شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۴ - Apr 16, 2005
كارت خريد كتاب هاي خارجي نمايشگاه بين المللي
كتاب تهران از امروز توزيع مي شود
گروه علمي فرهنگي: توزيع كارت خريد كتاب هاي خارجي هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از صبح روز شنبه ۲۷ فروردين ماه در شعب منتخب بانك رفاه سراسر كشور آغاز خواهد شد.
به گزارش ستاد اطلاع  رساني نمايشگاه بين المللي كتاب افراد متقاضي مي توانند با مراجعه به شعب منتخب بانك رفاه در تهران و شهرستان ها و ارايه اصل تصوير مدارك شناسايي و پرداخت به مبلغ ده هزار ريال، كارت خريد كتاب خارجي را دريافت كنند.همچنين موسسات، دانشگاه ها و مراكز آموزشي نيز با ارايه درخواست تعيين سقف خريد و پرداخت مبلغ ۳۰ هزار ريال به ازاي هر ۷۵۰ هزار ريال، سهميه ارزي كارت يارانه اي خود را تهيه كنند.
اين گزارش حاكي است، زمان دريافت كارت خريد در تهران از ۲۷ فروردين تا دهم ارديبهشت ماه سال ۸۴ و در شهرستان ها از تاريخ بيست و هفتم فروردين تا ششم ارديبهشت ماه سال جاري است.

رئيس كميسيون اجتماعي:
تأمين اجتماعي ملزم به پرداخت پاداش
پايان خدمت كارگران است
مهر: رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه مقرر شده سازمان تامين اجتماعي بخشي از طلب ۳ هزار ميليارد توماني خود را از دولت دريافت كند بنابراين سازمان بايد پرداخت پاداش پايان خدمت كارگران بازنشسته خود را متقبل شود.
عبدالرضا مصري با بيان اين مطلب افزود : سازمان تامين اجتماعي ۳ هزار ميليارد تومان از دولت طلب داشت كه در مجلس شوراي اسلامي مقرر شد بخشي از اين ميزان از طريق واگذاري بخشي از كارخانجات دولتي پرداخت شود .
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس گفت : در برنامه چهارم توسعه نيز مقرر شده تا هر ساله بدهي سازمان تامين اجتماعي از سوي دولت پرداخت شود ، بنابراين سازمان بايد در اجراي برخي برنامه هاي به تاخير افتاده به خصوص در ارتباط با بازنشستگان اقدام كند .
مصري در ادامه تصريح كرد : با توجه به اينكه مشكلات مالي سازمان تامين اجتماعي با دريافت طلب خود از سوي دولت تا حدودي رفع مي شود بنابراين سازمان تامين اجتماعي از لحاظ مالي توانايي لازم را پيدا مي كند كه تكليف قشر كارگر بازنشسته خود را مشخص كند .
رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد : قرار بود دولت بودجه اعتباري را در جهت پرداخت پاداش پايان خدمت كارگران بازنشسته سازمان تامين اجتماعي اختصاص دهد اما با توجه به اينكه دولت با اين امر موافقت نكرد بنابراين سازمان تامين اجتماعي بايد از طريق منابع در اختيار خود فكري در خصوص اين امر كند.

سازمان بيمه خدمات درماني:
بيماران خاص كارت هوشمند دريافت مي كنند
گروه اجتماعي: رئيس  سازمان  بيمه  خدمات  درماني  گفت : تمامي  بيماران  خاص  از پايان  ارديبهشت  ماه  امسال ، كارت  هوشمند دريافت  مي كنند.
دكتر «ابوالقاسم  موسوي » افزود: با توزيع  اين  كارت  ها، دفترچه هاي  بيمه  درمان  بيماران  خاص ، جمع آوري  نخواهد شد.
به  گفته  وي ، مراكز توزيع  داروي  اين  بيماران  مشخص  شده  و يارانه  دارو به كارت هاي  هوشمند داده  مي شود.
وي  افزود: چهار ماه  پس  از آغاز اجراي  طرح ، مراكز خاص  براي  درمان  تخصصي  اين  افراد مشخص  مي شود.
ساماندهي  بيماران  خاص  كه  بر اساس  آن كارت  هوشمند دريافت  مي كنند، از طرح هاي  سال  ۸۴ سازمان  بيمه  خدمات  درماني  است .
رئيس  سازمان  بيمه  خدمات  درماني  گفت : ۳۲ هزار نفر بيمار خاص  در كشور وجود دارد كه  ۲۷ هزار نفر آنان  تحت  پوشش  سازمان  بيمه  خدمات  درماني  هستند.
به  گفته  وي ، در سال  ،۸۲ بالغ  بر ۲۸ ميليارد تومان  و سال  ،۸۳ بيش  از ۳۰ميليارد تومان  براي  درمان  اين  بيماران  از سوي  سازمان  بيمه  خدمات  درماني  هزينه  شده  است .

رئيس سازمان بهزيستي خبر داد:
راه اندازي صندوق الكترونيكي نيكوكاري
اختصاص ۲۴۰ ميليارد ريال به وام اشتغال مددجويان
ايسنا: رئيس سازمان بهزيستي كشور از راه اندازي صندوق الكترونيكي نيكوكاري با شماره تلفن ۰۱۴ در آينده اي نزديك خبر داد.
دكتر راه چمني افزود: مردم نيكوكار و خير كشور براي كمك به افراد تحت پوشش بهزيستي، بدون نياز به مراجعه به بانكها، تنها در صورت تماس با شماره تلفن ،۰۱۴ مبلغ ۲۰۰ تومان توسط تماس گيرنده تلفن به شركت مخابرات پرداخت مي شود و اين رقم جزو كاركرد شماره تلفن فرد كمك كننده به حساب مي آيد.وي تصريح كرد: شركت مخابرات اين وجه را بر روي قبوض فيش تلفن مشتركين محاسبه و پس از دريافت، مبلغ مذكور را به حساب مشاركتهاي مردمي بهزيستي واريز مي كند.
راه چمني اين صندوق را جديدترين روش جلب مشاركتهاي مردمي  و نيكوكاري عنوان كرد و افزود: اين طرح با توجه به وجود امكانات فني در استان خراسان و بركت وجود ثامن الائمه، در آينده اي نزديك با توافق شركت مخابرات اين استان راه اندازي مي شود.
به گفته وي، در ماههاي آينده پس از فراهم شدن امكانات فني، اين صندوق در استان تهران و به تدريج در ساير استانها نيز ايجاد مي شود.
راه چمني، همچنين به سياستهاي راهبردي سازمان در ۵ حوزه توانبخشي اجتماعي، پيشگيري، مشاركتهاي مردمي، آموزش و اشتغال اشاره كرد و افزود: يكي از تكاليفي كه در قانون برنامه چهارم براي سازمان بهزيستي پيش بيني شده، ساماندهي مشاركتهاي مردمي و گسترش مشاركتها در عرصه بهزيستي و برنامه ريزي براي حمايت از مؤسسات خيريه و غيردولتي است.
وي تصريح كرد: سازمان بهزيستي با برگزاري همايش مشاركتهاي مردمي  برنامه ريزي لازم را براي ساماندهي و توسعه  مشاركتهاي مردمي و فراهم آوردن زمينه  حمايت از مؤسسات خيريه و غيردولتي فراهم كرده است.
راه چمني يكي ديگر از تكاليف مندرج در قانون برنامه چهارم توسعه را ساماندهي ۷۵ درصد بيماران رواني مزمن در طول ۴ سال آينده عنوان كرد و به ايسنا گفت: در سال جاري ۱۵ درصد بيماران رواني مزمن ساماندهي خواهند شد.
رئيس سازمان بهزيستي كشور، همچنين از جمله تكاليف قانوني سازمان بهزيستي در برنامه چهارم توسعه را ساماندهي ۲۵ درصد جمعيت سالمند كشور خواند و افزود: سازمان در سال ،۸۴ با آموزش شيوه صحيح زندگي به سالمندان و نگهداري سالمندان نيازمند و بي سرپرست در مراكز شبانه روزي اين تكليف قانوني را به مرحله اجرا در مي آورد.
وي همچنين از افزايش مستمري زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست و معلولان تا سه برابر ميزان پرداختي در شش ماهه اول سال ۸۳ خبر داد و افزود: اعتبار لازم براي افزايش اين مستمري ها در بودجه سال جاري پيش بيني شده است.
راه چمني همچنين با اشاره به نقش مراكز غيردولتي در نگهداري معلولان، سالمندان و بيماران رواني مزمن، افزود: به منظور حمايت از مؤسسات خيريه و غيردولتي كه در زمينه نگهداري بيماران رواني، سالمندان، و معلولان فعاليت دارند، در سال جاري، يارانه اين مراكز ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به شش ماهه  اول سال ۸۳ افزايش مي يابد.

تفاهم نامه اي بين وزارت بهداشت و نيروي انتظامي امضا شد
پيشگيري از بيماريهاي ايدز، تالاسمي
و اعتياد در سربازخانه ها
004011.jpg
گروه اجتماعي: نيروي انتظامي و وزارت بهداشت با امضاي تفاهم نامه اي در زمينه هاي پژوهشي، آموزشي، اجتماعي و اجرايي، در مورد موضوعاتي چون پيشگيري از بيماريهاي ايدز و تالاسمي و اعتياد در سرباز خانه ها، امدادرساني به بيماران رواني، كنترل داروهاي قاچاق و جمع آوري محصولات آرايشي و غذايي غيرمجاز به توافق رسيدند.
براساس اين تفاهمنامه كه در حاشيه برپايي نمايشگاه «توانمند ي هاي سلامت» در پايان هفته سلامت به امضاي پزشكيان وزير بهداشت و عبداللهي سرپرست نيروي انتظامي رسيد، اين دو نهاد براي ارتقاي سطح سلامت آحاد مردم با يكديگر همكاري و تبادل نظر مي كنند. در اين تفاهم نامه به پيشگيري از بيماريهاي ايدز، تالاسمي و اعتياد در سرباز خانه ها تنظيم خانواده، تغذيه سالم، پيشگيري از حوادث ترافيكي و اصول  كمكهاي اوليه تاكيد شده است.
براساس گزارش خبرگزاري فارس، جمع  آوري متكديان، بيماران رواني، معتادان در معرض ديد عموم، كودكان خياباني، زنان و دختران فراري، مبارزه با بيوتروريسم، كنترل توزيع داروهاي مخدر و پيشگيري از آثار سوء مصرف آنها از ديگر موارد همكاري وزارت بهداشت و نيروي انتظامي است.
وزارت بهداشت و نيروي انتظامي همچنين متعهد شدند براي امدادرساني به بيماران رواني، كنترل داروهاي قاچاق، كمياب و تاريخ گذشته در بازار آزاد، برخورد با شبكه هاي قاچاق دارو، جمع آوري محصولات غذايي و آ رايشي غيرمجاز، مبارزه با سگهاي ولگرد، شناسايي و جلوگيري از تردد خودروهاي آلوده كننده محيط زيست، جلوگيري از ذبح غيرقانوني دام وفروش لاشه هاي بدون مهر دامپزشكي، جلوگيري از تردد غيرمجاز مرزي به منظور كنترل بيماريها با يكديگر همكاري كنند.
علاوه بر آن براساس اين تفاهمنامه، همكاري اين دو نهاد در زمينه اجراي احكام دادگستري، تامين امنيت مراكز ستادي، آموزشي، درماني و اورژانسي وزارت بهداشت، رسيدگي به موقع به مجروحان حوادث رانندگي و توليد فيلم هاي آموزشي گسترش مي يابد.
همچنين طبق ماده ۶ سند همكاري كه به مكانيسم  اجرايي كردن آن اشاره كرده است.
در راستاي اجرايي  شدن موارد تفاهم نامه و همكاريهاي متقابل، كميته اي مركزي مركب از معاون اجتماعي ناجا و معاون هماهنگي وزارتخانه  مذكور به صورت سه ماه يك بار تشكيل و مراجع تخصصي در مجموعه دو سازمان را براي همكاري در خصوص بندهاي تخصصي، مشخص و معرفي مي كنند، بدين ترتيب مراجع تخصصي دو طرف در قالب قراردادهاي همكاري در چارچوب اين تفاهم نامه، همكاريهاي خود را گسترش خواهند داد و متعاقب آن، نتيجه توافقات و همكاري به كميته مركزي گزارش و براي لازم الاجرا شدن آن، به امضاي عالي ترين مقام دو سازمان خواهند رساند.
پزشكيان وزير بهداشت در مراسم امضاي تفاهم نامه با اشاره به اينكه وزارت بهداشت نمي تواند به تنهايي به اهداف خود دست يابد گفت: وزارت بهداشت نمي تواند مدعي دستاوردهاي چشمگير بدون همكاري هاي بيرون و درون بخشي در مورد بهداشت و درمان باشد.پزشكيان ريشه كني سرخك و سرخجه و فلج اطفال را حاصل مشاركت همگاني خواند و گفت: دستيابي به چنين موقعيت هايي بدون تلاش كساني كه با كمترين توقع و دستمزد در نقاط دورافتاده كشور مشغول فعاليت بودند ميسر نمي شد.
سردار علي عبداللهي سرپرست نيروي انتظامي در اين مراسم گفت: بيش از ۲۰ درصد داروهاي غيرمجاز در مرزها و استانهاي مرزي كشور توسط نيروي انتظامي كشف مي شود. همچنين بخش قابل توجهي از آنها را نيز در مراكز توزيع و شهرهاي مركزي كشف مي كنيم.
وي در مورد طرح پاك سازي در ناصرخسرو گفت: ما اطلاعات و اخبار كافي از موضوعات و شرايط موجود در ناصرخسرو داريم و اگر لازم باشد براي جلوگيري از توزيع داروهاي غيرمجاز و قاچاق، طرح هاي خود را اجرا مي كنيم.
اگر شرايط ناصرخسرو بحراني باشد، قطعا مراكز بهداشتي و درماني به ما اطلاع مي دهند و ناجا نيز نسبت به پاكسازي آن اقدام مي كند.
نمي توان مدعي شد كه هيچ داروي غيرمجازي در ناصرخسرو وجود ندارد، اما براي پاكسازي اين محل همواره اقداماتي را انجام مي دهيم.

تخلف در آزمون دستياري ۸۳ محرز شد
شائبه فروش سئوالات آزمون دستياري
در سالهاي قبل از ۸۲ هم قوت گرفت
شائبه تخلف در آزمون دستياري پزشكي سال ۸۲ مدتهاست كه از سوي برخي از شركت كنندگان در آزمون مطرح مي شود. گروهي از نمايندگان مجلس نيز ضمن اذعان به اين مساله خواستار رسيدگي به موضوع و توقف آزمون دستياري تا روشن شدن مساله شده اند. ديروز بازپرس رسيدگي كننده به موضوع ضمن اعلام خبر دستگيري و اعتراف متخلفان از احتمال تخلف در سالهاي قبل از ۸۲ سخن گفته است.مشروح اين خبر را در صفحه اجتماعي امروز (۶) بخوانيد.

فارس: خريد و فروش و تخلف در برگزاري آزمون دستياري ۸۲ كاملا محرز است و يكي از دلالان شناسايي شده در زمينه خريد و فروش اين سوالات به درآمد خود تا مبلغ ۹۰ ميليون تومان اعتراف كرده است كه البته به نظر ما سوء  استفاده وي بسيار بيشتر است.
سيدمحمود طباطبايي نژاد - بازپرس تخلفات آزمون دستياري با اعلام اين خبر افزود: تعدادي ديگري از متهمان نيز به جرم خود اعتراف كرده اند، بنابراين با توجه به حضور تعدادي از كارمندان مظنون، در دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي، وزارت بهداشت بايد آزمون دستياري را تا پايان مراحل تحقيق قضايي حداقل تا مرداد ماه به تعويق بيندازد.وي گفت: تعدادي از متهمان اين پرونده پس از فراخوان از سوي دادسراي ناحيه ۷ تهران به جرم خود مبني بر دسترسي به سوالات آزمون دستياري و خروج سوالات از مخزن آزمون اعتراف كرده اند و متاسفانه اين افراد به طمع درآمد نامشروع اقدام به فروش اين سوالات به صورت وسيع كرده اند.
بازپرس شعبه ۱۲دادسراي ناحيه ۷ تهران ادامه داد: متهمان اين پرونده با شناسايي پزشكاني كه تمكن مالي داشته اند و در واقع با مشتري يابي قبلي پيشنهاد فروش سوالات را به آنان مي دادند و به اين ترتيب سوالات اين آزمون را با دريافت مبالغ گزاف و بالاي ۲۰ ميليون تومان به آنها مي فروختند.
وي اضافه كرد: شواهدي در دست است كه خريد و فروش سوالات آزمون دستياري در سالهاي قبل از آزمون دستياري سال ۸۲ نيز وجود داشته است.
بازپرس شعبه ۱۲ دادسراي ناحيه ۷ تهران اضافه كرد: تصميم گيري در مورد نحوه برخورد با اين تخلف و ابطال آزمون يا رد قبولي متخلفان در صلاحيت دادگاه است و فعلا نمي توان در اين زمينه اظهار نظر كرد اما تحقيقات بازپرسي براي شناسايي ابعاد دقيقتر موضوع همچنان ادامه دارد.
طباطبايي نژاد گفت: تعدادي از كارمندان وزارت بهداشت به اتهام افشاي سوالات آزمون دستياري متهمان اين پرونده هستند و داوطلباني كه به طمع دستيابي به سوالات اين آزمون آن را خريداري كرده اند نيز به اتهام معاونت در وقوع جرم تحت پيگرد قانوني هستند.وي ادامه داد: دادستاني تهران به صورت رسمي از وزارت بهداشت مي خواهد به منظور جلوگيري از وقوع مجدد اين تخلف و با توجه به حضور تعدادي از مظنونان در شوراي آموزش پزشكي و تخصصي، آزمون دستياري را حداقل تا مرداد ماه به تعويق بيندازد تا تحقيقات قضايي به نتيجه نهايي برسد.
وي گفت: با توجه به اظهارات وزير بهداشت مبني بر اينكه در صورت وجود شواهدي دال بر تخلف در اين آزمون با دستگاه قضايي همكاري مي كنند، اميدواريم اين پيشنهاد مورد پذيرش وزارت بهداشت قرار گيرد تا از عواقب بعدي آن جلوگيري شود و حقي از كسي ضايع نشود.
طباطبايي نژاد افزود: اين پرونده يك پرونده ملي است كه به امنيت و اعتبار علمي كشور مربوط مي شود و قطعا رسيدگي دقيق به اين موضوع نيازمند كمك و همكاري دولت و مجلس است ضمن اينكه بسيج دانشجويي نيز با پيگيريهاي مستمر خود نقش موثري در افشاي حقايق داشت.وي افزود:  با توجه به اينكه متهمان اين پرونده از شان اجتماعي در جامعه برخوردار بوده اند و اكثر پزشك هستند به منظور بالا بردن ضريب اطمينان از شيوه هاي علمي براي بازپرسي استفاده مي كنيم تا امنيت جامعه و شان علم و دانش در كشور خدشه دار نشود.
همچنين مسعود پزشكيان وزير بهداشت نيز درباره اين تخلف گفت: پرداختن به موضوع تخلفات آزمون دستياري در شرايطي كه هنوز هيچ جرمي اثبات نشده به صلاح جامعه نيست و بهتر است به جاي پرداختن به اين موضوع اجازه دهيم داوطلبان دستياري در شرايط آرام و مطمئن درسشان را بخوانند.
وي توضيح داد: جنجال آفريني و پرداختن بي اساس به مسئله آزمون دستياري داوطلبان شركت كننده در آزمون دستياري را سردرگم مي كند و اين به زيان آنهاست، بگذاريد فضا آرام بماند و داوطلبان با خيال آسوده درسشان را بخوانند.
پزشكيان افزود: تا كنون قوه قضائيه درخواستي مبني بر تعويق مجدد زمان برگزاري آزمون دستياري از ۱۵ ارديبهشت ماه نداده است اگر چنين درخواستي بشود آن وقت اظهار نظر مي كنيم فعلا آزمون دستياري مطابق برنامه اعلام شده در ۱۵ ارديبهشت برگزار مي شود و هيچ تغييري در اين تصميم اعمال نشده است.

الزام مشاوران قضايي زن در دادگاه خانواده
فارس:عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: كليات طرح الزام حضور مشاوران قضايي زن دردادگاه خانواده در كميته زنان و خانواده مجلس با اكثريت آراء تصويب شد.
فاطمه آليا درباره اصلاح تبصره ۳ ماده واحده قانون اختصاصي تعدادي از دادگاه هاي موجود به دادگاه موضوع اصل ۲۱ قانون اساسي دادگاه خانواده گفت: هر دادگاه خانواده موظف بود حدالمقدور با حضور مشاور قاضي زن شروع رسيدگي دعاوي و احكام پس از مشاوره با مشاوران قضايي زن صادر شود. اما اين طرح اصلاح شده به نحوي كه هر دادگاه خانواده با حضور مشاور قضايي زن شروع به رسيدگي دعاوي مي كند و احكام پس از مشاوره با مشاوران قضايي زن و امضاي آن توسط قاضي صادركننده راي و مشاوران قضايي زن معتبر است.

نشريه داخلي سپاه پاسداران خبر داد:
ضرب و شتم و بيهوشي يك جانباز ۷۰ درصد
گروه اجتماعي: در ساعت ۱۹/۱۲ دقيقه روز پنجشنبه خبري مبني بر ضرب و شتم يك جانباز ۷۰ درصد به وسيله مسئول بنياد جانبازان كرج روي خروجي خبرگزاري مهر قرار گرفت.
اين خبر يادآور خبر تلخي بود كه حدود ۳ ماه قبل همين خبرگزاري از ضرب و شتم و نهايتا شهادت يكي از جانبازان اعصاب و روان داده بود. در آن واقعه، جانباز «رجبي ثاني» مورد ضرب و شتم واقع شد و در اين مورد «حسين فلاح» بر اثر ضرب و شتم دچار اغما و راهي بيمارستان شده است.
مهر با اعلام اين كه خبر خود را عينا از هفته نامه داخلي «صبح صادق» (نشريه وابسته به اداره سياسي ستاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران در اولين شماره سال جديد) نقل مي كند، بر صحت خبر خود تاكيد دارد.
متن كامل خبر نشريه «صبح صادق»  چنين است: وقتي به عنوان يك خبرنگار براي اولين بار شنيدم كه در ايران در نزديكي همين تهران خودمان در كرج مسئولي در سال پاسخگويي مسئولان اين گونه از خجالت يكي ديگر از يادگارهاي سال هاي دفاع مقدس درآمده بر خود لرزيدم.
راستي كودك اين جانباز چه فكر مي كند ؟ او كه پدرش را سمبل افتخار، قدرت و مردانگي و ايثار مي داند، باور مي كند كه در سرزمين ايران، مديري كه تنها وظيفه اش ارايه خدمت رساني به او و دلاور مردان است،  با اين يادگار جنگ اينگونه رفتار مي كند؟ پسرش مي گويد: پدرم نقشه جنگ است، دستش در جزيره مجنون جا مانده، در جمجمه اش يادگاري هميشگي از دهلاويه مانده، سينه اش با تركش تجاوز دشمن در فاو هميشه گرم است و هواي سينه اش هنوز بوي گرد و غبار پس از انفجارهاي كربلاي پنج را مي دهد. روحش آنجاست.
خيال و باورش در سرزمين مقدسي جامانده كه حالا راهيان نور به پاي بوسش مي روند.
لابد مي گويد: بابا تو كه مانند ابوالفضل دست نداري، تو كه زخم خورده تجاوزي، تو كه افتخار غيرتي و تو كه نشان رشادتي، پس چرا هر سال در محرم همه براي عباس حسين گريه مي كنند ولي در همان ايام دست تو را دوباره مي شكنند ؟ سرت را به زمين مي كوبند، مگر تو هم مانند ابوالفضل دست در راه دين ندادي ؟ تو براي اينها غريبه اي يا اينها براي تو و امثال تو غريبه اند؟ مي گويند حسين فلاح، جانباز ۷۰ درصد اعصاب و روان، فاقد يك دست، طحال، روده و رنج كشيده از تركشي كه در جمجه اش وجود دارد، است ولي هم اينك دانشجوي دوره دكتراي علوم اجتماعي است.
همسرش مي گويد: فلاح پس از آخرين عمل جراحي به دستور پزشك معالج بايد هر شش ساعت يك بار قرص گاروئين را كه در ناصرخسرو بيش از يك و نيم ميليون تومان قيمت دارد مصرف كند.
وي مي گويد: هفته بسيج سال ۸۳ وقتي داروهايش تمام شد براي تأييد نسخه جديد به بنياد جانبازان كرج مراجعه كرد ولي به وي بخشنامه اي را نشان دادند كه براساس آن پرداخت هزينه درمان وي كاهش يافته بود.
خانم مسعودي افزود: وقتي همسرم از اين مسأله گله مند شد با مسئول امور دارويي جانبازان كرج به مشاجره پرداخت و در نهايت رئيس بنياد جانبازان كرج با نواختن سيلي بر گونه همسرم و احضار پليس، كسي را كه همه وجودش را تقديم انقلاب كرده بود، به دادگاه كشاند تا در ايران، جانبازي تنها به جرم درخواست حمايت از وي براي كاهش هزينه هاي درمان، دادگاهي شود.
وي مي گويد: منتي نيست.
همسرم براي هدفي مقدس رفته ولي با اين هزينه فراوان و دو فرزند خرج زندگي را چگونه تأمين كند؟همسر اين جانباز كرجي مي افزايد: بعد از آنكه در شعبه ۱۰۸ جزايي كرج، دادگاه رأي را به نفع همسرم داد، با مداخله ديگران مسأله ميان وي و رئيس بنياد جانبازان كرج حل و فصل شد.
همسر اين جانباز كرجي مي گويد: براي تعيين تكليف استفاده از دارويي كه براي حسين و حفظ زندگي اش و جلوگيري از فلج شدن وي ضروري است، به بنياد جانبازان رفتم، به اصرار همسرم داخل ساختمان نشدم.وي گفت: پس از مدتي تأخير، احساس دلشوره باعث شد وارد ساختمان شوم و وقتي وارد اتاق رئيس شدم، حسين را با موهاي آشفته و پيراهني دريده و در حالت اغما ديدم و يك مأمور كه براي بازداشت وي حاضر شده بود.وي گفت: گويا بعد از اينكه رئيس بنياد جانبازان كرج با بي حوصلگي سعي مي كند همسرم را از اتاق بيرون كند و همسرم راضي نمي شود تا خارج شود، وي كه بايد حامي جانبازان كرجي باشد، ضمن درگيري با همسرم به كمك دو تن از كاركنان بنياد، با حسين فلاح درگير مي شود و پس از ضرب و شتم وي مأموران را هم براي جلب او خبر مي كنند.
خانم مسعودي مي افزايد: همسرم با حالت اغما راهي بيمارستان شده و اينك نيز در بستر بيماري است.
او دچار تشنج هاي ممتد ناشي از كوبيدن سر و رويش به يك دستگاه كه براي حفظ حيات وي متصل است، شده است.
همسر اين جانباز كرجي مي گويد: براي پيگيري پرونده وقتي به دادگاه مراجعه كردم نه تنها از شكايت من خبري نبود، كه ديدم پرونده شكايت رئيس بنياد جانبازان كرج از همسرم در حال پيگيري در شعبه ۶ دادگاه انقلاب كرج است.
هنگامي كه مكالمه ام را با همسر اين جانباز به پايان مي برم تنها از خود مي پرسم راستي ما چه كرديم و سال پاسخگويي مسئولان چگونه به پايان  رسيد؟

دفترچه بيمه روستائيان از ۶ ارديبهشت صادر مي شود
فارس: صدور دفترچه بيمه روستائيان كشور با هماهنگي هاي انجام شده با وزارت بهداشت از ۶ ارديبهشت ماه از روستاهاي استان سيستان و بلوچستان آغاز مي شود.
محمدباقر هوشنگي دبير ستاد ساماندهي بيمه روستائيان گفت: اين طرح از روز ۶ ارديبهشت ماه از روستاهاي محروم استان سيستان و بلوچستان اجرا مي شود، به اين ترتيب سطح بيمه روستائيان از كارت بيمه درماني كه فقط براي خدمات بستري و درمان تخصصي سرپايي كاربرد داشت به دفترچه خدمات درماني كه همه انواع خدمات سرپايي، بستري و سرپايي تخصصي را شامل مي شود، ارتقا مي يابد.
وي اضافه كرد: با توافقهاي انجام شده با وزارت بهداشت مقدمات لازم براي اجراي همزمان سيستم ارجاع و پزشك خانواده در روستاهاي كشور نيز انجام شده است و به اين ترتيب حداقل سه هزار پزشك عمومي با حقوق دريافتي بين ۶۵۰ هزار تومان تا يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان در مراكز بهداشتي و درماني روستايي مستقر مي شوند.
هوشنگي ادامه داد: علاوه بر آن در صورت نياز به خدمات تخصصي روستائيان از طريق نظام ارجاع، به پزشكان متخصص در شهرها ارجاع مي شوند به اين ترتيب درمان روستائيان در همه سطوح متولي پيدا مي كند و روستائيان از سردرگمي در اين زمينه رها مي شوند.
وي گفت: سرانه درماني پيش بيني شده براي روستائيان حدود ۱۵۰۰ تومان است كه هنوز با سرانه درماني شهرنشينان كه حدود ۳۵۰۰ تومان است فاصله دارد اما به هر حال يك گام بزرگ به سمت رفع تبعيض برداشته شده و اين فاصله نيز به مرور در سالهاي بعد رفع مي شود.
وي گفت: اين طرح با كاهش فرانشيز روستائيان از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد در سال ۸۰ بهبود يافت و سرانجام امسال با صدور دفترچه خدمات درماني كامل مي شود.

فعال شدن كانكس هاي سيار در مناطق پرخطر
ايسنا: رئيس اورژانس كل كشور با اعلام اين خبر كه كانكسهاي سيار به زودي جايگزين پايگاه هاي ثابت اورژانس مي شوند ، گفت: استفاده از خدمات آمبولانس بخش خصوصي از ديگر برنامه هاي اورژانس در سال ۸۴ است.
دكتر شهرام علمداري با توضيح اينكه بودجه تعلق گرفته به بخش اورژانس براي راه اندازي ۵۰ پايگاه ثابت اورژانس براي ايجاد ۱۰۰۰ كانكس سيار در سراسر كشور مجهز به اتاق، تخت، دستگاه راديولوژي و آزمايشگاه هاي كوچك صرف خواهد  شد، افزود: بدين ترتيب كانكسها در پشت آمبولانسها نصب و در مناطق پرخطر و حادثه خيز مستقر خواهند شد.
وي با اعلام اينكه سال ۸۴ سال تشكيل سازمان ملي اورژانس كشور خواهد بود، گفت: با توجه به آن كه اورژانس كشور نيازمند مديريت فرماندهي و ساختار نيمه نظامي است در زمان حوادث نبايد وارد بروكراسي هاي اداري شوند لذا ساختار كنوني جوابگوي بحث حوادث و بحرانهاي كشور نيست.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |