تردد داشته و يا با پرداخت مبلغ ۵ ميليون تومان معافيت دريافت كنند.

فيلتر سايت هاي پرشين بلاگ و اوركات برداشته شد
ايرنا: دبير انجمن  صنفي  شركت هاي  اينترنتي  اعلام  كرد: فيلتر سايت هاي  اينترنتي پرشين  بلاگ  و اوركات  برداشته  شد.
پرشين  بلاگ  سايت  فارسي ارايه  خدمات  وبلاگ  و اوركات  سايت  انگليسي  شهرمجازي  است  كه  اخيرا به دستور دستگاه  قضايي  توسط برخي  آي  سي  پي ها مسدود شده بود. مهندس  رضا پارسا روز سه شنبه  در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص فيلتر شدن  اين  سايت ها افزود: سايت هاي  ياد شده  براساس  استنباط عرضه كنندگان خدمات اينترنتي فيلتر شده  بودند و نمايندگان  دستگاه  قضايي  در پي  برگزاري  جلساتي  با عرضه كنندگان خدمات اينترنتي، به  صورت  كلي  تذكراتي  درباره  برخي  سايت ها داده ، اما رسما به  صورت  موردي به  فيلتر سايتي  اشاره  نكرده  بودند. پارسا ادامه  داد: نمايندگان  قضايي  ممكن  است  در جلسات  مختلفي  كه  با عرضه كنندگان خدمات اينترنتي داشتند، به  سايت هاي  موردي  نيز اشاراتي  داشته  باشند، اما در اصل  به صورت  كلي  از سايت هايي  نظير برخي  سايت هاي  دوست يابي ، ضد دين  و مخل  امنيت ياد كرده اند. مهدي  بوترابي  مدير پرشين  بلاگ  نيز در گفت وگو با خبرنگار ايرنادرخصوص  بسته  شدن  اين  سايت  گفت : اين  سايت  توسط برخي  از  عرضه كنندگان خدمات اينترنتي فيلتر شده است . بوترابي  در خصوص  بازتاب  فيلتر شدن  وبلاگ ها گفت : قطعا بازتاب  فيلترشدن  وبلاگ ها در بين  وبلاگ  نويس ها بسيار گسترده است  و نارضايتي  عمومي  و بلاگ نويس ها از اين  امر مساله اي  طبيعي  است . وي  اظهاراميدواري  كرد كه  با پيگيري  مسئولان  ذيربط در كشور، مشكل  فيلترشدن  پرشين  بلاگ  به  زودي  حل  شود تا بيش  از ۳۷۰ هزار كاربر و ۵۶ هزار وبلاگ فعال  و دو ميليون  نفر بازديدكننده  در ماه ، از نگراني  خارج  شوند.

طرح «مدرسه  بدون دخانيات» اجرا مي شود
ايسنا: يكهزار دانش آموز شامل ۵۰۰ دختر و ۵۰۰ پسر براي افزايش آگاهي نسبت به رفتارهاي پرخطر به اردو اعزام مي شوند.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران سفال منش، در جريان بازديد از فعاليتهاي پيشگيري از اعتياد در مدرسه منطقه ۴ آموزش و پرورش شهر تهران، همچنين از شناسايي و حمايت ۴ هزار و ۳۸۸ دانش آموز دختر و يك هزار و ۹۴۱ دانش آموز پسر تهراني در معرض آسيب  خبر داد و گفت: به دليل نبود بودجه كافي، تنها ۶۰۰ دانش آموز در معرض رفتارهاي پرخطر شهر تهران مورد حمايت قرار گرفتند؛ چرا كه به ازاي حمايت از هر دانش آموز در معرض خطر تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در اختيار مدرسه قرار مي گيرد.
وي با اعلام اين كه ۱۱ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در ۹۹ مدرسه سطح شهر تهران تحت پوشش «طرح مروج سلامت» قرار گرفتند، افزود: اين درحاليست كه ۴۶۳ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر در مقطع متوسطه نيازمند اين آموزشها هستند.
سفال منش گفت: دفتر پيشگيري از سوء مصرف موادمخدر ۱۹ برنامه در زمينه پيشگيري پيش بيني كرده كه برخي سرفصل هاي آن شامل اجراي طرح مدارس مروج سلامت، برگزاري جشنواره ها، شناسايي و حمايت از دانش آموزان در معرض خطر، كمك به كاركنان در معرض اعتياد، راه اندازي مراكز مشاوره تلفني و طرح مدرسه بدون دخانيات است.
وي تأكيد كرد: منابع آموزشي طرح مدارس مروج سلامت، كتاب خودآموز براي دانش آموزان و نيز كتابهايي براي اولياي دانش آموزان، رابطين طرح و كاركنان مدارس است و جامعه هدف برگزاري اين طرح دانش آموزان، اولياي آنها و كاركنان مدارس هستند.
سفال منش با اشاره به اين كه تا پايان سال گذشته طرح مروج سلامت تنها در بين دانش آموزان پايه اول دبيرستان اجرا مي شد، افزود: اين طرح امسال در بين دانش آموزان كلاس دوم دبيرستان نيز برگزار مي شود.

سبد غذايي فقراي ۷ استان كشور تامين مي شود
گروه اجتماعي: هيات دولت تصويب كرد سبد غذايي پايه اقشار فقير و گروههاي كم درآمد ۷ استان كشور تامين شود.
بنابراين گزارش طرح تامين سبد غذايي اقشار فقير كه از سوي وزارت رفاه دنبال مي شود، در چارچوب سياست هاي فقرزدايي دولت و به منظور جلوگيري از شيوع سوءتغذيه در مناطق محروم كشور به اجرا درمي آيد.در همين زمينه مديركل دفتر فقرزدايي وزارت رفاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا گفت: طرح حمايت از ساكنان ۷ استان دچار خشكسالي بزودي به هيأت دولت ارائه مي شود.
نجات اميني افزود: سياست وزارت رفاه در اين زمينه در قالب اجراي طرح هاي توانمندسازي و اجتماع محور با هدف ارتقاء توانمندي هاي مردم منطقه، افزايش اميد به آينده و تحقق مشاركتهاي عمومي و بين بخشي و در نهايت توسعه سرمايه اجتماعي خواهد بود. وي با بيان اين كه هم اكنون اين طرح در حال تدوين در ستاد حوادث غيرمترقبه كشور با مشاركت دستگاههاي ذيربط است، تصريح كرد: علاوه بر اين سياست ها، تأمين سبد غذايي پايه براي گروههاي آسيب پذير و در معرض سوء تغذيه در اين مناطق به عنوان راهبرد پيشنهادي وزارت رفاه است.
اميني افزود: بر اساس مصوبه هيأت دولت با توجه به تداوم پديده خشكسالي در جنوب استان كرمان، وزارت رفاه و تأمين اجتماعي با همكاري وزارت بازرگاني و سازمان مديريت و برنامه ريزي موظف به تهيه طرح جامع فقرزدايي در روستاهاي حاشيه شرق و جنوب استان كرمان به خصوص در محدوده شهرستانهاي جيرفت، عنبرآباد، منوجان، و كهنوج، حداكثر تا پايان سال جاري شده است.

رئيس اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي:
اگر غرب مانع نشود ايران ظرف دو سال
سلاح هسته اي مي سازد
ايسنا: روزنامه  هاآرتص به نقل از رئيس اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي مدعي شد: اگر غرب مانع نشود ايران مي تواند ظرف شش ماه آينده به غني سازي اورانيوم بپردازد و ظرف دو سال آينده سلاح هسته اي توليد كند.
اين روزنامه چاپ رژيم صهيونيستي در ادامه به نقل از آهارون زئيوي، رئيس اطلاعات نظامي اين رژيم مدعي شد: بر اساس برآوردهاي انجام شده ايران در حال حاضر قادر نيست براي توليد بمب هسته اي به غني سازي اورانيوم بپردازد، اما اگر غرب مانع نشود براي رسيدن به استقلال در چنين قابليتي فقط يك نيم سال فاصله دارد.
وي كه در مركز مطالعات امنيت ملي دانشگاه حيفا سخنراني مي كرد افزود: اگر تهران فعاليت هاي غني سازي اورانيوم را متوقف نكند بين سالهاي ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ اولين سلاح هسته اي اش را توليد خواهد كرد. اين مقام صهيونيست مدعي شد: ايران با سلا ح هاي هسته اي مي تواند پرتغال را نيز هدف قرار دهد. وي در ادامه با اذعان به اين كه اروپايي ها نگراني از فعاليت هسته اي ايران ندارند، افزود: آنها به من گفته اند كه در زمان اتحاد جماهير شوروي سابق نيز تحت يك تهديد هسته اي قرار داشته اند و من سعي مي كنم به آنها توضيح دهم كه ايران موضوعي متفاوت است.

رشاد رئيس ستاد انتخابات رياست جمهوري شد
ايسنا: با صدور احكام جداگانه اي از سوي وزير كشور، رئيس ستاد انتخابات، رئيس كميته حقوقي، رئيس هيأت مركزي بازرسي و مسئول امور انتظامي و امنيتي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي منصوب شدند.
حجت الاسلام موسوي لاري با صدور حكمي مجتبي رشاد مشاور وزير و مدير كل دفتر انتخابات را با حفظ سمت به عنوان رئيس ستاد انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري و مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي منصوب كرد.
وزير كشور همچنين با صدور احكامي، سيد محمود ميرلوحي معاون حقوقي و امور مجلس و علي اصغر احمدي معاون امنيتي _ انتظامي را با حفظ سمت به ترتيب به عنوان رؤساي كميته هاي حقوقي و هيات مركزي بازرسي انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري و مياندوره اي مجلس منصوب كرد.
اين گزارش حاكي است، در حكم ديگر صادره از سوي وزير كشور، علي مطهر، مشاور وزير و مدير كل امنيتي نيز با حفظ سمت به عنوان مسئول امور انتظامي و امنيتي اين انتخابات منصوب شد.

جلسه ۱۹ كشور ثروتمند جهان براي كمك به سونامي زدگان
گروه اجتماعي: ۱۹ كشور ثروتمند عضو باشگاه پاريس ديروز در پاريس گردهم آمدند تا در مورد تعليق بدهي كشورهاي سونامي زده تصميم بگيرند.
بنابراين گزارش بدهي كشورهاي آسيب ديده از سونامي در شرق آسيا هم اكنون به ۵ ميليارد دلار بالغ مي شود. به گزارش سايت فارسي بي . بي سي از ميان اين كشورها، بار بازپرداخت بدهي اندونزي و سريلانكا به كشورهاي عضو باشگاه پاريس از ديگران بيشتر است.
هدف از جلسه كاهش بار مالي بازپرداخت بدهي اين كشورها به منظور آزاد سازي منابع مالي داخلي و تخصيص آن به عمليات كمك به بازماندگان سونامي روز ۲۶ دسامبر سال ۲۰۰۴ و بازسازي مناطق خسارت ديده است.

انتخاب نهم
براي معرفي كابينه زود است
ايسنا: يك عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت اعلام كرد: نظرسنجي هاي صورت گرفته نشان مي دهد كه اقبال به معين سير رو به پيشرفت دارد.محمدعلي سعدايي با اعتقاد به اين كه مصطفي معين هماهنگ كننده بسيار خوبي براي نيروهاي جبهه دوم خرداد خواهد بود، در ادامه معرفي معاونان و تعدادي از اعضاي كليدي كابينه پيش از انتخابات، توسط دكتر معين را ثمره كار حزبي دانست و تصريح كرد: معرفي كل كابينه از سوي دكتر معين هنوز زود است، اما بحث معرفي معاون اول، نقطه شروع بسيار مناسبي بود.
به نفع ولايتي است كه مستقل بيايد
ايرنا: رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: آقاي هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري آينده حضور مي يابد.
سيدحسين مرعشي كه عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي است در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در پاسخ به پرسشي درخصوص شركت مستقل علي اكبر ولايتي در انتخابات رياست جمهوري گفت: به نفع ولايتي است كه مستقل در انتخابات حضور داشته باشد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا درست است در صورت مستقل بودن ولايتي، هاشمي رفسنجاني از وي حمايت خواهد كرد، به خبرنگاران گفت: اگر ولايتي به اين علت از شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي خارج شده، انسان فهميده اي است.
پايگاه هاشمي رفسنجاني در سه جناح قوي است
ايرنا: سخنگوي  حزب  اعتدال  و توسعه  گفت : در صورت  حضور آقاي  هاشمي رفسنجاني ، انتخابات  به  دور دوم  كشيده  نخواهد شد چون  اين  نامزد پايگاهي  قوي  در هر سه جناح  اصولگرايان ، دوم خردادي ها و مستقل ها دارد.
غلامعلي  دهقان  در گفت  و گو با خبرنگار سياسي  ايرنا رقابت بين  سه  گزينه  هاشمي ، كروبي  و توكلي  را رقابتي  يك  مرحله اي  دانست  و گفت : طيف هايي  از جبهه  دوم خردادي  از كروبي  و بخشي  از مستقلها از توكلي  حمايت خواهند كرد اما بخش  قابل  توجهي  از هر سه  جريان  اعم  از اصول  گرايان ، دوم خرداديها كه  نزديك  به  ۲۰ حزب  و گروه  سياسي  هستند و مستقل ها از  هاشمي حمايت  خواهند كرد و گزينه   هاشمي هر سه  طيف  را پوشش  مي دهد .
باهنر: اختلافات داخلي ميان اصولگرايان، جنگ رواني
افراطيون است
فارس: دبيركل جامعه اسلامي مهندسين اخبار برخي سايت هاي اينترنتي درباره بالا گرفتن اختلافات داخلي ميان اصولگرايان را تكذيب كرد.
سايت اينترنتي يكي از احزاب در خبري تحت عنوان «انتقادهاي داخلي از احمد توكلي در ميان محافظه كاران بالا گرفت» ، از وجود اختلافات شديد ميان عناصر شاخص جريان اصولگرا و به ويژه ميان احمد توكلي رئيس مركز پژوهشهاي مجلس و محمد رضا باهنر نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي سخن گفته بود. باهنر به خبرنگار فارس گفت: خبر اين سايت اينترنتي در راستاي آغاز زود هنگام جنگ رواني افراطيون قابل ارزيابي بوده و كذب محض است.
كروبي از قدرت لازم برخوردار است
ايسنا: سيدهادي خامنه اي عضو باسابقه مجمع نيروهاي پيرو خط امام(ره) و مجمع روحانيون مبارز، كروبي را به لحاظ بالا بودن قدرت تأثيرگذاريش بهتر از ساير كانديداهاي جبهه دوم خرداد معرفي كرد. وي تأكيد كرد: حداقل كاري كه كانديداي مطلوب دوم خرداد مي تواند انجام دهد، حفظ وضع موجود است.وي افزود: سلسله مسائلي وجود دارد كه نيازمند قدرت و قاطعيت برخورد بيشتر است و كروبي نيز از اين قدرت و قاطعيت برخوردار است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |