چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۰ - Mar 2, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
فولاد روي نوار پيروزي پيش مي رود
001593.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: بازيهاي عقب افتاده هفته نوزدهم ليگ برتر هم تغييري در بالاي جدول به وجود نياورد. پيروزي فولاد در مقابل سايپا همچنان اين تيم خوش تركيب را در صدر جدول نگه داشت.
فولاد در ورزشگاه اختصاصي سايپا در همان نيمه اول بار خود را بست، دو گل مومن  زاده و مبعلي كافي بود تا سايپا با وجود بازي زيبا در نيمه دوم و احاطه به بازي نتواند بازي را مساوي كند. تنها عليرضا عباسفر توانست يكي از گلها را پاسخ بدهد. فولاد با اين پيروزي چهل و شش امتيازي شد و فاصله خود را با ذوب آهن و پرسپوليس به شش امتياز رساند تا آسوده تر برنامه قهرماني خود را ادامه دهد. ذوب آهن اصفهان كه مترصد رسيدن به فولاد بود، در شيراز و در مقابل برق تن به مساوي بدون گل داد. تلاش ذوب آهن با برنامه دفاعي برق به جايي نرسيد و ذوب آهن بدليل تفاضل بهتر در همان رده دوم باقي ماند. اما پرسپوليس كه هنوز غبار شكست از استقلال را بر چهره داشت با پشتكار و تصميم راسخ توانست در انزلي و طي يك بازي سخت و پرافت و خيز بر ملوان جوان پيروز شود و سه امتياز حياتي و روحيه ساز را به دست آورد. كريم باقري گل اول را زد و ملوان پرتلاش و با انگيزه، بالاخره توسط علي قرباني بهترين بازيكن اين ميدان نتيجه را مساوي كرد، اما مهرداد اولادي با ضربه استثنايي نتيجه را به سود پيروزي تغيير داد تا سرخپوشان به امتياز چهل برسند و با تفاضل گل كمتر در رده دوم قرار گيرند.
استقلال تهران يكي از اضلاع مربع صدر جدول نيز در تهران با گل هاي عنايتي سه امتياز لازم را براي تعقيب فولاد، ذوب آهن و پرسپوليس گرفت. استقلال از تمام نيروهاي جوان خود نيز در اين بازي استفاده كرد. ياورزاده و بائو براي قلعه نويي به نيروهايي مطمئن تبديل شده اند. چون بازيهاي گذشته منصوريان يكي از بهترين هاي ميدان بود و مجيد رهبر خط مياني و سازنده اصلي بازي. پيروزي استقلال، پرسپوليس و فولاد و تساوي ذوب آهن رقابت زيبايي را در بالاي جدول به وجود آورده است و در انتهاي جدول پگاه با اين شكست به آخرين رده سقوط كرد و پيكان شادمان از پيروزي باارزش در مقابل ابومسلم با گل غفوري اصل توانست از فضاي خفقان آور انتهاي جدول خود را جدا كند. اين پيروزي شايد چرخهاي كند پيكان را دوباره به راه بياندازد و پيكان بتواند با اين پشتوانه در ليگ برتر باقي بماند.
پاس در تهران در سد استقلال اهواز متوقف شد. پاسي ها در نيمه اول بارها از سمت راست قصد گلزني داشتند كه موفق نشدند تا اينكه در دقيقه ۷۳ يدالله اكبري گل استقلال را به ثمر رساند، استقلالي   ها در هواي شادي گل خود بودند كه آرش برهاني نتيجه را يك بر يك كرد. اين تساوي پاس را در همان نقطه هفتم جدول حفظ كرد و استقلال اهواز نيز از جاي پنجم تكان نخورد.
بدين ترتيب بازيها به حساسيت دلچسبي رسيد.
معناي ليگ حرفه اي تازه در فضاي فوتبال ما حس مي شود. سپاهان نيز در اصفهان در مقابل فجر راه به جايي نبرد و به نتيجه مساوي رضايت داد، اين تساوي سپاهان را يك پله بالا برد.

ابقاي علي مرادي در وزنه برداري
001590.jpg
گروه ورزشي: مجمع  عمومي فدراسيون  وزنه برداري  ديروز برگزار شد و اعضاي  مجمع علي  مرادي  را به  مدت  ۴ سال  ديگر به  عنوان  رئيس  اين  فدراسيون برگزيدند.۴۰ تن  از اعضاي  ۴۲ نفري  اين  مجمع  اقدام  به  راي  دادن  كردند كه مرادي  با كسب  ۳۸ راي  به  عنوان  رئيس  جديد فدراسيون  وزنه برداري  برگزيده  شد.مهدي  قدمي  رئيس  مجمع  وزنه برداري طي سخناني گفت: ورزش  وزنه  برداري  از توانايي  بالايي  از نظر نيروي  انساني  درداخل  كشور برخورداراست  و موفقيت هاي  خوبي  در عرصه  جهاني  در اين  رشته داشته  است .وي افزود: در حال  حاضر با حمايتي  كه  سازمان  تربيت  بدني  از رشته  وزنه برداري  مي كند در گروه  اول  از ۵ ورزش  اول  كشور قرار دارد و اميدواريم در سال  آينده  روند مطلوبتري  در اين  رشته  داشته  باشيم .

۱۶ بازيكن به اردوي تيم ملي واليبال فراخوانده شدند
گروه ورزشي- علي شاكري: در شرايطي كه نخستين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي واليبال ايران هفته آينده در شهر اردبيل برپا مي شود، ديروز اسامي ۱۶ بازيكن دعوت شده به اين تيم اعلام شد.
اكثريت دعوت شدگان را همان بازيكنان چند سال اخير تيم ملي تشكيل مي دهند و از بازيكناني چون مهران زارع، رامين بابايي و محسن عندليب مي توان به عنوان چهره هاي جديد در تيم ملي ياد كرد. البته بازيكناني چون محمد سليماني، سعيد معروف، محمد محمدكاظم نيز مي توانستند در زمره دعوت شدگان باشند وليكن در پيش بودن مسابقات انتخابي جوانان جهان باعث شد تا آنها در اردوي آمادگي تيم جوانان حاضر شوند. اسامي ۱۶ بازيكن دعوت شده به شرح زير است.
پاسورها: اميرحسيني، عليرضا بهبودي، محمد شريعتي
سرعتي زنان: محمد منصوري، عليرضا نادي، مهران زارع، داود مقبلي
اسپكر قدرتي دريافت كننده: پيمان اكبري، اميرحسين منظمي، محمد تركاشوند و رامين بابايي
اسپكر قدرتي (قطر پاسور): بهنام محمودي سيد مهدي بازارگرد و محسن عندليب
اين تيم را «پارك كي ون» به عنوان سرمربي ، حسن منصوري، عباس برقي و ايرج مظفري به عنوان مربي هدايت خواهند كرد.بازيكنان يادشده مي بايست خود را روز دوشنبه ۱۷ اسفندماه به سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال معرفي كنند.

برق -سايپا فينال ليگ برتر تهران
فينال ليگ برتر تهران امروز بين دو تيم سايپا و برق انجام مي شود، دو تيمي كه در مرحله نيمه پاياني با شكست پيكان و دخانيات به اين مرحله رسيده اند. اين مسابقات به دليل برگزاري اش در بحبوحه حساس ترين مراحل ليگ برتر ايران كمتر مورد توجه تيم هاي تهراني واقع شد و حتي صنام قهرمان ليگ برتر كشور با انجام يك بازي از آن كنار كشيد!
حرف بسياري از تيم هاي تهراني حاضر در ليگ برتر ايران اين بود كه زمان اين بازيها مناسب نبود و بهتر بود كه چنين مسابقاتي قبل از ليگ برتر كشور به اجرا در مي آمد.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* پيكان يك _ ابومسلم صفر
گل: امير عباس غفوري اصل در دقيقه ۴۲
* برق شيراز صفر _ ذوب آهن صفر
* پاس يك _ استقلال اهواز يك
گل: يدالله اكبري (۷۳) براي استقلال و آرش برهاني (۷۵) براي پاس
* سايپا يك _ فولاد خوزستان ۲
گلها: احمد مومن زاده (۱۸) و ايمان مبعلي (۴۰) براي فولاد و عليرضا عباس فر (۸۰) براي سايپا
* سپاهان صفر _ فجر سپاسي صفر
* ملوان يك _ پرسپوليس ۲
گلها: كريم باقري (۵۴) و مهرداد اولادي (۸۴) براي پرسپوليس و علي قرباني (۷۹) براي ملوان
* استقلال ۲ _ پگاه صفر
گلها: رضا عنايتي (۴۰ و۹۲)

آغاز پيكارهاي كشتي جام تختي در تهران
گروه ورزشي: پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي جام جهاني پهلوان تختي از صبح امروز با انجام مبارزه كشتي گيران شركت كننده در دو وزن ۶۶ و ۹۶ كيلوگرم در سالن ۱۲ هزار نفري ورزشگاه آزادي در تهران آغاز مي شود. براي حضور در اين دوره از مسابقه ها كشتي گيران متوسطي از كشورهاي سوئد، تركيه، روسيه، ارمنستان، هندوستان، عراق، آذربايجان، قرقيزستان، قزاقستان و تاجيكستان خود را به تهران رسانده اند تا در كنار ۱۳۰ كشتي گير ايراني، برگزاركنندگان دوره بيست و پنجم جام تختي باشند.
در ميان كشتي گيران ايراني شركت كننده در جام تختي غيبت چهره هاي شاخصي نظير عيلرضا رضايي، عليرضا حيدري، عليرضا دبير، مسعود مصطفي جوكار، مجيد خدايي، فريدون قنبري، پژمان درستكار، هادي پورعليجان و ... كاملا محسوس است كه با توجه به غيبت تيمهاي مطرح كشتي جهان نظير آمريكا، اوكراين، كوبا، بلغارستان، بيلوروسي، ازبكستان، كره جنوبي و ... چنين بنظر مي رسد كه مبارزه هاي اين دوره همچون سالهاي اخير نمي تواند براي دوستداران و مشتاقان كشتي در ايران راضي كننده باشد.مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي جام تختي فردا و پس فردا نيز در همين سالن دنبال مي شود.

جدول نيمه پاياني ليگ برتر بسكتبال ايران تغيير كرد
گروه ورزشي: حاصل نشست مسئولان چهار تيم راه يافته به مرحله نيمه پاياني ليگ برتر بسكتبال ايران در محل فدراسيون به تصميم گيري جديدي منجر شد.
براساس توافق حاصله حالا در مرحله نيمه پاياني پيكان بايد با صنام و صباباتري با ذوب آهن ديدار كند. پيش تر و طبق جدول تنظيم شده صباباتري مي بايست با پيكان روبرو مي شد و صنام به مصاف ذوب آهن مي رفت كه با اعتراض مهران شاهين طبع سرمربي صباباتري اين جدول تغيير پيدا كرد. به اين ترتيب روز پنج شنبه هفته جاري و در بازيهاي رفت و برگشت پيكان و صنام در تهران و صباباتري و ذوب آهن در اصفهان بازي رفت را انجام مي دهند و بازيهاي برگشت اين مرحله نيز در تهران برگزار خواهد شد. روز يكشنبه ۲۳ اسفند براي انجام بازي فينال انتخاب شده است.

دومين زندي هم از آلمان مي آيد
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: فريدون زندي بازيكن تيم فوتبال باشگاه كايزرس لاترن آلمان حالا يكي از بازيكنان تاثيرگذار در تيم ملي فوتبال ايران است كه چندي قبل در مسابقه تيمهاي ايران و بحرين در منامه با تيم ملي كشورمان به ميدان آمد.
فريدون برادر بزرگ تري دارد كه نامش كوروش است و در حال حاضر يكي از بسكتباليست هاي خوب در آلمان است. او حتي دوره آموزش نوين در بسكتبال را به مدت ۶ ماه در NBA آمريكا پشت سر گذاشته و در حال حاضر نيز در شهر كلن آلمان علاوه بر تحصيل در مقطع دكترا در ليگ بسكتبال اين كشور نيز بازي مي كند. پرويز زندي پدر فريدون و كوروش مي گويد: با توجه به حضور فريدون در تيم ملي فوتبال، كوروش هم علاقمند به حضور در تيم ملي بسكتبال ايران است و چنانچه مقدمات اين كار فراهم شود، وي هم حاضر است به ايران آمده و ملي پوش شود. محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال از اين مسئله استقبال كرده و از پرويز زندي خواسته است نوار يكي از بازيهاي كوروش در آلمان را به ايران آورده تا كميته فني فدراسيون بسكتبال ايران در مورد كارايي و توانايي هاي وي اعلام نظر نمايد.
پست تخصصي كوروش زندي در منطقه سنتر است و چنانچه ارزشهاي فني وي مورد تاييد قرار گيرد، نامبرده نيز نظير برادرش پيراهن تيم ملي ايران البته در رشته بسكتبال را بر تن خواهد كرد.

پولادگر با مسئولان اتحاديه تكواندو آسيا ديدار مي كند
ايرنا: «سيدمحمد پولادگر» رييس فدراسيون تكواندو، براي ديدار با مسئولان اتحاديه تكواندو آسيا روز ۲۳ اسفندماه جاري راهي سئول پايتخت كره جنوبي مي شود.پولادگر در ديدار با مسئولان اتحاديه تكواندو آسيا درباره به خدمت گرفتن مربي خارجي كره اي براي تيم ملي تكواندو بانوان ايران و تيم فرم مردان كشورمان و اعزام دانشجو به دانشگاه هاي تكواندو كره با مسئولان اين اتحاديه به گفت وگو خواهد پرداخت.

ژاپني ها در آلمان اردو مي زنند
تيم  ملي  فوتبال  ژاپن  به  منظور كسب  آمادگي  لازم  براي  رويارويي  با ايران در چارچوب  رقابت هاي  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ از روز ۱۷ مارس ، در آلمان اردو مي زند.
به  گزارش  سايت  رسمي كنفدراسيون  فوتبال  آسيا، تيم  ژاپن  در ديدار با ايران  دو بازيكن  خود به  نام  آلكس  و ماكوتو تاناكا را به  دليل  دريافت  دومين  كارت  زرد در ديدار قبل  خود مقابل  كره  شمالي  در اختيار نخواهد داشت  .اين  دو بازيكن  در بازگشت  تيم  ژاپن  از تهران  براي  ديدار با بحرين  در روز ۳۰ مارس  براي  چشم  بادامي هاي  ژاپن  بازي  خواهند كرد.
اسامي اعضاي  تيم  ژاپن  روز ۱۴ مارس  قبل  از سفر به  آلمان  توسط زيكو سرمربي  برزيلي  اين  تيم  اعلام  خواهد شد و روز ۲۲ مارس  عازم  تهران  مي شوند.
لژيونرهاي  ژاپني  كه  در ليگ هاي  اروپايي  بازي  مي كنند نظير شونسوكه ناكامورا (رجينا) و نائوهيرو تاكاهارا (هامبورگ ) اولين  روز تمرين  در اردوي  آلمان  را به  علت  عدم  اجازه  ترخيص  از سوي  باشگاهشان  از دست  مي دهند.ديدار دو تيم  ايران  و ژاپن  از گروه  دوم  مرحله  مقدماتي  جام  جهاني  آلمان  در قاره  آسيا روز پنجم  فروردين  در ورزشگاه  آزادي  تهران  برگزار مي شود.

رئيس فدراسيون تنيس: اهم توجه ما
به رده هاي سني پايه است
ايسنا: عليرضا خروشي  روز سه شنبه  در گفت  وگو با نمايندگان  رسانه ها كه  در محل فدراسيون  تنيس  برگزار شد، افزود: تنيس  بازان  ايراني  با تمرينات  مداومي كه  در طول  ۵ ماه  گذشته  انجام  داده اند، با آمادگي  و انگيزه  فراواني  به مصاف  تيم  كويت  خواهند رفت .
وي  اظهار داشت : اهم  برنامه هاي  فدراسيون  جديد تنيس  در طول  ۵ ماه  گذشته  آماده سازي  تيم  تنيس  ايران  براي  مقابله  با تيم  كويت  بود كه  خوشبختانه اين  فدراسيون  در حد بضاعت  خود تمهيدات  مناسبي  را براي  ملي پوشان  تنيس  فراهم كرد.
رئيس  فدراسيون  تنيس  برگزاري  اردوي  يك  ماهه در جزيره  كيش ، حضور تنيس بازان  ايراني  در رقابت هاي  بين المللي  فيوچرز و چلنجر اين  جزيره ، شركت  در پيكارهاي  تنيس  فيوچرز هند و اعزام  به  كمپ  اميليو سانچز در بارسلون  را از مهمترين  برنامه هاي  آماده سازي  اين  تيم  عنوان  كرد.خروشي  اضافه  كرد: خوشبختانه  سطح  فني  تنيس  بازان  ايراني  پس  از حضور در كمپ  سانچز افزايش  يافته  است  به  گونه اي  كه  اين  موضوع  نويدبخش  حضور قدرتمند آنان  مقابل  تيم  كويت  است .
«خروشي » توجه  به  رده هاي  سني  پايه  و بانوان  را مهمترين  برنامه هاي  سال  آينده  فدراسيون  تنيس  ذكر كرد و گفت : بايد تنيس بازان  نوجوان  و مستعد شناسايي  و تحت  پوشش  قرار گيرند تا تنيس  ايران  در سالهاي  آينده  جايگاه  قابل  قبولي  را در قاره  كهن  بدست  آورد.
وي  اضافه  كرد: خوشبختانه  فدراسيون  بين المللي  تنيس  با حجاب  دختران مسلمان  موافقت  كرده  است  و ما اميدواريم  فعاليت هاي  خود را در اين  بخش  نيز افزايش  دهيم .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |