يكشنبه ۵ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۲ - Jun 26, 2005
مقام معظم رهبري با تبريك به مردم و رئيس جمهور منتخب:
اكنون نوبت كار و اقدام رئيس جمهور منتخب است
فارس: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام مهمي به مناسبت حضور با عظمت و پرشور ملت ايران در مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري، ضمن تبريك اين پيروزي درخشان خطاب به ملت تصريح كردند: شما با نمايش با شكوهي از همبستگي ملي و مشاركت عمومي، عزم راسخ خود براي دفاع از استقلال ملي و پايبندي خود به حراست شجاعانه از منافع كشور و نظام جمهوري اسلامي را در عمل ثابت كرديد.
متن پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ملّت بزرگ و عزيز ايران!
قلم ناتوان اينجانب قادر نيست همت بلند و انگيزه  عميق و بصيرت نافذ و شور مخلصانه  شما را توصيف كند. شما در دو جمعه  پي در پي با اقدامي پرمعنا و پيامي رسا، بار ديگر عظمت خود را به جهانيان نشان داديد و قدرت خود را به رخ بد خواهان و دشمنان كينه توز كشيديد. شما عزم راسخ خود را بر دفاع از استقلال ملي فرياد زديد. شما پايبندي خود را به حراست شجاعانه از منافع كشور و نظام جمهوري اسلامي كه تأمين كنند ه  همه  آرمانهاي اسلامي و انقلابي است، در عمل ثابت كرديد. شما نمايش باشكوهي از همبستگي ملي و مشاركت عمومي در برابر چشم دوست و دشمن قرار داديد و راز استحكام و اقتدار خود در رويارويي با زياده خواهيهاي استكباري را مجسم ساختيد. اينك دشمن شما عليرغم ياوه گوييهاي خود، در برابر عظمت و شفافيت مردمسالاري شما، در دل خود تحقير مي شود و امت بزرگ اسلاميِ گسترده در سراسر جهان، از ظرفيت و توانائي نظام اسلامي كه مظهر هويّت جمعي مسلمانان است به خود مي بالد.
اين پيروزي درخشان ملّت، مظهر رحمت الهي بر شما مردم مؤمن و جوانان صادق و صالح و نصرتي از سوي حضرت احديت است. اينجانب خاشعانه جبهه  سپاس بر خاك مي نهم و دوام لطف و رحمت و نصرت ذات اقدس الهي را براي شما ملت عزيز و وفادار مسألت مي كنم و خود و شما را به شكر و ذكر و خضوع و رفق و مدارا توصيه مي نمايم. اينك با تبريك اين مسئوليت خطير به رئيس جمهور منتخب جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد، نكاتي را به ايشان و همه  آحاد ملت عرض مي كنم:
۱) دوران انتخابات دوران شور و التهاب است. با پايان گرفتن انتخابات بايد هيجان و التهاب، جاي خود را به متانت و رفاقت و همكاري بدهد. همه، چه طرفداران نامزد منتخب و چه طرفداران ديگر نامزدهاي محترم بايد از خود ظرفيت و حلم و دانايي بروز دهند. هيچ احساسي، چه شادماني و چه ناشادماني، نبايد كسي را به رفتاري برخلاف شأن يك انسان متعهد و خردمند وادار سازد. وحدت ملي و رفق و مدارا، تضمين كننده  امنيت كشور و خنثي كننده  هر توطئه است.
۲) اكنون پس از هفته ها گفتن و شنودن، نوبت كار و اقدام است. رئيس جمهور منتخب تا پذيرش رسمي مسئوليت،  داراي فرصت ارزشمندي است، شايسته است اين فرصت،  بدون فوت وقت،  مصروف اقدامهايي شود كه شروع مسئوليت خطير رياست جمهوري بدان نيازمند است. همه  مسئولان كشور و نخبگان بخشهاي گوناگون، ياري ايشان را تعهّدي انساني و اسلامي بشمارند.
۳) نقش مؤثر و تعيين كننده  نامزدهاي رياست جمهوري در خلق اين حماسه  بزرگ ملي، انكار ناپذير و سپاس از آنان بر همگان لازم است. اينجانب تشكر وافر خود را به همه  آقايان بويژه به جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي هاشمي رفسنجاني كه خود از ذخائر انقلاب و از چهره هاي برجسته  نظام جمهوري اسلامي ايرانند تقديم مي دارم و اميدوارم اين برادر عزيز و همسنگر ديرين مانند هميشه در عرصه هاي مهمِ نظام اسلامي نقش آفرين باشند.
۴) لازم مي دانم از همه  آحاد ملت عزيز كه يك بار ديگر حادثه  اي بزرگ در جهت رشد و اعتلاي كشور آفريدند، و از همه  كساني كه به اين آزمايش بزرگ شور و حال بخشيدند، به ويژه حضرات مراجع معظم و علماي اعلام و نخبگان دانشگاهي و اقشار گوناگون اجتماعي و سياسي و فرهنگي، و نيز از دستگاههاي خبري بويژه صدا و سيما كه مبتكرانه در اين حركت عمومي نقش آفريد،  و از همه  خبرنگاران و فعالان عرصه  خبر و تحليل، و نيز از دست اندركاران برگزاري انتخابات، شوراي محترم نگهبان،  وزارت كشور، استانداران، فرمانداران، عوامل اجرايي و نظارتي، نيروهاي انتظامي، امنيتي و اطلاعاتي و قضايي كه با مجاهدتي بزرگ، امنيت اين ايام را تأمين كردند، صميمانه سپاسگزاري كنم و براي همه ي آنان پاداش و ثواب الهي مسألت نمايم.
بار ديگر خداوند متعال را به خاطر نعمت و رحمتش بر اين ملت و اين كشور شكر مي گزارم و بر ساحت حضرت بقيه الله ارواحنا فداه سلامي مخلصانه معروض مي دارم و رعايت و عنايت و دعاي آن بزرگوار را مي طلبم.
والسلام علي عبادالله الصالحين
سيّدعلي خامنه اي
۴/ تير/۱۳۸۴

پوتين به احمدي نژاد پيام تبريك فرستاد
رئيس مجلس به ديدار رئيس جمهور منتخب رفت
احمدي نژاد با ۱۷ ميليون رأي رئيس جمهور شد
000771.jpg
ايسنا: با پايان يافتن كار شمارش آرا در داخل و خارج از كشور، آمار نهايي نتايج آراي ريخته شده در صندوق هاي مرحله دوم نهمين انتخابات رياست جمهوري اعلام شد.
بنابراعلام وزارت كشور، سرانجام كار شمارش آرا كه از نيمه شب گذشته آغاز شده بود، بعد از ظهر ديروز با پايان يافتن شمارش آراي استان كرمانشاه و
صندوق هاي اخذ رأي در خارج از كشور نهايي شد و آمار آراي اخذ شده در داخل و خارج از كشور به ۲۷ ميليون و۹۵۹ هزار و۲۵۳ رأي رسيد. براساس اين گزارش، از اين تعداد، محمود احمدي نژاد در مجموع تعداد ۱۷ ميليون و ۲۴۸ هزار و۷۸۲ رأي را به خود اختصاص داده است.
همچنين اكبر هاشمي رفسنجاني بهرماني ۱۰ ميليون و۴۶ هزار و ۷۰۱ رأي را به خود اختصاص داده است.
تعداد۶۶۳ هزار و۷۷۰ رأي نيز به عنوان آراي باطله شمارش شده است.
پيام تهنيت پوتين به احمدي نژاد
در پي قطعي شدن رياست جمهوري دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور فدراسيون روسيه، پيام تهنيتي را خطاب به وي صادر كرد.
به گزارش بخش خبري كرملين، ولاديمير پوتين در پيام تهنيت خود به محمود احمدي نژاد رئيس جمهور جديد جمهوري اسلامي ايران آورده است:يقين دارم كه با انتخاب شما كه نتيجه انتخاب آزاد مردم ايران است، توسعه همكاري هاي چندجانبه و طولاني مدت بين ايران و روسيه تامين خواهد شد.
ايسنا: حداد عادل روز گذشته در محل شهرداري تهران با احمدي  نژاد ديدار و گفتگو كرد.حدادعادل، رييس مجلس شوراي اسلامي كه براي عرض تبريك به محمود احمدي نژاد براي انتخاب وي به عنوان رييس جمهور در محل شهرداري حضور يافته بود، خطاب به احمدي نژاد گفت: خداوند به شما توفيق دهد كه در راه پيشرفت و خدمت به مردم همين طور كه موفق بوده ايد، بتوانيد بيشتر خدمت كنيد. وي افزود: مجلس آماده همه گونه همكاري با دولت جديد است و ان شاء الله در پرتو اين هماهنگي دولت و مجلس و ملت بهره ببرد.
احمدي نژاد نيز در اين ديدار گفت: ان شاء الله بتوانيم مطالبات مردم را دنبال كنيم، قطعاً مجلس، حضرتعالي و ديگر دوستان حقيقتاً در خانه ملت هستيم كه اين خانه ملت پايگاه و مأمني است براي حمايت مردم. وي افزود: دولت آينده حتماً در كنار شما دست به دست هم كارهايي را كه انجام شده و خوب بوده را ادامه مي دهد. امروز كشور نيازمند كار شجاعانه و پيگير است كه اين نيازمند همدلي است. همه ارگانها و اقشار بايد دست به دست هم دهيم، هرچه زودتر ايران عزيز را بسازيم. لياقت و جايگاه ايران بسيار بالاتر است.
رييس جمهور منتخب دوره نهم ادامه داد: اركان نظام همه در خدمت مردم است، من هم به عنوان يار كمكي به همه دوستان اضافه شده ام. تعامل بين دولت و مجلس آينده كاملاً برادرانه، دوستانه، عالمانه و هدفمند در تحقق اهداف انقلاب و پاسخگويي مطالبات حقه ملت خواهد بود. وي افزود: دولت آينده مجلس را بهترين پشتيبان و مشاور امين خودش مي داند. امروز جمع كثيري از نيروهاي متخصص و دلسوز در مجلس جمعند كه اين فرصتي براي انقلاب است و اميدوارم دولت از همه اين ذخيره ها استفاده كند و شما ان شاء الله اين اميدواري را دوچندان مي كنيد و ان شاء الله مجلس و دولت با همه توان در خدمت مردم باشند.
حدادعادل از احمدي نژاد دعوت كرد تا زمان استقرار در ساختمان اصلي رياست جمهوري(هركجا كه باشد) مهمان مجلس باشد و گفت: ما ساختمان مجلس قديم را در اختيار مي گيريم و كسي هم در آنجا مستقر نيست و جا براي شما و همكارانتان تا زمان تنفيذ وجود دارد. اگر مصلحت مي دانيد براي پيگيري امور رياست جمهوري در آنجا مستقر شويد. مجلس كمك خودش را از همين جا آغاز مي كند.

پيام تقديراحمدي نژاد از ملت ايران :
دولت من، دولت محبت و مهرباني است
000774.jpg
گروه سياسي: محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري منتخب ملت ايران، ديروز و پس از اعلان رأي نهايي  ايرانيان در نهمين انتخابات رياست جمهوري بيانيه اي را خطاب به ملت ايران صادر كرد. متن كامل اين بيانيه به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
«اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من اعوانه و انصاره»
خداوند يگانه را سپاس بي حد كه نعمت كرامت را در پرتو رسالت محمدي(ص) و ولايت علوي به ملت ما ارزاني داشت و عشق و محبت خود را در دل آنان قرار داد و شهد شيرين خداپرستي و توحيد را به آنان چشانيد، رمز پيروزي را به آنان آموخت و دانستند كه وحدت كلمه عطيه اي الهي و مفتاح همه مشكلات است.
سلام و رحمت خداوند بر ملت مؤمن و شجاع ايران اسلامي.
سلام بر امام راحل عظيم الشأن كه پرچم آزادگي ملت ايران را برافراشت.
سلام بر رهبر حكيم و فرزانه كه طلايه دار حركت عظيم ملت ما در عصر حاضر است.
سلام بر شهيدان، آزادگان، جانبازان و مجاهدان راه حق.
سلام بر جوانان ملت ايران كه پاكترين، شجاعترين و آرمانخواه ترين جوانان عالمند.
و سلام بر همه اقشار و طبقات و بر همه اقوام غيور ايراني و پيروان مذاهب توحيدي كه گلهاي رنگارنگ بوستان ايران اسلاميند.
بار ديگر ملت بزرگ ايران در برابر چشم دوستان و دشمنان حماسه اي عظيم خلق كرد. و در يكي از آزمايشات بزرگ الهي، متانت، هوشمندي، صلابت و اقتدار خود را به نمايش گذاشت و با حضور دهها ميليوني، اراده و عزم خود را در پاسداري از آرمانهاي انقلاب، نظام اسلامي و اركان آن نشان داد و با صداي بلند بر عدالتخواهي، معنويت، لزوم پيشرفت و توسعه و ضرورت خدمت صادقانه به مردم تأكيد نمود.
به خاطر اين حضور گسترده كه دوستان ملت ايران را شاد و دشمنان او را مأيوس نمود سر به آستان احديت مي سايم و شكر اين نعمت بزرگ را به جا مي آورم و از حسن ظن مردم ايران نسبت به اين خدمتگزار كوچك تشكر مي كنم و فرصت را مغتنم شمرده به عنوان فرزند ملت در  آغاز دوران جديدي از بالندگي و حيات ايران عزيز نكاتي را به عرض مي رسانم.
۱- با عنايت خداوند بزرگ بر آنچه گفته ام و با ملت بزرگوار ايران عهد كرده ام پاي خواهم فشرد. عدالت گستري، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض از شعارهاي اصلي است و با پشتيباني ملت تمام سعي خود را در تحقق آرمان عدالتخواهي به كار خواهم بست.
۲- با افتخار اعلام مي كنم من خادم همه ملت ايرانم و دولت من دولت محبت، مهرباني، رحمت، خدمت و پاسداري از كرامت انساني و حقوق مدني آحاد ملت و براي همه كساني است كه مفتخر به نام مقدس «ايراني» هستند.
۳- كشور ما بايد قله هاي تعالي و پيشرفت را فتح كند. در اين مسير دست همه نخبگان، دلسوزان و همه ايرانيان را به گرمي مي فشارم و همگان را به همدلي، وحدت و محبت دعوت مي كنم. هيجانات دوران انتخابات نبايد مانع از رأفت و همدلي عمومي شود. صبوري، همكاري، مشاركت و متانت جلوه اي ديگر از هوشياري و نجابت ملت ايران خواهد بود و دشمنان را مأيوس خواهد كرد.
۴- دولت، خادم ملت، دولت صلح، عدالت و معنويت است، ما دست دوستي و مراودت عادلانه به سوي همه كشورها دراز مي كنيم و با همه دولت هايي كه خواهان تفاهم و عدالت و روابط برابر باشند روابط خود را تقويت خواهيم كرد.
۵- حضور ميليوني و حماسي مردم در انتخابات تأكيدي مجدد بر وفاداري مردم به قانون اساسي و نظام اسلامي است. در عين حال ظرفيت بالاي نظام اسلامي اين فرصت را فراهم كرد كه صاحبان سليقه هاي متفاوت و بعضا متضاد، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند و اين مردم بودند كه در نهايت آرمان عدالتخواهي، خودباوري و خدمت رساني به مردم را انتخاب كردند و جلوه اي از مردم سالاري اسلامي را به جهانيان نشان دادند.
۶- در اين حماسه پرشكوه، و در تحقق آرمان مردم سالاري ديني، ملت ايران حيات و پايندگي خود را براي چندمين بار به اثبات رسانيد اما اين آغاز راه است. حق مردم در پي گيري اهداف و آرمانهاي دولت خود و نظارت بر آن همچنان باقي است. بالندگي و پيشرفت در سايه نظارت مستمر و نقد آگاهانه و مطالبات به حق ميسر خواهد شد.
۷- از همه نامزدهاي محترم كه خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند و موجبات حضور حداكثري آنان را فراهم كردند سپاسگزاري مي كنم و دست همكاري و مودت به سوي آنان دراز مي كنم.
۸- از وزارت محترم كشور، شوراي محترم نگهبان، مجريان، ناظران، بازرسان، نيروهاي انتظامي و امنيتي، همچنين از رسانه ها به ويژه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران كه نقش مهمي در اطلاع رساني و تشويق آحاد مردم به حضور در پاي صندوقهاي رأي ايفاء نمود، صميمانه سپاسگزارم.
۹- مجددا و ضمن حمد و ثناي خداوند بزرگ، حضور حماسي و پرشكوه و خالصانه هموطنان عزيزم را در ۲۷ خرداد و سوم تيرماه به پيشگاه ولي عصر «عج» و مقام معظم رهبري تبريك و تهنيت مي گويم و از همه مراجع عظام و علماي اعلام به ويژه مقام معظم رهبري كه با تدبير حكيمانه خود مثل هميشه بستر حضور پر شكوه مردم را فراهم نمودند و همچنين تشكر قلبي خود را از نخبگان دانشگاهي و دانشجويان و جوانان عزيز و ساير اقشار ملت ابراز مي دارم و اميدوار به فضل خداوند متعال و عنايات حضرت ولي عصر «عج» هستم و از همگان طلب دعاي خير مي كنم. خداوند يار و نگهدار شما باد.
محمود احمدي نژاد

آصفي: آمريكا به آراء مردم ايران احترام بگذارد
فارس: سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: دولتمردان آمريكائي مدعي دموكراسي، بايد به راي مردم بزرگوار ايران احترام گذاشته و از دخالت در امور ايران پرهيز كنند.
آصفي با اشاره به اينكه دولتمردان آمريكا از ابتدا رويكردي كاملاً غلط نسبت به ايران داشته اند افزود: در حالي كه پيش از اين كليه مسئولان آمريكايي از نمايشي و قابل پيش بيني بودن نتايج انتخابات صحبت كرده  بودند، اكنون سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در يك تناقض آشكار اعلام مي كند اين پيروزي اتفاقي غير منتظره بوده است. آصفي افزود: مقامات آمريكايي بايد ياد بگيرند با احتياط تر و با اطلاعات كامل سخن بگويند و از سطحي نگري پرهيز كرده تا ناچار به اصلاح خود نباشند.

هاشمي رفسنجاني براي احمدي نژاد آرزوي موفقيت كرد
گروه سياسي: اكبر  هاشمي  رفسنجاني درباره دور دوم انتخابات رياست جمهوري بيانيه اي صادر كرد.
به گزارش دفتر  هاشمي  رفسنجاني در اين بيانيه خطاب به ملت ايران آمده است: حضور شكوهمند شما در دو مرحله انتخابات رياست جمهوري، باعث استحكام نظام اسلامي و پاسخ مناسب به تبليغات مسموم و دلسرد كننده دشمنان ايران و انقلاب اسلامي شد.
اميدوارم رئيس جمهور منتخب جناب آقاي دكتر احمدي نژاد بخوبي از عهده اين مسئوليت عظيم برآيد و بتواند به وعده ها عمل كند.بي شك همه بايد ايشان را در راه خدمت به مردم ياري دهند.وي در قسمت ديگري از اين نامه تصريح كرده است: همان گونه كه بارها گفته ام، اينجانب صرفا براي انجام وظيفه و جلب رضايت خداوند و خدمت به انقلاب، اسلام، ايران و مردم وارد رقابت هاي انتخاباتي شدم و از اين به بعد نيز همچون گذشته در اين راه هر كاري كه بتوانم انجام خواهم داد.
هاشمي رفسنجاني همچنين آورده است: اينجانب با اميد به تحقق حداكثري مشاركت مردم كه از اهداف رهبر معظم انقلاب است و نيز براي بالا رفتن سطح آراي رئيس جمهوري منتخب و انسجام ملي در شرايط دشوار كنوني تلاش كردم.خوشبختانه تا كنون دو هدف اول و دوم محقق شده و اميدوارم در سايه هوشياري شما، وظيفه شناسي مسئولان و جناح هاي سياسي اجتماعي كشور، هدف سوم محقق گردد و دشمنان به اهداف اعلان شده: حداقل مشاركت، حداقل پشتوانه راي رئيس جمهور و حداكثر تشنج نرسند.
هاشمي در پايان نامه تصريح كرده است: لازم مي دانم از كساني كه در انتخابات در حمايت از اينجانب متحمل زحماتي شدند و بيش از ده ميليون از مردمي كه به رغم تخريب هاي كوه شكن با راي خود به من ابراز اعتماد كردند تشكر نمايم.

مجمع تشخيص مصلحت نظام از حضور حماسي مردم
در هر دو مرحله انتخابات قدرداني كرد
ايسنا: بحث تدوين سياست هاي كلي نظام در بخش كشاورزي در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه يافت و علاوه بر مصوبات قبلي، چهار بند ديگر از سياست ها به تصويب رسيد.
در اين جلسه كه وزير كشاورزي و رئيس كميسيون مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند، پس از طرح موارد پيشنهادي كميسيون زيربنايي مجمع، موارد ذيل به تصويب رسيد:
- ساماندهي و اصلاح ساختار و نظام بهره مندي بخش كشاورزي با رعايت اندازه هاي فني اقتصادي واحد هاي توليدي، بخصوص تجميع اراضي كوچك و اتخاذ تدابير لازم براي جلوگيري از خرد شدن اراضي كشاورزي و حفظ حد توليد اقتصادي باتوجه به مالكيت اشخاص و تأكيد بر جهت گيري حمايتي دولت از اين سياست ها، به ويژه در واگذاري منابع آب و خاك و ساير عوامل توليد متناسب با نوع فعاليت و شرايط مختلف اجتماعي، اقتصادي و اقليمي مناطق كشور
- نوين سازي نظام توليد كشاورزي از طريق: تقويت و توسعه تحقيق آموزش و ترويج كشاورزي بر مبناي دانش نوين و بومي سازي فن  آوري هاي روز، تربيت، حفظ و تجهيز نيروي انساني مورد نياز، توسعه و تقويت تعاوني ها و ساير تشكل هاي اقتصادي اجتماعي، صنفي و تخصصي با مشاركت آحاد جامعه و رقابتي نمودن فعاليت ها در اين بخش.
- ارتقاء ضريب بهره وري از آب در توليد محصولات كشاورزي و استفاده علمي و بهره برداري بهينه از ساير نهاد هاي توليد.
- ايجاد انگيزه براي جذب و توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي با گسترش زيرساخت ها، پوشش مناسب بيمه، كاهش احتمال زيان توليد، اجراي سياست هاي حمايتي و متعادل كردن سطح سودآوري كشاورزي با ساير بخش هاي اقتصادي.
مجمع از حضور يكپارچه و حماسي مردم مسلمان و وطن دوست در هر دو مرحله انتخابات علي رغم سمپاشي هاي وسيع دشمنان در خارج و داخل قدرداني و تشكر نمود.

رئيس مجلس:
پيروزي احمدي نژاد به معناي پيروزي خدمت به مردم است
فارس: دكتر حداد عادل گفت: پيروزي احمدي نژاد به معناي پيروزي افراطي گري نيست، بلكه به معناي پيروزي خدمت به مردم است.
غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز در حاشيه دومين كنگره سراسري بررسي پيامدهاي كاربرد سلاح هاي شيميايي در تالار امام در بيمارستان امام خميني(ره) افزود: كساني  كه بخواهند انتخابات را زير سؤال ببرند خود را زير سؤال برده اند. نتيجه انتخابات روشن و مشخص است و كسي نمي تواند در انتخابات شك و ترديد به وجود آورد.
وي افزود: صداي اين انتخابات صريح تر از آن است كه كسي مانع رسيدن آن به گوش ملت شود.
حداد عادل در پاسخ به سؤالي در مورد اين كه گفته مي شود آبادگران از طيف هاي افراطي جناح راست است و حالا در انتخابات رياست جمهوري به پيروزي رسيده است پيام اين انتخابات چيست؟گفت: اگر آبادگران افراطي هستند بايد بگوييم ملت ايران افراطي است و چنين نسبتي را نبايد به ملت
با فرهنگ ايران داد.
وي ادامه داد: من اطمينان مي دهم كه پيروزي احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري به معناي پيروزي افراطي گري نيست، بلكه به معناي پيروزي خدمت به مردم و آباد كردن ايران عزيز است.

پيام تبريك خاتمي به احمدي نژاد
ايسنا: سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهور، به مناسبت حضور پرشور ملت ايران در مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري، پيامي صادر كرد.
درمتن پيام رئيس جمهورآمده است:
حضور قابل توجه مردم شريف ايران در هر دو مرحله انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري گامي ديگر در پيمودن راه پرفراز و نشيب مردم سالاري در كشوري است كه قرن ها تحت سلطه استبداد و وابستگي به سر برده و با انقلاب اسلامي، زنجيره سنگين آن ادبار تاريخي شكسته شده است.خاتمي در ادامه آورده است:رئيس جمهور منتخب از اين پس با برخورداري از همدلي و همكاري همه اركان و نهاد هاي حكومت و پشتيباني همه مردم، ان شاءالله خواهد توانست از فرصت هاي كنوني براي جهش به سوي توسعه، دفاع از آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي كه آزادي ها و حقوق اساسي مردم، از برجسته ترين آنهاست و نيز پيشبرد عدالت و حفظ موقعيت بين المللي و استقلال كشور بهره گيرد و خواسته هاي به حق مردم را برآورده كند.

رئيس قوه قضاييه:
بايد در برابر انتخاب مردم حق طلب
و عدالت محور ايران سر تعظيم فرود آوريم
ايسنا: رئيس قوه قضاييه اعلام كرد كه بايد با خلوص و تواضع در برابر انتخاب و خواست مردم غيور و حق طلب و عدالت محور ايران سر تعظيم فرود آورد.
آيت الله هاشمي شاهرودي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: اين كه حضور ميليوني و گسترده  مردم شريف ايران در مرحله  دوم انتخابات، انقلابي ديگر را رقم زد و همه  تحليل گران مسايل سياسي و دنبال كنندگان اوضاع و وقايع و رويدادهاي ايران اسلامي را به شگفتي واداشت، بايد با خلوص و تواضع در برابر انتخاب و خواست مردم غيور و حق طلب و عدالت محور ايران سر تعظيم فرود آورد و به نماينده  منتخب آنان كه به ياري حق آرمان ها و باورهاي ملي مذهبي ملت بزرگوار ايران اسلامي را متبلور خواهد ساخت تبريك و تهنيت گفت.
اين اطلاعيه مي افزايد: اين انتخاب حاكي از دلبستگي شديد ملت ايران به ارزش هاي ديني و اعتقاد آنان به باورهاي مذهبي و عدالتخواهي است و رييس جمهور منتخب لازم است با اهتمام هرچه بيشتر به امور مردم، مسئوليت هاي حساس كشور را به كساني كه شايسته اند بسپارند و با حفظ حرمت و كرامت مردم و با صداقت و درستكاري و تلاش و كوشش در راه آباداني و سربلندي ايران عزيز، خود را وقف خدمت به مردم و اعتلاي كشور و ترويج ديني و اخلاقي كشور نمايد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |