شنبه ۲۵ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۸ - Jul 16, 2005
حضرت اميرالمؤمنين علي (ع): هركس به امور غيرلازم سرگرم گردد، منافع خويش را از دست مي دهد.
غررالحكم / ۲۷۸
امروز با حافظ
پاي از اين دايره بيرون ننهد تا باشد
هر كه را با خط سبزت سر سودا باشد
داغ سوداي توام سر سويدا باشد
من چو از خاك لحد لاله صفت برخيزم
۵۰ نمايش خياباني در جشنواره تابستانه
كيش به اجرا درمي آيد
اجراي نمايش خياباني، تئاتر كودك، نمايش آييني، سنتي، كنسرت موسيقي، كارناوال هاي شادي، موسيقي محلي و جنگ هاي شادي از جمله برنامه هاي فرهنگي، هنري فستيوال تابستانه كيش است.
دكتر علي غمخوار مدير عامل موسسه سياحتي، گردشگري جزيره كيش ضمن بيان اين مطلب درباره اهداف اين موسسه از اجراي برنامه هاي هنري، فرهنگي در فستيوال تابستانه كيش افزود: فستيوال تابستانه كيش درراستاي سياستهاي افزايش جاذبه هاي گردشگري كشور به ويژه جاذبه هاي گردشگري درجزيره كيش برگزار مي شود.براي ايجاد اوقات خوب براي اين گردشگران برنامه هاي هنري، فرهنگي مي تواند بسيار كمك كند. يكي از اين برنامه هاي فرهنگي، اجراي تئاتر خياباني در سطح جزيره كيش با موضوعات مختلف است.
وي افزود: دراين فستيوال كه از ۲۰ تيرماه آغاز شده و تا ۲۰ شهريور ماه ادامه خواهد داشت، بسياري از هنرمندان مطرح عرصه موسيقي نيز كنسرت برگزار مي كنند و گروههاي نمايشي كه برخي از آنها از اعضاي انجمن نمايشگران خانه تئاتر هستند به اجراي تئاترهاي خياباني براي كودكان و بزرگسالان خواهند پرداخت.
غمخوار گفت: فستيوال فرهنگي، هنري كيش توسط موسسه توسعه سياحتي، گردشگري كيش و با همكاري جامعه هتل داران، مراكز پذيرايي و بازاريان اين جزيره برگزار مي شود.
وي درباره نحوه حضور گروههاي هنري از جمله گروه نمايشگران خانه تئاتر در اين فستيوال توضيح داد: ما هر ساله طي فراخواني از همه هنرمندان وگروه هاي هنري جهت حضور در اين فستيوال دعوت مي كنيم، گروه نمايشگران خياباني خانه تئاتر از جمله اين گروههاي نمايشي هستند كه با مشاهده فراخوان ما، جهت همكاري اعلام آمادگي كردند.
مديرعامل موسسه توسعه سياحتي، گردشگري كيش افزود: پس از اعلام آمادگي گروههاي نمايشي، توسط هيأت بازبيني نمايشها مورد بررسي قرار گرفته و برگزيدگان به فستيوال راه پيدا مي كنند.

نمايشگاه آثار هنرمندان مسابقه طراحي يادگاه شهداي دانشجو
گروه ادب و هنر: نمايشگاه آثار دانشجويان هنرمند سراسر كشور در مسابقه طراحي يادگاه شهداي دانشجو تا ۲۵ تيرماه در باشگاه دانشجويي واقع در خيابان ۱۶ آذر برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه آثار هنرمندان در قالب هاي شيت، ماكت و نقاشي ارائه گرديده كه به نفرات اول تا سوم جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.
از ميان طرح هاي حاضر در نمايشگاه، سه طرح برتر از سوي هيأت داوران انتخاب و به هيأت رئيسه دانشگاه پيشنهاد خواهد شد كه درنهايت يك طرح جهت اجرا در اختيار ستاد برگزاري يادواره قرار خواهد گرفت.

تازه هاي دنياي رسانه ها
اصول ۳ گانه «سون يات سن»
دكتر «سون يات سن» انديشمند چيني، بنيانگذار نظام جمهوري در اين كشور پهناور، ۱۶ ژوئيه (روزي چون امروز) در سال ۱۹۱۱ در اعلاميه اي اصول سه گانه خود را براي حل مسائل ملل اعلام داشت كه توجه مصلحين جهان از دهه گذشته (۱۹۹۰) پس از فروپاشي شوروي بيش از هر وقت ديگر معطوف به اين اصول شده است. اصول سه گانه و مهم دكتر سون يات سن كه در سال ۱۸۶۶ به دنيا آمد و در ۱۹۲۵ درگذشت از اين قرار است: ۱- وطن دوستي ۲- تأمين معاش، رفاه و نيازمندي هاي زندگاني براي همه ۳ دمكراسي.«سون» درمورد وطندوستي گفته است كه وفاداري به ميهن، عشق به هموطنان و حراست از هويت ملي مانع از سلطه ديگران و استثمار مي شود و به ترقي صنعتي، علمي و ادبي و تقويت مباني فرهنگي هر كشور مي انجامد.به باور «سون» وطندوستي يك عامل مشترك براي همبستگي همه اتباع يك كشور است و «سون» آن را به بشقابي تشبيه مي كرد كه اگر در آن مقداري ريگ جدا از هم بريزند، اين ريگ ها (ماسه ها) بر اثر هر تكان و وزش هر باد ريزش مي كنند، ولي اگر به وسيله عاملي (در اين مورد خاص، عشق به ميهن به عنوان ميراث مشترك) به هم چسبيده باشند اگر بشقاب هم بشكند باز به هم چسبيده باقي خواهند ماند.به نظر «سون يات سن» ، تنها در پرتو يك وطن دوستي واقعي است كه كشور تسليم ناپذير خواهد بود. «سون» دمكراسي را به شكلي تعريف مي كرد كه با تعبير غربي ها از آن متفاوت به نظر مي رسد.وي دمكراسي را كه حق مسلم اتباع يك كشور است، گرفته شده از فرهنگ ملي، طرز فكر، رسوم و شرايط خاص اجتماعي آن جامعه مي دانست و عقيده داشت كه آزادي (فردي و جمعي) در ميان ملل مختلف برداشت هاي يكسان ندارد و درمورد آزادي فردي مثال مي زد كه در شرق، مردم خواهان آزادي در انتخاب شغل، تحصيل، كسب و كار، ازدواج، مسكن و زندگي خصوصي در چارديواري خانه خود هستند و بي بند و باري ها و رسوم شكني و اعمال خلاف فرهنگ ملي را «آزادي» به حساب نمي آورند.
«سون» به انتخاب مقامات دولتي (ملي) از ميان افراد كارآمد، آگاه و دلسوز كه توان قضاوت كردن و درك مسائل و علاقه مندي به حل آنها داشته باشند تأكيد داشت.
وي گفته است كه حق اتباع كشور (فردي و يا گروهي) به انتقاد و اعتراض از اقدام و اعمال يك مقام منصوب بخشي از دمكراسي است و يك پارلمان را وقتي مفيد، مؤثر و دمكراتيك مي توان ناميد كه بر كار سازمان هاي ملي كه بودجه مصوب پارلمان را هزينه مي كنند و مأمور اجراي قوانين مصوب آن هستند دقيقاً بازرسي و نظارت داشته باشد.
دادگاههاي مستقل با قضات عادل و منصف بال ديگر دمكراسي هر كشور را تشكيل مي دهد و اين شهپر يك ملت است كه اگر نقص داشته باشد پرواز صورت نخواهد گرفت و پرنده وطن در بند فساد، تباهي و حق كشي باقي خواهد ماند و پيشرفت نخواهد داشت.«سون» در زمينه تأمين معاش و رفاه منصفانه همگاني عقيده اي سواي «ماركس» داشت و مي گفت كه دولت مكلف به تأمين رفاه و معيشت منصفانه براي همه اتباع است به گونه اي كه همه كس از حداقل رفاه برخوردار باشد و احساس نكند كه در يك جامعه شديداً طبقاتي زندگاني مي كند و به چشم دشمني به طبقه ثروتمندتر نگاه كند و از سر خصومت و انتقام براي پيشرفت جامعه و ارتقاء آن گامي برندارند.دكتر سون به همان اندازه كه با وجود فقير در يك جامعه مخالفت داشت با اجباري كردن برابري مطلق اقتصادي افراد يك جامعه، بدون اين كه استحقاق آن را داشته باشند، موافقت نداشت و نتيجه آن را تنبلي و تن پروري عمومي و توقف پيشرفت و از ميان رفتن انگيزه و رقابت مسالمت آميز و سرانجام سقوط اقتصادي مي دانست.
نگاهي به روش و كارهاي يك نويسنده بزرگ قرن بيستم
۱۶ ژوئيه (روزي چون امروز) در سال ۱۹۸۵ «هنريك باول» نويسنده آلماني و برنده جايزه نوبل سال ۱۹۷۲ در ۶۸ سالگي درگذشت.وي كه در طول جنگ جهاني دوم به عنوان يك سرباز ورماخت (ارتش آلمان) در جبهه هاي فرانسه، روسيه، روماني و مجارستان شركت كرده و چهار بار گلوله خورده و انگشتان پايش را بر اثر يخزدگي در برف هاي روسيه از دست داده بود، در داستان هايش مقامات دولتي و كاسبكار ها را در نقش آدم هاي بد قرار مي داد.باول كه مدتي نيز رئيس انجمن جهاني «قلم» بود در رساله «نتيجه گيري» نوشته است كه اگر مقامات دولتي و كاسبكارها روراست و مردم دوست باشند، از وضعيت روز سوءاستفاده نكنند، نخوت و خودبيني و طمع نداشته نداشند، پاكدامن بوده و از همه مهم تر بدانند كه پس از باز نشسته شدن، به زندگي در ميان مردم باز مي گردند و نياز به لطف و محبت و كمك آنان دارند، دشواري هاي بشر و مسائل جامعه به مقدار زياد از ميان خواهد رفت.
انفجارهاي انتحاري لندن و ...
روزنامه هاي اروپا در دو روز گذشته به ظاهر انفجارهاي انتحاري لندن و نشر اظهارات مقامات انگليسي در اين باره پرداخته بودند، بدون اين كه تحليل كنند چرا فكر خودكشي انتحاري به وجود مي آيد و يك فرد حاضر مي شود از جان شيرين بگذرد تا با تخريب و قتل جلب توجه كند و يك نارضايي و مخالفت را منعكس سازد. براي حل اين مسائل بايد «علت» را جستجوكرد. با يافتن معلول و سر و صدا پيرامون آن، مسئله حل نخواهد شد. روزنامه هاي آمريكا در اين دو سه روز دنبال قضيه «كارل رو» از مشاوران كاخ سفيد رفته بودند كه متهم شده است به خاطر انتقام گيري از يك ديپلمات كه توجيه دولت آمريكا در حمله نظامي به عراق را رد كرده و اغراق آميز خوانده بود، هويت همسر اين ديپلمات را كه مأمور عمليات محرمانه «سيا» بود افشاء كرده است.

بهارستان
سوگند _ ۵
سوگند به آفتاب و روشني اش، به هنگام چاشت
و سوگند به ماه، چون از پي آن برآيد
و سوگند به روز، چون گيتي را روشن كند
و سوگند به شب، چون فروپوشدش
و سوگند به آسمان و آن كه آن را برآورده
و سوگند به زمين و آن كه آن را بگسترده
و سوگند به نفس و آن كه نيكوش بيافريده
قرآن مجيد _ ترجمه عبدالمحمد آيتي

پاسخ به پرسش پزشكي
۳ پاسخ
دكتر روزنفلد به ۳ پرسش به اين شرح پاسخ داده است:
- درد پشت گردن كه پس از بيدار شدن از خواب احساس شود عمدتاً مربوط به فشار خون است و نبايد نسبت به آن بي اعتنايي كرد.
-پشه گزيدگي ممكن است باعث نوعي تورم مغز شود.نبايد نسبت به آن بي اعتنا بود و خود را در معرض حمله پشه ها قرار داد.
- بيماران آسمي به ويژه ذكور (مردها) بايد در مصرف نمك طعام امساك كنند.

برگي از تاريخ
اعدام آخرين تزار و خانواده اش
۱۶ ژوئيه (روزي چون امروز) در طول تاريخ شاهد رويدادهاي مهمي بود كه برخي از آنها از اين قرارند: در سال ۵۰۲ ميلادي (در زمان پادشاهي قباد ساساني) جنگ سه ساله ايران و روم آغاز شد كه ضمن آن، ارتش ايران نيروهاي امپراتور آناستاسيوس را از آميدا (ديار بكر) بيرون راند و شهر تئودوسيوپوليس را تصرف كرد.انگيزه جنگ، تعلل روم از پرداخت خراج مقرر به ايران بود. در سال ۵۱۸ ميلادي (۱۵ ژوئيه) آناستاسيوس امپراتور روم شرقي درگذشت.در سال ۱۲۱۲ جنگ لاس ناواس دو لوسا به برتري مسلمانان در اسپانياي جنوبي (اندلس) عملاً پايان داد.در سال ۱۲۸۸ هجري شمسي شهر تهران پس از يك روز جنگ خياباني به دست نيروهاي بختياري و مجاهدان گيلان افتاد و محمدعلي شاه قاجار با اين كه هنوز پانصد قزاق در اختيار داشت، از بيم محاكمه و تحقير شدن توسط مشروطه خواهان و احتمالاً اعدام، تصميم به تحصن در ساختمان تابستاني سفارت روسيه در زرگنده قلهك گرفت و با خانواده اش به آنجا پناهنده شد.در سال ۱۲۸۹ هجري شمسي چهار مرد مسلح وارد خانه سيد عبدالله بهبهاني از سران انقلاب مشروطيت شدند و او را مقتول ساختند.حسن تقي زاده به عنوان محرك اين قتل معرفي و گفته شد كه قاتلان از كساني بودند كه خود را مجاهد مشروطيت مي خوانند.به همين سبب دولت دستور خلع سلاح عمومي را صادر كرد.در سال ۱۹۴۱ نيروهاي امپراتوري ژاپن با شعار آزاد كردن آسيا از دست غرب استعمارگر به شبه جزيره هندوچين حمله كردند و در خاك ويتنام، تايلند و كامبوج پياده شدند.در آن زمان جز قسمتي از تايلند امروز كه اسماً استقلال داشت مابقي آن شبه جزيره در تصرف انگلستان و فرانسه بود.شهر سايگون يازده روز بعد به دست نيروهاي ژاپن افتاد.در سال ۱۹۴۵ آمريكا نخستين بمب اتمي خود را در صحراي نيومكزيكو آزمايش كرد و ماه بعد دومين بمب اتمي را بر ژاپن فرو افكند.
و اينك برگي از تاريخ: ۱۶ ژوئيه سال ۱۹۱۸ نه ماه پس از پيروزي انقلاب بلشويكي روسيه و ۱۶ ماه پس از تفويض اختيارات، نيكلاي دوم تزار مستعفي روسيه، همسر و فرزندان و نوكرانش كه در سيبري به حالت تبعيد به سر مي بردند اعدام شدند و با اعدام آنان به دودمان رومانوف ها بر روسيه پايان داده شد.دولت بلشويك و شخص لنين از اعدام اين افراد بي اطلاع بود.تصميم اعدام كه از سوي كميته محلي انقلاب گرفته شده بود درمورد تزار، همسرش الكساندرا، پسرش (وليعهد سابق) الكسيس، چهار دختر تزار و نوكران آنان انجام شد و همانجا دفن شدند.كميته محلي انقلاب بعداً اعلام كرد از آن بيم داشته كه به علت ادامه جنگ داخلي، مخالفان كمونيسم تزار و يا وليعهد را بربايند و در برابر انقلاب قرار دهند.مقامات مركزي انقلاب روسيه اين اقدام كميته محلي را عملي خودسرانه خواندند.نيكلاي دوم كه از سال ۱۸۹۴ بر روسيه حكومت كرده بود، ۱۶ مارس سال ۱۹۱۷ در پي شكست هاي پي درپي ارتش روسيه از آلمان در جبهه و از دست رفتن دو ميليون سرباز روس (تنها در يك نبرد) تفويض اختيارات كرده بود.وي پيش از كناره گيري مورد انتقاد شديد روس ها قرار گرفته بود و قحطي عمومي هم مزيد بر علت شده بود.تزار نخست قدرت را به يك دولت موقت ميانه رو سپرده بود كه شش ماه بعد، انقلاب بلشويكي اين دولت را هم ساقط كرد.پس از فروپاشي شوروي، استخوان هاي نيكلاي دوم به سن پترز بورگ منتقل و در آنجا با تشريفات رسمي تدفين شده است.
www.iranianshistoryonthisday.Com

۶ فيلم ايراني در جشنواره آسيايي هند به نمايش درمي آيد
خانه  فرهنگ  ايران  در دهلي نو اعلام  كرد: شش  فيلم  ايراني  در هفتمين جشنواره  فيلم  آسيايي  كه  روز جمعه  در دهلي نو پايتخت  هند گشايش  يافت، به  نمايش  در خواهد آمد.به  گزارش  روابط عمومي خانه  فرهنگ ، اين  فيلم ها شامل  سگهاي  ولگردساخته  مرضيه  مشكيني ، ميهمان  مامان  ساخته  داريوش  مهرجويي ، يك  شب  ساخته نيكي  كريمي ، لاك  پشت ها هم  پرواز مي كنند ساخته  بهرام  قبادي ، اشك  سرماساخته  عزيزالله  حميد نژاد و گيلانه  ساخته  رخشان  بني اعتماد است .

دومين دوره جايزه ادبي والس
مراسم اهداي جوايز دومين دوره جايزه ادبي والس كه به نقد ادبي اختصاص دارد ۳۰ تيرماه در موسسه شهر كتاب برگزار خواهد شد.
دبيرخانه جايزه ادبي والس اعلام كرد: در اين مراسم ۳ اثر برتر اين جايزه معرفي و از پديدآورندگان اين آ ثار تقدير خواهد شد. ميزگرد «وضعيت و جايگاه نقد ادبي در ايران معاصر» نيز از ديگر برنامه هاي اين مراسم خواهد بود.
داوران دومين دوره جايزه ادبي والس را حميدرضا فردوسي، نويسنده، مترجم و منتقد، قاسم كشكولي، نويسنده، گراناز موسوي، شاعر و مهدي پاكنهاد، نويسنده و منتقد تشكيل مي دهند. اين داوران طي يك مرحله به داوري آثار رسيده پرداخته اند و به هر اثر به طور جداگانه امتياز داده اند. جمع اين امتيازات ۳ اثر برتر را مشخص مي كند و به پديدآورندگان اين آثار جوايزي به رسم يادبود تعلق مي گيرد. طي مهلت مقرر ۵۳ اثر نقد ادبي به دبيرخانه اين جايزه رسيده است.
اين آثار از طريق وبلاگ www.valse1.persianblog.com در معرض ديد علاقه مندان است.همچنين قرار است آثار برتر اين جايزه به صورت كتابي منتشر شود.اين مراسم روز پنجشنبه ۳۰ تيرماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ در آمفي تئاتر موسسه شهر كتاب، واقع در تهران،  تقاطع خيابان زرتشت شرقي و حافظ شمالي برگزار خواهد شد.

عوايد نمايش هاي ويژه «بيد مجنون»
مجيدي براي باغ هنر بم
گروه فرهنگ و هنر: چند روزي پس از درخواست محمدرضا شجريان در كمك مردم و هنرمندان براي تكميل پروژه باغ هنر بم، مجيد مجيدي، فيلمساز صاحب نام ايراني گفت كه عوايد حاصل از نمايشهاي ويژه فيلم «بيد مجنون» را به تكميل باغ هنر ايراني اختصاص خواهد داد.
به گزارش همشهري، مجيدي كه در گفت و گو با ايسنا اين سخنان را مي گفت افزود:  فاجعه بم،  داغ بزرگي است كه مردم ايران هنوز آن را از ياد نبرده اند و احياي بم،  وظيفه  همه مردم و به خصوص هنرمندان است.
وي ادامه داد: آقاي شجريان با ايجاد باغ هنر بم، كار بسيار ارزشمندي انجام داده است و حمايتهاي مادي و معنوي ايشان از اين پروژه، بسيار قابل تقدير است، ولي من معتقدم به هر حال دولت نيز بايد وظيفه اصلي خود را فراموش نكرده و به حمايت از اين پروژه بپردازد.
مجيدي تأكيد كرد:  خود من به شخصه و به سهم خودم، هر كاري كه از دستم بر بيايد از آن دريغ نخواهم كرد.
كارگردان فيلم «بچه هاي آسمان» گفت: البته ما قصد داريم همزمان با اكران فيلم «بيد مجنون» نمايشهاي ويژه اي از اين فيلم داشته باشيم كه عوايد حاصل از نمايش آن، خرج اين حركت شود.
بيش از  ۵/۲ ميليارد تومان براي تكميل پروژه باغ هنر بم لازم است، كه تاكنون تنها ۳۰۰ميليون تومان آن تامين و همه اين مبلغ تاكنون هزينه شده است.
«بيد مجنون» آخرين ساخته مجيد مجيدي است كه سال گذشته به عنوان بهترين فيلم تماشاگران جشنواره فجر شناخته شد. اين فيلم كه از مرداد ماه در ايران اكران مي شود خود را براي حضور در جشنواره هاي بين المللي آماده مي كند.
پيش از اين شهرام ناظري نيز اعلام كرده بود كه حاضر است عوايد حاصل ازكنسرت لندن خود با چكناوريان را به اين امر اختصاص دهد.

پا فيوپديلوم (اركيده)
002292.jpg
نام علمي: paphiopedilum haynaldianum
خانواده: ORCHIDACEAE
اركيده خاكزي، بومي فيليپين، به بلندي ۴۵ و گستردگي ۳۰ سانتي متر است، داراي برگهاي تسمه اي شكل بوده و خوشه هاي گل در بهار ظاهر مي شوند.
نيازها: مكان نيمه سايه، خاك به نسبت مساوي از پوست تنه درخت (خردشده) و خاك رسي- ماسه اي، دوره استراحت ندارد، بنابراين در تمام مدت سال خاك آن بايد مرطوب نگهداشته شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۳ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق تقسيم بوته امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


گشتي در دنياي خبرها
شكايت عليه فرماندار
توكيو: ۲۱ شهروند ژاپني از فرماندار توكيو به دادگاه شكايت كرده اند.
شاكيان همگي يا معلم زبان فرانسه هستند و يا صاحبان كلاس هاي زبان.
چندي پيش فرماندار توكيو در جمع دانشگاهيان مدعي شد، زبان فرانسه يك زبان شكست خورده است و نمي توان آن را يك زبان بين المللي ناميد.
در پي اين اظهارنظر شاكيان به دادگاه شكايت كرده و خواهان دريافت ۵۰۰ هزار ين غرامت و يا عذرخواهي رسمي فرماندار شده اند.
مديرعامل ولخرج
سنگاپور: بزرگترين مؤسسه خيريه سنگاپور از شكايت خود عليه يك مؤسسه مطبوعاتي منصرف شد. چندي پيش اين مؤسسه مطبوعاتي اعلام كرده بود كه مديرعامل مؤسسه خيريه مورد نظر كه «انجمن ملي كليه» نام دارد ساليانه ۳۵۴ هزار دلار حقوق دريافت مي كند، كاسه دستشويي محل كار وي از طلا ساخته شده، ۸ خودرو گرانقيمت دارد و در قسمت «فرست كلاس» هواپيما سفر مي كند.
در پي انتشار اين خبر، مردم به ساختمان اين مؤسسه خيريه هجوم آوردند و عليه مديرعامل شعار سردادند.
به همين دليل مديرعامل از شكايت خود صرفنظر كرد.
در حال حاضر ذخاير مالي اين موسسه ۲۲۰ ميليون دلار اعلام شده كه براي درمان بيماران فعلي اش تا ۳۰ سال آينده كافي است.
دستگيري اينترنتي
تايوان: پليس تايوان سرانجام موفق شد يك تبهكار مسلح را دستگير كند.
اين مرد كه به اتهام قتل، تجارت اسلحه و آدم ربايي تحت تعقيب بود توسط ۱۳۰ پليس محاصره و دستگير شد.
اما چگونه پليس توانست محل استقرار وي را شناسايي كند. با توجه به اينكه وي پيش از دستگيري مشغول بازيهاي كامپيوتري آن لاين بود، پليس از روي مشخصات اينترنتي موقعيت اش را شناسايي كرد.
پليس براي دستگيري او ۳۱۲ هزار دلار جايزه تعيين كرده بود.
جايزه براي تحويل سگ هاي ولگرد
تورنتو: يك دهكده در شمال كانادا با معضل سگ هاي ولگرد مواجه شده است كه در حقيقت اين حيوانات، دهكده را به تسخير خود درآورده اند.
به همين دليل مقامات اين دهكده اعلام كرده اند هر نفر به ازاي تحويل يك سگ ولگرد ۵۰ دلار كانادا جايزه خواهد گرفت.اما اعلام اين خبر منجر به افزايش سرقت سگ هاي خانگي شده است. بسياري از افراد سودجو براي اينكه پول به دست آورند به سرقت سگ هاي خانگي مي پردازند و اين حيوانات را تحويل دهداري مي دهند.
جسد در بزرگراه
دالاس: جسد يك متوفي در مسير انتقال به قبرستان، از داخل خودرو ويژه حمل جسد بيرون افتاد.هنگامي كه خودرو در بزرگراه در حال حركت بود ناگهان در آن باز شد و جسد روي سطح بزرگراه افتاد و متاسفانه پيكر متوفي زير لاستيك خودروهاي عبوري له شد.جالب اينكه راننده خودرو متوجه اين موضوع نشده بود اما با بوق زدن ساير رانندگان به وقوع اين حادثه پي برد.
دستگيري در مرتبه پنجم
نيويورك: يك سارق بانك در آمريكا كه طي سه ماه، ۵بار از يك شعبه سرقت كرده بود توسط پليس دستگير شد. هنگامي كه وي براي بار پنجم وارد شعبه مورد نظر شد، تحويلدار بانك او را شناخت و موضوع را به ساير همكارانش اطلاع داد. به همين دليل سارق پا به فرار گذاشت اما چند دقيقه بعد توسط پليس دستگير شد.
به گفته پليس، وي علاقه خاصي به سرقت هاي متوالي از يك شعبه دارد چون چندي پيش ۵ بار از يك شعبه در سان فرانسيسكو سرقت كرده بود.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۳و ۱۰ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۲۰ و۴۱ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۴ و ۱۹ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۱ دقيقه

گل و گياه
پا فيوپديلوم (اركيده)
002292.jpg
نام علمي: paphiopedilum haynaldianum
خانواده: ORCHIDACEAE
اركيده خاكزي، بومي فيليپين، به بلندي ۴۵ و گستردگي ۳۰ سانتي متر است، داراي برگهاي تسمه اي شكل بوده و خوشه هاي گل در بهار ظاهر مي شوند.
نيازها: مكان نيمه سايه، خاك به نسبت مساوي از پوست تنه درخت (خردشده) و خاك رسي- ماسه اي، دوره استراحت ندارد، بنابراين در تمام مدت سال خاك آن بايد مرطوب نگهداشته شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۳ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق تقسيم بوته امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |