شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۴ - Apr 16, 2005
ويژگي هاي مثبت و منفي «دستيار شخصي ديجيتال»
جديدترين PDA به بازار آمد
004008.jpg
گروه دانش- امير بهادري نژاد: روز پنج شنبه گذشته، جديدترين مدل PDA (دستيار شخصي ديجيتال) به بازار آمد كه اين مدل جديد Tungsten E2 نام دارد و قيمت آن ۲۴۹ دلار اعلام شده است.
به گفته شركت سازنده اين (PDA)، محصول جديد در مقايسه با مدل قديمي از صحنه نمايشگر شفاف تري بهره مي برد و حتي اگر در حين كار، باتري دستگاه تمام بشود، اطلاعات موجود در آن از بين نخواهد رفت. همچنين قدرت باتري Tungsten E2 بسيار بيشتر از باتري هاي مدل قديمي اين دستگاه است.
در سال ۲۰۰۳ اولين Tungsten E به بازار عرضه شد كه در مدت زمان كوتاهي دو ميليون دستگاه از اين نوع كامپيوتر به فروش رسيد. قيمت آن دستگاه در حدود ۱۹۹ دلار بود اما حالا كاربران براي خريد نوع پيشرفته تر اين دستگاه بايد در حدود ۵۰ دلار بيشتر هزينه كنند.
اما Tungsten جديد چه تفاوتي با مدل قبلي آن دارد؟ اولين تفاوت آشكار، شفاف بودن صفحه نمايشگر است كه تصاوير در آن بسيار شفاف تر و روشن تر به نظر مي رسد.
ديگر ويژگي اين كامپيوتر دستي، اضافه شدن يك حافظه فلش است كه حتي در صورت اتمام باتري حين كار، اطلاعات موجود در دستگاه از بين نمي رود و از سوي ديگر مصرف باتري نيز پايين مي آيد. به گفته شركت توليدكننده اين كامپيوتر، مي توان با يك بار شارژ كامل باتري بين ۱۰ تا ۱۲ ساعت فايل هاي MP3 را اجرا كرد در حالي كه كامپيوتر قبلي تنها قابليت ۴ ساعت اجراي فايل هاي MP3 را داشت.
ديگر ويژگي اين كامپيوتر دستي امكان استفاده از تكنولوژي بلوتوث مي باشد. به عبارتي ديگر مي توان با استفاده از اين تكنولوژي، دستگاه را به يك لپ تاپ، تلفن همراه و يا پرينتر متصل نمود كه البته لپ تاپ، گوشي تلفن و يا پرينتر مورد نظر هم بايد از تكنولوژي بلوتوث برخوردار باشند. در صورتي كه PDA به تلفن همراه متصل شود مي توان در اينترنت به سير پرداخت. علاوه بر اين، نرم افزارهاي نصب شده در PDA جديد نيز براي انجام امور روزانه و حتي بازي هاي كامپيوتري ايده آل است. از جمله نرم افزارهاي موجود در كامپيوتر جديد مي توان به Versamail، Word، Excel و Powerpoint اشاره كرد و به مرور فايل هاي PDF نيز پرداخت.
البته اين كامپيوتر حاوي چند نقاط تاريك و مبهم نيز مي باشد. به عنوان مثال هنگام گوش دادن به MP3هاي ذخيره شده در كارت SD ، ناگهان صدا بدون اطلاع قبلي قطع مي شود.
همچنين هنگامي كه كاربر در حين پخش موسيقي از دستگاه وارد برنامه هاي ديگر مي شود، سرعت دستگاه كند مي گردد. ديگر نقطه تاريك اين دستگاه، نصب بلندگوها در پشت آن مي باشد؛ به همين دليل هنگامي كه كاربر كامپيوتر را روي ميز قرار مي دهد، صداي موسيقي را خيلي واضح نمي شنود.
در مجموع با توجه به قيمت PDA جديد، از آن مي توان به عنوان يك كامپيوتر مفيد نام برد. افرادي كه دوست دارند در حين حركت و كار به موسيقي واضح گوش بدهند، اين دستگاه جانشين خوبي براي «دستگاه پخش ديجيتال همراه» نيست.

PDA چيست؟
PDA كه معادل فارسي آن «دستيار شخصي ديجيتال» است، يك كامپيوتر كوچك قابل حمل مي باشد كه افراد مختلف براي نگهداري اطلاعات شخصي خود از آن استفاده مي كنند.
در واقع، اين دستگاه نوعي دفتر كار سيار براي افرادي به شمار مي آيد كه دائم در حال حركت و سفر هستند. در اين دستگاه ها مي توان آدرس و شماره تلفن هاي متعددي را ذخيره كرد و حتي در آن يادداشت نوشت. همچنين امكان اتصال تلفن همراه به اين دستگاه و استفاده از تكنولوژي هاي بي سيم در آن وجود دارد. برخي از اين كامپيوترها داراي صفحه كليد و برخي ديگر صاحب قلم مخصوص هستند كه با استفاده از آن مي توان وارد منوها شد و يا يادداشت نوشت.

سريع ترين سوپركامپيوتر اروپا
004005.jpg
گروه دانش: سريعترين سوپركامپيوتر اروپا در شهر بارسلونا اسپانيا در معرض ديد عموم قرار گرفت. اين سوپر كامپيوتر قادر است در هر ثانيه ۴۰ تريليون محاسبه انجام بدهد.
نام اين سوپر كامپيوتر سريع (MareNostrum) است كه در دانشگاه پلي تكنيك بارسلونا طراحي و ساخته شده و همچنين چهارمين سوپر كامپيوتر قوي جهان به شمار مي آيد. با توجه به اينكه دولت اسپانيا در اين طرح سرمايه گذاري كرده به سريعترين كامپيوتر جهان كه با سرمايه گذاري دولت ها ساخته شده، محسوب مي شود. شكل ظاهري سوپر كامپيوتر بارسلونا مانند كابينت هاي آشپزخانه است كه در كليساي خوابگاه دانشگاه پلي تكنيك بارسلونا نگهداري مي شود.
به گفته مسئولان دانشگاه بارسلونا از اين سوپر كامپيوتر براي انجام تحقيقات در حوزه معماري، زيست شناسي، ژنتيك و صنعت استفاده خواهد شد.
با آنكه سوپر كامپيوتر طراحي شده، سريعترين سوپر كامپيوتر جهان به شمار نمي آيد، اما در نوع خود منحصر به فرد است چون قابل دسترس ترين سوپر كامپيوتري مي باشد كه تا كنون در جهان ساخته شده است.البته IBM اميدوار است كه درآينده سوپركامپيوترهاي مشابه MareNostrum قابل دسترس تر براي مراكز دولتي و همچنين مؤسسات مردمي باشد.
براي ساخت اين سوپركامپيوتر از قطعات موجود در بازارهاي كامپيوتر جهان استفاده شد و سيستم  عامل آن، لينوكس مي باشد.نكته جالب توجه اينكه، سوپركامپيوتر بارسلونا تنها در طول يك سال ساخته شد كه زمان بسيار كوتاهي براي ساخت سوپركامپيوتر به شمار مي آيد.واژه MareNostrum در زبان لاتين به معني «درياي ما» مي باشد كه اشاره به موقعيت جغرافيايي بارسلونا در كنار درياي مديترانه دارد.

گسترش استفاده از Ipod
004002.jpg
گروه دانش: شايد اين روزها، يكي از پرفروش ترين دستگاههاي ديجيتالي در جهان ipod و يا همان دستگاه پخش موسيقي ديجيتال باشد. اين دستگاه پخش كوچك ساخته شركت اپل است كه فايل  هاي موسيقي mp3 روي آن ذخيره مي شود و مي توان به موسيقي ها با كيفيت بسيار بالا گوش داد. البته مي توان ساير داده ها و تصاوير را هم در اين دستگاه ذخيره كرد. يكي از ويژگي هاي اين دستگاه قابل حمل بودن آن مي باشد كه مي توان در هر مكاني از جمله داخل خودرو و حتي در محل كار از آن استفاده كرد.
جالب اين كه برخي از اين دستگاهها قابليت ذخيره ۵ هزار ترانه را در خود دارند كه با فشار دادن يك دكمه مي توان به اين ترانه ها گوش داد.
ديگر قابليت اين دستگاه امكان گوش دادن به موسيقي به مدت ۱۲ ساعت مي باشد بدون اين كه نيازي به شارژ باطري باشد. همچنين باتري اين دستگاه به سرعت شارژ مي شود.
علاوه بر اين مي توان از كامپيوتر شخصي، فايل هاي موسيقي بسيار سنگين را از طريق كابل usb ظرف ۵ ثانيه به دستگاه ipod انتقال داد.
استفاده از ipod در سراسر جهان به حدي گسترش يافته كه حتي سياستمداران و افراد فرهنگي جامعه نيز اين دستگاه را خريداري كرده اند.
روز پنج شنبه يكي از روزنامه هاي انگليسي فهرست سياستمداران و افراد فرهنگي را كه صاحب ipod هستند منتشر كرد كه اين افراد حتي گزينش ۱۰ موسيقي برتر موجود در ipod خود پرداختند.
در ميان فهرست اعلام شده نام افرادي چون جورج بوش (رئيس جمهور آمريكا)، شون كانري (هنرپيشه)، جيمز پورنل (نماينده مجلس انگليس)، نيستين ساوني (موسيقيدان) و همچنين چند نويسنده و روزنامه نگار سرشناس به چشم مي خورد.

نانو
همكاري چين و آلمان در زمينه تكنولوژي نانو
موج: متخصصين چيني و آلماني در يك كنفرانس سه روزه دستاوردهاي خود را در زمينه تكنولوژي نانو و آخرين پيشرفت هاي آن در اختيار يكديگر مي گذارند.
از اواخر دهه ،۱۹۸۰ بعد از بيوتكنولوژي، نانو تكنولوژي به شدت بر روي توسعه اقتصادي و اجتماعي كشورها تأثير گذار بوده است.
آلمان قصد دارد در زمينه نانو فرتلايزر (حاصلخيز كننده هاي نانو)،كه چين در آن صاحب برتري است سرمايه گذاري كند. فاصله بين چين و ديگر كشورهاي غربي در استفاده از تكنولوژي نانو زياد نيست و چين موقعيت خوبي را در بعضي از زمينه هاي اين تكنولوژي نانو دارد.
علم نانو امكان توليد مواد و ابزار را در اندازه يك مولكول و يا يك اتم ممكن مي سازد و در علومي مانند مواد، انرژي، دارو، محيط، بيولوژي و كشاورزي به كار گرفته شده است.اين تكنولوژي در پزشكي امكان درمان سرطان را موجب شده است به طوري كه احتمال درمان بعضي تومورها در مدت ۱۵ سال را مطرح ساخته است، پزشكان و محققين چيني اهميت اين تكنولوژي را در پيشرفت هاي پزشكي ياد آور مي شوند.متخصصين مي گويند نانو تكنولوژي ارزش اقتصادي و درآمدي متجاوز از ۳۰۰ ميليارد دلارتا سال ۲۰۱۰ براي آمريكا به همراه خواهد داشت.

نرم افزار
هشدار مايكروسافت در مورد ۵ چاله امنيتي جديد
گروه دانش: مايكروسافت اعلام كرد چاله هاي امنيتي جديدي در ويندوز، اينترنت اكسپلورر، نرم افزار مسنجر وWord پيدا شده است كه هكرها را قادر به كنترل سيستم كاربر مي سازد.
به گزارش خبرگزاري موج، مايكروسافت، بزرگترين سازنده نرم افزاري جهان، بسته هاي نرم افزاري اي را جهت حل اين مشكل به عنوان بخشي از اقدامات امنيتي ماهانه خود به همراه سه بسته نرم افزاري ديگر منتشر كرد.
متخصصين امنيتي رايانه مي گويند دانلود و نصب اين بسته نرم افزاري ضروري است و كاربران بايد اين بسته را از سايت www.microsoft.com/security دانلود كنند.مايكروسافت همچنين چاله امنيتي ديگري در نرم افزارExchange Server خود كه در شبكه هاي رايانه براي مديريت و ذخيره ايميل ها بكار مي رود، هشدار داد.
هكرها با استفاده از اين چاله هاي امنيتي مي توانند كنترل رايانه كاربر را در دست گيرند و اطلاعات شخصي كاربر را سرقت يا حذف كنند همچنين اين نوع حملات راهي را براي حملات بيشتر باز مي كند.مايكروسافت با افزايش نرم افزارهاي آلوده كه به هدف ضعيف كردن سيستم ويندوز و ديگر نرم افزارهاي مايكروسافت طراحي مي شوند ، سه سال گذشته را صرف افزايش امنيت نرم افزار ويندوز كرده است.
مبارزه عليه سايت هاي غيراخلاقي
گروه دانش: شخصي با ارائه دادخواستي عليه جرايم ضداخلاقي به بيل گيتس، باعث اقدام وي جهت جلوگيري قانوني از سايت هاي غيراخلاقي براي كودكان شد.
به گزارش ايتنا سيستم رديابي بهره برداري از كودكان (cets) توسط مايكروسافت، پليس سلطنتي كانادا و گروه پليس تورنتو و با همكاري متخصصان اجرايي قانون جهاني شامل افسراني از واحد امنيتي، اسكاتلنديارد و پليس بين الملل در كانادا توسعه يافت.
آنچه مايكروسافت در خصوص نخستين نرم افزار طراحي شده براي رديابي افرادي كه كودكان را به سايت هاي غيراخلاقي هدايت مي كنند توضيح داده اين است كه اين سيستم به نيروي پليس اين امكان را مي دهد تا اطلاعات مشكوك و مورد تحقيق را با هم به اشتراك گذاشته و رديابي كنند.
مدير مايكروسافت در كانادا، در اين زمينه مي گويد: به اشتراك گذاري و تبادل اطلاعات، يكي از ابزارهاي قدرتمند قانوني براي مقابله آنلاين با اين افراد است.
FBI پليس فدرال آمريكا تا سال ۱۹۹۶ افزايش ۲ هزار درصدي تعداد تصاوير غيراخلاقي كودكان را در اينترنت اعلام كرده و پليس كانادا تخمين زده است كه بيش از صدهزار وب سايت حاوي عكس هاي غيراخلاقي عليه كودكان وجود دارد. متخصصين اعلام كرده اند كه اين قرباني ها توسط افراد آشنا مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند.مجرمين از اينترنت براي بهره برداري از آسيب پذيرترين قشر جامعه (كودكان) استفاده مي كنند.
همچنين مدير شركت مايكروسافت در كانادا گفته است كه مايكروسافت ۴ ميليون دلار و ۱/۳ ميليون يورو اعتبار به اين برنامه اختصاص داده است و اين نرم افزار را بطور رايگان در اختيار هر نيروهاي پليسي قرار خواهد داد. Cets داراي پايگاه داده اي امني است و از استانداردهاي باز استفاده مي كند تا هر سيستم رايانه اي در كشورهاي مختلف و با فناوري هاي متفاوت بتواند از آن استفاده كند.اين اقدام نتيجه ايميلي است كه det paul gillespie، عضوي از پليس جرايم ضد اخلاقي در ژانويه سال ۲۰۰۳ براي گيتس فرستاد و از وي در اين خصوص كمك خواست.

گزارش فعاليت هاي تكفاب در اجلاسWSIS
دبير شوراي راهبري تكفاب، گفت: گزارش مفصلي در زمينه  مجموعه  فعاليت هاي سازمان ها تحت عنوان سيماي ICT در حال تهيه است كه در اجلاس WSIS ارائه خواهد شد.دكتر «ماشاءالله ترابي» گفت: از آنجا كه اين گزارش به زبان انگليسي ارائه خواهد شد تهيه  آن زمان بر است و مدت زمان زيادي را به خود اختصاص مي دهد و با توجه به اينكه فرصت زيادي تا زمان برگزاري اجلاس باقي نمانده در اين زمينه به صورت فشرده فعاليت مي شود.

ساعت هوشمند
گروه دانش: در بسياري از مواقع، انسانها در حالي كه خسته و بي حوصله هستند از خواب بيدار مي شوند و به همين دليل در طول روز كسل هستند.اما اخيراً  يك نوع ساعت زنگ دار به بازار آمده كه در بهترين شرايط ممكن، انسان را از خواب بيدار مي  كند. اين ساعت داراي يك هدبند مجهز به الكترود ميكروپروسسور است كه صاحب ساعت، هدبند را قبل از خواب روي پيشاني خود مي بندد.سپس دستگاه با بررسي سيكل خواب خود، او را در زمان مقرر از خواب بيدار خواهدكرد.

كرم جديد آلوده كننده مرورگرهاي وب
گروه دانش: اخيراً گونه جديدي كرم رايانه اي «Crowt» منتشر شده است كه سبب آلودگي مرورگرهاي وب مي شود و از دسترسي آنها به پايگاههاي ضد ويروس جلوگيري مي كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي امنيت وب، گفته مي شود در Advisory كرم Crowt.D كه شركت Trend Micro آن را منتشر كرده است، اين ويروس نشاني http://news.google.com را در مرورگر باز مي كند.
اين كرم اينترنتي سپس به كاربر سيستم هشدار مي دهد كه فهرستي از نشاني  هاي پايگاهها را اضافه كند، زماني كه شخص بر روي يكي از آن نشاني ها كليك كند دوباره به يك نشاني قبلي راهنمايي مي شود.
به اين ترتيب وارد يك حلقه برگشتي از نشاني مي شود كه يك روش مؤثر براي جلوگيري از دسترسي به پايگاهها است.
پايگاههايي كه اين كرم از دسترسي به آنها جلوگيري مي كند شامل موارد زير است:
Trendmicro.com, Kapersky-labs.com ,Sophos.com ,Symantec.com
Us.mcafee.com
اين كرم مرورگري را كه به عنوان قراردادي در ويندوز است آلوده مي كند و ويندوزهاي ،۹۸ME ۲۰۰۰، ،XPو ۹۵ در مقابل اين كرم آسيب پذير هستند. اين كرم براي انتشار خود از كتابچه نشاني ايميل ويندوز استفاده مي كند و خود را تكثير كند.

شناخت ژنتيكي مسير مهاجرت انسان اوليه
گروه دانش: دانشمندان آمريكايي طرحي را به اجرا گذاشته اند تا بتوانند نقشه اي از مسير مهاجرت و اسكان انسان اوليه در نقاط مختلف جهان را تدوين كنند.به گزارش بي.بي.سي اين طرح جامع بر اساس نمونه گيري ژنتيكي از بيش از يكصد هزار تن از ساكنان مناطق مختلف جهان صورت مي گيرد و انتظار مي رود شباهت ها و اختلاف هاي ژنتيكي بين آنان بتواند چگونگي وابستگي اجدادي بين اين افراد و در نتيجه مبدا، مسير و مقصد مهاجرت آنان را در خلال هزاران سال گذشته نشان دهد.
هدف از اجراي اين طرح تحقيقاتي يافتن پاسخ به سوالات متعددي در مورد پيشينه انسان از جمله مسير مهاجرت انسان اوليه از قاره آفريقا و اسكان در ساير نقاط جهان است.همچنين، دانشمندان اميدوارند كه بتوانند از نتايج اين طرح پاسخي براي چگونگي سكونت انسان در قاره آمريكا به دست آورند.

ايران
دستيابي متخصصان ايراني به دانش  توليد جرم هاي نسوز و جاري
ايسنا: محققان يك شركت ايراني موفق به توليد جرم هاي ريختني كم سيمان و سيستم نصب خود جاري بر پايه آلومينا اسپينل شدند.
محمد باقر اديبي، مدير كنترل كيفيت اين شركت در گفت وگو با خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري ايسنا، اظهار داشت: اين نوع جرم هاي ريختني با افزودني هاي خاص، برخلاف جرم هاي متداول در هنگام نصب، براي پركردن زواياي قالب نياز به لرزش ندارد.
وي افزود: مواد تشكيل دهنده اين جرم شامل آلومينا، اسپينل، سيمان نسوز، افزودنيهاي خاص و درصد معيني آب است كه به تدريج اين جرم را در قالب مخصوص پخش مي كند.
اديبي در بيان مزيت اين جرم گفت: گاهي اوقات شرايط صنعتي زواياي قالب مورد نظر به صورتي است كه به سختي مي توان تمامي قسمت هاي آن را از ماده پركرد اما در اين نوع نسوز به دليل ويژگي خودجاري نيازي به لرزش نبوده و مي توان به سهولت جرم هاي نسوز را در قالب ريخته از يك قسمتي شروع به ريختن كرد تا تمامي قسمتهاي قالب پوشيده شود.
وي افزود: تحمل دماي اين جرم سوختي بالاي ۱۸۰۰ درجه بوده و از خواص آن مي توان به مقاومت در برابر شوك حرارتي و سايش اشاره كرد.
اين پژوهشگر در ادامه افزود: قيمت اين جرم كه از لحاظ كيفيت كاملا با محصولات خارجي برابري مي كند، در هر كيلو نزديك به يك دلار ارزانتر از نمونه هاي وارداتي است.
مدير كنترل كيفيت مركز تحقيقات شركت فرآورده هاي نسوز قدر كاربرد اين جرم ها را در صنايع آهن، فولاد و سيمان، صنايع غيرآهني، صنايع پتروشيمي و اساسا صنايعي كه با كوره هاي صنعتي در ارتباط هستند و با دماي بالا كار مي كنند، عنوان كرد.
وي در پايان با اشاره به پايين بودن ضريب ريسك  صنايع گفت: اين نوع جرم ها اگر چه در حجم بالا توليد نمي شوند اما همان ميزان وارداتي را نيز مي توان در داخل با هزينه كمتر توليد كرد كه اين مورد همكاري صنايع داخلي را مي طلبد.
اختراع روش جديدي در زمينه سوخت هواپيما
گروه دانش: يك دانش آموز كرجي با اختراع روش جديدي در زمينه سوخت هواپيما و ارائه آن به سي وسومين نمايشگاه بين المللي «مخترعين و مبتكرين» سوئيس، برنده نشان نقره اين نمايشگاه شد.
«اعظم شقاقي ورزقاني» در گفت و گو با خبرنگارايرنا، عنوان اختراع خود را «روش بيولوژيكي براي جلوگيري از آلودگي سوخت هواپيما و روغن هيدروليك» عنوان كرد.
شقاقي افزود : با بكارگيري اين روش، مي توان از خطرات و سوانح هوايي به مقدار زيادي كاست.
اين دانش آموز سال سوم رياضي تصريح كرد: در اين اختراع با استفاده از روشهاي بيولوژيكي و اسيدي كردن آب موجود در سوخت هواپيما و ايجاد اختلاف پتانسيل الكتريكي، سوخت مصرفي فيلتر مي شود.
وي كه اختراع خود را شهريور سال ۸۳ در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي به ثبت رسانده  است. افزود: اختراع يادشده بايد در سازمان ثبت اختراعات جهاني به ثبت برسد اما از آنجايي كه ايران به عضويت اين سازمان در نيامد در اين زمينه مشكل وجود دارد كه انتظار مي رود مسئولان براي رفع مشكل اقدام كنند.
در اين نمايشگاه كه هفته گذشته پايان يافت، حدود ۱۵۰۰مبتكر و مخترع از كشورهاي مختلف دنيا حضور داشتند كه از اين تعداد ۵۲ نفر ايراني بودند كه با كسب ۴۷ نشان، ۱۵طلا، ۲۶نقره، ۵ برنز و سه جايزه ويژه، مقام نخست تيمي اين نمايشگاه را كسب كردند.

ويژگي هاي سوپركامپيوتر
سرعت اين سوپر كامپيوتر
معادل محاسباتي است كه يك انسان ۱۰ ميليون سال
با ماشين حساب انجام مي دهد.
حافظه اين سوپر كامپيوتر
معادل حافظه ۲۰ هزار كامپيوتر شخصي مي باشد.
ظرفيت حافظه اين كامپيوتر ۲۳۳ ترابايت و يا معادل اطلاعات موجود در ۲۹ ميليون كتاب قطور است.
سوپر كامپيوتر بارسلونا در حدود ۴۵ هزار كيلوگرم وزن دارد و مصرف برق آن نيز نسبتاً پايين است.

هكرها
حمله هكرها به پايگاه اطلاع رساني پليس ژاپن
پايگاه  اطلاع  رساني  اينترنتي  سازمان هاي  دفاع  و پليس  ملي  ژاپن  به  علتي كه  ممكن  است  ناشي  از تهاجم هاي  اطلاعاتي (هكرها) باشد، دچار اختلال  شد.
شبكه  تلويزيون  سراسري  ژاپن  (ان .اچ .كي ) در اين باره  گزارش  داد: اين  موضوع  ممكن  است  با جنبش هاي  ضد ژاپني  در چين  رابطه  داشته  باشد.
بر پايه  اين  گزارش ، برخي  از گروه هاي  تندرو چيني  كه  جنبش هاي  ضد ژاپني  را رهبري  مي كنند بر روي  سايت هاي  اينترنتي  خود خواسته بودند كه  پايگاه هاي اينترنتي  سازمان هاي  دولتي  اين  كشور مورد تهاجم  قرار گيرند. گزارش  سازمان  پليس  ملي  ژاپن  نشان  مي دهد كه  پايگاه  اينترنتي  اين سازمان  به  علت  متمركز شدن  تلاش هاي  زياد از حد براي  ارسال  اطلاعات  با حجم  فراوان  به  اين  پايگاه ، به  مدت  شش  ساعت  دچار اختلال  شده  است . ماه  گذشته  ميلادي  پايگاه  اينترنتي  وزارت  خارجه  ژاپن  هم  به  علت  مشابه  دچار اختلال  شده  و به  مدت  ۹ ساعت  از كار افتاد. وزارت  خارجه  ژاپن  گفته  بود كه  مشغول  بررسي  براي  يافتن  مبدا اين تهاجم هاي  اطلاعاتي  به  اين  وزارتخانه  است  اما تاكنون  نتيجه  اين  بررسي ها اعلام  نشده  است .

تلفن
تلفن هاي هوشمند به امكانات ايميل مجهز مي شود
گروه دانش: تحليلگر بازار،اعلام كرد تمامي تلفن هاي هوشمند تا پايان سال ۲۰۰۸به امكانات ايميل بي سيم به عنوان بخشي از كاربردهاي خود مجهز خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري موج، گارتنر، شركت محقق تكنولوژي هاي پيشرفته در بازار،گفت: «ايميل بي سيم، سرويس بسيار خوبي براي تلفن همراه و ارتباطات از طريق صدا است. استفاده از ايميل به سرعت در حال افزايش است و بخش هاي IT ( فناوري اطلاعات) بايد برنامه اي را جهت ايميل بي سيم بر روي تمام دستگاه هاي قابل حمل ترتيب دهند.»
تحليلگران شركت گارتنر مي گويند، دريافته اند كه تفاوت بين كساني كه از طريق صدا و كساني كه از طريق ايميل با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند بسيار مهم است.
كن دولاني، سخنگوي گارتنر گفت: «ارائه دهندگان و سازندگان مايل نيستند تا دسترسي به تكنولوژي مسجينگ را براي كساني كه از اين امكانات سوء استفاده مي كنند ،مانند اسپمرها، فراهم كنند، اما در صورت عدم فعاليت اين شركت ها در عرضه اينترنت و امكانات آن در تلفن هاي بي سيم، بازار رقابت ها را از دست خواهند داد.»

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |